Jaką temperaturę widzi sterownik? Nie chodzi na ssaniu.
Problem ze ssaniem.
4 km to jazda na ciągłym ssaniu.
Miałem podobne obiawy w Megance 1,6/16V uszkodzony był czujnik automatycznego ssania,
ok dzieki, a ten czujnik wysyla sygnal do komputera czy jest silnik cieply czy zimny zeby wlaczylo sie ssanie?
A nie zacina się po prostu linka, bądź przepustnica? - sprawdź czy jak wejdzie na obroty to przepustnica spoczywa na zderzaku. Czujnik temperatury może szwankuje i cały czas jest "ssanie".
To znowu ja.Ostatnio palił na dwa gary,a gdy wszystko zrobiłem wymieniając cały układ wydechowy jeszcze zaważyłem,że szarpie autem na zimnym silniku po spuszczeniu lekko nogi z gazu.Działo się to też, gdy nie było jeszcze wymienionego układu wydechowego.Jednakże gdy silnik się zagrzeje wszystko ustępuje.Auto jest też na gaz sekwencyjny.Po przejściu...
Czyli rozumiem, że im bardziej jest zimno, tym większa dawka paliwa? To jeszcze jedno pytanie mi się teraz nasunęło. Od jakiej temperatury zwiększa się ssanie? I jeszcze jedno ciśnienie paliwa powinno nawet pokazać na ciepłym silniku ponieważ pompka daje stałe ciśnienie?
sprawdź szczelność kolektora ssącego
Rocznik 2000. złączka 4-przewodowa pod kolektorem ssącym.
Sprawdź czy nie jest pęknięty wężyk od czujnika ciśnienia kolektora ssącego.
o ile dobrze pamiętam, to z prawej strony w kolektorze ssącym
OK czyli wizyta w serwisie bo problem polega na tym ze przy temperaturze tak od 7 w dół pali za 2,3 razem tak jakby ssania nie dostawal
sprawdź czujnik temperatury płynu chłodzącego-podaje sygnał o ssaniu-lub sprawdź czy nie ma wycieku tegoż płynu i po dłuższym postoju czujnik jest "suchy" i źle informuje automatyczne ssanie o temperaturze cieczy
Kolektor ssący nie ma tam kanału chłodzącego.
Podłącz mądre urządzonko i przyjrzyj się pracy systemu zmiennych faz rozrządu, tam niestety renówka często daje ciała. Mczapski dobrze podpowiada(nie chodzi mi o cewkę zapł.ale o koło na wałku ssącym)
Jeżeli praca jest wyraźnie twarda pojawia się możliwość ,że ster. przeszedł z z regulacji ciśnienia na sterowanie ciśnieniem. Podnosi ciśnienie na szynie i stąd takie objawy. Robi tak tylko z jednego powodu...
Radio po włożeniu płyty CD przestało działać. Włożyłam płytę CD do odtwarzacza, nie działała, na ekranie było tylko napisane, żeby nie wyjmować płyty, bo jest w trakcie "instalacji" (jest to płyta z nawigacją). Odczekałam kilka minut, tyle ile było zalecane w instrukcji i dalej nic, więc ja wyjełam. Zaraz potem radio przestało działać. Słychać tylko...
A skąd. Pewnie zaklinowała się przepustnica ( np zatarta linka) albo dura w kolektorze ssącym.
Najprawdopodobniej będzie uszkodzony lub nie taki czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym, miałem podobny przypadek w twingo
Nic nie było robione z silnikiem silnik ma ssanie i wydech ok wtryski podaja kompresja jest wydawałoby się że powinien zapalić a jednak jest jakis problem.
U mnie objawiało się to w ten sposób, ze na wolnych obrotach, po lekkim przygazowaniu, dymiło sie do momentu aż "przepaliło" olej który silnik zasysał przez uszczelniacze trzonków zaworów. Na dużych obrotach też ssał olej, ale na tyle wolno, że nie było widać żadnego dymienia.
Ja ma Renault Megane Sport/Coupe rok 1999 silnik 1.4 16V benzyna i mam takie pytanko jak odpalam auto z rana włącza się ssanie (ok.2500 obr)po czym jak ruszę na ssaniu i stane to obroty balansują od 1500 do 2000 ( zwiększają się do 2000 po czym maleją do 1500 i tak w kólko) jak zgasiłem silnik i ponownie zapaliłem to wszystko ok. znowu miał ok.2500...
