Komutator w silniku iskrzy?
Witaqm Dlaczego kabelki z tacho zostały wyrwane ? wyprowadzenie tych kabelków jest na kostce silnika , i tam należało zmierzyć oporność i generowne napięcie . Przewody w tacho powinny być pewnie i mocno zamontowane , należy tak je zamontować . Należy rezystancje tacho sprawdzić po nagrzaniu silnika , bo wtedy może zanikać ( przerwa w uzwojeniu lub podłączeniu...
Najpierw sprawdź wylot do syfonu wody z pralki. Wszystko wyjmij i wyczyść. Wąż do wiaderka jak będzie wylewać po płukaniu, woda powinna szybko schodzić z pralki ok 1 min. Jeśli ok to sprawdzić jak woda jest pobierana do pralki, też powinno być ok1,5 min nie może lecieć pomału. Później silnik czyli tacho i szczotki. Do pracy!
Oj tam... Przerwa na tacho nie generuje napięcia podającego na silnik z elektroniki (sprzężenie zwrotne). Błąd E62. Zwarcie triaka silnika, również powoduje ten sam błąd. Wniosek: - wymienić triak silnika - sprawdzić ciągłość obwodu tacho od silnika (w tym rezystancję prądniczki tachometrycznej), do modułu (włącznie z rezystorami zapinającymi układ).
Co może być tego przyczyną? Uszkodzony tachometr silnika, uszkodzenie obwodu sterowania silnika na elektronice, uszkodzenie układu pozycjonera jeśli występuje, ale w tym modelu chyba go nie ma. I basta, nic innego nie ma co kombinować. Czy taką cewkę tacho sama mogę sprawdzić czy muszę dzwonić po serwis? Przepraszam, ale czytając twoje posty raczej...
Przede wszystkim czy pralka od razu po włączeniu jakiegokolwiek programu piorącego startuje od razu na maksymalnych obrotach? Jeśli się tak dzieje to wskazuje to na uszkodzenie cewki tacho lub magnesu na wirniku silnika. Jeżeli jednak problem występuje tylko podczas wirowania to przyczyny należy głównie szukać w module sterującym. Cewka tachoprądnicy...
Silnik przy tym starcie nie idzie od razu na wysokie obroty ? Zdarzało się tak, przy uszkodzeniu magnesu tachometru, silnik dostawał napięcie, nie było zwrotnej z tacho do modułu, silnik szedł na wysokie obroty, po chwili elektronika wyłączała zasilanie i już więcej nie zasilała solnika do momentu wyłączenia pralki. Trzeba zdjąć z silnika osłonkę tacho,...
Wygląda na to że spalił się obwód tachometru.Są różne przyczyny, może dostała się woda do kostki silnika , może przetarł się przewód wiązki silnika , może przebiła do masy ceweczka prądniczki tacho , musisz to sam sprawdzić wszak jesteś przy pralce.Sprawdź oporność cewki tacho ,znajduje się pod szczotkotrzymaczem.Sprawdź też przebieg drogi wiązki silnik-moduł...
najlepiej ją zdjąć i sprawdzić magnes wewnątrz, beko robi tandetne magnesy i potrafią się rozpadać. Mierzenie omomierzem tacho nic tu nie wykaże i proponuję od tego zacząć.
Trzeba multimetr nastawić na 200V AC i mierzyć na złączu silnika (kabelki od tacho cienkie) obracając kołem pasowym bębna. Powinno pojawić się napięcie podczas obracania. Jeżeli będzie napięcie to trzeba tak samo zmierzyć na wtyczce programatora bo może kabelek dostał przerwę. Jeżeli nie będzie napięcia to trzeba sprawdzić tacho-cewkę czy ma rezystancję...
Na programatorze przepaliła się ścieżka od prądniczki, ale z tym sobie poradziłem Tam nie tylko ścieżki się palą trzeba na module sprawdzić wszystkie elementy od tacho opory tranzystory no i sam procesor też mógł paść.
Prawdopodobnie prądnica tacho w silniku ma zwarcie i daje takie efekty bądż wtyk zwęglony po zalaniu wodą. Należy wszystko od nowa odbudować, sprawdzić (wymienić) prądniczkę i uszczelnić fartuch.
Trzeba było, zresztą nadal można, sprawdzić ten silnik. Podłącz go pod 24V prądu stałego, stojan szeregowo z wirnikiem. Powinien ruszyć. Prądniczka tacho może mieć przerwę albo inne parametry. Może szczotka zawieszona. Samo roznitowanie i potem włożenie prętów gwintowanych to mały pikuś, Nie zdejmiesz koła pasowego by ściągnąć łożysko.
Widocznie zbiegły się dwie awarie jednocześnie.Zacznij od sprawdzenia stanu szczotek w silniku.Po wymontowaniu powinny swobodnie się przesuwać i wystawać z obudów przynajmniej po ok.1,5cm.Przy okazji trzeba sprawdzić stan połączeń w całym silniku,oraz jeśli posiada on czujnik temperatury uzwojeń,to także jego przewodzenie, oraz stan prądniczki tacho...
