To jest tak wisko jest sterowane elektrycznie przez FFR za pomocą PWM. Wisko bez prądu jest zasprzeglone. Sterownik może sterować wisko tak by posiadało odpowedni poslizg. Zależnie od temperatury silnika. Nie ma sensu chłodzić zimnego silnika. Jak wisko nie jest sterowane to wiatrak robi huragan a spalanie rośnie szczególnie w zimie. Wisko kręci sie...
Zaraz po odpaleniu może być przez parę chwil sprzęgnięte, po czym powinno całkowicie puszczać. Potem po zagrzaniu do ok 100 st powinno spiąć na sztywno i rozpinać nawet przy gorącym silniku (sprzęgnięte) po przekroczeniu ok 4500 obrotów.
Witam. Ciężko cokolwiek do Mascotta znaleźć .To co znalazłem załączam może się przyda ;).
EMS 5635 - błąd wentylatora chłodnicy Usterka:Prędkość wentylatora chłodnicy odbiega od prędkości ustalonej przez jednostkę sterującą. Przyczyna: -Błąd w sprzęgle wentylatora. - Zbyt mało lub brak oleju w sprzęgle wentylatora. - Lepkość oleju w sprzęgle wentylatora uległa zmianie. Uwagi: Sprzęgło wentylatora nie działa prawidłowo, co ogranicza wydajność...
Sorki kolego Hart ale możesz nie mieć racji. W podstawowej wersji sprzęgło wentylatora sterowane jest z EDC. Za załączenie wentylatora odpowiada czujnik temp. z okrągłymi pinami - ten po lewej. Jeżeli masz możliwość podłączenia pod kompa to powinno wszystko się wyjaśnić. Jeżeli odłączysz ten czujnik to zapala się kontrolka od EDC i wentylator chodzi...
Musisz wyciągnąć wentylator chłodnicy i to chodzi o sprzęgło wentylatora.
Bardziej mi chodziło nie o samo kontrolowanie predkości tylko zero jedynkowo czy załaczy sprzegło lub nie bo z poziomu komputera nie dało sie tego wymusić na aucie ale to nadal nie defiiuje czy uszkodzone jest wisko czy wyjscie sterujace na kompie , a pytam bo mam drugie wisko na półce ale niestety nie opisałem czy ono jest sprawne czy uszkodzone
FFR 03011- 05 ; czujnik ciśnienia EVB, zwarcie do masy.EDC 03821-03; monitoring na CAN 3 , sygnał niezgodny. Błąd może dotyczyć temperatury wydechu,poziomu AdBlue, temperatury AdBlue.Diag 03404-02; niski poziom płynu chłodzącego w zbiorniczku wyrównawczym .FFR 00647-10 ; sprzęgło wentylatora . FMI 10 nie określa rodzaju usterki więc musisz sam sprawdzić...
FFR 00647-10 sprzęgło wentylatora, po prostu zblokowało visco wentylatora chłodnicy, urwało kabelek ze sprzęgła elektromagnetycznego i naprawa polega tylko na wymianie visco na nowe pod warunkiem że nie uszkodziło kasety FFR. AGR 03004 oznacza problem z przepustnicą AGR lub samym siłowniczkiem sterującym przepustnicą
Mam problem ze sprzęgłem wentylatora chłodnicy i kilkoma innymi drobnymi rzeczami, jakby ktoś mógł udostępnić schematy elektryczne do Iveco 2,5 97r. był bym wdzięczny.
Cześć! Wymieniłem termostaty intercoolera HP, termostaty intercoolera pow p, sprzęgło wentylatora, czujnik temperatury z intercoolera HP, elektrozawór spod zaworów EGR! i ten sam błąd podczas jazdy pod górę! pls pomóc!!!!
W jakim aucie masz to wisko i czy spięło na stałe ci czy w ogóle nie ciągnie?
Raczej czujnik wysokiego ciśnienia.On powoduje rozłączenie elektomagnetycznego sprzęgła i załączenie wentylatora.Objawy wskazują że przed nabiciem klimy podwiesił się w pozycji załącz wentylator a rozłącz sprzęgło(tak sie dzieje jak wzrasta ciśnienie w układzie).Po nabiciu klimy zadziałało" wyłącz wentylator "a nie zadziałało "załącz sprzęgło".Stawiałbym...
