W tym silniku często silnik pił płyn przez uszczelkę kolektora ssącego.
Sprawdż czujnik temperatury płynu chłodzącego, z czujnika pobierany jest sygnał do układu "ssania".
ja myślałem jeszcze nad ssaniem ,że się nie włącza automatycznie
Czyli rozrusznik wogóle nie kręci? A to terkotanie to może silniczek krokowy na koletorze ssącym?
nie reaguje bo to prawdopodobnie nieszczelność jakaś nie wiem dokładnie jak tam to użądzenie wtryskowe wygląda ale obejżyj je dokładnie ewentualnie wymontuj wyczyść sprawdź kolektor ssący.
Sprawdż czujnik od ciśnienia paliwa który znajduje się po prawej stronie wtrysków stojąc przodem do samochodu pod kolektorem ssącym.
Witam! Po odpaleniu zimnego silnika obroty od razu spadają do około 700rpm i falują +/- 100, nie ma tego tak zwanego ssania. Po rozgrzaniu silnika też niewiele się zmienia bo falowanie występuje cały czas :( Pamiętam, że w każdym innym samochodzie jakim jeździłem wciskając sprzęgło lub wrzucając luz obroty spadały powoli zatrzymując się na około 1200rpm...
Dwa obroty w których jeśli koło znajduję się na znaku pierwszy cylinder jest zawsze w GMP. Później zależy który to jest już suw. Załącznik kolegi Zeimp pokazuje jak mają być ustawione wałki żeby pierwszy cylinder był w pracy. Gdy znaki były by skierowane ku sobie pierwszy cylinder byłby tez w GMP ale pomiędzy suwem wydechy a ssania.
[url=http://forum.roverki.eu/printview.p... masz to podane
He.:D Dobre.
Mam jeszcze jeden mały problem a mianowicie: gdy silnik jest zimny i chodzi ssanie silnik nie równo pracuje tak jakbu nie chodził na jeden tłok-tak podczas postoju a w trakcie jazdy bardzo nim szarpie i praktycznie nie reaguje na gaz.auto przyspiesza dopiero po wciscieciu pedału gazu do oporu.i po przejechaniu 2 km z chwila gdy silnik sie zagrzeje...
A jaki to jest dokładnie Rover (rocznik). W moim roverku (214 i 97) czujnik temperatury idzie na kompa i to komp steruje wentylem (czujnik nie jest na chłodnicy). Pierwszym objawem uszkodzenia tego czujnika są podniesione obroty biegu jałowego (1000 - 1100 a powinno być około 850) - komp próbuje podgrzać silnik więc działa automatyczne ssanie. Sprawdź...
Witam W jaki sposób za pomocą czujnika położenia wału ( sensor crankshaft position) ECU wie kiedy jest wydech a kiedy ssanie dla danego tłoka. Silnik ten ma pompowtryskiwacze. Więc ważne dla niego jest to czy jest to praca czy wydech dla danego tłoka. Chodzi mi o to że wał korbowy musi obrócić się dwa razy aby tłok i zawory były w pozycji pracy lub...
Witam Samochód to Rover 620Ti 200KM Sterownik MEMS 1.6 Pierwszy komputer: nie działa adaptacja przepustnicy (po przekręceniu zapłonu i wciśnięciu pedała gazu do spodu 5 razy powinien silnik krokowy zatyrkotać), przez co jest problem z wolnymi obrotami i ssaniem na którym obroty się nie podnoszą. Drugi komputer: podczas delikatnej jazdy po nagrzaniu...
Uszczelka kolektora ssącego. Specyfika jej powoduje ubytki płynu.
.......... o znika na chwilę a później się pojawia. Nie zmienia to jednak faktu, że z przycisków do zmiany wysokości auta nie można korzystać, gdyż są nieaktywne i powtarzam po raz kolejny nie świeci się na nich żadna dioda Brzmi to jak ostrzeżenie (!) lub roszczenie do trafnej diagnozy. Takim tonem możesz rozmawiać z płatną stacją serwisową... Jeżeli...
Może ktoś pomoże mi w zdiagnozowaniu usterki bo sam już nie daję rady. Gdy silnik jest zimny sam. odpala idealnie i przez pierwsze 100m jedzie jak fabryka przykazała. Po tych 100m zaczyna przy powolnym dodawaniu gazu szarpać a przy mocniejszym wciśnięciu pedału gazu zamula go, trwa to przez następne 200-300m a następnie znów chodzi idealnie. W czasie...
Sprawdż wężyk z komputera do kolektora ssącego.
Wkręcony w kolektor ssący
Moi klienci mają go na Stagach II generacji. Zwykły nixer jak prysznic. Co tam ma się skichać, przepływomierza to nie ma, kolektor ssący to kawał aluminiowego odlewu...
