Kolego ale cisnienie czego ?
witam , pytasz o wartości mierzone wysprzęglika X1 , X2 , Y . hmmm no właśnie i znowu brak danych z twojej strony , jaka skrzynia ? ,ok postaram się wytłumaczyc ci te wartości w sposób ogólny . X1 - jest to pomiar skoku wysprzęglika po zamontowaniu nowego sprzęgła ( tarczy sprzęgła ) jest to wartośc stała , w nowszych pojazdach zapisywana w ecu. X2...
Zdejmik pokrywę górną skrzyni i dokładnie obejrzyj, jaki ma przebieg, kiedy robione był sprzęgło ?
Tak kalibracja jest konieczna po wymianie, auto bez kalibracji może szarpać, lub ślizgać na sprzęgle, nowe sprzęgło bez kalibracji może się szybciej zużyć. Więc lepiej podjechać do serwisu i skalibrować. Wątpię by ktoś to zrobił poza serwisem, wartość sprzęgła zapisywana jest na serwerach volvo.
Najprawdopodobniej uszkodzony siłownik ale do sprzęgła bym zajrzał, też miałem taki problem z tym że u mnie działał 10 ruszeń po kalibracji normalnie gładko startował a za chwile rwał bez opamiętania. Siłownik nie jest tani także sprawdź najpierw sprzęgło.
Witam Często zdarzają się usterki sterownika(panel regulacji). Nie rzadko instalacja pomiędzy kabiną a ramą. W "12-ce" instalacja biegnie tak: Wtyczka BSA(przy sterowniku) pin 12 przewód koloru zielonego do złącza MA(pod atrapą po stronie kierowcy) pin 1, a z MA do EA(okrągłe złącz na silniku) pin 3 ten sam kolor , dalej już prosto do sprzęgła.
MID 130 PSID 1 Parametr: Szybki zawór wyzwalający (zawór PWM). Wadliwe działanie: FMI 5 Przerwa lub zwarcie do zasilania w obwodzie cylindra sprzęgła. MID 130 PSID 2 Zawór PWM, Wolne zaangażowanie FMI 5 Przerwa lub zwarcie do zasilania w obwodzie cylindra sprzęgła.
Witam. Proszę o info czy znalazłeś przyczynę szarpania, mam ten sam problem. Założony drugi nowy komplet sprzęgła sachsa a szarpie dalej. Dzięki
Witam. Z góry dziękuję za podpowiedzi. Problem polega na tym że w momencie włączania połówki powinna zaskoczyć dopiero przy naciśnięciu sprzęgła. U mnie od niedawna jest inaczej ponieważ połówka nie czeka tylko przełącza się sama bez użycia pedału przy tym jest sapnięcie i słychać delikatny zgrzyt. co może być przyczyną takiego zachowania się skrzyni....
Podstawa osuszacza do sprawdzenia .
Dym pewnie poszedł że sprzęgła. Po wymianie wysprzeglika kalibracja była.
Jak nie zgrzyta wsteczny to sprzęgło jest raczej ok. To się nagle stało?
sprawdźz czy działa criuse control ??? jak po nacisnieciu sprzegła jest ok to czujnik pod pedałem sprzęgła lub przełącznik criuse w dzwigni pod kierownicą
Mam ten sam problem od kilku dni, ale dodatkowo w ostatnim czasie leniwie dobierał biegi, zmiana trwała długo, oraz przy hamowaniu nie redukował biegów w trybie Automat. Auto zjechało na serwis. Tam powiedziano, że muszą wymienić czujnik ciśnienia pow. skrzyni biegów (wyrzucało błąd: ciśnienie skrzyni biegów -wartość zbyt wysoka). Czujnik 1000PLN, więc...
Witam! Mam problem z Volvem. Kierowca chcąc odjechać od rampy nie mógł wrzucić biegów 1,2,4,5. 3 i 6 wchodzi normalnie. Półbiegi działają normalnie, skrzynia góra dół też. Skrzynia manualna 6+6. Układ na drążkach nie na linkach, bez żadnej elektryki. Sprzęgło raczej ok robione z 150kk temu. Podpowie ktoś na szybko? Pozdrawiam.
Jako ze temat dość dobrze opisany dodam jeszcze jedną uwagę. Zwróćcie uwage na sygnal położenia pedalu gazu. Jezeli wymieniacie potencjometr to musi on wskazywac 0% przy puszczonym pedale. W innym wypadku skrzynia bedzie wariowala bo bedzie chciała jechac pomimo nacisnietego hamulca. Wtedy odetnie Wam gaz bo jest zabezpieczenie przed spaleniem sprzęgła....
Cześć miałem taki problem po wymianie docisku i skrzyni przyczyna była w siłowniku sprzęgła Problem rozwiązałem ze do siłownika wsadziłem nakrętkę 8 i złożyłem pojawił się gas w volvie .
I znowu to samo:( z tym że sytuacja się trochę wyklarowała; jeżeli kierowca zmienia pozycję przełącznika od połówek na manetce w chwili kiedy ma zamiar wcisnąć sprzęgło a tym samym przejść na cały lub pół-niżej i zostawi przełącznik nie zmieniając jego ustawienia to wszystko będzie ok. Tak więc problem tkwi w sterowaniu, skrzynia biegów volvo to inna...
Po prostu napełnij smarem (specjalnym do centralnego) i zobacz czy działa. 99% uszkodzeń to usterki mechaniczne. Np. pompa , zerwane sprzęgło itp. A wszystko przez niewłaściwy smar. Czujnik to presostat , czyli czujnik ciśnienia na wyjściu pompy. Drugi to kąt obrotu pompy. Sprawdzenie jest proste ; ustaw interwał na np. 0,5 h przekręć zapłon i obserwuj....
No podłączyłem komputer i pokazało albom łożysko oporowe albo wysprzęglik ale jak wyciągnąłem skrzynię okazało się że łożysko oporowe i tarcz sprzęgłowa
Ostatnio wymieniony filtr paliwa, powietrza, oleju oraz przewód od intercoolera zassysający powietrze. Zawory również były regulowane. Co do zmiany biegów - mam takie zastrzeżenie, że jak samochód rusza to musi startować od 1 biegu i leci po kolei wszystkie biegi (nawet na pusto gdy manualnie wrzuce mu 3, to wskazuje przegrzanie sprzęgła). Dodatkowo...
Zespół sprzęgłowy . ew. wał.
volvo sprzęgło sprzęgło volvo jakie sprzęgło sprzęgło golfie
radio kondensator trzeszcz fronius licznik energii impedancja przesunięcie fazowe
giętarka hydrauliczna miernik naładowania akumulatorów
Citroen C2 1.6 benzyna Sensodrive - brak reakcji na gaz PES 2024 na PlayStation 2 - czy to możliwe?