Jak chcesz to możesz sprawdzić sobie stroboskopem, ale nigdy nie regulowałem.
Rezystancja impulsatora powinna wynosić 24 - 30 Ω. Od maja 1989 roku produkowane są impulsatory o rezystancji 13 - 17 Ω, w tym obecne nowe czerwone z MZA. Na obudowie impulsatora znajduje się punkt kontrolny (wspólny dwóch cewek impulsatora), na którym należy mierzyć poszczególne dwa uzwojenia impulsatora (do masy i do wyjścia sygnału), które...
Czasem naprawdę czegoś nie rozumiem. Paliwo nie zostaje spalone w komorze, lecz w tłumiku, gdy w końcu dostanie ognia z kolektora wydechowego. I nie jest to wina gaźnika, że nie jest spalone, bo cały czas jest owe paliwo podawane. Zanik iskry, spóźniony zapłon powodują takie objawy. Niedowiarkom proponuję przejażdżkę autem na benzynie i na czwartym...
masz małą energię iskry po prostu.
Jaki zapłon - elektroniczny, czy z przerywaczem? W przypadku mechanicznego (przerywacz zapłonu) sprawdź zapłon, a kąt wyprzedzenia zapłonu w przypadku elektronicznego sprawdź moduł. Dodatkowo ciśnienie w tłokach. Czy zawsze ten sam cylinder "nie pali"? Jeżeli nie wiesz, to przy jednocylindrowym działaniu sprawdź co się stanie przy odłączeniu raz jedna...
Ratuje cie kupno wiązki silnika i podpięcie 1 kabelka. Koszt ok 50zł z cewką i modułem.
Wydaje mi się, że powinno być na piecyku pokrętło regulujące przepływ wody - zasada jest prosta - mniej wody = jest ona cieplejsza. Piecyk ma określoną moc grzewczą i tylko podnosi temperaturę pomiędzy określoną ilością wody zimnej wlotowej o określoną liczbę stopni. Pzdr Bartek
Proszę mi powiedzieć - czy moduł odczyta tak zmodyfikowane koło ( podwojone ) jako podwojone obroty ? Tak. Każdą sekwencję odczyta w ten sposób jak jeden obrót wału. Czy w ogóle z takim kołem moduł zadziała ? Jak wyżej, zadziała.
A to magneto nie robi przypadkiem za koło zamachowe? Chyba, że je zastępujesz śmigłem lub innym elementem wirującym o właściwej masie. Modułu od podkaszarki nie masz co otwierać, bo pewnie zalany żywicą. A ten z linku - jeśli się da, to też zajrzałbym do środka i sprawdził za co się płaci. Pochwal się, co to za model z tak dużym silnikiem.
Witam! 555 jest specyficznym scalakiem z pogranicza analogówki/cyfrówki (ma jedno i drugie wewnątrz). Zasada podstawowa szczególnie w układach cyfrowych: do każdego scalaczka, jak najbliżej nóg zasilających kondensator bezindukcyjny (od kilkudziesięciu do kilkuset nF - typowo pcha się tam 100). Jeśli nadal bedą problemy to przedstaw schemat migacza...
Tak jest to możliwe. Czujnik położenia wału korbowego jest przykręcony do bloku za pomocą dwóch śrub, jedna ma klasyczny łeb sześciokątny a druga to "urywka" - musisz wziąć kleszcze, chwycić na wystający walec i odkręcić, nastepnie na jej miejsce dajesz normalną srube i jest ok - możesz już regulować kat wyprzedzenia zapłonu.
Jeśli to układ ze starterem, to starter nie rozwiera swoich styków i cały czas płynie prąd podgrzewający włokna na obu końcach. Po zapaleiu wykreć starter, jeśli zaświecą, to starter do wymiany... Jeśli jest to zapłon elektroniczny, to potrzebny jest scheamt lub fotka płytki dukowanej pozdrawiam
opis budowy zaplonu w motorze mz: http://www.motocykle-mz.pl/articles.php?... a tutaj uklady zaplonwe w autach: http://www.bosch-prasa.pl/informacja.asp... http://europa.eu.int/eur-lex/pl/dd/docs/... Dodano po 7 tutaj masz schematy: http://www.republika.pl/arecki113/schema...
