Tam nie ma żadnego zaworu dodatkowego powietrza bo to jest gażnik 2e2 Pierburg . Masz tam źle wyregulowane ssanie, a własciwie obroty ssania. Dobry gaźnikowiec sobie z tym poradzi. Sam to chyba nic nie wskórasz.
Witam! mialem taka lalunie chodzila jak na dame przystalo bez zarzutu. pewnie to wiesz ale ssanie wlancza sie po wl stacyjki naciskajac pedal gazu do dechy na chwile. jesli to nie dziala to masz po prostu przepalona spirale (podgrzewacz) od ssania to takie ustrojstwo pod filtrem paliwa przykrecone do gaznika dochodzi do niego zasilanie i 2 weze z plynem...
To nie problem. Potrzebna jest fachowa regulacja ssania.
Witam Samochód powinien być uruchomiany na PB gdy jest zimny.Zapobiega to problemowi o którym piszesz a dodatkowo chroni gumową membramę parownika przed przedwczesnym zużyciem.Ale nic za darmo podnosi trochę koszty eksploatacji i na pewno to zakład w którym montowałeś LPG powiedział jak ich nie słuchasz i chcesz nadmiernie oszczędzać to twoja sprawa.Moja...
czy nagrzewa się obudowa regulatora ssania automatycznego
Witam. Mam Skodę Favorit i nie działa mi ssanie, tzn. raz jest a później go nie ma. Oczywiście na zimnym silniku. Gdy działa silnik jest na wysokich obrotach ok. 2 tyś. Jak ustawić je poprawnie ? Gaźnik to Pierburg. Za pomoc dziękuje. Proszę dbać o pisownię. Poprawiłem.
wstaw zdjecie, nie wiem o co CI dokładnie chodzi
Zacina się bimetaliczny włącznik ssania. Rozbierz i oczyść gaźnik.
Mialem te same problemy i po odpowietrzeniu ukladu, dolaniu plynu chlodniczego i przekreceniu termostatu o 180 stopni, cos pomoglo. Mam nowy problem mianowicie, termostat jest otwarty, leci cieple powietrze z dmuchawy a auto po przekazowaniu raz schodzi ze ssania raz nie. Dopiero po wylaczeniu i ponownym zalaczeniu auta, obroty sa ponizej 1000 czyli...
mam nowa uszczelke pod gorna czesia i jest tam rowno ssanie jest wylaczone sprawdzalem nawet niektore czujniki ale dalej mam kilka niejasnosci
zbyt wczesny zaplon jak i zbyt pożny powoduje zwiększony apetyt na paliwo,co się tyczy łańcucha to wyciągnięty jest wyrażnie słyszalny na wolnych obrotach jako ,,szeleszczenie,,i normalny mechanik bez trudu to wyslucha.a jakie były wyniki analizy spalin szczególnie na podwyższonych obrotach i jeszcze coś-w tych gażnikach lubiło się zaciąć automatyczne...
Witam mam następujący problem z moją skodą .pali na gazie jak jest zimny silnik to odpala za pierwszym razem ,chodzi jak trzeba.Problem jest następujący jak się silnik rozgrzeje to chodzi do póki jej nie zgaszę,jak ją zgaszę to ni groma nie chce odpalić , wczoraj odpalałem ją na lince. co muszę sprawdzić .? i jeszcze silnik na zwykłym palcu bez komputera...
Witam czy zbyt niski poziom płynu chłodzącego w Skodzie Favorit wpływa na złą prace silnika tzn przygasanie lub ciężki problem z odpaleniem, bo przecież gaznik jest wyposażony w automat ssania do którego podpinasz układ chłodzący
Lepiej sprawdź czy czasem tam nie ma prehistorycznej pompy paliwa z filtrem z epoki fabryki. . uważam że typowe dla Favo pompy z osadnikiem są lepsze od tych zamienników bez osadników, sa po pierwsze rozbieralne i w przypadku uszkodzenia membrany nie trzeba wymieniać całej pompy Mam nadzieję, że odpalasz to tak jak przykazano - zimny motor przed odpaleniem...
