witam mam pytanie jak sprawdzić wisko wentylator chłodnicy Scania , przy diagnozie wyszło 240 błędów wisko i teraz opis serwisu jest taki że jest to albo uszkodzone wisko albo wyjscie sterowania na komputerze , pytałem znajomych ale oni twierdza że nie da sie po prostu podłaczyć do 24 V i dać sygnał 5 v aby sprzęgło wiskotyczne zadziałało , może ktoś...
W jakim aucie masz to wisko i czy spięło na stałe ci czy w ogóle nie ciągnie?
Kolego sprawdź lepiej czy wiskoza nie stoi na sztywno. Jeśli założyłeś nowy markowy termostat to jedyne co może być to wsiok innej przyczyny nie widzę. Czy na wolnych czy na wysokich silnik diesla powinien osiągnąć 90 stopni a termostat jest odpowiedzialny za puszczanie płynu chłodzącego w duży lub mały obieg sprzęgło wiskotyczne na wentylatorze stabilizuje...
Istota zagadnienia to słowo "sterowany mechanicznie", czyli nie przez prąd ale przez jakieś wajchy, dźwignie, mechanizmy lub serwomechanizmy. Przez sterowanie elektryczne- rozumiem takie z udziałem elektryki, np. elektrozawór Przez sterowanie mechaniczne- rozumiem takie bez udziału elektryczności, np. sprzęgło wiskotyczne wentylatora chłodnicy. A to...
Niestety i po przejechaniu 30 km nie złapie temperatury normalnie jadąc gdy się go trochę przegoni to złapie ale znów przy wolniejszej jeździe lub na postoju spada termostat/obudowa termostatu jest nieszczelny. uszkodzony dogrzewacz płynu może powodować wolniejsze dogrzewanie silnika uszkodzone sprzęgło wiskotyczne wentylatora chłodnicy może powodować...
Termostat zamontuj, ale nic się nie zmieni! Zobacz na miejscu, czy tam jest sprzęgło wiskotyczne i wentylator, czy wspomaganie układu chłodzenia może ktoś przerobił i jest inaczej? Tutaj należy dopatrywać się źródła problemów! Zawór nagrzewnicy sprawdzał, sprawny?
Dodatkowo właśnie to sprzęgło wiskotyczne od wentylatora chłodnicy czy jest sprawne wypadało by sprawdzić.
i jak się okazało chłodnica była wadliwa i trzeba było wymienić sprzęgło wiskotyczne na wentylatorze i maszyna śmiga
Moim zdaniem masz coś nie tak, przynajmniej z wentylatorem który ciągle pracuje (jeśli jest to wentylator od silnika to powinien się załączać przy temperaturze powyżej 90C a nie od zimnego :( . Panowie, jeśli nie widzieliście na oczy silnika w audi to proszę nie motajcie. Wentylator silnika napędzany jest poprzez sprzęgło wiskotyczne i zawsze się kręci...
Sprawdź wentylator i Sprzęgło wiskotyczne.
Witam Wpadła mi w ręce używana wiskoza( sprzęgło wiskotyczne wentylatora) która ktoś próbował naprawić ale zrezygnował, Płytka jest zasilana 5 przewodami które rozchodzą się po płytce , następnie 2 przewody A raczej piny wychodzą z drugiej strony płytki na zasilanie elektromagnesu. Na płytce jest widoczny jakiś czujnik (magnes)który wydaje mi się czyta...
Viskoza nie wymaga zasilania. Ty masz zwykły wentylator. Wymaga bo ta ma cewkę i sprzęgło do klimatyzacji w środku.
Witam, ja mam podobną sytuację do opisanej i mówię co następuję: Komunikat z czerwonym ostrzeżeniem silnika na desce rozdzielczej dotyczy przekroczenia temp. granicznej jaką jest 125,2 stopnia Celsjusza dla oleju dla DAF XF105.460. Co zrobiłem do tej pory, wymieniłem termostat płynu chłodzącego (stary martwy w pozycji półotwartej), wymieniłem termostat...
Taaaak - po wielu konsultacjach określono - awaria sprzęgła wiskotycznego wentylatora doprowadziła do nadmiernych obrotów i w rezultacie do rozpadu wszystkich 12 łopatek . Bardzo byłbym ciekawy co na to producent - firma - BHER W. GERMANY ?
O jakich wentylatorach piszecie? Czy tam nie jest sprzęgło wiskotyczne?
Witam! Posiadam audi a4 b6 1.9tdi 131KM. Moim problemem jest wzrost temperatury do ok 110stopni, zapalająca się kontrolka poziomu temperatury cieczy oraz wyrzucanie płynu chłodniczego ze zbiorniczka. Na wstępie opisze co już zdołałem wymienić po radach mechanika, a więc; kompletny rozrząd wraz z pompą, termostat, chłodnica(która była zakamieniona w...
Do sterownika silnika i licznika jest jeden czujnik, umieszczony w obudowie termostatu. Jeśli dobrze pamiętam, to na chłodnicy jest sprzęgło wiskotyczne, więc więcej czujników nie będzie. Jeśli były elektryczne wentylatory chłodnicy, to "customowe/tuningowe" dokładki.
