Sprawdź sobie najpierw cewką wyzwalającą statora (czarna, jedyna w obudowie) czy nie jest uszkodzona (czy ma przebicie), a później moduł i instalacja. Kilka lat temu miałem podobne uszkodzenia w Charcie - dodatkowo w 2 nowych statorach ww. cewki były uszkodzone. Były to jeszcze części oryginalne, polskie. W końcu do sklepu poszedłem z miernikiem i wybrałem...
To że masz nowy stator nie oznacza że jest sprawny. W statorach chińskiej produkcji z czapy, cewki potrafią się tak rozjechać w parametrach że na nowym nie odpali. Chyba że kupiłeś OEM, ale nie sądzę, bo cena zbój :P .
Wg Twoich badań stator ma sprawne uzwojenia, ale sprawdź też, czy wirnik posiada uzwojenie. Jeśli tak, to zwróć uwagę, czy nie jest uszkodzone i czy w wirniku są osadzone magnesy oraz wlutowane diody (sprawdź je, czy są sprawne). Czy agregat posiada sprawny bezpiecznik przeciążeniowy. Uruchamiaj agregat bez włączonych odbiorników (przed wyłączeniem...
Stator sprawny?
Raczej nie ma. Moduł zapłonowy się zdiagnozuje po tym, że masz pewność iż wszystko inne jest sprawne. Mówisz wymieniałeś stator, na oryginał czy jakieś chińskie cink-ciang-ciong?
Nie wiem jak się odnieść do tematu. Agregat stary, części zamiennych brak, a do tego widzę że były użyte różne części. Wygląda że zapłon jest zbudowany podobnie jak w innych skuterach i motocyklach Yamahy z silnikiem dwusuwowym. Tak więc problem może tkwić w statorze, module zapłonowym lub cewce WN. Tą ostatnią najłatwiej sprawdzić podstawiając inną...
Witam. Na wstępie chciałem zaznaczyć że nie jestem pewien czy dobrze wybrałem dział, jeśli nie - to proszę o przeniesienie. Mam problem ze statorem do DRZ 400, mój stary stator ma opór między każdą z cewek w granicach ~1.2 ohm, oraz pomiędzy którąkolwiek z cewek i masą 1.5 ohm, co nie zgadzało się z wartościami z książki serwisowej, kupiłem więc używany...
Wszystko jest w nim dobre . Rozłożyłem go na części .Załączam zdjęcia . Wymieniłem szczotki na nowe . Diody zmierzyłem - sprawne . Uzwojenia statora mają po 210 mikro Henrów , a rotor ma 17,4 miliHenra . Czy ten alternator potrzebuje wzbudzenia do działania , czy wystarczą same obroty ,by wytwarzała napiecie ? Ten model to :Mando 0017-00009-0841
Nie powinno być przejścia (przebicia) na masę, wygląda na to że stator ma przegrzane uzwojenie. To z kolei będzie skutkowało uszkodzeniem regulatora napięcia, więc pewnie regulator jest spalony, dlatego sprawdź czy diody są sprawne (z zewnątrz regulator tego typu sprawia wrażenie mostka Graetza). Natomiast dołożona dioda pewnie miała na celu uzyskanie...
Dane wyczytane w serwisówce: oporność na białych przewodach powinna zawierać się między 0,22 - 0,34 Ohma przy 20 stopniach C, między białymi a masą sprawdzasz w Mega ohmah i powinna być nieskończoność. Napięcie na akumulatorze powinno wynosić 12,7-12,8V przy 20 stopniach C. Napięcie ładowania 14 V przy 5000 obr/min. Regulator bez radiatora będzie grzał...
Na początek zamontuj sprawny akumulator i wtedy wykonaj pomiary. Nie odłączaj przewodów od akumulatora przy pracującym silniku.
Światło stop nie świeci się cały czas? Prąd 4 A zgadzałby się z mocą dwóch żarówek w tylnej lampie. DIODE to po prostu dioda. Są one używane w systemie blokady zapłonu i/lub rozruchu przy rozłożonej stopce bocznej. Jak zmierzyłeś te niestabilne ładowanie? Akumulator jest w prawidłowej kondycji? Pojemność, rezystancja wewnętrzna, napięcia w trakcie ładowania?...
Wynika że zielono-niebieski to masa (punkt wspólny dla obu cewek), czarno-czerwony to standardowo zasilanie CDI, a zielono-biały to zasilanie dla części cyfrowej modułu. Aczkolwiek dziwnie wychodzą wartości rezystancji dla przewodów czarno-czerwony oraz zielono-biały jakby zostały zamienione rolami względem typowych rozwiązań. Skąd Ci się wzięło 24V...
Rozumiem. Pytanie powstało z prostej przyczyny- niedaleko ode mnie, pewna firma oferuje na sprzedaż stator z modelu GN 125ccm. Niestety, po rozmowie, nie mam możliwości przetestowania i wykonania ewentualnego zwrotu. Impulsator mam sprawny i w tym momencie brałem pod uwagę wymianę statora, gdzie inpulstaor by pozostał oryginalny. Z drugiej zaś strony-...
