1. Nie posiada korka 2. Odpowietrzy się samodzielnie, zalewasz płyn otwarty wlew płynu i gdy uchyli się termostat uzupelniasz płyn. 3. Pompa jest mechaniczna a elektryczna wspomaga przepływ płynu przez chłodnice EGR. Możesz uruchomić ją z pozycji testera diagnostycznego.
napewno jest korek spustowy, zwykle w Yanmarach jest po lewej stronie na ramie pomocniczej przy silniku taki korek i idą do niego zwykle takie 2 wężyki wyglądające jak kabel od żelazka takie w oplocie biało-czarnym jeden wężyk idzie do chłodnicy drugi do bloku i to jest wspólny spust. swoją drogą warto przepłukać układ kilka razy zalewając wodę, grzejąc...
kolego escort nieposiada korka do spuszczania płynu chłodniczego musisz zdjąć wąż od chłodnicy położony w najniższym punkcie.
Gdzie w bloku silnika jest śruba od spuszczania płynu chłodniczego? Dane samochodu wyżej.
1. Odkręcasz osłony i inne elementy które przeszkadzają dostać się do cylindra oraz prawej pokrywy silnika 2. Odkręcasz układ wydechowy 3. Spuszczasz płyn chłodniczy (odkręcić srubkę na pompie płynu - w prawej pokrywie silnika) 4. Wykręcasz świecę zapłonową 5. Odkręcasz 4 nakrętki M7 głowicy 6. Zdejmujesz głowicę a następnie cylinder 7. Zdejmujesz ostrożnie...
Bardzo mało jest samochodów bez takiej możliwości np VW Transporter t4 ale tam się otwiera cały przód z chłodnicą bez spuszczania płynu chłodniczego, trzeba tylko zaślepkę do oleju do serwa.
Wykręć że zawór EGR ( trza spuszczać płyn chłodniczy!) i go wypiaskuj. Żadne moczenia w jakichkolwiek płynach, tylko czyść na sucho! Ja mam taką metodę, że robię to bez odkręcania, zrobiłem sobie proste urządzenie, 3 minuty i po sprawie.
Tak, to jest kranik do spuszczania płynu
1. regulacja zaworów Była robiona z 10k przed. 2. wymiana świec zapłonowych i sprawdzenie cewek. Świece też jeszcze są ok. Pewnie sobie już poradziłeś, ale napiszę. Problem ustał całkowicie "przypadkowo", a mianowicie... po wymianie cieczy chłodzącej. Układ chłodzenia jest szczelny bo płynu nie ubywało w jakoś znaczących ilościach, od wymiany do wymiany...
Dobra wszystko jasne myślałem że to przez odmę olej tak nawala bo po zdjęciu odmy i przygazowaniu widać jak olej pryska ale nie tak duzo. A co do tego obiegu powietrza to czemu rurka od tego zaworu idzie do przepustnicy? Jeszcze dwa pytania przy demontażu kolektora trzeba spuszczać płyn chłodniczy czy tylko w przypadku zdejmowania listwy EGR? I jeszcze...
EGR wisi. Robota przy tym wiąże się ze spuszczaniem części płynu chłodniczego. Dobrze jest mieć też sprzęt do piaskowania, wiele tam śrubokrętem nie pośturasz.
Dziś wieczorem rozebrałem środkową konsole i faktycznie opornik jest we wnęce przy silniku nawiewu. Sprawdziłem i prąd dociera do silnika wiec to na 99% skończyły się szczotki tym bardziej tak sądzę gdyż w momencie jak sie postuka w obudowe silnika to na kilka sek ruszy. Pytanie następne jak bezboleśnie ten silnik wymontować i czy trzeba spuszczać płyn...
Mój błąd, więc tak to jest w Renault grand sceniczne 2005 r. : 1. spuszczamy płyn chłodniczy 2. Demontuje aż plastiki na środku czyli tam gdzie lewarek skrzyni biegów bo pod tym lewarkiem znajduje się chłodnica ciepłego powietrza 3. Demontujesz osłonę pod kierownicą 4. Jak zdemontujesz środkowe osłony plastikowe to na wysokości prawej nogi kierowcy...
Witam proszę o pomoc gdzie spuszcza się płyn chłodniczy w samochodzie kia k2700 w bloku ?? czy jest śruba czy kranik bo jest zalany wodą
Witam. Problem dotyczy niewiedzy przy wymianie termostatu... Gdzie jest to chyba wiem :) Czy mogę i jak zdjąć bezpiecznie pasek rozrządu? Był jakieś 12 tyś km temu wymieniany w warsztacie. Czy potrzebuje jakieś specjalne klucze? Chociażby do ustawienia odpowiednio napinacza? Jeśli sobie poradzę z tym przyjdzie pora na wymontowanie termostatu... Czy...