Jak dobrze pamiętam to w żuku nie było sprzęgło wiskotyczne tylko elektromagnetyczne sterowane z dodatkowego czujnika temperatury. Też miałem z tym problem, pamiętam że dokręciłem śruby regulacyjne na sprzęgle elektromagnetycznym tak że wentylator był załączony na stałe, do tego blachy kierujące więcej powietrza na chłodnice i było ok.
Sprawdź sprzęgło wiskotyczne, nagminna usterka w tamtych rocznikach. Najprawdopodobniej masz urwany kabel. Kabel sobie dynda i robi zwarcie. Jak spali bezpiecznik nie wymieniaj pod żadnym pozorem na większy bo sfajczysz FFR. Jeśli przewód sterujący wisko jest urwany wzrośnie zużycie paliwa bo sprzęgło wiskotyczne przenosi 1:1 i cały czas chłodzi płyn...
.FFR 00647-10 ty też dostałem podpowiedź że to od visco tylko w tym manie wentylator jest na sztywno z silnikiem nie występuje tam żadne sprzęgło Man trzyma temp No jest tam sprzęgło wiskotyczne do tego sprzęgła dołączone są przewody elektryczne a w twoim wypadku zapewne były dołączone bo błąd wskazuje "przerwanie". EBS 03222-00 tu już wogole nic nie...
Mam escorta i transita w obu autach wskaźnik zachowuje się podobnie co prawda w transicie jest sprzęgło wiskotyczne ale w escorcie (1.6 16V)wentylator włącza się sporadycznie nawet w korkach
Zastosuj wiskotyczne. Będziesz miała samoczynne. Aby długo nie szukac tu zasada działania: http://pl.wikipedia.org/wiki/Sprz%C4%99g... bajeranckie sprzęgiełka/
Temat słabo rozwinął się... Wymieniłem sprzęgło wiskotyczne na nowe po czym błędy zniknęły i nie wracają. Pozdrawiam
Spory silnik krokowy lepiej sprawdza się jako prądnica niż alternator w takim układzie i tak małej mocy. Możesz go także obciążać żarówkami, lub dużej mocy potencjometrem drutowym. Najlepsze jednak było by zamocowane przez dynamometr sprzęgło elektromagnetyczne proszkowe, (pełna i prosta regulacja momentu), albo zwykłe wiskotyczne od wentylatora starego...
Wentylator się w ogóle nie włącza. W tym modelu wentylator odpowiedzialny za chłodzenie silnika napędzany jest paskiem z silnika po przez sprzęgło wiskotyczne. Jak nie wiesz co masz w aucie oddaj do mechanika.
Ale mój wózek nie ma klimatyzacji :) Dodano po 1 Chociaż na zdrowy chłopski rozum to chyba on musi się kręcić cały czas bo napędzany jest paskiem który napędza również alternator. A z kolei żadnego sprzęgła wiskotycznego na nim nie widzę. Zwykły prosty wentylator.
A co tu rozumieć? Wentylator się włącza, temperatura w normie, wszystko działa. Nie szukaj dziury w całym.
Witaj! Klimatyzacja w samochodzie to w zasadzie niemal to samo co układ chłodziarki sprężarkowej. Z tego co wiem, to sprężarka jest troche inna. Najczęściej w domku jest tłokowa z silnikiem asynchronicznym, a w samochodzie sprężarka jest wirnikowa (chyba łopatkowa) z napędem paskowym załączanym poprzez elektryczne sprzęgło wiskotyczne. Skraplacz jest...
Te 5 przewodów nie są do regulacji pracy Visous.to czarne plastikowe kółko to jest wyłącznie czujnik prędkości wiskozy. Wersje 410km i 460km mają normalne sprzęgło wiskotyczne. Tylko wersja 510km ma E-fan, w którym DMCI ECU steruje stopniem poślizgu wentylatora. Wiskoza na zimnym silniku (wyłączonym) powinna dać się z oporem obrócić ręką, jak złapiesz...
Witam.wentylator w TDS jest polączony sprzegłem wiskotycznym gdy silnik zimny ledwo się kręci ale pod wpływem wzrostu temperatury sprzęgło zaczyna przekazywać napęd z piasty pompy wody na wiatrak wentylatora w stosunku 1do1.Pozdrawiam.
Witam Mam problem ze sprzęgłem wiskotycznym wentylatora w Scani R480, mianowicie cały czas jest zesprzęglony, jednak po przejechaniu ok 50 km wyłącza się, tak jakby przy wyższej temperaturze olej, który się w nim znajduje zmieniał swoje właściwości i spęłniał swoją funkcję. Rozebrałem wisko i chcę spróbować wymienić w nim olej magnetoreologiczny-podobno...
Sprzęgło wiskotyczne inaczej zwane również lepkościowym.Sprzęgło to kręci się cały czas po uruchomieniu silnika,napędzane w twoim wypadku paskiem wielorowkowym.Szybkość obrotu zależna od temperatury silnika,tzn. im cieplejszy silnik, tym szybciej się obraca wraz z wentylatorem.Zmiana samego wentylatora jak najbardziej wskazana,sprzęgło możesz zostawić...
