Witam! Po odpaleniu zimnego silnika obroty od razu spadają do około 700rpm i falują +/- 100, nie ma tego tak zwanego ssania. Po rozgrzaniu silnika też niewiele się zmienia bo falowanie występuje cały czas :( Pamiętam, że w każdym innym samochodzie jakim jeździłem wciskając sprzęgło lub wrzucając luz obroty spadały powoli zatrzymując się na około 1200rpm...
Sprawdż czujnik od ciśnienia paliwa który znajduje się po prawej stronie wtrysków stojąc przodem do samochodu pod kolektorem ssącym.
A jaki to jest dokładnie Rover (rocznik). W moim roverku (214 i 97) czujnik temperatury idzie na kompa i to komp steruje wentylem (czujnik nie jest na chłodnicy). Pierwszym objawem uszkodzenia tego czujnika są podniesione obroty biegu jałowego (1000 - 1100 a powinno być około 850) - komp próbuje podgrzać silnik więc działa automatyczne ssanie. Sprawdź...
Witam W jaki sposób za pomocą czujnika położenia wału ( sensor crankshaft position) ECU wie kiedy jest wydech a kiedy ssanie dla danego tłoka. Silnik ten ma pompowtryskiwacze. Więc ważne dla niego jest to czy jest to praca czy wydech dla danego tłoka. Chodzi mi o to że wał korbowy musi obrócić się dwa razy aby tłok i zawory były w pozycji pracy lub...
Troszke trudno znalezc tu logike. Co ma zaworek od przelewu do dolania np. 50 plynu do zbiorniczka wyrownawczego? Poza tym w roverku w chlodnicy nie ma zaworka tylko przelew nastepuje po otwarciu duzego obiegu, tak samo w zbiorniczku nie ma zadnego zaworka. Za cisnienie w ukladzie odpowiada korek od zbiorniczka wyrownawczego. Nie chciało mi się wcześniej...
Witam --- jeżeli trafnie myślę który to model silnika -- to sprawdz przewód podciśnieniowy od serwa mocowany na scianie grodziowej i skręcający do kolektora ssącego (czy nie obluzowany w serwie . nie przetarty lub załamany po długości ) i teraz najważniejsze przewód ten wchodzi do kolektora ssącego przytrzymany zatrzaskowo na tym przewodzie jest oring...
Witam. Mam problem z głowicą z Freelandera 1,8. Dałem do splanowania głowicę a tam rozebrali mi wałki i oddali luzem i nie wiem który jest wydechowy a który ssący?? Czy możecie jakoś pomóc? Czym się one różnią? Dzięki za pomoc.
Jako wtrącenie dodam, że: Silnik powinien osiągać temperaturę bliską 90`C, wtedy jest rozgrzany i optymalnie pracuje. Wystarczy, że termostat nie do końca działa poprawnie i silnik osiąga np. 80`C już wtedy odczujesz znaczącą większe zużycie paliwa (gdyż auto cały czas chodzi jak "na ssaniu"). Nawet jak masz 60`C to i tak do kabiny poleci ciepłe powietrze....
Witam Dzięki za odpowiedź. Patrzylem za tymi rurkami pod kolektorem ssącym ( z tyłu silnika) znalazłem trzy podciśnieniowe ( do serwa, komputera itd.)ale pod kolektorem nic nie znalazłem (wymacalem). Czy również masz silnik rovera 1.6 16V ok 114KM ? Proszę o odpowiedź . Pozdrawiam
Witam Samochód to Rover 620Ti 200KM Sterownik MEMS 1.6 Pierwszy komputer: nie działa adaptacja przepustnicy (po przekręceniu zapłonu i wciśnięciu pedała gazu do spodu 5 razy powinien silnik krokowy zatyrkotać), przez co jest problem z wolnymi obrotami i ssaniem na którym obroty się nie podnoszą. Drugi komputer: podczas delikatnej jazdy po nagrzaniu...
Sprawdż wężyk z komputera do kolektora ssącego.