Zaworu prawdopodobnie do spuszczania płynu chłodniczego nie ma.Należy zdjąć opaskę zaciskową jak w CC i zdjąć wąż z króćca dolnego chłodnicy i płyn zleci do podstawionego naczynia.Po spuszczeniu płynu założyć ponownie wąż na króciec chłodnicy i ponownie zacisnąć opaską zaciskową.Zalewając płyn zwróć uwagę na dokładne odpowietrzenie chłodniczki nawiewu...
Kupiłem oryginalny termostat. Mam jeszcze pytanie: czy trzeba spuszczać cały płyn chłodniczy, czy można podłożyć szmaty pod to, co wycieknie a pon skręceniu całości uzupełnić płyn ? Dużo płynu wyleci ? Pytam, bo chciałbym samodzielnie termostat wymienić a nie mam dostępu do kanału.
Tylko Kolego jak to łożysko wymienić? . Nie jest trudne: spuszczasz płyn chłodniczy, demontujesz wentylator, pasek klinowy, odkręcasz pompę od bloku. I teraz spokojnie na stole ściągasz piastę wentylatora, odkręcasz tylną ścianke pompy- dekiel i wybijasz mwałek z łażysk razem z wirnikiem. Tylko wymieniaj wszystko a nie np 1 łożysko (2x łożysko, uszczelnienia,...
Jak robiłeś ten zabieg spuszczałeś cały płyn chłodniczy? Bo jak wiadomo nagrzewnica jest niżej niż zbiornik wyrównawczy i oczywiście po odkręceniu płyn cały wyleci.
Witam no jak sie płyn chłodniczy wysuszy to są plamy koloru białego może byc też ubytek przez czujnik temperatury w chłodnicy czy zawór z ktorego sie spuszcza płyn posprawdzaj sobie to jeszcze
witam skoro chłodnica i przewody odpadają to zostaje tylko nagrzewnica, a jak spuszczałeś tą wodę? Może coś jest po prostu niedokręcone.
Ja to robiłem bez demontowania pasa, płyn chłodniczy spuszczałem i rurę od IC ściągałem, ale w VR6 może luźniej 🙂 nie ma Turbo
Tak jak mówił kolega warto sprawdzić czy pompka podaje, krokowy działa, kable na szynie wtryskowej... itd.. Ale mam pytanko, czy spuszczałeś stary płyn chłodniczy? Odpowietrzyłeś układ? albo przynajmniej nie zapowietrzył się (czy parownik robi się ciepły/gorący)? Czy masz białe denko(białe gluty) od kurka gdzie wlewasz olej. Czy Twoje problemy zaczeły...
Witam, mam audi a3 8l 99r. 1.8 AGN. Problem jest taki, że wskazówka na desce pokazuje cały czas 60 stopni, czasem na chwilę podskoczy do 90... Termostat wymieniony, po podłączeniu VAGa pokazana jest temp ok 90 stopni. Czy są 2 czujniki temp; jeden daje odczyt do komputera, drugi na desce? Jeśli tak, to gdzie może znajdować się czujnik temperatury, który...
BYłem w serwisie EBERA i ustalono zegarem że poleciał sztyft żarowy ( kod 20 ) POWIE MI KTOS CZY TAKĄ WYMIANE MOŻNA PRZEPROWADZIĆ SAMEMU I CZY WIĄŻE SIĘ TO Z SPUSZCZANIEM PŁYNY CHŁODNICZEGO Z PIECYKA NO I CZY PÓŹNIEJ I TAK MUSZĘ ODBLOKOWAC PIEC ZEGAREM
A może warto spróbować na samym początku odpowietrzyć układ. Opisz sytuację kiedy i czy w ogóle był spuszczany płyn.
Najpierw pozbywasz się maski, spuszczasz płyn z układu i odpinasz przewody chłodnicze, powietrzne i elektryczne. Podpierasz ciągnik i odjeżdżasz przednim wspornikiem. Zbyteczna robota. Wystarczy podeprzeć skrzynie,przedni wspornik ma oddzielną śrubę którą tylko luzujemy [/quote]
No własnie problem w tym ze sa tam tylko dwie śruby w tym jedna urwana. Czy ma to sens zamontować termostat wlać płyn chłodniczy, odpowietrzyć podjechać gdzie i zaraz spuszczać płyn i jeszcze raz zakładać termostat?
Witam. Planuję wymianę płynu chłodniczego w moim aucie. Wiem, że jest opis. Ale wole zapytać praktyków, gdzie lepiej i łatwiej jest spuszczać płyn? - przy samej chłodnicy, czy nagrzewnicy?