Możesz sprawdzić na "krótko". Podłącz przewód biały (C) z brązowym (L) na styku L. Dodano po 2 Po podłączeniu włącz pralkę. Dodano po 8 właśnie ten temat znalazłem jak sprawdzić ten silnik ,ale nie wiem jak połączyć z samego opisu - sprzydałby się jakiś rysunek ,kolory kabli są na foto ale jest ich 6-ść i nie wiem które mam połączyć ? Żółte przewody...
Natomiast zmieniło się to , że teraz jeszcze w dodatku nie otwiera drzwiczek, a przed naprawą zawsze otwierał i to w każdej pozycji ? Otworzy drzwi po zakończonym cyklu, programie. Niepotrzebnie bawiłeś się tak z silnikiem, bo miałeś tam sprawdzić tylko rezystancję prądniczki tacho i czy generuje ona napięcie przy obracaniu wałkiem silnika. W tym momencie...
Pralka ma dwa lata. Nabiera wode, grzałka grzeje, pompa wypompowuje wode. Silnik nie chce ruszyć. Wymontowalem silnik, sprawdzilem szczotki przeczyscilem je drobnym papierem sciernym (nie wiem czy tak sie czyści szczotki). Na koncu walka silnika odkręciłem pierścień do którego doprowadzone są dwa czerwone przewody (to jest chyba tacho). Nie wiem jak...
No to wydałeś pieniądze na darmo na zakup silnika. Będziesz miał uszkodzony obwód tachogeneratora na module sterującym lub przerwę w wiązce elektrycznej zasilającej silnik. Mogłeś pomierzyć cewkę przynajmniej i sprawdzić magnes tacho i wtedy byś się zastanowił nad kupnem silnika.
Wartość jednego jak i drugiego jednakowa - 13 KΩ . http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic22...
Witam, sprawdź przebicie silnika do masy, przy okazji można sprawdzić grzałkę. Odłącz tacho silnika, pomierz napięcie, jakie wytwarza, od razu zobaczysz, czy przy odpiętym tacho będzie się inaczej zachowywać, czy tak samo. Triak silnika wygląda na zdjęciu, jakby miał jakiś nalot, to może świadczyć o jego uszkodzeniu.
Kondensatora nie wymieniłem jeszcze, bo nie wiem w końcu jaki czy 10 nF czy 100 nF. Cewka ma oporność ok 150 Ω trzeba ją rozebrać żeby sprawdzić wizualnie? Generuje napięcie, ale tylko zwykłym multimetr mierzyłem. Pierwszy raz naprawiam taką usterkę. Proszę o poradę co oprócz wymiany kondensatora jeszcze zrobić w tym momencie? Dzięki z góry za pomoc
Silnik powinni sprawdzić w warsztacie zajmującym się naprawami silników elektrycznych. Gdyby z tacho coś było nie tak, to pralka by z miejsca przerwała realizację programu, bo by wyszła niezgodność otwarcia triaka względem sygnału zwrotnego z tachometru. Poza tym w różnych silnikach cewki mają różne rezystancje, ale te 170 ohm możemy przyjąć, że jest...
Jeśli chodzi o to, czy testy diagnostyczne robiłem przed, czy po, to nie jestem pewien. Natomiast pralkę rozbierałem, bo po zaniku zasilania w trakcie prania (żona przypadkowo wyjęła wtyczkę) wyświetlł się komunikat z błędem i żeby sprawdzić w instrukcji. Musiałem awaryjnie spuścić wodę, żeby wyjąć pranie, bo nie dało się odblokować drzwi. Po wyjęciu...
To jest raczej dioda zenera równolegle z kondensatorem zasilana z tacho i wyprowadzonym sygnałem na bazę tranzystora.
Jeżeli czujesz się na siłach to silnik możesz podłączyć do prądu i sprawdzić czy Tacho generuje napięcie.
Tacho znajduje się z jednej strony silnika a sterowanie w panelu głównym. Jak jesteś laikiem to poczytaj trochę o tym, jest tu duzo tematów jak sprawdzić tacho i na co zwrócić uwagę.
Jak sprawdzić cewkę tacho
Do sprawdzenia tacho zainstalowane na osi silnika z drugiej strony jak koło pasowe. Odkręcił się wirnik (tacho) , jeżeli nie to sprawdzić czy podczas kręcenia wirnikiem tacho wytwarza napięcie.
:arrow: Andrew28 jeśli tak to zobacz silnik (szczotki?, tacho?).
error EU (brak zbalansowania wsadu prania.Wszystko wyglada OK.Przy wirowaniu zaraz taki komunikat.Brak mi koncepcji.Jaka moze byc tego przyczyna. czyli nierównomierne rozłożenie prania w bębnie... Sprawdzić prądniczkę tacho na silniku czy sztywno zamocowane i nie pęknięte elementy, połączenia z prądniczki do kostki i z kostki do modułu. Jak wszystko...
