Ssący 0,45, wydech 0,70, pompowtryskiwacz 6 Nm + 60*( * stopni).
Podaj rocznik motoru. Dla DR 650 RS rocznik 90-91 Luz zaworowy - ssanie: 0,08-0,13 [mm] - wydech: 0,08-0,13 [mm] Dla DR 650 R rocznik 92-95 Luz zaworowy - ssanie: 0,08-0,13 [mm] - wydech: 0,08-0,13 [mm] Dla DR 650 SE rocznik 96-00 Luz zaworowy - ssanie: 0,13 [mm] - wydech: 0,22 [mm]
WSSWWSSW To kolejność .
Jak silnik E7J to ssanie 0,1 a wydech 0,25.
[url=http://forum.roverki.eu/printview.p... masz to podane
0,15mm ssacy i 0,20mm wydechowy
Luzy na obu zaworach są jednakowe .004"wymiar w calach, 0.1016 mm. Czyli 0.10 mm.
Masz tam porobione znaki do ustawienia rozrzadu, czy masz blokady? Jezeli masz znaki, to przewarznie jest tak, ze odpowiadaja one sytuacji, kiedy to pierwszy cylinder jest w zwrocie zewnęcznym, na poczatku suwu ssania. Ustaw to tak, a potem zobacz ktory z walkow (jak bedzie na znaku) ma w tym momecie tak ustawione krzywki, ze bedzie akurat powodowal...
Witam W załączniku dane.
Dwa wewnętrzne to ssące a zewnętzne to wydechowe.
na zimnym silniku wlot 0,30-0,40 wylot 0;45-0,55
Luz zaworowy Kontrola i regulacja Sprawdź luz zaworowy. Luz zaworów ssących powinien wynosić 0,45 mm, natomiast luz zaworów wydechowych: 0,80 mm, przy zimnym silniku. Regulację można wykonać na jeden z dwóch sposobów: A. Wyreguluj oba zawory w każdym cylindrze, rozpoczynając od cylindra nr 1 w TDC po sprężaniu. Obróć wałem korbowym o 1/3 pełnego obrotu...
W każdym silniku czterosuwowym występuje tzw. współotwarcie zaworów, czyli przy przejściu pomiędzy suwami wydechu i ssania, gdy tłok jest w GMP zawory ssące i wydechowe są lekko otwarte. Poczytaj w google: "współotwarcie zaworów". Regulacji luzu zaworów dokonujesz po obróceniu wału korbowego o jeden obrót na następny znak "T".
Zużywają się gniazda i części zaworów które do nich przylegają. Co jest nie bezpieczne dla silnika, bo jak całkiem luzu zabraknie to nie domykające się zawory szybko zostaną wyplute przez wydech.
https://youtu.be/EcZdtv_kIss tu masz film oraz na końcu filmu jest jaki luz na zimny i na cieplym
ssący - 0,2 mm wydechowy - 0,2 mm mierzone na zimnych zaworach. Chyba, że staaaary typ (ponad 15 lat).
Luzy zaworowe ssący i wydechowy 0.145 do 0.185 mm , a momenty i kolejność w dodatku pdf:
Źle wyregulowany gaźnik, nędzne sprężanie. Wybierz sobie coś. Ssanie się zamyka w ogóle?
Po 20 na zawory ssące i wydechowe /Pewne/
Według czeskiej instrukcji na zimnym silniku 0,15mm ssące i wydechowe.
Kolejność zapłonu 153624 luzy; ssący 0.40 wydechowy 0.60.
Panowie, głupie pytanie ale z której strony w głowicy od HS11 jest zaworek ssący/wydechowy? Czy w tym przypadku również sprawdza się zasada że zawór ssący jest większy? Posiadam głowicę z dużą śrubą na górze.
Pewnie jeszcze muszę dodać że przez głowicę przebiega kanał chłodzący którego wylot znajduje się pomiędzy wylotami kanałów ssącego i wydechowego. Jego tak dobrze nie widać i nie ma dobrego dostępu do czyszczenia, aczkolwiek on także pełni ważną rolę w chłodzeniu silnika.
Wyślij vin to ci sprawdzę .
Od rozrządu 1 wydechowy, następne 2 ssące i 4 wydechowy. Czy to takie trudne?
