Gdzie w bloku silnika jest śruba od spuszczania płynu chłodniczego? Dane samochodu wyżej.
1. Nie posiada korka 2. Odpowietrzy się samodzielnie, zalewasz płyn otwarty wlew płynu i gdy uchyli się termostat uzupelniasz płyn. 3. Pompa jest mechaniczna a elektryczna wspomaga przepływ płynu przez chłodnice EGR. Możesz uruchomić ją z pozycji testera diagnostycznego.
Czy przy zmianie pompy wody w Corsie B 1.0 jest niezbędne: 1. Odłączenie akumulatora 2. Spuszczenie płynu chłodniczego 3. Posmarowanie miejsc styku uszczelki pompy jakimś preparatem uszczelniającym 4. Wymiana gumowej uszczelki termostatu
kolego escort nieposiada korka do spuszczania płynu chłodniczego musisz zdjąć wąż od chłodnicy położony w najniższym punkcie.
napewno jest korek spustowy, zwykle w Yanmarach jest po lewej stronie na ramie pomocniczej przy silniku taki korek i idą do niego zwykle takie 2 wężyki wyglądające jak kabel od żelazka takie w oplocie biało-czarnym jeden wężyk idzie do chłodnicy drugi do bloku i to jest wspólny spust. swoją drogą warto przepłukać układ kilka razy zalewając wodę, grzejąc...
1. Odkręcasz osłony i inne elementy które przeszkadzają dostać się do cylindra oraz prawej pokrywy silnika 2. Odkręcasz układ wydechowy 3. Spuszczasz płyn chłodniczy (odkręcić srubkę na pompie płynu - w prawej pokrywie silnika) 4. Wykręcasz świecę zapłonową 5. Odkręcasz 4 nakrętki M7 głowicy 6. Zdejmujesz głowicę a następnie cylinder 7. Zdejmujesz ostrożnie...
Zapomniałem napisać że był spuszczany płyn chłodniczy.A wcześniej zdejmowałem kolektor ssący Ale tam kostka pod kolektorem jest do tego czujnika termostaty przypięta.Przewody całe.A wcześniej było ogrzewanie.Tempwratura jest na 90 stopni.Może jest układ zapowietrzony,że dół od wody przy termostaty jest letni .Jeśli to jest jakiś odpowietrznik?Albo termostat...
BYłem w serwisie EBERA i ustalono zegarem że poleciał sztyft żarowy ( kod 20 ) POWIE MI KTOS CZY TAKĄ WYMIANE MOŻNA PRZEPROWADZIĆ SAMEMU I CZY WIĄŻE SIĘ TO Z SPUSZCZANIEM PŁYNY CHŁODNICZEGO Z PIECYKA NO I CZY PÓŹNIEJ I TAK MUSZĘ ODBLOKOWAC PIEC ZEGAREM
Tak, to jest kranik do spuszczania płynu
Bardzo mało jest samochodów bez takiej możliwości np VW Transporter t4 ale tam się otwiera cały przód z chłodnicą bez spuszczania płynu chłodniczego, trzeba tylko zaślepkę do oleju do serwa.
Wykręć że zawór EGR ( trza spuszczać płyn chłodniczy!) i go wypiaskuj. Żadne moczenia w jakichkolwiek płynach, tylko czyść na sucho! Ja mam taką metodę, że robię to bez odkręcania, zrobiłem sobie proste urządzenie, 3 minuty i po sprawie.
(at)qkohe155 A jak zamierzasz spuszczać na zimę płyn chłodniczy skoro zaślepisz kranik spustowy na amen? To Polska ze swoimi zimami a nie Surinam z wiecznym latem.
witam skoro chłodnica i przewody odpadają to zostaje tylko nagrzewnica, a jak spuszczałeś tą wodę? Może coś jest po prostu niedokręcone.
EGR wisi. Robota przy tym wiąże się ze spuszczaniem części płynu chłodniczego. Dobrze jest mieć też sprzęt do piaskowania, wiele tam śrubokrętem nie pośturasz.
1. regulacja zaworów Była robiona z 10k przed. 2. wymiana świec zapłonowych i sprawdzenie cewek. Świece też jeszcze są ok. Pewnie sobie już poradziłeś, ale napiszę. Problem ustał całkowicie "przypadkowo", a mianowicie... po wymianie cieczy chłodzącej. Układ chłodzenia jest szczelny bo płynu nie ubywało w jakoś znaczących ilościach, od wymiany do wymiany...
