Sprawdź kondensator, kostkę silnika, prądniczkę tacho.
Do sprawdzenia magnes w prądniczce tacho.
Do sprawdzenia silnik, kostka silnika, prądniczka tacho
Sprawdź tacho-generator silnika pralki, bo to on może być niesprawny. To z fotki to jego część.
Do sprawdzenia szczotki i tacho.
szukałem już na forach, i jest mowa o jakimś triaku. czy to może być to ? i gdzie tego szukać ? Triak znajduje się na module głównym i wygląda mniej więcej tak. http://www.image.micros.com.pl/_icon_aut... Jeżeli triak jest sprawny to warto też sprawdzić cewkę tacho.
Na początek silnik i jego prądniczka tacho do sprawdzenia.
Najlepiej sprawdzić silnik poza instalacją pralki(na krótko),sprawdzić prądniczkę tacho,oraz przewody dochodzące do silnika(czy nie mają przerwy).
Wartość jednego jak i drugiego jednakowa - 13 KΩ . http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic22...
Witam. Jakiś czas temu miałem podobny przypadek ale wtedy rozkręcił się magnes w tacho i pralka wariowała przy wirówce.Warto sprawdzić. Pozdrawiam
Próbuję samodzielnie naprawić pralkę. Poproszę o pomoc w zlokalizowaniu "tacho". Błąd E52 mówi: Brak sygnału z tacho/ blokada silnika/uszkodzenie wiązki kablowej. Kupiłem silnik, jeszcze nie wymieniłem, chciałbym jeszcze sprawdzić tacho, ale nie wiem gdzie jest :)
Sprawdź tacho silnika , może się magnes odkręcił.
To jest raczej dioda zenera równolegle z kondensatorem zasilana z tacho i wyprowadzonym sygnałem na bazę tranzystora.
Do sprawdzenia triak na module, ewentualnie cewka albo wirniczek tacho na silniku.
Komutator w silniku iskrzy?
sprawdź prądniczke tacho na silniku
Warto sprawdzić prądniczkę tacho.
Błąd związany z silnikiem, sprawdź szczotki, prądniczkę tacho, kostkę silnika i okablowanie.
Jak sprawdzić cewkę tacho
Sprawdź wirnik czy nie ma przympaleń na lamelach komutatora. Prawdopodobnie zwarcie w uzwojeniach i pobiera za duży prąd i moduł rozłącza. Ale jeżeli wiruje na praniu to może spadł magnez z wirnika na tacho
Na początek: zmierzyć długość szczotek, muszą być dłuższe niż 10mm, kostkę silnika - jakość styków, prądniczkę tacho, do sprawdzenia również grzałka.
No i niestety po podmianie hydrotstatu brak zmian, na długim programie pralka w fazie płukania zatrzymuje się na dłuższe chwile. Po resecie programu i przejściu na program płukanie pralka też się zatrzymuje. Dałem jej odpocząć, sprawdziłem rezystancję za wtyczce tacho - 60 Ohm.
sprawdź tacho silnika , wiązkę(silnik-moduł) no i na module triak silnika
Sprawdź jeszcze prądniczkę tacho.
:arrow: Andrew28 jeśli tak to zobacz silnik (szczotki?, tacho?).
Witaqm Dlaczego kabelki z tacho zostały wyrwane ? wyprowadzenie tych kabelków jest na kostce silnika , i tam należało zmierzyć oporność i generowne napięcie . Przewody w tacho powinny być pewnie i mocno zamontowane , należy tak je zamontować . Należy rezystancje tacho sprawdzić po nagrzaniu silnika , bo wtedy może zanikać ( przerwa w uzwojeniu lub podłączeniu...
Sprawdź cewkę tacho.
Triak silnika sprawdziłeś? Elementy obwodu tacho?
Do sprawdzenia prądniczka tacho.
Sprawdź tacho silnika.
Sprawdz silnik -.tacho
sprawdź prądniczkę tacho >>>>pewnie wypadła http://obrazki.elektroda.net/82_11592974...
Sprawdź silnik poza pralką oraz sprawdź czy tacho daje napięcie.
Poluzowany magnes w prądniczce tacho.
Sprawdź czy przewody od cewki tacho są wpięte na własciwe miejsce.
Sprawdź wszystkie kostki przy silniku i przy module sprawdź jeszcze tacho.
A silnik poza pralką sprawdzony? kostka silnika? wiązka? tacho?
Najpierw sprawdź wylot do syfonu wody z pralki. Wszystko wyjmij i wyczyść. Wąż do wiaderka jak będzie wylewać po płukaniu, woda powinna szybko schodzić z pralki ok 1 min. Jeśli ok to sprawdzić jak woda jest pobierana do pralki, też powinno być ok1,5 min nie może lecieć pomału. Później silnik czyli tacho i szczotki. Do pracy!