EMS 5635 - błąd wentylatora chłodnicy Usterka:Prędkość wentylatora chłodnicy odbiega od prędkości ustalonej przez jednostkę sterującą. Przyczyna: -Błąd w sprzęgle wentylatora. - Zbyt mało lub brak oleju w sprzęgle wentylatora. - Lepkość oleju w sprzęgle wentylatora uległa zmianie. Uwagi: Sprzęgło wentylatora nie działa prawidłowo, co ogranicza wydajność...
Czujnik temperatury parownika.
Sprawdź, czy ktoś nie załączył trybu testowego, czy jak się to tam nazywa w Subaru.
SPN 4209 Sprzęgło wentylatora z czujnikiem prędkości obrot. FMI-12 Przerwanie lub zwarcie do UBatt+ Wpierw ogarnij sobie parametry w monitoringu od wiatraka itp. Sprawdź wiązkę a jak wszystko git to prawdopodobnie wisko
Cześć! Jeśli ma to być duża dmuchawa przemysłowa, to tylko sprzęgło paskowe. Przy dużych bezwładnościach, podczas startu zapewnia poślizg i w miarę delikatny rozruch i nie przeciąża silnika. Tyle pamiętam ze szkoły średniej ;)
Czy ktoś kiedyś wymieniał sprzęgło elektromagnetyczne wentylatora parownika w carrier maxima 1300. Nie potrafię wyjac kola pasowego. Jest bardzo mało miejsca i zastanawiam się czy nie trzeba wymontowywac całego wentylatora od strony parownika aby móc wymienić sprzęgło.
W vag-u masz output test i po kolei wysterowuje wszystkie silniczki klap, wentylator, sprzęgło kompresora i wyświetlacze klimatronika
A czy sprzęgło viscotyczne wentylatora jest w pełni sprawne.
Jeśli to sprzęgło wiskozowe to najprościej po rosyjsku https://youtu.be/fqnvOYwfxbU. Bardziej fachowo to przywiązujesz łopatke wentylatora mocną nicią do ramy by nie mógł się kręcić.(zwróć uwagę na kierunek obrotów.) Uruchom silnik by osiągnął temp.pracy.Nić musi się zerwać.Bedzie to oznaczało że sprzęgło wentylatora się zacisnęło i przenosi pełne obroty.
Powiedział bym że schemat nr 8 dotyczy sterowania klimatyzacją.Oznaczenie 82010 sterownik klimatyzacji natomiast 85022 sprzęgło wentylatora sterowane z kasety CVM o nr.75001.
Jeśli długo nie było tam nic ruszane to zaskoczyć cie mogą nakrętki od wydechu- przy turbinie- bo trzeba go zdjąć a często się urywaja lub jak nie nalozysz zbyt dobrze klucza to drugiej szansy nie będzie. Pamiętaj o zdemontowaniu wentylatora bo po opuszczeniu skrzyni silnik zostaje na dwóch poduszkach i kładzie się zwykle w dół strona sprzęgła i wentylator...
Dziękuję za podpowiedź. Myślałem nad podobnym rozwiązaniem jak podaje kolega nowakus. Tym sposobem może udać się rozwiązać problem chłodzenia. Wystarczy przykręcić do sprzęgła wentylator, a przy obrotach 2880 obr/min powinno spełnić swoje zadanie. Stosując przekładnie na pasku klinowym chłodzenie raczej było by mało efektywne. A w związku z tym że jestem...
Poduszki silnika i skrzyni do sprawdzenia. Jeśli nie ma luzów w zawieszenie to silnik powoduje wibracje - sprzęgło, koło zamachowe, wentylator...
Jakieś części podobno są, ale tego wentylatora/sprzęgła nie znalazłem w Net. Co do schematu to trzeba troszkę poczekać bo muszę zrobić zdjęcia, schematy i krótki opis. Obecnie to tablica rozdzielcza wymaga przeglądu bo jest pokombinowana i niezgodna ze schematem na tabliczce z bezpiecznikiem i nie działa hercomierz. Jest to prądnica synchroniczna samowzbudna...
sprzęgło wentylatora chłodnicy sprawdź przewody powinien być +24v na jednym przewodzie przy wiskozie Dodano po 4 i bezpieczniki sprawdź
Deska rozdzielcza bezp. f2 f18 f23 f25 są od klimy. w komorze silnika przekaźnik 14 sprzęgło klimatyzacji, oraz bezpiecznik f35 wentylator chłodnicy
Czy silnik musi byc uruchomiony aby sprawdzic Nie. Silnik zgaszony. Podłącz masę z jednym a potem z drugim plusem. Na podłączonym łapiesz za wentylator i próbujesz obracać. Jeśli sprzęgło elektromagnetyczne jest sprawne to wentylator będzie próbował obrócić silnik.
