zmniejsz ilość mieszanki.... skoro dużo pali to za dużo ciągnie paliwa. sam napisałeś że chodzi jak na ssaniu.
a czy jest odpowiedni luz zaworow ?? 0.45 ssanie .0,55 wydech .
A czujnik temperatury, ten na termostacie (dwupinowy, z niebieską "główką") na pewno sprawny, czy wskazuje odpowiednie, właściwe wartości? Bo to właśnie on "steruje" składem mieszanki (ssanie) na zimnym silniku...
Dzięki za podpowiedź. Dodano po 2 Gdzie mam tego szukać? Czy mógłby ktoś podesłać zdjęcie? Szczerze mówiąc pierwszy raz o czymś takim słyszę i w tym temacie jestem zielony jak szczypiorek na wiosnę
Ten z jednym pinem jest na zegar, Ciebie interesuje ten drugi, na 2 przewody. MAP to właśnie czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym. Powodzenia.
kolego a jakie tam jest ssanie w 900? ręczne czy automatyczne ?
Mam taki sam silnik w pandorze 2003 i kiedyś ustawiałem- ciężko wydobyć płytki ale dało radę: Ssanie 0,35 +/- 0.05 Wydech 0.45 +/- 0.05 Plytki zaworowe: Srednica - 31 mm Uklad zaworów: W-S-W-S-S-W-S-W
Mam problem z silnikiem.po uruchomieniu,i przejechaniu 1 km,hamujac i wysprzeglajac silnik gasnie.Po rozgrzaniu sie silnika silnik dziala bez zarzutu.Sprawdzilem silnik krokowy.jest oki.Mam wrazenie ze ssanie wylacza sie zbyt szybko.Prosze o wskazowki.
Albo czujnik temperatury cieczy.
Przy uruchamianiu, gdy kluczyk jest tylko na pół przekręcony takze słychać dziwny dźwięk z silnika.... jakby coś ssało ale nie moglo...:)
Program masz w moim podpisie, kabel - najtańszy VAG-COM z przejściówką. FIAT/Multi ECU Scan robi tylko 1.1 MPI na IAW-49F, Ty masz 1.1 SPI na IAW-16F.
czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym
Prawdopodobnie rozszczelniona opaska na przewodzie smoka ssącego.
http://obrazki.elektroda.net/20_12650610... http://obrazki.elektroda.net/20_12650610...
Na końcu listwy wtryskowej po prawej stronie taka bańka od której odchodzi wężyk do kolektora ssącego.
Z własnego podwórka to mi się nasuwają takie spostrzeżenia: Koło pasowe(" foniczne") przestawione o 120 stopni , nie na te śruby. Zamienione kable zasilające między cewkami albo parami wysokiego napięcia ( na jedno wychodzi). Z innych żadko spotykanych usterek z którymi się spodkałem: niedrożności wewnątrz kloektora ssącego lub wydechowego.
Grzebałeś przy silniku ? Nie wiem co tam może być "złego" przy kolumnie kierownicy i liczniku, ale tam jak i przy silniku wystarczy obruszyć jedną wtyczkę, przewodzik, i sterownik straci połączenie z np bardzo ważnym czujnikiem, i nie wyłączy np "ssania" po rozgrzaniu silnika, a przy tych temperaturach ok 30C, 3min pracy silnika może być akuratne do...
aha no dobra jutro sprawdze i zobaczę . a co do spalania to jest trasa jakieś 12 km w jedną stronę. Ale żeby tyle palił . ?? Sprawdzałem wycieków nie ma może czujnik temperatury bądź termostat i na ssaniu ciaglę jeżdże .???
Kiedyś, jak posiadałem malutkie Tico, dziwiłem się że potrafi po mieście na krótkich przejazdach spalić 10L/100Km. Dobra, było stare i gaźnikowe z automatycznym ssaniem. Ale Seicento sporting też paliło dychę. Teraz kupiłem żonie e36 2.5L w automacie i pali 10-12... A co dopiero powiedzieć o motocyklach... waży toto 200Kg, nie ma karoserii stanowiącej...
