Wał na kropke, palec rozdzielacza na cylinder 1 kopułki. Masz tylko 2 możliwości. -Jak ustawisz to najwyzej zamień tylko przewody o 180st. wszystkie jak bedzie kichał. -Mozna tez sprawdzić czy cisnienie sprężania jest wtedy kiedy palec pokazuje cylinder 1. Doreguluj potem zapłon przy pomocy lampy stroboskopowej na 10-12st na wolnych.
Odległość cewki od kola magnesowego w granicach 0.15 - 0.45mm. Identyczna dla obu rdzeni modułu. Sprawdź wpust ustalający kola magnesowego.
Witam. Jest kilka sposobów, jeżeli masz silnik z aparatem zapłonowym z przerywaczem to można podpiąć żarówkę pomiędzy wyjśćie styków przerywacza a masę. Potem trzeba ustawić wał korbowy tak aby w pierwszym cylindrze tłok był GMP (górny martwy punkt, pierwszy cylinder to ten od strony rozrządu) Trzeba też zwrócić uwagę na to aby w tym położeniu tłoka...
Wyżej tobie wysłałem link jak ustawić zapłon, Człowieku to taki duży problem poszukać schematu? A wiesz co to nanoplex?
Ewidentnie źle podłaczone kable pod cewki przy kole magnetycznym. Tu masz schemat od ogara 200, ale to będzie to samo. http://www.forum.ogar200.pl/przydatne-sc...
Punkt zapłonu jest 3 mm przed GMP, czyli wtedy mają się otwierać platyny a szczelina wcale nie jest taka istotna ważne żeby się wyraźnie otwierały i zamykały, czasami jest potrzeba żeby improwizować, bo sprzęt jest zużyty albo kiepskiej chińskiej jakości. Zalecają 0,4 mm, ja nigdy tego nie mierzę, obecnie do takich celów używam czujnika zegarowego i...
Kompresja w jakim stanie. Pewnie trzeba ustawić zapłon. Klin magneta do sprawdzenia.
0,15-0,35 mm.
Znając stare Fiaty i Polonezy z ich rozklekotanymi aparatami zapłonowymi to lampy stroboskopowe nie bardzo się spisywały.Dużo lepszą metodą okazywało się ustawianie zapłonu "na słuch i na oko",oczywiście tę metodę polecam tylko doświadczonym osobom.Jeśli już uda ci się odpalić samochód,pokręć lekko aparatem w prawo i w lewo.W lewo przyspieszasz zapłon,kręcąc...
u mnie golf 1,6 dzwonił przy przyśpieszaniu, bo jakiś pastuch założył źle pasek rozrządu, był pzresunięty o jeden ząbek chyba w tył...... Trza sprawdzić pasek i potem ustawić zapłon, zawory grają na zimnym silniku...
Tam rozrząd ustawia się inaczej niż w skuterach. Magneto na znaku T a zębatka znakiem JL naprzeciw nadlewu w obudowie, z lewej strony. http://obrazki.elektroda.pl/4445293100_1...
Kiedyś wiele lat temu, jak miałem motorower to zapłon ustawiałem wkładając ołówek, lub inny długi przedmiot do cylindra. Następnie po ustaleniu górnego położenia tłoka, tuż przed jego górnym położeniem, ustawiałem przerwę w aparacie zapłonowym. W Twoim wypadku wydaje mi się, że masz ustawiony zbyt wczesny zapłon, i dlatego tak się silnik zachowuje.
Znajomy stwierdził że przyczyną może być opóźniony zapłon. Sprawdziłeś to i WIESZ czy tylko ci się wydaje? Jeżeli nie masz doświadczenia diagnostycznego, to lepiej załatw sobie lampę stroboskopową i porządnie to sprawdź. Wartość kąta zapłonu powinna być podana na takiej naklejce na pasie przednim:jaki kąt, przy jakich obrotach i czy podciśnienie ma...