Są dwa rodzaje cewek do elektro sprzęgła wentylatora, z dwoma wyjściami i z trzema. Zależy czy auto ma klimę czy nie. Cewki są dość drogie. Jak się spalą to czuć spalonym plastikiem.
"Sprzęgło" wentylatora sprawne? Czujnik tego "sprzęgła" sprawny? Możesz go zmostkować na próbę. Moim zdaniem to normalne, że na wolnych obrotach temperatura NIECO wzrasta. Wolniej kręci się wentylator, wolniej działa pompa wody, jeśli zalany jest płynem, to wszystko w porządku. Te silniki są mało odporne na przegrzanie, praktycznie to jedyne co może...
Testy na obecność CO2, testy na drożność obiegu płynu, odpowietrznika chłodnicy, termostaty, sprawność sprzęgła wentylatora. Po wymianie głowiczki sprężarki przez tydzień było OK. Nie daje Ci to nic do myślenia?
Nie równa praca wentylatora,możliwe uszkodzenie wiązki:zwarcie,przerwa lub uszkodzone sprzęgło wentylatora.
Te 100 stopni to odczyt z czego?? Warto by sprawdzić realną temperaturę, być może czujnik jest uszkodzony. Podałeś tyle informacji, że nie wiadomo czy się płyn gotuje czy tylko pokazuje wysoko na wskaźniku. A może sprzęgło wentylatora jest uszkodzone.
Zawsze zaczynaj od podania kodu błędu. Tu masz podobny temat; https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... FMI 4 oznacza zwarcie do masy lub napięcie poniżej normalnego sprzęgła wentylatora (wiskozy). Do sprawdzenia wiązka elektryczna od powyższego choć równie dobrze może być uszkodzona wewnętrznie wiskoza.
Wyciągnij termostaty i próbuj. Jak dalej problem to być może sprzęgło wentylatora zawodzi, pokręć na zgaszonym silniku, powinieneś mieć spory opór.
Kolego sprawdź lepiej czy wiskoza nie stoi na sztywno. Jeśli założyłeś nowy markowy termostat to jedyne co może być to wsiok innej przyczyny nie widzę. Czy na wolnych czy na wysokich silnik diesla powinien osiągnąć 90 stopni a termostat jest odpowiedzialny za puszczanie płynu chłodzącego w duży lub mały obieg sprzęgło wiskotyczne na wentylatorze stabilizuje...
Sprawdź sprzęgło wiskozowe wentylatora zrób test czy się wyłącza.
Jeszcze muszę się dowiedzieć, dlaczego wentylator nie włącza się, kiedy włączona jest klima. Kompresor zaskakuje. Pozdrawiam Jaki jest niskie ciśnienie w klimatyzacji to nie zawsze wentylator jest załączony. Odpal auto, włącz klimę i obserwuj wentylator i sprzęgło klimatyzacji. Gdy zwiększy się ciśnienie to sprzęgło powinno się wyłączyć zobaczy czy...
Z tego co udało mi się wyczytać ze schematów to sprzęgło powinno być sterowane z modułu wentylatorów który znajduje się pod zderzakiem przy zbiorniku płynu od spryskiwaczy, na ile to się sprawdzi to nie wiem bo rożnie to bywa :D
Problem się zaczyna. Na początek przedmuchaj dobrze chłodnicę. Atego ma tak gęsty radiator, że bardzo łatwo się w nim zapycha brudem. Radiator sprzęgła wentylatora też musisz oczyścić, brud izoluje i zaczyna niewłaściwie odczytywać temperaturę, wtedy nie zwiększy obrotów.
Sprawdziłem właśnie jeden z tych zaworów, i czynnika brak, zupełna cisza. Dobrze, tylko teraz powiedz od kiedy ta klima nie działa i wentylatory ? Bo żeby się nie okazało że oprócz np chłodnicy i wentylatora, dojdzie wymiana sprężarki albo cewki, sprzęgła, modułu wentylatorów i nie wiadom0o czego jeszcze. Problemem jest tutaj brak jakiejkolwiek diagnozy.