Doradzam sprawdzić czujnik temperatury płynu,jest umieszczony w głowicy pod kolektorem ssącym.
Czy to jest na pewno MPI? Z tego co słyszałem to załączanie wentylatora "z chłodnicy" miały silniki SPI (jednopunkt), były tam właśnie trzy czujniki, w chłodnicy (wentylator), w głowicy (kontrolka) i termostat (sterownik silnika). W MPI (wielopunkt) czujnika w chłodnicy nie było, wentylatorem sterował sterownik silnika i podobno był tylko jeden czujnik...
Posprawdzaj wężyki od podciśnienia , oraz szczelność kolektora ssącego.
Dla rozwiania ostatecznych wątpliwości dodam, że kolejność kabli na jednej cewce nie ma znaczenia - iskra jest w tym samym czasie na dwóch cylindrach, tyle że dla jednego z nich jest to początek suwu ssania, a dla drugiego - pracy.
Mam ponownie problem z Seicento. Mianowicie autko o pojemności 900 cm zaczęło palić jak czołg. Po zalaniu za 50 zł robię ledwie 80 km. Sprawdzałem wycieków nie ma, lecz czuć paliwem tak jakby na ssaniu jeździł. Co może być przyczyną?
iskra jest na wszystkich świecach .ale świece zalewa są cały czas mokre .tak jakby za dużo paliwa dostawał . - wtrysk po przekręceniu kluczyka podaje paliwo potem powinien się chyba wyłączyć lub ograniczyć (efekt ssania ) dawkę paliwa czy
5500 obr/min przecież to tylko Seicento z małym silniczkiem :D, co do obrotów jakie wskazania z potencjometru , ciśnienie w ssącym ?
czerwony przekaźnik w komorze silnika burczy Masy sprawdź, wiązka wtrysku, przykręcone od tyłu do kolektora ssącego
Był tu na forum temat: autor 3 razy ściągał głowicę w silniku seicento 900, blokowało zawory ssące w prowadnicach i dostawały w łeb tłokami, pompy paliwa były tez tam wymieniane. Winne było właśnie stare, zwietrzałe paliwo w zbiorniku
Jeśli zdjął głowicę to chyba WIDZIAŁ tłoki i pierścienie??????? Oczywiście, że po zdjęciu głowicy widać pierścienie, w tym modelu tłoki są przecież ze szkła. Ja kiedyś w Seicento przez denko tłoka widziałem smok ssący.
Ja bym obstawiał na uszkodzone elementy automatycznego ssania, może czujnik temperatury powietrza? Jak jest zimny silnik, ssanie nie działa i nie idzie zapalić. Trudno tak powiedzieć, może to być również wina cewki zapłonowej albo instalacji. Gdzieś przebicie, jednak jest to mało prawdopodobne.
Sprawdź uszczelkę pod kolektorem ssącym. :D
Masy wiązki sterownika są przykręcone do kolektora ssącego nad alternatorem
Do kolektora ssącego
Zostaw zaślepiony króciec w dolocie i sprawdź rano czy odpali. Można tak jeździć, to tylko przewietrzanie pochłaniacza par paliwa ale kiedy zawór nie trzyma i pary będzie ssał przy odpalaniu to będzie go dusić, normalnie ten zawór otwiera się przy ok 2000obr/min i określonej temperaturze silnika.
Witam Od czasów pojawienia się mrozu muszę dłużej kręcić za nim zapali do tej pory palił na dotyk i na ciepłym dalej tak pali;) Czy może być to spowodowane wadliwym czujnikiem temperatury? bo mam wrażenie ze mieszanka jest zbyt uboga tzn w fazie ssania. Jeśli może być to spowodowane wadliwym czujnikiem temperatury to którym bo ktoś wyżej napisał że...
