To zwarty wirnik. Boscha wyrzuć do kosza.
wyglada na zwarcie na wirniku
Silnik na złom . Zwarte cewki na wirniku.
witam zwarcia wirnika możesz zbadać nawet miernikiem elektronicznym; podłącz źródło zasilania prądu stałego do wirnika do szczotek -/+ . następnie ustaw na potencjometrze miernika max zakres napięcia. końcówkami dotykaj wycinków sąsiednich działek komutatora, w ten sposób sprawdzisz wirnik na zwarcia zwojowe oraz komutatora. Izolacje do żelaza wirnika...
Witam wszystkich, Przestał działać panel sterujący zmywarką i nie można jej uruchomić oraz nie zapala się żadna dioda. Rozebrałam panel, do włącznika leci kostka z dwoma przewodami-oba są pod prądem, reszta przycisków sterowana jest osobną kostką 6 przewodową - w trzech jest prąd, w trzech nie. Po naciśnięciu przycisku Power nic w panelu się nie zaświeca,...
Wygląda na zwarcie w wirniku.
Witam. I na dodatek pewnie mocniej iskrzy ze szczotek ? Jeśli tak jest to jest zwarcie uzwojeń na wirniku. Wymienić na nowy albo nawinąć maszynowo.
Objawy które podałeś świadczą o ewidentnym zwarciu na wirniku lub stojanie.
Niekonieczne, ale dobrze byłoby obejrzeć komutator i sprawdzić na krótko czy nie iskrzy na wirniku.
Nic poza tym nie było robione. Wirnik się swobodnie obraca, sprawdzone.
Stabilizator się sam z siebie nie uszkodził. Musisz pomierzyć, co robi zwarcie ... wróżką nie jestem.
Pozostałe posty przeniosłem do tematu dotyczącego wirnika. Temat zamykam.
przyczyną iskrzenia jest też brak połączenia uzwojenia z komutatorem na wirniku nawet na jednym wycinku komutatora,co do grzania to jeśli grzeje się wirnik to stojan ma zwarcie zwojowe,a jeżeli stojan ma zwarcie to będzie grzał się wirnik.
Zmierz cewki stojana czy mają równą oporność. Jeśli tak prawdopodobnie masz zwarcie w uzwojeniu wirnika. Dlatego niskie obroty i palenie szczotek.
Ja też wymieniałem, ale chyba żadnego ze względu na masę tylko zwarcie lub przerwa wirnika. I również obstawiam grzałkę :D
To zwarty masz wirnik lub źle połączyłeś. Sprawdź czy działa przełącznik P/L.
Silnik zawiozłem do zakładu przezwajającego. Diagnoza: zwarcie międzyzwojowe wirnika. Zagadka rozwiązana, temat wyczerpany. Dziękuję wszystkim, pozdrawiam.
Moze zwarcie w uzwojeniu wirnika? Zmierz rezystancje na pierscieniach.
A co tu sprawdzać? Klasyczny objaw zwarcia w wirniku. Do tego pewnie jeszcze przegrzany stojan= naprawa mało opłacalna.
Po pomiarze okazało się że między obojętnie którym wycinkiem jest około 5 om Czym to mierzyłeś? Pewnie multimetrem, multimetr ma za małą dokładność by wykazać zwarcie międzyzwojowe. Nawet pomiar mostkiem Thomsona nie da pewności. By to sprawdzić trzeba użyć przyrządu do sprawdzania wirników (rozciętego transformatora).
Wirnika nie sprawdzisz czy ma zwarcie jedynie pomiar na komutatorze powie czy niema przerwy. Stojan sprawdzisz też tylko czy niema przerwy.
Wirnik ma zwarcie miedzy zwojowe albo do masy . Załóż lepiej altek od poldka albo jakiegoś boscha. Tu masz jak sprawdzić wirnik .[url=http://obrazki.elektroda.pl/337761... Takiego babola nabazgrałem jak to pogwałcenie jakichś zasad to usunąć . Pozdrawiam WP.
Witam proszę o pomoc pralka jak w temacie po włączeniu zaraz wybija różnicówka .Odłączyłem grzałkę i pompę wody i bez zmian .Po odłączniu wiązki idącej do silnika różnicówki nie wybija .Proszę o jakaś pomoc co może być przyczną (zwarcie na wirniku ?) .Silnik wygląda na suchy .
