Wartość jednego jak i drugiego jednakowa - 13 KΩ . http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic22...
Warto sprawdzić prądniczkę tacho.
Triak silnika sprawdziłeś? Elementy obwodu tacho?
Sprawdź cewkę tacho.
Sprawdź, czy jest sprawna prądniczka tacho.
przesunięcie fazowe kolego stojan szeregowo z szczotką tylko nie spal tacho :!:
Najpierw sprawdź wylot do syfonu wody z pralki. Wszystko wyjmij i wyczyść. Wąż do wiaderka jak będzie wylewać po płukaniu, woda powinna szybko schodzić z pralki ok 1 min. Jeśli ok to sprawdzić jak woda jest pobierana do pralki, też powinno być ok1,5 min nie może lecieć pomału. Później silnik czyli tacho i szczotki. Do pracy!
Sprawdź silnik poza pralką oraz sprawdź czy tacho daje napięcie.
na początek sprawdź jeszcze raz dokładnie silnik odpal go na krótko i spradź ile bierze prądu i czy nie upływa do masy sprawdź działanie tacho i zlustruj komutator potem triac i przekaźniki i ściezki z wiązką
sprawdź tacho silnika i szczotki
Do sprawdzenia silnik (tacho, kostka podłączeniowa) i moduł.
według opisu jest uszkodzony triak silnika lub układ tacho generatora powodzenia
Wygląda na silnik, tacho lub moduł. Ale trzeba by wszystko przy silniku sprawdzić.
Sprawdź pradniczkę tacho na silniku.
Trzeba było, zresztą nadal można, sprawdzić ten silnik. Podłącz go pod 24V prądu stałego, stojan szeregowo z wirnikiem. Powinien ruszyć. Prądniczka tacho może mieć przerwę albo inne parametry. Może szczotka zawieszona. Samo roznitowanie i potem włożenie prętów gwintowanych to mały pikuś, Nie zdejmiesz koła pasowego by ściągnąć łożysko.
TFX- zapomniałem napisać, że tacho sprawdziłem. Generuje napięcie, czyli nie ma zwarcia.
Witam. Watro skontrolować cewkę tacho.
Piszczykiem też da się sprawdzić czy prądnica jest dobra. W czym problem?
sprawdz dokładnie tacho czy magnes się nie odkleił lub coś innego
miałem ten sam problem, popsuła się pralka Bosch classixx 6 ładowanej od góry. Gdzieś doszło do wycieku i nadpaliła się kostka przy silniku. W wyniku zwarcia spaliły sie dwa rezystory. Moduł naprawił mi Pan Arkadiusz tel. 730335460, dosłownie za grosze. Ma on swoją stronę na allegro. Jak najbardziej polecam tego Pana, jest to bardzo dobry specjalista...
Pęknięty magnes prądniczki tachometrycznej (tachogeneratora) może powodować, że nie będzie generować odpowiedniego napięcia (lub wcale- silnik wchodzi na maksymalne obroty). Elektronika czyta to jako błąd i przestaje podawać napięcie na silnik. Sprawdzenie działania prądniczki możesz sprawdzić w prosty sposób. Podłączasz woltomierz (ustawiony na napięcie...
Witam, w tym modelu jest tacho. Sprawdz napiecie ruszajac wirnikiem,powinno byc ok 1V AC
co to znaczy przedzwonić. Czy to jest tożsame z wymienić ? Jeśli chodzi o ścisłość to przewody sprawdzałem omomierzem i voltomierzem i wiem, ze są dobre. Jestem skłonny sądzić, że to jednak ten paskudny :) silnik. Zaraz idę sprawdzić go jeszcze raz. A może mi podpowiecie jaka jest najlepsza metoda sprawdzenia czy silnik jest dobry. A to małe "ustrojstwo"...
Próbuje wejść na wirowanie ale tylko przez moment tzn. przez sekundę. Może wiesz kolego coś na ten temat ?? Próbuje wirować na ustawieniu programu prania czy wirowania? Może być uszkodzony obwód tacho.
Ten pierścień to magnesy cewki tachometrycznej bez tego pralka nie bedzie działać. Szukać należy w serwisach może przy spalonych silnikach będzie coś takiego do wymontowania. Pozdrawiam.
wirnik łapie obroty przez jakieś 3 sekundy Nie bardzo rozumiem co to znaczy są to dobre obroty takie jakie mają być czy też może są za szybkie?. Jak był uszkodzony triak to trzeba też sprawdzić też okolice triaka czy nie są spalone jakieś opory itd.. Trzeba też było by sprawdzić czy impulsy z tacho dochodzą do modułu jak do procesora.