Możesz pokazać screena? Chyba Cię wprowadziłem w błąd. Tam powinno byc chyba 5 okienek z czego VCDS liczy od 0 do 4 a nie od 1 do 5 wiec chodzi raczej o drugie okienko. Gdy zrobisz panel na OFF lub ECON to powinno się tam pojawić 7 lub 6 - sprawdź to byś trzeci raz nie musiał tam patrzeć. Przepraszam. Jeżeli wentylatory nie ruszają to wygląda to na...
Tam jest chyba sprzęgło między wentylatorem i kołem pasowym sterowane olejem. Do sprawdzenia czy na rozgrzanym silniku wentylator można obrócić czy stoi twardo. Ma być.sztywno, za wentylator ciągnąc powinien wał się kręcić.
Dokładnie tak jak pisze "grala1", pod samochód i po lewą podłużnicą jest moduł wentylatorów i klimatyzacji, bardzo często jest on zalany lub ma zgnite przewody. Daj znać czy włączenie klimatyzacji rozumiesz poprzez naciśniecie przycisku tylko czy fizyczne załączenie się sprzęgła kompresora??
Z czystej ciekawości popatrzę i wrzucę wymiary. Inną sprawą że ten silnik jest wyjątkowo upie... z paleniem. Niby jest iskra a nie chce zapalić, samo nawijanie sznurka na wał (wentylator) też nie jest najfajniejszym rozwiązaniem.
Istota zagadnienia to słowo "sterowany mechanicznie", czyli nie przez prąd ale przez jakieś wajchy, dźwignie, mechanizmy lub serwomechanizmy. Przez sterowanie elektryczne- rozumiem takie z udziałem elektryki, np. elektrozawór Przez sterowanie mechaniczne- rozumiem takie bez udziału elektryczności, np. sprzęgło wiskotyczne wentylatora chłodnicy. A to...
Z tym że tak zablokowana była tak, że kręcąc ręką za wentylator zerwałem sprzęgło plastikowe. Ostatni serwisant stwierdził, że przyczyną może być nie współosiowość silnika i pompy. Czy to faktycznie może być przyczyna takiego zachowania?
to bład dotyczacy wentylatora klimy
Podłączasz szeregowo przekaźnik sprzęgła i wentylatora przez czujnik ciśnienia i temp. I wszystko będzie działać
(at)milejow Po naciśnięciem przycisku A/C wentylator i sprężarka nie startuje. Ciśnienie jest. Zworką na przekaźniku sprzęgła klimatyzacji pokazuje że sprawny jest tor aż do sprzęgła
Termostat zamontuj, ale nic się nie zmieni! Zobacz na miejscu, czy tam jest sprzęgło wiskotyczne i wentylator, czy wspomaganie układu chłodzenia może ktoś przerobił i jest inaczej? Tutaj należy dopatrywać się źródła problemów! Zawór nagrzewnicy sprawdzał, sprawny?
Jeśli są 2 wentylatory chłodnicy. To czy normalne jest że na postoju, nawet podczas gazowania jak klima jest odłączona to żaden wentylator nie startuje? A jeśli klima jest włączona to lewy mniejszy włącza się cyklicznie z sprężarką klimy, a prawy od chłodnicy co jakiś czas (gdy auto stoi). Czy nie powinno być tak bez względu czy jest -10 czy +35 to...
Mam pytanko, co się stanie jeżeli włącze klimatyzację przy nie działąjących wentylatorach chłodnicy ? Czy czujnik wysokiego ciśnienia wyłączy sprzęgło sprężarki ?
- czynnik jest - wentylator chodzi - czujnik temperatury pokazuje dobrą wartość - słychać cykanie przekaźnika Skoro tak, słyszysz dźwięk przekaźnika a sprzęgła nie, to oznacza albo bezpiecznik od sprzęgła albo samo sprzęgło.
bezpiecznik do sprzęgła sprężarki i wentylatora dodatkowego chłodnicy i tyle Nie masz zielonego pojęcia o temacie
czujnik zawsze jest wkręcony w rurkę aluminiową biegnącą do sprężarki tą grubą [niskiego ciśnienia,przy braku gazu nie włącz się sprężarka] zaś wysokiego jest w cienkiej rurce -ten daje rozkaz do wentylatora chłodnicy
Niestety i po przejechaniu 30 km nie złapie temperatury normalnie jadąc gdy się go trochę przegoni to złapie ale znów przy wolniejszej jeździe lub na postoju spada termostat/obudowa termostatu jest nieszczelny. uszkodzony dogrzewacz płynu może powodować wolniejsze dogrzewanie silnika uszkodzone sprzęgło wiskotyczne wentylatora chłodnicy może powodować...