Wyglada na to ze w ukladzie dolotowym jest cos nieszczelne, sprawdz wszystkie rurki i rureczki. Witam. W całym układzie są 4 węże ciśnieniowe. Wszystkie wchodzą do obudowy filtru powietrza. Przy czym dwa idą do kolektora ssącego, jeden do komputeraz oraz jeden połączony jest do wlotu do filtru powietrza.
A może masz problem z lewym powietrzem. Weź najpierw sprawdź czy rano masz twardy pedał jeśli tak to puszcza coś koło serwa (oczywiście zakładam że masz sprawne hamulce ) . potem poszukaj tych wszystkich rurek dochodzących do kolektora ssącego i sprawdź czy da się je zassać oczywiście odłączasz od strony kolektora.
Sprawdż czujnik temperatury płynu chłodzącego, z czujnika pobierany jest sygnał do układu "ssania".
dziękuję wszystkim za rady. Bardzo zaciekawiły mnie wypowiedzi Pikozaur. po przeczytaniu waszych komentarzy dochodzę do wniosku że macie rację że nie jest zbyt opłacalny tuning mojego poldka. Dowiedziałem się dużo ciekawych rzeczy o tym samochodzie za co również dziękuję. Jednak czytałem i zaciekawiło mnie że silnik w moim polonezie jest "wolno-ssący"-...
Czyli rozrusznik wogóle nie kręci? A to terkotanie to może silniczek krokowy na koletorze ssącym?
dzięki za informację podejrzewam że nie ma pinu(widocznie ktoś wykręcił) bo tam jest tylko dziura. co do gazu jestam laikiem jeżdziłem do gazownika i go mordowałem wiem że sterownik jest w tej chwili na autokalibracji założył dodatkowy wężyk na podciśnieniu i rozkalibrował wtryskiwacze (ciśnienie turbosprężarki rozregulowało wtryski) wstawiam artykł...
ja myślałem jeszcze nad ssaniem ,że się nie włącza automatycznie
Jak działa regulator ciśnienia ?, najkrócej jest to membrana z umieszczonym centralnie zaworkiem iglicowym dociskana do niego sprężyną. Jego zadaniem jest utrzymywanie na listwie wtryskowej stałego ciśnienia (przeważnie 3bar przy wielopunkcie). Wężyk podciśnieniowy łączący go z kolektorem ssącym ma za zadanie zmniejszenie ciśnienia w momencie małego...
Dzisiaj miałem w końcu to auto w garażu. Sprawdziłem napięcie TPS stabilne, zasymulowałem TPS opornikami. Przełącznika biegu jałowego w tym aucie nie ma. TPS był podstawiony z drugą przepustnicą z drugiego auta brak zmian. Auto jakby nie to że pływa faluje delikatnie obrotami tylko, słychać jak by nie paliło na jeden gar, ale pali na wszystkie. Ciśnienia...
Nic nie kombinuj bo masz wszystko OK! Filtr węglowy ma trzy króce: bak, powietrze i odsysanie oparów, połączone z kolektorem ssącym poprzez elektrozawór. Gdy ustali się wartośc podciśnienia (pomaga w tym także mały, biały zawór zwrotny) i nie pozwala kolektorowi pociągnąc z baku więcej oparów to wówczas dostaje czyste powietrze z dołu. To podciśnienie...
Widzę coś ciekawego na forum... Po pierwsze zapraszam wszystkich na www.fsoptk.pl i na forum FSO-Polonez Tuning Klubu. Tam możemy wymienić się doświadczeniami bo stworzone tam było kilka ciekawych swapów. A odpowiadając na pytanie: Silniki serii k16 są ze sobą zamienne niemal w 100%. zasadniczo różnią się pojemnością, numerem silnika ;). i głowicą (1,8...
Jak odepniesz sonde i zresetujesz kompa to powinien sie w trybie awaryjnym uruchomić. No chyba że usterka jest inna. Sprawdź jeszcze czujnik położenia przepustnicy 1 obrazek i krokowca 2 obrazek. Czy ktoś sprawdzał czy rozrząd nie przeskoczył?? Od kolektora ssącego do komputera powinien iść cieńki wężyk podciśnieniowy, zobacz czy jest na swoim miejscu...