Witam potrzebuje podpowiedzi przymierzam się do wymiany płynu chodzącego i płukanie całego układu bo zbiorniczku jest taki syf,nie wiem czy jest korek spustowy w moim peugeot 807 2.2 bęzyna Wymiana płynu chłodzącego oraz płukanie układu w Peugeot 807 2.2 benzyna to ważne czynności serwisowe, które pomogą utrzymać silnik w dobrym stanie. Oto szczegółowy...
Dzięki panowie wymieniłem Oring i zawleczkę koszt operacyjny 3 zł. Nic już nie leci ;) Wymieniałem bez spuszczania płynu ok litr mi wyleciał
Witam mam cc 700 z gaźnikeim typu aisan mam problem bo ułamał mi się jeden z dwóch kabelków odchodzących od czujnika termicznego(tutaj różne nazewnictwo dodam ze nie chodzi o ten przy chłodnicy). ze schematów i nowych części widzę ze tam jest uszczelka oring moje pytania: Jaka ciecz się pod tym znajduje?? czy muszę spuszczać płyn z układu chłodniczego...
Witam Ja obstawiał bym za uszczelką pod głowicę, standard niestety w Fav, koszt wymiany nie wielki jeżeli masz o tym jakieś pojęcie i troche odpowiednich mocnych kluczy. Uszczelka pod głowicę: 20-30zł uszczelka pod kolektory: 20-30zł planowanie 50-100, ja osobiście nigdy nie robię, patrze tylko czy nie ma wrzerów, 5l płynu chłodniczego 30zł Zabawy jak...
Odnośnie chłodniczki, dokonałem rewizji i ogólnie uszczelka wyglądała bez zarzutu.Mogło na niej przepuszczać bo praktycznie była ona w równej płaszczyźnie z rowkiem dla niej przeznaczonym i tak jakby nie było odpowiedniego doszczelnienia przy dokreceniu. Mimo wszystko byłem i tak zmuszony na niej zmontować ponownie, bo nie ma dostępnych przynajmniej...
Cześć, czy do wymiany tego czujnika trzeba spuszczać płyn? Bo z tego, co widzę, nie uda się podnieść zbiornika wyrównawczego do góry na tyle, żeby wyjąć czujnik.
Witam serdecznie, Będę w tą sobotę w końcu wymieniał płyn chłodniczy w wózku Toyota z silnikiem 4Y. Płyn wlewany do chłodnicy, nie ma zbiorniczka wyrównawczego. Mam do Was pytanie, bo przyznam że płynu chłodniczego jeszcze nigdy nie wymieniałem. Czy tam jest jakaś specjalna procedura? Czy po prostu spuszczam stary i przez chłodnicę nalewam nowy do pełna,...
Witam, zawiodło ładowanie akumulatora, na szczęście prąd skończył się pod domem :) Sprawdziłem bezpiecznik przy akumulatorze 20A, prześwietliłem 3 przewody od alternatora - są ze sobą połączone, sprawdziłem czy nie mają przebicia do masy - wszystko ok. Po uruchomieniu silnika pomiędzy nimi zero napięcia. Czy macie jeszcze pomysł co sprawdzić przed rozkręceniem...
Spuszczasz olej, odkręcasz miskę i dekiel zaworów, zalewasz gorącą wodą i ładujesz 0,5 bara z kompresora przez korek chłodnicy. Cudów nie ma - musi pokazać gdzie leci.
Witam, posiadam forda mondeo mk3 1.8 benzyna 2001r., mam silnik po remoncie był wypalony zawór wydechowy. Wszystko jest ogarnięte, ale teraz ciągle jakieś problemy z tym samochodem, jestem aktualnie za granicą, więc póki co mechanik odpada jeżelibym mógł naprawić sam usterki to jak najbardziej. Mam złącze obd, pokazują takie błędy https://obrazki.elektroda.pl/7536678100_...
U mnie w firmie jeden niezależny budynek ma taki układ, funkcjonuje kilka lat bez problemu. Właśnie ze względu że kiedyś po dłuższym nieużywaniu go zimą woda rozsadziła kaloryfery ;) 1. Wpływ na gumę? Raczej nieszkodliwe, w samochodach w końcu też są węże gumowe. Ludzie robią różne sztukówki, nie koniecznie specjalistycznymi przewodami i problemu raczej...
Witam Zaczęło się od uciekania płynu chłodniczego. Poczytałem inne wątki na forum i zrobiłem test obecności spalin w płynie chłodzącym. Wynik negatywny, więc trochę się ucieszyłem że nie głowica. Wymieniłem pompę wody i wymieniłem olej. Przy spuszczaniu starego oleju było w nim dużo płynu chłodniczego. według tego co koledzy wcześniej pisali, najczęstszą...