Masz nieszczelność pomiędzy turbiną a silnikiem( uszczelka kolektora ssącego lub wydechowego przy głowicy)
Wałki na oko wyglądają podobnie, więc można się pomylić. Natomiast w katalogu są różne numery dla ssącego i wydechowego.
Ciągnie z serwa albo pomiędzy kolektorem ssącym z wydechowym (uszczelka). Pozdrawiam.
Tu trzeba by wiedziec jaki model silnika masz. Generalnie 0,25 na ssący i wydechowy.Jeden model miał na wydechu 0,30.I tak radzil bym ustawic-ssący 0,25 a wydech 0,30.
Szanowny kolego 3 zawory są ssące a 2 wydechowe i otwierają się wspólnie tzn. wydechowe razem i ssące razem.
Witam, przepraszam, że odgrzebuje temat ale chciałbym się zapytać czy udało się rozwiązać problem. U mnie te same objawy i nie wiem od czego zacząć wymianę.
Ssące 0,20 Wydechowe 0,38 Na Zimnym.
Weź podnieś wałki i dmuchnij ciśnieniem w dziury po świecach, może już pogiąłeś zawory. Bez urazy ale chyba już najwyższy czas dać to składanie komuś mającemu pojęcie, o ile jeszcze jest co składać. Dodano po 15 ssący => |.......| wydechowy=> | | Na zdjęciach w necie też są odwrotnie, nie tak, jak zaznaczyłeś. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic26...
Ciężko powiedzieć jakie dwa miejsca masz na myśli.. Ten dodatkowy okrągły kanał z dwoma śrubkami, to jest miejsce na zawór SAS (secondary air system), silnik skutera bez tego też będzie prawidłowo pracował, zawór jest zamontowany ze względu na ekologię aby spaliny były lepiej dopalane w układzie wydechowym. W nowym zestawie rozumiem, że wcale tego nie...
Ustaw oba zawory na 0.05 mm.
Wymiana uszczelki, planowanie głowicy, uszczelka kolektora ssącego oraz wydechowego, simering wałka rozrządu, ewentualnie uszczelniacze zaworowe przy planowaniu głowicy niech wymienią, kosztują grosze.
nr 36AC wałek ssacy
Wielkość luzów zaworowych dla zimnego silnika 0,3 +/- 0,05 zawór ssący i wydechowy moment dokręcania głowicy 170Nm, dokręcasz od środka na zewnątrz naprzemiennie,nie dokręcaj głowicy na raz tylko na trzy etapy 60Nm 110Nm i 170Nm. kolejność pracy silnika 1-5-3-6-2-4. Chaotycznie, ale tak mi się zapamiętało
Czas otwarcia okien ssącego, przelotowych i wydechowego prawdę Ci powie.
Zawory ustawiasz na zimnym silniku. Ssące 0.09mm Wydechowe 0.14mm [youtube]https://www.youtube.com/watch?v...
Przeważnie te zawory są montowane w kolektorach ssących lub wydechowych,dostęp do niego powieniś mieć z góry,co do błędów to zdejmij lkeme z akumulatora na kilka godzin i komputer powinien się zresetować.
Odprężnik działa na zawór ssący, a nie wydechowy. I właśnie dlatego może powodować tzw. "fałszywe ssanie", którego następstwem jest dopalanie nadmiaru paliwa w kolektorze wydechowym. Świeca zapłonowa raczej niema nic wspólnego z tym problemem.
Ustawiam magneto na pozycji "T" Luzuje śrubkę od zaworu ssania Ustawiam luz na zaworze ssania Dociskam kontrę zaworu ssania Powielam te czynności na zaworze wydechowym Luz na zaworze ssania 0.05 (próbowałem ustawic na 0.10 Luz na zaworze wydechowym 0.08 (próbowałem ustawic 0.15) Doadam że w piątek tak ustawiałem i było wszytko okej, wczoraj jak go...
Tam nie ma regulacji, są hydropopychacze.
i większą przyjmowania ciepła.
Witam,zawór wydechowy jak i ssący 0,10-0,15 mm. Chociaż w nowszym biletynie znalazłem informacje; ssący 0.07-0,12mm wydechowy 0,12-0,18mm
Inna miska olejowa, co za tym idzie smok pompy. łapy silnika, zupełnie inne i przykręcone do bloku w innych miejscach. Korpus wraz z chłodnicą (wymiennikiem ciepła) filtra oleju. kolektory ssący i wydechowy wraz z turbo Takie na pierwszy rzut oka są różnice
paliwo dostaje bo po dłuższym kręceniu świeca jest mokra A czy iskra na świecy jest?
