Całego płynu nie zlejesz zawsze w pompie coś zostanie ale jest różnica wylać 0,2 L a 2l litry. Co do podnoszenia 1.0 jest lekkie więc krzywdy misce nie zrobisz ,ale podkładka z deski wymagana . Choć ja staram się zawsze podpierać zawsze za nadlew bloku obok miski.
Tak odkręcić wąż na dole przy chłodnicy i ustawić przełącznik ogrzewania na maksymalne ciepło .
Gdzie w bloku silnika jest śruba od spuszczania płynu chłodniczego? Dane samochodu wyżej.
Każdy na swój sposób rozumie:) Ja 3 tygodnie temu u mojego także C16NZ zmieniałem tym sposobem i nic nie zniszczyłem. Wykręciłem kilka obrotów śrubę mocującą koło i wraz z paskiem zsunąłem, pod nim dwie śruby do osłony, po wymianie tylko dosunąć koło na ten wypust ustalający i dokręcić i gotowe. Zgadzam się, że 80% czasu to spuszczanie i zalewanie płynu...
http://obrazki.elektroda.pl/3378628500_1... Witam. Przedstawiam moją konstrukcję ogrzewania garażu na piecu webasto thermo top Z diesel. Piecyk zakupiłem ze dwa lata temu z myślą o ogrzewaczu. Często czas spędzam w garażu przy modyfikacjach auta lub po prostu dla zabicia czasu i tworzeniu różnych rzeczy. Całość składa się z kilku rzeczy:...
No okej ale spuszczanie płynu jest konieczne co nie?
Czyli że zdejmę zderzak przedni, potem reflektory, belkę przednią i muszę jeszcze odpiąć chłodnicę od pasa, bo inaczej nie zejdzie? Czy może chłodnica jest przymocowana na śrubach w tym pasie i po ich odkręceniu ona będzie jeszcze wisieć na przewodach i ja będę mógł pas zdjąć i nałożyć na tak wiszącą chłodnicę nowy, nieuszkodzony? Na zdjęciu obok chłodnicy...
1. Nie posiada korka 2. Odpowietrzy się samodzielnie, zalewasz płyn otwarty wlew płynu i gdy uchyli się termostat uzupelniasz płyn. 3. Pompa jest mechaniczna a elektryczna wspomaga przepływ płynu przez chłodnice EGR. Możesz uruchomić ją z pozycji testera diagnostycznego.
Cofam swój poprzedni post. Nie ma korka w bloku ;)
...czyściłem z konfiguracji i nadal nie ma efektu Wykonywałeś Power Ink Flushing?... Ty rób co się do ciebie pisze inaczej nigdy nie uruchomisz drukowania. Z informacji ogólnie dostępnych w internecie: Wyłącz drukarkę. Naciśnij i przytrzymaj przycisk Wstecz, naciskając jednocześnie przycisk zasilania, aby ponownie włączyć drukarkę. Zobaczysz komunikat...
Dostałem w prezencie wężyk spustowy Raczej kabel, bo wężyk spustowy kojarzy się ze spuszczaniem płynu. W załączniku instrukcja tego aparatu. Może być Ci pomocna.
Jakby ktoś chciał wiedzieć, odpowietrzyłem układ tak, jak zwykle. Poprzez spuszczanie zapowietrzonego płynu przy tym kole, gdzie był odkręcany przewód.
To co pokazałeś na zdjęciu służy do spuszczania płynu. Tam chyba rzeczywiście pomagało wykręcenie odpowietrznika. A czujnik może być bubel jasne.
Tak, to jest kranik do spuszczania płynu
Nawet jeżeli pompa wszystko "przepchnie", to zachowanie spadków w całej instalacji bardzo jest przydatne przy opróżnianiu instalacji. Nie zaszkodzi też przy napełnianiu - może być mniej miejsc do odpowietrzania. Oczywiście można sobie poradzić biegając do wszystkich połączeń rozłącznych lub montując odpowiednią liczbę zaworów spustowych, ale ja preferowałbym...