Ja wlewam do płynu chłodniczego pół litra albo litr octu zwykłego octu ze sklepu robię 200 km na odkręconym ogrzewaniu spuszczam syf i mam wyczyszczony cały układ .Można też zdjąć przewody z nagrzewnicy i przeczyścić samą nagrzewnicę gorąca woda z octem zalewamy nagrzewnicę tą miksturą czekamy piętnaście , dwadzieścia minut płukamy gorącą wodą można...
1 - nic się nie stanie. 2 - starczy. 3 - ja spuszczam dolnym wężem od chłodnicy + wężem przy bloku silnika, no ale mam inne auto. 4 - nie. 5 - nie ma to sensu. 6 - można i na lekko ciepłym.
Czy przy zmianie pompy wody w Corsie B 1.0 jest niezbędne: 1. Odłączenie akumulatora 2. Spuszczenie płynu chłodniczego 3. Posmarowanie miejsc styku uszczelki pompy jakimś preparatem uszczelniającym 4. Wymiana gumowej uszczelki termostatu
Z drugiej strony jeżeli jest koloru niebieskiego to należy zakładać że to płyn do chłodnicy. Możesz dla pewności wziąć trochę strzykawką tego płynu do jakiegoś malutkiego słoiczka czy nakrętki i włożyć na noc do zamrażalnika. Jeżeli nie zamarznie to na 100 % płyn. Nie ma co go spuszczać, bo obecnie płyny są mieszalne, dolej tylko ile trzeba i to wszystko.
Już prawie wszystko złożyłem nawet odpalałem, pracuje w porządku, tylko trochę intensywnie dymi na czarno niebiesko, ale tylko jak się przygazuje. Jeszcze wszystko wisiało w powietrzu, więc może musi się wszystko wypalić, spuszczany był płyn chłodniczy i próba bez chłodnicy, filtra powietrza, alternatora, intercoolera itp. Mam tylko dylemat gdzie wkręcić,...
witam Nie znam dokładnie tego samochodu ale w nowych samochodach często nie ma kranika do spuszczania płynu tylko się ściąga najniżej położony przewód prawdopodobnie u dołu chłodnicy.
Aktualnie płyny które możesz kupić w sklepie nie są tak agresywne jak kiedyś, wręcz zabezpieczają układ przed korozją więc nie powinny "wygryźć"uszczelek, a zupa którą spuszczasz to syf który płyn wymył z układu chłodzenia.
Nie spuszczaj z dolnego przewodu bo on i tak jest w polowie chlodnicy. Najlepiej z termowylacznika wentylatora.
Wiec panowie ciec może gdzieś jak sie metal skurczy w zime . Lub z innego elementu np odpowietrznika lub z kraniku do spuszczania płynu (o ile taki wystepuje u mnie )
Nie jestem silny z mechaniki, lecz miałem "prywatne" przeboje z płynem w Polo - to prawie to samo. Tu, w tym wypadku, prawdopodobnie zapowietrzony jest układ a dodatkowo mała wydajność pompy płynu (lepsza praca po dodaniu "gazu"!). Przy pracach z układem chłodzenia waże jest, by nie zapomnieć, że pokrętło ogrzewania MUSI być w pozycji pełnego otwarcia...
Podepnę się pod temat, by nie zakładać nowego: Moja C 3-ka na razie się nie przegrzewa, bo termostat był do wymiany. Przy okazji wymieniam płyn chłodniczy. A przy tej okazji przepłukuję układ. Termostat zostawiłam na ten czas stary - zacięty na pełnym otwarciu. Zalewam wodą demi-coś-tam, zagrzewam silnik, gaszę i spuszczam wodę zdejmując wąż z chłodnicy,...
wtrysk jest mechaniczny ke-jetronic. a czujnik jest od ssania termiczno czasowy.Płyn spuszczałem do wymiany czujnika i zalałem nowy na zimę. tylko tak nie bardzo rozumiem co do tego ma płyn chłodniczy?
W pon najpóźniej we wt mechanik ściągnie rozrzad i zoabczymy głowice okaże się czy kanały wodne są zapchane. Czytałem na jednym z forum ze ludzie leją ocet do układu jeżdżą i spuszczają cały płyn podobno odkamienia i udrażnia kanały próbował ktoś ??
Witam wszystkich. Mam zamiar zrobić sobie klimatyzator.Ma to polegać na tym ze do nagrzewnicy o wymiarach 20cm na 15cm przymocować dmuchawę tako jak jest w samochodzie. Za dmuchawo ma być wiaderko 5l i na dnie w wiaderku pompka akwarystyczna o wydajności 400l/h.Wiaderko dobrze zaizolowanie styropianem i uszczelnione taśma tą siwą.Pompka połączona z...
Robiłem tak, nie pomogło :( Do ostatniego odpwietrzenia się przyłożyłem, godzinę wlewałem 2 litry płynu. Nic to nie dało. Załączam filmik i zdjęcie jak to wygląda. Od razu zaznaczam, ten osad to nie olej, ale właśnie wspomniana piana. Płyn kilkukrotnie spuszczamy z układu, czyściutki. https://obrazki.elektroda.pl/4621485400_... https://filmy.elektroda.pl/84_1718984709...