Mam to samo: na czerwonym napięcie takie jak na akumulatorze nawet przy wyłączonym zapłonie. Jak próbuję go połączyć z czarnym ze statora to wtedy mocno iskrzy. Dla odmiany na czarnym ze statora nie mam napięcia po zapaleniu silnika tylko cały czas masę. Na rozruszniku mam mocowanie chyba do regulatora takiego na dwa przewody. Jak zmierzyć czy stator...
A jak zmierzyć napięcie w kostce ktora wychodzi od statora lucky star 250 (3 żółte przewody)? Wstępna ocena dostępnych informacji - Analiza podanych przez użytkownika danych : Użytkownik pyta, jak zmierzyć napięcie w kostce wychodzącej od statora motocykla Lucky Star 250, która posiada trzy żółte przewody. - Identyfikacja brakujących informacji : Brakuje...
Witam, problemem jest brak ładowania w Yamaha WR125X, zostały sprawdzone wszystkie elementy , które za to odpowiadają : - akumulator - wymieniony na nowy - bezpiecznik - sprawny - regulator napięcia - sprawdzony, jest sprawny ; podmieniony na zamiennik, ten sam efekt - stator - brak przebicia, odpowiednia impedancja na cewkach, lecz: dziwnym zjawiskiem...
Bo tam jest antyczne japońskie rozwiązanie konstrukcyjne z lat '70. Zapłon jest iskrownikowy, dlatego potrzebuje cewki WN przystosowanej do tego typu zapłonu (indukcyjność, rezystancja, przekładnia). Dlatego też zadziałał na cewce od Zuendappa, a nie chciał na nowych przystosowanych do zapłonu CDI/TCI. Natomiast ładowanie jest realizowane poprzez diodę...
Jeszcze dodam ze iskra jest dosyc slaba i ucieka na boki Usterka świecy. Kondensator w układzie jest tak naprawdę po to żeby nie iskrzyło na platynkach. Nie tak do końca. Kup sobie próbnik iskry lub chociaż taką fajkę, która błyska w rytm zapłonu. Zobaczysz, czy to faktycznie jest wina układu zapłonowego. Cewka w statorze sprawna? Sprawdzona?
Gdyby było u Ciebie szarpanie bębnem to najczęściej pada ten czujnik: https://north.pl/karta/czujnik-obrotow-s... Jeżeli jest kompletna cisza to w pierwszej kolejności dokonaj takich pomiarów: https://youtu.be/sk1Pdt5hNUI Jeżeli stator i czujnik będą sprawne to niestety problem będzie po stronie...
Witam, mam problem z skuterem Peugeot City Star, mianowicie iskra pojawia się, gdy przekręcam wolno starterem, a jak kręcę na akumulator, to strzeli raz na 10 obrotów. Mogę prosić o poradę? Dodam, że moduł podmieniony na nowy, taki sam, cewka sprawdzona w innym skuterze, sprawna, a stator i impulsator sprawdzone starą metodą na LED. AI: Czy akumulator...
Na początek, czy akumulator jest w pełni sprawny? Następnie miernikiem na teście diod sprawdzić czy wszystkie 6 diod na mostku w regulatorze są sprawne. Sprawdzić czy uzwojenie statora ma przebicie na masę. dodam ze (wiem ze tak nie powinienem robic) ale jak zapale motor i odepne akumulator to motocykl nie zgasnie czyli prąd wytważa prosze o odpowiedz...
Tam masz zabytkowe rozwiązanie alternatora i sposobu w jaki ładowany jest akumulator (brak regulatora napięcia dla akumulatora, prąd ładowania zależny od położenia wyłącznika świateł). Przyjrzyj się w jaki sposób wyłącznik świateł przełącza regulator napięcia (AC) pomiędzy uzwojenia statora. Sprawdź czy wyłącznik jest sprawny, czy wszystkie połączenia...
Cześć. Sorry, że taki odstęp czasu, powracam do tematu. Założyłem inny stator, niestety nie ma efektu, oporności są w porządku, impulastor sprawny, ale nadal brak iskry. Z tego, co się dowiedziałem, ten moduł był na prąd stały z akumulatora, a te chińskie od skuterów na przemienny. Zamówiłem nowy moduł na prąd stały i się okaże, co o tym myślisz (at)arturavs
Ja tu widzę tak namodzoną instalację, że nie widzę co jest co. Proponuję zacząć od sprawdzenia czy cewka ładowania jest sprawna, czy ew. ktoś nie wsadził tam statora podróby 6V. Przewody od cewki ładowania idą na EWR, gdzie wewnątrz jest mostek Graetza. Z niego wychodzi zielony przewód idący do Elby oraz na złącze 4x gdzie są podłączone wyłączniki stop...
To co Ty nazywasz impulsatorem nie ma nic wspólnego z zapłonem (przy dzwonie jest ogranicznik prędkości nie ma nic wspólnego z iskrą). Jeżeli "czarna" cewka w statorze i cewka zapłonowa jest sprawna i podłączyłeś dobrze moduł to iskra musi być (chyba, że stacyjka lub któryś z czujników przy nóżce zwiera). Zdjęcia na których nic nie widać i żądasz konkretów....
Najłatwiej podłączając go do sprawnego Piaggio, Gilery itp. Warto także przemierzyć stator. Jeśli wyniki są poprawne, to najczęściej cewkomoduł do wymiany. W przeciwnym wypadku stator do wymiany.