Pewnie trzeba ustawić zapłon a konkretnie przerwę na przerywaczu.
Tu masz wszystko opisane, instrukcja serwisowa do Twojego pojazdu. http://www.mopedriders.org/html/manuals/... Nie potrzeba żadnej lampy stroboskopowej. Wyprzedzenie zapłonu to 1.5 mm przed GMP zaś przerywacz 0.4 mm.
Zerknij proszę tu: www.wueska.pl/instrukcje/Naprawa%20Motoc... ... i tu: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic9...
Jak ktoś to rozbierał to napewno będzie wiedział jak był złożony, tam nie ma możliwości by mógł się przestawić. Na małym kole zębatym na wale jest wybity znak i musi się on znaleźć naprzeciw znaku koła rozrządu. Rzecz się dzieje oczywiście pod aluminiową pokrywą rozrządu.
Najprawdopodobniej więc masz teraz silnik do grubszej naprawy.
Ustawiasz na pełnym wznosie krzywki, czyli tłok będzie już trochę za ZZ, przerwę robisz na 0,3-0,4mm. Potem ustawiasz wyprzedzenie zapłonu na 2,8-3mm przed ZZ, po czym sprawdzasz czy po ruszeniu podstawki z przerywaczami nie zmieniła się przerwa, ewentualnie korygujesz i ustawiasz wyprzedzenie jeszcze raz. Aż do skutku. W jawach/cz wykonanie podstawek...
Nie ma znaczenia ile cylindrów W tym przypadku może być nawet bez regulacji kąta
Miałem podobną sytuację w 175, 72 r.. Zapłon regulowany doświadczalnie (akurat nie przeze mnie), cofnięty bardziej niż mówi instrukcja - choć i tak czasem potrafi oddać z kopnika. Ja z kolei czekam na opinię o VAPE (bierzesz 6V)?
Witam. Zawsze się ustawiało na żarówkę, lub pręta z zaznaczonymi 2.5 mm przed GMP. Ustawiasz tak by żarówka zaświeciła się 2.5 mm przed GMP, wtedy styki przerywacza rowierają się i powinna skoczyć iskra. Dokręczasz zapłon i dopiero ustawiasz szczelinę na przerywaczu. Kolega poniżej napisał to dokładnie, ja zawsze powtarzałem ustawianie zapłonu i przerywacza.
Tylko, że sprawdza się w funkcji nastaw podstawowych przy obrotach oki 1500/min
zawory ustawione chociaż trochę klekotają ale chyba temu że stary olej w silniku Stary olej tu nie ma nic do rzeczy, poza tym, że jak jest stary, to powinien być wymieniony. "Zawory też będą klekotać", jak jest luźny łańcuszek rozrządu, lub jak tłoki maja za duży luz w cylindrach - różne grupy selekcyjne (mniejsze tłoków niż cylindrów, grupy powinny...
Ustawienie zapłonu według mnie: 1. Obracasz kierownicą w prawo, żeby odsłonić koło pasowe napędzające rozrząd i pompę wody i szukasz na jego rancie nacięcia. Musisz oczyścić je z korozji bo ciężko je znaleźć przy czym uważaj przy czyszczeniu by nie uszkodzić paska. Wygląda to tak: [url=https://forum.autokacik.pl/uploads/...
Oczywiście...pod warunkiem,że posiadasz odpowiedni trzpień do tego celu przeznaczony,bo bez niego ani rusz.
Problem Twojej przecinarki jest w gaźniku. Przy składaniu go nie popełniłeś błędu. Na rysunku jest pokazana kolejność w jakiej powinny być zakładane membrany i uszczelki, jest to ważne. Wkręć obie śruby regulacyjne gaźnika, do lekkiego oporu, następnie odkręć, obie, o jeden obrót. Uruchom silnik i sprawdź jak reaguje na dodawanie gazu. Jeżeli nie wchodzi...
