To normalne na takim silniku. Jazda na mixolu oraz odrzutnik oleju (blokada na smarowanie łożyska) robią swoje. Możesz nawet po stronie sprzęgła nie odczuć żadnego luzu. Jak zależy Ci aby Simson tylko stał i był 100% DDR to nic nie ruszaj. Jeśli chcesz nim jeździć dalej i jak najdłużej na nierozdziewiczonym silniku, to wyrzuć odrzutnik oleju oraz wymień...
Jak się dusi po otwarciu gazu z obrotów biegu jałowego, to masz zużyty uszczelniacz od strony zapłonu i ew. nieszczelność komory korbowej silnika. O ile można wykluczyć zapłon. Jak wygląda stan pozostałych części silnika? Wydech, filtr powietrza, cylinder, tłok, łożyska wału korbowego?
Jak byś wcześniej zrobił pomiary omomierzem przewodu WN i fajki to by wykrył przerwę w obwodzie tak samo z przerywaczem , a tak to się długo z tym męczyłeś . Co do ubytku oleju to puścił uszczelniacz simering lub oring. Co do rdzy w zbiorniku to powinno się trzymać w miarę w pełni zatankowany ale jak już wystąpiła rdza to będzie się odkładać w kraniku...
Witam naprawiam dziadkowi staremu Simsona s51 źle palił kupił nowy gaźnik i cewkę choć stary gaźnik był dobry. Gdy założyłem nową cewkę zauważyłem że magneto jest krzywe bo tarło, i nowym magnecie nie mogłem ustawić zapłonu bo krzywka była za daleko jakieś 3,4mm ale to mały problem bo musiałem rozwiercać klina bo stary z cięło. I tu mam teraz pytanie...
Jest to pierścionek który wciska się w kartery a w niego wchodzi simering ale jeszcze jest podtoczenie aby uszczelniacz nie przeleciał na wylot tylko takie coś stosuje się jeśli wał (ośka) ma odpowiednie wymiary pod typowy simering. Dodano po 2 Obrazek takiego pierścionka Simson mofa w trakcie remontu. http://obrazki.elektroda.pl/5882104200_1...
najmniej roboty by się upewnić co do gaźnika ... założyć gaźnik od kumpla z pracującego pojazdu, wtedy się wykluczy winę gaźnika, zerknij pod aparat zapłonowy na uszczelniacz czy nie jest wypchany, pęknięty, czy cieknie z niego oraz od strony sprzęgła ... a może on sobie wpadł do wewnątrz lub wskoczył, dalej klin czy nie ścięty, jeśli cały zapłon w...
Prawdopodobnie targa lewe powietrze. Winny za to może być uszczelniacz od strony prądnicy albo okaleczony/źle uszczelniony karter. Jeśli składałeś na jakieś silikony to możesz rozbierać od nowa.
Jeśli pracuje na wyższych obrotach, na niskich gaśnie, a w dodatku odpala tylko na pycha przy wyższych obrotach - nieszczelność komory korbowej silnika, w pierwszej kolejności sprawdzić uszczelniacz od strony zapłonu. W innym wypadku do sprawdzenia długość iskry która powinna wynosić min. 7 mm. Jeśli masz nową cewkę butelkową to wiedz że te najtańsze...
Robisz to dobrze , [ zakładam że koło obraca się w prawo ] , ale niepokoi mnie luz na wale , prawdopodobnie nieszczelny jest uszczelniacz na czopie-wału .
Zmniejszanie pojemności szkodliwej skrzyni korbowej to oddzielny temat. Łożyska z uszczelniaczami to wynalazek firmy SKF. Pod pewnymi względami wygodne rozwiązanie, ale w pilarkach stosowane raczej ze względu na zmniejszenie rozmiarów silnika. W pewnych silnikach, a mam tu na myśli MZ 250 i Simson z zastosowanymi tzw. odrzutnikami oleju, warga uszczelniacza...
A luz na łożyskach mierzyłem i mam 1,5mm a ten luz na łożyskach to masz promieniowy czy wzdłużny/po osiowy ?, jeśli wzdłużny to jak masz uszczelniacz na wale od strony magneta pod nim masz zabezpieczenie i powinna być za nim podkładka dystansowa lub nawet dwie oraz w głębi na łożysku powinna być blaszana osłonka wytłoczona,wytłoczenie wewnętrznego...