Na dole chłodnicy po prawej jest duży trójnik i pokrętło z kroccem do spuszczania płynu. Nałóż na niego kawałek węża fi12 i ładnie spuścisz płyn do kuwety. Ale z samego termostatu i tak wyleci trochę płynu przy wymianie o ringu.
kolego escort nieposiada korka do spuszczania płynu chłodniczego musisz zdjąć wąż od chłodnicy położony w najniższym punkcie.
napewno jest korek spustowy, zwykle w Yanmarach jest po lewej stronie na ramie pomocniczej przy silniku taki korek i idą do niego zwykle takie 2 wężyki wyglądające jak kabel od żelazka takie w oplocie biało-czarnym jeden wężyk idzie do chłodnicy drugi do bloku i to jest wspólny spust. swoją drogą warto przepłukać układ kilka razy zalewając wodę, grzejąc...
najpierw była taka wytrawiarka jak Twoja ale nie spełniła moich wymagań bąbelki nie równo szły i była dość nie wygodna w użyciu więc przerobiona została na coś takiego http://obrazki.elektroda.net/33_12234549... wężyki są dłużwsze i zabezpieczone zaworkami zwrotnymi (akwariowe) a ten wężyk po lewej służy do spuszczana płynu (wytrawiacza) - troszkę...
Chyba jednak nie jest to problem z adaptacją mieszanki po jeżdzie na LPG ponieważ aby wyeliminować wpływ złego paliwa jeździłem tylko na benzynie (chciałem wypalić benzyne do końca i naleć "nowej") Nic nie pomagał także "resetowanie" komputra czyli odlączanie akumulatora na noc. Co do czujnika temperatury to znalażlem chyba ten czujnik wkręcony w głowicę(patrząc...
Wstawiam zrzut z ekranu oscyloskopu (5V/dz, 5ms/dz). Na obrotomierzu było ok. 4500 obr/min. http://obrazki.elektroda.pl/6492545000_1... Nie sprawdziłem jeszcze kondensatorów w obrotomierzu, bo.... mam problem z dostaniem się do całego szybkościomierza, tak jest wszystko zabudowane. Nie wiem czy nie będę musiał zdemontować chłodnicy (czyli...
WA4253.87D Ten jest dobry, średnica A = Ø54mm; źródło: http://sklep.intercars.com.pl/?start=tre... Nie jestem przedstawicelem ale użytkownikiem Wahlera: za tą robotę i spuszczanie tego płynu i td -tylko Whler się sprawdza w VW! Podobnie jak to, że jedyne do VW są filtry Mann'a...
Witam Jakiś czas temu stałem się właścicielem starego domku, w którym jest prosta instalacja C.O. wykonana dosyć prymitywnie. Piec to płyta grzewcza z 2 "dziurami" do gotowania, opalane drewnem. Grzejniki żeliwne, po 3 na stronę. Każdy około 10 żeberek. 4 grzejniki ogrzewają pokój 45m2, jeden łazienkę, jeden korytarz w którym znajduje się też piec....
witam. jak spuścić wode z chłodnicy w SEACIE IBIZA 1.2 z roku 90 i jak odpowietrzyć po zalaniu płynu i gdzie jest skrzynka z bezpiecznikami w tym autku. prosze o pomoc.
Po wyczyszczeniu dokładnym chłodnicy i nagrzewnicy(z nagrzewnicy trzeba przewody odpinać inaczej zostaje około 0.5L). Użyłem preparatu Liqui Moly 2699, zlało się kako, zlewałem gorący płyn z korka spustowego chłodnicy, oraz dolnego węża wymiennika ciepła oleju (najniższy punkt obok korka chłodnicy), spuszczanie po termostacie myślę że podobne skutki...