W tym zabytkowym sprzęcie był wyczuwany zapach spalenizny. Przeglądałem kable i wszystko ok. Pralka startuje z pełnymi wysokimi obrotami zarówno podczas prania jak i wirowania. Wyjąłem silnik i sprawdziłem tacho, wygląda bez uszkodzeń. Pomiar przy kręceniu wirnikiem wskazuje zmienne niskie napięcie. Szczotki Ok. Czy to może być wina programatora?
Napisałem na początku tego wątku, że wymieniłem triaka na nowy a później sprawdziłem ten wymontowany. Przepraszam, widocznie umknął mi ten fakt uwadze jak czytałem. Tak jeszcze z czystej ciekawości zapytam czy przy lekko zaniżonym napięciu z tacho spowodowanym np. częściowym zwarciem międzyprzewodowym cewki w jego obwodzie procek nie przerwie pracy...
Obejrzyj prądniczke tacho powinna siedzieć ciasno. Jest ona z tyłu silnika. Ewentualnie coś z modułem.
Który element pralki może być uszkodzony. Albo prądnica tacho silnika albo jego triak w module.
Cewka tacho znajduje sie po przeciwnej stronie osi paska napędowego , ale pomysł ze sprawdzeniem szczotek jest też przedni Pozdrawiam.
jeśli chcesz sprawdzić pomijając elektronike to podłacz go bezpośrednio pod 230v~ ja do tego uzywam jeszcze autotransformatora z płynną regulacją napiecia w celu zmniejszenia obrotów wiec : na kostce jest 6 przewodów zatem pomijasz zupełnie 2 idące do cewki tacho robisz mostek na 1 przewodzie na stojan i 1 na szczotke a 2 pozostałe czyli 2 szczotka...
Jak kręci silnik?.Wolno czy wchodzi na max.obroty?.Jeżeli wchodzi na obroty to leży moduł.Prądniczka tacho.dobra?.
Sprawdź połączenie cewki tacho z wtyczką silnika a nasępnie połączenie z modułem bo jeżeli będzie przerwa to objaw będzie taki sam .Pozdrawiam.
Lutowanie lutowaniem ale masz na bank zniszczona cewkę tacho w silniku i bez wymiany nici z naprawy. Płytkę "poceruj" ale chyba to jej nie wystarczy bo pali rezystor? obok ,musisz ustalić. Sprawdź cewkę tacho powinna mieć rezystancje około 15Ω. To co robi pralka obecnie to normalne jak nie ma kontroli nad obrotami, trzy próby i do domu !
Problemy w sterowaniu silnikiem, nieprawidłowy odczyt tachometru w stosunku do wysterowania z PCB. Pozostaje sprawdzić tacho silnika i przede wszystkim wiązkę moduł - motor, bo ich jakość była wątpliwa i potrafiły się łamać lub urywać przewody. :arrow: Poprawiłem TONI_2003
(...)Pralka po ustawieniu pobiera wodę kręci się ale po jakimś czasie staje (...) Na pulpicie jednocześnie zapala się kontrolka z dwoma łezkami oraz kontrolka z wanienką według zdjęcia. Do wymiany szczotki silnika! :D Pralka wykazuje kod błędu silnika (brak info o obrotach), stąd taki błąd. A ponieważ ta pralka jest trochę leciwa, więc szczotki w silniku...
masz rację pralki na oczy nie widziałem lecz zgaduję po usterce że tacho ma przebicie do ziemi Może to być własciwy trop.Ostatnio podobny problem miałem z pralką Bosch,uszkodzone były rezystory na płytce sterującej (przepalone)oraz uszkodzona prądniczka tachometryczna. :idea:
Najlepiej osobnym regulatorem, poza pralką... (pewnie nie masz). Sprawdź na "oko" wygląd komutatora wirnika (brak widocznych wypaleń); miernikiem uzwojenia stojana; ewentualnie zwarcia wirnika i stojana do masy. Ale najpewniej, jak zaniesiesz silnik do warsztatu przezwajania, tam Ci dokładnie sprawdzą. Pozdrawiam. PS. Prądniczka tacho w ostateczności...
