Podłączyć pod diagnoskop na zimnym silniku. Temp. przed i za katalizatorem może się różnić max. 50 stopni C. Dalej, odłączyć czujnik, zapłon włączony i między pinem 1 i 2 powinno być 4,8-5.2V. Jeżeli nadal wsio jest ok, to pozostają niełączące piny we wtyku, lub: uszkodzony czujnik/ uszkodzony sterownik silnika. Najprościej podmienić czujnik - ale wiem,...
http://mercedes.auto.com.pl/forum/viewto...
Koledzy, mam ten sam problem z tym że u mnie Peugeot 308 1.6 VTi 120km. Z tym niesamowicie spartym samochodem męczę się już około 5 miesięcy, Pawel84krk nic nie da Ci wymiana silnika ani głowicy skoro masz ją już zrobioną. Problem nie leży po stronie silnika lecz osprzętu. Rozdarłem swój stary na śrubki. Silnik w środku paskudny wszędzie nagar.. Jeszcze...
Witam szanownych forumowiczów. Na początku chciałbym zaznaczyć, że mimo iż nie zakładam postów i nie udzielam się czynnie, ponieważ słabo znam się na tym, na czym wy znacie się bardzo dobrze, i nie mam w zwyczaju pomagać w kwestiach, na których znam się słabo lub w ogóle... to jestem częstym gościem tego forum i, czytając wasze porady, udało mi się...
On jechał jakieś 3 kilometr na 3 biegu i dojechał do cep gdzie stała już laweta ale gdy wyliczył zapłon auta już nie można było odpalic
Skoro rygiel odpuszcza i włącza zapłon to klucz ok. Z ezs jest komunikacja?
Temat: kasowanie inspekcji w sprinterze ----------------------------------------... Problem z symbolem klucza i -99999 rozwiązałem poprzez ręczne kasowanie inspekcji, tzn. włączyłem zapłon wcisnąłem dwa razy km, wyłączyłem wcisnąłem km i włączyłem kluczyk i po 10s pojawiło się 1500 i teraz już nic nie pika po zapaleniu...
Witam nie nie były potrzebne kody wystarczyła opcja adaptacji . Texa czy autocom mają taką opcję tylko należy odpowietrzyc układ . Popuszczasz odpowietrznik włączasz zapłon i pompa zaczyna podawać .
jak mruga godzina na tacho kienzla 1324.xxxxxx to zamykasz pustą tacę na tarcze oraz musi być włączony zapłon czekasz 30sek, będzie słychać jak tacho się kręci jak ucichnie to godzina przestaje mrugać i możesz zakładać tarcze
jeszcze nie robiłem pomiaru kompresji niewiwm czy to jest sens bo ten silnik ma przejechane tylko 4000mil kupiłem z rozbitka a kody błędów są czterech wtrysków p0266 p0269 p0263 p0272 wychodzi na to że jest nie taki zapłon albo jak został przegrzany to wpadł w tryb awaryjny
Temat rozwiązany. Procedura: 1.Za pomocą testera kasujemy odczyt pamięci błędów nawet jeżeli jest pusta/ czysta 2.Otwieramy maskę 3.Odłączamy sprzęt diagnostyczny 4.Zapłon Wyłączyć-nasłuchując aż wszystkie testy osprzętu silnika umilkną. 5.Włączyć zapłon 6.Kontrolka CHECK powinna zniknąć. jeżeli za 1 razem problem nie ustąpi, zacząć procedurę od pkt....
Witam Wszystkich Pacjent to sprinter 315 silnik2.2 rok 2007 po przekładce skrzyni na manualną odcina mi zapłon około 2500 obrotów ,mam star diagnozę ale nie wiem jak przekodować ecu . Czy ktoś z forumowiczów mógłby trochę przybliżyć mi temat.
Witam Panowie Troszeczke poszperałem na forum , podzwonilem po serwisach i udalo mi sie ustalić iż w momencie kiedy nie przejedziemy okreslonej ilości km. do nastepnej wymiany koputer automatycznie zacznie odliczac czas wymiany oleju, od 2 lat czyli na wyswietlaczu pokazuje ostatnie 30 dni do czasy serwisu .. Kobinacja do mojego Vito 2008 bez kierownicy...
Witam wszytkich mam taki przypadek ze sprinterkiem 2.2 CDI 05r. mianowicie w samochodzie robiłem głowice + wtryski po tej naprawie samochód ładnie chodzi odpala ma moc lecz jest problem podczas hamowania silnikiem powiedzmy gdy wskazówka od obrotów silnika z chodzi w dół około 3000rpm zapala się kontrolka EDC i wóz gaśnie wystarczy podczas jazdy wyłączyć...
