Cofam swój poprzedni post. Nie ma korka w bloku ;)
1. Nie posiada korka 2. Odpowietrzy się samodzielnie, zalewasz płyn otwarty wlew płynu i gdy uchyli się termostat uzupelniasz płyn. 3. Pompa jest mechaniczna a elektryczna wspomaga przepływ płynu przez chłodnice EGR. Możesz uruchomić ją z pozycji testera diagnostycznego.
Całego płynu nie zlejesz zawsze w pompie coś zostanie ale jest różnica wylać 0,2 L a 2l litry. Co do podnoszenia 1.0 jest lekkie więc krzywdy misce nie zrobisz ,ale podkładka z deski wymagana . Choć ja staram się zawsze podpierać zawsze za nadlew bloku obok miski.
To co pokazałeś na zdjęciu służy do spuszczania płynu. Tam chyba rzeczywiście pomagało wykręcenie odpowietrznika. A czujnik może być bubel jasne.
Dostałem w prezencie wężyk spustowy Raczej kabel, bo wężyk spustowy kojarzy się ze spuszczaniem płynu. W załączniku instrukcja tego aparatu. Może być Ci pomocna.
Tak, to jest kranik do spuszczania płynu
napewno jest korek spustowy, zwykle w Yanmarach jest po lewej stronie na ramie pomocniczej przy silniku taki korek i idą do niego zwykle takie 2 wężyki wyglądające jak kabel od żelazka takie w oplocie biało-czarnym jeden wężyk idzie do chłodnicy drugi do bloku i to jest wspólny spust. swoją drogą warto przepłukać układ kilka razy zalewając wodę, grzejąc...
Na dole chłodnicy po prawej jest duży trójnik i pokrętło z kroccem do spuszczania płynu. Nałóż na niego kawałek węża fi12 i ładnie spuścisz płyn do kuwety. Ale z samego termostatu i tak wyleci trochę płynu przy wymianie o ringu.
Tak odkręcić wąż na dole przy chłodnicy i ustawić przełącznik ogrzewania na maksymalne ciepło .
kolego escort nieposiada korka do spuszczania płynu chłodniczego musisz zdjąć wąż od chłodnicy położony w najniższym punkcie.
Gdzie w bloku silnika jest śruba od spuszczania płynu chłodniczego? Dane samochodu wyżej.
To jest zawór EGR w tej bryce, pokazuję, bo zaraz jakiś wpadnie i każe pewnie jakies membramki sprawdzać. Ni ma tam nic takiego. Zazwyczaj jest zawalony czarnym żużlem, ale jest netoda na czyszczenie bez wykręcania jego. Wykręcanie to trochę dupiana robota, bo trzeba spuszczać płyn, obudowa zaworu jest częścią układu chłodzenia.
Witam,proszę o podpowiedz czy montując pompkę wody trzeba spuszczać płyn,szukam schematu alhambry 99.tdi,do przerobienia na postojowe.
[quote="viper111"]Witam, omyłkowo wlałem około 5 litrów zwykłej wody do zbiornika AdBlue, następnie do tankowałem do pełna AdBlue. Czyli sądzę, że około 1/3 jest zwykłej wody i 2/3 AdBlue. Pytanie czy może coś się uszkodzić czy tez auto przepali mniejsze stężenie mocznika?[/quote] Na 99 % wywali podczas eksploatacji błąd związany z...
podjechać gdzie i zaraz spuszczać płyn i jeszcze raz zakładać termostat Żeby wymienić termostat nie trzeba spuszczać płynu...
jednak w moim eskoecie 1.8d z 93r. niema takiego korka
Cześć, czy do wymiany tego czujnika trzeba spuszczać płyn? Bo z tego, co widzę, nie uda się podnieść zbiornika wyrównawczego do góry na tyle, żeby wyjąć czujnik.
1. Odkręcasz osłony i inne elementy które przeszkadzają dostać się do cylindra oraz prawej pokrywy silnika 2. Odkręcasz układ wydechowy 3. Spuszczasz płyn chłodniczy (odkręcić srubkę na pompie płynu - w prawej pokrywie silnika) 4. Wykręcasz świecę zapłonową 5. Odkręcasz 4 nakrętki M7 głowicy 6. Zdejmujesz głowicę a następnie cylinder 7. Zdejmujesz ostrożnie...
masz może rozpiskę kostki przyłączeniowej sterownika? Tu ją kiedyś zamieściłem https://www.elektroda.pl/rtvforum/downlo... Poza tym, masz program 2.5.1, to w nim w zakładce HELP/index, powinien być (przynajmniej ja mam) pełny opis tej instalacji (po angielsku lub holendersku - zależnie od języka jaki wybierzesz), łącznie ze wszystkimi...