Faktycznie może być to problem ze szczotkami.Przy okazji sprawdziłbym czy w silniku nie ma bezpiecznika termicznego i czy nie jest uszkodzony.Najlepiej silnik wpiąć na krótko i zobaczyć czy ruszy. Szczotki są O.K.-sprawdzone. Żadnego bezpiecznika nie widzę, magnes od tacho - O.K. Natomiast nie wien pod które styki na kostce silnika podłączyć napięcie....
Jaka jest wartość cewki tacho w tym silniki Na przyszłość zapamiętaj, że nieważna jest oporność cewki tacho. Sterownik i tak to sobie policzy, bo jest "zerojedynkowy" z dość dużą tolerancją. Prądnica na silniku pralkowym póki co, jest analogowa. Zwyczajnie ma wytworzyć jakieś napięcie na zaciskach prądnicy. Cewka nie może mieć zwarcia, ani przerwy....
Witam Temat dotyczy pralki Bosch WFC 1600. Prała, prała i niby skończyła, ale nie wypłukała i wywirowała. Uruchamiając program prania od początku, napuszcza wodę, pierwszy obrót w lewo z kopyta i koniec. Tak jak by straciła możliwość regulacji obrotów. Myślałem, że to triak, wymontowałem i zbadałem na stole - wg. mnie sprawny Pomiar rezystancji: tacho...
Ok. dzięki za szybką odpowiedź, sprawdzę za moment. Dodano po 1 Coś na rzeczy było - przewody zaraz za kostką były ponadgryzane przez jakieś zwierzątko, zaizolowałem, sprawdziłem przejścia - ok, silnik i tacho - ok, jednak nic się nie zmieniło. Programator jednak się kręci ale na początku każdego programu (A,B,C,D..) startuje na pełnych obrotach silnik....
Wymiana cewki tacho i wszystko jest dobrze.Temat zamykam
Witam ! Mam problem z pralką typu Bosch Maxx WFL 1600 , pralka ma dziwne objawy jak tylko zostanie zadany obojętnie jaki program to startuje tylko pompa ,mało tego nie muszę naciskać przycisku start .Dodam że oglądałem elektronike co mogłem to sprawdziłem ,silnik ok. tacho ok.blokada działa.Zastanawiam się czy ową elektronikę można resetować podobnie...
Zapomniałem zaznaczyć. Od sprawdzenia szczotek zacząłem. Są sprawne Niestety, nie jestem serwisantem i do grzebania w pralce zmusił mnie tylko brak funduszy na fachowca. Stąd może dziwne pytanie: co to jest ten tachogenerator a przede wszystkim, jak go sprawdzić?
czy w tym układzie mogę wykorzystać te dwa przewody od tacho Nie. Chyba że zbudujesz regulator na dedykowanym układzie np. TDA1085C.
W podanej pralce wypaliła się wtyczka przy silniku. Zwarcie uszkodziło wejścia w module elektroniki z prądniczki TACHO. Potrzebuję znać wartości rezystorów w module elektroniki R71 i R72. Czy ktoś spotkał się z tym modelem i ma takie informacje?
Sprawdź elementy wykonawcze jak: Tacho silnika, Pompa, Silniczek na odpompowaniu, Grzałkę. Pomierz czy idzie napięcie na płytce i na każdej części Multimetrem, tylko nie jakimś klocem z biedronki :D Możliwe, że i wsad pamięci jak napisałeś, ale jak nie odkręcisz panelu i nie dostaniesz się do środka aby zobaczyć co się tam dzieje to nic nie będziesz...
To, że procesor jest w krainie wiecznych prądów jest oczywiste, natomiast nie trafiłem na takie lub podobne uszkodzenie w/w modułu. Co bym obstawiał? Zwarcie tacho lub kostki silnika -> bum.
Cewka kupiona z Pralki Bosch i pasuje . Pozdrawiam
Ta pralka, to klon Whirlpoola AWG681. Zwarty triak silnika, to najczęstsza przyczyna takiego zachowania. Silniki i tacho są tam pancerne.
Na kostke od silnika czy nie jest wypalona, stan szczotek. Jeżeli kostka wypalona, usunąć wypalone elementy zastępując nowymi, wykonać pomiar tacho oraz oględziny modułu programatora, usunąć wyciek.