Witam 0.2mm zarówno dla ssącego jak i wydechowego. tylko jak będziesz ustawiał zaworki to nie zapomnij ustawić tłoka w GMP. Pozdrawiam
Wydechowe 030 ssące 025
0,40 ssące 0,60 wydech
U mnie na kole są oznaczenia GMT, PT1800 I PT2200... Koło zamachowe na GMP i ustawiasz luz zaworowy na zimnym silniku na 0.2mm dla zaworu ssącego i wydechowego. https://obrazki.elektroda.pl/8132992700_...
https://obrazki.elektroda.pl/5888627100_... Metoda ustawiania zaworów w silniku sześciocylindrowym, kolejność pracy 1-4-2-5-3-6 E zawór ssący A zawór wydechowy
10-20 bedzie ok ...
Zeby mówić o uszkodzeniu turbiny trzeba sprawdzić kilka rzeczy. Pierwsza to czy sztanga jest zaciągana na full i czy po odjęciu podciśnienia wraca płynnie do położenia spoczynkowego. Druga to stan wirnika po stronie ssącej i wydechowej. No i oczywiście szczelność dolotu. W tych pompach często luzował się króciec przewodu serwa w aluminium. Gubiło podciśnienie...
Zawory: ssący 0,05 wydechowy 0,07. Polecam zestaw 72ccm z głowicą
A tak dokładniej? Co my wróżki? Z ssącego czy wydechowego?
https://obrazki.elektroda.pl/4308955300_... https://obrazki.elektroda.pl/9335418300_... Ten co to tłumaczył miał niezły "odlot" ale traktuj dolot jako ssący, a odlot jako wydechowy. Regulujesz kiedy otwarty jest wydechowy wg tabeli np pierwszy wydech otwarty to ustawiasz 3 ssący i 4 wydechowy.
0,1 0,25 Silnik zimny, co najmniej 5h nieodpalania Otwarty zawór wydechowy regulacja na ssącym - wydechowym 1 3 4 3 4 2 4 2 1 2 1 3
Głowicę dokręcamy 167-177 Nm. Luz zaworowy 0,25 +/- 0,05mm. Zabezpieczenia i dźwigienki z czuciem.
Jeżeli to jumz z silnikiem D-64 to ssący i wydechowy 0,25mm+0,1 tolerancja regulowane na zimnym silniku. Jeśli białoruś z silnikiem D-240 to ssący i wydechowy 0,2-0,35 na zimnym lub 0,25-0,30 na gorącym.
Ten co wymieniał uszczelniacze wałków czy aby nie zamienił koła wałków miejscami ? Koło wałka ssącego a wydechowego różni się ?
Witam, jeżeli jeszcze potrzeba to proszę: ssące 0,20 mm, wydechowe 0,45 mm.
Zawór ssący 0,1 mm, zawór wydechowy 0,15 mm.
W przypadku np. złamania się wałka rozrządu obydwa zawory nie otwierałyby się. Może trzonek zaworu został skrzywiony lub ułamany. Wałek pęka między krzywkami i gdy jego łożyskowanie jest w dobrym stanie to wtedy otwiera się tylko zawór dolny. Ssący lub wydechowy, zależnie od modelu silnika.
Konkretnie 0,24-0,28m-dolot 0,28-0,32m-wydech Zawsze jest taki przedział, a konkretnie to szczelinomierz jest 0,25 i 0,30 , więc takich używasz i to jest konkret dla ciebie. Stukanie, pukanie , nie odgadniesz co to, a i mechanik też nieraz się pomyli, to też tylko człowiek. Sprawdź zawory i słuchaj co będzie dalej.
Były i SW-400, luz zaworowy na zimnym silniku to 0,5 mm na ssącym i wydechowym. Ale były też inne, poczytaj np. to. http://pl.wikipedia.org/wiki/Star_200
Kręć silnikiem aż na pierwszym bedzie mijanka a potem obróć wałem o 360 stopni Nic mu to nie da, on nie rozróżnia zaworu ssącego od wydechowego i nie wie nawet kiedy te zawory mają się otwierać dlatego ustawia to na pałę, w połowach suwu dlatego ma kolizje. maksymalnie ściągnięte sprężyny, nawet jak powieksze ten luz Bo źle to ustawiasz, wstyd by mi...
