Jakich przygód można spodziewać się przy wymianie sprzęgła i rozrządu w Polo 6n2, 1.4, 16V, 55KW/75KM, 2001.marzec, 3d HB FL, klima manual ?? Nie było, nie ma i nie będzie kasy na warsztat a sala operacyjna to stodoła. Oglądałem już kilka filmików. Niby nie jest to trudne lecz na filmikach niespodziewane niespodzianki na bank są wycięte. Nie mam kanału....
Niestety się nie zgodzę. Jako że mam hybrydę + w rodzinie jeszcze 4 stwierdzam że w żadnym z nich nie ma ani alternatora ani rozrusznika. To że jest coś innego co spełnia te funkcje - nie znaczy że rozrusznik czy alternator są obecne. Silnik spalinowy nie jest uruchamiany przez rozruszniki tylko przez obracający się silnik elektryczny - poprzez odpowiednie...
Poszukuje sprzęgła elektromagnetycznego o następujących parametrach: -sterowanie napięciem 12-15VDC -zdolnością do przenoszenia momentu 15-20Nm w sposób ciągły -odporność na wilgoć i kurz - bez podania napięcia sterującego sprzęgło musi przenosić moment a po podaniu napięcia rozłączyć go. Sprzęgło ma być zamontowane na wale kardana
Zamontowałem do C-330 alternator z Allegro kosztował mnie nie całe 200 zł podobno jest on właśnie przeznaczony do przerobienia c-330 na Altek. Został założony zgodnie ze schematami jakie często i gęsto można znaleźć w necie czyli ltek jest już z regulatorem napięcia zacisk plusowy Altka bezpośrednio do klemy plusowej a kolejny jako wzbudzenie przez...
Jesli nie ma luzow na osi to nie alternator a klima.
1. Proponuję odpalić zimny silnik i jak tylko wskazówka lekko wstanie z COLD pomacać górny przewód chłodnicy. Ciepły? Termostat do wymiany b 2. Pasek napędu osprzętu (bo klinowy to na dzielni jest chyba tylko w moim UAZie) proponowałbym zaopatrzyć się w nowy pasek i napinacz. Skoro piszczał jakiś czas to ja bym nie ryzykował jego dlaczego używania i...
Pozdrawiam również! 😄 U mnie chrobotanie zaczęło się od 5. biegu, ale z czasem zaczęło być słychać praktycznie cały czas. Dźwięk pojawia się zawsze wtedy, gdy silnik napędza koła (nie odwrotnie). Co ciekawe, nie trzeba mocno przyspieszać, wystarczy delikatnie musnąć pedał gazu, żeby to chrobotanie było słyszalne. Jakby tylko silnik lekko obciążał układ,...
Obroty ( na jałowych) 850-900 bez klimy wchodzą na ok 1000 po jej włączeniu, po chwili spadają, ale klima jest dalej podłączona sprzęgłem, wentylator się kręci, świeci się kontrolka, podniesienie obrotów nawet do 2000 komputerem nie usuwa błędu ładowania, jak wyłączę manulnie klimę to spadaja . Jak dodaję gazu to też odłącza klimę sprzęgłem, na ustalonych...
Wspomaganie na tym samym pasku co alternator. Wnioski: A- Samochód zgasł na sprzęgle, odpalił po puszczeniu sprzęgła. B- któreś łożysko (alternator, klima, itd) stanęło w co wątpię.
W b7 na sprężarce jest sprzęgło tylko że stałe. Ja bym sprawdził napinacz i koło pasowe alternatora.
Najszybciej przy kole pasowym napędzającym alternator oraz inne oprzyrządowanie typu wspomaganie czy klima, jeśli na kole wału są widoczne ząbki, jeśli nie to proszę szukać pomiędzy łączeniem skrzyni i bloku silnika tam gdzie znajduje się sprzęgło.
Wiyam może się do tego przyczyniać też kompresor klimy,gdyż jak się sprzęgło zaciera kompresora to będzie stawiał opór i pasek będzie szalał. Może być tłumik drgań na kole wału, oraz sam napinacz skosował sie poprzez jego wytarcie między sprężyna a obudową napinacza. Z napinaczem miałem ostatnio taka usterkę.