Jeżeli jest pobierane tzw. lewe powietrze to szukac trzeba na ssaniu , a jeśli to nie to to ja dałbym na próbę czujnik temeratury wody , bo może przez niego centralką daję większą dawkę paliwa. Sprawdż to
Czy ta dziurka w odmie ma tam znaczenie czy nie warto kupować nowej i tylko jako tako to załatać taśma czy czymś takim ? Pękło w miejscu gdzie ten mniejszy wężyk łączy się z odmą która wychodzi z pokrywy zaworów. To raczej znaczenia nie ma, ale lepiej wymienić bo to koszt niewielki a tą "dziurką" może się wydobywać olej i zanieczyszczać "silnik i okolice"....
Myślę że do podciśnienia z kolektora ssącego silnika. Mam inną instalację ale też sekwencję (w takim samym silniku) i parownik posiada również króciec podciśnienia. Jednak jest podpięty poprzez czujnik ciśnienia z kolektorem ssącym silnika
małe podciśnienie w kolektorze ssącym max powinno być na jałowym 380mbar luz zaworowy trza sprawdzić
Włącznik termiczny wentylatora we Fiacie Seicento (i jeszcze do kilku innych) to taki dwu - pinowy włącznik termiczny wkręcany z boku w chłodnicę: https://obrazki.elektroda.pl/4113676300_... Właśnie ten wkręcony w chłodnicę odpowiada za załączanie wentylatora, temp. załączania wentylatora to 98 stopni Celsjusza. Są tam jeszcze dwa czujniki...
Witam serdecznie. Mam problem z moim Seicento dużo tematów już o czytałem robiłem i lipa. Uszczelka pod dolotem wymieniona. Przepustnica wymieniona wyczysczona. Silnik krokowy czyszczony nic nie dało wymiana nic nie dała. Czujnik położenia przepustnicy wymieniony nic. Map sensor drugi wrzucony też nic nie dało. Przewody sprawdzane nie ma lewego luftu....
Pytanie w jakiej pozycji jest rurka ssaca bo pewnie po "wyjezdzeniu" jeszcze sporo gazu ci zostanie... pierw wyjmij butle i a potem spuszczaj w bezpiecznym miejscu i zamykajac co jakis czas.
termostat jeśli nowy ale calorstat, wernet to śmietnik, po miesiącu zdycha, tylko Wahler działa niezawodnie, nie jest wiele droższy mogą też puszczać lewe powietrze oringi między przepustnicą a pokrywką zaworów z kolektorkiem (tam są dwa bo jeszcze taka blaszka jest jak dobrze pamiętam) oraz między pokrywką zaworów a głowicą uszczelka, ja tam smaruję...
Możliwe przyczyny,: Uszkodzony elektrozawór przełączający benzyna / gaz. Nie wyłączające się ssanie. Inne mi do głowy nie przychodzą, Astra ma elektryczną pompę paliwa, więc ona pracuje cały czas i musi mieć paliwo w baku, bo inaczej się zatrze. Mój przyklad: Seicento z silnikiem 900 - założony gaz od 3 lat, używana inst. mająca teraz 8 lat. Uszkodzony...
Jak wolniej jeździsz to wiecej Ci spali niż na piątce przy 90 czy 110. Teraz są przymrozki to chodzi na ssaniu. Nic dziwnego, jeżdżąc do pracy tankuje do mondeo 1.8 w automacie 10l i starczy mi to na jakieś 80km, a w lato jechalem ponad 100 - 110 bez problemu.
Dziwny przypadek nie opisany nigdzie na forum. Ale po kolei. Od pewnego czasu gnębi mnie problem przejścia przez zakres obrotów na ciepłym silniku. Kiedy odpalam włącza się ssanie obroty w miarę nagrzewania spadają i dopóki silnik nie uzyska ok. 50stopni jest ok. silnik równo przyspiesza nie szarpie, wraz ze wzrostem temperatury słabnie elastyczność...
przewody od czujnika znajdującego się na przewodzie do chłodnicy(tego z dwoma przewodami) są urwane. może to wina tego czujnika? do czego on służy? . pozdr. Mam często podobne objawy w chłodne poranki. Obroty na ssaniu skaczą jak głupie. Będę się tym też musiał zająć. Niestety nie wiem o jakim czujniku piszesz, ale skoro ma urwane przewody to należy...