Dobra wszystko jasne myślałem że to przez odmę olej tak nawala bo po zdjęciu odmy i przygazowaniu widać jak olej pryska ale nie tak duzo. A co do tego obiegu powietrza to czemu rurka od tego zaworu idzie do przepustnicy? Jeszcze dwa pytania przy demontażu kolektora trzeba spuszczać płyn chłodniczy czy tylko w przypadku zdejmowania listwy EGR? I jeszcze...
Kupiłem oryginalny termostat. Mam jeszcze pytanie: czy trzeba spuszczać cały płyn chłodniczy, czy można podłożyć szmaty pod to, co wycieknie a pon skręceniu całości uzupełnić płyn ? Dużo płynu wyleci ? Pytam, bo chciałbym samodzielnie termostat wymienić a nie mam dostępu do kanału.
Witam proszę o pomoc gdzie spuszcza się płyn chłodniczy w samochodzie kia k2700 w bloku ?? czy jest śruba czy kranik bo jest zalany wodą
Dziś wieczorem rozebrałem środkową konsole i faktycznie opornik jest we wnęce przy silniku nawiewu. Sprawdziłem i prąd dociera do silnika wiec to na 99% skończyły się szczotki tym bardziej tak sądzę gdyż w momencie jak sie postuka w obudowe silnika to na kilka sek ruszy. Pytanie następne jak bezboleśnie ten silnik wymontować i czy trzeba spuszczać płyn...
Mój błąd, więc tak to jest w Renault grand sceniczne 2005 r. : 1. spuszczamy płyn chłodniczy 2. Demontuje aż plastiki na środku czyli tam gdzie lewarek skrzyni biegów bo pod tym lewarkiem znajduje się chłodnica ciepłego powietrza 3. Demontujesz osłonę pod kierownicą 4. Jak zdemontujesz środkowe osłony plastikowe to na wysokości prawej nogi kierowcy...
Zaworu prawdopodobnie do spuszczania płynu chłodniczego nie ma.Należy zdjąć opaskę zaciskową jak w CC i zdjąć wąż z króćca dolnego chłodnicy i płyn zleci do podstawionego naczynia.Po spuszczeniu płynu założyć ponownie wąż na króciec chłodnicy i ponownie zacisnąć opaską zaciskową.Zalewając płyn zwróć uwagę na dokładne odpowietrzenie chłodniczki nawiewu...
Witam. Problem dotyczy niewiedzy przy wymianie termostatu... Gdzie jest to chyba wiem :) Czy mogę i jak zdjąć bezpiecznie pasek rozrządu? Był jakieś 12 tyś km temu wymieniany w warsztacie. Czy potrzebuje jakieś specjalne klucze? Chociażby do ustawienia odpowiednio napinacza? Jeśli sobie poradzę z tym przyjdzie pora na wymontowanie termostatu... Czy...
Jak robiłeś ten zabieg spuszczałeś cały płyn chłodniczy? Bo jak wiadomo nagrzewnica jest niżej niż zbiornik wyrównawczy i oczywiście po odkręceniu płyn cały wyleci.
Witam no jak sie płyn chłodniczy wysuszy to są plamy koloru białego może byc też ubytek przez czujnik temperatury w chłodnicy czy zawór z ktorego sie spuszcza płyn posprawdzaj sobie to jeszcze
Tylko Kolego jak to łożysko wymienić? . Nie jest trudne: spuszczasz płyn chłodniczy, demontujesz wentylator, pasek klinowy, odkręcasz pompę od bloku. I teraz spokojnie na stole ściągasz piastę wentylatora, odkręcasz tylną ścianke pompy- dekiel i wybijasz mwałek z łażysk razem z wirnikiem. Tylko wymieniaj wszystko a nie np 1 łożysko (2x łożysko, uszczelnienia,...
Na dole chłodnicy po prawej jest duży trójnik i pokrętło z kroccem do spuszczania płynu. Nałóż na niego kawałek węża fi12 i ładnie spuścisz płyn do kuwety. Ale z samego termostatu i tak wyleci trochę płynu przy wymianie o ringu.
Tak jak mówił kolega warto sprawdzić czy pompka podaje, krokowy działa, kable na szynie wtryskowej... itd.. Ale mam pytanko, czy spuszczałeś stary płyn chłodniczy? Odpowietrzyłeś układ? albo przynajmniej nie zapowietrzył się (czy parownik robi się ciepły/gorący)? Czy masz białe denko(białe gluty) od kurka gdzie wlewasz olej. Czy Twoje problemy zaczeły...