Kolego, widzisz na bukłaczku wtyczkę czujnika? Nawet jest nań pewnie opisana-G67 i strzała. To zwykły czujnik zwierno-rozwierny Chodzi jednak o G32 i jest to przetwornik, potencjometr http://obrazki.elektroda.pl/8492481500_1... Z opornośnościami jest (u mnie) - jak napisałem; a płynu nie spuszczałem, by się przekonać co będzie na pustym...
Z tym rozpuszczaniem kamienia przez płyn to ciekawa teoria i ten kamień ma zeżreć chłodnicę hmnnn. Myśle że to jest tak, jesli miałeś gdzieś minimalny wyciek wczesniej (np. popękały luty) to kamień go uszczelnił. Jeśli jeżdziłeś 20 lat na wodzie to chłodnica i tak już pewnie ładnie zakamieniona. Nie radzę dosypywać kretów. A w kwestii zamiany wody...
No właśnie kurcze nie wiem co robić. Bo jednak koszt tego zestawu naprawczego spory a z drugiej strony, wózek ma już prawie 14 tys mth i od nowości nikt nigdy do parownika nie zaglądał. I nie wiem, może jednak warto było by go już zrobić. A będę właśnie teraz wymieniał płyn chłodniczy oraz termostat i pomyślałem aby za jednym zamachem zregenerować reduktor....
Mój znajomy do płukania układu chłodzenia po awarii UPG użył tabletek do zmywarki i twierdzi, że pomogło. Też po wymianie uszczelki miał problem z pozostałościami oleju w płynie chłodniczym. Rozpuszczał tabletki w gorącej wodzie i przez lejek z drobnym sitkiem zalewał układ, grzał silnik, spuszczał wodę i płukał układ. Nie ryzykował bym użycia płynu...
a opisz no Kolego w szczegółach jak wykonywałeś proces wymiany cieczy chłodzącej, skąd spuszczałeś płyn i jak to robiłeś. Czy czasem nie już na mrozie ?
Mówisz o króćcu który zaznaczyłem na zdjęciu? https://obrazki.elektroda.pl/7358429600_... Jeszcze jedna ciekawostka, jak spuszczałem płyn z układu ściągając dolny wąż z chłodnicy, to płyn w zbiorniczku został i nie zleciał.
muszę dolać przynajmniej 5litrow płynu do chłodnicy. Nie widać nigdzie wycieków Przy takich brakach to chyba ten płyn ci ktoś pije, albo spuszcza i sprzedaje.To jest nierealne nawet po siedmiu dniach.Sama pojemność układu ma niewiele więcej.Musi być wyciek i koniec.Obejrzyj jeszcze okolice pompy.
Witam, Mam takie pytanie gdzie sie spuszcza płyn z chłodnicy bo chciałem wymienić i nie wiem gdzie to się wogole wymienia czy jakiś korek spustowy jest czy coś. Proszę pilnie o pomoc.
Nr Vin VF3M45GFRKL014679 Czy można prosić o poradę. Jaki płyn chłodniczy na dolewkę? Z tego co widzę jest różowy/ żółty... Czytałem coś o normie g33 ale nie mam pojęcia ile w tym prawdy... https://obrazki.elektroda.pl/2526965400_... - Czy mogę normalnie dolać płyn czy trzeba się bawić w jakieś odpowietrzanie? Aktualnie jest na kresce...
Ja też nie mam bliżej, ale pogadaj z nimi, bo ja dałem swoją beczkę 200l i lejek oraz zrobiłem taką kuwetę z blachy, aby łatwiej było im spuszczać i od razu zbierają to dla mnie. Pogadaj może twój złom też się zgodzi i będą to dla ciebie zostawiać a jak dasz jeszcze przysłowiową flaszkę to na pewno będzie OK. Podpowiem jeszcze, że trzeba sobie zrobić...
Przyspieszenie bardzo fajne jak na taki samochód, tylko słabo wyposażony i trochę zaniedbany. Darowanemu koniu w zęby się nie patrzy. Wyposażenie ma właściwe - to nie mercedes, tylko skoda dla przeciętnego Kowalskiego. Warty jest jakieś 1500 zł, więc nie chciałbym w niego wkładać drugiego 1500 zł 😁 A co byś chciał? Bo na razie to sam jeszcze...
