W międzyczasie dokopałem się do podobnego tematu, jeśli kanał 52 mówi że sprężarka została wyłączona z powodu przegrzania silnika to warto podejrzeć kanał 26, jest tam Analogowa/cyfrowa wartość, światła ostrzegania temperatury chłodzenia silnika (ECT), jeśli wyświetla się wartość "255" to znaczy silnik sie nie przegrzewa, u mnie mimo sprawnych czujników...
Raczej nie ma.
Czasami nie ma tam sterownika wentylatorów jak w innych autach grypy VAG - pod akumulatorem.
To bardzo proste , musisz odkrecic nakretke na osi sprezarki zdjac tarcze i w tym przypadku wyjac podkladke regulacyjna lub zamienic na ciensza . Zapytam jeszcze czy sprawdzales ilosc czynnika w ukladzie , bo takie komedie moga sie dziac jak bedzie go zbyt malo .
To zależy co wymieniasz, jak kometne sprzęgło z cewką załączającą to zdejmujesz wszystko, jeden seger trzyma koło z łożyskiem drugi cewkę. Jeśli na pasku nie ma napinacza to jest elastyczny i demontuje/montuje się go za pomocą specjalnego narzędzia, przy odrobinie pomysłu i wprawy można to zrobić z pomocą ogólno dostępnych narzędzi
szukaj w IC,maja sprzęgłą i same tarczki nawet
to bład dotyczacy wentylatora klimy
Gwint M6 jest we wałku - co do śruby to conajmniej klasy 10.9
Dziękuję, problem rozwiązany 3.2. Autor tematu, po uzyskaniu odpowiedzi będącej rozwiązaniem problemu, jest zobowiązany zamieścić podsumowanie ze wskazaniem rozwiązania oraz zablokować wątek poprzez kliknięcie w przycisk rozwiązano.
Dzień Dobry Szukam schematu klimatyzacji w Citroenie DS5 2013 rok 2,0HDI 165KM, konkretnie interesuje mnie sterowanie sprzęgłem sprężarki klimatyzacji. Jest błąd ciągłości obwodu. Sprzęgło sprawne, na krótko łączy. Masa jest, wiązka dochodzi do BSM, tam jest fabryczna wtyczka, złączka i przewód idzie gdzieś dalej we wiązkę. Po skasowaniu błąd wraca...
Wentylator chłodnicy działa bez zarzutu. Na pewno? Bo z tego co pamiętam to jest "mądry" wentylator z modułem. Na wszystkich biegach chodzi?
Sprawdź przewody od sprzęgła sprężarki. W jakim są stanie.
po naciśnięciu przycisku od klimy pojawia się napięcie na złączu, ale nie załącza sprzęgła. Po podłączeniu "nakrótko" działa. . to jakaś sprzeczność! albo źle sprawdziłeś?! sprawdź żarówką (np H4) czy dochodzi napięcie do sprzęgła sprężarki po wciśnięciu "knefla AC"
Trzeba sprawdzić rezystancję sprzęgła sprężarki,czujnik ciśnienia,no i przekaźnik elektrosprzęgła.
Te sprzęgł często padają, a ty kupiłeś używkę nie wiadomo w jakim stanie było sprzęgło. Zamontuj nowe.
(at)jack63 konstrukcyjnie króciec jest niskiego ciśnienia, ale umieszczony jest po stronie wysokiego ciśnienia. Do serwisu przydaje się przejściówka. Parę modeli tak miało. W Daciach tego nie widziałem. (at)bpjl jeśli zamknęło skalę w tym manometrze, to od czynnika bym się odczepił, to znaczy może go być mało, ale przy takim ciśnieniu klimatyzacja się...
Do uruchomienia sprzęgła na sprężarce musi pracować silnik po załączeniu sprzęgła na sprężarce nie potrzeba już sygnału obrotów. Dlatego klima działa do momentu zatrzymania silnika.
