Komutator w silniku iskrzy?
Na 99,99% masz skończony silnik.
Dioda D3 to błąd E21. Wykręcasz dwie śrubki mocujące silnik (klucz 8), podważasz do siebie i wychodzi. Problemem jest założenie paska. Silniki Sole rzadko się uszkadzały, przyczyną może być również elektronika. Na początek sprawdź dokładnie silnik.
Temat wielokrotnie omawiany i opisany http://obrazki.elektroda.net/71_12725739...
Witam jeżeli jest to silnik komutatorowy warto sprawdzić szczotkotrzymacze czasami zdarza się że mają przebicie na obudowę silnika szczególnie jak pralka stoi w wilgotnym pomieszczeniu
Sprawdź kubek hydrostatu czy nie zapchany mazią poproszkową , do sprawdzenia też szczotki silnika.
Sprawdź silnik pompki
Skoro silnik i moduł wykluczasz pozostała do sprawdzenia wiązka -wtyczka silnika.
Czy wodę wylewa do końca,Należy sprawdzić pompę (właściwie silnik pompy).Pozdrawiam.
Błąd związany z silnikiem, sprawdź szczotki, prądniczkę tacho, kostkę silnika i okablowanie.
Poczytaj: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... Oczywiście w Twoim przypadku pomijasz przewody zielone biegnące do cewki tachogeneratora: https://youtu.be/o5iKA0WiMEc
Sprawdź silnik (szczotki), i grzałkę
Dla mnie są to objawy kończących się szczotek silnika i jak dalej będziesz próbował prać to wykończysz silnik ( konkretnie komutator). Szczotki są prawdopodobnie krótkie i się zawieszają stąd te działanie i nie działanie. Wymontować silnik sprawdzić bo nowy silnik to właściwie prawie nowa pralka.
Przeczyść lamele na komutatorze silnika , sprawdź szczotki,
Jeżeli jest u Ciebie zakład regeneracji alternatorów itp. to z pewnością będzie to usługa znacznie tańsza niż zakup nowego silnika, ale gdyby wpadł Ci w oko używany silnik od sprawdzonego sprzedawcy to nie ma co gardzić używanym. Tutaj ciekawa oferta: https://m.olx.pl/d/oferta/silnik-pralki-...
Sprawdź tacho silnika , może się magnes odkręcił.
Usuń resztki folii (bez niej silnik może pracować), włącz program wirowania bez paska i będzie wiadomo czy silnik sprawny.
Raczej będzie uszkodzony moduł . Naprawa jest możliwa, ale czy połacalna ? Na początku sprawdź triak silnika oraz przekaźniki ( są 2 odpowiedzialne za kierunek obrotów silnika ) , oraz czy podawane jest napięcie na złączke silnika.
Grzałka raczej odpada, pompa spustowa, silnik, elektrozawór przy losowym zadziałaniu zabezpieczenia może być ciężko w zdiagnozowaniu takiej przypadłości. 16A to ewidentne zwarcie. Skupiłbym się na dokładnym sprawdzeniu silnika.
Sprawdź filtr pompki, w razie potrzeby wymień silnik pompki i sprawdź komorę hydrostatu. Losowe pompowanie wody lub nie to typowy objaw końca żywota silnika pompy.
To niestety nie musi być w tym przypadku wina wilgotności powietrza i suszenie niewiele da. Można odpiąć przewód ochronny z silnika i pralka powinna zacząć działać, ale można to zrobić tylko by sprawdzić czy silnik jest winowajcą usterki. :arrow: Niewolno w takim stanie używać pralki bo grozi to porażeniem prądem! Konieczna jest wymiana silnika.
Żólty-biały mostek zielony-siwy 220v zmiana obrotów żółty- siwy mostek zielony-biały 220v /będą to max. obroty,bo nie masz sterowania/
Gdzie dokładnie ci strzelało? Wtyczkę masz sprawną? Sprawdź filtr przeciwzakłóceniowy.