A to niby na czym? Zetor 3011 i 4011 to ciągniki na bazie których powstał ursus 4011. Zasady ustawiania kata wtrysku takie same. Tyle że trzeba patrzyć na nr. silnika jedne miały 18 stopni a drugie 20-21. Zawsze ustawia sie do pierwszego cylindra. Do niego nabity jest znak na kole zamachowym.
Jeśli mierzysz lampą, to możesz sprawdzać na obydwu cylindrach, więc kręć ile dusza zapragnie.
Witam. Jest możliwość. Potrzebna jest lampa stroboskopowa. Każdy elektryk samochodowy powinien ją mieć. P.
Paliwo do cylindra nie dostaje się bezpośrednio z wężyka. Ameryki nie odkryłeś .Prawo jazdy mam od 33lat a przygodę z motocyklami zacząłem dużo wcześniej . Należę do klubu motocyklowego więc nie tłumacz jak działa zasilanie silnika motocyklowego w paliwo . Po drodze jest jeszcze m.in. komora pływakowa. Więc zamknięcie kraniku nic nie da. Właśnie że...
Musisz mieć lampę o regulowanym opóźnieniu błysków,bo ten model ma tylko znacznik ZZ.
Kąt wartość między 49-51
Jeśli to Pa-1: http://66e7c982f37033281683-0e029a5c02f5... Silnik wg danych dla samochodu, jak nie znajdziesz to w poniedziałek coś poszukam. Nie ruszaj poziomu paliwa, bo musisz mieć specjalny króciec do ustawienia (gwint calowy).
W dieslu nie ustawia się zapłonu!!! Żeby ustawić dobrze początek wtrysku trzeba mieć blokady rozrządu : [url=http://www.elektroniczna.pl/sklep,6... Jakie są objawy???
W nowszych znak jest na plastikowej obudowie.
Jeśli robił to profesjonalny serwis to zareklamuj usługę przyczyną takiego zachowania może być uszkodzona pompa wtryskowa. Przyczynę trzeba sprawdzić odczytując błędy jeśli jest to na EDC 5 będziesz a pompa była by elektryczna chyba że pompę masz na linkę. Znalazłem w innym informatorze jeszcze takie dane.
Jeśli zdechło ITC to ustaw na 12 stopni
Tu masz wszystko opisane: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... Wyszukiwarka, nie gryzie. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic13...
Woda we filtrze paliwa. Sprawdź.
witam z tego co wynika z mojej litratury to 15 stopni dla tego motorka. pozdrawiam
Silnik powinien być rozgrzany (ok. 80 st.)
Prawdopodobnie źle ustawiony zapłon, za późno ja mam ustawiony zapłon pół cm przed górnym położeniem tłoka, wówczas musi się zaczynać rozwierać młoteczek. Proponuje sprawdzić i poprawnie ustawić i zniknie problem.
najpierw ustaw przerwę na przerywaczu w tym celu pokręcaj wałem i szukaj największego rozwarcia przerywacza i w położeniu największego rozwarcia styków wyreguluj przerwę na 0,35-0,45mm i dopiero potem ustaw wyprzedzenie zapłonu można to zrobić na żarówkę podłączasz ją równolegle do styków ustawianego przerywacza i kręcisz wolno wałem jak się zaświeci(punkt...
niestety jest tak jak pisza koledzy, nic nie ustawisz, po to masz tam czujnik polozenia walu, zeby komputer sam sobie ustawil zaplon, w tym silniku nie masz aparatu zaplonowego, a tylko rozdzielacz.
Miałem nadzieję że nie zapytasz, bo pojęcia nie mam co to za pypeć.
Witam Jak w silniku Deutz TD2009 l04 ustawić / sprawdzi zapłon. Silnik po odpaleniu na zimnym kopci na szaro niespalonym paliwem.Wyglada na opóźniony zapłon była naprawiana pompa może żle zamontowana
I sinik ma być rozgrzany.
pierwsza sprawa w pompie lucasa kolkuje sie na sztywno zapłonu sie nie ustawia a fasolki są do naciągania paska dj opornik moze masz kołko do kitu.... ustaw jeszcze raz rozrzad
W granicach kilku stopni, ujdzie. Jak by co, to resztę dogra knock-sensor. Sam jak mam lenia w sobie ( sa takie dni) to ustawiam na znaki, bez żadnych didaskalii.