Słyszałem, że problemem może być też uszczelka kolektora ssącego Nie ma takiego miejsca w kolektorze ssącym w którym się styka olej z wodą.
A może masz problem z lewym powietrzem. Weź najpierw sprawdź czy rano masz twardy pedał jeśli tak to puszcza coś koło serwa (oczywiście zakładam że masz sprawne hamulce ) . potem poszukaj tych wszystkich rurek dochodzących do kolektora ssącego i sprawdź czy da się je zassać oczywiście odłączasz od strony kolektora.
Witam problem z autkiem rozwiązany, winny okazał się czujnik położenia wałka ssącego, już po odpięciu czujnika silnik zaczął poprawnie pracować.
Jako wtrącenie dodam, że: Silnik powinien osiągać temperaturę bliską 90`C, wtedy jest rozgrzany i optymalnie pracuje. Wystarczy, że termostat nie do końca działa poprawnie i silnik osiąga np. 80`C już wtedy odczujesz znaczącą większe zużycie paliwa (gdyż auto cały czas chodzi jak "na ssaniu"). Nawet jak masz 60`C to i tak do kabiny poleci ciepłe powietrze....
Masz tam przepływomierz? Nie znam za bardzo konstrukcji tego silnika ale coś mi się kojarzy, że to honda. Jeśłi jest przepływka to trzeba by podejrzeć jak dawkuje powietrze. Faluje raczej bo dzieje sie coś ze składem mieszanki. Ewentualnie sprawdz szczzelność układu ssącego. Podciśnienia, wszystkie węże itp.
Dzisiaj miałem w końcu to auto w garażu. Sprawdziłem napięcie TPS stabilne, zasymulowałem TPS opornikami. Przełącznika biegu jałowego w tym aucie nie ma. TPS był podstawiony z drugą przepustnicą z drugiego auta brak zmian. Auto jakby nie to że pływa faluje delikatnie obrotami tylko, słychać jak by nie paliło na jeden gar, ale pali na wszystkie. Ciśnienia...
Nie przeskoczył, u Ciebie jest inna usterka. Zobacz co traci, paliwo czy iskrę. Dodano po 1 Chyba, ze udało Ci się nalać wody do kolektora ssącego, wtedy sprawdź ceny silników na all...o!
Tak 2.0 bara było na początku pompa wymieniona filtr też teraz ciśnienie jest tak 3.5 , 3,8 czyli prawidłowe przy rozruchu, silniczek krokowy swoją drogą. Teraz doszły nowe objawy przelewa chyba paliwo przez wtryski bo z tłumika wali jak z cpn-u śmierdzi paliwem dalej szarpie i nie ważne czy zimny czy ciepły obroty tak jakby cały czas na ssaniu i potrafi...
Silnik wolnossący - w angielskim Naturally Aspirated, w skrócie N/A bądź NA - silnik, który "oddycha powietrzem naturalnym" - czyli powietrze nie jest "popychane" przez turbiny, kompresory. Po prostu wolno je ssie ;)(bez skojarzeń proszę :P)
Mocy za bardzo nie podniesiesz. Troszkę pomaga założenie kolektora wydechowego z gsi. Polerowanie kanałów wydechowych, polerowanie ssących(jedni mówią ssące polerować, drudzy, że nie). Najlepiej to kupić poloneza z silnikiem rovera. :D
Termostat jest sprawny, bo sprawdzałem wsadzając go do ciepłej wody i się otwierał. Przy sprawnym termostacie zagrzeję się najpierw chłodnica a dopiero pózniej wywali płyn. Druga sprawa - obieg w zbiorniczku płynu jest?Z kolektora ssącego wchodzi króciec w którym krąży płyn-sprawdz czy jest drożny.
Witam --- jeżeli trafnie myślę który to model silnika -- to sprawdz przewód podciśnieniowy od serwa mocowany na scianie grodziowej i skręcający do kolektora ssącego (czy nie obluzowany w serwie . nie przetarty lub załamany po długości ) i teraz najważniejsze przewód ten wchodzi do kolektora ssącego przytrzymany zatrzaskowo na tym przewodzie jest oring...
abimeks to ten z cewkami zapłonowymi na lewym fartuchu(jednopunktowy wtrysk paliwa) jednopunktowy bosh, cewki ma na bloku,i okrągły filtr powietsza taki sam jak w abimeksie wielopunktowy bosh wygląda zupełnie inaczej,ma inny kolektor ssący i wydechowy no i kwadratowy filtr powietsza umieszczony na lewym fartuchu,trochę podobnie jak 1,4 rovera.