Nie słuchaj ich, to źli ludzie są. Te sterowniki ( Lucas MEMS) da się naprawiać i chodzą później jak burza, poza tym można wsadzić sterownik z Rovera 111. Patrz tylko czy dziad zgnity nie jest, i czy dyfer nie wyje. Rozrząd niech ci wymieni ktoś trybliwy, bo tam jest cyrk ze znakami na kołach wałków ssących i wydechowych, zresztą koła są zamienne.
Może ktoś pomoże mi w zdiagnozowaniu usterki bo sam już nie daję rady. Gdy silnik jest zimny sam. odpala idealnie i przez pierwsze 100m jedzie jak fabryka przykazała. Po tych 100m zaczyna przy powolnym dodawaniu gazu szarpać a przy mocniejszym wciśnięciu pedału gazu zamula go, trwa to przez następne 200-300m a następnie znów chodzi idealnie. W czasie...
Przewód podciśnienia powinien łączyć mapsensor, reduktor i kolektor ssący jako miejsce wtrysku ( albo dwa przewody prowadzące ostatecznie do tego samego), od biedy może to być listwa, długość rurki nie ma znaczenia, nic nią nie płynie , przekazuje tylko wartość ciśnienia odniesienia. Pionowo zainstalowany wtrysk jest mniej podatny za zabrudzenie ,....
Możliwe, że to ta niedziałająca sonda za katem ale różne są o tym opinie. Według większości ta sonda służy tylko do diagnostyki katalizatora ale mi się nie chce w to wierzyć. Bez znaczenia czy trzymam silnik na wolnych obrotach czy gazuje to sonda pokazuje na zmianę 0,02V 0,03V co moim zdaniem jest stanowczo za mało. Do tej pory zrobiłem: 1 czyszczenie...
Masz tam przepływomierz? Nie znam za bardzo konstrukcji tego silnika ale coś mi się kojarzy, że to honda. Jeśłi jest przepływka to trzeba by podejrzeć jak dawkuje powietrze. Faluje raczej bo dzieje sie coś ze składem mieszanki. Ewentualnie sprawdz szczzelność układu ssącego. Podciśnienia, wszystkie węże itp.
Nie przeskoczył, u Ciebie jest inna usterka. Zobacz co traci, paliwo czy iskrę. Dodano po 1 Chyba, ze udało Ci się nalać wody do kolektora ssącego, wtedy sprawdź ceny silników na all...o!
Igorek, w cymbał powinieneś dostać - jak nie ma powrotu? Zasilanie jest z jednej strony, powrót z drugiej, a z "dupki" regulatora kompensacja do kolektora. I teraz albo masz zwarcie w wiązce i stąd ciągle otwarte wtryski zalewają silnik, albo ssie z dziurawego regulatora szlaufikiem - tłumaczyło by to paliwo w oleju i to że silnik nie odpala z zasilaną...
Termostat jest sprawny, bo sprawdzałem wsadzając go do ciepłej wody i się otwierał. Przy sprawnym termostacie zagrzeję się najpierw chłodnica a dopiero pózniej wywali płyn. Druga sprawa - obieg w zbiorniczku płynu jest?Z kolektora ssącego wchodzi króciec w którym krąży płyn-sprawdz czy jest drożny.
Witam mam pytanie jakie maja być luzy na zaworach ssącym i wydechowym. Wymieniłem uszczelkę pod głowicą i teraz mam mały problem z ustawieniem zaworów nie wiem jaka ma być różnica pomiędzy nimi :?: :?: :?:
Witam, też mam ten problem. z tego co rozumiem to czajkagor cos o tym pisal wiec go niepotrzebnie krytykowaliscie. mam ten sam problem z ustawieniem koł a dokladnie z ustwieniem na tulejkach rozprężnych. Wedlug programu nalezy ustawic na znakach ale kola mozna zamontowac na dwa sposoby. Jezeli dojdzie do tego pozycja walu nie w gmp. to zostaje metoda...
