http://obrazki.elektroda.pl/4930207200_1... http://obrazki.elektroda.pl/5430274300_1... Proszę, wystarczy?
Jak zgasisz silnik i chcesz wyłączyć bieg to masz wciśnięte sprzęgło czy próbujesz to bez niego zrobić? W C-360 wodziki luzują się na nitach i wtedy biegi mogą ciężko się zmieniać.
Tu masz instrukcję a regulacja sprzęgła jest na str. 59.
Sprawdź docisk, luz na pedale sprzęgła.
To raczej dobrze, że sprzęgło reaguje zero-jedynkowo na ruch pedału sprzęgła.
Z tego co pamiętam Ursusy miały smarowane łożyska oporowe ze sprzęgła
Tak jak piszą ale to są skutki włączania wałka na połowicznym wyciśnięciu sprzęgła.
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1...
A czy ma znaczenie którą klemę zdejmiesz żeby wszystko przestało działać? poprostu chodzi o przerwanie obwodu akumulatorów. Najprościej będzie zamontować wyłącznik na kablu prowadzącym od akumulatora do rozrusznika, gdzieś w okolicy stopnia do wsiadania, lub nad pedałem sprzęgła.
Sprzęgło rozrusznika.
Panie carrot dokładnie odwrotnie najpierw ma rozpiąć jazdę a później WOM przydatne min. w prasie etc. Ciapek ma prosty rozdzielacz podnoszenie-opuszczanie bez możliwość regulacji pozycyjnej , więc jeśli ręką damy na podnoszenie a w tym samym czasie za głęboko wciśniemy sprzęgło i odetniemy napęd na WOM i pompę to olej pod ciężarem narzędzia cofnie się...
W zasadzie należ sobie zadać pytanie - po co to robię? W czym sprzęgło Zetora będzie lepsze niż sprzęgło Ursusa? Już na tym etapie można sobie dać odpowiedź, która wyeliminuje zbędne poszukiwania czy co gorsza zbędne zakupy i roboty.
Schemat z książki Ursus C-330 z 1979r?
Popuść trochę na regulacji a łapki nie mogą opierać o łożysko oporowe .
Czyli dalej do zdjęcia pokrywa i przeglądu widełki, zamocowanie widełek na listwie, sprzęgło kłowe.
Masz tu regulacje sprzęgła.
To nie takie łatwe jak niektórzy piszą... W tych ciągnikach potrafi pękać mocowanie tarcz dociskowych, kołki wybijają otwory w obudowie, niszczą się kamienie, pękają sprężyny i tak dalej. Jak ktoś nigdy tego nie robił to nie wie na co patrzeć i co wymieniać. Na tym forum co rusz jest temat jak to po wymianie tarczy, sprzęgła nie ma albo ciągnie, albo...
prosze bardzo piczytać tutaj pozdrawiam http://www.agrofoto.pl/forum/Insrukcja-n...
Typowy przykład braku odpowiedniej obsługi sprzętu. A później pojawiają się pytania: to w ogóle trzeba smarować? oraz: a jak w ogóle się to robi? Tak jak radzi kolega (at)cichus nasmaruj łożysko i zobacz co będzie. Jeżeli łożysko piszczy oznacza to ,że długo pracowało na sucho i po nasmarowaniu może natychmiast rozlecieć się koszyk w łożysku. Ale i...
Dziwne historie. Może Pan jakieś części prywaciarskie kupił (tarcze sprzęgłowe) i przez to coś ociera o coś. Luz między łapkami a łożyskiem powinien być jakiś tam nie pamiętam dokładnie jaki. Są chyba trzy łapki od pierwszego stopnia i trzy od drugiego. Odległości tych łapek od łożyska znaczy pierwszego i drugiego stopnia powinny się różnić. Są książki...
w c 330 najczęściej obcina nity na tarczy sprzęgłowej. obcięcie frezów jest dość mało prawdopodobne ( wiele tych ciągników remontowałem i nigdy się to mi nie przytrafiło ). kilka godzin pracy i po problemie, proponuje od razu profilaktycznie założyć nowe łożysko w wał (w kole zamachowym ) oporowe do weryfikacji po rozpołowieniu i założyć dobrą tarczę...
1722159M1A Coś takiego?
https://obrazki.elektroda.pl/8693549800_... Jak na zdjęciu pierwszy stopień na 19 a drugi na 25 mm. Po zjechaniu korygujesz równe odstępy i tyle.
Zaglądnij do sprzęgła.
Kolego da sie na pewno tylko z prawej strony trzeba zdjac zabezpieczenie wlozyc reke przytrzyac widelki
Myślę , że sprzęgło w 330 starego typu to to samo .http://www.elektroda.pl/rtvforum/downlo... Kolega sewo.k zamieścił to we wcześniejszym temacie w którym kolega miał podobny problem.Swoją drogą sporo się napracował żebyśmy moli z tego skorzystać.