Może ssie lewe powietrze pod kolektorem ssącym.Sprawdz też zaworek przy pochłaniaczu par paliwa .tzn.zacisnij przewód idący od zaworka do kolektora ssącego.
Sądzę, że sam pochłaniacz nie będzie źródłem tych problemów, a tylko kwestią wtórną. Zresztą z uszkodzonym pochłaniaczem (np wóz po kolizji i zniszczony zasobnik) system pracuje poprawnie, pod warunkiem zachowania szczelności po stronie ssącej.
Nie mam LPG goła benzyna , możliwe ze auto odpala bez ssania i takie cuda sie dzieją ? to może wina leży w czujniku temperatury
Witam Megane 1999r dti ciężko pali na zimno, mam Pegeota 205 1,9 d i pali od strzała ale jak jest zimny to ma lekko waższe obroty- działa ssanie, a Meganka ma cały czaś takie same i zastanawiam się czy pompa wtryskowa dostaje informację że jest zimny silnik (poliwo nie ucieka) co sądzą praktycy. pozdrawiam
Kolego sprawdz przewody podciśnieniowe w korektorze ssącym dokładnie bo falowanie może być związane z nieszczelnością przewodów podciśnieniowych,silniczkiem krokowym,przepływomierzem.Silniczek jak sprawdzić to podczas pracy silnika odpinamy wtyczkę od krokowego jeśli obroty zaczną fikrować ewentualnie zgaśnie więc problem z krokowym silniczkiem.To samo...
wał zablokowany i brakuje dosłownie kilka stopni obrotu żeby ustawić wałek ssący, opierają się o tłok zawory. Zachodzi prawdopodobieństwo czy nie jest pomylony wałek ssący z wydechem (silnik po kolizji nie składany przeze mnie) Czy dysponuje ktoś wiedzą jak są oznaczone wałki ssący i wydechowy?
Jest to jedna z metod, ktore stosuja sie do wszystkich silnikow o sekwencji 1-3-4-2. Osobiscie stosuje inna, ktora wymaga tylko jednego obrotu walem. Ustawiam wal w GMP cylindrow 1 i 4. Reguluje oba zawory na 1, ssanie na 2 i wydech na 3. Obracam wal o 360° i reguluje oba na 4, ssanie na 3 i wydech na 2. Sekwencja moze byc odwrotna, w zaleznosci czy...
Witam, jeśli jest tam sterowanie gazu linką na pompie wtryskowej to pewnie jest też na pompie zabudowany układ podnoszenia niskich obrotów zasilany z obiegu cieczy chłodzącej (zaznaczone na niebiesko) http://obrazki.elektroda.net/12_12630696... Jego zadaniem jest zwiększenie obrotów poprzez podniesienie dawki paliwa, coś jak ssanie w benzyniku....
Ja właśnie rozwiązałem problem u siebie w Renault Clio 2 (2001) 1.4 16V ze skrzynią DP0. Objawy : - szarpanie przy zmianie biegów na zimnym - późna redukcja z 2 na 1 przy zatrzymywaniu na światłach - zmiany biegów w górę i w dół w nie odpowiednim czasie Przyczyna : - silnik łapał lewe powietrze w okolicy przepustnicy, co powodowało że komputer skrzyni...
dziwi cie zużycie takiej ilości paliwa? wez więc pod uwagę że zapalając auto z zależności od temp.silnika możesz miec włączone ssanie (automatyczne) z tego co się dowiedziałem silnik o poj.1.6 l na pełnym ssaniu może mieć normę ponad 20l/100km,poza tym dochodzi jeszcze temp. otoczenia wiadomo jest podobno lato a benzyna wiadomo troczę paruje i z baku...
Dziękuję za zainteresowanie tematem. Ten błąd pochodzi od czujnika ciśnienia klimatyzacji, presostatu. Klimatyzacja jest pusta, ze względu na nieszczelność, dlatego też ten błąd raczej nie przyczynia się do niniejszego problemu. Klimatyzacja nie jest używana. Podczas jazdy silnik pracuje bardzo dobrze, w całym zakresie obrotów. Niepokoi mnie niestabilne...