Uszczelka kolektora ssącego. Specyfika jej powoduje ubytki płynu.
Witam Mam Freelandera 2001r 2.0 td silnik BMW. Samochód po odpaleniu kopci na biało i strasznie ostry jest ten dym ,tak jak by paliwo było niedopalone. Po chwili dym znika ,natomiast nie zawsze podczas jazdy wraca dość intensywnie. Zaślepiłem EGR, wymieniłem świece żarowe ,uszczelki pod kolektorem ssącym, nowa odma. Zauważyłem ze samochód nie ma dobrego...
Witam problem z autkiem rozwiązany, winny okazał się czujnik położenia wałka ssącego, już po odpięciu czujnika silnik zaczął poprawnie pracować.
Na razie tak nie sprawdzę, bo pół silnika rozebrane, sondą zająłem się przy okazji. Ale pomysł z pomiarem oporności nie głupi. To jeszcze przy okazji zapytam o inną rzecz. Dobierał się może ktoś do wnętrza kolektora ssącego? Klapa ta do której jest gorszy dostęp luźno lata i brzęczy. Odkręciłem pokrywę od spodu ale nawet nie drgnie, klejone to czy co?...
No więc tak sonda lambda wymieniona pół roku temu i działa poprawnie do dziś . Podciśnienie to jest ten drugi wężyk podpięty do alaski i kolektora ssącego ? Te wężyki nie są zbyt szczelnie podpięte nawet opasek nie mają . Na KTS-ie nie ma żadnych błędów . Brat który ma kabel do staga podpiął go mówi że tu wszystko w porządku . Dodano po 21 A pro po...
Słyszałem, że problemem może być też uszczelka kolektora ssącego Nie ma takiego miejsca w kolektorze ssącym w którym się styka olej z wodą.
witam. Posiadam od niedawna Freelandera td4 w automacie z 2005 r. mam problem z brakiem mocy przy predkości około 90 km/h od 120 km/h przyspiesza jedynie zjeżdżajac z góry. czytałem troche o podobnych problemach i sprawdiłem wszystkie punkty które mogły być odpowiedzialne za brak mocy poczynając od vacum łącznie z wymianą filterka przez sterowanie turbiny...
W tym silniku często silnik pił płyn przez uszczelkę kolektora ssącego. Właśnie ten kolektor ssący (to plastikowe coś z kanałem wodnym) też było wymienione. Przepraszam - pomyliłem z katalizatorem dolotowym, nie jestem dobry w motoryzacji :D Ogólnie 3 mechaników rozkłada ręce, oleju raczej nie przybywa, test na obecność spalin w układzie chłodzenia...
Witam wszystkich. Kupiłem samochód Freelander 2.5 kv6 2001r z uszkodzonym silnikiem i po jego wymianie nie mogę zlokalizować brakującego przewodu prowadzącego do przepustnicy. Zdjęcie z zaznaczonym miejscem załączam w załączniku. Mogą to być 2 przewody połączone trójnikiem wychodzące z kolektorów ssących lecz nie mam pewności. Proszę o pomoc.
.......... o znika na chwilę a później się pojawia. Nie zmienia to jednak faktu, że z przycisków do zmiany wysokości auta nie można korzystać, gdyż są nieaktywne i powtarzam po raz kolejny nie świeci się na nich żadna dioda Brzmi to jak ostrzeżenie (!) lub roszczenie do trafnej diagnozy. Takim tonem możesz rozmawiać z płatną stacją serwisową... Jeżeli...
u mnie poszedł silnik do wymiany, nie wiem czy rozebrałeś swój, w środku był półksiężyc w którym były urwane pierwsze 3 zęby i stąd jego bierność w procesie gaszenia (sądzę że przyczynił się do tego duży moment obrotowy, pozwalający szybko zamknąć klapę), z tego co pamiętam wraca on do pierwotnego położenia przy użyciu sprężyny Dodano po 1 moim zdaniem...