Kable się topiły bo jakiś mądry napisał kiedyś poradnik jak przemagnesować prądnicę, w poradniku tym radził by zewrzeć styki w regulatorze odpowiedzialne za przekazanie napięcia z prądnicy do akumulatora co wiązało się z sklejeniem tych styków i wtedy pozostaje tylko kable rwać bo instalacja płonie, oczywiście można to zrobić ale przy pracującym silniku...
W tym przypadku dobrym rozwiązaniem by było założyć moduł od charta (GL-133), tylko że platynki trzeba by zastąpić impulsatorem. Podobno impulsatorem może być głowica magnetofonowa. http://obrazki.elektroda.pl/6136874600_1... Można wykonać ten moduł samodzielnie, ponieważ jest on bardzo prosty. Parametry podzespołów można znaleźć wpisując...
Jeżeli odłączy stojan od prostownika i nadal będzie hamować ,to pewnie ma zwarcie,lecz to też łatwo sprawdzić.
Samo sprawdzenie rezystancji omomierzem nie powie o sprawności cewki WN. Konieczne jest dodatkowo pomierzenie indukcyjności uzwojeń, co pomoże określić czy uzwojenie nie ma zwarć międzyzwojowych. Mogą pojawić się jeszcze wewnętrzne przebicia, a to wymaga podłączenia cewki w normalny układ pracy. Cewka pracuje w zapłonie iskrownikowym, bateryjnym czy...
Witam, Problem w tym , że nie napisałeś jaki to typ F126p, a konkretnie czy aparat zapłonowy jest z kopułką rozdzielacza czy bez (wtedy zamiast niej jest plastykowa zaślepka). Tak nawiasem mówiąc to jeszcze wypadałoby sprawdzić przewody WN do świec czy nie mają przebić i wstawić porządne silikonowe. W F126p były stosowane 3 typy cewek zapłonowych.......
i zapłon elektroniczny czy platynkowy?
Jeszcze by wypadało podregulować zawory i sprawdzić kompresję. Zapłon elektroniczny to trzy rzeczy: bezstykowy aparat zapłonowy, moduł zapłonowy i wysokoprądowa cewka zapłonowa. Cewka zapłonowa do „platynek” powinna mieć ok 3-4 omy na uzwojeniu niskonapięciowym, wysokoprądowa ok 0.9 oma. Założenie cewki wysokoprądowej do platynek spowoduje...
Niebieski przewód na 16 zacisk cewki biegnie on z stacyjki z pinu 15 stacyjki , na innych cewkach jest też B+ oznaczenie . są też cewki z oznakowaniem 15 i obok B+ to nowsze cewki stosowane z zapłonem elektronicznym .
Szkoda gazu na świeczkę w G17-30 . Może zainwestuj w termę z zapłonem elektronicznym. Koszt niewielki, gwarancja 3 letnia i .... Np G19-02
Nie. Spowodowane jest to zużyciem łożysk i podkładek. Proszę sprawdzić na pracującym silniku zwiększając obroty. P.s. sprawdź kolego czy klin na kole zamachowym nie został ścięty.
Przy zapłonie ze starterów świetlówki się uszkadzają jeśli starter nie rozwiera do końca styków lub uszkodzony jest kondensator startera. Po prostu cały czas płynie przez żarniki świetlówki prąd, a te nie są specjalnie trwałe przy przepływie prądu w czasie. Przyjrzyj się dobrze czy nie jarzą na czerwono przy zapalonej świetlówce. W dalszej kolejności...
Proponuje sprawdzić cewkę wysokiego napięcia "butelkowa" odkręć świece przymocuj do głowicy weź źródło stałego napięcia (bateria 4,5V luba jakiś zasilacz 6V) podłącz jeden koniec przewodu do cewki WN a drugim tylko dotykaj "przerywając" Jesli pojawi się iskra na świecy to znaczy ze cewka WN jest sprawna. i powinno działać w końcu jak napisałeś wymieniłeś...
Zapewne jest w oprawie zapłon elektroniczny i dla tego szybko się zapalają.
Witam . Na dyszę idzie (+).Cewkę jaką posiadasz ,olejową czy suchą?.Jeżeli masz tradycyjny układ zapłonowy z aparatem to wyjście z cewki łączymy z aparatem ,a na aparacie kondensator 0,22µF.Cewka sucha pracowała przez t.z.w rezystor drutowy (taki przewód niebieski,gdyż ta cewka wymaga niższego napięcia zasilania,jedynie jak startowało się rozrusznikiem...
