Witam, jest to kondensator przeciwzakłóceniowy i nie radzę go zwierać :). Ja bym zaczął od zmierzenia rezystancji uzwojeń stojana, sprawdzenia czy wszystkie styki łączą, czy szczotki dobrze są osadzone. Złącza C i D z tego co widać zasilają wirnik poprzez szczotki.
witam zwarcia wirnika możesz zbadać nawet miernikiem elektronicznym; podłącz źródło zasilania prądu stałego do wirnika do szczotek -/+ . następnie ustaw na potencjometrze miernika max zakres napięcia. końcówkami dotykaj wycinków sąsiednich działek komutatora, w ten sposób sprawdzisz wirnik na zwarcia zwojowe oraz komutatora. Izolacje do żelaza wirnika...
"Brzęczyk pokazuje ci zwarcie bo rezystancja uzwojeń jest mała. Stawiałbym na regulator obrotów lub w mniejszym stopniu na akumulator.
Trafiłem tu przez przypadek ale podpowiem tym którzy szukają odpowiedzi. Ogrzewanie postojowe można sprawdzić Clipem lub techem ale też uniwersalne scannery je widzą w sekcji klimatyzacji. Bardzo częstą przyczyna usterki jest zimny lut w kostce w sterowniku samego pieca. Można to naprawić lecz sterownik jest zalany galaretką i najlepiej jest zanurzyć...
Witam wszystkich, Przestał działać panel sterujący zmywarką i nie można jej uruchomić oraz nie zapala się żadna dioda. Rozebrałam panel, do włącznika leci kostka z dwoma przewodami-oba są pod prądem, reszta przycisków sterowana jest osobną kostką 6 przewodową - w trzech jest prąd, w trzech nie. Po naciśnięciu przycisku Power nic w panelu się nie zaświeca,...
Usterka banalna, a triak okazał się dobry, dla nie wtajemniczonych... Układ bardzo prosty, silnik przez przekaźniki, które odpowiadają za kierunek obrotów i za podanie napięcia na silnik jest zasilany impulsowo przez triak z 230V, żeby sprawdzić układ najlepiej jest wylutować triaka i zewrzeć A1 z A2 triaka, poda się pełne napięcie na silnik... UWAGA,...
Iskry najczęściej wypuszczają się z środka silnika z okolic komutatora No bo zwarty wirnik, jak koledzy piszą.
Jak żyje spalone stojany w silnikach gdzie wirnik ocalał mogę policzyć na palcach. Więc zacznij od sprawdzenia wirnika. Przyczyny to przegrzanie, zwarcie między zwojowe, przetarcie uzwojen, przebicie do karkasu, uszkodzenie łożysk i uzwojen uzwojen przez wirnik, Hamulec też się do tego przyczynia, ale najczęściej to zwarty wirnik.
A gdzie ta rezystancja? Dodano po 1 Co jeszcze, przy zwarciu wirnika rezystorem, uzwojenie wzbudzenia nie może stracić zasilania. Dodano po 1 Co jeszcze, przy zwarciu wirnika rezystorem, uzwojenie wzbudzenia nie może stracić zasilania.
Białe długie iskrzenie oznacza zwarty wirnik.
Witam, Mylisz sie "cranky" to co napisałeś - to jest jak najbardziej "profesjonalne " ! Tylko że to forum ( tak myślę ) nie jest dla takich profesjonalistów co kupują GOTOWE bo ich stać na to i nawet okiem nie mrugną słysząc cenę. Im naprawdę żadne forum nie jest potrzebne. Oni kupują bez forum, jak się zepsuje to wołają profesjonalną firmę, a jak się...
Przepraszam, myślę że nikt się nie obrazi jeśli przypomnę o... klemach. Brudne lub niedokręcone klemy, za mały prąd i nie może nim zakręcić. Natomiast jeśli to jest OK, i wszystko było wymienione, to może jeszcze stan komutatora i/lub uzwojeń. Zarówno przy zwarciu komutatora jak i przerwanych uzwojeniach będzie za małe pole elektromagnetyczne, żeby...
Niestety na oko możesz nie znaleźć przyczyny - zwarcie wirnika - zwarcie stojana ( można w pewnych przypadkach wzrokowo ocenić) - uszkodzenie mechaniczne ( raczej na pewno nie jest to przyczyną) Jeśli masz okazje to ratuj wiertarkę bo to dobry sprzęt dla majsterkowicza- wirnik po przezwojeniu ( jakby był spalony) kosztuje około 40-50 zł
Pewnie zwarcie międzyzwojowe wirnika trzeba wyjąć i dać do sprawdzenia.
