Sprężynka uszczelniacza musi być skierowana do wnętrza skrzyni korbowej tj. do wału. Sprawdź, czy uszczelniacz nie jest tzw. kierunkowy (strzałki wskazują kierunek obrotu wału). Nie pisz więcej takich głupot. Uszczelniacze wału gładką stroną do niego, sprężynkami w kierunku łożysk, oczywiście oprócz małego uszczelniacza w dekielku za wirnikiem prądnicy....
Aby wymienić dolny uszczelniacz nie trzeba rozbierać silnika. Stary uszczelniacz wyjmij przy pomocy śrubokręta a nowy trzeba wbić przy pomocy jakiejś tulejki. Sprężynka jest dobrze założona.
Nie uszkodzisz łożysk przy ponownym demontażu bębna bo oś krzyżaka ma luz i nie będziesz musiał wybijać krzyżaka z łożysk a nie korzystałeś z pralki na tyle długo by łożyska mogły się uszkodzić. W przypadku ponownego demontażu krzyżaka musisz jednak zwrócić uwagę czy nie została naruszona sprężynka uszczelniacza. Jeżeli sprężynka będzie na swoim miejscu...
Rozebrałem właśnie silnik i przyczyną był wysunięty uszczelniacz i spadnięta sprężynka z uszczelniacza. Dziwi mnie fakt ze uszczelniacz ma szerokość 12,4 mm, a gniazdo uszczelniacza (wymiar między wałem a kołem zamahowym to około 30 mm czyli takie dwa uszczelniacze by tam weszły... I ten ma duży luz wzdłużny względem wału korbowego. Montuje się jakoś...
Zdejmujesz kapę 5 biegu, uważaj bardzo na czarny plastik smarujący (rys.4.1 element 4), jeśli go złamiesz, musisz bezwzględnie go wymienić bo smarowania piątki nie będzie, na szczęście tani jest. Wybijasz kołek z wodzika wybieraka piątki, wyjmujesz łapki. Wbijasz 5 bieg, śrubokręt owinięty w szmatę wkładasz między zęby i odkręcasz pneumatem śrubę na...
A który rok i co to za samochód, najlepiej odkręcić koło pasowe z przodu włożyć blokadę na wal i wtedy nakładać pierścień czujnika bo nowy ma ustalenie tym plastikowym elemencikiem, sam. Uszczelniacz zależy czy masz zwykły ze sprężynka czy Ptfe, jeżeli ten drugi to sprawdź czy po nałożeniu warga uszczelniacza dobrze się ułożyła i czy się nie wywinęła...
Witam, silnik 1,8t AUQ, auto po kupnie miało wymieniony od razu olej bez sprawdzenia miski, później wyszła nagrzewnica itp ogólnie auto więcej stało jak jeździło ale mniejsza z tym, 3dni temu nadszedł czas na drugą wymianę oleju, auto wcześniej ciągle stało i silnik dziwnie pracował, falowanie itp, błąd sondy ale przed jej wymianą postanowiłem sprawdzić...
Witam . Mieliście takie przypadki - wyciek z wybieraka skrzyni biegów , jest już założony 3ci uszczelniacz i dalej kapie . Sprężynka w uszczelniaczu była skracana . Czy to już wytarty jest element (pręt ) wchodzący do skrzyni ? Spotkaliście się z takim czymś ? Dzieki
Od głowicy z daleka jak by było coś na tłokach to już dawno byś nie odpalił, co do pierścieni jak by popękały to słaba kompresja, branie oleju i kopci z rury, raczej myślę, że przy zakładaniu uszczelniacza na rozrządzie spadła ci sprężynka i był wyciek oleju ewentualnie nie oryginalny uszczelniacz wszedł za luźno i go wypchało podczas pracy silnika....
uszczelniacze pogubiły sprężyny zaledwie po 1500 km Tego nie bardzo rozumiem. Co to znaczy pogubiły ?? Żeby sprężynka wyszła poza wargę to musiały być jakieś monstrualnych częstotliwości drgania. Z uszczelniaczami jest tak: Prawie nie ma złych uszczelniaczy (chyba że jakiś wynalazek) są tylko za duże luzy wałków które powodują nietrzymanie uszczelniaczy....