6st przed ZZ,węzyk z przyśpieszacza zdjety . Konieczna lampa o regulowanym opóźnieniu błysku.
Kolego przytknij palcem na pierwszym cylindrze i obracaj wałem ,poczujesz sprężanie i to jest to Wypnij kopułkę patrz na palec ma być tak ustawiony jak pierwszy przewód na kopułce .Potem tylko dograć i gotowe.
Wejść w "diagnostykę" kompa - zewrzeć A z B w złączu diagnostycznym i lampą stroboskopową ustawić (obracając aparatem zapł.) na znacznik przy kole pasowym.
Wiele tzn. ?. Podmieniłem czujnik wału z starego silnika myślałem że to coś pomoże jednak nadal to samo.Co można jeszcze sprawdzić aby silnik zagadał ?.
Odczytanie usterek niewiele pomoze musi się cos dziać z układem zapłonowym jesli masz rozdzielacz taki normalny trzeba sprawdzić i ustawić zapłon, bo to strzelanie jest objawem zle ustawionego zapłonu. Pozdrawiam
Popatrz tutaj.
Instrukcje znajdziesz pod tym linkiem https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2... instrukcja określa zakres przeglądów zależnych od przepracowanych godzin agregatu . W/ instrukcji stosowany olej to lux 7 lub lux 10 zależnie od pory roku ,za niewielkie pieniądze kranik dostępny nowy dostępny jest na popularnym portalu aukcyjnym.Przewód ekranowany...
Mam identyczne autko i rok ale nie automat. Automat miałem w B3. Tam nie było info na temat biegów w skrzyni. Ostatnio nie podświetlało mi temperatury wody. Wyjąłem zegary(udało mi sie bez zdejmowania kierownicy) - mam zwinne ręce. Trzeba odkręcić tą obudowę kolumny kierownicy(między zegarami a kierownicą z której wychodzą przełączniki świateł, kierunków...
Volkswagen Golf III i Vento - Sam naprawiam PL http://www.megaupload.com/?d=HILVNGBN
no wiem, ale ja właśnie tego nie widze na tych zdjęciach... Obie sprężynki podłanczam do jednej wajchy tak ?
Ad2 Żarówka się zaświeca w momencie gdy drugi się zaczynają rozszerzać Musisz to jaśniej opisać. Iskra pojawia się w momencie, gdy żarówka GAŚNIE. Można też ustawić zapłon mając w fajce świecę opartą o masę - obserwujemy znaki i ząbek w kole i słuchamy, kiedy iskra strzeli.
Tak, 6 stopni.
Kąt wyprzedzenia zapłonu w silniku 1.4i wynosi 10 stopni.
Najpierw sprawdź sobie luz zaworów.
Blokowanie zapłonu oznacza, że komputer nie będzie sam korygował wyprzedzenia zapłonu, tylko wyprzedzenie będzie następowało na skutek przekręcania rozdzielacza.
Podkładkami pod popychacz (dwa wymiary 1,1 i 1,2) i podkładkami pod pompkę wtryskową.
No i wymienilem kopulke, palec rozdzielacza, przewody WN (razem 113zl) i ustawilem zaplon. Teraz chodzi jak prosto z fabryki :D Musze jeszcze wymienic swiece bo nie wygladaja najlepiej, ale w tej chwili jest gicior.
Zwłaszcza gaźnik w astrze 1.6 ;) Może być kwestia zapłonu ale na pewno nie USTAWIENIA zapłonu. Jak gaśnie to zapala potem od razu ? Jak nie to sprawdzić iskrę.