Przez jedną parę zasilasz cewkę sprzęgła kompresora i przekaźnik pierwszego biegu wentylatora skraplacza a przez drugą drugi bieg wentylatora
Ad1. Przyczyną może być spalona cewka sprzęgła. Ad2. Być może dlatego, że plasyki są nagrzane.
Witam. Problem jak powyżej - Ori wiązka wraz z ECU z AGU została zastąpiona AUM. Wszystko śmiga prócz tego, że po włączeniu klimy na panelu climatronic ecu reaguje, natomiast ani sprężarka ani wentylatory. Sterownik wentylatorów podmieniany. Podejrzewam, że majster przerzucający wiązki coś rozwalił. Pytanie za sto złotych - czy ktoś wie, jaki sygnał...
Poszukuję schematu klimatyzacji do Trafic/Vivaro 2,0 16V 2003 sagem s2000. Klimatyzacji nie było w samochodzie, muszę podłączyć pod ecu czujnik ciśnienia, przekaźniki sprzęgła i wentylatora oraz sygnał z panelu. Z góry dziękuję.
Koparka ma chłodnice oleju a właściwie wymiennik ciepła inkorporowany w chlodnice.Olej pompowany jest ze skrzyni do chlodnicy i do niej wraca. Ponieważ masz problemy i z temperaturą silnika i z temp. skrzyni podejrzana jest chłodnica (jej przelot powietrza) ,wentylator(sprzęgło wiskozowe).Sama skrzynia raczej oleju nie przegrzewa.Ma tylko dwa sprzegla(przód...
Witam, mam problem z klimatyzacją Fiat Ducato 2012 r. klimatronic. Mianowicie problem z zasilaniem – gdy odpalę silnik, załączy klimę i po chwili zaraz rozłączy zasilanie na sprężarkę. Czynnik ok, czujnik ciśnienia wymieniony. Ktoś pomoże? AI: Czy po podłączeniu do komputera diagnostycznego pojawiają się jakieś błędy związane z klimatyzacją lub elektroniką?...
Czasami nie ma tam sterownika wentylatorów jak w innych autach grypy VAG - pod akumulatorem.
Moim zdaniem masz coś nie tak, przynajmniej z wentylatorem który ciągle pracuje (jeśli jest to wentylator od silnika to powinien się załączać przy temperaturze powyżej 90C a nie od zimnego :( . Panowie, jeśli nie widzieliście na oczy silnika w audi to proszę nie motajcie. Wentylator silnika napędzany jest poprzez sprzęgło wiskotyczne i zawsze się kręci...
Wentylator na chłodnicy startuje po włączeniu klimy?
Cześć, Niestety walczę z tematem. Zauważyłem: 1 - klimatyzacja nie chłodzi: Włączam przycisk klimatyzacji ("śnieżynka" na panelu). Sprzęgło sprężarki załącza się. Wentylator chłodnicy nie pracuje. Wysokie ciśnienie czynnika wynosi 6 - 9.5 bara. Niskie ciśnienie czynnika wynosi 5 barów. 2 - klimatyzacja chłodzi: Włączam przycisk klimatyzacji. Sprzęgło...
Uruchomiłem tą klimę omijając ECU. Podając na brązowo zielony przewód który idzie do modułu chłodzenia MINUS (MASĘ) sprzęgło sprężarki załącza się, załączają się po chwili wentylatory na 1 bieg.nie pokazuje również żadnego błędu na wskaźnikach wszystko jest ok. jeżdżę już 4 dzień i na razie jest bez problemu.
W przypadku awarii systemu sterowania sprzęgło wentylatora będzie w pełni załączone, i ma to jak najbardziej sens ze względów bezpieczeństwa /zabezpieczenia silnika. Jednymi z parametrów według których sterowane jest odpowiednio Visco są: - Temperatura płynu chłodzącego - Temperatura powietrza na wlocie - Prędkość pojazdu - Prędkość obrotowa silnika...
Dodatkowo właśnie to sprzęgło wiskotyczne od wentylatora chłodnicy czy jest sprawne wypadało by sprawdzić.