Skoro czasem klima chodzi, to jedyną rzecz w układzi e klimatyzacji jaka może czasem działać a czasem nie, jest sprzęgło sprężarki. Sprawdź czy poprawnie działa. Jest załączane elektrycznie, także trzeba pokombinować i sprawdzić czy to problem z elektryką, czy sprzęgło do wymiany.
Carrier Xarios 300. Nie działa :wink: . Znalazłem zwarcie w obwodzie sprzęgła sprężarki - kabel się przetarł i zwierał do masy. Wyświetlacz jest martwy, nie reaguje wogóle na próby włączenia. Prąd dochodzi na zacisk płyty głównej. Czy jest możliwość że z powodu zwarcia obwodu sprzęgła sprężarki wybiło bezpiecznik na płycie głównej?
U mnie był uszkodzony bezpiecznik w komorze silnika a dokładniej jego gniazdo. Wyczytałem iż to częsta przypadłość.Dodam iż w korkach silnik miał wzrost temperatury ponieważ wentylator chłodnicy również nie działał.Dlatego sugestia by tu zacząć ja niepotrzebnie wymieniłem czynnik.
wykrętak też pewnie nie bo ta śrubka to zaledwie M6 Ja bym jednak spróbował. Dawałem radę ze śrubami M5.
to nie to forum Kolego, ale jak sie ktos nie wk.....i i nie skasuje tego postu to napisze niestety nie da rady bez demontazu musisz rozszczelnić układ odłączyć przewody i wykręcić 3 śruby mocujące sprężarkę do jarzma po wymontowaniu potrzebny jest TX20 lub TX25 a nastepnie szczypce do dwóch pierścieni Seegeera na pewno siadła Ci cewka? jezeli tak to...
Czyli w 1 warsztacie dałam się naciągnąć Niekoniecznie dałaś się naciągnąć, gaz zdrożał o 320% plus zrobili Ci ozonowanie a to wszystko kosztuje, co do sprężarki sprawdź na włączonej klimatyzacji czy sprzęgło sprężarki kręci się razem z kołem pasowym
W Meganie II była taka akcja serwisowa polegająca na wymianie złączki sprzęgła sprężarki i aktualizacja softu sterownika, zatem sterownik monitoruje prąd tego sprzęgła i potrafi zablokować sprężarkę, trzeba ten błąd kasować. Ponadto w dokumentacji na temat napraw klimatyzacji są podawane parametry jakie widzi sterownik i jest tam m.in. moc pobierana...
Witam, poszukuję sprzęgła sprężarki klimatyzacji DENSO 447280-2400. Ewentualnie całej sprężarki DENSO 10SRE13C. Pytam tutaj ponieważ pilnie potrzebuję je zakupić a na internecie nigdzie nie znalazłem. Proszę o pomoc.
A jak ją sprawdzałeś? Coś daje obciążenie po załączeniu sprzęgła sprężarki. Wszystkie pozostałe objawy wskazują na spadek napięcia na pokładzie ( uzasadniony, bo spadają obroty) Niewielka jest jeszcze szansa że sprzęgło sprężarki ma zwarcie i obciąża na max instalację elektryczną pojazdu i to dalej daje konsekwencje tego spadku, ale od tego jest bezpiecznik...
Tak wtyczkę 2 pinową odłączyłem z kompresora 9V Takie samo napięcie na 4 pinowej która jest obok akumulatora. Ze sterownika wentylatorów jeszcze nie mierzyłem. Nie do końca wiem które to są Błędów w sumie brak. Jest jeden ale dotyczy klampy nawiewu. Sugerujesz by wtyczkę wpiąć i wtedy mierzyć ? Dodano po 14 Tak wentylatory po chwili się załączają jak...
Chyba nie ten dział..
Uruchomiłem tą klimę omijając ECU. Podając na brązowo zielony przewód który idzie do modułu chłodzenia MINUS (MASĘ) sprzęgło sprężarki załącza się, załączają się po chwili wentylatory na 1 bieg.nie pokazuje również żadnego błędu na wskaźnikach wszystko jest ok. jeżdżę już 4 dzień i na razie jest bez problemu.