To jest zawór EGR w tej bryce, pokazuję, bo zaraz jakiś wpadnie i każe pewnie jakies membramki sprawdzać. Ni ma tam nic takiego. Zazwyczaj jest zawalony czarnym żużlem, ale jest netoda na czyszczenie bez wykręcania jego. Wykręcanie to trochę dupiana robota, bo trzeba spuszczać płyn, obudowa zaworu jest częścią układu chłodzenia.
Spuszczasz stary plyn z całego. Układu wlewasz nowy płyn o odpowiedniej!!! specyfikacji jaka przewidział producent!!!!!!! odpalasz samochód i dolewasz płyny w między czasie ktoś niech kręci kierownicą od lewej do prawej do końca kilka razy na paczatku może się pienić ale później przetanie jak piana opadnie i płyn się unormuje dolac do odpowiedniej ilości...
Kolega Tom jak silnik przystosowany do chłodzenia wodą? Możesz powiedzieć w jaki sposób bo mimo twojego elaboratu jakoś tego nie mogę ogarnąć. Następna sprawa gdybyś przeczytał instrukcje obsługi tego ciągnika jak należy wpadł byś na dział poświęcony przygotowaniu ciągnika do zimy a tam jak byk stoi zalać płynem niezamarzającym. Jak to silnik który...
Diody albo regualtor, aternator produkcji Valeo, potrzebna dobra lutownica. Co do demontażu: podłoga, potem sprzężarka klimy, masz dostęp do śrub, potem odręcasz śruby, bierzesz szczypce do opasek samozaciskowych, ściągasz węże wodne, uprzednio spuszczając płyn, potem zawiśnie alternator na kablu odkręcasz i już na wieszchu, trudniej zamontować przez...
[quote="viper111"]Witam, omyłkowo wlałem około 5 litrów zwykłej wody do zbiornika AdBlue, następnie do tankowałem do pełna AdBlue. Czyli sądzę, że około 1/3 jest zwykłej wody i 2/3 AdBlue. Pytanie czy może coś się uszkodzić czy tez auto przepali mniejsze stężenie mocznika?[/quote] Na 99 % wywali podczas eksploatacji błąd związany z...
Także zastanawiałem się nad wymianą i doszedłem że bez spuszczania płynu można to zrobić i oczywiście tylko oryginał tym bardziej że samemu da się to zrobić . Dzięki za odpowiedz.
Witam,proszę o podpowiedz czy montując pompkę wody trzeba spuszczać płyn,szukam schematu alhambry 99.tdi,do przerobienia na postojowe.
podjechać gdzie i zaraz spuszczać płyn i jeszcze raz zakładać termostat Żeby wymienić termostat nie trzeba spuszczać płynu...
1. Odkręcasz osłony i inne elementy które przeszkadzają dostać się do cylindra oraz prawej pokrywy silnika 2. Odkręcasz układ wydechowy 3. Spuszczasz płyn chłodniczy (odkręcić srubkę na pompie płynu - w prawej pokrywie silnika) 4. Wykręcasz świecę zapłonową 5. Odkręcasz 4 nakrętki M7 głowicy 6. Zdejmujesz głowicę a następnie cylinder 7. Zdejmujesz ostrożnie...
tylko gdzie sie spuszcza płyn
Zobacz koło rozrusznika. W wielu fordach nie ma takowego.
dwa lata, układu hamulcowego się niczym nie płucze, spuszcza się stary płyn, zalewa nowym klasy DOT4, odpowietrza hamulce i gotowe. Tylko że; trzeba odkręcić 4 małe śrubki - odpowietrzniki, przy każdym kole jest jeden, przez nie właśnie spuszcza się płyn i odpowietrza hamulce i te śrubki bywają wredne i łatwo się ukręcają, co dla amatora mechanika...
Cześć, czy do wymiany tego czujnika trzeba spuszczać płyn? Bo z tego, co widzę, nie uda się podnieść zbiornika wyrównawczego do góry na tyle, żeby wyjąć czujnik.