Witaj spójrz na koło pasowe napędu paska osprzętu to na wale może guma w nim się kończy druga opcja to czy jechałeś na klimie jeśli tak to sprzęgło sprężarki albo alternatora też może tak robić jeśli masz dwumase to też może być przyczyną
U mnie jest bez sprężarki klimy. Ok Jutro zamówię nowe sprzęgło na alternator, a jeszcze jedno zapytanie czy pasek rowkami może chodzić po gładkiej rolce? Jak na foto
Witam Od jakiegoś czasu przerabiam temat drgań napinacza paska wieloklinowego w Octavii 1.9 TDI ALH. Najpierw wymieniłem napinacz - nie pomogło, kupiłem nowe sprzęgło alternatora - stare okazało się sprawne. Czas więc na sprzęgło sprężarki Sanden SD7V16. Przy kręceniu kołem pasowym (zdjęty pasek) lekko chrobocze jakby piasek dostał się do środka ale...
wojtek1234321 dzięki, wymianę tych elementów ogarnąłem już sobie na yt, teraz tylko kwestia czy to na pewno zużyte poduszki mogą powodować ocieranie elementów klimy o coś innego, to brzmi jak tarcie-obijanie się koła o inny stały element, głośny, twardy, metaliczny stukot. Nigdzie nie znalazłem opisu takich objawów przy uszkodzeniu poduszek, ale "niby...
Ogólnie samochód normalnie chodzi, tylko ten alternator wyje, nie wiedzieć czemu. W drugiej takiej samej Corsie nawet dźwięku nie wydaje. Dodano po 2 Nic się nie zmienia, odpalam samochód, alternator wyje troszkę mniej, jak odpalę klimę i światła, zaczyna głośniej. Po wciśnięciu sprzęgła na biegu, kiedy jadę i obroty spadną na te 900, nadal jest to...
Podczas wysokich obrotów silnika i włączonej klimie sprawdź, czy przypadkiem nie jest rozszczelniona instalacja wewnątrz auta. Sprawdź również stan sprzęgła w sprężarce klimy oraz w jakiej kondycji jest akumulator i "wydajność" alternatora.
Na pewno to nie silnik bo zgrzyt słychać z części gdzie jest alternator, jak doda się sporo gazu następnie odpuści to słychać zgrzytanie. moim zdaniem to łożysko. Niedługo się dowiemy co to za problem bo będę miał pieniądze to podjadę do mechanika i zrobię tak jak napisał robi1214. Dzisiaj jak sprawdzałem to jak włączy się klime to słychać zmianę w...
Witam Czy sprzęgło alternatora działa poprawnie? Możesz na założonym pasku posłuchać stetoskopem i znajdziesz winowajcę. Czy wyłączanie klimy nie daje efektu? Pozdrawiam
2,92 A t ogromny pobór. Tyle mniej więcej pobiera sprzęgło sprężarki, ale raczej auto bez klimy. Odepnij alternator i zmierz ponownie.
Wydaje mi się że bez sprzęgła. Kręci się swobodnie w dwóch kierunkach.
Standard piszczenia w tym silniku to wyrobione koła pasowe. Isuzu ma ten problem że jest duże obciążenie alternatora po odpaleniu "grzeją świece żarowe"
Problemem okazało się zbieg różnych zdarzeń. Po pierwsze, padł moduł wentylatora klimatyzacji, co powodowało duży opór sprężarki. Po drugie, wtyczka była już uszkodzona i nie łączyła dobrze. W sprężarce nie było opiłków, ale było bardzo mało oleju - tylko 10g! Uzupełniłem go, wymieniłem moduł, wtyczkę i założyłem nowy pasek. Przy okazji zauważyłem,...
wal-ker widziałeś kiedy sypnięte łozyska alternatora w mondeo dieslu? Bo ja nie. Pompa wspomagania tak gra bądź sprzęgło klimy.