Mam dojście do taniego glikolu, kolega jest magazynierem ,wiec zaleje glikolem, poza tym na dole paneli też są wej/wyj i mogę korek odkręcać do spuszczania płynu z paneli z rurek z leci grawitacyjnie.
tylko gdzie sie spuszcza płyn
Witam no jak sie płyn chłodniczy wysuszy to są plamy koloru białego może byc też ubytek przez czujnik temperatury w chłodnicy czy zawór z ktorego sie spuszcza płyn posprawdzaj sobie to jeszcze
No okej ale spuszczanie płynu jest konieczne co nie?
dwa lata, układu hamulcowego się niczym nie płucze, spuszcza się stary płyn, zalewa nowym klasy DOT4, odpowietrza hamulce i gotowe. Tylko że; trzeba odkręcić 4 małe śrubki - odpowietrzniki, przy każdym kole jest jeden, przez nie właśnie spuszcza się płyn i odpowietrza hamulce i te śrubki bywają wredne i łatwo się ukręcają, co dla amatora mechanika...
Nigdy tak nie rób, nie wolno spuszczać płynu z układu hamulcowego aby słabiej działał. Może przestać działać całkowicie. To że jest przysłowiową brzytwą, to powód do radości, naucz się hamować
np odpowietrznika chłodnicy znajdującym się najczęściej w jej najniższym punkcie w rogu Nigdy nie widziałem tam odpowietrznika, jak już to kranik do spuszczania płynu. Od kiedy to odpowietrznik jest na dole? prawa fizyki Jak się zna prawa fizyki to się wie że odpowietrznik jest na górze a nie na dole odpowietrzanego elementu. Z tego powodu w górnym...
Płyn wymieniony na ORLEN HIPOL ATF II D i jest o wiele lepiej zobaczymy na jak długo bo podczas spuszczania starego płynu zauważyłem coś niepokojącego. Zielony febi zalałem pół roku temu i podczas spuszczania go dzisiaj był ciemny, a nawet czarny - co to może oznaczać?
A może warto spróbować na samym początku odpowietrzyć układ. Opisz sytuację kiedy i czy w ogóle był spuszczany płyn.
Na rysunku jest zaznaczony spust płynu z silnika AM6. http://obrazki.elektroda.net/47_12590692...
Uwierz mi ze zdarzają się przypadki że ludzie do dziś jeżdżą latem na wodzie. Ale to że niby po zimie spuszczają płyn?
A po co ten płyn wymieniasz?Takie spuszczanie i zalewanie to o kant d.. rozbić.Trzeba to zrobić dynamicznie, bo tylko zmieszasz stary z nowym i nic ci to nie da.
O ile pamiętam to odkręcasz chłodniczkę i wyleci tyle co w przewodach, jak masz zaciski do węży to nie trzeba nawet spuszczać płynu
Ale taki zawór jest bardzo rzadko wykorzystywany, używany. Co wcale nie zmienia faktu, że powinien być sprawny. Wykorzystanie takowego polega tylko, i wyłącznie na tym. Że zamyka, odcina on przepływ na przykład gdy chcemy zdjąć grzejnik , a zarazem nie chcemy spuszczać płynu (wody?) obiegowego z prawie całego układu. Czyli po prostu. U góry grzejnika...
Bardzo mało jest samochodów bez takiej możliwości np VW Transporter t4 ale tam się otwiera cały przód z chłodnicą bez spuszczania płynu chłodniczego, trzeba tylko zaślepkę do oleju do serwa.
Dziekuje za odpowiedz. Da się to wymienić samodzielnie (bez spuszczania płynu pewnie ciężko...)? Z jednej strony koledzy z fordpolska piszą że "ten typ tak ma", ale z drugiej zimny silnik więcej pali no i w środku trzeba siedzieć w futrze :) Ceny zaczynają sie od sto pare, do niecałych 300 za oryginał, więc może warto spróbować. Pozdrawiam.