witam.Potrzebuje schematu elekr.seicento.Silnik 1.1gasnie mi po przejechaniu 1 km podczas wysprzeglania,lub hamowania.Gdy sie rozgrzeje problem znika.Mam wrazenie ze zbyt szybko wylacza sie ssanie.Podaje moja poczte. herr5(at)interia.pl
Nie wiem jakie ten typ ma czujniki i sondy, bo to gaźnik. U mnie w Seicento 900 (wtrysk) też masakrycznie zaczął palić, winny okazał się czujnik temperatury cieczy chłodzącej. Odczytywał źle temperaturę (za niską) i jeżdził cały czas tak, jak "na ssaniu", a w wydechu czarno.
Masy sterownika do sprawdzenia, są przykręcone od tyłu do kolektora ssącego
Były też problemy z rozszczelnianiem się kolektora ssącego przy głowicy, może warto byłoby sprawdzić.
Obroty silnika na biegu jałowym dla uno 900 jak i dla seicento 900 wynoszą 850obr/min +- 50 obr. Są to obroty jałowe dla silnika ciepłego. Zimny motor ma obroty na poziomie 1000-1100obr/nim. ponieważ silnik pracuje jeszcze wtedy na wzbogaconej mieszance( tak jak ssanie w gaźniku). Obrotomierz bardzo ładnie wbudowany i wkomponowany. W uno w podstawowych...
Witam! Mam samochód fiat uno 899 cm. z 2000r. (silnik taki jak w seicento). OD czasów kiedy przyszły mrozy trzeba dłużej kręcić silnikiem żeby zapalił, zawsze palił na dotyk zresztą na ciepłym dalej tak pali. Mam wrażenie że na zimnym silniku mieszanka jest zbyt uboga tzn na ssaniu. Ssanie rzecz jasna jest tu sterowane elektronicznie. Moje pytanko brzmi:...
To nie jest normalne , gdyż idąc na 2 cylindry na zimnym tak naprawdę je osłabia ... trzeźwo myśląc.... A przecież zależy na tym by auto sie zagrzewało jak najszybciej a tym samym szybko z chodziło ze ssania... A czy masz kłopoty z odpaleniem auta ? Ja na twoim miejscu odwiedził bym elektryka ... Zostawił u niego auto na 1 2 dni i żeby podpioł go na...
No a ja rozgryzalem ten temat i wiem w czym tkwi problem. Jeli to jest 900 po 99 roku to to jest normalne bo w cc 900 i poczatkowych sc opowiazywala inna norma europejska a po 99 jest inna bardziej rygorystyczna czyli zakladajace ze samochod powinien mnie spalac a dalej drazac: do 99 roku sterownik wlancza ssanie i norma pozwala na wieksza dawke paliwa...
Jeżeli nie chcesz kupować czujnika do kontrolki to wypnij przewód z niego(jest wkręcony w blok silnika lub w głowicę jak w przypadku 1.1) i owiń taśmą izolacyjną. Te czujniki i tak działają dopiero wtedy kiedy w 98% przypadków jest już za późno-czyli wyrzuca płyn lub upg poszła na spacer przez wydech. Co do wyrzucania płynu chłodniczego (nie wody, bo...
Jak to samo masz na gazie i benzynie to być może układ zapłonowy. Może któraś cewka bo tego chyba nie podmieniałeś. Może sygnał z TPS itd. Ale to zgadywanki i potrzeba więcej pomiarów. Zapomniałem dopisać, mam dwa seje 1,1 mpi. Zamieniałem cewki między nimi, wszystkie czujniki w kolektorze ssącym a nawet przepustnice i to samo...
wtryskiwacze gazowe łatwo przemyć - po prostu wykręć listwę, na węza zasilającego załóż lejek, do lejka nalej benzyny, i weź jakiś zasilacz/prostownik na 12v i końcówki np krokodylki i pykaj każdym elektrozaworem kilkadziesiąt razy tak aby benzyna wylatywała króćcem wyjścia gazu na dany cylinder i tak każdy elektrozawór po kolei i się przepłucze, możesz...