(...)Pralka po ustawieniu pobiera wodę kręci się ale po jakimś czasie staje (...) Na pulpicie jednocześnie zapala się kontrolka z dwoma łezkami oraz kontrolka z wanienką według zdjęcia. Do wymiany szczotki silnika! :D Pralka wykazuje kod błędu silnika (brak info o obrotach), stąd taki błąd. A ponieważ ta pralka jest trochę leciwa, więc szczotki w silniku...
Panowie: wiesiekmisiek i machefi , dziękuję za sugestie. Dzisiaj ponownie wyjąłem cały panel ze sterownikiem i podłączyłem tak żeby podczas pracy pralki mieć dostęp do przewodów. https://obrazki.elektroda.pl/1677085300_... Żeby jeszcze pomierzyć co wychodzi czy dochodzi do płyty sterownika. Przełączyłem pralkę w tryb diagnostyczny chcąc...
na tyle ile dałem rade obejrzeć silnik przewody sa ok. A jak sprawdzić tacho ?
Tylko właśnie jak mogę sprawdzić tacho
Moja siedemnastoletnia pralka w końcu odmówiła całkiem posłuszeństwa. Gdy włączam program, obraca na chwilę bębnem z dziwnym dźwiękiem (wydaje mi się, że chce dać za duże obroty) i przestaje. Na pustym bębnie przy programie odwirowywanie też wkręca na chwilę i przestaje. Jestem kompletnym amatorem jeśli chodzi o elektronikę. Chciałbym się upewnić, czy...
Sprawdz silnik -.tacho
Sprawdź kondensator, kostkę silnika, prądniczkę tacho.
Poluzowany magnes w prądniczce tacho.
Jak pisałem wyżej, szczotki są nowe, oryginalne więc odpada. Komutator został wyczyszczony. Może mi ktoś pomóc w kwestii: jak sprawdzić tacho oraz triak ?
Trzeba sprawdzić czy na wtyczce silnika nie ma wypaleń , jeżeli są to masz uszkodzony programator i do wymiany złącze (gniazdo - wtyczka) przy silniku. Jeszcze cewka tacho może być spalona.
Sprawdź tacho silnika , może się magnes odkręcił. podasz mi krok po kroku jak mam to sprawdzić ? Dodano po 1 http://obrazki.elektroda.pl/6058969200_1... Koniec tematu. Problem został rozwiązany. Wystarczyło dokręcić magnes w silniku
Miałem podobny problem w podobnym electroluxie. Ja poradziłem sobie z tym problemem przez przypadek, bo też już nie wiedziałem co robić. Wszystko sprawdziłem i było OK. Otóż wyjąłem moduł (to taka płytka elektroniczna znajdująca się w białej obudowie z tworzywa podwieszona u góry pralki pod k=górną pokrywą po prawej stronie) Gdy go rozebrałem okazało...
Tacho jest sprawne. Nic się nie rozsypuje i cefka ma przejście. Chyba, że coś jeszcze mam sprawdzić w tacho. pozdrawiam
Aby sprawdzić oporność tacho wystarczy wypiąć kostkę silnika i na niej sprawdzić. Czy pralka stoi na czterech nogach stabilnie i nie kołysze się?
Poszukaj jak sprawdzić tacho na silniku w pralce. Nie jeden raz było tu opisywane. Co ma tacho do braku wirowania na 800 obrotów skoro wiruje na 400. Moduł jest do wymiany.
Sprawdzić prądniczkę tacho chyba się magnes odkręcił... :arrow: Poprawiłem TONI_2003
Witam. Sprawdzić prądniczkę tacho. Jest na wirniku silnika prania od strony szczotek. Przykładając woltomierz do zacisków tacho i obracając ręką wirnik miernik powinien wskazać około 1,5V-2,5V~.
Witam wszystkich serdecznie i proszę mądre głowy o poradę. Problem dotyczy pralki Mastercook 1026, stała na szafce i pewnego dnia podczas wirowania z niej spadła. Nie było żadnych uszkodzeń mechanicznych ale non stop chodziła pompa wody, choć wody już nie było. Pralkę postawiłem na miejsce, tym razem ją przymocowałem i odpaliłem. No i tu zonk. Pralka...
Może być pęknięty magnes od tacho lub cewka tacho ma przerwę.
Do sprawdzenia silnik, kostka silnika, prądniczka tacho
Trzeba sprawdzić czy dochodzi sygnał tacho do procesora.
pralka tacho sprawdzić pralka sprawdzić tacho sprawdzić tacho pralka bosch
driver universal dokładność czujnik ds18b20 podział sieci przez router
citroen interfejs diagnostyczny diagbox peugeot
Lokalizacja bezpieczników w Toyocie RAV4 - wszystkie generacje Lodówka – gorąca rurka przy sprężarce, skraplacz lub boki obudowy: Bosch, Samsung, Whirlpool