Najpierw pozbywasz się maski, spuszczasz płyn z układu i odpinasz przewody chłodnicze, powietrzne i elektryczne. Podpierasz ciągnik i odjeżdżasz przednim wspornikiem. Zbyteczna robota. Wystarczy podeprzeć skrzynie,przedni wspornik ma oddzielną śrubę którą tylko luzujemy [/quote]
Spuszczasz płyn, wlewasz nowy, odpowietrzasz układ zgodnie z procedurą i gotowe. Zajęcie w żadnym przypadku nie dla laika! .
To zdjęcie paska i koła z wałka nie jest ruszaniem rozrządu? Odchylić osłonę znaczy wyginać ją, czyli niszczyć. Akurat wczoraj w swojej C16NZ termostat zmieniłem, jak by nie robić to i tak 80% czasu to spuszczanie i zalewanie płynu tak żeby bałaganu nie narobić.
Przyłożyłem przewód do masy, wskaźnik dziala, na dniach zamówię czujnik i będę wymieniał, pytanko czy dużo płynu ucieknie podczas tej wymiany, bo nie wiem czy mam spuszczać cały płyn czy wystarczy sprawnie wyciągnąć stary i wkręcić nowy
Witam co chodzi o hamulce w maluszku to jak pompujesz 4,5 razy rośnie pedał a po krótkiej chwili znów naciśniesz pedał i leci do podłogi to wkręć włącznik stopu o pół obrotu i sprawdż to trzeba kilka razy próbować nim się reguluje skok popychacza pompy hamulca , jak pedał leci to za bardzo spuszcza ciśnienie płynu. Blokujesz pompę hamulcową i jedziesz...
Przecież to jest pod obudową termostatu. Dojście od góry jest. To nie to co w skrzyni 6b, że od spodu auta trzeba wchodzić. Jak czujnik temperatury wymieniłem bez spuszczania całego płynu, to z czujnikiem wału też sobie można poradzić. Ręka tam wejdzie bez problemu.
Rozpoławiasz jak każdy inny ciągnik.Zaczynasz od odłączenia akumulatora,spuszczasz płyn z chłodnicy bo musisz odłączyc weże od ogrzewania kabiny.Odłączasz przewody wspomagania, kabel od rozrusznika,obrotomierz,instalacje el.,cięgno gazu itd. Potem sruby łączące silnik ze skrzynią i rozsuwasz. 23 kwietnia jestem w Polsce to moge Ci wysłac serwisówke...
chodzi ci o nagrzewnicę od ogrzewania ?? to tylko spuszczasz płyn z układu chłodzenia i możesz przystąpić do demontażu
Wykręć że zawór EGR ( trza spuszczać płyn chłodniczy!) i go wypiaskuj. Żadne moczenia w jakichkolwiek płynach, tylko czyść na sucho! Ja mam taką metodę, że robię to bez odkręcania, zrobiłem sobie proste urządzenie, 3 minuty i po sprawie.
Witam. Planuję wymianę płynu chłodniczego w moim aucie. Wiem, że jest opis. Ale wole zapytać praktyków, gdzie lepiej i łatwiej jest spuszczać płyn? - przy samej chłodnicy, czy nagrzewnicy?
Dzięki znalazłem. Przed jego wymianą muszę spuszczać płyn? http://obrazki.elektroda.pl/1393652400_1...
Spuszczałeś płyn czy nie? Jeśli nie to wystarczy zrobić z 10 km i się sam odpowietrzy.
W ubiegłym roku wiosną znajomemu robiłem przegląd i modernizacje systemu w Belgii. Przyjedź bo nie działa. Na miejscu okazało się, że z wymienników spuścił wodę, a przy okaji zpłyn paneli również.... przyszło słoneczko i upiekło sensory na kolektorach i było po zabawie. Pod żadnym pozorem nie można z tych układów spuszczać płynów. Końcówki prętów wymiennika...
Termostat jest w króćcu wodnym w dolnej części bloku silnika. Po wężu od chłodnicy dojdziesz do niego. Spuszczasz płyn z ukladu i odkręcasz ten kruciec. W środku jest termostat, pamiętaj by nowego nie założyc odwrotnie.Termostat zakładaj tylko Wahlera innych nie polecam. Nie zapomnij o nowej uszczelce ( powinna być w zestawie) by równo się ułożyła....
Pewnie spuszczałeś płyn do czegoś i czymś go wlałeś więc może owe naczynia były zanieczyszczone?