Nie wiem. Mechanik twierdzi że zassało olej do komory spalania i dla tego wszedł na takie obroty. No bo tak pewnie było, pytanie którędy ten olej ssało, kiedy nastąpiło uszkodzenie tłoków, przed czy po wkręceniu się silnika. Miska zdjętą? Jak wygląda wał? Olej jest w przewodach oraz chłodnicy powietrza?
Witam.Mam problem megana odpala za pierwszym strzałem lecz gdy zejdzie z ssania falują obroty i trzęsie silnikiem ruszam i muli nie wkręca się na obroty wrzucam bieg jałowy dwa razy wcisnę pedał gazu i auto zaskakuje.Wszystko jest ok aż do momentu kiedy odstawie auto i za 10 min przychodzę odpalam i sytuacja się powtarza falują obroty i muł przy pierwszym...
nieszczelny kolektor ssący,lub przewód serwa.
Czy stwarzałeś czy walki masz poprawnie włożone - ssący w miejsce ssącego? Cudów nie ma.
Goldwinger ma rację... Sprawdź nastawnik przepustnicy. Co prawda nie w Audi ale w reno megane miałem to samo. Aha i jak przyjdzie go wymienić to nie kup przypadkiem jakiejś chińszczyzny.
jeżeli na biegu jałowym masz podciśnienie 40kpa i nagle dodasz gazu to owo przez chwilę musi przyjąć wartość niemal równą wartości ciśnienia atmosferycznego, gdyż otworzyłeś kanał powietrza ale silnik jeszcze nie zdążył zwiększyć obrotów. Zgadza się, 95kpa ciśnienia atmosferycznego - 45kpa ciśnienia w dolocie = 50kpa podciśnienia czy to zbyt mało?...
Przecież listwa z wtryskami wchodzi w kolektor a nie w głowicę. Pomiędzy kolektorem a głowicą powinno być uszczelnienie. Jak montujesz listwę na kolektorze to każdy wtryskiwacz ma oring który uszczelnia go od spodu w kolektorze ssącym.
na ssącym 0.10 - 0.15 a na wydechowym 0.20 - 0.25.
Witam ja na twoim miejscu sprawdził bym szczelność kolektora ssącego psiuknij plakiem jak wyrówna to będziesz wiedział gdzie podsysa obce powietrze
Odkopię troszkę temat, czy dmuchanie z wlewu oleju to spory powód do niepokoju? auto to Megane 1 1.4 16V silnik K4J, mechanik czyścił kolektor dolotowy i mówi, że był bardzo zabrudzony olejem, rzucił hasło, że silnika ma spore przedmuchy i faktycznie dmucha powietrze zarówno z wlewu oleju jak i z bagnetu. Ale gdzieś czytałem, że to normalne zjawisko,...
Wczoraj robiłem głowicę w 1.4 16v benzynie, jak miałem ściągnięta pokrywę głowicy, wyszła z problemami, nie wyobrażam sobie demontażu tego, jak na głowicy jest kolektor ssący i obudowa odmy.
WITAM Dołączę do tematu. Mam Szczeniaka 1,6 B+G z 2000r. Problem ten sam. Ja sobie radzę tak : -) w zbiorniku co najmniej 1/3 benzyny (wtedy pompa paliwowa łatwiej zasysa) , -) przed pierwszym uruchomieniem rano przekręcam kluczyk i daję pompie popracować 3-4 minuty (paliwo, które przez noc uciekło z przewodów do zbiornika zostaje uzupełnione), -) kręcę...
Mam golfa III i miałem taki sam problem. Rano jak go odpalałem to szło cięzko,w dzień normalnie. w moim autku mam automatyczne ssanie i rano jak go odpalam to mam wyższe obroty ok. 1100 obr na min. jak miałem problem z autkiem to obroty pokazywały rano ok. 800 obr na min. czyli nie miał auto ssania. po sprawdzeniu okazało sie ze czujnik temp. poleciał...
Witam, posiadam Renault Megane Classic z 1997r, silnik 1,6 8v z jakąś starszą instalacją gazową, nie sekwencja, gaz jest podawany do dolotu powietrzna przed przepustnica. Moim problemem jest spalanie beznyny jeżdżąc na Lpg. Odkąd kupiłem ten samochód miałem taki problem, ale teraz jest coraz gorzej i mnie to denerwuje. Jadąc jakieś 800-900km na gazie...