Witam, posiadam motorek Zipp VZ50. Zmieniłem w nim silnik ze 125 cm³ 154FMI na silnik 170 cm³ 1P62FMKI. Po zmianie mam problem z ładowaniem, tylko świeci lampa z przodu i to bardzo słabo. Całe oświetlenie jest zasilane z akumulatora. Po przekręceniu stacyjki światło się zapala. Cewki na statorze nie mają przebicia, sprawdzałem. Ładowanie dochodziło...
Skoro stator pomierzony i cewka zapłonowa oraz impulsator mają właściwe rezystancje. Okablowanie od statora do modułu i od modułu do cewki WN właściwie podłączone oraz ma ciągłość. Sprawdzony kabel WN, fajka oraz świeca. Wszystkie masy podłączone. A na tym module od samego początku nie ma iskry to czy na pewno on jest sprawny?
Witam jestem posiadaczem chińskiego skutera 50cc o przebiegu 25000km skuter działał poprawnie do tej pory bez awaryjnie, wymieniane były tylko rolki, wariator i pasek napędowy opony i jakaś drobnica :) od 3 dni zauważyłem ze w skuterze wysiadły światła mijania oraz brak ładowania (mam wskaźnik na liczniku) czytałem sporo tematów na tym forum i wymieniłem...
A do czego powinien być podłączony ten neutralny tez gdzieś do cewki? Jeśli sprawny cały przewód jak ciągłość i przejście i jest przyłączony do statora, a nie ma reakcji znakiem ze jest uszkodzony? Dodano po 58 Wyglada to w ten sposób na teraz wszystkie kable maja przejście i nie maja zwarcia
wychodzi na to ze jest cos nie tak albo z instalacja w motocyklu albo z kolem magnesowym.Zamontowalem drugi stator niby uzywany ale sprzedawca pisal ze sprawny 100% lecz nic to nie dalo jedynie tyle ze na moim starym statorze przy 1tys. rpm na fazach bylo napiecie 10,5V a na tym drugim przy tych samych obrotach jest 14V .Moim zdaniem regulator napewno...
Tak, tej pod bakiem. Z modułu na cewkę od świec nie wychodzi nic. Może niesprawna cewka zabiła moduł?
Jaki skuter? To ważne, ponieważ musimy wiedzieć czy fabrycznie światła są z alternatora, czy światła są z akumulatora który jest obecnym trendem. Jeżeli fabryczna instalacja ma światła z akumulatora, to przy wymianie statora mogłeś popełnić błąd wymiany go na taki, gdzie światła są zasilane z alternatora (silnika). Po drugie możliwy niesprawny regulator,...
Witam. Mam problem z zippem quantum 4t. Skuter ten ma problemy z ładowaniem. Napięcie na akumulatorze skacze, jest około 13.5V a nagle pojawia się 7.5V, później znowu 13.5V i tak na okrągło. Wymieniłem regulator napięcia oraz stator. Problem nadal występuje. Dodam jeszcze że regulator oraz stator był wyciagniety ze sprawnego skutera, gdzie napięcie...
Podłączając zasilanie z akumulatora na przewód od świateł w pierwszej kolejności powinno dojść do "hazardu" z uzwojeniem statora, czyli zwarcia przy zgaszonym silniku, lub jeszcze większego zwarcia przy uruchomionym silniku. Skoro odłączenie regulatora nie przywraca świateł, to można uznać że regulator jest sprawny. Dodatkowo brak ładowania wskazuje...
Nie ma co tu szukać problemów z wysokim napięciem w alternatorze. Gdybyś miał spalony to w ogóle nie byłoby ładowania. Raczej wina uszkodzonego regulatora napięcia. Jeśli sprawdzałeś na innych sprawnych, to pytanie czy były to regulatory z wejściem „sense” i czy w Twoim motocyklu jest instalacja elektryczna z tym rozwiązaniem? Chodzi o dodatkowy trzeci...
Witam, posiadam skuter piaggio vespa et2 wersja na wtrysku 100% mechanicznym, bez immo, problemem jest brak iskry, według różnych poradników sprawdziłem że stator jest sprawny, świeca, przewód, fajka również sprawna, problem jest najprawdopodobniej w module, chciałbym kupić nowy ale nie ma możliwości takiego zdobyć a wtyczka w nim wygląda tak: http://obrazki.elektroda.pl/6228445700_1...
Chyba masz świecę zapłonową z przebiciem, dlatego nie ma iskry pomiędzy elektrodami świecy, a pomiędzy metalowym korpusem a masą silnika. Zwykle przebicie świecy występuje w skutek pracy silnika na bogatej mieszance, izolator wewnętrzny pokrywa się czarną warstwą sadzy która przewodzi prąd. Kichanie w tłumik jest skutkiem upływów prądu w świecy zapłonowej....
Cześć, mam problem z RMX 250, mianowicie nie ma iskry. Magneto i stator zostały wymienione na te z modelu Kawasaki KX 250, ponieważ stare magneto było rozsypane, a nie mogłem nigdzie dostać magneta od RMX (inna średnica na wał niż RM). Problem jest tego typu, że nie daje iskry, zmierzyłem prąd zmienny, który wychodzi ze statora i daje do 15V. Moduł...