No właśnie ale na ssaniu zawsze bedzie lepiej pracował to oczywiste... Diagnozę przeprowadza się na silniku nagrzanym! Proponuje posprawdzać stan wszystkich rurek powietrznych znajdujących się za przepustnicą, najlepiej doraźnie zaślepiając poszczególne krućce w koletorze i gaźniku - choćby palcem, sprawdzać czy samochód lepiej pracuje na biegu jałowym...
Co do cieczy chłodzącej to po wymianie uszczelki pod głowicą nie powinna się dostawać do cylindrów. Poobserwój dokładnie czy nie wycieka na złączkach, podociągaj opaski. A co do spalania, to słyszał ktoś od poprzedniego właściciela, że mu auto duzo pali?? :lol: Zawsze palą kieliszek na setke :sm16: Dopiero jak sam zatankujesz widzisz ile pali w rzeczywistości....
W skodzie ssanie załączasz poprzez jedno wciśnięcie pedału gazu i puszczenie, mechanizm ssania polega na zamknięciu przepustnicy dolotu powietrza i stopniowym otwarciu przepustnicy gazu.Jeżeli ty jeszcze pompujesz gazem to dolewasz benzyny i musisz zalać silnik.
W zimie więcej pali nie tylko z powodu ssania , ale gaz zimowy jest gorszy (chyba wieksza domieszka propanu)
Wiec tak: skoda ma przejechane dopiero 95 tys. plywak jest szczelny (sprawdzalem w czasie czyszczenia) zaworek iglicowy tez sprawny w urzadzeniu o nazwie "podcisnieniowe urzadzenie wspomagajace ssanie" (popularny pierburg) byla dziurawa membrana co powodowalo wariowanie obrotow na ssaniu akumulator sprawny rozrusznik chodzi ok tylko nie chce zapalic...
Skoro na ssaniu nie ma problemu to znaczy że pełne otwarcie przepustnicy zuboża mieszankę. Czyli albo dysze za małe albo przytkane. Czasem problemem jest poziom paliwa w komorze gaźnika. Ja jakbym robił konwersję to chyba na 1.3 mpi ze skody felicji. Jest trochę gratów do zmiany ale auto wtedy lepiej odpala i jest mniej awaryjne.
Tak się składa, że wszystkie z wtryskiem bezpośrednim mają automatyczne ssanie. Multec XM też. To już w ogóle pomieszanie pojęć. Polonezy nie miały automatycznego ssania nie miały też bezpośredniego wtrysku. Ssanie automatyczne da się zrealizować tylko w gaźniku. O ile mnie pamięć nie myli -bo było to już dawno- to takie ssanie miały skody favorit.
Witam, Mam problem ze swoją Skodą. Jak zapalam włącza się ssanie i samochód chodzi normalnie, ale jak tylko się trochę rozgrzeje i ssanie się wyłącza obroty są tak niskie że przy każdym zwalnianiu czy hamowaniu samochód mi gaśnie. Myśleliśmy, że coś się dzieje z gazem, ale na benzynie jak jeżdżę jest to samo. Jak podkręcili mi obroty na wyższe to teraz...
Witam serdecznie pomocników. Problem mam ze Skodą favorit 136l, mianowicie po rozgrzaniu silnika na niskich obrotach samochód szarpie (dławi się) po dodaniu gazu.Im bardziej rozgrzany tym nie da się jechać.Na wysokich obrotach jeszcze jako tako. Jeszcze na zimnym puki jest ssanie da się jechać w miarę płynnie. Problem ten nasilał się już parę miesięcy...
Witam, czy jest tu jakiś spec od gaźników? ;) Skoda favoritka 93, 1.3 benzyna. Dziś złapała focha, jutro czeka mnie grzebanie w gaźniku. Po odpaleniu i zagrzaniu się coś jej odwaliło i nie trzyma biegu jałowego (obroty spadają do 500 lub i niżej i gaśnie). Dodając gazu łapie bez problemu, ale zaraz spada w dół nie trzymając obrotów wysokich. Odpowiednio...
To jest parownik reduktor podciśnieniowy BRC ten przewód musi być podłączony do kolektora ssącego .Mam taki sam w Favoritce więc napewno się nadaje .