Koledze chodziło o sprzęgło sprężarki klimatyzacji, nie sprzęgło do wciskania nogą żeby wrzucić/zmienić bieg.
witam! Mam uszkodzony czujnik G191 w moim VW IV i potrzebuje jakis schemat by go znalezc poniewaz nie mam pojecia gdzie moze sie znajdowac, licze na pomoc
Oczywiście sciągasz koło pasowe i wychodzi cewka. jak masz na wierchu to patrzysz na jej wymiary i kupujesz.
Czy sprawdzałeś przekaźniki, bezpieczniki oraz sprzęgło sprężarki Czy na pewno ginie zasilanie na cewce sprzęgła? Dodano po 4 Podepnij swój plus z akumulatora pod sprężarkę i sprawdź czy wentylator ruszy. Tylko nie za długo bo będzie bum.
Sprzęgło sprężarki. Jest ono załączane elektrycznie.
Zdejmujesz sprzęgło ze sprężarki i je wymieniasz - zwykle zaciera się łożysko w kółku pasowym.
po 1 to sprawdź czy jest czynnik i podłącz na krotko zasilanie sprzęgła elektromagnetycznego w sprężarce, jeśli sprzęgło sprawne i czynnik jest to przekaznik lub ktorys z presostatow
Pin 63, przewodem czarno-białym, przez czujnik ciśnienia klimatyzacji, do klimatronika na pin 5. Pin 49, przewodem brązowo-fioletowym, do klimatronika na pin 3. Tym przewodem jest podawana masa do włączenia przekaźnika sprzęgła sprężarki. Pin 25, przewodem czarno-niebieskim, przez czujnik ciśnienia klimatyzacji, przewodem czarnym, do zasilania przekaźników...
Sprzęgło sprężarki klimatyzacji.
Masz schemat ? Miałem podobny problem i dopiero zanlazłem przekaźnik jak szedłem po przewodach.
w 2.5 z tego rocznika nie ma takiego przekaznika a sterowanie zaworem regulacji sprężarki układu klimatyzacji odbywa sie w inny sposób
Tam nie ma sprzęgła, to sprężarka z zaworem regulującym ciśnienie Jesteś pewien? Bo to zmienia postać rzeczy o 100%. W skrzynce bezpieczników pod maską jest bezpiecznik od sprzęgła sprężarki.
Ciśnienie w instalacji sprawdź u "klimatologa", bo dmuchnięcie nic o ciśnieniu nie mówi, prócz tego, że coś tam jest. a jak sprawdzić czy kompresor się włącza https://obrazki.elektroda.pl/2399357700_... To czerwone zawsze się kręci, bo te kółko napędza pasek osprzętu. Po włączeniu sprężarki, oprócz czerwonego, zaczyna kręcić się również...
Nie chce psuć Ci diagnozy, ale sprzęgło sprężarki nie jest sterowane z ECU, tylko z modułu wentylatorów i jest sterowane plusem nie masą, masa jest stała.
Witam zostala wymieniona cewka od sprezarki i klima dziala wiec problem rozwiazany w oplach czesto siadaly cewki od sprezarki koszt cewki 150zl
ja np. wymieniam caly kompresor na szrocie tego pelno tylko wybrac odpowiednia , cena miesci sie w granicach normy , i chyba tylko to sie liczy
Wiatraki z komputera diagnostycznego w teście elementów wykonawczych nie pracują tak samo jak sprzęgło sprężarki, gdzie mój problem. Proszę o pomoc. Może brak komunikacji ze sterownikiem silnika bądź klimatronikiem?