Problem zaczynam opisywać od podania modelu samochodu. TYP SAMOCHODU Samochód Passat 1992 rok silnik ABS z komputerkiem Bosha i systemem wtrysku Mono-motronik. Krótko opiszę historię problemu: 1. Któregoś dnia raptem w trasie Passat zaczął mi strasznie słabo "ciągnąć". 2. Z racji, że byłem w trasie i chciałem dojechać do domu to podjechałem do pierwszego...
http://obrazki.elektroda.net/51_12646332... http://obrazki.elektroda.net/55_12646333... http://obrazki.elektroda.net/50_12646333... ----------------------------------------... dzis dostałem nie typową prace domową w szkole od profesorka (Wyposażenia samochodowego) , chodzi dokładnie o ustawienie zapłonu w Fiacie 126p (Maluch)....
Jak koledzy radzą , uważaj na poprawne skręcenie sprzęgiełka , oraz pamiętaj że jelcz jest bardzo czuły na kąt wrysku
Praktycznie nie ma możliwości ustawienia zapłonu. Czasami, ulega uszkodzeniu elektroniczny przerywacz w module. Uszkodzenie polega na przesunięciu punktu powstawania iskry, w takim wypadku tylko wymiana modułu. Sprawdź odległość cewki od koła zamachowego, 0.3 mm. Spróbuj zwiększyć przerwę, na świecy. Nie rozbierałeś, przypadkiem, tego silnika? W tym...
Podaj typ ,model tego silnika,może jakieś zdjecia!
dzięki za odpowiedź. Jutro to sprawdzę, bo dziś wiadomo - niedziela. A z tą lampą to mog prosić o szczegóły, gdzie podpiąć itd.
To wykręć świece i sprawdź , w czym problem?
Do sprawdzenia klin i ustawić przerwę jak tu wyżej napisano i powinno hulać.
Sprawdź ten zaworek.
Witam. Blokada wału korbowego TYLKO specjalnym trzpieniem przy kole zamachowym. Znaki do zgrania pompy na pasku rozrządu, jeśli są niewidoczne konieczny nowy pasek rozrządu.
Może osprzęt jest od innego silnika (nie RP), sprawdź po numerze komputera silnika.
Witam, jak można żle ustawić zapłon w silniku który nie ma aparatu zapłonowego ani świecy zapłonowej?Jeśli już coś, to można mówić o niewłaściwym ustawieniu pompy wtryskowej, co w wypadku Władimirca jest wybitnie trudne-da się ją zamontować tylko w jednym położeniu.Sprawdź natomiast, czy nie podłączyłeś odwrotnie przewodów między pompą wtryskową a wtryskiwaczami...
No to chyba się bez rozbierania przodu nie obejdzie - da się to jakośc sprawdzić czy to napewno to? Na pompie klin jest ok, bo sprawdzałem.
Dzięki jutro sprawdzę czy są. Dam znać jak coś.
Dla silnika o mocy 6 KM - 7000 obr/min, natomiast silnik 9 KM - 6500 obr/min.
Tak jak napisał robokop ustaw najpierw przerwę na 0,8mm, a potem przesuwając podstawką przerywacza ustaw początek rozwierania styków (sprawdź to multimetrem lub żarówką) na 3mm przed GMP. To samo dla drugiego cylindra. Jedyna niedogodność w Jawie jest taka, że przy regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu lubi się zmienić przerwa, i trzeba ją sprawdzić,...
np. renault 19, 5, 14, 18, 21, 25, clio, megane peugeot 104, 106, 205, 305. więcej nie chciało mi się sprawdzać, ale pewnie jeszcze by się coś znalazło i kolejność zapłonu w tych silnikach jest także 1-3-4-2 s tym że liczony od d... strony
Sprawdź ustawienie zapłonu, bo jeżeli jest za wczesny to odgłos spalania stukowego można pomylić z klepiącymi zaworami.
Świeca jest nowa Fajka w dobrym stanie Cylinder na pewno dobrze zamknięty , a klin raczej cały ale jeszcze sprawdzę
A jak jest ustawiony zaplon,prawidlowo?