Mocy za bardzo nie podniesiesz. Troszkę pomaga założenie kolektora wydechowego z gsi. Polerowanie kanałów wydechowych, polerowanie ssących(jedni mówią ssące polerować, drudzy, że nie). Najlepiej to kupić poloneza z silnikiem rovera. :D
abimeks to ten z cewkami zapłonowymi na lewym fartuchu(jednopunktowy wtrysk paliwa) jednopunktowy bosh, cewki ma na bloku,i okrągły filtr powietsza taki sam jak w abimeksie wielopunktowy bosh wygląda zupełnie inaczej,ma inny kolektor ssący i wydechowy no i kwadratowy filtr powietsza umieszczony na lewym fartuchu,trochę podobnie jak 1,4 rovera.
Witam jestem posiadaczem Hondy Acorrd VI z 1999r z silnikiem diesla 2.0 tdi 105km silnik Rovera. Mam taki problem ze gdy sa mrozy powyżej -20 C gdy uruchamiam silnik odpala mi na chwile i gaśnie, przestaje mi tak sie dziać gdy zaczne mu sam dodawac gazu i trzymam go na delikatnych obrotach dosłownie przez 5-10s i pożniej juz jest ok. Jestem ciekaw co...
Tak owszem jeśli chodzi o głowicę to wiem i mam te dane producentów i Rovera ale chodzi mi o szpilki od kolektora wydechowego , ssącego etc.. Z jaką siłą je dokręcać ? Jak odkręcałem kolektor wydechowy to wydawało mi się, że nie były one zbyt mocno przykręcone. Na uszczelce na każdym tłoku na "17" jest ślad przedmuchu co by potwierdzało, że były zbyt...
Witam Mam problem z piecem aby odpalić go na "stole". Przestudiowalem praktycznie wszystkie wątki z forum lecz mojego przypadku nie znalazłem. Urządzenie po podaniu +12v na wtyczkę X2 pin 1 startuje ale ssie powietrze rurą wydechowa i wydmuchuje je krućcem ssania powietrza. Sprzedawca twierdzi ze wysyłał sprawny. Pompka paliwa , wody sprawdzana na krótko...
Roverek daje rade na zwykłym mikserze, ale przy jego niesymetrycznym kolektorze ssącym ostatni cylinder zawsze będzie miał uboższą mieszankę niż pierwszy. Oj dobrze, że przy ohv nie ma plastykowego dolotu, moje Atu ostatnio się "rozstrzelało" jak CKM... ogur3k: Codziennie dojeżdzam Polonezem 1.6 Gli do pracy 45km. Raz tylko nie dojechałem - zatarł się...
Tak 2.0 bara było na początku pompa wymieniona filtr też teraz ciśnienie jest tak 3.5 , 3,8 czyli prawidłowe przy rozruchu, silniczek krokowy swoją drogą. Teraz doszły nowe objawy przelewa chyba paliwo przez wtryski bo z tłumika wali jak z cpn-u śmierdzi paliwem dalej szarpie i nie ważne czy zimny czy ciepły obroty tak jakby cały czas na ssaniu i potrafi...
Silnik 16V 150 KM nie jest juz taki niezawodny i tani w utrzymaniu. Słabe punkty to klapy w kolektorze ssącym i dwumas, EGR jak w innych nowych dieslach. Altrenatywa w i mocnych dieslach fiata to 2,4 JTD i D5 volvo. Osobiście wolałbym ostatnie modele 166 ze starszyn silnikiem 2,4 JTDM- sprawdzony i dopracowany model i klasę wyżej. Silnik 175, albo 185...
Dzień dobry! Chcę dziś przedstawić swoją konstrukcję agregatu 12V z niewielkiego silnika spalinowego i alternatora samochodowego. Wstęp/założenia Przyczyną powstania konstrukcji była bardziej chęć ciekawego wykorzystania starych silników Honda G100 które posiadam i sprawdzenia swoich umiejętności w zakresie budowy urządzeń mechanicznych napędzanych...