Właśnie ściągnęłam pasek i odpaliłem silnik nastała cisza. Następnie sprawdziłem sprzęgło jednokierunkowe na alternatorze jest OK. Zobaczcie filmik ze sprzęgłem na kompresorze. Jestem pewny na 99% że to będzie to. Pewnie gdy klima jest wył. sprzegiełko jest rozprzężone i przez ten luz słychać charakterystyczny "klekot" a kiedy wł. klime sprzęgiełko...
Jak w oleju nie ma syfu, jest jasno zielony, moim zdaniem nie ma potrzeby generować kosztów, te sprężarki nie są zbyt żywotne, zwłaszcza jeśli jest np uszkodzone sprzęgło alternatora, napinacz lub dwumasa, ewentualnie spieprzona dawka rozruchowa, często w tych sprężarkach uszkadza się tylko koło.
Witam Ponieważ nie znalazłem odpwiedzi w moim problemie może ktoś pomoże. Problem ( a może tak ma być ) jest z drgającymi napinaczami paska PK. Wymieniłem pasek , wymieniłem rolkę napinającą górną , a następnie dolną. Obecnie obie rolki drgają ( dodam film na YT ). Wiem że problemy bywają ze sprzęgłem alternatora ale mój ma alternator do start-stopu...
Jak już dostaniesz się do rozrusznika sprawdź przed demontażem połączenia przewodów czy nie zaśniedziało całkiem bo brak połączenia mógłby być przyczyną potencjalnych problemów (chociaż z tego co Ty piszesz to raczej nie, ale sprawdź), sprawdź też czy podczas próby palenia na rozrusznik podawane jest zasilanie (któś musi Ci próbować palić a Ty sprawdź...
Witam, mam podobny problem w volvo 850. Sprzęgło od sprężarki załącza się i wyłącza co kilka/kilkanaście sekund. Sprężarka ma dwie złączki, kiedy na tą prowadzącą prosto do sprzęgiełka dałem plus z akumulatora, załączyło się na stałe. Po zmierzeniu napięcia przy włączonym zapłonie i uruchomionej klimie wyszło mi że na tej złączce do której się podpinałem...
Trudno powiedzieć bo wspomniana zmiana miała miejsce właśnie w 2003r. - najprościej sprawdź czy kompresor masz pod alternatorem czyli po lewej stronie auta czy też po prawej (starsze rozwiązanie) pod turbo. Jesli masz te nowsze to klima chodzi cały czas - tak dokładnie przyciskiem ECON odcinasz obieg czynnika ale sprzęgło i kompresor cały czas się kręcą...
To dzięki oporom jakie stawia silnik wraz z całym osprzętem (alternator, pompy, klima) możliwe jest w ogóle hamowanie silnikiem. Wysprzęgliłeś (rozłaczyłeś fizycznie napęd od silnika) to jakim cudem? Po drodze masz całą skrzynię i przekładnię w moście (mechanizm różnicowy). Leżysz i kwiczysz, bo brak pojęcia. Usiłujesz poprzeć Swe domysły, nie mając...
W/g VCDSa sprężarka nigdy nie została awaryjnie wyłączona i on w ogóle "nie widzi", że sprężarka nie działa. Sprzęgło alternatora nie było sprawdzone ale nie dawało o sobie przez ten rok czasu. Wszystko wskazuje na to, że sprzęgło sprężarki jest zerwane, ale nie mam jak tego na 100% stwierdzić. Siedzę w Jeziornej. Może nie na temat, ale takie trasy...
Dziękuję za cenną wskazówkę Uf, jak pasuje to już połowa sukcesu , zawsze mogę dorobić dystans by odsunąć sprzęgięłko, zaletą wymiany na 180tkę jest także fakt iż większość posiada sprzęgło jednokierunkowe. U mnie wyrobił się tłumik drgań skrętnych na wale, przez to pasek drga o ponad 5cm od swojej pierwotnej pozycji powodując przy tym głośne buczenie...