Przy wkładaniu wału mogła spaść sprężynka dociskowa z uszczelniacza. W jaki sposób wyjmowałeś, stary uszczelniacz, i wkładałeś nowy?
Łożysko zew. od koła wbiłem na równi z krawędzią, łożysko wew. do końca następnie uszczelniacz do krawędzi. Tu wszystko w porządku zrobiłeś . Mógł być wadliwy simeryng , nieszczęśliwie spadła sprężynka podczas wbijania , podwinęła się warga podczas wkładania osi bębna lub bardzo zużyta powierzchnia tulei współpracującej z wargą simerynga .
Wygląda na to,że pompa po dłuższym postoju nie chce zassać wody a potem tłoczyć.Należy wyjąć pompę,jest rozbieralna,zweryfikować poszczególne elementy zwracając szczególna uwagę na kuleczkę ze sprężynka oraz mały czarny oring.Jeśli jest luźny to bezwzględnie wymienić na nowy,wtedy pompa musi zassać sama wodę .Wcześniej należy sprawdzić czy jest drożny...
U mnie była pęknięta taka sprężynka w środku[dokładnie nie wiem bo nie rozbierałem]i non stop lało sie u mnie z przelewu pompy,u ciebie może być to samo + walnięty uszczelniacz i dlatego idzie do oleju -zawiózł tata do regenaracji [nie na wymianę tylko sie umówił i facet robił na jego oczach] i teraz nic nie cieknie i ciapek pali od strzała Sam za dużo...
Witam To moja pierwsza pomoc na tym forum ale mam nadzieję że pomogę. Ja miałem to samo i długo szukałem przyczyny. Moje rady (to znaczy to co ja znalazłem u siebie): 1. sprawdź czy przewód wysokiego napięcia od modułu dobrze siedzi w fajce (w moim przypadku była pęknięta sprężynka (blaszka) zaciskowa, taka co zaciska końcówkę przewodu na końcówce fajki...
Dobrze było, sprężynkami na zewnątrz.
Kupiony uszczelniacz jest kierunkowy, ma strzałkę a po skośnych bruzdkach na krawędzi uszczelniającej widać w którą stronę w czasie obrotów wału będzie się przesuwał olej. Zawsze w stronę silnika. Lepiej go nie odwracać. Przed montażem sprawdź powierzchnię wału po której będzie pracował uszczelniacz, musi być idealnie gładka. Są specjalne smary do smarowania...
No to wszystko jest dobre a nie chodzi. Kiedyś miałem taki przypadek z pilarką Husqvarny. Gość przywiózł na wymianę uszczelniaczy na wale. Uszczelniacze wymienione a piła nie chce odpalić a niby paliła. Mówię ok może przy wymianie spadła mi sprężynka z uszczelniacza. Sparwadzam na szczelność, wszystko ok. Sprawdzam kompresję,5 barów. Tłok był już tak...
Witam :) Przyznaję się do pomyłki - w tym modelu silnika faktycznie uszczelniacze są zakładane sprężynkami na zewnątrz - w dodatku są założone jako pierwsze od strony wału - łożyska idą na zewnątrz . Dane w/g serwisówki znajdującej się tutaj : http://poltegor.igo.wroc.pl/roman/serwis... ( bezpośredni link do rysunku z uszczelniaczami...
Nigdy w życiu, zabijesz się tym sposobem. Wyczyścić prowadnice, wymienić uszczelniacze w zacisku i już. żadnych smarów, sprężynek i innego syfu...
Mówimy tu o uszczelniaczu ze sprężynką tego typu. Uszczelniacze samozaciskowe, jak tak na nie mówię, montuje Victora i nie miałem jeszcze z nimi problemu, mimo że jest problematyczny do zamontowania. Problem jest taki, jak duża grupa ludzi się z tym spotyka, że nowy uszczelniacz wchodzi ciasno na wałek, a jak się nagrzeje, nie ma już tego pasowania....
Posmaruj wał olejem przed wkładaniem uszczelniaczy Kolega BANANvanDYK wspomniał o smarze w zasadzie wargi ze sprężynką uszczelniacza są od strony łożyska wału korbowego a po zewnętrznej jest warga przeciwpyłowa czy ja mam gdzieś tam dawać ten smar?
Można skrócić sprężynkę na uszczelniaczu, ale po pierwsze sprawdź stan wału w miejscu gdzie pracuje uszczelniacz.