Trochę roboty przy tym będzie, bo nie wiem, czy nie będzie przy tym trzeba rozkręcić deskę rozdzielczą. Nie znam się na tym, ale podejmuję się tego sam. Pytanie, czy przed tą wymianą trzeba spuszczać gdzieś płyn? Czy wystarczy to wymontować, włożyć nową nagrzewnicę i po sprawie?
Czyli że zdejmę zderzak przedni, potem reflektory, belkę przednią i muszę jeszcze odpiąć chłodnicę od pasa, bo inaczej nie zejdzie? Czy może chłodnica jest przymocowana na śrubach w tym pasie i po ich odkręceniu ona będzie jeszcze wisieć na przewodach i ja będę mógł pas zdjąć i nałożyć na tak wiszącą chłodnicę nowy, nieuszkodzony? Na zdjęciu obok chłodnicy...
Odkręcasz korek zbiorniczka, zdejmujesz dolny wąż z chłodnicy i spuszczasz płyn, możesz na chwilę odpalić silnik, wtedy pompa wypchnie część płynu z bloku. Zalewasz nowy płyn na odkręconym odpowietrzniku. Odpowietrza się na pracującym silniku, odkręcając odpowietrznik na wężu wodnym lub termostacie(miejsce zamontowania odpowietrznika zależy od silnika,...
Na abs-ie było: słaby prąd od akumulatora to został on podładowany klemy wyczyszczone łącznie z biegunami w akumulatorze, nowe gniazdo bezpiecznika przy akumulatorze. Coś może być w prawym tylnim kole ale nie wiem i żarówka od stopu się podobno nie paliła. Ale jeśli o ta pompę chodzi to nawet jakbym chciał wymontować sama elektronikę tej pompy to i...
hp79, nie płyn spuszczałem tylko z chłodnicy. A poziom ma być tyle, co na zdjęciu? I czy taka temperatura nie jest za wysoka? Po rozgrzaniu jest na oko z 97 °C.
Mówisz o króćcu który zaznaczyłem na zdjęciu? https://obrazki.elektroda.pl/7358429600_... Jeszcze jedna ciekawostka, jak spuszczałem płyn z układu ściągając dolny wąż z chłodnicy, to płyn w zbiorniczku został i nie zleciał.
Na pewno masz uszkodzony czujnik CHT temperatury głowicy. Podobno jest ok. W serwisie powiedziano, że wskaźnik skakał z powodu niedostatecznej ilości płynu. Tego ubywało, bo był jednak pęknięty wężyk przy pompie. Przy wymianie sprzegła w Transicie FWD nie widzę potrzeby spuszczania płynu... Tak też usłyszałem w serwisie. Generalnie twierdzą, że problem...
witam Nie znam dokładnie tego samochodu ale w nowych samochodach często nie ma kranika do spuszczania płynu tylko się ściąga najniżej położony przewód prawdopodobnie u dołu chłodnicy.
Wybrałem pompę do spuszczania oleju ( na 12V i 24V ), z alle.. za ok 40 pln. + taśmy kroplujące. Jak przyjdzie to będę testował, zobaczymy z tym zasilaczem od laptopa ( pewno jakiś w domu się pałęta ) - dzięki Pamiętaj że takie pompki do oleju są smarowane pompowanym medium. Mi się już jedną taką udało zatrzeć spuszczaniem płynu chłodzącego z samochodu.....
Także zastanawiałem się nad wymianą i doszedłem że bez spuszczania płynu można to zrobić i oczywiście tylko oryginał tym bardziej że samemu da się to zrobić . Dzięki za odpowiedz.
Odnalazłem tą część ale nic niepokojącego nie odnalazłem, ale może to być to. Czy można to odkręcić bez spuszczania płynu czy jednak trzeba płyn spuścić. https://obrazki.elektroda.pl/8719348400_... Jest to ta część zaznaczona kółeczkiem czerwonym (nr. 29). I jeszcze pytanie dokąd idzie ta rurka, gdzie ją zlokalizować.