Witam no jak sie płyn chłodniczy wysuszy to są plamy koloru białego może byc też ubytek przez czujnik temperatury w chłodnicy czy zawór z ktorego sie spuszcza płyn posprawdzaj sobie to jeszcze
masz może rozpiskę kostki przyłączeniowej sterownika? Tu ją kiedyś zamieściłem https://www.elektroda.pl/rtvforum/downlo... Poza tym, masz program 2.5.1, to w nim w zakładce HELP/index, powinien być (przynajmniej ja mam) pełny opis tej instalacji (po angielsku lub holendersku - zależnie od języka jaki wybierzesz), łącznie ze wszystkimi...
Mam dojście do taniego glikolu, kolega jest magazynierem ,wiec zaleje glikolem, poza tym na dole paneli też są wej/wyj i mogę korek odkręcać do spuszczania płynu z paneli z rurek z leci grawitacyjnie.
np odpowietrznika chłodnicy znajdującym się najczęściej w jej najniższym punkcie w rogu Nigdy nie widziałem tam odpowietrznika, jak już to kranik do spuszczania płynu. Od kiedy to odpowietrznik jest na dole? prawa fizyki Jak się zna prawa fizyki to się wie że odpowietrznik jest na górze a nie na dole odpowietrzanego elementu. Z tego powodu w górnym...
Płyn spyścisz odłączając rurę dolną przy chłodnicy (gruba). Potem łączysz tą rurę z chłodnicą i nalewasz powoli płyn. Pewnie zapowietrzy się nagrzewnica, ale ma ona swój odpowetrznik na przewodzie do nagrzewnicy w komorze silnikowe przy ścianie grodziowej. Przy spuszczaniu i napełnianiu płyny ustaw pokrętło ogrzewania na grzanie.
Płyn wymieniony na ORLEN HIPOL ATF II D i jest o wiele lepiej zobaczymy na jak długo bo podczas spuszczania starego płynu zauważyłem coś niepokojącego. Zielony febi zalałem pół roku temu i podczas spuszczania go dzisiaj był ciemny, a nawet czarny - co to może oznaczać?
Nigdy tak nie rób, nie wolno spuszczać płynu z układu hamulcowego aby słabiej działał. Może przestać działać całkowicie. To że jest przysłowiową brzytwą, to powód do radości, naucz się hamować
A może warto spróbować na samym początku odpowietrzyć układ. Opisz sytuację kiedy i czy w ogóle był spuszczany płyn.
Są na rynku przyrządy, aby sprężonym powietrzem zwiększyć ciśnienie w zbiorniczku. Ale odpowietrzyć czeba, obojętnie czy cylinderki hamulcowe albo sprzęgła spuszczając płyn do jakiegoś naczynia (przez odpowietrzniki).
Na rysunku jest zaznaczony spust płynu z silnika AM6. http://obrazki.elektroda.net/47_12590692...
Najpierw pozbywasz się maski, spuszczasz płyn z układu i odpinasz przewody chłodnicze, powietrzne i elektryczne. Podpierasz ciągnik i odjeżdżasz przednim wspornikiem. Zbyteczna robota. Wystarczy podeprzeć skrzynie,przedni wspornik ma oddzielną śrubę którą tylko luzujemy [/quote]
Witam co chodzi o hamulce w maluszku to jak pompujesz 4,5 razy rośnie pedał a po krótkiej chwili znów naciśniesz pedał i leci do podłogi to wkręć włącznik stopu o pół obrotu i sprawdż to trzeba kilka razy próbować nim się reguluje skok popychacza pompy hamulca , jak pedał leci to za bardzo spuszcza ciśnienie płynu. Blokujesz pompę hamulcową i jedziesz...