Włacz zalon nacisnik szybko dwa razy przycisk "km" wyłacz zapłon wcisnij przycisk "km" i trzymajac go włacz zapłon na wyscietlaczy pojawi sie stan przegladu serwisowego, a po 10 sekundach wskazanie zniknie i wyswietli sie przebieg do nowego przegładu. Pusc pzzycisk, wylacz zapłon i to wszystko
po wymianie czujnika abs prawa strona tył po 50 km znowu ten sam komunikat. Po paru km sam wchodził na wysokie obroty, wrażenie jakby silnik się chciał rozbiegać, wystarczyło wyłączyć zapłon wracał do normy, do czasu. Po wyjęciu bezpiecznika od abs nic się nie dzieje.Proszę o pomoc
ERROR w zależności od regionu kosztuje od 600 do 1500 zł. Po zwarciu najczęściej wystarczy przywrócić zasilanie(bezpiecznik), lub poprawną komunikację (wyłączyć zapłon na 10s ) i ponownie włączyć. Czy aby pod fotelem nie wyleciało czerwone 10A? Bo może być 30gr zamiast 1000zł.
Witam podbijam temat u mnie w mercedesie 2.9 td vario612d jest to podobnie. Jak włączę zapłon świece grzeją około 30s jak odpalę grzeją cały czas, przekaźnik sprawdzony wiązka też nawet podmieniałem ecu. co może bycz przyczyną
Witam wszystkich, mam na warsztacie sprintera jak w temacie i mam nietypowy problem z którym nie mogę sobie poradzić. Jak włączę zapłon to kierunki i awaryjne działają jak trzeba, po zapaleniu silnika kierunkowskazy przestają migać tylko świecą ciągle i awaryjne też. Po zgaszeniu silnika znowu wszystko wraca do normy. Dałem już na próbę drugie manetki,...
Szaro-zielony - stały plus Czarno-czerwony - plus po zapłonie Czarny - plus po zapłonie (ale chyba powinna byc masa bo bez zapłonu jest) Czarno-żółty- plus w pozycji rozruchu Nie do końca. Styk "30" czerwony, stały plus Styk "P30" szaro/zielony, cienki. Plus służący do załaczania postojówek po jednej stronie. Zanika po załaczeniu zapłonu Styk "15R"...
Czy ten w liczniku jest na pewno czerwony czy czerwono-szary? W stacyjce biały jest od anteny, ale to wtyczka 8 pinowa z 4 kablami. Czy w ogóle zapłon się włącza? Bo jeśli nie to możesz mieć rygiel zablokowany na kolumnie.
Splanowałeś głowicę, może jeszcze dałeś cieńszą uszczelkę, zwiększył sie stopień sprężania, zapłon następuje wcześniej....Nie słychać twardszej pracy silnika? Spróbuj opóznić początek wtrysku.
Mam sprintera 2000r 2,9 tdi . Gdy po dojechaniu do celu zgasiłem auto po 30min już go nie odpaliłem. Ciekawe jest to że gdy przekręcam kluczyk w pozycję zapłon nie pojawiła się kontrolka świec żarowych a zawsze zapalała się na kilka sekund ? Po przekręceniu na rozruch rozrusznik kręci jak oszalały a auto nie odpali,sprawdziłem elektrozawór w pompie...
Witam Czy moze ktoś pomóc wyskoczył taki bład 2548 (autocom) Siłownik zaworu przepustnicy krotko-okresowe znoszenie sygnału -bład stały. Elem błąd P0638 Obwód nastawnika przepustnicy . P1955 nieznany diagnostyczby kod problemu Błąd kasuje się na chodzącym silniku auto ma moc i wszystko ok. Wraca po zgaszeniu silnika, po odpaleniu zapala się check i...
czujnik cisnienia dobry, w wspoczynku jest 1v Paliwo sika po scianach jak wykręce DVR i załacze zapłon Wtryski piezo nie sprawdza sie na powrotach.
Panowie mam problem ,mianowicie ciagle pali sie kontrolka swiec zarowych w mercedesie sprinterze 1.Wymienione zostało sterownik swiec oraz swiece zarowe wszystkie.Kable wszystkie dobre nie maja przetarc.Jak włacze zapłon to sterownik daje 12volt na kazda swiece przez około 10 sekund czyli prawidłowo.Odpale samochód a kontrolka poprostu wogóle nie gasnie.Czy...