Jeśli masz takie wątpliwości, to wymień uszczelniacz od strony zapłonu na nowy.
Witam napewno trzeba sprawdzic gaznik potem luz na łozyskach na wale czyli czy magneto bije jesli jest wyczuwalny lub bron boze oska wału jest mokra uszczelniacz do wymiany głownie siada od strony magneta.Nalezy sprawdzic wszystkie elementy tzn czy swieca jest czarna, mokra w moncie zgaszennie czy ma normalny kolor.Kolejna sprawa to uszczelka pod cylindrem...
Większość ciepła z okolic denka tłoka odprowadzanie jest właśnie przez pierścienie. Chłodzenie tłoka przez konwekcję i odparowywanie mieszanki ma mniejsze znaczenie, szczególnie w dwusuwie z cyklem pracy co każdy obrót wału. Jeśli chodzi o przedmuch przez rowek pierścienia, to przy prawidłowym pasowaniu jest naprawdę nieznaczny. Pierścień w rowku działa...
Kapie olej z wydechu? Uszczelniacz na wale korbowym do wymiany.
To albo ci nie trzyma zawór w komorze i zalewa gaźnik , albo jakimś cudem uszczelniacz wału szaleje. Lub trzecia opcja tobie się wydaje, że to co już tu sugerowaliśmy jest ok. W jakim czasie z tego kranika wycieknie 1 litr?
Cewka zasilająca CDI do przewinięcia. Zwykłym woltomierzem nie zmierzysz napięcia zasilającego CDI. Potrzebny miernik który wskazuje napięcie szczytowe lub ew. oscyloskop. Ponadto cewkomoduł PVL posiada dodatkowo ogranicznik napięcia zasilającego, ale za to gaszenie silnika poprzez zwarcie impulsatora do masy. W kwestii obrotów biegu jałowego zależy...
Wyrzucić odrzutnik, a w jego miejsce zastosować podkładkę dystansową 1 mm (plus pozostałe podkładki dystansowe. Potem seger wycięciem w stronę kanału w karterach i uszczelniacz vitonowy.
uszczelniacze pogubiły sprężyny zaledwie po 1500 km Tego nie bardzo rozumiem. Co to znaczy pogubiły ?? Żeby sprężynka wyszła poza wargę to musiały być jakieś monstrualnych częstotliwości drgania. Z uszczelniaczami jest tak: Prawie nie ma złych uszczelniaczy (chyba że jakiś wynalazek) są tylko za duże luzy wałków które powodują nietrzymanie uszczelniaczy....
Na początek uszczelniacz wału korbowego od strony zapłonu do sprawdzenia, a raczej wymiany bez względu na jego stan. Następnie gaźnik do czyszczenia.
Sprawdź czy nie łapie lewego powietrza na gaźniku cylindrze i czy nie poszedł uszczelniacz wału od strony kosza sprzęgłowego.
Przy okazji wymiany uszczelniacza na wałku "kopniaka" wymień od razu uszczelniacz w pokrywie oczywiście jeśli będzie taka potrzeba. Myślę że wiesz co oznacza pojęcie "ustawienie zapłonu", same wyregulowanie szczeliny pomiędzy stykami przerywacza nie oznacza ustawienia zapłonu. Co do oleju w skrzyni biegów to oczywiście tylko olej przekładniowy , nie...
okej już rozwiązałem problem :D nie tych rozmiarów był uszczelniacz na wał od strony kosza sprzegłowego :P zmieniłem na stary i pali od strzała :)
Ja proponuje sprawdzić uszczelniacz na wale (z lewej strony) Miałem podobny problem i się okazało że ciągnął olej ze skrzyni i nie mógł go przepalić. Kiepsko się wkręcał na obroty. Można też sprawdzić zapłon, tak jak już wcześniej pisali koledzy. Powodzenia przy naprawie:D
Właściwie to OT, ale jak prosisz: Dezamet 023 - brak smarowania łożyska od strony sprzęgła. Simson M541 - odrzutnik oleju pogarsza dostęp oleju od drugiej strony łożyska, mimo to smarowanie odbywa się od wewnętrznej strony przez zwiększony odstęp łożyska od przeciwwagi. MZ ETZ 250/251 - odrzutniki oleju niemal całkowicie zamykają dostęp oleju z kanałów...