Ale taki zawór jest bardzo rzadko wykorzystywany, używany. Co wcale nie zmienia faktu, że powinien być sprawny. Wykorzystanie takowego polega tylko, i wyłącznie na tym. Że zamyka, odcina on przepływ na przykład gdy chcemy zdjąć grzejnik , a zarazem nie chcemy spuszczać płynu (wody?) obiegowego z prawie całego układu. Czyli po prostu. U góry grzejnika...
Uwierz mi ze zdarzają się przypadki że ludzie do dziś jeżdżą latem na wodzie. Ale to że niby po zimie spuszczają płyn?
Przyłożyłem przewód do masy, wskaźnik dziala, na dniach zamówię czujnik i będę wymieniał, pytanko czy dużo płynu ucieknie podczas tej wymiany, bo nie wiem czy mam spuszczać cały płyn czy wystarczy sprawnie wyciągnąć stary i wkręcić nowy
Dziekuje za odpowiedz. Da się to wymienić samodzielnie (bez spuszczania płynu pewnie ciężko...)? Z jednej strony koledzy z fordpolska piszą że "ten typ tak ma", ale z drugiej zimny silnik więcej pali no i w środku trzeba siedzieć w futrze :) Ceny zaczynają sie od sto pare, do niecałych 300 za oryginał, więc może warto spróbować. Pozdrawiam.
O ile pamiętam to odkręcasz chłodniczkę i wyleci tyle co w przewodach, jak masz zaciski do węży to nie trzeba nawet spuszczać płynu
Spuszczasz płyn, wlewasz nowy, odpowietrzasz układ zgodnie z procedurą i gotowe. Zajęcie w żadnym przypadku nie dla laika! .
Bardzo mało jest samochodów bez takiej możliwości np VW Transporter t4 ale tam się otwiera cały przód z chłodnicą bez spuszczania płynu chłodniczego, trzeba tylko zaślepkę do oleju do serwa.
Wykręć że zawór EGR ( trza spuszczać płyn chłodniczy!) i go wypiaskuj. Żadne moczenia w jakichkolwiek płynach, tylko czyść na sucho! Ja mam taką metodę, że robię to bez odkręcania, zrobiłem sobie proste urządzenie, 3 minuty i po sprawie.
(at)qkohe155 A jak zamierzasz spuszczać na zimę płyn chłodniczy skoro zaślepisz kranik spustowy na amen? To Polska ze swoimi zimami a nie Surinam z wiecznym latem.
chodzi ci o nagrzewnicę od ogrzewania ?? to tylko spuszczasz płyn z układu chłodzenia i możesz przystąpić do demontażu
Odkręcasz korek zbiorniczka, zdejmujesz dolny wąż z chłodnicy i spuszczasz płyn, możesz na chwilę odpalić silnik, wtedy pompa wypchnie część płynu z bloku. Zalewasz nowy płyn na odkręconym odpowietrzniku. Odpowietrza się na pracującym silniku, odkręcając odpowietrznik na wężu wodnym lub termostacie(miejsce zamontowania odpowietrznika zależy od silnika,...
Witam. Planuję wymianę płynu chłodniczego w moim aucie. Wiem, że jest opis. Ale wole zapytać praktyków, gdzie lepiej i łatwiej jest spuszczać płyn? - przy samej chłodnicy, czy nagrzewnicy?
Rozpoławiasz jak każdy inny ciągnik.Zaczynasz od odłączenia akumulatora,spuszczasz płyn z chłodnicy bo musisz odłączyc weże od ogrzewania kabiny.Odłączasz przewody wspomagania, kabel od rozrusznika,obrotomierz,instalacje el.,cięgno gazu itd. Potem sruby łączące silnik ze skrzynią i rozsuwasz. 23 kwietnia jestem w Polsce to moge Ci wysłac serwisówke...
Przecież to jest pod obudową termostatu. Dojście od góry jest. To nie to co w skrzyni 6b, że od spodu auta trzeba wchodzić. Jak czujnik temperatury wymieniłem bez spuszczania całego płynu, to z czujnikiem wału też sobie można poradzić. Ręka tam wejdzie bez problemu.