Seicento 900 1998 r. 130 kkm. Na wolnych obrotach nierówna praca (wypadanie zapłonów, czuć na fotelu i ręką na silniku - akurat ten objaw występuje od lat kilku). Ostatnio zaczął gasnąć w czasie jazdy - bez jakiejkolwiek regularności. Jedzie się normalnie, potem chwila zamulanie, zaświecają się kontrolki, łapie i jedzie dalej. Zrobione bez efektów:...
zablokował się zawór, najlepiej jak już poprzednicy pisali odkręć kolektor ssący (kilka śrub na klucz 13 i wyjmij resztki szmaty i będzie dobrze, wiem, że tam jest ciasno, ale było uważać, dobrze, że nie wpadła jakaś śrubka... na drugi raz się będzie bardziej uważać ;) nauka kosztuje niestety poza tym niewiem jak tam zakładacie filtr stożkowy skoro...
silnik krokowy zobacz ,zasilanie silnika krokowego oraz uszczelka kolektora ssącego -pod kompa podpinałeś go?
Po piewrwsze sprawdź czujnik obrotów (odstęp od koła fonucznego 0,8mm) Po drugie zobacz dokładnie co pokazuje centrala w momecie gdy silik ma 80-90 C powinieneś mieć mniej więce obroty około 840/min, czas wtrysku 0.8ms, korekta sobdy lamda na 0,99 -1% ciśniene ssania 280-320mmHg. Jeżeli są jakie kolwiek odstepstwa to trzeba podstawić po koleji czujniki....
Wygląda to wszystko na problem z podciśnieniem w kolektorze ssącym, ewentualnie z czujnikiem podciśnienia (może tylko z jego wężykiem).
Jeszcze jedna uwaga, na odmie jest trójnik, wychodzi z niego cienki wężyk do korpusu monowtrysku, tam podciśnienie ma zasysać część oparów bezpośrednio do kolektora ssącego, pewnie jest zatkany i wszystko leci do filtra
Witajcie! Pacjentem jest Fiat Seicento VAN z 2005r, wersja z silnikiem 1,1 MPI. Przebieg - daj boże autentyczny - 125tyś km. Auto posiada instalację LPG - piszę dla porządku, choć problem dotyczy benzyny. Objaw: Obecnie, gdy mamy wiosnę: po odpaleniu auta zdarza się (nie zawsze), że niskie obroty są "za niskie", po rozgrzaniu silnika problem ustępuje....
Może Ci sięzawiesza hyydrauliczny popychacz i uchyla zawór ssący lub wydechowy. widziałem taki numer w Kadecie i Golfie.
zawory ok i rozrzad tez jak go palisz na zimnym to tak jak by zamiast ssac powietrze po przez gardziel to on lekko pluje
Nie zauważysz tego, ale poprzez zużyte elektrozawory, wtryskiwacze czy podciśnieniowy przewód referencyjny gaz nachodzi do kol ssącego i sie zalewa bez zauważalnego zwiększenia spalania. Oby to był czujnik wału
Jezu, to taki straszny problem wbić 4 czy 5 i spróbować przepchnąć samochód kawałek po płaskim? Jak silnik się blokuje, to wykręcić świece i powtórzyć operację, jak nadal się blokuje, to może być zgięta korba, lub zawór. Przez pękniętą membranę regulatora ciśnienia paliwa leje się do kolektora ssącego jak z kranu, zapewne stąd tyle benzyny w silniku.
Witam, takie zapytanie czy firma Bosal to nadal dobry producent układów wydechowych? np zamiennik katalizatora? Posiadam Golfa 4 ze słynnym silnikiem 1,8T Pojawiło się podejrzenie że po ponad 20 latach może być zatkany oryginalny katalizator i turbina jest tłamszona. Zakupiłem popularny w ofertach katalizator firmy JMJ z Wielkopolski. Jak się okazuje...