Witam Pralka ładowana od góry Bosch WOP 2051. Po wybraniu dowolnego programu sterownik włącza odpowiedni diodę led na wyświetlaczu. Po naciśnięciu START. Załącza blokade klapy, a przekaźnik na płycie pyknie i co kilkadziesiąt sekund pyknięcie się powtarza. Wygląda to na działanie przekaźnika rewersu silnika, ale niepokoi mnie, że nie pobiera najpierw...
Przy tym silniku proponowałbym poszukać sterownika który wykorzysta wyjście tacho. Tylko czy będzie taki gotowy?
Do tych rezystorków podłączone jest tacho. R14 4,7k R15 0,1k
Sprawdzanie takiego silnika było już w tym tygodniu co najmniej 2 razy.Wyjmij silnik połącz 1 zacisk idący od szczotek z zaciskiem który idzie na stojan pod 2 pozostałe daj 230 i silnik powinien wskoczyć od razu na wysokie obroty.Nie pomyl i nie podłącz cewki od tacho. Jak wskoczy na obroty to jest dobry.
chwilowy uslizg paska napędowego Zaznacz markerem punkt na pasku i na kole pasowym, puść cykl i dowiesz się czy ma uślizg. Do wglądu też tacho silnika i triak na module. O ile pralka nie jest przeładowana.
Dalej nie odpisałeś dlaczego po wymianie bębna przestała się tłuc w lewą stronę a zaczęła w prawą. Musisz sprawdzić zawieszenie bębna. Może to być amortyzator, sprężyna, a może nawet niedokręcona któraś z przeciwwag (ale to raczej nie ten dźwięk)... Może to być również coś banalnego typy klepiące drzwiczki albo coś, co leży na blacie pralki. Jak jest...
Dwa skrajne to tacho, dwa kolejne to wirnik, a trzy ostatnie to stojan. Ale nie podłączyłbym go bezpośrednio do sieci tylko przez np. autotransformator.
Wszystko działa OK poza wirowaniem. Gdy ma wchodzić na wirowanie tylko włącza się pompa i po chwili próbuje ruszyć. Uprzedzę na początku że tacho jest sprawne. Bęben tylko delikatnie próbuje ruszyć, nie rozpędza się, nawet nie wykona 1/6 obrotu! Potem już tylko pompa aż minie czas wirowania. Proszę o pomoc jeśli ktoś miał podobny przypadek. PS. Ile...
Czy mógłbyś kolego nawet odręcznie naszkicować schemat podłączenia? Mam ze dwa silniki od pralki i nie bardzo wiem jak je podłączyć. Z góry dziękuję. A jeszcze pytanie, jak stabilizowane są obroty? Napisałeś, że z tacho, ale co napięcie z prądnicy podłączone jest do AVT1007? Tak można? Silnik zasilałem zgodnie ze schematem poniżej trzeba określić gdzie...
Triak jest na 100% walnięty, ma zwarcie pomiędzy anodami. Włożony jest tam BTB15 na 600V. Podczas ostatniej próby termostat zamontowany w silniku dostał przerwy, jest on połączony w szereg z wirnikiem. Zwarłem go, ale nie wiem, czy mogę to tak zostawić ... Z tachoprądniczką wydaje się że wszystko w porządku, rezystancja wewnętrzna : 42Ω, a po lekkim...
Jeśli masz troszeczke wiedzy elektronicznej to sprawdz moduł. Jeśli na module nie ma widocznych usterek to sprawdz silnik (szczotki i tacho) czujnik temperatury, grzalkę i pompkę. Tyle na początek. O wynikach napisz. Pozdrawiam.
Raczej coś z prądniczką tachometryczną - trzeba sprawdzić jej obwód i połączenia.
Pierwsze co to do sprawdzenia silnik ( szczotki, tachoprądnica) w drugiej należy sprawdzić moduł sterujący.
Dzień Dobry, Pralka to Bosch Logixx 6 WLM24440PL. Płyta sterująca AKO 731799-06 / BSH 9000449412 Płyta już była naprawiana parę lat temu pod kątem spalonego rezystora/mostka i do tej pory pracowała. Objaw: Pralka włącza się, wyświetlacz działa normalnie, pokazuje tryby pracy, można wybierać tryby pracy. Po wybraniu np. wirowania i wciśnięciu Start rygiel...
Jeśli rewersy są w porządku to tacho jest sprawne .Kolega john2377 pisał tylko o kłopotach na wirowaniu.Wymieniłbym na module TDA 1085 C oraz elektrolity.