Witaj Trzeba opróżnić układ klimatyzacji (nie koniecznie w powietrze:)) odkręcić przewody od kompresora i najlepiej go wyjąć, następnie wymienić elektromagnes sprzęgła i złożyć w odwrotnej kolejności. Da się to zrobić (chociaż ciężko) na samochodzie wtedy odejdzie napełnianie układu. pozdr
Dlaczego zeżarło prąd, skoro przy wyłączonym zapłonie klimą nie pracuje Zostawiłeś podłączoną do akumulatora cewkę sprzęgła elektromagnetycznego sprężarki, ona pobiera ok 5A, po niecałych 10 godzinach masz akumulator 50Ah rozładowany do zera
Drogi Aleksandrze, pora wczesna, może źle przespana noc, ale już spieszę z wyjaśnieniami, bo to żaden troll. Punkt 1. Sprężarka odpala - zgadza się. Punkt 2. Klimatyzacja nie odpala wentylatora - jedno słowo dodatkowo jednak wiele zmienia. Punkt 3. Po odpięciu bezpiecznika f14 nie startuje sprzęgło sprężarki - tutaj spodziewałem się, że jeżeli na bezpieczniku...
Uszkodzona wiązka obwodu sprzęgła sprężarki klimatyzacji jak i samo sprzęgło robi zwarcie. Jasno był błąd w ECU.
Dioda ma przepuszczać w jednym kierunku i trzeba ją odłączyć jednym końcem, przed pomiarem. Gdyby przepuszczała w dwie strony, to występowało by zwarcie.
Teraz trzeba podłączyć komputer diagnostyczny i podglądnąć w parametrach bieżących panelu klimatyzacji jakie sterownik "widzi" temperatury oraz ciśnienie w układzie. Przykładowo wystarczy uszkodzony czujnik temperatury zewnętrznej, sterownik widzi -40°C i nie da zezwolenia na włączenie sprzęgła sprężarki, podobna sytuacja ma miejsce w przypadku uszkodzenia...
Nie znam się dobrze na klimatyzacji, ale czasem czujniki temperatury nie pozwalają włączyć klimatyzacji, sprzęgło spina sprężarkę? Nie ufaj delphi w 100% czasem w nim coś jest a fizycznie nie działa lepiej opcom byś to zdiagnozował.
Tak doczytałem: SANDEN - SD6V12-1438 http://www.partadax.pl/czesc-oem/kompres... ale nie potrafie znaleźć łożyska do tego kompresora... Dodano po 2 http://acmax.pl/pl/p/LOZYSKO-35x55x20/50 chyba to
Mała ilość czynnika nie pozwoli załączyć wentylatora sprawdzić połączenia lub przekażnik od sprzęgła
Używana tarcza załatwiła problem.
Sprzęgło sprężarki to Y11, a przekaźnik sprężarki to R10, czyli na schemacie K143. Czujniki są dwa - nie wiem, który jest który w tej chwili - oznaczone B24 i B172. Można dojść po kolorach przewodów.
sprawa nie aktualna
Nie, aby użyć wektora musi być sprzężenie zwrotne, pompy, sprężarki i wentylatory steruje się tylko skalarnie ze względu na zmianę obciążenia. A wszelkie nowe falowniki mają skalara i wektora, tani szajs tego nie ma.
Sprzęgło na sprężarce?
Trzeba użyć dobrego środka do sprawdzania szczelności. Np zwykłe mydło w płynie z wodą. Proponuję zacząć od ciśnienia 8 bar. Jeżeli nic się nie pokaże to 12 bar, jeżeli to nic nie da, to 17 bar. Chłodnice trzeba sprawdzić dokładnie, od zewnętrznej i wewnętrznej strony (od silnika). Dokładnie trzeba sprawdzić rogi chłodnicy oraz krawędzie. Jeszcze jedna...
1. Xsara Picasso ma 2 lub 3 prędkości wentylatora. To ile ma tych prędkości poznasz zaglądając pod kratkę atrapy - po prawej stronie (samochodu) w górnej części są umieszczone jeden lub dwa rezystory wentylatora. 2. Tak nie powinno wyglądać, może to świadczyć o uszkodzeniu wyżej opisanych rezystorów. 3. Wentylator chłodnicy wody chłodzi jednocześnie...