WItam, jak w temacie, problem dotyczy sprintera z 2002r. - nie gaśnie w nim podświetlenie kilometrów licznika, tzn. czasami gaśnie np. jak sie otworzy drzwi (oczywiście po wyciagnięciu kluczyka). Czasami nie można go zapalić, bo kluczyk jakby nie łączył, a czasami po przekręceniu kluczyka wszystkie kontrolki b. szybko migają - czy to coś oznacza. Bardzo...
włączyć zapłon Krótko nacisnąć na przycisk ./Pierwszy z lewej/ wyłączyć zapłon Nacisnąć przycisk włączyć zapłon Trzymać przycisk przyciśnięty przez co najmniej 10 sekund Na wyświetlaczu pojawi się nowy okres serwisu i da sygnał. Puścić przycisk wyłączyć zapłon
Witam, Nagle przy włączonym zapłonie zaczęły zapalać, mrugać światła mijania i zauważyłem, że nie działają kierunkowskazy. Po chwili wszystko wróciło do normy. Zamknąłem auto i wróciłem po pół godzinę. Otworzyłem auto, włączyłem zapłon i okazało się że nie działają kierunkowskazy, wycieraczki, awaryjne i światła długie oraz auta nie da się zamknąć pilotem,...
Dasz dowód w sklepie i dostaniesz takie jak trzeba. Koniecznie sprawdź automat podgrzewania ,uszkodzenie wszystkich świadczy o tym że grzały nonstop. Bez grzebania włącz zapłon i nie uruchamiaj silnika ,po ok 40s powinieneś usłyszeć klapnięcie przekaźnika (nie patrz na kontrolkę)
Turbina sprawdzona jest OK i układ szczelny. A czy zapłon może być przestawiony(silnik idealnie pracuje)?Miał ktoś podobny objaw? Ktoś podpowiedział żeby sterownik podmienić, że mógł ktoś grzebać i dawkę paliwową pozmieniać? Da się to sprawdzić?
szefoszefo i jeszcze jedno, nie pytaj tutaj jaK OMINĄĆ immobilajzer, bo tutaj nie będę pisał, aby nie pomagać tym którym ułatwiłbym wejscie w posiadanie nie swojego autka. Ale sam chyba wiesz, że to nie jest zaden problem, aby napięcia doprowadzić na pompę wtrysk.,rozrusznik czy zapłon czy co tam masz jeszcze odcięte, lub ominąć blokady. Pozdr.
Witam serdecznie ostatnio nabyłem sprintera 413 2.2CDi z 2005 roku. Auto początkowo miało problemy z paleniem- wina wtrysku wymieniłem i pali od ręki ale okazało się, że w czasie jazdy gdy silnik dostanie obciążenia auto gaśnie, wyłączysz zapłon i odpala normalnie, wszystko jest ok do momentu kiedy znów nie obciążysz silnika. Po diagnozie autocomem...
Mój caddy 1,9 sdi 2003 od nowości palił 6,5-7 l przyzwyczaiłem się ale w wakacje będąc u kolegi co diesle robi stwierdził że z daleka słychać że jadę bo jak skuter silnik pracuje. Dawki były ok delikatnie przestawił zapłon silnik zmienił pracę a spalanie spadło do poziomu 5,8-6,4 l w lecie oczywiście. W zimie przywykłem do 8 z kawałkiem ale to zasługa...
Testuje launchem, jutro jeszcze spróbuje. Ciekawe jest to, że jadąc z górki przy np. prędkości ok 80km wyłączymy zapłon i włączymy kontrolki zgasną i nie zapalą się dopóki nie naciśniemy na gaz, w obecnych warunkach (snieg, lód) podczas podjazdu pod górke na 1 biegu wszystkie systemy działają prawidłowo do czasu wyrównania auta, można mielic kołami...
Na pewno 30 stopni nie więcej i niema w nim powietrza w układzie wodnym, może jest trochę ale w nagrzewnicy na podszybiu, bo nieraz słychać jak zabulgocze na początku jak włączę webasto albo przekręcę zapłon i się włączy pompka wodna. Czy może to być wina tego powietrza co jest w nagrzewnicy, jeżeli tak to jak jego się pozbyć?