Witam, mam Meganke 1,4 16V z 2001r. z sekwencyjnym wtryskiem gazu. Mam problem z odpaleniem zimnego silnika gdy temp. spadnie poniżej zera, tak jakby nie włączało się ssanie. Za którym z kolei razem zapali, wejdie na obroty około 1300obr/min po czym obroty spadają i gaśnie. Sprawdzałem już cewki, silnik krokowy i odłączałem czujnik zasysanego powietrza...
Witam. Od wczoraj mam problem z moim autem. Po pracy postanowiłem wyczyścić przepustnice i silniczek krokowy, ponieważ nie podobały mi się obroty, na których pracował po rozgrzanym silniku.. Tzn. Na zimnym było okej na benzynie jak i na gazie. Po rozgrzaniu na beznzynie dosłownie delikatnie było czuć nie równe obroty ale jak się przelaczylo na gaz już...
Witam. Posiadam Meganke 1.9 td z 96r. Problem tkwi w tym iż rano po przekręceniu kluczyka zapala i w tym samym czasie gaśnie. Muszę ją trochą podpompować i przytrzymać na gazie aby zapaliła. Zauważyłem też,że na ssaniu ma jakieś 500 obr/min. Gdy już załapie temperaturę wzrastają do około 900 obr/min. Może mieliście podobny problem i wiecie jak go rozwiązać.
Ssący - 0,1mm, wydechowy - 0,25mm.
a ja bym postawił na czujnik pedału gazu, to ustrojsto na końcu linki, tuż przy obudowie amortyzatora, moja lalka też tak robi, sprawdziłem chyba wsztstko, wymieniłem przepływomierz, czujnik tem powietrza w ssaniu i nic to nie zmieniło, teraz zamówiłem czujnik gazu i zobaczymy ale to ostatnia rzecz jaką można wymienić, pozostanie już tylko pompa paliwa...
Witam serdecznie. mam problem z obrotami. może od razu opisze obiawy, po nocy jak odpale auto obroty wchodza na 2000 i stoja.(automatyczne ssanie) spoko. ale po dodaniu odrobiny gazu obroty zaczynaja szalec 1500 - 2200 i tak do poki sie nie rozgrzeje.wymienilem 4 cewki, swiece, cujnik tem. wody. czemu one tak faluja.. jak odpale autko i zostawie na...
Dziś udało mi się zarejestrować parametry, po depnięciu gazu obroty wynosiły 2000, otwarcie przepustnicy ok 4%, zwykle na ssaniu otwarcie wynosi ok 3.5% więc te obroty to nie kwestia lewego powietrza, noga z gazu a obroty i wychylenie bez zmian. Co ciekawe po wciśnięciu sprzęgła spadły, a poprzednim razem wciskanie sprzęgła nic nie dawało. Jakieś nowe...
Sorry, że tak długo wymieniłem czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym i na razie jest cisza.
Witam Miałem ten sam problem, tzn szarpanie przy przyspieszaniu. Zaczęło sie to 4 miesiące temu - najpierw na zimnym silniku, potem gdy wyłączało się ssanie to samochód jechał ok. Ostatnio jednak szarpanie pojawiło się też przy silniku ciepłym i to tak że jechać się nie dało. Przyczyną była cewka, tyle tylko że ja mam megankę z silnikiem K4J z 2001...
A tego to ja nie pamiętam , już dawno było sprawdzane, ale czujnik temp.płynu był zmieniany na nowy i bez efektów. Jakoś w przyszłym tygodniu zmieniony będzie kolektor na cały i zobaczymy czy coś to dało. Dodano po 6 Zauważyłem do tego ...to już dano ale myślałem że to od stlu jazdy że autko więcej pali...obojętne czy Pb czy lpg...pali dużo...przykładowo...
Jeśli można. Dzisiaj udało mi się wsadzić łebek pod maskę (jak dzieciaki spały). Wiem jedno, zawór pochłaniacza par paliwa jest zamknięty na załączonym zapłonie. Bez pracy silnika jak i podczas początkowej pracy ssanie- tyle mali terroryści dali mi czasu. Nie o to jednak chodzi. Zauważyłem jednak coś co przykuło moją uwagę. Już po wyłączeniu przez silnik...
o ile dobrze pamiętam to uszkodzony był czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym
Wiem że kręci ale psiknij plakiem do rury ssącej i zobaczysz czy załapie czy nie.