Tak , bo pompa jeszcze jest do dalszego użytku ,ale trzeba to sprawdzić :idea: jak masz kanał lub podnosnik to odkrecasz przewody i spuszczasz ,waże jest żeby potem nalewając płyn należy odpowietrzyć cały układ najlepiej to robi się kręcąc kierownicą raz w lewo do oporu i w prawo i dolewać płyn
Witam. czy kolega przy demontazu osłony rozrzadu ta z pompa wody, musiał spuszczac płyn chlodzacy?
Spuszczałeś płyn czy nie? Jeśli nie to wystarczy zrobić z 10 km i się sam odpowietrzy.
Termostat jest w króćcu wodnym w dolnej części bloku silnika. Po wężu od chłodnicy dojdziesz do niego. Spuszczasz płyn z ukladu i odkręcasz ten kruciec. W środku jest termostat, pamiętaj by nowego nie założyc odwrotnie.Termostat zakładaj tylko Wahlera innych nie polecam. Nie zapomnij o nowej uszczelce ( powinna być w zestawie) by równo się ułożyła....
Na pewno masz uszkodzony czujnik CHT temperatury głowicy. Podobno jest ok. W serwisie powiedziano, że wskaźnik skakał z powodu niedostatecznej ilości płynu. Tego ubywało, bo był jednak pęknięty wężyk przy pompie. Przy wymianie sprzegła w Transicie FWD nie widzę potrzeby spuszczania płynu... Tak też usłyszałem w serwisie. Generalnie twierdzą, że problem...
Wybrałem pompę do spuszczania oleju ( na 12V i 24V ), z alle.. za ok 40 pln. + taśmy kroplujące. Jak przyjdzie to będę testował, zobaczymy z tym zasilaczem od laptopa ( pewno jakiś w domu się pałęta ) - dzięki Pamiętaj że takie pompki do oleju są smarowane pompowanym medium. Mi się już jedną taką udało zatrzeć spuszczaniem płynu chłodzącego z samochodu.....
Trochę roboty przy tym będzie, bo nie wiem, czy nie będzie przy tym trzeba rozkręcić deskę rozdzielczą. Nie znam się na tym, ale podejmuję się tego sam. Pytanie, czy przed tą wymianą trzeba spuszczać gdzieś płyn? Czy wystarczy to wymontować, włożyć nową nagrzewnicę i po sprawie?
Pewnie spuszczałeś płyn do czegoś i czymś go wlałeś więc może owe naczynia były zanieczyszczone?
W ubiegłym roku wiosną znajomemu robiłem przegląd i modernizacje systemu w Belgii. Przyjedź bo nie działa. Na miejscu okazało się, że z wymienników spuścił wodę, a przy okaji zpłyn paneli również.... przyszło słoneczko i upiekło sensory na kolektorach i było po zabawie. Pod żadnym pozorem nie można z tych układów spuszczać płynów. Końcówki prętów wymiennika...
Dzięki znalazłem. Przed jego wymianą muszę spuszczać płyn? http://obrazki.elektroda.pl/1393652400_1...
hp79, nie płyn spuszczałem tylko z chłodnicy. A poziom ma być tyle, co na zdjęciu? I czy taka temperatura nie jest za wysoka? Po rozgrzaniu jest na oko z 97 °C.
Mówisz o króćcu który zaznaczyłem na zdjęciu? https://obrazki.elektroda.pl/7358429600_... Jeszcze jedna ciekawostka, jak spuszczałem płyn z układu ściągając dolny wąż z chłodnicy, to płyn w zbiorniczku został i nie zleciał.
witam Nie znam dokładnie tego samochodu ale w nowych samochodach często nie ma kranika do spuszczania płynu tylko się ściąga najniżej położony przewód prawdopodobnie u dołu chłodnicy.
czyli co mam spuscic stary płyn z układu i zalac nowy to pomoże a jest w audi 80 zaworek do spuszczania płynu z układu ,jak tak to w którym miejscu
Radiator Flush jak najbardziej uzywac jest jeszcze specjalne urzadzenie do mycia systemow chlodzenia spuszcza stary plyn pluka zalewa nowym ,nawet wykrywa przecieki . A z ta woda to mi chodzilo tylko o wyplukanie starego plynu zeby sie nie mieszaly po zastosowaniu plynu z innej rodziny\ Alaz coz plyn juz pewnie dawno wymieniony!