Witam, Mam takie pytanie gdzie sie spuszcza płyn z chłodnicy bo chciałem wymienić i nie wiem gdzie to się wogole wymienia czy jakiś korek spustowy jest czy coś. Proszę pilnie o pomoc.
czyli co mam spuscic stary płyn z układu i zalac nowy to pomoże a jest w audi 80 zaworek do spuszczania płynu z układu ,jak tak to w którym miejscu
Wydaje mi się że działa dobrze. Chłodnica się delikatnie pci przy zaworku do spuszczania płynu. Ale prócz tego to nic. Temp. 90s.C osiąga gdzieś po 4km.
a opisz no Kolego w szczegółach jak wykonywałeś proces wymiany cieczy chłodzącej, skąd spuszczałeś płyn i jak to robiłeś. Czy czasem nie już na mrozie ?
w jakim czasie wskakuje taka temp? jeśli spuszczałeś płyn i z powrotem napełnialeś to będzie zapowietrzony układ czy nie ubywa Ci płynu? jak ubywa to uszczelka pod głowicą do wymiany
Witam. W drodze do pracy zauważyłem że słabo działa ogrzewanie. Pomyślałem że nagrzewnica jest zapowietrzona (spuszczałem płyn z miesiąc temu). Pod samą pracą zaczął migać mi check engine. Silnik normalnie pracował, ale po zgaszeniu silnika załączył się wentylator. Kojarzy ktoś takie objawy? Co najpierw sprawdzić, termostat, czujnik temperatury? Dodam...
Prawdopodobnie padł Ci czujnik temperatury cieczy ECT znajdziesz go pod aparatem zapłonowym, czujnik na 4 piny-zobacz jaki kolor i kup nowy. Wymienisz go bez spuszczania płynu.
Płyn spyścisz odłączając rurę dolną przy chłodnicy (gruba). Potem łączysz tą rurę z chłodnicą i nalewasz powoli płyn. Pewnie zapowietrzy się nagrzewnica, ale ma ona swój odpowetrznik na przewodzie do nagrzewnicy w komorze silnikowe przy ścianie grodziowej. Przy spuszczaniu i napełnianiu płyny ustaw pokrętło ogrzewania na grzanie.
Witam jakiś czas temu tylko raz pojawił mi się komunikat poz.chłodziwa póżniej znikł byłem na komputerach u mechanika bo wymieniałem rozrząd spuszczał płyn do chłodnicy bo była wymieniana pompa wodna sprawdzał mi płyn w chłodnicy temperaturę ma do -22 stopni porobiłem wszystko i ostanio jechałem i znowu mi się pojawiło to samo nie wiem co to jest
w eskorcie 1,8 td spuszczałem płyn przez korek w chłodnicy i śróbkę w bloku atu w vectrze to czarna magia,a węże nie sa na dole chłodnicy żeby płyn mógł sobie swobodnie zlecieć
1. regulacja zaworów Była robiona z 10k przed. 2. wymiana świec zapłonowych i sprawdzenie cewek. Świece też jeszcze są ok. Pewnie sobie już poradziłeś, ale napiszę. Problem ustał całkowicie "przypadkowo", a mianowicie... po wymianie cieczy chłodzącej. Układ chłodzenia jest szczelny bo płynu nie ubywało w jakoś znaczących ilościach, od wymiany do wymiany...
Mam pytanie związane z tym wątkiem. W moim Touaregu R5 2.5 Tdi plyn chlodzący wyrzuca w momencie wyłączenia silnika. Całą trasę temperatura jest w normie, gdy auto stygnie korkiem spuszcza płyn. Mechanik robił test na szczelność, nic nie wykazało. Stwierdził, że może chłodniczka EGR, będziemy ją omijać i testować. Zasugerował też wymianę pompy wody,...
Jeśli spuszczałeś płyn to mogłeś sobie zmierzyć rezystancję na czujniku z płynem i bez. Jesli się zmienia to jest OK. Ja kupiłem zbiornik od 807 bo jest ich duży wybór w dobrych cenach a do C5 jest trudno i z reguły kosztują 2-3 razy tyle. Dziwne, że w lexii pokazuje jakieś typy błędów bez opisów.
kolego ten czujnik od ecu jest w kolektorze ssącym pod gażnikiem obok alternatora niebieska kostka dwu pinowa jak będziesz odkręcać to nawet nie musisz spuszczać płynu o ile nie odkręcisz korka w zbiorniczku wyrównawczym
no jest tak że wentylator się załancza i wyłancza. lałem też płyn który miał chłodnice oczyścić bo też mówili że może chłodnica niemieć przepływu i jak się nagrzewał jużże się kontrolka od temperatury zpalała to spuszczałem płyn i woda spływała tylko z bloku.:/ niewiem co może już być nie tak.
Taki żółty plastik jak jest podciągasz do góry a potem odchylasz dolny zatrzask. Płyn spuszczasz albo szybka przekładasz na zimnym i dolewasz. No chyba że jest z obudową.