Pod kolektorem ssącym obok cewki zapłonowej pierwszego cylindra (od skrzyni biegów)
Witam, w megance 1.4 16v 2002r zauważyłem przez ostatnie kilka dni pewien problem, który wydaje mi się ma związek z niskimi temperaturami, mianowicie po całej nocy postoju, odpala od kopa, obroty na ssaniu prawidłowe, jednak pierwsze depnięcie na gaz jest nietypowe bo reakcja na gaz jest niewielka, pedał wciśnięty do połowy a obroty idą mniej więcej...
Wywaliłeś kolego kupę kasy na wtryskiwacze i nic ci to nie dało bo problem tkwi gdzie indziej ,po pierwsze to czy wymieniony filtr został rozbity i skontrolowany na obecność opiłków metalu ,to samo dotyczy zbiornika trzeba otworzyć dekiel pod tylnym siedzeniem i wyjąć koszyk ssania paliwa też kontrola na obecność opiłków .Natomiast pienienie paliwa...
No nic dziękuję wszystkim za komentarze i opinie. Ja w obecnej chwili mam ustawioną temperaturę przełączania na 30 stopni, możliwe że przyczyna takiego spalania paliwa tkwi w czymś innym, choć nie mam pojęcia od czego zacząć diagnozę bo na przeglądach wszystko wychodzi ok. Z tego co sobie liczę to spalanie wychodzi mi paliwa w granicach 20l może tak...
Sprawdź czy nie jest pęknięty wężyk od czujnika ciśnienia kolektora ssącego(czujnik przymocowany jest na ścianie grodziowej)
Sprawdź szczelność kolektora ssącego czy nie zaciąga lewego powietrza ciśnienie paliwa.
Witam Serdecznie!! Moj problem wiaze sie z obrotami podczas jazdy na biegu jalowym. Sytuacja wyglada nastepujaco: auto pali normalnie bez najmniejszych problemow, na dzien dobry zalacza sie ssanie i obroty silnika oscyluja w granicach 1100/1200 czyli norma. Problem pojawia sie gdy temperatura na wskazniku temp. sie podniesie czyli po ok 30 min gdy autko...
Witam Mam taki problem, jakiś czas temu w aucie mojej żony był problem z wolnymi obrotami. Rano jak było zimno autko miało bardzo niskie obroty około 500rpm. W lecie zaraz po odpaleniu i włączaniu klimy obroty tak spadały że telepało całą budą po zagrzaniu obroty się stabilizowały na około 750rpm znajomy pseudo mechanik podkręcił obroty używając do...
auto nie odpala po nocy albo długim postoju. trzeba kilka razy kręcić żeby załapało. jak już odpali to z tłumika idzie biały dym i czuć benzynę obroty falują. po rozgrzaniu wszystko jest w miarę ok jednak obroty biegu jałowego utrzymują się w granicy tysiąca. oprócz tego dużo pali benzyny 2x tyle co powinien .auto ma założony gaz od niecałych dwóch...
Witam,mam taki problem,samochód to Renault Megane Scenic z 1998r silnik 1.6e 8v 90km,instalacja gazowa Tomasseto wtryski Valtki,auto kupiłem nie dawno z gazem.Problem polega na bardzo dużym spalaniu benzyny podczas jazdy na lpg,w lecie było to około 3l benzyny i 8l gazu na 100km,a teraz jest około 5l benzyny na 8l gazu,wiem zaraz powiecie że odpalanie...
Wczoraj odpiąłem wężyk przy filtrze oparów idący do zaworu , zaślepiłem go , i nic to nie dało . Dziś wymieniałem cały tłumik, przy okazji olej , filtry powietrza,oleju i paliwa , też nic.Po odpięci wężyka jedyne co się zmieniło to nie ma już ssania w baku , jak przytykam palcem do dziury w korlu wlewu to nie zasysa.Jak odpalam na zimnym po ok 2 godzinach...