Proponuję rozejrzeć się za nowym sprzętem, komutator dociera się pumeksem ale po wymianie szczotek, w Twoim wypadku to na 99% objaw zwarcia wirnika bądź stojana
witam. Istotą silnika pierścieniowego jest możliwość regulacji obrotów poprzez zmianę rezystancji obwodu wirnika. Można jeszcze zewrzeć wirnik, a stojan zasilać z falownika. Tylko po co stosować wtedy silnik pierścieniowy? Pozdrawiam.
Witam .Z opisu wnioskuję zwarcie zwojowe wirnika> wirnik do wymiany.
Tak zwany brzęczyk do sprawdzania zwarc uzwojeń wirnika , najprościej możemy zrobić z połówki rdzenia zwijanego z uszkodzonego transformatora o przekroju np.8cm kwadratowych . Ze wzgl .bezpieczeństwa , proponuję nawinąć na rdzeniu uzwojenie zasilane z transformatora bezpieczeństwa 24V . W przypadku rdzenia 0k. 8cm , wystarczy nawinąć ok. 200zwoi drutu...
czy wystarczy odkręcić od przodu pralki zespół szczotek? I czy przy okazji wymienić pasek? Silnik i tak będziesz musiał wyciągnąć. Koniec szczotek lub zwarcie wirnika. Paskowi daj spokój.
Uszkodzony wirnik zwarcie.
Mocne iskrzenie wskazuje na zwarcie zwojowe w wirniku, a możliwe też zwarcie zwojowe stojana. Wirnik może być nawet i dobry, przy zwarciu w stojanie pole stojana silnie osłabione i stad iskrzenie. Nie do naprawienia w warunkach domowych, a kupno części chyba też nie wchodzi w rachubę. Dla grzebaczy, podmiana stojana z innego takiego samego młynka i...
Częsta usterka, silnik ma zwarcie na wirniku. Do przezwojenia silnik.
Witam no jak widzisz to tylko wystarczy troszeczkę poczytać z regeneracją rozrusznika nie powinno być problemu najlepiej gdybyś kupił na szrocie używany sprawny ,lub z dwóch złożył jeden.A gdzie było to zwarcie wirnik ,czy stojan regeneracja jest do zrobienia potrzeba trochę cierpliwości .
Diody zwarte.
Wirnik ma zwarcie, wszystkie objawy "książkowe". Lekarstwem będzie nowy.
Szczotka wygląda na dobrą (nie ma sensu kupować nowych można ją dotrzeć papierkiem ściernym), prawdopodobnie masz uszkodzony wirnik (zwarcie międzyzwojowe).
Duże iskrzenie na szczotkach, to w większości przypadków zwarcie zwojowe uzwojenia wirnika. Naprawa jedynie poprzez wymianę wirnika, o ile są dostępne.Ale czy warto?
Prawdopodobnie przegrzany i ze zwarciem międzyzwojowym wirnik. Do skontrolowania też łożyska i szczotki.
Uszkodzony przekaźnik lewo czy prawo daje podobny objaw, ale szarpniecie silnikiem sugeruje mi albo uszkodzony triak albo zwarcie wirnika. Czy szczotki nie iskrzą? Brak pełnej mocy to wina zazwyczaj szczotek lub uszkodzonego wirnika. Szczotki masz nowe więc sprawdź jeszcze raz triak czy ma więcej jak 60Ω na zewnętrznych nogach. Jak ma to wyjmij...
dlatego ciekawy jestem na czym polega usterka (prawdopodobna) tego wirnika? Raczej uszkodzenie uzwojenia w wirniku... prawdopodobnie jak zrobiło zwarcie na komutatorze to popłyną zbyt duży prąd przez któryś odcinek uzwojenia co spowodowało przegrzanie/uszkodzenie izolacji na tym odcinku w wyniku czego powstało zwarcie wewnątrz wirnika... PS. Popraw...
Wygląda na zwarcie uzwojenia wirnika, lub zwarcie na komutatorze, jeśli znasz się trochę na elektryce możesz spróbować zasilić wiertarkę przez żarówkę (75-100W), jęśli będziesz kręcił wirnikiem i będzie moment, że silnik będzie chciał się kręcić a w innym miejscu żarówki jasno się zaświeci, to masz zwarcie. Jak rozbierzesz silnik i zobaczysz osmalony...
Poczytaj sobie [url=https://pl.wikipedia.org/wiki/Silni... TUTAJ, albo [url=https://pl.wikipedia.org/wiki/Silni... TUTAJ.
Silnik nie ma wyjścia, jak podasz na DC na stojan, to cała wygenerowana moc idzie w zwarty wirnik.