Warto pamiętać o tak prozaicznym fakcie, jak gorsze właściwości chłodzące wszelkiego rodzaju płynów od wody. Kiedyś, gdy kierowcy musieli mieć zdecydowanie większą wiedzę o budowie pojazdu, powszechnie zalewano na zimę do samochodów płyn, a wiosną spuszczano płyn i wlewano wodę.
Mam pytanie. Czy z każdego parownika należy spuszczać olej? W moim parowniku nie ma śruby do spuszczania tego płynu.
Nawet jeżeli pompa wszystko "przepchnie", to zachowanie spadków w całej instalacji bardzo jest przydatne przy opróżnianiu instalacji. Nie zaszkodzi też przy napełnianiu - może być mniej miejsc do odpowietrzania. Oczywiście można sobie poradzić biegając do wszystkich połączeń rozłącznych lub montując odpowiednią liczbę zaworów spustowych, ale ja preferowałbym...
Tak, sam powinien sie odpowietrzyć, chociaż mi raz zrobił sie korek i trzebabyło popuścić śrube w dole chłodnicy, te od spuszczania płynu i wypuścić powietrze bo silnik sie grzał. W odpowietrzenu pomaga też podobno ściskanie węży podczas pracy silnika.
Dziękuję. Wymiana czujnika pomogła. Zrobiłem już około 400km, głównie po mieście i silnik pracuje idealnie. Wymiana czujnika zajeła około 2 min:). Nie spuszczałem płynu. Nowy czujnik ma podobną rezystancję jak ten stary. Może pod napięciem zaczynał, źle wskazywać.
witam miałem podobne objawy ale w audi a6 1.9 tdi 1999r wymiana czujnika temperatury /30 zł/ i wszystko ok czujnik z tyłu silnika a do wymiany nie potrzeba spuszczać płynu na zimno ciut pocieknie pozdrawiam
jak bezboleśnie ten silnik wymontować Nie ma takiej opcji... "Boleśnie" to trzeba zdjąć całą górę deski a potem z dużą "perswazją" demontować poszczególne elementy górnej części nagrzewnicy bez jej demontażu z auta. Dużo pieprzenia się, ale możliwe do zrobienia. Obejdzie się bez spuszczania płynu.
Cześć piter! Wiesz...jak się pomyśli to wszystko jest jasne...hehehe...ta nagrzewnica...Martwi mnie trochę te spuszczanie płynu...już raz to robiłem, przy wymianie płynu. Te opaski zaciskowe nie są takie przyjazne...bez kanału...A tak przy okazji...używasz jakiegoś sprzętu do diagnozowania? mam zamiar kupić...I jeszcze..."silnik 1,6 AEE jest taki sam...
Jakby ktoś chciał wiedzieć, odpowietrzyłem układ tak, jak zwykle. Poprzez spuszczanie zapowietrzonego płynu przy tym kole, gdzie był odkręcany przewód.
Majstry kolejny problem a właściwie to pytanie, ile oleju do wspomagania wchodzi do P eugeota 307 polift 1.6 benz. i jaki musi być ten olej. Zauważyłem, że mam poziom poniżej minimum a nie chcę robić dolewek tylko go wymienić. Czy mam to zrobić jak ten ziomek z K2? https://www.youtube.com/watch?v=dPC2qySR... Czy może trzeba...
panowie a jest akis korek spustowy do spuszczania płynu z tylko bloku silnika - bo przy wymianie termostatu -mimo iz z chlodnicy i całego ukł spusciłem cały plyn ok 5l jak sie wdawało - po odkreceniu termostatu z blkou wylało sie jeszcze dobre 2 litry ???
Głowy nie dam ,że nie było chyba że jest nie do rozpoznania ale mechanik (dodam ,że dobry ) spuszczał płyn i był koloru podobnego do borygo bo widziałem ,wydaje mi się że był ok.Jeżeli było coś wlewane albo wsypywane to chyba konsystencja by się zmieniła co? rozpoznał by na pewno , bo jak się go zapytałem przez telefon czy może spróbować w taki sposób...
Witam. Pojawił się problem z wyciekiem płynu chłodzącego z chłodnicy. Pacjent- Astra G 8V monowtrysk. Pęknięty jest górny króciec na który nałożony jest gumowy wąż idący do bloku silnika do termostatu . Próba spawania pękniętego króćca niewiele dała. Mam zamiar wymienić chłodnicę. Czy ktoś z forumowiczow dysponuje wiedzą który zamiennik posiada tak...