A może warto spróbować na samym początku odpowietrzyć układ. Opisz sytuację kiedy i czy w ogóle był spuszczany płyn.
Witam potrzebuje podpowiedzi przymierzam się do wymiany płynu chodzącego i płukanie całego układu bo zbiorniczku jest taki syf,nie wiem czy jest korek spustowy w moim peugeot 807 2.2 bęzyna Wymiana płynu chłodzącego oraz płukanie układu w Peugeot 807 2.2 benzyna to ważne czynności serwisowe, które pomogą utrzymać silnik w dobrym stanie. Oto szczegółowy...
Ja to robiłem bez demontowania pasa, płyn chłodniczy spuszczałem i rurę od IC ściągałem, ale w VR6 może luźniej 🙂 nie ma Turbo
Najpierw pozbywasz się maski, spuszczasz płyn z układu i odpinasz przewody chłodnicze, powietrzne i elektryczne. Podpierasz ciągnik i odjeżdżasz przednim wspornikiem. Zbyteczna robota. Wystarczy podeprzeć skrzynie,przedni wspornik ma oddzielną śrubę którą tylko luzujemy [/quote]
1 - nic się nie stanie. 2 - starczy. 3 - ja spuszczam dolnym wężem od chłodnicy + wężem przy bloku silnika, no ale mam inne auto. 4 - nie. 5 - nie ma to sensu. 6 - można i na lekko ciepłym.
U mnie w firmie jeden niezależny budynek ma taki układ, funkcjonuje kilka lat bez problemu. Właśnie ze względu że kiedyś po dłuższym nieużywaniu go zimą woda rozsadziła kaloryfery ;) 1. Wpływ na gumę? Raczej nieszkodliwe, w samochodach w końcu też są węże gumowe. Ludzie robią różne sztukówki, nie koniecznie specjalistycznymi przewodami i problemu raczej...
Witam. Planuję wymianę płynu chłodniczego w moim aucie. Wiem, że jest opis. Ale wole zapytać praktyków, gdzie lepiej i łatwiej jest spuszczać płyn? - przy samej chłodnicy, czy nagrzewnicy?
No własnie problem w tym ze sa tam tylko dwie śruby w tym jedna urwana. Czy ma to sens zamontować termostat wlać płyn chłodniczy, odpowietrzyć podjechać gdzie i zaraz spuszczać płyn i jeszcze raz zakładać termostat?
Cześć, czy do wymiany tego czujnika trzeba spuszczać płyn? Bo z tego, co widzę, nie uda się podnieść zbiornika wyrównawczego do góry na tyle, żeby wyjąć czujnik.
Ja wlewam trochę płynu do mycia naczyń których dość dobrze usuwa tłuszcz wystarczy niecały kieliszek, tak robię paręnaście razy. Odpalam chodzi jak się dobrze zagrzeje termostat otworzy i chłodnica też jest ciepła tak żeby się włączył wentylator. Potem parę razy czysta woda bo ty jeszcze się trochę pieni.Na końcu spuszczam wydmuchuje kompresorem resztki...
Ja wlewam do płynu chłodniczego pół litra albo litr octu zwykłego octu ze sklepu robię 200 km na odkręconym ogrzewaniu spuszczam syf i mam wyczyszczony cały układ .Można też zdjąć przewody z nagrzewnicy i przeczyścić samą nagrzewnicę gorąca woda z octem zalewamy nagrzewnicę tą miksturą czekamy piętnaście , dwadzieścia minut płukamy gorącą wodą można...
Witam serdecznie, Będę w tą sobotę w końcu wymieniał płyn chłodniczy w wózku Toyota z silnikiem 4Y. Płyn wlewany do chłodnicy, nie ma zbiorniczka wyrównawczego. Mam do Was pytanie, bo przyznam że płynu chłodniczego jeszcze nigdy nie wymieniałem. Czy tam jest jakaś specjalna procedura? Czy po prostu spuszczam stary i przez chłodnicę nalewam nowy do pełna,...
Spuszczasz olej, odkręcasz miskę i dekiel zaworów, zalewasz gorącą wodą i ładujesz 0,5 bara z kompresora przez korek chłodnicy. Cudów nie ma - musi pokazać gdzie leci.