Spróbuj podłączyć obciążenie w postaci żarówki 35W z 5W pomiędzy żółte przewody statora, przy podłączonym regulatorze oraz akumulatorze. Teoretycznie powinny zaświecić z pełną jasnością przy sprawnym alternatorze i regulatorze, aczkolwiek akumulator i regulator mogą ograniczać napięcie, a więc jasność żarówek. Następnie podłącz tylko żarówkę 5W i sprawdź...
nadal twierdze że z czytaniem u Ciebie "niekoniecznie". po pierwsze nie "stator" bo ten mam sprawny tylko "magneto" " koło magnetyczne " bądz jak w tym przypadku "koło zamachowe " . Problem polega na tym że koło które znalazłeś na ebayu w polsce kupie za 250 zł może i taniej. Tyle że to koło maśrednice 1.3 cm mniejszą i pochodzi od sportsmana 500 na...
A jak myślisz, czy łożysko, na którym są osadzone platery jest istotne czy nie? to jeszcze nie znaczy, że trze ono o platery. Raczej szukałbym tu możliwości kolizji głowic z powierzchnią talerzy, wewntualnie problemu między statorem, a rotorem silnika. Ale tak naprawdę nie możemy jednoznacznie wskazać przyczyny tego dźwięku, więc dobrze, że gwarant...
Tak jak koledzy piszą , musi być sprawny mechanizm rozruchowy , czy to nożny czy elektryczny a dopiero możesz sprawdzać , natomiast co do cewki przytartej , jaki masz stator , bo jak masz stator z cewka zasilającą moduł CDI AC i akurat tą cewką uszkodziłeś to wymiana statora lub przewinięcie cewki
Badanie rezystancji impulsatora - zielony przewód wychodzący z silnika oraz mierzony przy module do masy pokazał 0,6 M ohma i rośnie, według schematu o którym wspominałem powinno być 100-124 ohma. Zółte przewody od statora każdy z każdym 1,3 ohma. Brak przejścia do masy. Nie wiem czy ten impulsator to nie jest jakiś błąd pomiaru (nie wiem czy miernik...
Odnosnie Abart64 przy bezpośrednim podaniu na szczotki napięcia prądnica nie generuje napięcia zmiennego. Jack63 co do oporu to został zmierzony na biegu jałowym około 1400 rpm .Multimetrem cyfrowym .Na wyłączonym silniku opór jest zgodny z serwisówką.Szczotkotrzymacz wygłada na sprawny ale zastanawiałem się nad dorobieniem nowych szczotek do nowego(używanego...
Serdecznie witam Mateuszu - Widzę że pilnujesz tematu hi!,hi!. Wyśledziłeś mnie i opłacało się. Odpowiadam, kondensator jest tak duży, ze zwarcie można zlokalizować. Sprawdź, dokładnie czy płytka rotora (części ruchomej) nie dotyka statora (części nieruchomej). Przy powolnym pokręcaniu sprawdzaj czy nie czujesz jakby gdzieś coś ocierało. Pamiętaj rotor...
(at)ambrozy Kolego Szanowny. Przekładnie planetarne są stosowane czy były w silnikach do napędu rowerów elektrycznych z uwagi na średnicę koła. Tu średnica koła jest mała i nie spotkałem sie jeszcze żeby w skuterach stosowano tego typu przełożenia ze względu na ich cenę. Zobaczymy jak Autor to w końcu rozmontuje. Natomiast reszta moich uwag jest jak...
Tyrystor przejdzie w stan „wyłączenia” w trakcie ujemnego półokresu napięcia ze statora. Oczywiście tyrystor nie wyłączy się na żądanie kiedy napięcie w trakcie ładowania przekroczy ustalone 14.4 V, tylko kiedy napięcie na akumulatorze przed dodatnim półokresem przekroczy wartość progową, nie doprowadzając do wyzwolenia tyrystora. Dlatego napisałem...
Witam. Posiadam Peugeota Ludix 2T zasilanego gaźnikiem, ma on również elektryczny dozownik oleju sterowany modułem zapłonowym ACPH1 , w instalacji elektrycznej padł moduł - iskra na świecy występowała co któryś raz. Z racji tego, że nowe moduły do tego modelu są dość drogie a posiadam kompletny i sprawny układ zapłonowy(stator, magneto, moduł i cewkę...
Cewka była podmieniana ze sprawnego skutera I też iskry nie było. A macie może pomysł na sprawdzenie prądu z cewki ze statora? Chodzi mi jakie napięcie powinno być na kablu wychodzącym za statora z cewki na moduł zapłonowy.
Zacznijmy od tego, że uszkodzony i rozładowany akumulator stwarza poważne problemy z prawidłowymi pomiarami, więc do pomiarów powinien być podłączony naładowany i sprawny akumulator. Przewód czarny regulatora to jego wejście "sense" służące do zasilania elektroniki i pomiaru napięcia akumulatora. Ciągłość tego przewodu (od akumulatora poprzez bezpiecznik...
Witam Quad był odkupiony, po jakimś czasie okazało się że nie ma ładowania i zacząłem szukać przyczyny i znalazłem a raczej nie znalazłem statora , więc kupiłem nowy stator jak również magneto bo gołym okiem było widać na nim mechaniczne uszkodzenia, zamontowałem to i efekt jest taki ze silnik przy rozruchu czasem zapali na kilka sekund i tak jakby...