Taaaak - po wielu konsultacjach określono - awaria sprzęgła wiskotycznego wentylatora doprowadziła do nadmiernych obrotów i w rezultacie do rozpadu wszystkich 12 łopatek . Bardzo byłbym ciekawy co na to producent - firma - BHER W. GERMANY ?
Szukałem i tak i tak i ciężko znaleźć, dzieje się tak ze auto nagle zgaśnie i kontrola chcek nie świeci w tym momencie, auta nie odpali i nieraz zaczyna migać check tak jakby nie miał pełnego napięcia i auto szaleje pod maską zaczynają pykać sprzęgła wentylatora, klimy, silnik krokowy itd jak schłodzę komputer check zaświeci i auto odpali i pracuje...
To się coś posypało w module wentylatorów. Bo on też sprzęgło klimatyzacji załącza.
jak nie bardzie ciśnienia to wentylatory i sprzęgło nie ruszy
Koledzy, ja was bardzo przepraszam, że się wtrąciłem. Naprawdę nie wiem o czym wy do mnie piszecie. Jakie 40-50A, jakie kilowaty mają zastrzeżenia do regulowango termostatu? Pokazałeś przykład skrajnie prostego sterowania - tzw. lodówkowe. Co się stanie jak spalą się wentylatory skraplacza albo uleci czynnik? - O TO MI CHODZI, instalacji chłodniczej...
Raczej powinienem założyć nowy temat gdyż dotyczy to MAN-a ze skrzynią ASTronic.Kris...opiszę ,po włączeniu zapłonu N-ka wyświetla na stałe błędy to EBS-03240 moduł reg. ciśnienia oś tylna po lewej brak odbioru CAN z modułu,EDC-03088 czujnik turbodoładowania,FFR-00647 sprzęgło wentylatora .W momencie odpalenia EDC-03781 za wysokie ciśnienie paliwa ,brak...
zasilanie sprzęgła jak i wentylatorów realizowane jest przez przekaźnik,może nie byc dojścia napięcia do styków .
Witam szanownych kolegów! Ja również jestem posiadaczem A4 2000 tyle że z silnikiem 1,9TDI/115KM i muszę powiedzieć że mam podobne jeśli nie takie same objawy i walczę z nimi od 2 miesięcy toteż postanowiłem się wypowiedzieć być może zaoszczędzić innym niepotrzebnych problemów i tak: 1.Podejrzenie: termostat - termostat wymieniony - objawy nie ustąpiły...
Wentylator działa na 1 biegu po uderzeniu młotkiem jednak tylko na chwilę, nie włącza się już samodzielnie, Oczywiście klima nadal nie działa przez wentylator. Zamówię wentylator i dam znać. To jest skutek, ale nie przyczyna że sprzęgło nie załącza.
Sprawdź wentylator i Sprzęgło wiskotyczne.
Tam w klimie nie ma czujnika temperatury parownika, temperatury zewnętrznej też nie bierze pod uwagę, odczytuje ją tylko ekran centralny. Sterownik blokuje uruchomienie klimy jak jest jakiś istotny byk w pamięci. Klima nie ma żadnej elektroniki, po wciśnięciu przycisku a/C ECM dostaje prośbę o włączenie klimy i decyduje czy ją włączyć czy nie. Nie było...
Za co dokładnie odpowiada ten przepalający się bezpiecznik ? Bo problemem mogą być wentylatory, albo sprzęgło sprężarki. I podaj jaki typ klimatyzacji manual/auto oraz rok auta.
Nawet jeśli wentylator chłodnicy się kręci na pierwszym biegu nie ma prawa się grzać silnik. Jesteś pewien że uruchamia się jednocześnie sprzęgło sprężarki klimatyzacji? Czy sam wentylator?
Wymontowałem pompę i uruchomiłem palnik, widoczna część sprzęgła kręci się razem z wentylatorem. Droga część sprzęgła jest ok. Ponadto jak dotknie się pompę to wyczuwa się delikatną wibrację i z króćca wylotowego od czasu do czasu pojawia się bąbelek powietrza.
Panowie dalem rade rozwiązać problem. Przyczyną były przerwane kable masowe od sprzęgła sprężarki oraz wentylatora.
i jak się okazało chłodnica była wadliwa i trzeba było wymienić sprzęgło wiskotyczne na wentylatorze i maszyna śmiga
Witam ! U mnie było podobnie klima nie załączała sprzęgła i wentylatora ,czynnik był nabity . Jak się okazało to pod schowkiem pasażera jest czujnik z przekaźnikiem( kostka z elektroniką ) na 3 przewodach = okazało się że był zimny lud , teraz śmiga że aż miło.Ja mam akurat Galaxy MK1.