Witam, mam audi a3 8l 99r. 1.8 AGN. Problem jest taki, że wskazówka na desce pokazuje cały czas 60 stopni, czasem na chwilę podskoczy do 90... Termostat wymieniony, po podłączeniu VAGa pokazana jest temp ok 90 stopni. Czy są 2 czujniki temp; jeden daje odczyt do komputera, drugi na desce? Jeśli tak, to gdzie może znajdować się czujnik temperatury, który...
Nie jestem silny z mechaniki, lecz miałem "prywatne" przeboje z płynem w Polo - to prawie to samo. Tu, w tym wypadku, prawdopodobnie zapowietrzony jest układ a dodatkowo mała wydajność pompy płynu (lepsza praca po dodaniu "gazu"!). Przy pracach z układem chłodzenia waże jest, by nie zapomnieć, że pokrętło ogrzewania MUSI być w pozycji pełnego otwarcia...
Witam Zaczęło się od uciekania płynu chłodniczego. Poczytałem inne wątki na forum i zrobiłem test obecności spalin w płynie chłodzącym. Wynik negatywny, więc trochę się ucieszyłem że nie głowica. Wymieniłem pompę wody i wymieniłem olej. Przy spuszczaniu starego oleju było w nim dużo płynu chłodniczego. według tego co koledzy wcześniej pisali, najczęstszą...
Witam mam cc 700 z gaźnikeim typu aisan mam problem bo ułamał mi się jeden z dwóch kabelków odchodzących od czujnika termicznego(tutaj różne nazewnictwo dodam ze nie chodzi o ten przy chłodnicy). ze schematów i nowych części widzę ze tam jest uszczelka oring moje pytania: Jaka ciecz się pod tym znajduje?? czy muszę spuszczać płyn z układu chłodniczego...
Podepnę się pod temat, by nie zakładać nowego: Moja C 3-ka na razie się nie przegrzewa, bo termostat był do wymiany. Przy okazji wymieniam płyn chłodniczy. A przy tej okazji przepłukuję układ. Termostat zostawiłam na ten czas stary - zacięty na pełnym otwarciu. Zalewam wodą demi-coś-tam, zagrzewam silnik, gaszę i spuszczam wodę zdejmując wąż z chłodnicy,...
np odpowietrznika chłodnicy znajdującym się najczęściej w jej najniższym punkcie w rogu Nigdy nie widziałem tam odpowietrznika, jak już to kranik do spuszczania płynu. Od kiedy to odpowietrznik jest na dole? prawa fizyki Jak się zna prawa fizyki to się wie że odpowietrznik jest na górze a nie na dole odpowietrzanego elementu. Z tego powodu w górnym...
Nie wystarczy, płyn zostanie w połowie bloku bo na tej wysokości jest magistrala z tyłu silnika, z nagrzewnicy też nic nie poleci. Tam wchodzi ~6l płynu, spuszczając tylko przy chłodnicy nawet 4l nie będzie.
Z drugiej strony jeżeli jest koloru niebieskiego to należy zakładać że to płyn do chłodnicy. Możesz dla pewności wziąć trochę strzykawką tego płynu do jakiegoś malutkiego słoiczka czy nakrętki i włożyć na noc do zamrażalnika. Jeżeli nie zamarznie to na 100 % płyn. Nie ma co go spuszczać, bo obecnie płyny są mieszalne, dolej tylko ile trzeba i to wszystko.
Witam, zawiodło ładowanie akumulatora, na szczęście prąd skończył się pod domem :) Sprawdziłem bezpiecznik przy akumulatorze 20A, prześwietliłem 3 przewody od alternatora - są ze sobą połączone, sprawdziłem czy nie mają przebicia do masy - wszystko ok. Po uruchomieniu silnika pomiędzy nimi zero napięcia. Czy macie jeszcze pomysł co sprawdzić przed rozkręceniem...
Odnośnie chłodniczki, dokonałem rewizji i ogólnie uszczelka wyglądała bez zarzutu.Mogło na niej przepuszczać bo praktycznie była ona w równej płaszczyźnie z rowkiem dla niej przeznaczonym i tak jakby nie było odpowiedniego doszczelnienia przy dokreceniu. Mimo wszystko byłem i tak zmuszony na niej zmontować ponownie, bo nie ma dostępnych przynajmniej...
spuszczanie płynu przybywa płynu chłodniczego kolor płynu chłodniczego
pomiary odbiorniku radiowym sprężarka tlenu programowac kluczyk
hilti udaru bateria parkside styki
Odmowa podłączenia gazu przez gazownię - jak rozwiązać problem? Komunikat "Wyskakuje połącz" - diagnostyka i rozwiązania