W sprężarce nie ma żadnego czujnika a jest to zawór zmiennej wydajności, i elektrycznie jest sprawny bo widać w parametrach, że bierze prąd i błędu od niego nie ma. Masz uszkodzone/zerwane sprzęgło sprężarki bo wałek stoi. W tym typie sprężarki wałek ma się kręcić cały czas gdy silnik włączony (nawet jak klima wyłączona), nie ma tam sprzęgła elektromagnetycznego,...
został chyba panel klimatronika. Nie tylko! A czujniki, a ciśnienie w układzie i i i... Czy może ktoś podpowiedzieć jak sprawdzić ten panel? Diagnoskopem najpewniej. Możesz również popróbować manualnie np.: nacisnij i przytrzymaj przycisk recyrkulacji. Następnie naciśnij przycisk ręcznego nawiewu górnego. Wyswietli sie 1c. Naciśnij +, lub - (minus)...
Witam. Po załączeniu powinno być słychać jeszcze stuknięcie sprzęgła magn. sprężarki(można sprawdzić czy jest podawane + na przewód sprzęgła), jeżeli nie to może być mało czynnika w układzie, można na krótka chwilę zewrzeć czujnik ciśnienia (na przewodzie wys.ciśn.), jeżeli sprzęgło zaskoczy to mało czynnika, trzeba znaleźć nieszczelnośc a po usunięciu...
ciekaw jestem ile dałeś za używkę???? bo naprawa to 40 zł +KW
Temat stary....ale u mnie nowy. Problem dokładnie taki sam. Dzisiaj wyczytałem, że niektóre sprężarki mają oprócz sprzęgła wbudowany zawór zmniejszający ciśnienie wyjściowe sprężarki przy wyższych obrotach silnika. Jeżeli zawór z jakiegoś powodu nie zadziała, to sprężarka daje zbyt wysokie ciśnienie przy wyższych obrotach i czujnik ciśnienia (poprzez...
Gdy nie ma czynnika to sprężarka nie powinna się włączyć, nawet po załączeniu klimy. A sprzęgło na sprężarce musi być, bo niby jak można by było wyłączyć klimę w zimę ?? Ten kompresor(o zmiennym współczynniku wydajności) ma tylko sprzęgło zrywalne, bebechy kręcą się ciągle, bez względu czy klima włączona, czy nie. Jak nie ma czynnika to wypluje z siebie...
Sprawdź styki przekaźnik sprzęgła sprężarki może jest tam jakiś problem, ewentualnie zmień przekaźnik
Witaj spójrz na koło pasowe napędu paska osprzętu to na wale może guma w nim się kończy druga opcja to czy jechałeś na klimie jeśli tak to sprzęgło sprężarki albo alternatora też może tak robić jeśli masz dwumase to też może być przyczyną
Mechanik wymienił mi olej czynnik i kontrast. nabił 570g. ciśnienie na swoim przyrządzie robił i było ok 4bar. Robił też test szczelności. Sprawdzałem że z BSM nie wychodzi prąd na przewód sprzęgła sprężarki. Czy to wina BSM czy BSI nie podaje polecenia do BSM by załączyło prąd na sprzęgło sprężarki?
Jak kompresor ze stałym sprzęgłem i zmienną wydajnością, i jeździłeś bez czynnika to najpewniej zatarty+zerwane sprzęgło. Sprężarka do demontażu i układ do płukania + osuszacz.
Uczepiłeś się napięcia na cewce przekaźnika. A sprawdziłeś, czy jest napięcie na stykach roboczych? Może przekaźnik jest sprawny, tylko nie ma czego podać na sprzęgło sprężarki.