Kondensator (sprawny) powinien być dobrze przytwierdzony do "masy" pojazdu. Zwykle mocowany jest on opaską metalową obok przerywacza i "dociśnięty" śrubką co ma wpływ na jakość iskry. Jeśli wyprowadziłeś podłączenie kondensatora na zewnątrz silnika, to ukryj go w jakimś pojemniku, odpornym na wilgoć i uszkodzenia mechaniczne.
Odłączam akumulator i mierze . Kiedyś było ponad 14 V . Teraz jak zdejmę klemy z aku to tylne światło słabo świeci wcześniej tak się nie działo . Jak zdejmowałem klemy to ładowanie było ok i światło świeciło normalnie . Zaniepokoiło mnie to ze aku pada i trzeba go naładować gdzie zawsze trzymał z 1,5 roku , no to miernik i mierze a tu 3,5 jak pogazuje...
Jeżeli DRUM nie startuje przy podaniu mu z zewnątrz ok.2,5V to albo jest niesprawny driver albo jest zwarcie na uzwojeniach statora lub na mozaice druku o co nietrudno przy wymianie IC. Przy 0V powinien osiągać maksymalne obroty. Nie mierzyłem przebiegów na uzwojeniach statora w tym modelu, zwykle mają amplitudę ok.8Vpp a w PANASONIC`u nawet 11Vpp....
Panowie, mam problem z ładowaniem w Uralu M67-36. Szczotki sprawdzone, połączenia przewodów wyczyszczone. Stator sprawdziłem, przejście jest. Test wirnika na zwarcie komutatora do masy oraz przejście pomiędzy szczotką górną i dolną. Po złożeniu podłączyłem "-" na obudowę alternatora, "+" do zacisku III alternatora oraz żarówkę do masy i zacisku "~"...
Szybkie pytanie: Czy alternator/prądnice może uszkodzić zbyt duży pobór prądu? Geneza pytania: w skuterze Piaggio X9 200 urządzenie generujące energię elektryczną (prąd zmienny - 3 fazy) wygląda tak: [url=http://www.easyparts.nl/showdrawing... Numer: 7. Z tego co szukałem w internacie...
Witam. Nabyłem szlifierkę jak w temacie bez przewodu zasilającego. Dołączyłem przewód, podłączyłem do prądu i wywaliło bezpiecznik 16A. Szlifierkę rozłożyłem. Wizualnie wygląda na sprawną (komutator czysty i równy, szczotki też, stator i wirnik nie wyglądają na spalone). Zacząłem sprawdzać miernikiem opór na klatkach komutatora - wszędzie w granicach...
Nie zgodze sie, jesli wlasnie stator jest uszkodzony, co bardzo czesto zdarza sie w japonskich motocyklach to wlasnie bardzo latwo bedzie to zdiagnozowac. Nalezy odlaczyc kostke alternatora (3 przewody) od regulatora, uruchomic motocykl, wkrecic go na 5000 obr i mierzyc napiecie zmienne miedzy tymi trzema przewodami. Powinno ono byc w kazdym z trzech...
A pomyślałeś że problem może być w samej świecy? Przede wszystkim popraw wszystkie złącza elektryczne. Stator nie powinien ulec zniszczeniu od samego stania. Prędzej cewka WN. Akumulator jest świeży? Nie wiem jak tutaj, ale spora ilość skuterów ma zapłon AC CDI i wymaga sprawnego akumulatora. Bo taki stary akumulator, naładuje się na maks w 30min i...
Zdajesz sobie sprawę że w naprawdę komara zaangażowało się 6 osób oprócz ciebie i to w święta? Zaraz tu cała serwisówka powstanie. Zaczynasz od ustawienia przerwy na platynach na 0,3~0,4 mm . Wsadzasz między styki przerywacza kawałek cienkiej bibułki i pilnujesz żeby nie wypadła. Cofasz tłok o 3mm , można to odmierzyć na jakimś pręcie, suwmiarką, i...
Zmierzyłem rezystancje pomiędzy przewodami i masą ( wszędzie jest zerowa). Na tą chwile nie mam możliwości sprawdzenia Cewki WN w innym zapłonie, ale pomierzyłem rezystancje uzwojenia pierwotnego ( wynosi 0,5Ω i 0,6Ω) i wtórnego ( wynosi 1500Ω i 1600Ω). Jeżeli chodzi o moduł zapłonowy to jeden pochodzi z pełni sprawnego motocykla,...
Rezystancja cewek w porządku. Odłącz od modułu przewód od gaszenia (typowo czarno-biały). Miałem przypadek spalenia wyłącznika zapłonu na kierownicy. Przy okazji sprawdź czy moduł ma masę, czy cewka WN jest sprawna. Jeśli masz oryginalną fajkę z ekranem, to ekran wyrzuć. Te fajki bardzo często miały przebicia. Iskrę sprawdzaj na samym przewodzie WN.
Dzień dobry, mam dość dziwny problem ;/ mój ogar 900 normalnie odpalał, jeździł itp. do kiedy nie postanowiłem przerzucić silnika i elektroniki na drugą ramę. Od tamtej pory brak iskry.... przeglądałem z 200 razy przewody, moduły, blokady(stopka i takie tam), cewki i różne statory i nadal brak iskry ;/ więc postanowiłem z powrotem przerzucić wszystko...