Bądź triak sterujący silnikiem jest na zwarciu. Ale jako że jest to mechanika Mastercooka, Brandta, to pociekła woda spod fartucha na kostkę silnika i załatwiła cewkę tacho i kilka elementów na module. Skomplikowana naprawa, najpierw trzeba załatwić cewkę tacho, potem dobrego elektronika do naprawy modułu i porządnie uszczelnić krawędź fartucha.
Silniki się naprawia i dla amatora jest to najprostrze rozwiązanie. Silniki można zamieniać, ale musi się zgadzać rozstaw łap, długość osi i jej koło zębate, musi być taki sam układ tacho i ilość uzwojeń stojana. Po cyferkach z silnika wątpię, by ktoś określił czy podejdzie, czy nie.
Sprawdż tacho i magnes przy silniku? Schematu nie ma, musisz o nim zapomnieć i radzić sobie bez niego. Opisz więcej szczegółów.
Właśnie napięcie z podłączonym silnikiem wynosi zero co to oznacza? a jeśli to ten triak, to co mogło być przyczyną, i jak sprawdzić czy jest zepsuty? http://obrazki.elektroda.pl/1809200500_1... Jeszcze jedno, czy prądniczka tachometryczna może mieć tu jakieś znaczenie, bo wydaje się być uszkodzona. Dodano po 2 Pralka naprawiona. zepsuta...
Silnik Siemens 3047420AB4. Z hallotronem (to ten "czujnik") w tacho jak wnioskuję z lektury niektórych postów kol. Skryn w podobnych tematach. Pełnym typem pralki nie dysponuję obecnie. Napięcie na wirowaniu rośnie skokowo na kostce silnika.
Silnik i okablowanie sprawne tacho też chodzi o naprawę sterownika a konkretnie wykasowanie błędu w pamięci sterownika eeprom-ie . Jest to typowa faja w tych pralkach, naprawdę nikt z czytających to forum tego nie robił ?
Witam! Nie mogę sobie poradzić z pralką jak w temacie. Kiedy do mnie trafiła nie chciał wystartować program, okazało się, że winne niechęci pralki do pracy były szczotki silnika. Po wymianie silnik ruszył ale pralka na każdym z programów zachowuje się według jednego schematu: -Wybieram program, zaświeca się dioda 'gotowa do pracy', mogę ustawić też...
Historia smutna ale prawdziwa postanowiłem wymienić lekko szumiące łożyska w silniku mojej niezniszczalnej pralki ,niestety zleciłem wyprasowanie łożysk "fachowcom" który uszkodzili mi pierścień tacho po nie udanych próbach sklejenia pozostałem bez sprawnej pralki w domu , ze względu na wiek pralki nie mogę znaleźć całego silnika o samym pierścieniu...
Witam, Mam następujący kłopot z pralką WOB 1200 Boscha. Przy uruchamianiu wywaliła korki, później natomiast po włączeniu pralka nabiera wody po czy silnik startuje - na wysokie obroty - tak jakby zaczynął wirowanie i się wyłącza. Po przekopaniu części forum wszystko wskazuje na niejakiego triaka tudzież prądniczkę tacho(ale to drugie wydaje się mniej...
Witam .Problem polega na tym, że podczas końcowej fazy wirowania wywala korki.Kiedy pralka zaczyna wirować wszystko działa normalnie powoli wzrastaja obroty aż do momentu ostatniej fazy kiedy pralka wchodzi na najwyższe obroty wywala korki.Najpierw przy ustawieniu na 1400 obr, potem zmniejszyłem obroty do 1200 i parę prań było ok, teraz już wywala korki...
Witam, jak w temacie, chcę podłączyć regulator obrotow do silnika po pralce bosch/siemens. Silnik komutatorowy, siedmiopinowy. I wlasnie szkoda, że nie sześć, bo tu sprawa jest dla mnie prosta, dwa styki tacho, dwa szczotki, dwa komutator. A tu wisi mi siódmy. Można by zrobić loterię i podłączyć na chybił-trafil ale chyba nie w tym rzecz żeby palić...
sprawdzić tacho pralka pralka sprawdzić tacho pralka tacho sprawdzić
laczenie rownolegle zwiększenie zasiegu regulator obrotów silnika łodzi
honda kierunkowskazy honda kierunkowskazy
Pompa Wilo w piecu Junkers - migające diody i dźwięki Moduł zapłonowy Piaggio X8 125 2006 AC2I 584702 - gdzie kupić?