Świece 2 i 3 będą okopcone przy anomalii w układzie wtryskowym dlatego, że są najbliżej wtryskiwacza. Prosze zobaczyć-1 i 4 mają jakąś szczątkową formę kolektora ssącego, zaś 2 i 3 umieszczone są bezpośrednio pod korpusem.
wtrysk 1-dno punktowy jeśli na zimnym przebiera nie pali dobrze na wszystkie gari może to byc spowodowane tez nie pgrinalną uszczelka lub uciekła przy zakładaniu i olej spływa do kolektora ssącego który trafia na 2 lub 3 cylinder i to może powodowac zażucanie do puki sie nie wypali ( na zimnym) jak sie rozgrzej e ok
Mialem coś podobnego i tez w SC 900. Na zimnym odpalal idealnie. Jak temp przekroczyla 70 stopni zapalenie za pierwszym razem bylo praktyczne niemozliwe. Komp tez nie lapal bledow. I co się okazalo. W wezyku miedzy czujnikiem podcisnienia a przepustnica zrobilo się pekniecie, ale nie w poprzek a wzdluż i wcale nie bylo go widac. Dopiero sprawdzenie...
Ciśnienie paliwa jest ok 1 bara na wejściu do wtrysku? Jakie wskazania w programie czujnika ciśnienia w kolektorze ssącym (MAP) przed odpaleniem i po? Tak samo strzela na gazie jak i na benzynie?
Pragnę jeszczę zwrócić uwagę by na wężyku do czujnika ciśnienia bezwzględnego w kolektorze ssącym znakdowała się taka banieczka. jest bardzo ważna ponieważ zwiękasz troszkę bezwładność układu zapewniając mu prawidłowe działanie.
Przewodem tym połączony jest czujnik ciśnienia bezwzględnego (MAP sensor) z kolektorem. Komputer sterujący dostaje sygnał z tego czujnika o aktualnym podciśnieniu w kolektorze ssącym. Jest to bardzo ważna informacja dla prawidłowej pracy silnika. Jeśli chcesz się bardziej zagłębić to wpisz wyszukiwarce - map sensor.
Czujnik położenia wału korbowego ,nieszczelność kolektor ssący -serwo hamulców,nieszczelność kolektor ssący MAP -sensor ,MAP-sensor. To na początek. Ostrzeżenie za pisanie głupot pkt 10.2 (czujnik wału)
Cześć Wam! :) Mam pewien problem z autem, nie mogę go rozwiązać i nikt nie jest w stanie mi pomóc. Może Wam coś się nasunie. BMW e46 Compact 325ti 2002 rok Silnik: M54B25, przebieg 130 tys (wydaje się prawdziwy) Sterownik silnika: MS43 Otóż silnik reaguje z opóźnieniem na dodawanie gazu. Widać nawet przydławienie (spadek obrotów) w momencie dodania...
Nie znam się ale lepiej zrobić mniejsze a później powiększyć jak będzie trzeba. Jest na to jakiś przelicznik z tego co widziałem ale chyba faktycznie lepiej będzie puścić to bez rozwiercania, spróbować ustawić programem.. A jak się nie uda to wtedy rozwiercić o 0,1mm i próbować znowu i tak aż do skutku... Dysze które wkręcam w kolektor ssący chyba...
Rura/dolot filtra, przewód ssący filtra - różnie to nazywają. Jeśli płyn się nie gotuje, no to się nie przegrzewa. Wentylator się włącza np. w korkach?