,,Ftrysk" to cała kupa elektroniki..... Sterownik, czujniki.... Nie za wysokie to progi, na Pana nogi ? :cry:
Witam. Poszukuje schematu sprawdzonego i działająccego zapłonu elektronicznego do Komara i jasno opisanego montażu w komarze. Szukałem na Elektrodzie ale nie znalazłem konkretnej odpowiedzi. Chodzi mi o to żeby była bardzo mocna iskra. Proszę o pomoc. Pozdrawiam
Jeśli wierzyć książce (E.Wernera) to były 2 modele S51E (zapłon elektroniczny) i S51E/4 (przerywacz i uproszczona instalacja elektryczna).
Przy zapłonie elektronicznym najczęściej to uszkadza się element sterujący układem zapłonowym[moduł] lub czujnik impulsów układu zapłonowego. Moduły są różnego rodzaju i może być tak że po wymianie na nowy odpali ale nie będzie miał mocy.
Filter paliwa wymieniony bo był urwany. Auto zapala chodzi chwilę i gaśnie. Proszę o konstruktywne wypowiedzi co się mogło zepsuć:) Dodam tylko że Zapłon elektroniczny. Co sprawdziłem: przewody od gaźnika i od filtra, podaje paliwo.
Dobrze, ale w jaki sposób ? Ponieważ ja mogę jedynie sprawdzić czy tłok jest w górze i czy pokrywa się ze znakiem z obudowy rozrządu i kołem pasowym(ale to będzie mało dokładne) bo z iskrą będę miał raczej problem bo to jest elektroniczny zapłon z nanoplex'em i czujnikiem położenia wału.
Według mnie należy kupić kondensator i wymienić ( 4zł kosztuje a będzie pewnośc ze jest dobry) co do przerywacza to oprócz dobrego wyregulowania ( przewa 0,4mm) trzeba zwrócic uwagę żeby dobrze sie stykały płaszczyzny to jest ważne jeśli chodzi o żywotnośc tego małego urządzenia. Jeśli wszystko inne jest dobre to nie ma sensu kombinować tylko trzeba...
Zamontuj zapłon elektroniczny ,będzie spokój z kondensatorem i przerywaczem.Wpływ na żywotność kondensatora ma tak że temperatura.
Jak już platynkowym można określić układ zapłonowy stosowany w Simsonie, a nie Simsona ;) - Bardziej kojarzy się z jego kolorem;P Układ zapłonowy z przerywaczem platynkowym nie potrzebuje modułu. Tylko wersja z zapłonem "elektronicznym/tyrystorowym" potrzebował modułu. W simsonie silnika z układem zapłonowym na platynkach powinny wychodzić 4 przewody,...
Te tranzystory występują parami, są takie same. Dlatego wylutuj i zmierz, które są uszkodzone, te odrzuć. Resztę zamontuj w statecznikach tak by część z nich dała się uruchomić. Sprawdź, prawie pewne, że są to tranzystory bipolarne NPN. Jeżeli tak to w ich miejsce możesz wstawić BUT12A, BYT56A, MJE18008, ST13007, MJE13007, BUL38D i wiele innych gdyż...
proszę bardzo: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic42... może tutaj coś znajdziesz...
Ja mam BU921 ale tego raczej też nie dostaniesz ale 931 możesz próbować w mofetach popatrz na napięcie i natężenie albo niech Ci w sklepie coś dobierze co ma.
Sprawdź czy masz naładowany akumulator. Tam jest zapłon bateryjny.
Miałem w swoim junkersie (zapłon elektroniczny z turbinką, ale dotyczy również tych z baterią) następujący problem : świeczka zapala ale nie załącza się głowny palnik. Wyczyściłem filtry sprawdziłem ciśnienie wody w sieci i dalej nie zapala. Przed świeczką jest umocowany w uchwycie ceramicznym taki zagięty drucik od którego odchodzi jeden przewód, jak...
Roli zagladnij tutaj http://www.fiat-furious.pl i walnij tez tutaj post http://motonews.pl/sh_forum.php?op=fvf&f...