Jeszcze jedno dużo czytałem na różnych forach i gdy uszkodzona jest uszczelka to jest olej w płynie lub płyn widać na bagnecie od oleju a u mnie tego nie ma. Ale zauważyłem pewną rzecz: gdy silnik się rozgrzeje to nie wyłącza się ssanie a najlepsze było to ze płyn sobie ucieka tam gdzie ogrzewa powietrze do kabiny więc podejrzewam że płyn sobie ucieknie...
witam.Szpec starej daty który powinien miec takie zabytki w małym palcu przyssał się do automatyki ssania i coś pogrzebał nie w gażniku lecz tak jak mówi żona pod spodem filtra powietrza powietrza.W dodatku gdy chciała aby wymienić olej wpakował jej do układu 4 litryy oleju(czy to normalne?-podziałka wychodzi ponad skalę max).Wyglada że rozregulował...
Witam, nie jestem mechanikiem słabo znam nazewnictwo fachowe, więc opiszę po prostu mój problem. W zimie zauważyłem, że skoda sie szybko nagrzewa, co w sumie mnie cieszyło bo, szybko wyłączało się ssanie i zużycie paliwa było mniejsze. Dosyć rzadko jeżdżę samochodem, więc wiosnę przestała teraz potrzebuje auta trochę częściej i co zaobserwowałem: 1....
Prawdopodobnie problem z paliwem może być w złym przełączaniu elektrozaworów . Wykręć świece i zobacz czy po przełączeniu na paliwo po pokręceniu rozrusznikiem masz mokre świece. Jeśli nie to może jeszcze być problem z pompą paliwa zatkanym filtrem paliwa.Wysokie obroty na gazie to prawdopodobnie parownik lub lewe powietrze lub też automat ssania na...
witam kiedyś miałem taki przypadek łapał lewe powietrze była walnieta uszczelka pod kolektorem ssącym i to samo zimny pali ciepły za cholere.:|
Witam serdecznie Mam sprawę do wyjaśnienia. Pacjent to Skoda Faworit 1.3 1993r. 135L, gaźnik, aparat zapłonowy na rozdzielaczu Mam dziwny objaw wahania temperatury płynu chłodzącego w układzie silnika przez co zbiornik wyrównawczy wywala co jakiś czas płyn. Wymieniłem aparat zapłonowy bo od niego zaczęły się problemy [ale to inny temat] , ustawiłem...
witam ja też mam favoritkę od 5 lat jeżdżę na gazie cały czas czy to lato czy zima . Jeżeli chodzi o zapalanie na gazie w zimę to ja bez problemu zapalę nawet przy minus 20. Oczywiście musi być sprawny gaznik oraz urządzenie ssania w gazniku bez tego to raczej marne szanse zapalenia. Zapalanie na gazie w zimę może spowodować szybsze zużycie membrany...
Witam, widzę że kilka osób podjęło temat ale nie widać wyraźnych efektów więc postaram się podzielić moim uparcie diagnozowanym przypadkiem, tak ja w temacie falujące nierówne obroty,silnik telepie więc w pierwszym kroku sprawdziłem kable (kilka kompletów) wymieniłem PODSTAWKĘ gaźnika (gruba gumowa w środku jest zalany profil metalowy) dociągnąłem solidnie...
A moja favoritka (91r., gaźnik) pali w granicach 7-8 litrów LPG po trasie, po mieście to zależy jakim ale ok 1 litr więcej. Świece to nawet nie wiem jakie mam ale chyba "brisk". Tylko mam mały problem bo jak przełączę na benzynkę to szarpie jak zdejmuję noge z gazu. Dobrze pracuje na wysokich obrotach. Poza tym to nierówno pracuje silnik i strasznie...
Witam Mam problem z gaźnikiem od skody favorit. Gaźnik to Jikov a problem jest konkretnie z układem wzbogacającym mieszankę przy pełnym obciążeniu (ten który otwiera drugą przepustnicę przy podciśnieniu w kolektorze ssącym). Problem polega na tym że układ lubi się zaciąć tzn kiedy dodam gazu i przekrocze około 4 tyś obrotów zalącza sie w/w układ i nie...
skoda favorit ssanie ssanie skoda skoda ssanie
różnice attiny atmega prosty regulator oświetlenia amplituner instrukcja
pilot uniwersalny samokopiujący pilot uniwersalny samokopiujący
Jak ustawić radio internetowe i wybrać stacje? Naprawa płyty głównej Immergas Victrix Zeus – typowe usterki, diagnostyka, regeneracja