Szkoda że sam sobie muszę odpowiadać ale może dzięki temu ktoś inny będzie miał lżej. A więc sprawa wygląda następująco. Ustawiłem pierwszy stopień na odległość 54 mm od tarczy a drugi stopień na odległość 48 mm. Efekt taki ze po zjechaniu silnikiem nie ma konieczności regulacji sprzęgła.
No widzisz coś się wyjaśniło. Może części wypracowane po rozbiórce inaczej sie ułożyły i zaczęły się cyrki.
po wcisnieciu sprzegła zatrzymuje sie od razu Dodano po 51 jak wyregulować takie sprzęgło?
Albo masz uszkodzone łożysko wyciskowe (piszesz że nowe), albo jest przesunięcie w osi pomiędzy silnikiem a skrzynią (ruch mimośrodowy pomiędzy łożyskiem a łapkami, może doprowadzić do szybkiego zużywania łapek sprzęgła).
No właśnie nie pisze, czy ktoś mi powie jak prawidłowo ustawić sprzęgło? Przypominam ze jest to stary typ sprzęgła.
Popuść śruby drugiego stopnia, ustaw pierwszy na 8 mm, dokręć śruby drugiego do oporu i popuść 1,5 obrotu, zakontrój. Musi chodzić.
Możesz mieć problem z opóźnionym rozłączaniem napędu pomiędzy rozrusznikiem a kołem zamachowym co prowadzi do uszkodzenia sprzęgła jednokierunkowego w zespole sprzęgającym. https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... Tutaj masz opisany taki drastyczny przypadek gdzie nawet po wyłączeniu prądu na styk 50 przez stacyjkę rozrusznik...
Podejrzewam uszkodzone łożysko któregoś wałka.Przy ślizganiu sprzęgła raczej by nie zgrzytał.
Ale wciskasz sprzęgło na który stopień to przestaje?
mam obydwa wałki ze skrzyni luzem i za pomocą ich ustawiam sprzęgło
Dziękuję dowódco baterii za tą podpowiedź ,niedługo czeka mnie rozbiórka sprzęgła.
Masz niewspółosiowo ułożone wałki sprzęgłowe z wałem silnika , miałem już takie przypadki , błąd w obróbce obudowy sprzęgła ( 2 takie moje przypadki) . Obudowa sprzęgła była trochę przesunięta na połączeniu z blokiem silnika i to powodowało wspomnianą niewspółosiowość , po wymianie obudowy na nową kłopoty ze sprzęgłem znikły.Co nie oznacza , że u Ciebie...
Wpisz w wyszukiwarkę ( na tym forom)" sprzęgło Ursus C - 330 " , informacji jest cała masa.
Znajduje się on w rozdzielaczu pod siedzeniem. Wkręcony jest on w bok rozdzielacza od strony sprzęgła.
Wydaje mi się iż problem tkwi w niewłaściwej regulacji sprzęgła (odległość łąpek od płaszczyzny czołowej sprzęgła).
Jeśli sprzęgło jest źle wyregulowane to będzie zgrzytało na każdym biegu, prócz prawidłowej regulacji stopni sprzęgła ważna jest takrze odległość łożyska wyciskowego od łapek. co do zbyt zużytych zębów
Witam, poszukuję DTR rysunku technicznego sprzęgła wózka widłowego GPW 2009u lub Ursus C 360. Dokładniej chodzi mi o konstrukcję sprzęgła olejowego.
U góry masz coś takiego jak szukaj. Zapewniam Cie że już było tutaj na ten temat.
To lepiej odkręcić talerz z pompą. Najczęściej chyba siada podstawa z napędem pompy. Ale pierwsze przyjrzał bym się regulacji sprzęgła.
Tylko przy wciśniętym sprzęgle jakby coś tak zahaczało gdzieś, ale żadna łopatka nie jest zdarta z farby lub gdzie by ewentualnie ocierała
Przepraszam za odkop ale nie chcę zakładać kolejnego tematu. Czy sprzęgło do c-360 3p jest takie same jak do zwykłego c-360?
Nie wiem czy do 4011 warto. Tam sprzęgło i tak bardzo długo wytrzymuje. Nie katuje go moc silnika. Co do ceramicznego... Słyszałem opinię że dłużej wytrzymuje ale przy wymianie leci też docisk. Wyciera w nim materiał bardziej niż tradycyjna tarcza. Może ktoś wie coś więcej na ten temat?
Niech mechanik to zobaczy może "podciągnie" sprzęgło.
Pamiętaj o wymianie pierścieni oporowych na wale korbowym, to słaby punkt tego silnika. Wymienia je się bez problemu, trzeba tylko odkręcić stopkę łozyska głównego od strony sprzęgła. Pierścienie są nominalne i nadwymiarowe.
ursus sprząc regulacja sprząc ursus ciężka sprząc ursus
panasonic telefon domowy wózek widłowy elektryczny toyota przedłużacz bezpiecznikiem
rockwell modem mikrokomputer cobra1
Telegram Desktop nie uruchamia się po instalacji Podłączenie termokominka Ferroli 12kW do bojlera z wężownicą