Witam! Mam Fiata Panda (prawdziwa kanciata) z roku 1993 z silnikiem FIRE 999ccm , wyposażonym w jednopunktowy wtrysk paliwa WEBER / Marelli IAW 6F.SH (jednak nieco innym niż w Seicento 899 czy 1108). Latem założyłem w aucie instalację gazową LPG formy Landi Renzo o następującej specyfikacji: 1. Reduktor EC 04 2. Elektrozawór gazowy Med 3. Układ sterujący...
wrzaskum: a gdzie ty masz gaźnik w tych samochodach?? Alfa na 100% ma wielowtrysk więc odpada nawet namiastka gażnika a seicento nie wiem - jeżeli ma wtrysk jednopunktowy to ma gardziel mieszalnika podobną to gaźnika. Brzoza: znowu będę polemizował :) - jedna rzecz: plastikowy kolektor ssący, aluminiowa głowica, aluminiowy blok silnika (w nowych kostrukcjach),...
Witam. Auto jak w temacie. Kupione dwa tygodnie temu za grosze z uszkodzonym silnikiem. Mechanik, który wymieniał uszczelkę pod głowicą założył ją odwrotnie przez co wałek rozrządu pozbawiony był smarowania i uległ zatarciu. Auto przejechało tak u mnie około 300 kilometrów, wcześniej podobno kilka miesięcy stał. Kupiłem używaną głowicę, oddałem do remontu....
700tka to silnik 2 cylindrowy, od malucha BISa, w CC700 występowały 3 gaźniki: 2 przelotowe: Weber, Fos i 1 przelotowy Aisin elektronicznie i podciśnieniowo sterowany wszystko da się urzeźbić ale trzeba sporo zabawy jak bardzo chcesz to do Seicento łatwo można założyć gaźnik z Cinquecento 900, TYLKO ŻE RAZEM Z POKRYWKĄ ZAWORÓW bo ona jest przy okazji...
Ok więc mam parę pytań może będzie łatwiej auto niespodzianka zasadzka już mnie wykańcza Map sensor czy na wężyku powinien być zaworek zwrotny? W filtrze oleju nie ma oleju możliwe ? filtr jest pod kątem olej spłynął ? na miarce stan max na czujniku ciśnienia 3 bar na wolnych do 5 po przegazowaniu zaworek zwrotny mam na przewodzie serwo króciec na wolnych...
Przekaźniki montuj przy samych reflektorach najlepiej przyłap je gdzieś do pasa przedniego. Pamiętaj o porządnym zaizolowaniu przewodów aby się żaden nie dotknął do blachy nadwozia! Przewód plusowy puść pod zbiorniczkiem wyrównawczym a potem zwyczajnie po pasie przednim (możesz dopiąć trytkami do przewodów idących do wentylatora ew do linki od zamka)....
Witam, w Moim seicento 1.1 MPI uszkodziłem blok silnika ( urwane ucho do łapy) Mam możliwość kupna silnika sprawdzonego w dobrej cenie ale SPI. Czy ktoś się orientuje czy mogę przełożyć blok i głowice od SPI a kolektor ssący wraz z wtryskami od MPI ??? Czy skrzynie pasują zamiennie?? Moja skrzynia ma tzw mokre połosie. Z góry dziękuje za pomoc.
Pomierz czujnik temperatury. Ten niebieski na termostacie . Rano przed odpaleniem w temp około zera stopni powinien mieć ok 9750 omów, a po rozgrzaniu jak termostat się otworzy - temp 80 stopni - około 380 omów. Jeśli kontrolka awarii wtrysku nie zapala się w czasie jazdy to czujnik podaje dane , tylko nie wiadomo jakie.Sprawdź również szczelność wężyka...
Przejechałem się dziś z miernikiem podpiętym do gniazdka zapalniczki i napięcie wydaje się w porządku. Mam pomiędzy 13,7 a 14 V w całym zakresie obrotów, niezależnie od włączonych świateł i dmuchawy. Alternator był wymieniany dwa lata temu na regenerowany, kupiony z pewnego źródła, więc raczej jest jeszcze dobry. Niemniej problem udało mi się chwilowo...
stihl ssanie simson ssanie ssanie suzuki
podkaszarki elektryczne monta telewizji tech2 naprawa
zmywarka electrolux mikrokomputer cobra1
Jak obsługiwać telewizor Philips 65" i dekoder PLAY jednym pilotem? Lokalizacja modułu sterownika świateł w Peugeot 3008