Witam. Ten pojazd posiada zapłon elektroniczny i nie ma możliwości sprawdzenia tych rzeczy :)
Witam!! Od niedawna jezdze Jawa TS350 i planuje zmienic zaplon na elektronika, ale oryginalny jest jak dla mnie poza zasiegiem. Czy ma ktos moze jakis sprawdzony sposob na elektronika w tym motorku? Bede wdzieczny za kazda informacjektora pomoze w realizacji mojego planu. Pozdrawiam, Robakkk
Jaki masz tam zapłon z rozdzielaczem czy bez? Nie podałeś roku produkcji, a były z cewką pojedynczą, podwójną i z zapłonem elektronicznym, może masz prolem z zaworami i stad sucha świeca?
Swego czasu sprzedawali takie zestawy do trabanta: aparat z przesłoną na 2 transoptorach szczelinowych i moduł zapłonowy
Do wymiany regulator ilości wody (element plastykowy z tuleją mosiężną). Zgłoś do konserwacji, po to by ocenić stan urządzenia. Jeżeli nagrzewnica nie przepalona, nie cieknie to zdążysz przedłużyć sprawne działanie termy o kilka lat. Jest to pierwsza terma z zapłonem elektronicznym wprowadzona na polski rynek. Twój model z roku 1997,to już 15 lat.
To może być czujnik temperatury silnika, tylko gdzie on jest i jak go bezboleśnie sprawdzić? Kiedy nie chce odpalić to nie ma iskry. Wskazania temperatury silnika na desce rozdzielczej są prawidłowe. Silnik pracuje prawidłowo w pełnym zakresie obrotów tak że nie podejżewam aby kąt wyprzedzenia zapłonu był nieprawidłowy. Samochó był sprawdzany (elektronika)...
Jeśli mowa o cewce WN - tej umieszczonej poza silnikiem, to tak jak wyżej napisano. Może być użyta dowolna cewka WN przy zapłonie CDI. Małe cewki WN stosowane najczęściej w chińskich skuterach 4T, czy w markowych skuterach (np. Peugeot, Honda, Kymco) doskonale nadają się jako zamiennik, wymagają jednak dorobienia nowych przewodów z wsuwkami (zacisk...
Na pewno elektroniczny a nie pizoelektryczny z świeczką. I jednak poszukał bym u innch producentów podgrzewaczy. Polecam np. WRDP11 2B z Junkersa.
zobacz czy cewka dostaje impuls z modułu, jeżeli nie to albo moduł albo czujnik na wale. Jeżeli jest impuls to cewka uszkodzona. Można założyć cewkę od czegoś innego aby była to cewka od zapłonu elektronicznego (od jakiegoś starszego suzuki powinna podejść)
To jest część zapłonu (elektroniczny przerywacz) i nie ma nic wspólnego z ładowaniem. Może go nie być, to zależy od zastosowanej cewki zapłonowej, wtedy ten kabel idzie bezpośrednio do stacyjki i służy do wyłączania silnika.
No nie, ten kondensator to zwykły kondensator przewizakłóceniowy, ta toyota ma zapłon elektroniczny ( magnetoindukcyjny) widać wyraźnie reluktory. Ten kondensator nie ma nic do poszarpywań, należy sprawdzić górę układu zapłonowego, i czy nie przedziurawiona membrama. Coś mam problemy ze zdjęciami :cry: Skoro ma zapłon elektroniczny to jakąś elektronike...
AKKU 12v I modół al-118 od polcisza. Chyba że chcesz gdzieś wkomponować modół od piły czy kosiarki spalinowej!
Chcę zainstalować czujki ruchu do lamp z zapłonem elektronicznym Polecam zainteresować się czujkami ruchu wysokiej częstotliwości typu HR. Zaletą jest precyzyjniejsze działanie i praktycznie bez zwłoki czasowej.
Może masz zabity kranik/filtr paliwa i słabo leci po dłuższym postoju, a jak się "rozrusza" to już potem jakoś idzie? Spuchnięta uszczelka w kraniku? W jaki sposób go odpalasz jak postoi dłużej i nie chce zagadać? Czy wstrzyknięcie mu odrobiny paliwa pod filtr powietrza albo świecę pomaga? Czy masz przezroczysty przewód paliwowy i widać czy coś cieknie...