Jak założyłeś łożysko od strony sprzęgła? Bo jeśli spadła sprężynka z uszczelniacza to nie będzie szczelna. Czym uszczelniona skrzynia? Łącznik sprawdzony?
Płaską powierzchnią na zewnątrz, sprężynki do wody bo są i tak ze stali nierdzewnej.
Na pierscieniach nie ma, ale pomiędzy nimi i pod oraz nad są. Problem byl taki że w ogóle nie wchodził na obroty, ale prawdopodobnie przez to ze spadła sprężynka uszczelniacza.
Kauczukowy czy teflonowy? Teflonowy zakłada się bez smarowania i musi minąć ze 4 godziny zanim ruszysz wałem. Dlatego ja gdzie się da tam stosuję tradycyjne kauczukowe ze sprężynką.
Uszcelniacz zakładam tylko i wyłącznie oryginalny. Nawet jak nie widać rowka, to też zdaża się że pocieknie. W serwisach przeważnie nie dają gwarancji na usługę jak autko leciwe. W praktyce jak mam wątpliwości skracam sprężynkę.
To uszkodzenie zwoju ma gigantyczny wpływ na pracę silnika i widzę, że to nie jest jedyny uszkodzony. Musisz to zlutować i izolować. Simering ma być założony idealnie wraz ze sprężynką, inaczej za tydzień będzie po łożyskach. Dodatkowo daj uszczelniacza silikon na simering i bęben w miejscu, gdzie siedzi po zewnętrznej stronie tylko, nie na wałek.
No raczej powinno być : Uszczelniacz, łożysko,wał. Uszczelniacz sprężynką w stronę łożyska.
Problem rozwiązany, okazało się, że ta cała sprężynka od uszczelniacza była między dwoma łożyskami. Temat do zamknięcia. :)
Użyć pierścienie uszczelniające oryginalne. Przed montażem wyjąć z nich sprężynkę i delikatnie ją skrócić - zmniejszy się jej średnica i zacznie wargę uszczelniacza lepiej dociskać do powierzchni półosi . A widziałeś naocznie jak wyglądają powierzchnie ślizgowe na pólosiach w miejscach współpracy z uszczelniaczami w twoim aucie. Nie ma rowka?, czy opierasz...
Nie za bardzo się da. Można spróbować skrócić sprężynkę w uszczelniaczy a sam uszczelniacz kupić możliwie najlepszej jakości.
Pewnie spadła sprężynka przy zakładaniu uszczelniacza na wał.
Amortyzatory nie są skomplikowane. Problemem mogą być zużyte uszczelnienia i ew. sprężyki zaworków (jeżeli są?). Daj zdjęcia elementów. Uszczelnienia próbuj kupić w sklepach z hydrauliką siłową lub łożyskami. Sprawdź stan powierzchni elementów współpracujących z uszczelnieniami! W tak wiekowym sprzęcie lubią rozlatywać się sprężynki zaworków.
Tak wszystko nowe bębny szczęki cylinderki przewody sprężynki uszczelniacze tylko papki zostają kabina Sokółka stary typ. Dodano po 11 A z pedałami jest taki problem że ciągnik rok czasu stał i nawet jak chce na jedno koło zahamować rozpinam blokadę pedałów naciskam jeden a i tak 2 się wciskają próbowałem je rozdzielić ale nie moge
Samemu lepiej tego nie ruszaj! bo możesz potem mieć problem ze założeniem sprężynek. Taka usługa u pompiarza może kosztować ok-100-150zł i będziesz miał gwarancję na wykonaną usługę.
Sprężynki z uszczelniaczy nie pospadały? Dobrze skręcałeś głowice do bloku? Uszczelka pod głowicą może puszczać. Tłoki wyciągałeś? Pierścienie są dobrze założone.
Prawdopodobnie w tym przypadku 9 mm ma wysokość uszczelniacza wewnątrz (warga), a 11 mm ma wysokość kołnierza który jest montowany w gniazdo. Podobny uszczelniacz widziałem w Stihlu. Tylko jeżeli chodzi o uszczelniacze do pralek, to tam stosuje się uszczelniacze dedykowane do pralek, a nie uszczelniacze maszynowe wg. normy DIN 3760. Chodzi po pierwsze...
wymieniłem uszczelniacze wału Raczej wątpię aby puściła oryginalna uszczelka a raczej uszkodziłeś simering lub jakieś tanie założyłeś. Te silniki mają cienkie simeringi, które bardzo łatwo uszkodzić przy montażu. Zamienniki uszczelniaczy wału zdają egzamin w niskoobrotowych silników. Kiedyś kolega podobnie męczył temat w MZ 150 aż założył oryginał...