Temp. załączania wentylatora teoretycznie nie ma nic wspólnego z temp. otwarcia termostatu. Kolejna anomalia. Być może trzeba walczyć z termostatem od włączania dmuchawy albo to było zapowietrzenie. Ja rozwiązałem ten problem już w 2 autach montując termostat od pralki automatycznej z płynną regulacją temp. i mam święty spokój. W moim przypadku były...
Dobra wszystko jasne myślałem że to przez odmę olej tak nawala bo po zdjęciu odmy i przygazowaniu widać jak olej pryska ale nie tak duzo. A co do tego obiegu powietrza to czemu rurka od tego zaworu idzie do przepustnicy? Jeszcze dwa pytania przy demontażu kolektora trzeba spuszczać płyn chłodniczy czy tylko w przypadku zdejmowania listwy EGR? I jeszcze...
Witam. W silniku RP czujnik odpowiedzialny za sterowanie wolnych obrotów to czujnik niebieski (koszt ok. 25zł). Wymień go. Żeby to zrobić nie potrzeba spuszczać płynu chłodzącego. Na ZIMNYM silniku przy ZAKRĘCONYM korku w zbiorniczku wyrównawczym wystarczy odpiąć drucianą spinkę trzymającą czujnik, wyciągnąć go razem z oringiem (płyn nie wyleci - podciśnienie)...
Tak , bo pompa jeszcze jest do dalszego użytku ,ale trzeba to sprawdzić :idea: jak masz kanał lub podnosnik to odkrecasz przewody i spuszczasz ,waże jest żeby potem nalewając płyn należy odpowietrzyć cały układ najlepiej to robi się kręcąc kierownicą raz w lewo do oporu i w prawo i dolewać płyn
Witam.Mam prośbę.Może ktoś poda wielkość gwintu korka znajdującego się w bloku silnika a służącego do spuszczania płynu chłodzącego. Mam zamiar zamontować w to miejsce grzałkę 230v. Informacja ta uprościłaby i ułatwiła mi te czynności. A może ktoś poda namiary na producentów takich grzałek-bo ja znam tylko jednego. Pozdrawiam.
Tak. Lata temu. ;-) 12 godzin w garażu, ale da się zrobić bez spuszczania czynnika i płynu z nagrzewnicy. Instrukcja z 2011/2012 w pliku.
Też mi się wydawało że membrana nie ma nic z tym wspólnego jutro muszę dokładnie wytrzeć parownik i wtedy zobaczę może coś będę wiedział konkretniej bo odkręcać i spuszczać płyn ( w ciągu 4 miesięcy wymieniałem go 2 razy ) nie wiedząc dokładnej przyczyny, chciałbym tego uniknąć. Ale chciałem dokładnego potwierdzenia że nie ma możliwości uciekania płynu...
EGR wisi. Robota przy tym wiąże się ze spuszczaniem części płynu chłodniczego. Dobrze jest mieć też sprzęt do piaskowania, wiele tam śrubokrętem nie pośturasz.
Spuszczasz stary płyn. Zalewasz nowy płyn do chłodnicy. I albo zalewasz płyn na odpalonym silniku, dolewasz pod korek i nie zakręcasz tego korka do zagrzania silnika (po zagrzaniu zakręcasz korek, gasisz silnik, idziesz na browara) - albo zalewasz nowy płyn pod korek, zakręcasz ten korek, odpalasz silnik, zagrzewasz go do roboczej temperatury pracy,...
Jest jeszcze jeden sposób (dalej twierdzę że do spawu silnik się rozbiera!! ). Nie jestem zwolennikiem tego systemu , ale dwa razy uszczelniałem podobne wycieki . Czyścimy blok , grzejemy silnik tak aby reszta pyłu została wypłukana z mikro kanalików .Studzimy silnik , spuszczamy płyn chłodzący . Odkręcamy węże od silnika , blokujemy wloty płynu chłodzącego...
spuszczanie płynu renault spuszczanie płynu chłodniczego spuszczanie paliwa
electrolux eww1697mdw cichy bootdisk naprawa głośników altus
kompresor olejowy piekarnik siemens
Jak wyczyścić zaschnięty tusz w drukarce Brother? Naprawa modułu SAM w Mercedesie Vito - czy to możliwe?