W takim razie sprawdź tacho i szczotki na silniku
Witam. Do sprawdzenia silnik-szczotki ,tacho i ewentualnie triak i moduł sterujący
Zajrzyj do kostki zasilającej silnik Jak jest wypalona to sprawdź też tacho na silniku i moduł sterujący pralki bo to często rozległe uszkodzenie.
https://obrazki.elektroda.pl/8954411300_... Masz problem ze silnikiem Sprawdź szczotki i tacho
Kolega Nares ma rację............................... Wyciągaj silnik i sprawdź mocowanie magnesu tacho(po przeciwnej stronie koła pasowego). Jeśli jest ok sprawdź cewkę tacho czy generuje napięcie. Pisz o wynikach to będziem kierować dalej....
Weź ino rozbierz tacho i sprawd czy nie jest zawalone pyłem z szczotek silnika. Pył ma zdolnosc przewodzenia.
Jeżeli reaguje elektronika na ciepło, zimno i jest łatwe dojście do płytki, to do diagnozy tylko zamrażacz i suszarka z cienkim wylotem i szybko zlokalizujesz obszar, który robi cyrki. Jeszcze jedna sprawa, bo może któraś przelotka na module nie kontaktuje albo złącza, wtyki, piny — sprawdź też to... od strony tacho i modułu..
Problem z silnikiem, sprawdź szczotki i tacho. Ewentualnie elektronika uszkodzona.
Sprawdź tacho na silniku.
Sprawdź silnik-kostkę połączeniową i prądniczkę tacho.
Sprawdź, czy jest sprawna prądniczka tacho.
ma kilka prób wskoczenia na wirowanie Zwarty triak silnika lub uszkodzone tacho.
Tylko właśnie jak mogę sprawdzić tacho
Trzeba sprawdzić tacho na silniku czy się magnes nie wykręcił, czy podczas obrotu wytwarzane jest napięcie. Jeżeli tacho w porządku to do sprawdzenia triak silnika na module programatora.
Oj tam... Przerwa na tacho nie generuje napięcia podającego na silnik z elektroniki (sprzężenie zwrotne). Błąd E62. Zwarcie triaka silnika, również powoduje ten sam błąd. Wniosek: - wymienić triak silnika - sprawdzić ciągłość obwodu tacho od silnika (w tym rezystancję prądniczki tachometrycznej), do modułu (włącznie z rezystorami zapinającymi układ).
Tacho sprawdzone ?
Witam Po pierwsze sprawdź dokładnie jeszcze raz wąż pomiędzy zbiornikiem a hydrostatem (sprawdź czy aby przypadkiem nie ma tam pozostałości po wycinaniu fabrycznym otwory w rurce. Czasami zdarzały się przypadki pozostawienia resztki gumy w tym o to wężyku. Następnie połączenia kości silnika, moduł ,programator. Jeżeli dasz radę zdemontuj programator...
Błąd E21 jak zwykle jest związany z silnikiem, (sprawdź szczotki, prądniczkę tacho, kostkę silnika oraz okablowanie).
przesunięcie fazowe kolego stojan szeregowo z szczotką tylko nie spal tacho :!:
Sprawdź silnik poza pralką, sprawdź prądniczkę tacho, kostkę, okablowanie od silnika do modułu.
sprawdź czujkę NTC,tacho silnika
Tacho silnika jest ok? Zacznij od sprawdzenia tacho!
Silnik przy tym starcie nie idzie od razu na wysokie obroty ? Zdarzało się tak, przy uszkodzeniu magnesu tachometru, silnik dostawał napięcie, nie było zwrotnej z tacho do modułu, silnik szedł na wysokie obroty, po chwili elektronika wyłączała zasilanie i już więcej nie zasilała solnika do momentu wyłączenia pralki. Trzeba zdjąć z silnika osłonkę tacho,...
Witam a czy te kilka obrotów po nabraniu wody jest z normalną prędkością rewersu? czy szybciej niż zwykłe obroty podczas prania i kręcenia " w lewo i prawo " jeśli tak to sprawdź tacho prądnice na silniku.
Gdyby coś było z tachogeneratorem to pralka powinna generować błędy z grupy E50, ale chcesz sprawdzić to tu na przykład jest wzmianka o generowanym napięciu tacho: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3...
Prądnica tacho sprawdzona?
Cewka tacho sprawdzona?
NTC 20KOM przy 20 stopniach,sprawdź szczotki i tacho
Tacho jest sprawne. Nic się nie rozsypuje i cefka ma przejście. Chyba, że coś jeszcze mam sprawdzić w tacho. pozdrawiam
Do sprawdzenia szczotki , silnik i pradnica tacho.
Programator do rozebrania i wyczyszczenia styków trochę upierdliwa ale do zrobienia ;) A do obrotów tacho i kostki sprawdź.
Nowy kosztuje ok500zł używany ok 100-150. Dopasować od innej da sie tylko trzeba zwrócić uwagę na mocowanie i cewkę tacho
Do sprawdzenia prądniczka tacho silnika.
Jeżeli czujesz się na siłach to silnik możesz podłączyć do prądu i sprawdzić czy Tacho generuje napięcie.