Sprawdź tachometr posprawdzaj kostkę zaciskową na silniku sprawdź styki
Tacho w silniku , to jego problem albo triak silnika.
Więc jak można sprawdzić silnik poza pralka?
Trzeba multimetr nastawić na 200V AC i mierzyć na złączu silnika (kabelki od tacho cienkie) obracając kołem pasowym bębna. Powinno pojawić się napięcie podczas obracania. Jeżeli będzie napięcie to trzeba tak samo zmierzyć na wtyczce programatora bo może kabelek dostał przerwę. Jeżeli nie będzie napięcia to trzeba sprawdzić tacho-cewkę czy ma rezystancję...
Jeszcze zostają łożyska, lub częściowo zwarty komutator. jeśli częściowo zwarty komutator, to albo kup sprawny silnik, albo używaną pralkę jest sporo na e-bayu.
Co do silników, to sprawdziłem na programatorze od zwykłego comforta.
Spadł pasek napędowy, ale prędzej padł inwerter silnika który jest na silniku.
Sprawdź stan szczotek węglowych silnika napędowego: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3...
Sprawdź grzałkę i stan szczotek węglowych silnika napędowego na początek.
Witam. Jak sprawdzić miernikiem silnik pralki Amica PD 6010B422. Jakie ma mieć rezystancje i na jakich pinach je sprawdzić?
Błąd E21 jak zwykle jest związany z silnikiem, (sprawdź szczotki, prądniczkę tacho, kostkę silnika oraz okablowanie).
Zawór wymieniłem na nowy, dołożyłem na zasilaniu zaworu przekaznik i bezpiecznik . Co mi da żarówka w szeregu? Nie mam auto transformatora, czy bezpośrednio z sieci nie ma możliwości sprawdzenia silnika?
Nowa pralka, nowy silnik, nowy moduł? Cokolwiek? :)
Sprawdź stan szczotek węglowych silnika napędowego. Silniki pralek Amica nie pracują prawidłowo na kończących się szczotkach.
Możesz kupić cały silnik: https://erli.pl/produkt/silnik-pralka-am... Albo zamówić z Chin sam sterownik: https://fr.aliexpress.com/item/100500902...
Sprawdź jeszcze grzałkę - jej oporność powinna wynosić około 27Ω, a szczotki jakie długie?
Zobacz jakie kolory przewodów idą z silnika do kostki, to Ci powiem jak podłączyć żeby go sprawdzić.
Czy woda została odprowadzona ze zbiornika pralki? Co do zdjęcia to cewka pompy pokryła się rdzawym nalotem i to w niczym nie przeszkadza. Chodzi tutaj o to, że silnik pompy może już być wyesploatowany i może wymagać wymiany. Sprawdź czy pralka zasila pompę 230V na programie odpompowanie wody. http://salonagd.com/glowna/2040-silnik-p...
do sprawdzenia kostka silnika
do sprawdzenia : silnik a dokładnie czy między szczotkami jest przejście, oraz moduł sterowania sprawdzić czy luty na przekażnikach nie są wypalone. To wszystko w tym temacie. Powodzenia.
Witam a próbowałeś,w momencie gdy pralka zaczyna wirować wyciągnąć wężyk z hydrostatu??czasem wystarczy piana na dnie i efekt podobny,moduł nie wysterowywuje silnika na pełne obroty,oczywiście nie można wykluczyć uszkodzenia silnika ale możesz go łatwo sprawdzić osobno wymontowany z pralki,pozdrawiam
Wymień kondensator rozruchowy silnika.
Witam tak jak w temacie pralka zaraz po włączeniu wyzwala bezpiecznik w mieszkaniu. Proszę o pomoc w diagnozie usterki. Witam. Sprawdziłeś już coś? filtr p/zakłóceniowy, grzałka, silnik, pompka...
Witam Do sprawdzenia szczotki silnika.
...woda, która spływa do bębna z proszkiem i płynem jest normalnie odpompowywana. Sprawdź czy nie ma wody na dnie pralki, jeżeli jest, osusz.