Witam. Moim zdaniem powinienes znalezc pobor pradu. Na początku ja bym odłączył radio. Po drugie odczepic alternator a później alarm lub centralny (no i jak piszesz to odczep zasilanie sprzęgła elektromagnetycznego sprężarki klimy) oczywiscie za każdym razem trzeba zmieżyć pobór prądu amperomierzem. Max powinno pobierać do ~0,5A.
Moi drodzy, potrzebuję pomocy w uruchomieniu klimy w moim kredensie. Ciśnienie w układzie jest ok (sprawdzili mi w serwisie). Jak uruchomię klimę, elektro-sprzęgło od kompresora załącza się i wyłącza w cyklach kilku sekundowych. Niezależnie od tego czy silnik jest zimny czy ciepły. Podłączyłem "na krótko" przewód prowadzący od elektro-sprzęgła do +...
To skoro jesteś taki mądry to dlaczego w moich trzech autach VW TDI w tym jeden to Bora 1.9 TDI , i wszystkie mają na biegu jałowym ładowanie jak pisałem -oczywiście po włączeniu świateł , ogrzewania szyby czy klimy , pewnie dlatego że są popsute ??? Cogito ergo sum, a teraz czas na ciebie bez tego nie da rady iść dalej. Jeśli uważasz że ładowanie...
Właśnie "wylazłem" spod samochodu. Koło pasowe się kręci, nawet sprzęgło po dotknięciu kluczem zaczęło załączać kompresor, ale po chwili pojawia się ten sam smród palącego się czegoś. Próbowałem dotknąć alternatora i się porządnie sparzyłem, a silnik włączony był około dwóch minut. Czy to normalne, że się tak nagrzewa?
Sama klima nie ma nic do rzeczy (sprzęgło pobiera max 4 ampery), ale to że przy pracującej klimatyzacji musi być załączony wentylator na skraplaczu (chłodnicy klimy). Niektóre pojazdy jak np passat b5 mają wentylatory o mocy 300 W. Oblicz sobie teraz jaki potrzebny jest do tego prąd a zrozumiesz dlaczego potrzebny jest większy akumulator oraz alternator.
Climatronik terenowy, "dołkowy", czy sam włączasz wcześniej klimę, tylko ona robi co chce? Bo same, to chyba się nie aktywują, włączają? Trzeba jakiś przycisk nadusić w tym celu? A więc na polu 24 stopni ustawiam na 16 i automat czy manula nie ma znaczenia i robi co chce dmucha zimnym nagle ciepłym i tak na zmianę. Dokładnie climatronic dołkowy. Raczej...
Kolego oprócz pasków, może jeszcze piszczeć zacierające się koło (sprzęgiełko) sprężarki. Zwal pasek od sprężarki i sprawdź luzy na tym kole, albo spróbuj profilaktycznie prysnąć WD 40 na to koło od czoła, tylko tak, żeby płyn nie dostał sie na pasek. Zaszkodzić nie zaszkodzi, a może pomóc w zlokalizowamiu problemu. Pisze to na podstawie własnego doświadczenia....
nowy orinał czy zamiennik? jeśli orginał to pozostaje pomierzyć prąd altka nie znam tego auta ale sądzę że jeśli wentylatory chodzą to może i sprzęgło sprężarki klimy (jeśli jest) też jest cały czas włączone i może to właśnie ono jest spalone i bierze prądu za dużo
Witam wszystkich.Od dwóch miesięcy mam problemik z moja renówką. Mam wersje angielska i nikt mi w UK nie może pomóc. Problem polega na tym ze od dwóch miesięcy słyszę dziwny równomierny terkot od strony rozrządu,na początku zaczynał się powyżej 25000 obrotów i przy parkowaniu jak dodawałem lekko gazu.Teraz jest słyszalny cały czas w czasie jazdy na...
Jeśli auto było u mechaników (elektryków), to pewnie sprawdzili, czy alternator poprawnie ładuje i czy akumulator masz w dobrej kondycji. Dla sprawnej instalacji elektrycznej w aucie włączenie klimy i radia, to nie jest aż takie obciążenie. Pewnie w "306" nie masz świateł do jazdy dziennej, więc dodając do tego jeszcze włączenie klimy (sprzęgło klimy...