P http://obrazki.elektroda.pl/8361392300_1... o wypięciu przekaźnika sprzęgła klimatyzacji pojawił się kod DTC P0645 i to jest prawidłowa reakcja. Zamknąłem obwód sterowania, uruchomiło mi się sprzęgło ale wentylator uruchamiał mi się i wyłączał na przemian
Mam problem z kimatronikiem, tj. nie chłodzi. Układ jest szczelny i jest nabity. Co trzeba sprawdzić? Czy lewy wentylator przed silnikiem powinien chodzić razem z klimatyzacją? U mnie nie chodzi. Podejrzewam sprzęgło sprężarki. Jak można sprawdzić czy sprzęgło jest sprawne? Proszę o pomoc!
1. Xsara Picasso ma 2 lub 3 prędkości wentylatora. To ile ma tych prędkości poznasz zaglądając pod kratkę atrapy - po prawej stronie (samochodu) w górnej części są umieszczone jeden lub dwa rezystory wentylatora. 2. Tak nie powinno wyglądać, może to świadczyć o uszkodzeniu wyżej opisanych rezystorów. 3. Wentylator chłodnicy wody chłodzi jednocześnie...
ok więc jutro to sprawdzę odłacze koste odniego jeśli jest zwalony to sprężarka wtedy powinna się rozłączyć ???? chciałbym jeszcze dodać że całe sterowanie dziła nawiewy się przełączają tylko właśnie sprzęgło od sprężarki nie wyłącza się i nie włączają się wentylatory od chłodnicy??
podejżewam że to jest czujnik ciśnienia on odpowiada za załaczenie wentylatora i sprzęgła klimy częsty przypadek w astrach sprawdź to jest on na osuszaczu z góry zdejmnij wtyczkę powinien się załączyć wentylator klimy a wiesz na 100% czy masz odpowiednią ilość czynnika w układzie to jest tez ważne zbyt mało niepozwoli na załączenie sprzęgła sprężarki...
O jakich wentylatorach piszecie? Czy tam nie jest sprzęgło wiskotyczne?
Pomijam sprawdzenie bezpieczników i ewentualne uszkodzenia instalacji, resztę roboty to PPSem, test wentylatorów, sprzęgła sprężarki i czy na pewno jest telekodowanie na manual
Witam, miałem sprawną dokładaną przez któregoś poprzedniego właściciela klimę. Po remoncie blacharsko/lakierniczym panowie z warsztatu z rozbrajającymi minami stwierdzili, że nie wiedzą jak toto (moduł) podłączyć, bo przy demontażu pracował ktoś kto już nie pracuje i porozłączał wszystkie kabelki nie zostawiając opisów. Niestety okazuje się, że brakuje...
...przeczytałem po łebkach odpowiedzi - więc sory jak już gdzie ktoś tak napisał, ale pompa olejowa napędzana jest przez wentylator poprzez sprzęgło... więc jak coś to szukać w wentylatorze problemów, albo na przeniesieniu momentu... Informacje jakie podał zibikos36 o wymienianie kondensatora to wskazuje jak dla mnie na pompę obiegową, a nie olejową......
Nie wiem jak akurat tu, ale we wszystkich mi znanych jest wentylator podający powietrze pewnie jest zanieczyszczony. Wiatrak jest często zasilany z pompy przez plastikowe sprzęgło które potrafi się ukręcić.
Elektryke to chyba dam komuś żeby to zrobił . A wie kolega czy skraplacz mógłby być pionowo ?? Swoją drogą to czemu nie mogło by to być np tak ze tylko jeden włącznik bym zrobił czyli żeby załączyć sprzęgło sprężarki ? Wentylatora uruchamiać nic nie musi bo w ciągniku cały czas chodzi . No chyba że założył bym dodatkowy . A dmuchawa zostaje ta Co fabrycznie...
sprzęgło wiskotyczne wentylatora sprzęgło chrysler voyager sprzęgło jakie sprzęgło sprzęgło golfie
regulacja obrotów silnika wentylatora mechanizm zdjęcia citroen audio
Gdzie kupić ładowarkę do akumulatora 18V Niteo Tools? Fallo remoto w BMW X1 - przyczyny i diagnostyka