Nie moge znaleść odpowietrzników... na podszybiu przy nagrzewnicy ida 2 grube węże i jeden do środka do samochodu nie ma nic więcej ... Miedzy v-kami a dokładniej ?? Dodano po 1 Jutro bede brał sie za wymianę sprzęgła wiskotycznego bo przy rozgrzanym silku da się je zatrzymać więć mam nadzieje ze w koncu wentylator zacznie chodzić tak jak powinien tylko...
Witam. Mam następujący problem. W dniu dzisiejszym dokonałem naprawy w swoim samochodzie (wymiana sprzęgła wiskotycznego oraz uszkodzonego wentylatora elektrycznego chłodnicy klimatyzacji). Niestety po wymianie tych uszkodzonych elementów klimatyzacja dalej nie chłodziła. Pojechałem na stacje w celu wykonania diagnozy. Okazało się iż jest za mało czynnika...
Witam. Temat, co prawda już starawy, a i problem rozwiązany. Postanowiłem jednak "podbić" i podsumować dla ewentualnie przyszłych poszukujących: Toyota Previa 2.4 benzyna, roczniki 1990-2000 (I generacja) - cała "mechanika" pod maską (a więc i wentylator) jest napędzana przy pomocy małego wału napędowego - od silnika znajdującego się pod podłogą, na...
Witam. Mam dwa konkretne pytania. Posiadam Sprintera 2.9 TDi, 97r z klimatyzacją. Po jego zakupie wykonałem następujące czynności: -kupiłem na serwisie obudowę do chłodnicy (pan pytał czy wersja z klimą z tąd wnioskuję że dla wersji bez klimy obudowa może być inna) -wymieniłem licznik na taki z obrotomierzem ponieważ był włożony jakiś od angola zamiast...
Taki pomysł byłby wykonalny, ale ilość części potrzebnych do wykonania/dorobienia/przerobienia przyprawia o zawrót głowy i skowyt portfela ;) Klima fabryczna działa następująco: w zbiorniczku masz czynnik chłodzący który w momencie włączenia ustrojstwa zostaje wpuszczony do układu, w którym sie rozpręża. Zgodnie z zasadami termodynamiki pobiera energię...
Witam wszystkich PO przeszukaniu forum nie znalazłem odpowiedzi na mój problem więc pisze może ktoś z Was miał coś podobnego. Minowicie mam Passata 1998 rok po drobnym wypadku (poduszki nie wystrzeliły) złożyłem przód założyłem pas z wentylatorami i tu pojawił się problem. Po przekręceniu kluczyka wiatrak od klimatyzacji chodzi cały czas niezależnie...
Przy podlaczeniu pod orygialny w oryginalnym miejscu czujnika temperatury silnika wskazania utrzymuja sie na poziomie 120...130 stopni... Podłączasz dwa wskaźniki do jednego czujnika ? Po sprawdzeniu temperatury plynu w zbiorniczku jak i na wezu gornym od chlodnicy wzkazania sa pomiedzy 90....96 stopni Czym, jak to sprawdzasz ? Nowym elektronicznym...
WItam. Witam mam taki problem podczas jazdy wyrzuca mi płyn chłodniczy czasami przy 80C chłodnica zimna, czasami wyrzuca płyn gdy temp dochodzi do 105C chłodnica gorąca. Sprzęgło wiskotyczne wymienione. Chłodnica przepłukana, auto dobrze odpowietrzone, z nawiewów leci ciepłe powietrze... Co może być przyczyną że po zalaniu płynem odpowietrzeniu zrobie...
Oglądnąłem schemat do twojego auta. Zasilanie na bezpiecznik 13 podaje stacyjka. Czarno-żółty kabel biegnie z bezpiecznika do klaksonu i podaje +. Generalnie wygląda to tak, jeśli chodzi o bezpiecznik 13: http://obrazki.elektroda.pl/4378832300_1... Nie wiem jak u ciebie z angielskim, ale linia oznaczona jako 15 na schemacie (czarny kabel)...
Witam Mam problem z wentylatorem chłodnicy, a dokładnie z jego elektromagnesem w Iveco Daily 2011r 3,0HPI. Problem polega na tym, że po odpaleniu samochodu (rano, zimny) słychać załączający/rozłączający się się elektromagnes od wentylatora, potrafi tak robić co 1-2s. Wymieniany był czujnik ciśnienia w klimatyzacji, ale nic nie dało. Samo sprzęgło wiskotyczne...
sprzęgło wiskotyczne sprzęgło wentylatora sprząc wiskotyczne
czujnik zmętnienia electrolux baofeng antena bazowa sygnał video sygnal video
MAN 0226 – ustawienie rozrządu, znaki na zębatkach, regulacja wtrysku, wartości luzów Zamienniki IGBT G20T60A83L – IKW20N60T, STGW30NC60WD, FGH40N60SMD, STGP20NC60V, porównanie parametrów