Każdy kibel z węglem ma 3 króćce: bak, powietrze i odsysanie oparów, połączone z kolektorem ssącym poprzez elektrozawór, lub zawór podciśnieniowy W momencie opróżniania baku podciśnienie w nim powstające jest kompensowane przez zasysanie powietrza przez zasobnik
Witam Dzięki za odpowiedź. Patrzylem za tymi rurkami pod kolektorem ssącym ( z tyłu silnika) znalazłem trzy podciśnieniowe ( do serwa, komputera itd.)ale pod kolektorem nic nie znalazłem (wymacalem). Czy również masz silnik rovera 1.6 16V ok 114KM ? Proszę o odpowiedź . Pozdrawiam
u mnie poszedł silnik do wymiany, nie wiem czy rozebrałeś swój, w środku był półksiężyc w którym były urwane pierwsze 3 zęby i stąd jego bierność w procesie gaszenia (sądzę że przyczynił się do tego duży moment obrotowy, pozwalający szybko zamknąć klapę), z tego co pamiętam wraca on do pierwotnego położenia przy użyciu sprężyny Dodano po 1 moim zdaniem...
Witam! Mam się stać posiadaczem poldka caro plus z 96r.1.6 na mono wtrysku. Ale mam też dostęp do dawcy poloneza policyjnego 1.6 niby z 2002r na pełnym wtrysku. I planował bym zrobić przekładkę silników tak aby w moim poldku był ten silnik z 2002r. Oba silniki są identyczne mają tylko inne kolektory ssące. Ale czy reszta się zgra, skrzynia-silnik. I...
Tak owszem jeśli chodzi o głowicę to wiem i mam te dane producentów i Rovera ale chodzi mi o szpilki od kolektora wydechowego , ssącego etc.. Z jaką siłą je dokręcać ? Jak odkręcałem kolektor wydechowy to wydawało mi się, że nie były one zbyt mocno przykręcone. Na uszczelce na każdym tłoku na "17" jest ślad przedmuchu co by potwierdzało, że były zbyt...
Witam Mam problem z piecem aby odpalić go na "stole". Przestudiowalem praktycznie wszystkie wątki z forum lecz mojego przypadku nie znalazłem. Urządzenie po podaniu +12v na wtyczkę X2 pin 1 startuje ale ssie powietrze rurą wydechowa i wydmuchuje je krućcem ssania powietrza. Sprzedawca twierdzi ze wysyłał sprawny. Pompka paliwa , wody sprawdzana na krótko...
Dzień dobry! Chcę dziś przedstawić swoją konstrukcję agregatu 12V z niewielkiego silnika spalinowego i alternatora samochodowego. https://obrazki.elektroda.pl/9360359700_... Wstęp/założenia Przyczyną powstania konstrukcji była bardziej chęć ciekawego wykorzystania starych silników Honda G100 które posiadam i sprawdzenia swoich umiejętności...
dzięki za informację podejrzewam że nie ma pinu(widocznie ktoś wykręcił) bo tam jest tylko dziura. co do gazu jestam laikiem jeżdziłem do gazownika i go mordowałem wiem że sterownik jest w tej chwili na autokalibracji założył dodatkowy wężyk na podciśnieniu i rozkalibrował wtryskiwacze (ciśnienie turbosprężarki rozregulowało wtryski) wstawiam artykł...
Witam wszystkich. Kupiłem samochód Freelander 2.5 kv6 2001r z uszkodzonym silnikiem i po jego wymianie nie mogę zlokalizować brakującego przewodu prowadzącego do przepustnicy. Zdjęcie z zaznaczonym miejscem załączam w załączniku. Mogą to być 2 przewody połączone trójnikiem wychodzące z kolektorów ssących lecz nie mam pewności. Proszę o pomoc.
Witam jestem posiadaczem Hondy Acorrd VI z 1999r z silnikiem diesla 2.0 tdi 105km silnik Rovera. Mam taki problem ze gdy sa mrozy powyżej -20 C gdy uruchamiam silnik odpala mi na chwile i gaśnie, przestaje mi tak sie dziać gdy zaczne mu sam dodawac gazu i trzymam go na delikatnych obrotach dosłownie przez 5-10s i pożniej juz jest ok. Jestem ciekaw co...
stihl ssanie simson ssanie ssanie suzuki
obliczenia spadku napięcia integra szyna ekspander rozebrać gigaset
kettler sterownik mikrokomputer cobra1
Sofar Solar KTL-X, HYD-ES – jak wykonać reset falownika, Wi-Fi, ustawienia fabryczne Linde elektryczny – błąd T-312 i T-421: enkoder, napięcie, diagnostyka wózka widłowego