Właśnie wlej koncentrat , zamiast kombinować ze spuszczaniem 100% płynu . I przestań dyskutować w ten sposób ,bo twoje zapytanie jest co najmniej dziwne ,znając twoje doświadczenie w naprawach samochodów (być może resoraków) Dodano po 9 Jedż do sklepu z częściami do ciężarówek ,tam mają bdb. koncentrat do -60 C ,sprzedawany luzemi po problemie
starego płynu 3.5l, wode zdemineralizowaną jak wlewałem to dużym ciśnieniem z kranika się wylewało na oko tyle ile wlałem, zlewałem wszystko do jednego pojemnika Dodano po 3 baniaki 5l z wodą zdemineralizowaną, pojemnik 20l do którego zlewałem wszystko, wyżej pomyłka zaszła kupiłem 3 baniaki 5l, taki baniak na 2 razy do płukania starczył, ale koniec...
Dlatego wykonawca zdecydował się na lutowanie wykonawca skopał ci zawór. Pierścień uszczelniający to było kilka złotych, nie wiem ile teraz ale to już po zawodach. Skoro chcesz wymieniać kocioł to jeśli z zaworu się tylko sączy woda to spróbuj go owinąć szmatą, tak by woda nie ciekła, może za jakiś czas zajdzie kamieniem i się sam "uszczelni" i tak...
Odkręcasz korek zbiorniczka, zdejmujesz dolny wąż z chłodnicy i spuszczasz płyn, możesz na chwilę odpalić silnik, wtedy pompa wypchnie część płynu z bloku. Zalewasz nowy płyn na odkręconym odpowietrzniku. Odpowietrza się na pracującym silniku, odkręcając odpowietrznik na wężu wodnym lub termostacie(miejsce zamontowania odpowietrznika zależy od silnika,...
Olej spuszcza sie z rozgrzanego silnika.Bo jak zimny to gęstniejszy jest i wiecej dostanie w środku.Ja po załozeniu głowicy wlalbym ten stary uruchomil silnik az sie nagrzeje i wtedy wymienil olej na nowy.Najpierw sie spuszcza plyny potem sciaga glowice nie na odwrot. Więc zdjąłem głowice wyczyściłem pokrywę i przewód olejowy z tego szlamu, spuściłem...
We Fiacie Stilo 1.4 ubywa mi około pół litra płynu na 1000 km. Na zewnątrz brak wycieków, test uszczelki pod głowicą (tym niebieskim płynem) nic nie wykazuje. Zauważyłem jednak że nieco parują szyby przy zimnym nadmuchu (filtr kabinowy wymieniony), zwłaszcza teraz gdy zrobiło się zimniej. Dywaniki suche, w aucie wilgoci brak. Przełączenie na ciepły...
Odnalazłem tą część ale nic niepokojącego nie odnalazłem, ale może to być to. Czy można to odkręcić bez spuszczania płynu czy jednak trzeba płyn spuścić. https://obrazki.elektroda.pl/8719348400_... Jest to ta część zaznaczona kółeczkiem czerwonym (nr. 29). I jeszcze pytanie dokąd idzie ta rurka, gdzie ją zlokalizować.
No... chyba masz nie jeden, a co najmniej dwa problemy. Na pewno masz uszkodzony czujnik CHT temperatury głowicy. Ten czujnik pracuje w skomplikowanym systemie dwuzakresowym, przełączanym przez PCM poprzez zmianę napięcia zasilania czujnika. Ponieważ czujnik CHT to termistor, tzn. rezystor o ujemnym współczynniku temperaturowym, to wymaga zasilania,...
Cześć. Temat wałkowany już wiele razy, ale rozkładam ręce - może ktoś pomoże ? Pacjent VW Passat B6 Variant 2007r silnik BMP 2.0 TDI DSG (jeżeli to komuś ma coś dać w tym przypadku). Klimatronik dwustrefowy. Brak ogrzewania w aucie - leci ledwo letnie powietrze (według wskazań czujników 4 stopnie C ) Co działo się kolejno: 1. Komputer wskazywał błąd,...
Uklad jest zawsze jeden a nie dwa. Za to obieg plynu jest duzy i maly. Termostat jest miedzy nimi tak jakby zwrotnica, ktora nie odlancza jakiegos uklady tylko nie kieruje plynu poprzez chlodnice. Jesli spuszczasz lub nalewasz to wyleci plyn jak to nazywasz z malego i duzego ukladu (choc zawsze cos tam zostanie) dlatego jest wskazane pozadne dmuchniecie...
Kolego - napisałem tak , byś na przyszłość od informacji o marce typie i przebiegu zaczynał takie posty. A tak na marginesie - kiedyś w niepełna 2-letnim pojeździe (co prawda było to Daewoo ale Espero w wersji 2,0 16V) genialni panowie serwisanci przy gwarancyjnej obsłudze przeglądowej ( obowiązkowej) zmienili mi olej z fuul syntetyka na .............