1.6 benzyna 55kW, 75KM pierwsze słyszę, ale spoko... chyba ze K7M 720 ale to rzadko Rzut oka na małą kostkę po prawej stronie jak otworzysz klapę, bliżej podszybia http://imageshack.us/photo/my-images/84/... w niej siedzi zielona kostka. Sprzwdz szczelność przewodu który idzie od niej do kolektora ssącego. Check się zapala?
możesz wyczyścić egr wraz z kolektorem ssącym ,możesz sprawdzić szczelność układu dolotowego ( od turbo do ssącego ) ,możesz też pojechać na clipa , powodzenia
Powiedz mi kolego w jakich okolicznościach masz ten utrudniony rozruch? Silnik ciepły czy zimny? Gdy już odpali chodzi prawidłowo? Nie trzęsia nim? Wiesz co, dzieje się tak jak go zostawie na trochę. Rano jest tak prawie zawsze, więc najczęściej na zimnym silniku się dzieje, albo już na trochę przestygniętym. Jak zapali to trochę obroty idą w górę...
od czasu do czasu zapala się kontrolka check I co mówi?
Panowie, zastanówcie się jak silnik może wejść na 5000 rpm, nawet mając dziurę w dolocie jak lej po bombie, w momencie gdy tps informuje sterownik o zamkniętej przepustnicy ? Odpalałem megane 16V bez kolektora ssącego, podłączyłem tylko przepustnicę i silnik krokowy do wiązki ecu, silnik pracował w miarę stabilnie na wolnych obrotach.
Zmniejszyć ciśnienia po niżej 0,96 Bara się nie da. Nawet przy tym ciśnieniu krzyczy, że za duża średnica dyszy. Coś czuję, że Zavoli lub Hana nie były dobrym pomysłem. Apropos wtryskiwaczy, posiadam oczywiście odmianę czarną o oznaczeniach (E4)67R010213 (E8)110R004686 (spisane z jednego z wtryskiwaczy). W zakładzie, w którym montowano mi instalację,...
Posprawdzaj jeszcze węże podciśnieniowe od kolektora ssącego może któryś sparciał/przetarł się i ciągnie lewe powietrze..
Witam wszystkich. Od kilku dni pojawił się problem z wolnymi obrotami w mojej Renówce. Na zimnym silniku odpala bez najmniejszego problemu. Obroty około 1100, lecz zauważyłem że na ssaniu pracuje jakby na 3 cylindrach. Po rozgrzaniu obroty ok 500 (takie miała zawsze). Problem pojawia się kiedy w czsie jazdy już na ciepłym silniku puszcze ją na luz np....
Pewnie pozamieniane przewody.
Ja piszę o napięciu na czujniku temperatury Czujnik sprawdzony , rezystancja ujemna zmierzona na złączu ECO. Jest OK zgodny ze specyfikacją. Odłączyłem wszystkie wtyczki i zasilanie elektryczne gazu. Nadal obroty wysokie. Pomierzyłem sygnał z czujnika ciśnienia zasysanego powietrza( podciśnienie) i mam wartość 1V , odłączyłem wężyk 5V a tu obroty spadły...
Mam jeszcze jedno pytanie , odnośnie pracy na benzynie: jak auto jest zimne - postoi cały dzień , zapalę ( nawiasem mówiąc zapala opornie po 8 obrocie wału ) jest coś takiego , że jak stoi czyli bez obciążenia bez problemu wchodzi na obroty , jeśli ruszę z miejsca to przy dodaniu gazu zaraz się dusi w ogóle nie chce wejść na obroty nie da się jechać...
Witam forumowiczów! Mam problem ze spadkiem obrotów po rozgrzaniu się silnika. Wszystko jest ok kiedy jest zimny i na ssaniu ale po przejechaniu pewnego dystansu i nagrzaniu obroty gwałtownie spadają i silnik zaczyna telepać jakby nie chodził na wszystkich garach. Dodatkowo czuć wtedy w kabinie benzynę. Krokowiec jest raczej ok, bo był wymieniany niedawno...
Zastosuj o największej średnicy przekroju wewnętrznego,jakie zdobędziesz. Możesz zastosować również, po dwa ssące i dwa wydechowe(o ile się zmieszczą)
A wcześniej tak nie było? Bo jak silnik na wysokich obrotach ma zamkniętą przepustnice to ma wysokie podciśnienie zarówno w kolektorze ssącym jak i w cylindrze zaraz po otwarciu zaworów wydechowych.