Utrudniony rozruch w wyniku "odbijania" jest skutkiem zbyt dużego kąta wyprzedzenia zapłonu, wina może leżeć po stronie uszkodzonego modułu zapłonowego. Czy da się ręcznie ustawić zapłon i czy da się sprawdzić moduł zapłonowy, czy jedyną opcją jest go wymienić i sprawdzić czy zadziała?
W chińskich skuterach klin blokujący koło magnesowe jest mocowany na stałe. Czyli nie ma możliwości regulacji jak napisał mój przedmówca. Może masz regulację opóźnienia w module w co wątpię. (Sprawdź czy nie ma tam żadnego potencjometru).
Volvo f12 kod silnika TD 122kke Witam wszystkich, szukam informacji na temat momentu dokręcenia korby po wymianie panewek oraz informacji, jak ustawić zapłon i pompę wtryskową. Silnik pochodzi z ładowarki, ale ten sam był montowany w Volvo f12. Dzięki, pozdrawiam.
jarewa Na początku też używałem czujnika, ale później mi przeszło. Zapłonu nie da się idealnie ustawić. Przerywacz się wypala a czujnik "trochę" przeszkadza w dynamicznym pomiarze. :D Lepsza jest metoda stroboskopowa, po wcześniejszym sprawdzeniu czujnikiem znaków ustawczych. Twoja rada jest oczywistą oczywistością, tylko kolega Pawem2 ma "troszkę"...
Jak zapłon jest opóźniony (za GMP) to można odpalić w drugą stronę. Niby tak, ale niektóre "sprzęty" miały tendencję do odpalania na "lewych obrotach". Np. ETZ 150. Sam to przeżyłem. Nic się nie stało, ale wrażenia trudne do zapomnienia. :D "Wystarczyło" kopnąć zbyt anemicznie i już był "efekt", nawet przy prawidłowo ustawionym zapłonie. Wracają do...
To może być wina źle ustawionego zapłonu.
Źle ustawiony zapłon? Ustaw wszystko zgodnie w wartościami przy regulacji. http://simsony.info/Thread-Ustawienie-Za...
Albo źle ustawiony zapłon? Rozrząd?
A może masz przestawiony rozrząd o jeden ząbek?i Wtedy będą takie chece.Sprawdż to. Dodano po 1 Wydaje ci sie że nie chodzi na wszystkich, czy nie chodzi na wszystkich bo to sprawdziłeś?
Dzięki Rycho T za parametry. Wolne obroty ustawione najwyższe nie poruszające łańcucha. Gaźnik czyszczony na jesieni, wymienione membrany. Luzów na korbowodzie organoleptycznie nie stwierdziłem. Tłok i gładź cylindra, przez dziurę wydechową, w porządku. Świeca nowa, na jesieni. Pozostał do sprawdzenia zapłon. Poustawiam według Twoich parametrów i zobaczę....
Witam. Mam mały problem z ursusem c328 , mianowicie potrzebuje pomocy jak ustawić prawidłowo zapłon ,zapala bez problemu lecz jest troche mułowaty wolno wchodzi na obroty i sie wolno buja .Co zrobić żeby go ożywić,co sprawdzić? z góry dzieki za podpowiedzi.Dodaje,że silnik po remoncie 2 lata.
Oczywiscie pierwsze ustaw mechanicznie w większosci przypadków to wystarcza by sterownik miał odpowiedni zakres do skorygowania , ale nie zaszkodzi sprawdzić tego programowo.
ustawić ustawić zapłon motocykl zapłon elektroniczny sprawdzić sprawdzić kabel zapłon
zmywarka whirlpool mycie maszyna schemat transmitancja układu analogowego
porażenie prądem porażenie prądem
Wymiana baterii RCP w drukarce Kyocera FS-2100 Mercedes E212 - Zwarcie przewodu sterującego klapami obejścia turbiny