Ja mam simsona elektronika i pali z akumulatorem jaki i bez niego. Wystarczy spojrzeć na schemat i wiadomo że będzie palił, ale widzisz tu jest kupa mądrzejszych.
kolego magneto magneto masz :d
Po załatwieniu ściągacza zdjąłem koło magnesowe i jednak winowajcą był ścięty klin. Po wymienieniu klina udało się ustawić zapłon dokładnie wg instrukcji. W tej chwili silnik odpala na dotyk. Problem rozwiązany temat uważam za zamknięty.
Niby jakiś opór ma około 600 omów. A jak go sprawdzić?
Masz po prostu rozgrzebanego składaka i nie dojdziesz co to za wersja była. Jedna listwa była w SR50N, ale to była wersja najuboższa bez kierunkowskazów, z licznikiem okrągłym od s51, silnikiem 3-biegowym i przełącznikami jak z s50/kr51 i starych MZ. Rocznik 1986 to w zasadzie pierwsze wydania SR50. Była tam instalacja 6V na platynkach i 12V na elektroniku....
Jakie jest bicie pierścieni ślizgowych wirnika alternatora (nie magneta!)? Czy stojan pewnie siedzi w korpusie silnika? Jak i czym mierzyłeś te 6 mm wyprzedzenia?
Witam, ta świetlówka nie ma całego układu zapłonowego - ma w tej swojej "dup...e" tylko mały zapłonnik i kondensatorek, potrzebny jest do niej dławik - statecznik na moc odpowiadającą lampie. Zdarzyło mi się rozebrać obudowę podobnej wywalić zapłonnik i podłączyć pod zapłonnik elektroniczny z zepsutej świetlówki kompaktowej takiej z gwintem E27, ale...
tak silnik ma zapłon elektroniczny . Cewka raczej nie jest winna gdyż wymienialiśmy już i dalej to samo
Do zapłonu elektronicznego pracującego z tyrystorem potrzebny tyrystor o parametrach BT 10A 700V Dodano po 14 Dokumentacja do ww zapłonu tyrystorowego pracującego z napięciem 12V jest dokładnie opisana w książce Elektronika w moim samochodzie.
Nie potrzebny jest akumulator aby stosować zapłon tyrystorowy o bardzo dobrych parametrach ,właśnie pracuję nad takim układem ,narazie jeszcze nie działa ale myślę że to kwestia kilku dni .
Witam, MZ ETZ 150, 1988r. zapłon elektroniczny typ A. Opis usterki: Nie odpala, czasami strzeli w tłumik. Kąt zapłonu jest dobrze ustawiony ok. 2 mm przed GMP. Układ zapłonowy sprawdziłem według książki "Jeżdżę motocyklem MZ". Akumulator 12 V, zasilanie zespołu nadajnika 11 V (jest zasilany przez diodę i opornik z zespołu sterującego) powinno być 12...
Witek, był w Żuku zapłon elektroniczny, tak jak w polonezie GLE. Ale uwaga-Zuk palił 1-2-4-3
Witam, wymień kabel wysokiego napięcia, uszkodzona może być też sama "fajka", silna iskra zapali mieszankę w każdym cylindrze, więc problemu nie będzie stosując inny układ zapłonowy
ad. 1. Gdzie konkretnie podłączasz ten miernik/żarówkę? Jedną z ważniejszych zalet zapłonu elektronicznego jest to, że nie pozostawia zasilania na cewce gdy silnik nie pracuje. Dioda LED z rezystorem 1k wpięta w miejsce uzwojenia pierwotnego cewki powinna migać podczas kręcenia rozrusznikiem. ad. 2. To niebieskie to Nanoplex, czyli moduł zapłonowy,...
CDI jest identyczne jak na foto , mam inne impulsatory , użyłem tego ponieważ wychodzi z niego tylko jeden kabel co by pasowało do schematu , te inne mają dwa kable , może kolega wytłumaczyć czym one sie różnią i jak zastosować ten drugi co ma dwa kable ,
Wysłałem Ci schematy na priv. Pozdrawiam
Gdyby odpalił to potrafią dawać 160-200v. Namieszałeś kolego :D. To nie jest moduł CDI, od tego trzeba zacząć. To elektroniczny zapłon bateryjny. Darlington NPN w zapłonie CDI? teraz jeszcze podpialem plus z miernika do tego pinu 5 i jak krecilem rozrusznikiem to pokazuje 7,4V jak przestaje krecic dalej jest to napiecie na mierniku widoczne dopiero...