Na abs-ie było: słaby prąd od akumulatora to został on podładowany klemy wyczyszczone łącznie z biegunami w akumulatorze, nowe gniazdo bezpiecznika przy akumulatorze. Coś może być w prawym tylnim kole ale nie wiem i żarówka od stopu się podobno nie paliła. Ale jeśli o ta pompę chodzi to nawet jakbym chciał wymontować sama elektronikę tej pompy to i...
Odnalazłem tą część ale nic niepokojącego nie odnalazłem, ale może to być to. Czy można to odkręcić bez spuszczania płynu czy jednak trzeba płyn spuścić. https://obrazki.elektroda.pl/8719348400_... Jest to ta część zaznaczona kółeczkiem czerwonym (nr. 29). I jeszcze pytanie dokąd idzie ta rurka, gdzie ją zlokalizować.
A kiedy był przegląd parownika?, kiedy spuszczany olej z parownika. Zakładam, że płyn "zimowy" w chłodnicy. wszystko to mogło spowodować, że parownik przymarzł. Następna sprawa i pierwsza, którą powinieneś zrobić to sprawdzić elektrozawory, poprostu rozruszać. Każdy elektrozawór ma plus i minus, możesz je rozruszać przez podłączenie akumulatora. Ja...
Witam, Mam takie pytanie gdzie sie spuszcza płyn z chłodnicy bo chciałem wymienić i nie wiem gdzie to się wogole wymienia czy jakiś korek spustowy jest czy coś. Proszę pilnie o pomoc.
Dziś zainteresowałem się luzem na pompce a pedałem(dzięki waszym propozycją ). Nie mając wiele możliwości wypieliłem i zdemontowałem czujnik przy sprzęgle. Pedał poszedł trochę w górę, tak jak by go tłoczek jeszcze wypchnął w górę. Tylko że teraz się zastanawiam czy można jeździć bez tego czujnika. Bo silnik pracuje tak samo, a w czasie zmiany biegów...
w jakim czasie wskakuje taka temp? jeśli spuszczałeś płyn i z powrotem napełnialeś to będzie zapowietrzony układ czy nie ubywa Ci płynu? jak ubywa to uszczelka pod głowicą do wymiany
a opisz no Kolego w szczegółach jak wykonywałeś proces wymiany cieczy chłodzącej, skąd spuszczałeś płyn i jak to robiłeś. Czy czasem nie już na mrozie ?
spuszczając płyn z układu np, ściągając jakiś wąż w możliwie najniższym punkcie spłynie ci wszystko co w nim jest. zalej potem olejem do przekładni (to niby to samo co płyn do wspomy ale u mnie właśnie na tym zaczęło działać). nie da się zalać osobno układu i maglownicy
Wydaje mi się że działa dobrze. Chłodnica się delikatnie pci przy zaworku do spuszczania płynu. Ale prócz tego to nic. Temp. 90s.C osiąga gdzieś po 4km.
Prawdopodobnie padł Ci czujnik temperatury cieczy ECT znajdziesz go pod aparatem zapłonowym, czujnik na 4 piny-zobacz jaki kolor i kup nowy. Wymienisz go bez spuszczania płynu.
w eskorcie 1,8 td spuszczałem płyn przez korek w chłodnicy i śróbkę w bloku atu w vectrze to czarna magia,a węże nie sa na dole chłodnicy żeby płyn mógł sobie swobodnie zlecieć
Mam pytanie związane z tym wątkiem. W moim Touaregu R5 2.5 Tdi plyn chlodzący wyrzuca w momencie wyłączenia silnika. Całą trasę temperatura jest w normie, gdy auto stygnie korkiem spuszcza płyn. Mechanik robił test na szczelność, nic nie wykazało. Stwierdził, że może chłodniczka EGR, będziemy ją omijać i testować. Zasugerował też wymianę pompy wody,...