Zwykle ssący to A a wydechowy B....ale można to sprawdzić odpinając czujniki i patrząc na błędy
Zdemontować pasek i uruchomić silnik. Wyeliminuje się alternator, pompę wspomagania i kompresor. Obejrzeć układ ssący i wydechowy pod względem szczelności. Szczególnie ssanie przed przepustnicą. Obroty biegu jałowego można w niej regulować śrubami na przepustnicy. Najkorzystniej jest wcześniej ją zdemontować i wyczyścić-nie wymaga adaptacji.
hmmmm....Jakie ciśnienie? Przed pompą CR, za pompą ( na szynie), w kolektorze ssącym, wydechowym?
Z własnego podwórka to mi się nasuwają takie spostrzeżenia: Koło pasowe(" foniczne") przestawione o 120 stopni , nie na te śruby. Zamienione kable zasilające między cewkami albo parami wysokiego napięcia ( na jedno wychodzi). Z innych żadko spotykanych usterek z którymi się spodkałem: niedrożności wewnątrz kloektora ssącego lub wydechowego.
0,1 0,12 Na zimnym
witam mam pytanie co do citroena xantia 98 rok otóz mam pytanie dotyczące zaworów jakie powinno byc ich ustawienie poniewaz na szczelinomierze mam 0,2 na ssącym oraz 0,4 na wydechu jakie powinny byc prawidłowe ustawienia i jak sie je ustawia?
Trzeba tu dodać; że luz zaworòw dla tego silnika to, zawór ssący pomiędzy 0.12-0.18 mm, zawòr wydechowy 0.23-0.28 mm, W tym silniku stosuje dwa ròżne zabezpieczenia sprężyn zaworòw. Dla zaworu ssącego jest miseczka wsuwana z boku. Dla wydechowego rozwiazanie na dwa zabezpieczenia.
https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto...
Cześć, troche minęło ale czy pamięta pan gdzie kupowal zawor ssący i wydechowy do yamaha sr 125
tam są hydrauliczne popychacze
Bardzo dziękuję Czy taka kolejność będzie prawidłowa? Otwarty zawór wydechowy regulacja na ssącym - wydechowym 1 3 4 3 4 2 4 2 1 2 1 3 I najistotniejsze czym jest regulacja?
samochód po regeneracji turbiny , wymienione świece, wałek rozrządu ssący, wydechowy, dźwigienki zaworowe, uszczelki kolektora ssącego, komplet montażowy wtryskiwaczy, uszczelniacz wałka rozrządu, olej silnikowy i filtr oleju i na zimnym silniku nie słychać żadnego klekotania metalicznego, ale gdy jest nagrzany po kilku kilometrach zaczyna się ten dźwięk....
Witam. trzeba rozebrać ten gaźnik w drobny mak i dokładnie go wyczyścić każdy kanał, każdą dysze Po wyczyszczeniu i złożeniu śrube-Iglice od składu mieszanki wkręcić do końca i wykręcić ją na około 1,5 obrotu wyregulwać zawory Ssący i wydechowy najlepiej na 0.07 - 0.08mm Świece zapłonową wymienić trzeba na nową, tylko dobrej jakości np. NGK lub DENSO...
Iskra jest? Na początek wyczyść gaźnik, filtr powietrza i wyreguluj zawory(ssący 0,05, wydechowy 0,07). Tak spytam z ciekawości po co wymieniałeś gaźnik i rozrusznik?
Luz zaworowy dla wydechowego i ssącego taki sam - 0,3 mm. A kolejność to patrząc od kabiny: wydechowy, ssący, wydechowy, ssący...
No to jak masz endure to 0.2 ssące i 0.5 wydechowe jeżeli nie mam jeszcze sklerozy ;)
Dzięki za odpowiedź. Problem w tym, że muszę składać samochód bo wynajem garażu mi się kończy a serwis Fiata w remoncie i nie mam gdzie kupić podkładek do regulacji zaworów. Silnik chodzi bardzo dobrze więc chyba będę musiał regulację przełożyć do następnego razu. Co do kolejności. Chodzi mi o to czy dobrze zmierzyłem luzy zaworów, to znaczy które są...
Proszę bardzo luzy zaworowe ; zawór ssący 0.5mm, zawór wydechowy 0.8mm, hamulec 0.6mm.