Dolny Śląsk okolice Wrocławia jak założę nową cewkę, kondensator, kable i dalej nie będzie iskry to się poddaje nie mam już pomysłów. A jest możliwość założenia zapłonu elektronicznego?
Zapłon elektroniczny,moduł też był pomieniony.A iskra jest to cewka dobra.
Jeżeli jednak miałeś zapłon elektroniczny to nie uruchomisz tego na zwykłym starterze. Potrzebną są do niego dławiki. A zwykły sterownik elektroniczny do świetlówki dostaniesz w każdym markecie budowlanym, na dziale z elektryką lub w lepiej zaopatrzonych sklepach elektrycznych. Wymontuj stary i idź z nim na wzór. Sprzedawca coś dobierze.
Koledzy Motronic i gromleon z całym szacunkiem do was powiem, że Wasza dyskusja w tym temacie nie ma sensu. Szczególnie jeżeli nie padła definicja punktu odniesienia. Co jest "zerem"? Czyli do czego odnosimy aktualne wyprzedzenie zapłonu? Czy punktem odniesienia jest GMP ? Czy może moment zapłonu najlepszy do uzyskania max mocy? A może do uzyskania...
Schemat jest OK. Uzwijenie KW najpierw a na nim uzwojenie wzbudzenia. Kiedyś robiłem taka przewornicę do zapłonu elektronicznego na 12V. Ale tam o ile pamiętam było KW-22zw. a BW-7zw. aczkolwiek też na 2N3055. Układ na jednym tranzystorze będzie trudniej zestroić aby uzyskać zadowalającą sprawność, bez oscyloskopu się nie obejdzie.
Zapłon jak mniemam elektroniczny? Jeśli tak, to sprawdziłbym czujnik położenia wału korbowego
To nic innego, jak moduł GL133 z Telpodu. Rozwiązanie to było stosowane w motorowerze chart. Podobne rozwiązania są teraz nagminnie stosowane we wszystkich skuterkach made in China. To zapłon CDI, czyli zapłon kondensatorowy zasilany z osobnej cewki. Nie potrzebuje do podjęcia pracy akumulatora.
Czy ten silniczek ma zapłon elektroniczny,bo nic o nim nie wiemy Widziałeś kosę z elektronicznym zapłonem?
Cewki dwubiegunowe do 126p z mechanicznym zapłonem były podłączane przez dodatkowy-specjalny przewód oporowy. Miał coś okołó 1,5 czy 1,7 Ω, tak by cały zestaw cewka + przewód miał około 3,5 - 4 Ω. Poszukaj lub zrób sobie zapłon elektroniczny sterowany przerywaczem, będziesz bardzo zadowolony. Dawno temu produkowane były do FSO 1500, 126p,...
Panowie, czy zapłon elektroniczny z chińczyka pasuje do KO?
Odkręć kolanko z tłumikiem i przeczyść z nagaru, jaki masz tam zapłon, elektroniczny czy na przerywaczu ? Poziom paliwa w komorze pływakowej sprawdziłeś ? Przylgnia cylinder gaźnik, sucha ? Psiknij też plakiem od dołu silnika bo tam tez możesz mieć nie szczelność miedzy połówkami. Sprawdź jeszcze na innej świecy.
A nie lepiej założyć elektroniczny zapłon Sovek? Niż to.
Tak, można. Wymienić kocioł na posiadający zapłon elektroniczny. Koszt około 2500,- zł. Oblicz sobie ile kosztuje gaz zużyty przez świeczkę w ciągu roku i po jakim czasie zwróci się inwestycja. 9 letni Ariston prawdopodobnie ma mniejszą sprawność niż aktualnie produkowane kotły. Szczególnie te kondensacyjne. Jeżeli kocioł oprócz świeczki nie ma innych...
Co z simmeringami? Próbowałeś "podlać" go paliwem? Jeżeli zapłon jest "elektroniczny" to iskra 8 mm szalem nie jest.