Stąd wiem , że jak wchodzi ten wentylator to od razu mi sie pojawia tło. A pompa jest mechaniczna ze sprzegłem elektromagnetycznym wiec zdziwiłbym się gdyby to siało.Wentylator w Audi A6 (bo o takie auto chodzi) ma sporą moc prawie 1,5 kW. Wentylator 1500W od klimy, a skąd ty kolego masz tyle energii w swoim autku, strach pomyśleć jaki tam jest alternator....
Miasto, światła,korki, wolne obr. i włączenie sprzęgła klimy, wtym samym czasie 2 wentylatorów chłodnicy + cała ta reszta- da taki efekt 11V. Jeszcze ta odległość 5-10 km. Na mój gust wszystko jest ok. Zwłaszcza jak aerometr nie tonie na czerwone pole.
Odnośnie pytania czy dzieje się to na rozgrzanym silniku czy zimnym to na tym i na tym. Gdy puszczę gaz samochód jakby nie zawsze, ale przeważnie przyhamowywal takie mam odczucie Zdaje sobie sprawę, ze klima obciąża silnik, ale teraz jak włączę klime to przy dodaniu gazu szarpie silnikiem i jak zmieniam biegi jakby silnik chciało mi wyrwać, chyba ze...
Pasek wielorowkowy piszczy od jakiś 200km, po przejechaniu 5km (+\-) kiedy już silnik osiągnie swoje 90stopni piszczenie ustaje i wszystko jest dobrze. Jak ma już swoje 90 to nie piszczy. zostanie wymienione) lepiej bym nie jechał bo za duże ryzyko czy nie mam się przejmować i dojadę bez lawety? Przyczyny "piszczenia" tego paska mogą być zasadzie 3....
Rozrząd robiłem w styczniu i patrzyłem sprzęgło na alternatorze i rolki z napinaczem, wszystko było ok poza tym przy uszkodzonym sprzęgle jest inna praca silnika. Jak wróciłem z jazdy technicznej to kręciłem klimatyzacją i obracała się odpowiednio delikatnie ciężko, wentylatory się załączają, ciśnienie HP to 15 bar. Silnik także szarpie bardzo delikatnie...
Chciałbym odświeżyć temat. Od roku jeżdżę Megane Scenic 1.9dt i cały czas borykam się z problemem drgającego paska. Wymieniłem : - pompa wody - koło dwumasowe - kompletny napinacz - rolka prowadząca paska alternatora - pasek alternatora nadal duże drgania napinacza (góra-dół) przy pewnym poziomie obrotów (trochę ponad tysiąc). Od czasu do czasu pasek...
Witam pacjent 1.9 Tdi afn 110km, jakoś koło lutego jadąc do domu przy depnieciu gazu żeby zdążyć na zielonym pękły paski chłodnicy, alternatora, klimy.. Po wymianie auto ciężko odpalało, długo kręciło w pewnym momencie nie można było wbijać biegów, pojechałem na podnośnik okazało się że pękł docisk sprzęgła, po wymianie, auto odpala na zimnym normalnie,...
[Trzeba przemyśleć ile tak naprawdę potrzebujemy prądu i ciepła. Nie ma sensu produkować więcej jak potrzeba choć prąd jest w praktyce odpadowy. I nie ma sensu produkować ciepła którego nie potrzeba. Kolejna kwestia to tryb pracy pewnie lepiej było by w trybie ciągłym. Przy benzyniaku w grę wchodzi jeszcze LPG. Pytanie czy potrzeba więcej prądu czy...
sprzęgło klima sprzęgło alternatora sprzęgło jednokierunkowe alternatora
praca bateri zasilacz impulsowa ładowarka mildton zwrotnica
lodówka simens lodówka samsung wyświetlacz temperatury
Osie łożysk bębna w pralce Candy Smart - identyczne? Projekt obudowy bass-reflex do B&C 15PS100-4