Oporność ok. 30 om a napięcie jest gdzieś na elektrodzie, poszukaj.
do sprawdzenia cewka tacho ,mocowanie tacho
sprawdź silnik,szczotki,tacho
Za mało danych, co się dzieje dokładnie, nie nabiera wody?, silnik nie kręci?, pozostałe programy działają? Sprawdziłeś podstawowe elementy, jak grzałka czujnik, potencjometr temp, tacho?
Do sprawdzenia szczotki, kostka, połączenia i prądniczka tacho.
Witam Sprawdź Tacho przy silniku.
Sprawdź jeszcze raz tacho na silniku, rozbierz i sprawdź czy nie wykręcił sie magnes lub czy nie jest pęknięty, piszesz że była sprawdzana jedynie rezystancja cewki tacho
E21 Silnik zablokowany: Pomimo podawania napięcia na silnik brak sygnału z prądniczki tacho. Pralka przerywa program i wyświetla symbol E21. - Uszkodzony silnik (prądniczka tacho, wyłącznik termiczny lub uzwojenia) - Wyciągnięta kostka silnika; - Rozwarty wyłącznik termiczny na skutek przegrzania silnika.
Do sprawdzenia tacho zainstalowane na osi silnika z drugiej strony jak koło pasowe. Odkręcił się wirnik (tacho) , jeżeli nie to sprawdzić czy podczas kręcenia wirnikiem tacho wytwarza napięcie.
Uszkodzona cewka tacho na silniku, magnes lub brak łączności tacho z modułem (sprawdź ciągłość przewodów), a na końcu dopiero uszkodzenie na module. Jedno z tych składowych.
Sprawdź długość szczotek w silniku oraz czy nie wykręcił się wirnik tacho.
1kΩ sprawdź silnik na przebicie w kostce prawdopodobnie napięcie z silnika poszło na tacho nalot z węgla szczotek zrobił przebicie.
E21 Silnik zablokowany: Pomimo podawania napięcia na silnik brak sygnału z prądniczki tacho. Pralka przerywa program i wyświetla symbol E21. - Uszkodzony silnik (prądniczka tacho, wyłącznik termiczny lub uzwojenia) - Wyciągnięta kostka silnika; - Rozwarty wyłącznik termiczny na skutek przegrzania silnika. Czy pralka wykonuje jaki kolwiek obrót ?
A samo tacho sprawdziłeś?
A prądniczkę tacho sprawdzałeś?
Jak pisałem wyżej, szczotki są nowe, oryginalne więc odpada. Komutator został wyczyszczony. Może mi ktoś pomóc w kwestii: jak sprawdzić tacho oraz triak ?
Do sprawdzenia na początek prądniczka tacho silnika.
Na programatorze przepaliła się ścieżka od prądniczki, ale z tym sobie poradziłem Tam nie tylko ścieżki się palą trzeba na module sprawdzić wszystkie elementy od tacho opory tranzystory no i sam procesor też mógł paść.
A tacho sprawdziłeś?Sprawdź tacho i termistor jeśli jest.
Tacho jeszcze do sprawdzenia.
Błąd 07 - sprawdzić silnik, tacho, wiązkę, elektronikę.
Magnes wygląda OK (plastikowy gwint). Wkręć ten magnes z powrotem (na lakier do paznokci); zamontuj cewkę tacho (wraz z zabezpieczeniem). Następnie, celem sprawdzenia działania całej prądniczki tachometrycznej robisz: ustawiasz voltomierz na napięcie zmienne (to taki miernik, jak nie posiadasz, to dostępny w każdym "oszołomstwie", za ok. 16PLN); podpinasz...
Sprawdzić tacho - może go naruszyłeś.
Aby sprawdzić oporność tacho wystarczy wypiąć kostkę silnika i na niej sprawdzić. Czy pralka stoi na czterech nogach stabilnie i nie kołysze się?
sprawdź tacho na silniku często siada
Kondensator też może być ale pobieranie i wylewanie to tryb awaryjny-sprawdź grzałke i silnik wraz z tacho.
Trzeba multimetr nastawić na 200V AC i mierzyć na złączu silnika (kabelki od tacho cienkie) obracając kołem pasowym bębna. Powinno pojawić się napięcie podczas obracania. Jeżeli będzie napięcie to trzeba tak samo zmierzyć na wtyczce programatora bo może kabelek dostał przerwę. Jeżeli nie będzie napięcia to trzeba sprawdzić tacho-cewkę czy ma rezystancję...
Przede wszystkim czy pralka od razu po włączeniu jakiegokolwiek programu piorącego startuje od razu na maksymalnych obrotach? Jeśli się tak dzieje to wskazuje to na uszkodzenie cewki tacho lub magnesu na wirniku silnika. Jeżeli jednak problem występuje tylko podczas wirowania to przyczyny należy głównie szukać w module sterującym. Cewka tachoprądnicy...
pralka sprawdzić tacho pralka tacho sprawdzić sprawdzić tacho pralka bosch
wskaźnik poziomu naładowania huawei e3372 wilgotność piwnic
harmonogram dahua harmonogram dahua
Błąd E68 w piecu Lozamet Thirode - przyczyny i rozwiązania Moment dokręcania śrub jarzma zacisku Mercedes W204