Cześć pomóżcie mi bo już zwątpilem. Mam taki problem iż brakuje iskry w zetce wymieniłem już stator wraz z impulsatorem magneto nowa cewka przewody świeca moduł dalej brak iskry. Instalacja dobra gdyż sprawdzałem poprzez podpięcie zetki do innego motorowera. Podpiołem przewody od stator od innego motorowera do instalacji i iskra na świecy jest. Więc...
Podczas okresowego koszenia trawnika usłyszałem od strony silnika jakieś głuche "puknięcie". Słychać było, że silnik zaczął inaczej pracować. NIE BYŁ TO EFEKT UDERZENIA w kamień, korzeń, gałąź czy cokolwiek podobnego - kosiłem wielokrotnie koszoną wcześniej w tym miejscu zwykłą trawę (o kilka cm). Jakakolwiek próba wjechania kosiarką w niekoszone miejsce...
Dzięki za odpowiedź. Właśnie jestem na etapie kompletnego przewijania statora. Ma 8 cewek. Cewkę iskrownika już przewinąłem (orginalnie były 2, ja zmieściłem w jednej, drut nieco cieńszy - 0,17mm, działa bardzo sprawnie, testowałem). Pozostałe 7 cewek nawijam szeregowo oczywiście w odwrotnym kierunku. Całość pójdzie na ładowanie. Taką przeróbkę statora...
Witam, posiadam skuter Kymco Super 9 2T 70 cm³ LC. W drodze do domu zauważyłem, że skuter nie ma świateł. Gdy już dojechałem, sprawdziłem żarówki – były spalone od kierunków, mijania z przodu i z tyłu, czyli prawie wszystkie. Sprawdziłem napięcie na aku multimetrem – dochodzi prąd zmienny z statora. Wymieniłem regulator napięcia i nie ma ładowania ani...
To jest skuter z systemem zapłonu pod Euro 2, w Malaguti stosowano chyba dwa lub trzy rodzaje takich układów zapłonowych z dodatkowym sterownikiem. Musiałbym sprawdzić serwisówki czy mam schemat do tej wersji zapłonu. Widzę że ktoś próbował odblokować moduł — nacięcie na obudowie. Nie wiadomo czy jest sprawny. Z dostępnością części może być kłopot,...
Witam od lata zalega mi w garażu syna quad 125 w którym uszkodzony regulator napięcia spowodował uszkodzenie modułu zapłonowego. Jest to stary quad z praktycznie nie spotykanym obecnie systemem zapłonu DC-CDI oraz bez masowym regulatorem. Problemem jest dostępność takiego modułu, wykupiłem już wszystkie leżaki z półek sklepowych które niestety były...
Wiatrakowiec. Witam tylko zakotwiczenie tej rury nie mniej jak 1 metr i aby nie miała zbytniego luzu na boki.udałeś się na te przekładnie ,masz takie piękne statory czy nie lepiej zrobić prądnicę wolno obrotowa i śmigło bezpośrednio umocować na wale prądnicy,przeciesz 4,8metra fi to nie jest tak wiele.czym mniej mechaniki w tym wszystkim tym urządzenie...
Zwracam się z prośbą o pomoc w ustaleniu co jest przyczyną braku iskry. Motorowej to Rieju 50MRT z 2014r. Instalacja jest fabryczna, bez akumulatora, wszystko wygląda na nigdy nie grzebane i nie przerabiane, kolory przewodów i wszystko inne dokładnie jak na schemacie który tutaj załączam. Motorek stał ponad 2 lata nieruszany w wilgotnej stodole i nie...
Wg mnie, to uzwojenie generatora do przezwojenia. Kolego taki agregat (o mocy 3,5 KW trójfazowy) na niewiele się przyda , gdyż będzie problem, aby uruchomił np. silnik 1,5 KW. Musisz też pamiętać, aby w przypadku podłączenia odbiorników 1-fazowych o większej mocy równomiernie obciążyć poszczególne fazy, aby nie uszkodzić uzwojeń prądnicy. W zamian za...
Miałem ten sam problem z agregatem 2 KW, nabytym z niesprawnym silnikiem. Jak się okazało silnik (brigsa) miał uszkodzony korbowód oraz skrzywiony wałek rozrządu. ( Pożalę się przy okazji, że nikt mnie nie pomógł w tej sprawie z ww. forum ). Kolego dotychczas spotkałem się z dwoma sposobami połączeń stożkowych prądnicy z silnikiem tj. w jednym przypadku...
poradnik: http://motokirc.pl/elektryka-f28/sprawdz... ,inny model ...zasada ta sama
I jeszcze ten zapłon cały sterownik jest mniejszy o ok 1,5 mm od orginalnego i jak popu szczę te dwie śruby od mocowana iskrownika to on opada Podstawa zapłonu to bezużyteczna podróba, która ma średnicę 108-109 mm, gdzie powinna mieć średnicę równą 110 mm. Pewnie także cały zapłon to chińska podróba. Druga sprawa to gniazdo podstawki w karterach które...