Też mi się wydawało że membrana nie ma nic z tym wspólnego jutro muszę dokładnie wytrzeć parownik i wtedy zobaczę może coś będę wiedział konkretniej bo odkręcać i spuszczać płyn ( w ciągu 4 miesięcy wymieniałem go 2 razy ) nie wiedząc dokładnej przyczyny, chciałbym tego uniknąć. Ale chciałem dokładnego potwierdzenia że nie ma możliwości uciekania płynu...
Witam. Posiadam Scanie 164G 6x4 z silnikiem rzędówką 400KM. Problem polega na tym że jadąc w tamtym tygodniu wyrzuciło mi płyn chłodniczy. Potem zaczęła się pojawiać szara maź w zbiorniczku z płynem, potem pojechałem się załadować i zajżałem po załadunku do tego zbiorniczka i w płynie pojawił się olej. Więc zmieniłem w chłodnicy oleju oringi i zalałem...
Cześć. Mam problem z moim cieniaskiem. Mam w zwyczaju co tydzień sprawdzać płyny w aucie i ostatnio zauważyłam, że nie ma płynu chłodniczego... Płynu dolałam, w zbiorniczku nie było nic, ale weszło może jakieś niecałe 0.5 L. Płyn nadal gdzieś znika. Sprawdzałam węże i na żadnym łączeniu nie ma zapoceń. Chłodnica także sucha. W zbiorniczku wyrównawczym...
Oczywiście wszystko dobrze odpowietrzy się tylko wtedy, jeśli korek zbiornika wyrównawczego działa poprawnie (zawór jest sprawny). Poprawnie działający korek zbiorniczka płynu chłodniczego jest odpowiedzialny za utrzymanie prawidłowego ciśnienie w układzie chłodzenia. Jeśli nie masz pewności co do stanu tej części, to odpowietrzenie trzeba będzie korygować...
Warto pamiętać o tak prozaicznym fakcie, jak gorsze właściwości chłodzące wszelkiego rodzaju płynów od wody. Kiedyś, gdy kierowcy musieli mieć zdecydowanie większą wiedzę o budowie pojazdu, powszechnie zalewano na zimę do samochodów płyn, a wiosną spuszczano płyn i wlewano wodę. Naturalnie tak jak piszesz, woda jest najlepszym płynem chłodzącym jaki...
I rozumiem co tam jest napisane... Więc czemu piszesz o wyciąganiu nagrzewnicy gdy nic takiego nie padło? Obejrzyj dokładnie komorę silnika, w miejscu wycieku powinno być widać nalot w kolorze płynu. Sprawdź czy dywaniki z przodu nie są mokre, zdarza się że cieknie z nagrzewnicy. Szyby Ci nie parują? Podczas wymiany termostatu spuszczany był cały płyn...
Witam! chciałbym odświeżyć temat nagrzewnicy. Posiadam Thalię 1.4 v 8 i ostatnio stwierdziłem, że pod nogami zbiera się czerwony płyn - chłodniczy. Wcześniej lała mi się woda podczas opadów, ale chyba udało mi się przeciek wody zlikwidować. Przymierzam się do wymiany nagrzewnicy. Z tego co się zdążyłem zorientować, to należy zdemontować sporo elementów...
Taki mały "bojler" nad turbiną łączący EGR z kolektorem wydechowym. Z tyłu pod EGR ma dwa węże układu chłodzenia, zdejmujesz filtr powietrza wkładasz jakiś pojemnik ściągasz węże, zlewasz płyn do pojemnika, (chyba ze chcesz się bawić w inny sposób spuszczania płynu), łączysz te węże razem za pomocą uniwersalnych łączników do węży i kawałkiem węża 22mm...
Nie zrozumieliście mnie do końca, po części z mojej winy bo dwuznacznie się wyraziłem. Silnie higroskopijny jest oczywiście płyn hamulcowy a nie olej. Ponieważ sam jeżdżę takim autem to ubytek 100g to więcej niż polowa zbiorniczka, też mam ten problem, ubywa mi 1 cm na miesiąc (ok 1000 km) a nigdzie nie widać aby coś ciekło. Dolewałem Steering Power...
Witam Kiedyś ktoś zgubił kranik z w/w silnika usunął gwint wiertarką i wiertłem 14mm wbił śrubę zrobioną na stożek i tak się to trzymało. Zakupiłem kranik wyjąłem śrubę i zauważyłem brak gwintu z tego co mi wiadomo nagwintować chyba tego nie nagwintuje M14x1.5 z tego względu mam pytanie. Czy można tak wbić tulejkę naprawczą jakoś porządnie zakleić i...
A kto Ci każe spuszczać cały płyn??? Dolej na stan i odpal silnik. Możesz się przejechać żeby rozgrzać silnik do temperatuty roboczej czyli około 90 stopni( oczywiście z zakręconym korkiem). Po powrocie ogrzewanie na full ciepło i odkręć korek. Jeśli płynu ubyło to znowu dolewasz na stan. Czekasz aż wentylator włączy się przynajmniej dwa razy (dopuszczalne...