Witam dzisiaj wymienilem uszczelniacz od strony zaplonu bo go wypchalo troche. Złozylem go ,odpalilem,pali fajnie, i reaguje na cieglo gazu az do maxa,ale jak sie rozgrzeje to przy gwaltownym dodawaniu gazu dusi sie,lub gdy wejdzie na obroty to czasami sie zadusi i zgasnie.regulowalem zaplonem, mieszanka,powietrzem,zdjalem filtr paliwa bo moze zasyfiony...
Uszczelniacz jest ok Gażnik w nim orginalnie mialem 16n1 ale on juz byl taki ze wogule sie nie wkrecal nawet na innym silniku a niedawno kupilem nowy 16n3 i jest obecnie ten zalozony Dodano po 1 ale moim zdanie to zle ustawienie gaznika szpeci dlatego sie pytalem czy na duzych obrotach go zalewa czy dosteje za malo paliwa!!?? Dodano po 1 2 i 4 post...
Mechanicznie - o ile wał nie ociera bokiem o kartery - to nic złego nie powinno się dziać. Odrzutnik oleju blokuje smarowanie łożyska. Z perspektywy czasu, łożysko od strony sprzęgła zużyje się szybciej niż łożysko po stronie zapłonu. Moim zdaniem jeśli nie masz ochoty ponownie rozpoławiać silnika, to zostaw tak jak jest. Przy następnym remoncie (wymianie...
Podejrzewam uszczelniacze na wale . Nie trzymają ze starości . Sprawdź czy jest podciśnienie w filtrze powietrza ?? :| Dodano po 1 Jeżeli nie ma , to nie będzie zasysać paliwa . :|
1. Sprawdź czy dysze nie zostały pozamieniane przy montażu. Jeśli są dysze bez oznaczeń to wymienić na nowe, gdyż takie dysze ciężko rozróżnić (w szczególności dyszę główną z dyszą ssania). 2. Oznaczenie IFA na gaźniku ma każda chińska podróbka. Tylko oryginał BVF DDR i pseudooryginał MZA mają na korpusie logo BVF. W tym drugim oznaczenie MZA widnieje...
Raczej uszczelniacze.
No i co z tego, że zalejesz gęstszy olej do sprężynówek? Tam nie ma tłumienia hydraulicznego, cała idea opiera się na tarciu wywołanym uszczelniaczami, które muszą być tylko i wyłącznie oryginalnej produkcji Pneumant (ze względu na inną grubość wargi uszczelniającej). Olej służy tylko do tego, aby teleskopy nie stukały o dno goleni przy ostrzejszej...
Oglądając filmik nie wydaje mi się aby problem tkwił w zapłonie. Na krótkiej iskrze miałby problem z odpaleniem, przy wadliwym zapłonie ewidentnie by przerywał lub też strzelał i kichał. Coś słabo wydech słychać, sprawdzałeś jak się zachowuje bez tłumika oraz czy tłumik nie jest zawalony garścią nagaru z mixolu (w szczególności na przegrodzie "sitkiem"...
Kąt wyprzedzenia zapłonu w silnikach M53 to 1.5 mm przed GMP a nie 1.8 mm (w silnikach M541). Sprawdzić czy zapłon daje wystarczająco długą iskrę (powyżej 8 mm). Sprawdzić kompresję, a najlepiej w takiej sytuacji zdjąć cylinder i sprawdzić czy nie porysowany, czy pierścienie nie zużyte, tłok w dobrym stanie. Gaźnik musi być pewny, że sprawny. Nowe podróbki...
Jak chodzi o cewki to może się ktoś inny wypowie, ja się tym bawiłem dawno temu i nie chcę w błąd wprowadzać jeśli chodzi o wartości. Raczej bym szukał w gaźniku, jak by były problemy z iskrą to by nie odpalał w ogóle, albo by przerywał. Odpalasz na ssaniu? Tak, odpalam na ssaniu.
Kolego uszczelniacze wału w silnikach 2T mają wpływ na jego uruchomienie a nie na wielkość kompresji w cylindrze. Uważam również, że zmierzona przez Ciebie kompresja jest za niska i może wystarczyć jedynie do uruchomienia silnika, ale dojazdy, to już nie - silnik będzie po prostu za "słaby". Sprawdź dokładnie ciśnienie w cylindrze dając "pełny gaz"...