Jeśli iskrzenie jest tak duże że kita ciągnie się prawie do drugiej szczotki to masz przerwę na uzwojeniu, zerwany jeden drut lub puściło połączenie na komutatorze. Jeżeli dalej będziesz używał szlifierkę to będzie zmiana koloru dwóch lamelek na wirniku. Druga możliwość zwarcie cewek na stojanie.
Witam. Po przetoczeniu komutatora, należy bardzo dokładnie wyczyścić szczelinki, pomiędzy poszczególnymi elementmi komutatora na wirniku,opiłki powodują zwarcie i iskrzenie.Można to zrobić lekko zeszlifowanym brzeszczotem.
Nie kombinuj tylko kup nową szlifierkę (miałem podobny przypadek) koszt naprawy w serwisie przekroczy cenę nowej i dadzą ze trzy miesiące gwarancji. Ten brakujący element komutatora uległ prawdopodobnie wypaleniu w wyniku uszkodzenia uzwojenia (zwarcia) na wirniku, więc w celu naprawy należy wymienić wirnik. Pozdrawiam.
Badanie elektromagnesem powinno wskazać, bądź wykluczyć zwarcie zwojowe, natomiast nie pokaże przerwy w uzwojeniu. Jeśli maszyna nie pracuje, musi być jakiś powód.
Możliwych przyczyn jest wiele. Od łożysk wirnika, przez szczotki, wirnik, stojan, aż na uszkodzeniu kół zębatych kończąc. Na początek możesz sprawdzić szczotki i łożyska
To cos to czujnik temperatury automatycznie odcina prad gdy silnik sie przegrzeje. Probowales ta szczotke lekko docisnac i spawdzic czy prolem znika? Mozliwe jest takze ze masz przegrzany wirnik co moze powodowac zwarcie miedzyzwojowe czesciowe. Trzeba by zmierzyc prady. Dodano po 4 Zmierz dokladnie rezystancje wirnika.
Cena netto stojana to około 52 zł (w/g cennika bosch) bez wysyłki, przewijanie nie ma sensu, wątpię żeby się ktoś tego podjął za mniejszą cenę, zanim zamówisz stojan dobrze sprawdź wirnik, połączenia nie tylko pomiędzy działkami komutatora, ale również zwarcia międzyzwojowe na magneśnicy.
Postaraj się kupić oryginalny Boscha To włąśnie te oryginały padają jak muchy. Ileż się tego namontowałem i oryginały i zamienniki i jeszcze nigdy nie miałem reklamacji. Często wymieniam te regulatory na "otwartym sercu" (bez wyjmowania alternatora z samochodu). W Boschu zauważyłem powstawanie bardzo cienkich drucików powstałych od ścinających się...
Ja robię to tak że pomijam włącznik i puszczam na "krótko" podłączając w szereg żarówkę co by w razie zwarcia nie było fajerwerków. Jak nie czujesz się na siłach to daj to komuś kto ma doświadczenie bo jest to niebezpieczne.
Zwarcia na wirniku na pewno nie stwierdzisz w warunkach domowych proponuje udać się do najbliższego punktu serwisowego i za drobną opłatą sprawdzą wirnik w 100%.
Właśnie tego się najbardziej obawiam że może to być silnik. Tylko pytanie czy nastąpiło uszkodzenie izolacji w uzwojeniu stojana czy może zwarcie w samym wirniku (stąd iskrzenie na komutatorze i wybijanie zabezpieczeń), może da się dokupić sam wirnik. Na początku jednak sprawdzę szczotki. Dziękuję
Sprawdż czy ponownie nie odpaliło triaka Musi być jakiś powód.Wirnik może mieć zwarcie do masy.Zobacz też czy nie wypadła cewka tacho z silnika,lub rozsypał się lub odkręcił magnes na silniku
Witam Na początek jak we wcześniejszym poście, organoleptycznie, szczotki, komutator, czy nie poprzypalane lamelki, nie ma jakichś dziurek na bandażu, czoła uzwojenia stojana, później pod napięcie, kręcić i obserwować komutator, ma delikatnie najwyżej mrowić, jak się zacznie ogień okrężny zatrzymać, demontaż, wirnik na "brzęczyk" sprawdzić na zwarcie...
No i problem rozwiązany. Okazało się, że jednak trzeba było przewinąć stojan, choć wirnik też był strzelony (jedna z lamelek miała zwarcie więc kupno nowego jak najbardziej było uzasadnione). Pomimo pomiarów , elektryk stwierdził, że jednak wygląda stojan na lekko przypalony. Wiertarka odżyła.