Kluczem pneumatycznym można zerwać uzwojenie wirnika, wiem, sprawdzałem ... Ciekawe.! Objaśnij proszę. Dodano po 40 Kluczem pneumatycznym można zerwać uzwojenie wirnika, wiem, sprawdzałem ... Ciekawe.! Objaśnij proszę. Czy,Kolega wie, jak wygląda uzwojenie wirnika (twornika) alternatora? To jest zwykła "szpulka" Jak to zerwać? Chyba, że wirnik "przyrdzewiał"...
(at)BANANvanDYK pomyśl, czy to jest możliwe przy sprawnej instalacji? Bo obwód świateł stop, to obwód na prąd stały, który kontakt z cewkami statora ma poprzez regulator napięcia. Ten musiałby być przebity, by przepuszczać wstecznie. Poza tym, jeśli przy załączaniu hamulca widać ruch na wale, to świadczy to raczej o bardzo kiepskiej kondycji silnika,...
Sprawdziłem następujące rzeczy: 1. zawory: ssący jest na 0.05 mm, wydechowy 0.07mm, przypominam że regulowałem miesiąc temu 0.05 i 0.06 osobiście 2. 2 cewki - obie sprawne stara i tą którą nową kupiłem 3. 2 swiece NGK cr7hsa - obie sprawne, jedna z mniejszym odstępem, druga z większym. Ta poprzednia ma większy odstęp i iskrę ma fioletowo-niebieską,...
Witam Posiadam skuter, w którym został wymieniony silnik (początkowo był tam oryginalny chiński 4T, który odmówił posłuszeństwa). 2 lata temu wymieniłem silnik na ten z Piaggio Zip 2 50 (2T). Elektryka została przerobiona, wszystko działało poprawnie przez 2 lata. Niestety, po zimie skuter przestał odpalać. Przyczyną okazał się brak iskry. Do tej pory...
Dziękuje Wszystkim za udział w rozwiązaniu problemu. Sprzęt działa a mianowicie ( dla innych może tez być przydatne) po rozebraniu instrumentów ( obydwa były niesprawne) stwierdziłem ze wskazówki nie poruszają się swobodnie jak powinny. Na tylnej części instrumentów są malutkie śrubki na osi statora . Po przekręceniu parę razy w lewo i prawo naprężenia...
Części z Wilmatu. Tyle że tam można kupić oryginalny zapłon Langfang Kokusan (ze usuniętymi oznaczeniami) jak i typowo chińskie podróbki. Jedyna różnica w tym statorze jest odłączenie masy uzwojenia alternatora i wyprowadzenie drugim żółtym przewodem. Przy okazji jest usunięty biały przewód masowy, czyli to czego w S51 brakuje i w pewnych sytuacjach...
Motocykl stal na deszczu. Gdy się nim przejechalłem zgasł, jakby nie miał mocy. Udało się go odpalić po czym zaczął przerywać w stylu odcinania zapłonu w okolicach 8 tys. obrotów. Odcięcia zapłonu trwały do pół sekundy, zmniejszały się wówczas obroty o ok 1000rpm i szarpanie ruszały w górę. Problem się nasilił po przejechaniu 10km - teraz w okolicach...
Witam serdecznie. Kontynuując problem poruszany wcześniej na forum, mam pytanie-prośbę: czym się "kierować", składająć taki silniczek po wyczyszczeniu go z powstałego brunatnego pyłu - chodzi mi o to, z jaką siłą poskręcać; aby uzyskać decydujące_właściwe współdziałanie rotora ze statorem? A może są inne kryteria, które decydują o poprawnym złożeniu?...
Witam. Znalazłem na strychu starą elektryczną szatkownicę, wydaje mi się, że sprawną, jednak rozkręconą na kilka części. Głowię się jak to wszystko połączyć https://obrazki.elektroda.pl/3708063000_... Tak to wygląda, 4 luźne kable Dodatkowo jest silnik! Również z 4 przewodami oznaczonymi C1 C2 B1 B2 Danych z kondensatora niestety nie...
Typując która cewka jest niesprawna opierałem się na wynikach próby z akumulatorem. Wydawało mi się, że skoro jest iskra / przy 12V / 3. Próba z akumulatorem - podczas pracy przerywacza / czyli mnie / iskra była, słaba ale była. Tak to jest jak sie posługuje określeniami ogólnymi i to bardzo nieprecyzyjnymi. Co to znaczy: "iskra była słaba" ? Dla mnie...
Chwila, to w końcu uzwojenia nie wytrzymały tego. Posiadam jeszcze oryginalny alternator który fabrycznie miał 2x 1mm i po tylu latach przestał działać ale to z powodu rozwarstwienia się rdzenia i przebicia fazy na niego. Poza przebiciem na uzwojeniach śladu niema przegrzania, mostek tamten ciągle jest sprawny i tego właśnie użyję. Zaś alternator Hitachi...
Jest dział "robotyka i modelarstwo"... Nie napisałeś nawet jakie silniczki przezwajasz. Rozumiem, że chodzi ci bezszczotkowe. Po pierwsze - istnieje zależność między ilością zębów statora i ilością magnesów na obwodzie. Magnesy są rozmieszczone na obwodzie w równych odstępach, ale o naprzemiennej orientacji. Neodymki są zwykle sprawniejsze od "czarnulek",...