Po pierwsze odczyt błędów. Tak wentylator powinien chodzić od razu po załączeniu klimy. Możesz mieć walnięty któryś czujnik temperatury np. zewnętrznej i też nie odpali jak poda Bóg wie co...
Sygnał za niskiego lub za wysokiego ciśnienia powoduje wyłączenie sprzęgła sprężarki a więc brak napięcia na 1 pinie.
Jak już wspomnialem sprężarka włącza sie na moment i włącza sie i tak za każdym razem - włącze , pare obrotów i stop
bezpiecznik do sprzęgła sprężarki i wentylatora dodatkowego chłodnicy i tyle Nie masz zielonego pojęcia o temacie
To z tyłu sprężarki to wyłącznik termiczny, odcina zasilanie sprzęgła elektromagnetycznego po przekroczeniu określonej temperatury
Należałoby się podpiąć PP 1 - czy PP "widzi" naciśnięcie hamulca 2 - słychać sprzęgło sprężarki po załączeniu AC? Może zbyt mało czynnika i niby chłodzi, ale nie czuć 3, 4 - roleta i fotele to raczej bezpieczniki 5 - tu mogą być wtyczki 6 - zapewne kalibracja czujnika położenia skrętu - potrzebny PP
Musisz mieć manometry. Gdy napełnisz układ jakimś medium (powietrze, azot) to włączasz silnik a następnie klimę. Zaraz po włączeniu klimy ma być słyszalny dźwięk załączenia sprzęgła sprężarki a na manometrze wysokiego ciśnienia powinna wskazówka powiększać wartości. Jeżeli wskazówka zwiększa wskazanie to natychmiast wyłączasz klimę. Ten test załatwia...
Odłącz zasilanie sprzęgła na sprężarce. Będzie wiadomo po której stronie szukać przyczyny. Albo sterowanie lub spięte sprzęgło sprężarki.
W mróz sprzęgło sprężarki się mi nie załącza, działa tylko przy dodatniej temperaturze, nawet w instrukcji tak jest napisane.
Dokładany włącznik załącza pewnie elektromagnes sprzęgła sprężarki. Oryginalnie w A3 8P klimatyzacja jest sterowana elektrozaworem znajdującym się sprężarce poprzez sygnał PWM. Bezpośrednio pod panel się nie podłączysz.
Witam! Mam problem z budową sprzęgła do sprężarki HS21. Z tego co wyczytałem w jednym z tematów,to nie powinno dawać się koła pasowego bezpośrednio na wał sprężarki ze względu na to, że na wale są panewki - nie powinna działać na nie siła boczna. Postanowiłem stworzyć sprzęgło: https://obrazki.elektroda.pl/6459754100_... Koło pasowe...
Tam w klimie nie ma czujnika temperatury parownika, temperatury zewnętrznej też nie bierze pod uwagę, odczytuje ją tylko ekran centralny. Sterownik blokuje uruchomienie klimy jak jest jakiś istotny byk w pamięci. Klima nie ma żadnej elektroniki, po wciśnięciu przycisku a/C ECM dostaje prośbę o włączenie klimy i decyduje czy ją włączyć czy nie. Nie było...
Mam silnik N47, wentylator chłodnicy sterowany sygnałem PWM. Ze schematu wynika, że jest przekaźnik wyłączający wentylator, dlatego chcę go sprawdzić. Zastanawia mnie (szukam przyczyny) dlaczego po włączeniu klimatyzacji, gdy sprzęgło sprężarki "łapie", nie uruchamia się wentylator chłodnicy. Presostat sprawdziłem poprzez podpięcie manometru do układu...
Sprężarka powinna być taka ze wstępnych ustaleń : 68 54 102 --- GM93190812SPRĘŻARKA,ZESP.,KLIMATYZACJA (CZĘŚĆ Z SYSTEMU WYMIANY 95516234// 18 54 412) (IDENT GQ2) A SPRZĘGŁO SPRĘŻARKI KLIMATYZACJI TYP : DENSO 5SL12C
Sprężarka bez sprzęgła i zawór z tylu na 2 piny?