Co ma wspólnego zawor wodny z gaśnięciem świeczki? O ile dobrze rozumuję to gaśnie ona po otrzymaniu sygnału z elektrody jonizującej sterownik zamyka z zawór świeczki i włącza elektromagnes gazu W moim przypadku jest napewno walnięty sterownik tylko nie mogę go rozgryżć dlatego proszę o jakikolwiek schemat z elektrodą jonjzującą
Tak dokładnie to potrzebujesz: statora (ta podstawka z cewkami) impulsator (czasem są już zamontowane na statorze, czasem są zewnętrzne) moduł zapłonowy+cewka WN albo tak zwany cewko-moduł co jest teraz częściej spotykane (to po prostu te 2 elementy w jednej obudowie) i magneto pod zapłon elektroniczny. Jeżeli masz zapłon na przerywaczu to takie magneto...
Witam. Założyłem nowy temat gdyż nie znalazłem nic na formum. Moj problem to BRAK ISKRY na przewodach WN. Zaznacze tylko ze to elektroniczny zapłon. Co udało mi się zmierzyć: Napięcie na cewke dochodzi 12 V cewka ma ok 20 Ohm na wyjsciu diagnostycznym jest 8 V Nie wiem co jeszcze moge sprawdzić Prosze Pilnie o pomoc
Panowie sprawdziłem i napięcie jest
Moja rada jest prosta - jeżeli nie jesteś tzw. gazownikiem to daj sobie spokój z próbami regulacji i samodzielnej naprawy tego urządzenia. Te piece gazowe które teraz są w eksploatacji to nie te proste " heble " z płomyczkiem pełniącym role pilota żeby się gaz zapalił. Serwis takiego pieca - czyli wyczyszczeni i regulacja ( a powinno się to robić co...
w osi zespołu wodnego - w czarnej ,plastikowej obudowie, od spodu!-jest wkręt regulacyjny- pokręcajac go zlikwidujesz przyczynę- po prostu wrek sie troszke rozregulował
silnik 16 zaw. zapłon prawdopodobnie elektroniczny ,nie tyrystorowy
O ile dobrze myślę, to układ cewki wysokiego napięcia na pierwotnym jest zwarte (płynie prąd), a dopiero w momencie wysterowania zapłonu (elektroniczny lub podciśnieniowy przyspieszacz zapłonu) pierwotne jest rozwierane i dochodzi do przepięcia i mamy zapłon. Proponuję sprawdzić napięcie na cewce (i samą cewkę) przewody od cewki do kopułki (wyzwalające...
To co nie działa: rozrusznik, czy nie ma iskry? Jeśli z tego elementu słychać cykanie, to nie jest to moduł zapłonowy, tylko przekaźnik rozrusznika. Idą do niego cztery przewody: dwa grube - jeden z akumulatora, drugi do rozrusznika i dwa cienkie - jeden do masy, drugi do przycisku rozrusznika na kierownicy (lub jeden do stacyjki, a drugi do przycisku...
W świetlówkach warsztatowych (tych w obudowie z haczykiem i przewodem ze wtyczką), to albo są układy niskonapięciowe, albo jeżeli są na 230V to jest zapłon elektroniczny lub tradycyjny a jedna żyła zasilająca jest przewodu oporowego (zamiast dławika). Budowa jest identyczna jak w świetlówkach np. do opraw sufitowych. Skład to argon + pary rtęci. Szczegółowe...
Niestety rzeczony temat nie został pozytywnie rozwiązany. Mało jest tam informacji przydatnych djxjano. Choć kto wie? Przydałoby się więcej wiedzy o silniku. Zdjęcia. Może jakaś dokumentacja. Coś mi się nie zgadza. W temacie z linku autor pisał o pojemności 50 ccm. Tutaj djxjano pisze o 3.6kW mocy. Może to różne silniki. Nie wiadomo jaki zapłon ma silnik...
No na pewno ETZ 250 rocznik 89 z zapłonem elektronicznym. To ten regulator się nadaje, czy nie bardzo? Jak tak, to jak go podłączyć, bo jestem zielony w tym temacie.
Jakoś małe zainteresowanie... Zrobiłem schemat PCB irf będzie wygięty w stronę płytki mniej więcej tam gdzie są rezystory 15k i 47k. Przykręcę radiator do irf-a i zaleję żywicą Co o tym sądzicie
elektroniczny zapłon zapłon elektroniczny simson zapłon elektroniczny
gniazdo przyczepa nawigacja widzieć satelit monitor zmiana rozdzielczosci
Wymiana łożyska w pralce POLAR WA 1512 - krok po kroku Toyota Avensis T27 1.8 - Błędy B0353 i P0354 - Cewki zapłonowe