Zróbmy tak, Przekręć zapłon i wciśnij przycisk M na panelu tachografu dwa razy. Tachograf powinien pokazać Ci aktualne błędy pamięci. Przyciskiem + przejdź dalej i sprawdź cała pamięć dostępnych błędów, jeśli uda się odczytać, napisz co pokazał tacho, wtedy będziemy radzić :D Pozdrawiam
Witam, w firmie jeżdżę Mercedesem Sprinterem, o ile się nie mylę CDTI 2,5 - od razu piszę że na chwilę obecną nie posiadam więcej danych auta- rok, inne oznaczenia ... jak co to jutro dopiszę. A problem wygląda tak- Nasz firmowy " mechanior " wymieniał klocki hamulcowe i od tej pory świeci się pomarańczowa kontrolka [ wygląda mniej więcej tak ( O )...
Jak sie pali ABS to na 95% włącznik stopu blaszka sie łamie częsta usterka tam raczej nic więcej sie nie psuje chyba że auto było bite od strony ABS'U a co do serwisów to potwierdziłeś moje zdanie. Sprzęgło po wymianie pompy wspomagania skrzyni można spróbować samemu odpowietrzyć trzeba włączyć zapłon naciskać hamulec i zmieniać biegi do góry a potem...
Witam wszystkich,mam duży problem z wtryskami w sprinterze,mianowicie co wymienię wtrysk auto pojeździ ok.100km normalnie a potem przestaje zapalać a po raptowniejszym wciśnięciu gazu w czasie jazdy gaśnie i zapala się kontrolka edc,wymieniłem już 10tych wtrysków i cały czas jest to samo chwilkę po wymianie jest ok. a później pada któryś wtrysk.Czasem...
Witam. Mam samochód mercedes sprinter CDI i mam taki problem, że auto gaśnie w czasie jazdy. Słychać metalowy dźwięk w silniku, potem można go znowu odpalić i jedzie normalnie. Nieraz to się dzieje kilka razy pod rząd a nieraz przejedzie 5000km, i nic się nie dzieje. Czy może mieć to jakiś związek z wtryskami? Byłem u elektryka i stwierdził ze to wtryski....
Witam. Dziś szef przekazał mi sprintera 1 generacji. Poruszałem się transitem z 2002r. i nie byłem zadowolony. Niestety jest to auto które swoje przeżyło. Dziś zauważyłem kilka usterek a kilkanaście już naprawiłem. Wstawiłem dziś nową szybę czołową. Wymieniłem olej oraz świece żarowe. Silnik mam 2.3D taki sam stary dobry diesel jak w kaczce. Niestety...
Witam.Pod fotelem kierowcy masz główny przekażnik systemowy,proponuję tam zrobić odcięcie.
Chodzi o sama stacyjke. Tam jest kilka grobych kabli: jeden to "plus" z aku, pozostale to odplywy. Zmierz czy na wszyskich jest napiecie (w pozycji "zaplon").
Znam procedurę ze sprintera może jest to samo: Włączamy zapłon, wciskamy i trzymamy przycisk "O" na liczniku, po 30 sekundach usłyszymy krótki sygnał dźwiękowy- wtedy wciskamy krótko przycisk "M" i jesteśmy w menu serwisowym. Teraz kilkakrotnie wciskając przycisk "M" należy odnaleść ekran w arkuszem dostępności olejów( w sprinterze są dwie klasy olejów),...
zmierz napięcie na dwóch plusach i sprawdz masę, zmierz miernikiem oporność głośników we wtyku głośnikowym, skoro działa na stole to w aucie też musi. Jak sie zachowuje na pracującym silniku a jak na wyłączonym tylko na zapłonie ?
Witam. Auto sprinter 2014 po lifcie, skrzynia manual, 2,2 diesel . Założyłem alarm, wszystkie sygnały już mam, brakuje mi tylko odcięcia zapłonu. Pytanie do was, co rozłączyć? Gdzie zrobić blokadę.
Witam mam problem z Sprinterem, auto po krótkim postoju już nie odpaliło, po przekręceniu kluczyka nie zapala się zapłon tylko sama kontrolka srs, swiatła, wycieraczki itd. działa, tylko szyby nie reagują. co to może być???
Sprawdzone ciśnienie, w niecałe 10 sek. Ciśnienie wzrasta do 40 000 kPa. Na zapłonie ma ok 1300 -1500 kPa.
Stacyjka,rozrusznik.
zapłon sprinter mercedes sprinter schemat sprinter mercedes sprinter schematy sprinter
rozrządu napięcia paska sygnalizator włącznika hamulec wkrętarka
zmywarka whirpool mruga start zmywarka whirpool mruga start
Ustawienia pieca Termet Silver Pro: P03 i P04 TY3150-DV voltmeter: VR1 vs VR2 for display voltage adjustment, ICL7107, calibration details