Na początek zdjąć pasek i posłuchać jak sam silnik działa. Sprawdzić luzy na bębnie naciskając bęben do góry przez drzwiczki przy samym fartuchu, luzy około milimetra bębna względem fartucha to początek końca łożysk, ale jak będzie z pół cm to łożyska do wymiany. Zakręcić bębnem ręką i słuchać odgłosów, wszelkie chrobotanie to robota łożysk. Pojawienie...
A silnik sprawdzony?
Silnik sprawdziłeś?
Do sprawdzenia szczotki silnika.
Sprawdź szczotki w silniku.
szczotki sa w porzadku a jesli padła elektronika to co mogło byc uszkodzone Dodano po 1 szczotki sa w porzadku a jesli padła elektronika to co może byc uszkodzone w elektronice co najszybciej pada Kostka oczywiście wymieniona... Po cholerę grzebiesz przy szczotkach, skoro zwarcie nastąpiło w kostce ???
Te dwa obok siebie przy złączu do silnika.
Sprawdź więc szczotki w silniku.
Sprawdź szczotki silnika.
Pasuje od silnika pralki AMICA, ale te starsze wersje:)
Po włączeniu pralki zapala się dioda redukcja wirowania. Pralka nie rusza, co zrobić? Błąd silnika. Należy skasować błąd przytrzymując przycisk start na włączonej maszynie oraz wyeliminować przyczynę powstania błędu (do sprawdzenia silnik).
co począć i gdzie szukać problemu, Zacząć od sprawdzenia kondensatora silnika, a po drugie, jak wspomniał Kolega powyżej, sprawdzić pompę.
Sprawdź i wyczyść układ hydrostatu, sprawdź silnik-szczotki.
Parę elementów można sprawdzić ale spotykane problemy w tego typu silnikach pralek Amica raczej dobrze nie rokują i w tym przypadku.
E-21 blocked engine - do sprawdzenia silnik, a konkretniej tachogenerator, wirnik i szczotki.
E 22 - błąd czujnika NTC, przerwa w obwodzie lub zwiększona rezystancja E 21 - błąd silnika, do sprawdzenia tacho, obwody silnika, termik na silniku
Sprawdź elektronikę, konkretnie triak sterujący silnikiem.
Wystąpił błąd E22: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2... W pierwszej kolejności sprawdź stan szczotek węglowych silnika napędowego pralki.
sprawdź grzałkę i silnik...
Mogą być zawieszone szczotki (rozwarstwione), ale przecież jest na gwarancji. Jest też bardzo prawdopodobne uszkodzenie wirnika silnika.
Tak to silnik a konkretnie szczotki silnika. To za nowa pralka. Silnik ma upływność do masy, elektronika to wykrywa i nie pozwoli na sterowanie silnikiem. Łatwo to sprawdzić, zdejmując na próbę przewód ochronny z silnika. Jeżeli silnik ruszy, to jest on do wymiany.
Uszkodzona elektronika nawet nie musisz sprawdzać tego silnika.
Sprawdź filtr, sprawność pompy, hydrostat, szczotki silnika.
Silnik: AKO, type: 2058.315 AC-EL B/F, 220/240V 50Hz, 350/14000RPM.
Potwierdzam jw można spróbowac naciągnąć ale w tych pralkach napięcie jest podawane na silnik w taki sposób, że silnik niemal wyrywa do przodu, stąd "trzask"
7 mrugnięć to brak obrotów silnika silnik zablokowany,szczotki silnika,wyjęta wtyczka zasilania silnika,uszkodzony triak zasilania silnika
Wymień kostkę silnika i sprawdź silnik poza pralką , tu masz sposób: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic57...
Może zanieść silnik do sprawdzenia do zakładu gdzie przezwajają silniki? Zanieś do sprawdzenia, będziesz miał pewność co do stanu silnika
Nie wiem czemu szcotki położone są w taki sposób. Może po to by zmniejszyćich ścieralność itp.