Nie wystarczy, płyn zostanie w połowie bloku bo na tej wysokości jest magistrala z tyłu silnika, z nagrzewnicy też nic nie poleci. Tam wchodzi ~6l płynu, spuszczając tylko przy chłodnicy nawet 4l nie będzie.
Witam mam problem z fiatem cinquecento 700tką :( szukałem podobnego tematu ale nic nie znalazłem i proszę o pomoc :( problem polega na tym że jak go kupiłem to nie sprawdziłem czy jest płyn chłodniczy czy woda i gdy przyszedł przymrozek okazało się że była woda :( wszystko zamarzło więc zaprowadziłem auto do ogrzewanego garażu aby odmrozić wodę i udało...
To co zobaczyłeś na allegro jest to ERGOLID A: ERGOLID A Gęstość • 1,044 g/cm3 (dla –15°C) • 1,052 g/cm3 (dla –20°C) • 1,059 g/cm3 (dla –25°C) • 1,070 g/cm3 (dla –35°C) pH 7,5–9,5 Rezerwa alkaiczna nie niższa niż 8 Lepkość (10°C) • 0,0324 cm2/s (dla –15°C) • 0,0363 cm2/s (dla –20°C)...
Witam szanownych forumowiczów.Kilka dni temu zjechała do mnie z Niemiec zacna vectra z22se z problemem hałasu z rozrządu.Dostałem się do rozrządu i tam okazało się ze łańcuchy wyciągnięte,napinacz główny zablokowany a ślizg łańcucha balansowego wytarty w miejscu gdzie blisko siebie pracują oba łańcuchy.Sprawa prosta myślę.Stary typ napincza,zablokował...
To jest taki czujnik jak od strony pasażera z tym że jak dobrze pamiętam nieco krótszy i z białym gniazdem. Ja też się balem demontazu kokpitu. Co też znajomy klimatolog mi uswiadamiał - mówił tydzień spokojnej pracy w garażu takie rozbieranie. Garaż mam ale wąski i wymieniałem parownik klimy na poczatku maja teraz. Robilem to w weekend bo auto nacodzień...
Mam retarder. Az 50l? Sporo. Ale dzieki za odpowiedz jutro sie za to zabiore Dodano po 10 Ok spuscilem stary plyn ale zeszlo tylko 30 litrow. Spuszczalem tak: rozgrzalem auto az wskazowka pokazywala polowe wskaznika temperatury odkrecilem ten kranik na dole przy chlodnicy i podstawilem banke 20l. Wylecialo w sumie 1,5 banki starego plynu. Co z reszta...
Czyli masz powoli otwierać korek płynu chłodniczego, bo tam jest ciśnienie w układzie . Koniecznie rób to na zimnym silniku !!!
Jakiś czas temu opisywałem w jednym z tematów na tym forum tester płynu hamulcowego. Jako że zajmuje się motoryzacją i udzielam się w dziale "Samochody Serwis" postanowiłem przybliżyć Wam kolejne urządzenie które może przydać się w przydomowym garażu. Urządzenie które zaprezentuje poniżej to refraktometr - będzie to optyczny, spotykane są również refraktometry...
w sumie to i racja.zamiast szukac oryginalnego, po prostu spuszcze caly i tak jak mowisz, Petrygo wleje i bedzie spokoj.nie wiem czy mozna mieszac plyny chlodzace.Dzieki za odpowiedzi.przynajmniej wiem jak rozwiazac ten glupi problem.
Witam! Musisz sprawdzić czy do oleju nie dostaje się płyn. Najlepiej spuśc olej i zobacz, bo skoro nie ma wycieków,to gdzieś ten płyn musi być. Pozdrawiam ...hmmm spuszcze olej i wtedy co mam patrzec? czy nie jest go za duzo? moze lepiej jakbym bagnetem sprawdził całkowity poziom oleju, chyba lepiej nie? czy nie?
płyn chłodniczy został spuszczony, I tu pojawiła się przyczyna, dostało się powietrze do części konserwowanych przez płyn, spuszczenie przyśpieszyło korozję i rozszczelnienie. MACK zabrania stosowanie innych płynów, tylko starcooling. A podejrzewam że auto jeździło na wodzie i to był powód spuszczenia przed zimą, co było skrajnie nieodpowiednie dla...
spuszczanie płynu spuszczanie płynu renault przybywa płynu chłodniczego
kolumny głośników philips pasek rozrządu focus zmieniarka płyta philips
ne211 hx510 modem analogowy wnętrze
Zacięta kaseta w magnetowidzie Panasonic CH80 - jak naprawić? Charczenie kolumn przy WS432 - przyczyny i rozwiązania