Siemanko. 0.10-0.15 ssący 0.25-0.30 wydechowy Oba ustawiane na zimno.
Duża pucha to serwo :) sprawdź przewód serwo-kolektor ssący. Szczelność, drożność. Tak jak kolega wcześniej pisał zaworek prze serwo
Jakie masz podciśnienie w kolektorze ssącym ? odkąd pamiętam powodem zamieszania w obrotach w tym silniku zawsze była nieszczelność na oringach przepustnicy .
Możliwe ze luz zaworowy za mały po nagrzaniu delikatnie podpiera zawory. Luzy jak najbardziej do sprawdzenia ssące - 0.10-0.15mm (zimny) wydechowe- 0.25-0.30mm (zimny)
Błędy sprawdzałem na komputerze programem i nie ma, a czujniki poprzekładałem z dobrego silnika. Wszystkie cztery uszczelki na kolektorze ssącym wymieniłem na oryginalne, plus ta małym wężyku 1 małą, właśnie na tym nim nie było żadnych obejm i mnie to dziwi..
Głowica, kolektor ssący (jeżeli jest podgrzewany cieczą chłodzącą) lub obudowa termostatu. Rezystancja czujnika 2-3kΩ przy 20°C.
Zastanawiające jest ciśnienie w cylindrach wg.mnie za wysokie powinno byc około10atm.może to być kwestia regulacji zaworów (0,10-0,15 ssący i0,25-0,30wydechowy)lub była robiona głowica i coś popsuto
Skusiłem się i zrobiłem z tym olejem i efekt jest taki I efekt jest taki, że dodatkowo masz do wymiany przyrząd do pomiaru kompresji. Jeżeli nie masz przyrządu do pomiaru szczelności można to zrobić w prosty sposób. Dorób na tokarce imitację wtryskiwacza albo świecy żarowej z przejściem na kompresor. Ustaw dany cylinder w górnym martwym punkcie. Podłącz...
Dzięki za rady ale w silniku 1,4 8v nie ma przepustnicy tylko monowtrysk, który został podmieniany z innego samochodu, więc mycie przepustnicy i silnika krokowego nie może mieć tu miejsca. Przewody ciśnienia sprawdzałem, szczelność przy wtrysku i kolektorze ssącym również. Proszę o rady dotyczące tego silnika a nie innych!
Gimak wiesz ze w nie których autach wtryski benzyny otwierają się pojedynczo, w innych parami a w jeszcze innych wszystkie razem, a paliwo oczekuje na otwarcie zaworu ssącego i auta pracują poprawnie? Mowa tu oczywiście o starszych konstrukcjach. Podobnie działa pierwsza generacja gazu.
Instalacja holenderska Co to konkretnie oznacza? III generacja? Zaglądałeś w ogóle pod maskę, bo pewnie coś przy tym wystrzale spadło/pękło? Skoro auto na benzynie też nie jedzie, to mógł spaść wąż podciśnieniowy od MAP sensora, ew. przewód ssący za przepływomierzem, bo nie wiem, co to auto ma (pewnie MAPa).
Chodzi mi o metodę wymiany simeringów. Olej cieknie albo z wału albo z uszczelniacza z wałka ssącego albo z samego koła kzfr te koło jeszcze muszę odkęcić i zobaczę jak to wygląda.
U mnie było podobnie, jak zimny silnik to na pierwszych światłach gasł sinik, obroty falowały. Jak silnik się rozgrzał to wszystko było ok. Usterka zdiagnozowana. Silnik brał lewe powietrze u mnie pomogła wymiana uszczelki kolektora ssącego. (wcześniej robione były: silnik krokowy, regulacja zaworów, czyszczenie przepustnicy, sprawdzenie czujników i...
Znalazłem komplet zaworów za 64 Czy raczej coś lepszego ?? Komplet zawiera: 2 zawory ssące i 2 zawory wydechowe. Czyli po 16zł za sztukę + przesyłka. Podobną cenę pewnie będzie miał zakład.
megane ssanie renault megane ssanie stihl ssanie
inspekcja samochodzie wymiana kostka stacyjki front szuflada zdjąć
aparaty słuchowe aparaty słuchowe
Kod błędu P1517 w Suzuki - immobilizer, ETC, IMRC Kod odblokowujący radio Hyundai EMP310B