Owszem są w szereg z tacho ale pomiędzy nimi jest jeszcze wpięty zacisk N do silnika i programatora i to robi może zwarcie lub daje "lewe" napięcie co powoduje "wybuch" to" lewe napięcie" dostaje moduł od kostki silnika. Po prostu masz przejście (zwarcie) pomiędzy zaciskami wirnika, a zaciskani tacho, odłączając N nie daje progr. napięcia sieciowego...
Tego nie jesteś w stanie zrobić w domu- do tego jest potrzebny odpowiedni przyrząd. A jakie były objawy uszkodzenia silnika? Mówiąc o przyrządzie, masz na myśli układ w stylu "trafo - brzęcząca blaszka" czy może coś innego ? Brat pracuje w narzędziowni i ma sporo padniętych elektronarzędzi, więc przydałby się jakiś tester zwartych zwojów. Niestety...
Po podpięciu wyprowadzeń miernika do bolców wtyczki i naciśnięciu spustu - znowu mamy zwarcie. Pytanie1: Zwarcie w przypadku podpięcia miernika pod szczotki silnika to rzecz normalna. Pytanie2: Możliwe, że filtr przeciw zakłóceniowy jest walnięty, ale tego miernikiem nie jestem w stanie sprawdzić? Pytanie3: Zwarcie na bolcach wtyczki wiertarki to nienormalna...
[quote="grzesiwek"]Jeżeli silnkik nie wchodzi na obroty to w 99% uszkodzony jest wirnik najlepiej go sprawdzic czy nie ma zwarcia miernikiem mdo sprawdzania wirników oraz czy nie ma przerwy.Wizualnie może wyglądać dobrze a będzie uszkodzony Czy możesz podać typ miernika do sprawdzania wirników.Pozdrawiam
Najlepiej osobnym regulatorem, poza pralką... (pewnie nie masz). Sprawdź na "oko" wygląd komutatora wirnika (brak widocznych wypaleń); miernikiem uzwojenia stojana; ewentualnie zwarcia wirnika i stojana do masy. Ale najpewniej, jak zaniesiesz silnik do warsztatu przezwajania, tam Ci dokładnie sprawdzą. Pozdrawiam. PS. Prądniczka tacho w ostateczności...
Przyjrzyj się dokładnie stojanowi od wewnątrz i najpewniej stwierdzisz,że wirnik o niego uderzał co było bezpośrednią przyczyna powstania zwarcia w cewkach ( cewce). Jeżeli szlifierka jest poważnej wartości to opłaca się przewinąć stojan. Wirnik może być uszkodzony ale niekoniecznie, możesz przecież wykonać pomiar! pozdrawiam Sławek
(at)ARSASerwis To wszystko co piszesz, zwyczajnie nie trzyma sie kupy. O, chocby to: Sprawdziłem wirnik na magneśnicy oraz sprawdziłem rezystancję działek. podmiejskich czy kokainy ? Stojan napewno uszkodzony lecz potrzebuję pewnej metody na sprawdzenie tego. Czekam na inny sposób, żeby zmierzyć Na jaki ? Już ci Koledzy powiedzieli - zasil połączone...
Sprawdź ręką czy bez założonej podstawy wirnik kręci się bez żadnych oporów. Czy jeśli włączysz silnik bez podstawy nie występuje nadmierne iskrzenie na komutatorze ? Może wirnik ma zwarcie stąd obniżona moc urządzenia. Sprawdź czy łożyska nie są pozacierane zwłaszcza dolne (28) co jest normą w tego typu sprzęcie.
A więc po kilku dniach chciałbym nieco odświeżyć temat. Silnik został wymieniony na nowy. Starego silnika nie chciałem regenerować z prostego względu: nigdy wcześniej tego nie robiłem no i nie mam na to aż tyle czasu, a pewnie mogłoby coś pójść nie po mojej myśli :) Ale.... silnik postanowiłem rozebrać z czystej ciekawości i przy okazji liczyłem, że...
sprawdzić zewrzeć wirnik sprawdzić wirnik zewrzeć zewrzeć wirnik
odblokować karte radio clarion zmieniarka wentylator przestał chodzić
panasonic aquarea panasonic aquarea
Mercedes CLA 45 AMG - Sportowy Luksus i Wydajność Znieczulenie impulsu 2V, 100ms: metody i rozwiązania