Z góry podejrzewam uszkodzony stator - przegrzane uzwojenia. Jeśli masz miernik cęgowy, zbadaj wydajność alternatora na zwarciu przy zimnym i gorącym silniku. Bez miernika cęgowego sprawdź prąd ładowania amperomierzem podłączonym w miejscu głównego bezpiecznika, przewody muszą być podłączone w sposób trwały, tzn. nie mogą zostać rozpięte podczas pracy...
Czyli nie sprawdziłeś nic. Bo to że jest przejście po kablach, nie oznacza że będzie działać. Na napięciu 0,1 V będziesz miał przejście, a na napięciu 20V już nie. Miałem takie akcje. Poza tym, dalej nie jest powiedziane, czy odpowiednie przewody podłączyłeś prawidłowo, bo jeśli sugerujesz się kolorami to tragedia gotowa. No i dalej nie wiadomo czy...
Napięcie mierze na masie silnika i przy przewodzie regulatora. Stacyjka już pominięta. Podłącze Jeszce przewód masy od statora bezpośrednio do regulatora. Ale wątpię żeby to pomogło. Dodano po 4 Regulator reguluje prąd na żarówki. Swieca ok tylko tak jak by nie prostował napięcia na akumulator. Odciąłem czerwony przewód od regulatora i w jego miejsce...
Wiązki pomiędzy silnikiem i programatorem przedzwonione - sprawne Rezystancja obwodu prądniczki tachometrycznej na silniku pin 6-7 to 69,5 Ohma Rezystancja uzwojenia silnika to pomiędzy pinami: 1-2 > 1,5 Ohm 1-3 > 2,1 Ohm 2-3 > 2,9 Ohm 4-5 > 3,7 Ohm Czy te wartości są poprawne? Resistance contacts (20 °C) Stator (full field) 2.17 Ω ± 7%...
Witam znowu mam problem z kataną... Mianowicie zmieniłem silnik na AC wszystko pasuje stator itp jest to samo... Ale po odpaleniu jest strasznie słaby odpala tylko na pełnym gazie nie reaguje na regulację gaźnika a dodatkowo po włączeniu świateł gaśnie... Elektryka jest raczej sprawna bo przed przekładką na LC jeździłem i miał dobrą moc tylko że cały...
Trzaski mogą być z dwóch powodów. Pierwszy to ułożyskowanie agregatu oraz wszystkie elemety obrotowe włącznie z rolkami od linki skali o ile są metalowe. W tym przypadku wystarczy przemyć/przeczyścić i nasmarować lub naoliwić. Drugi przypadek to zwieranie płytek agregatu na skutek skrzywienia którejś i najczęściej jest to płytka zewnętrzna i na ogół...
Witam. Walczę z ww motocyklem. Aktualnie nie mam iskry. Zasilanie do modułu przychodzi z czerwonego, białego oraz czarnego kabelka z osobnej cewki zasilania AC CDI więc występuje tylko podczas kręcenia rozrusznikiem. Wartość napięcia ( oczywiście zmiennego ) na odpiętym module: czerwony-czarny 100V ( 350ohm ) biały- czarny 100V (350ohm) czerwony biały...
Pytanie do krzywy1 Czy uważasz, że wykonanie amerykanki we własnym zakresie będzie znacznie, czy tylko trochę tańsze niż na Alledrogo? Pytam, bo nie wiem, chodzi mi tylko o opinię? Drugie pytanie też do bardziej doświadczonych konstruktorów: Czy zwiększając liczbę cewek i magnesów (co niechybnie pociąga za sobą konieczność zwiększenia średnicy tarcz)...
Wybaczcie że długo nie pisałem ale bez powodu nie chciałem zaśmiecać tematu. Problem z ładowaniem(mam nadzieję) rozwiązany. Stator po przewinięciu(110zł) został sprawdzony, tzn, opory i przejścia na masę, ale wszystko ok. Przejścia brak a oporność uzwojeń 0,8ohm dla każdej fazy. Motocykl miałem rogrzebany bo robiłem wymianę łańcuszka rozrządu, także...
Silnik z odczepem (tap-field)? Jeśli tak, to sprawdź przekaźnik. Nie, zwykły 6 pinowy; para rotor, stator i tacho Wszystkie znaki na niebie wskazują że motorek do wymiany. Dziękuję za info. Ale nie rozumiem dlaczego? Co z nim jest nie tak? Objaw pomocniczy to gaśniecie diod LED streownika, Brak zjawiska po prostu resetuje się sterownik i program zaczynany...
Witam, Problem jak w temacie. Miniserwisówkę znalazłem przy kontrolerze. Sterownik wygląda na sprawny. Pralka przechodzi wszystkie testy w trybie serwisowym, ale w ogóle nie kręci silnikiem i zgłasza błąd "Chek motor/drum rotation..." Mam pytanie odnośnie silnika. Na stykach idących do rotora (na szczotkach) brak rezystancji czyli kompletne rozwarcie....
stator kawasaki stator honda zrobić stator
płyta indukcyjna schemat amica tda2030 tranzystory jumper przekaźnik świec
telewizor samsung restartuje telewizor samsung restartuje
Brak komunikacji z modułem wykonawczym - diagnostyka Zamiana kondensatora Visaton 50μF 50V na MKP