Przedmuchałem i dalej to samo, teraz wydaje mi się, że jak podłącze do innej pętli prądu to dodatkowo jakby strzelał kichał silnik.
Sprawdź ciągłość przewodów silnika.
Sprawdź triak silnika na module.
Nad grzałką jest gumowa końcówka która jest nałożona na króciec wystający ze zbiornika . Trzeba ją wyczyścić z błota. Ponadto do sprawdzenia drożność i szczelność wężyka hydrostatu. Pisałem też o konieczności sprawdzenia upływności grzałki - ale cisza w tym zagadnieniu. Sprawdziłbym też dokładnie silnik pralki.
Sprawdź silnik czy to się nie dzieje w czasie jak się silnik obraca.
Wymien pompe na nowa i bedzie ok.Napisz ile lat ma ta twoja Amica. A konkretnie silnik pompy do wymiany koszt około 40 zł. Pozdrawiam.
Zacznij od sprawdzenia czy pasek napędowy pralki się nie jest zbyt luźny i się nie ślizga. Warto również sprawdzić w jakim stanie są szczotki węglowe w silniku napędowym.
Szczotek się nie czyści tylko sprawdza się ich długość i czyści komutator silnika. Stan pompy odpływowej też ma kluczowe znaczenie. Musisz sprawdzić czy pompa odprowadza wodę przed rozpoczęciem wirowania bardzo sprawnie i solidnym strumieniem. Oryginalna pompa do Twojej pralki: https://north.pl/karta/pompa-odplywowa--...
Tak na początek sprawdź silnik.
Witam. Tutaj jest dostępny cały silnik. https://north.pl/karta/silnik-napedowy-d...
sprawdź poprawność tego montażu pradniczki oraz stan szczotek na silniku
Witam. Miałem identyczne objawy. Pomogła wymiana falownika przy silniku.
Sprawdź kubek hydrostatu czy nie jest zapchany, w następnej kolejności silnik.
SOLE.
Sprawdź silnik, tachometr silnika, połaczenia w kostce silnika
Sprawdź czy masz taki silnik: https://allegro.pl/oferta/silnik-pralki-...
Sprawdź długość szczotek w silniku.
Proszę poszukać gwarancji lub próbować jakoś prawidłowo odczytać ten 14 cyfrowy numer bo niestety ja nie jestem w stanie mimo powiększenia zdjęcia a naklejka jest uszkodzona a właśnie ten numer jest najistotniejszy do prawidłowej indetyfikacji urządzenia. Silnik nie ma możliwości pracy dopóki pralka nie pobierze odpowiedniej ilości wody. Oczywiście...
Tak mam pomysł. Sprawdź silnik pralki na upływność. Ostatnio wojowałem też z Amicą, gdzie na szczęście był wyświetlacz i w połowie wirowania lub połowie programu prania przed płukaniem wyświetlacz szalał, zanikał i pralka zatrzymywała się. Po chwili jednak dalej ruszała. Okazało się, że silnik po delikatnym nagrzaniu się dostawał upływności. Możesz...
No właśnie chodzi mi o używany. Na Olx są silniki z wyglądu takie same, ale czy parametry mają takie same to nie wiem, bo na moim nic już się nie odczyta...
Sprawdź szczotki silnika- może się " skończyły"?
Jeśli moduł się wypina przy wchodzeniu na wyższe obroty silnika , to na ogół jest to uszkodzenie ( zwarcie w uzwojeniu wirnika lub w komutatorze ) silnika , ciężko to sprawdzić , dobrze byłoby podstawić inny , sprawny silnik .
tak sprawdziłem szczotki są długie i silnik poza pralką jest sprawny
sprawdzić silnik amica silnik pralki amica sprawdzić termostat pralki amica
skrzynia biegów szarpie odzyskać kontakty pamięci telefonu lampa ustawiania zapłonu zapłonu
keysight 34465a renault dionis
Czy regulator obrotów może spaść? Przyczyny i skutki Usługa Orange nie wyłącza się po 6 dniach