Witam. Mam taki problem mój cieniasek się psuje... a konkretnie chodzi o to, że sobie jade i nagle samochód schodzi z obrotów i gaśnie. Potem kręci ale nie ma szans na odpalenie, nawet z popychu. Pomóżcie mi. pozdrowionka Jeśli to gaźnik Weber, lub FOS, sprawdź rurę od filtra powietrza do kolektora wydechowego ( ssanie ciepłego powietrza )
Panowie zauważcie jak będziecie ściągać głowicę że za szlamione i obrośnięte zawory to zawsze i wyłącznie ssące , nigdy wydechowe . Olej przedostaje się poprzez zużyte uszczelniacze w czasie suwu ssania i jest to bez znaczenia czy silnik wolnossący czy doładowany . Zawory wydechowe zawsze są suche ja nigdy nie widziałem za szlamionych a trochę już tego...
luzy zaworowe juz kilka razy ustawiałem - 0.05 ssący wydechowy 0.05 - 0.05 ssący wydechowy 0.07 aż w końcu sprawdziłem jak jest u kolegi i po prostu ustawiłem tak jak on ma (na dokładnie jaką wartość nie wiem bo nie miałem podpisanego szczelinomierza) A co do kopki w tym skuterze... Hmmm... jak większość chińskich rzeczy jednorazowa.... Ps. SAWEK101...
czyli ssący 0,1 wydechowy 0,15?
Jeśli masz tylko oznaczenia: 1, 2, 3, 4, 5, 6 to regulujesz na 1 - wszystko - ssący, wydech, hamulec wydechowy, pompowtryskiwacz. Musiał być zrobić zdjęcie naklejki na pokrywie zaworów, bo mi wyskoczyło z 50 możliwych typów silnika. Są np. różne luzy dla wydechu.
Witam! W VW santana o ile wiem powino być 1-3-4-2... Ewentualnie patrz na kolejność otwierania zaworu ssącego albo wydechowego, też bądą się otwierały w/g kolejności zapłonu. Liczy się raczej od kółka rozrządu... PS.:Też miałem Santankę, ale GL5 tą z 5 garami i na gaźniku :twisted: tam klejność była taka 1-2-4-5-3 po updacie Zawsze można spojżeć na...
Witam wszystkich potrzebuje danych do regulacji zaworów czyli - jakie są luzy na zimnym silniku ssące, wydechowe -ustawienie rozrządu - czym są regulowane płytkami czy tzw. szklankami. Z góry dzięki za pomoc
Witam Co do sprawdzenia szczelności kolektora ssącego to chyba bezpiecznie użyć benzyny, pędzelek i smarować podejrzane miejsca kolektora. Poza tym sprawdź kolektor wydechowy.
Po remoncie tego silnika nie wiem jaki ustawić luz na zaworach może ktoś ma jakieś dane techniczne .Znalazłem note 0,04'' cala wychodzi 0.10mm ale nie wiadomo na sto i czy dotyczy to ssacego jak i wydechowego.
Luz zaworòw ssący i wydechowy po 0,10mm. Regulowane na zimnym silniku. Poniżej temat odnośnie dekompresora. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic4... Jeszcze jeden schemat ;
Udało się silnik odpalił. Przyczyna ustawianie zaworów za duże luzy ustawiłem obydwa na 0.10 ssący trochę ciaśniej wydechowy lekko spasowany, jak ręką odjął. Trzeba dokładnie czytać w necie do czego jest opis Jeżeli silnik jest dolnozaworowy (I/C, PowerBuilt), to ssanie 0,13 - 0,18 mm i wydech 0,23 - 0,28 mm. Jeżeli to OHV (Intek) , to ssanie 0,08 -...
Do instalacji, skrzyni, sprzęgła. Kolektora ssącego, wydechowego, komputera i do sterownika.
Po zamianie masz wypadanie zapłonu Możesz mieć rację - w katalogu IC są osobno ssące/wydechowe.
numer 8 jest połączony z numerem 7 który jest podłączony do rury wydechowej .
zawora ssać wydechowy hamulec wydechowy strumienica wydechowy
pracuje silnik wyjęciu kluczyka peugeot honda biegi oszroniony agregat
sharp 40bg5e elektronika studia
Grzanie MOSFET-ów w BMS TranzX i brak prądu Różnice między stabilizatorami LT i LM: Linear Technology vs National Semiconductor