Tu nawet nie chodzi o to ile to będzie kosztowało bo i tak ta wiertarka spisana jest na straty tylko o to że chciałem się czegoś nauczyć lub przynajmniej dowiedzieć dzięki uprzejmości szanownych kolegów.....a gdyby się przy okazji udało coś zrobic samemu to dla własnej satysfakcji. Więc może ktos mi powie czy dobrze opisałem sposób sprawdzania oporności...
Jak opór jest znikomy to sprawdź pobór prądu na obu. Wystarczy zwarcie międzyzwojowe na wirniku co spowoduje nawet znaczny wzrost pobieranego prądu i przepalanie bezpiecznika termicznego.
Na zdjęciu wygląda to na całkiem spalone uzwojenie,wiec nic tu nie zrobisz.
Wszystkie wirniki jakie dotychczas miałem to na tym swoim elektromagnesie bez żadnego problemu sprawdzałem, przy średnicy nawet 60mm nie powinno być żadnych problemów, wirniki od elektronarzędzi z powodzeniem się mieszczą. Wirnik należy powoli obracać i trzymając blaszkę nad wirnikiem w odległości 1,5 - 2mm sprawdzić każdy żłobek tego wirnika. Jeżeli...
Niestety miernik uniwersalny to za mało. Wirnik można sprawdzić na specjalnym urządzeniu, które spotyka się w zakładach zajmujących się naprawą wirników.Grzanie się wirnika to objaw zwarcia zwojowego, ale czasem przyczyną grzania się wirnika i zwalniania obrotów może być uszkodzone łożysko.
Proponuję sprawdzić opory ruchu wirnika dmuchawy - czy nie zaciera się któreś łożysko. Oprócz tego może być uszkodzenie polegające na zwarciu w uzwojeniu wirnika. Pokazane na obrazku nagrzewanie opornika grozi pożarem auta! Pend ???????
Prawdopodobne zwarcie wirnika silnika dmuchawy, albo przycierają się jego tuleje. Amperomierz prawdę ci powie.
Wirnik do wymiany. Zwarcie międzyzwojowe.
Silnik na krótko z pominięciem wlacznika po 3 załączeniu bezpiecznika zaczął pracować. Iskrzy i bardzo się grzeje. Tu masz przyczynę działania bezpiecznika. Zwarcie zwojowe. Wirnik do wymiany, ale bywa, ze i stojan też czasem "pada".
To zwarty wirnik. Boscha wyrzuć do kosza.
Rozrusznik malucha ma 600W, przy 12V w przybliżeniu dla obciążenia rezystancyjnego wychodzi 50A. To daje 0,24 oma. Tak, rezystancja jest prawidłowa, tzn, zwykłym miernikiem nie sprawdzisz, chyba, ze metoda techniczna. podjedź do kogoś kto ma sprzęt do sprawdzania zwarcia międzyzwojowego. Druga rzecz, po włożeniu wirnika porządnie oglądnij szczotkotrzymacz,...
Zwarcie zwojowe uzwojenia wirnika, stąd wypalony jeden wycinek komutatora, po kilku próbach będą kolejne, albo całe uzwojenie się spali.
Iskry oplatające komutator, to standardowe zwarcie stojana - wbrew "mundrym" radom co niektórych piszących tutaj. Jesli maszyna rozwijała obroty bliskie nominalnych. Przy zwarciu w w wirniku, ten kręci się dużo wolniej, na komutatorze wręcz "spawa" i głośno buczy.
Wirnik silnika ma zwarte niektóre sekcje. Możliwe też uszkodzenie (ubytek pojemności) kondensatora rozruchowego.
Jeśli iskrzenie jest intensywne to masz zwarcie na wirniku, co dyskwalifikuje praktycznie cały odkurzacz. Ja sprawdzam to tak, że biorę zasilacz 5V 20A podłączam amperomierz 4A w szereg z wirnikiem (szczotkotrzymacze) i zasilaczem, powoli kręcąc wirnikiem obserwuję pobór prądu, jeśli nagle wskazówka amperomierza idzie do góry to mam pewność że silnik...
To nie jest wina elektroniki, stawiam na uszkodzony (zwarte zwoje ) wirnik silnika, łatwiej i taniej wrzucić coś (silnik) używanego niż przezwajać, sprawdź silnik podłączając bezpośrednio do 230 moze być przez żarówke - albo oddaj do warsztatu na sprawdzenie
Duże iskrzenie może być też spowodowane zwarciem uzwojeń wirnika.
sprawdzić wirnik zewrzeć sprawdzić wirnik zewrzeć bosch zewrzeć wirnik
vista audio restartuje ładowanie ładowanie olać orlen
partition wizard schemat peugeot boxer
Fiat Ducato AdBlue – czy OBDII code reader skasuje błąd kontrolki SCR? Hyundai i10 2010 – lokalizacja bezpiecznika spryskiwacza F15 15A, skrzynka pod deską kierowcy