Można samemu. Zdejmij piastę noża, jakimś wkrętakiem, wyjmij stary uszczelniacz i wciśnij nowy. Uważaj aby przy zakładaniu nie spadła sprężynka, która jest w uszczelniaczu. Kosiarki nie przewracaj na bok, tylko do tyłu, świecą do góry. Chyba że wcześniej wylejesz z niej olej.
Uszczelniacz montuje się sprężynkami do wewnątrz kartera.
Patrząc na gniazdo łożysk i uszczelniacza zbiornika z góry to uszczelniacz montujesz sprężynką w dół jak na przykład tutaj: https://youtu.be/Urj0MvOb4vk Pamiętaj, że masz zbiornik zgrzewany i producenta pralki guzik interesuje czy uszczelniacz będzie łatwo dostępny ponieważ według producenta wymienia się kompletny zbiornik i firma ma to w nosie.
Jeżeli sprzęgło chodziło tak jak w osobówce, to nie masz sprężyn - dlatego nie masz sprzęgła. Łańcuch jest prostym rozwiązaniem, ale może być cięgno. Tarcze są takie jak w 60 tylko jedna ma krótszy kołnierz z wielowypustem. Nie pamiętam która. Zyczę Tobie powodzenia z tym przesuwaniem, szczególnie przy montażu. Ja bym to podwiesił nawet jak chcesz to...
Użyłeś uszczelniacza maszynowego który nie nadaje się do pralki. Uszczelniacz do pralki musi mieć specjalną konstrukcję, m.in. wargę skierowaną w stronę bębna (uszczelnianego medium) i sprężynkę ze stali nierdzewnej. Musi też być wykonany z materiału bardziej odpornego na wodę (EPDM).
Witam serdecznie. Ja również posiadam taki podnośnik do 10ton który został kupiony na złomie w stanie opłakanym tzn pogięte tłoczysko i porysowany cylinder. Cały cylinder przespawany od innego siłownika z powodu zgiętego tłoczyska i braku dostępu skurzanych uszczelniaczy. Po przespawaniu wymiana pozostałych uszczelniaczy oraz kulek i sprężynek. Warto...
A z tym luzem w rozdzielaczu to ciężka sprawa? Tam widziałem są takie Naboje na sprężynkach :D a jak dociągnąć tą listwę do koła zębatego?
Witam posiadam piłe Husquarnę 137 i mam pytanie jak odpowietrzyć pompkę oleju? bo wymieniłem uszczelniacze i sie zastanawiam tam żadnej śrubki nie ma po prostu nalać pod sam korek oleju i nie wiem minimalnie poluznic jak piłę odpale? bo nie chce póżniej ściągać specjalnie sprzęgła kupiłem nową pompkę oleju ale czytałem że te zamienniki mają wadę fabryczną...
Rurka impulsowa mogła spaść. Przy wymianie uszczelniaczy mogła spaść sprężynka z wargi i lewe powietrze gotowe. Łącznik źle osadzony na cylindrze, czyli nie popada w otwór impulsowy.
Własnie , chyba jedynym rozwiązaniem jest toczenie drugiej ehh,zastanawiam się ile by pochodziło gdyby wyrównać rysy na tulei papierem ~2000 i sprężynki na uszczelniaczach trochę bardziej skręcić tak jak to się czasem robi w mechanice samochodowej,Pralka była kupiona w 2002 roku o dziwo to jej pierwsza awaria , a eksploatuje się ją jak to w rodzinie...
simson uszczelniacz uszczelniacz sprężynka baterii brother sprężynka
ekspres krups evidence mikrofon bezprzewodowy nadajnik podłączenie anteny radiowej
kluczowanie cewki licznik scenic
Skoda Fabia 1: Elektryka gaśnie przy biegu wstecznym Zasada działania wirówki: siła odśrodkowa w praktyce