W silniku M53/M54 konieczne jest rozpołowienie silnika w celu wymiany wałka startera, uszczelniaczy na wale korbowym.
Tak jak w silniku Simsona M531, uszczelniacze na wale korbowym są dwa, jeden od strony sprzęgła, drugi od strony zapłonu. Jeśli nie ma się pewności co do wieku i przebiegu uszczelniaczy, to warto je wymienić na nowe. Jeśli to był olej z przekładni, to gdy miałeś zdjęty cylinder nadmiar oleju trzeba było wyssać z komory korbowej, gdyż będzie zarzucać...
Łożyska i uszczelniacze były tragiczne.Wyczuwalny luz na magnecie i wszędzie mokro od oleju.Kolanko i tłumik czyste,iskra na 4mm. po zdjęciu fajki i przytknięciu samego przewodu do masy.Jedyne do czego można było się przyczepić,to ta podkładka.Rozpołowiłem dzisiaj silnik jutro go poskładam i odpiszę. :evil:Mam trochę doświadczenia z motorowerami typu-Jawka,Simson.PS.Wszystkie...
1.Diagnostycznie podlej ok. 0.5 łyżeczki oleju pod świecę, wkręć świecę i powinien odpalić lub zamruczeć oczywiście z efektami z rury wydechowej. Potem na 100% czyszczenie świecy. Jeśli odpali = problem z kompresją, źle założone uszczelniacze na wale, przedmuchy. 2. Świeca - tylko nasza ISKRA.Cyt. "ale posiadam stary model świecy iskra" - wycieczka...
Sprawdź czy jak "kichnął" to nie wydmuchał uszczelniacza na wale. Sprawdź obydwie strony
Źle wyregulowany gaźnik - praca na bogatej mieszance - zawalenie świecy sadzą. Weź także pod uwagę stan uszczelniaczy wału korbowego oraz drożność wydechu. Jeśli nie wyregulujesz silnika do pracy na prawidłowej pracy, na nowym zapłonie objawy jeszcze bardziej się nasilą.
A uszczelniacze na wale sprawdzałeś?
Sprawdź, czy silnik nie podbiera Ci olej ze skrzynki biegów, mogą być zużyte uszczelniacze.
1.Wykręć gaźnik, na stół, wyczyścić go z dyszami, przedmuchać i odpalać. 2.Sprawdzić instalację zapłonu po stronie niskiego i wysokiego napięcia, fajka i tp. 3.Sprawdzić ustawienie zapłonu. 4.Sprawdzić czy nie oberwało klina na wale przy kole zamachowym. 5.Sprawdzić stan uszczelniaczy wału.
Sprawdzałeś czy nie ścięło klina na wale korbowym? Jeśli będziesz miał zdjęty zapłon, wymień uszczelniacz wału korbowego. Koło magnesowe ma być dokręcone z momentem 20 Nm, aby nie dochodziło do ścinania klina. Ostatecznie zdejmij cylinder. Sprawdź czy gładź nie ma śladów zatarcia, czy tłok i pierścienie nie są uszkodzone.
Ja założyłem jakiś halogen chyba jeszcze dodatkowy od Malucha czy dużego Fiata dopasowałem żarówkę LED odpowiednik 21W do przyczepy lampy kupnie w sklepie motoryzacyjnym wstawiłem do nich również LED a ponieważ są to tak zwane lampy zespolone to podłączyłem mu kierunki i stopy. Zasilane to wszystko z akumulatora 6V od Simsona a ładowanie z cewki. Do...
a kiedy zminiałeś uszczelniacze na wale korbowym?
to teraz rozbierz silnik i powymieniaj uszczelniacze
"Zestaw obowiązkowy" w tych silnikach - regulacja zapłonu, sprawdzenie uszczelniaczy na wale, regulacja gaźnika. Jeśli odpaliłeś silnik po długim postoju, to przydałby się ogólny przegląd sprzętu, by wykluczyć choćby wspomniane uszczelniacze. Sam silnik w jakim stanie? Nie ma luzów? Ile wynosi kompresja?
simson uszczelniacz uszczelniacz simson wypycha uszczelniacz
kolory kabli schemat instalacji volvo silnika parrot schemat
bateria macallister robot koszący
Błąd 7362 w Citroen C5 2.0 HDI - diagnostyka i rozwiązania Adapter PowerMat na baterie DeWalt - jak wykonać?