Mam pytanie. Czy z każdego parownika należy spuszczać olej? W moim parowniku nie ma śruby do spuszczania tego płynu.
Taki żółty plastik jak jest podciągasz do góry a potem odchylasz dolny zatrzask. Płyn spuszczasz albo szybka przekładasz na zimnym i dolewasz. No chyba że jest z obudową.
Witam jakiś czas temu tylko raz pojawił mi się komunikat poz.chłodziwa póżniej znikł byłem na komputerach u mechanika bo wymieniałem rozrząd spuszczał płyn do chłodnicy bo była wymieniana pompa wodna sprawdzał mi płyn w chłodnicy temperaturę ma do -22 stopni porobiłem wszystko i ostanio jechałem i znowu mi się pojawiło to samo nie wiem co to jest
Witam. W drodze do pracy zauważyłem że słabo działa ogrzewanie. Pomyślałem że nagrzewnica jest zapowietrzona (spuszczałem płyn z miesiąc temu). Pod samą pracą zaczął migać mi check engine. Silnik normalnie pracował, ale po zgaszeniu silnika załączył się wentylator. Kojarzy ktoś takie objawy? Co najpierw sprawdzić, termostat, czujnik temperatury? Dodam...
Jeśli spuszczałeś płyn to mogłeś sobie zmierzyć rezystancję na czujniku z płynem i bez. Jesli się zmienia to jest OK. Ja kupiłem zbiornik od 807 bo jest ich duży wybór w dobrych cenach a do C5 jest trudno i z reguły kosztują 2-3 razy tyle. Dziwne, że w lexii pokazuje jakieś typy błędów bez opisów.
Spuszczasz stary płyn. Zalewasz nowy płyn do chłodnicy. I albo zalewasz płyn na odpalonym silniku, dolewasz pod korek i nie zakręcasz tego korka do zagrzania silnika (po zagrzaniu zakręcasz korek, gasisz silnik, idziesz na browara) - albo zalewasz nowy płyn pod korek, zakręcasz ten korek, odpalasz silnik, zagrzewasz go do roboczej temperatury pracy,...
1. regulacja zaworów Była robiona z 10k przed. 2. wymiana świec zapłonowych i sprawdzenie cewek. Świece też jeszcze są ok. Pewnie sobie już poradziłeś, ale napiszę. Problem ustał całkowicie "przypadkowo", a mianowicie... po wymianie cieczy chłodzącej. Układ chłodzenia jest szczelny bo płynu nie ubywało w jakoś znaczących ilościach, od wymiany do wymiany...
Dziękuję. Wymiana czujnika pomogła. Zrobiłem już około 400km, głównie po mieście i silnik pracuje idealnie. Wymiana czujnika zajeła około 2 min:). Nie spuszczałem płynu. Nowy czujnik ma podobną rezystancję jak ten stary. Może pod napięciem zaczynał, źle wskazywać.
EGR wisi. Robota przy tym wiąże się ze spuszczaniem części płynu chłodniczego. Dobrze jest mieć też sprzęt do piaskowania, wiele tam śrubokrętem nie pośturasz.
spuszczanie płynu renault spuszczanie płynu chłodniczego spuszczanie paliwa
zamykanie skrzyde bramy gorący elektrozawór telefon alcatel połączenie
miękki start ukośnica transformator gwiazda trojkat
Zalecane marki cewek zapłonowych do Audi A8 D2 3.7 V8 Uprawnienia do przeniesienia licznika energii