Przecież to zabytek, tam były sprężarki na sprzęgło, może pracować bez czynnika, przecież się nie załączy.
Podłączenie presostatu: 1-sterowanie przekażnikiem sprzęgła sprężarki + 2-termostat parownika->sygnał+ z wł.A/C 3-przekażnik wentylatora sterowanie minus 4-masa Może ci to trochę pomoże ,poszukam jakiegoś schematu.Nie wiem czy twój presostat ma takie same wyjścia. Dodano po 1 Możesz wykorzystać tylko styki 1,2 (są zwarte jeżeli P>2,5Bar P<26Bar)czyli:...
Wysteruj sprzęgło sprężarki i sprawdź napięcie na wtyczce. Sprawdź czy cewka sprzęgła ma przejście.
Być może łożysko na kole pasowym sprężarki się sypie i kółko obciera o sprzęgło
Słychaj, on buja obrotami wtedy jak kłapnie sprzęgło sprężarki czy jak włączysz guzik klimy i nie ma znaczenia czy sprezęgło jest złączone czy nie?
Rozwiązanie problemu: Auto nie posiada przekaźnika od sprzęgła sprężarki. Sprężarka jest sterowana wprost ze sterownika silnika. W moim przypadku było uszkodzone uzwojenie sprzęgła.
Zrezygnowałem z projektu...może tczasowo ale zrezygnowałem
Może i masz rację,ale z racji tego,że klima pracuje tak a nie inaczej jest niewydajna, z kratek leci ledwo 10-11 stopni i to ciągłe załączanie sprzęgła sprężarki mnie mocno denerwuje. Pewnie trzeba by zobaczyć w innym egzemplarzu jak to pracuje,ale jak dla mnie to porażka. To są dosłownie na postoju 30s pracy i pewnie tyle samo przerwy.Dziwne,że tak...
Sprawdź czy sprzęgło sprężarki nie ma zwarcia.
Zapewne autor odpowiedzi miał na myśli uszkodzony "pin" we wtyczce. ( a konektor pomylił z kolektorem) Mam podobny problem. Audi A4 B5 1995r. Wszystko niby ok, czynnik nabity a napięcia włączającego sprzęgło sprężarki nie ma. Napisz, gdzie jest ta wtyczka która była uszkodzona? Czy ktoś wie gdzie jest przekaźnik włączajacy sprzęgło sprężarki w tym...
Błąd 12 świadczy o braku impulsów odniesienia dla ECU. Wskazuje to na czujniki wału lub wałka. Przejrzyj dokładnie tę część instalacji. Może wtyczka, może kabel naderwany, może jednak czujnik (nowy Chinol? Używany?). Najlepiej zapnij oscyloskop i zobacz czy są impulsy z niego w czasie odpalania. Przedzwoń kable od czujnika do ECU, zobacz złącze ECU....
Przekaźniki: 1-pompa paliwa, układ podgrzewania paliwa 2-sterowanie silnika 3-nagrzewnica płynu chłodzącego 1 4-sprzęgło sprężarki klimatyzacji, przekaźnik silnika wentylatora chłodnicy 5-rozrusznik 6-wolny 7-wolny 8-nagrzewnica płynu chłodącego 2 9-wentylator chłodnicy- wysoki bieg 10-wentylator chłodnicy niski bieg http://obrazki.elektroda.pl/3103008900_1...
sprężarka sprząc uszkodzić sprząc sprężarka sprząc sprężarka klimatyzacja
drugi pilot samochodu kondensator zmienny naprawa auris komputer
stabilizator napięcia zmiennego stabilizator napięcia prądnicy
Dwa nadajniki i jeden odbiornik – systemy RC, mikrofony bezprzewodowe, LoRa, nRF24L01, separacja sygnałów Napowietrzacz do akwarium Aquael, JBL, Hygger – dobór, montaż, cicha praca, typy, usterki