http://obrazki.elektroda.net/13_12372816... Powstało to w ok 4 miechy w wolnych chwilach. Bo kiedyś już miałem dosyć żonglowania alternatorami w trudnych miejscach i sprzedawania niby dobrych a napęd z klucza pneumatycznego ukręca nakrętki. Koszty głównie to falownik 2,2kW silnik 1,5 kW . Są 2 koła pasowe z wiadomych przyczyn przełożenie jest...
Wiesz ja mam stół do alternatorów i do alternatora idą przewody 16mm2 . A i to idzie cienki przewód pomiarowy wprost do kabeloczek na alternatorze.
http://obrazki.elektroda.net/33_12538707... Witam. Prowadząc z bratem warsztat elektroniki i mechaniki często spotkaliśmy się z problemem naprawy alternatorów rozruszników. Zważając na koszt stołu fabrycznego postanowiliśmy go zbudować sami. Jako ramę nośną wykorzystaliśmy pozostałość po piecu kaflowym wprost idealnie nadawała się na konstrukcję....
Regulator na stół i sprawdzić
Alternator na stół i sprawdzić rzetelnie. Również sprawdź wszystkie przewody elektryczne dochodzące do alternatora.
Alternator na stół,miernik w dłoń i do roboty.
kupie stół probierczy do alternatorów i rozruszników w rosądnych piniądzach Zdania rozpoczynamy wielką literą, a kończymy? Proszę to poprawić. Wpis moderacyjny dotyczy wszystkich piszących w temacie! Nie kasować wpisów moderacyjnych!
Jeżeli dasz do dobrego fachowca ma stół probierczy do sprawdzania alternatorów to na miejscu będzie wszystko wiadomo.P
Sprawdziłem sam to ładowanie przy zgaszonym pokazuje 12.38a jak zapale to na walnych obrotach 12.86 12.43 12.25 jak dam gaz nic sie nie zmienia To alternator na stół i do roboty.
Alternator na stół i do sprawdzenia w szczególności regulator , wysokość szczotek ,komutator czy czasem nie za bardzo wyrobiony/jajowaty stan łożysk luzy na nich.
Ja szukam DTR do stółu probierczego s-2c. Za pomoc z góry dziękuję
wygląda ze kończą ci się szczotki same szczotki to jakieś 15zł + robocizna ale najlepiej wyciagnać alternator na stół i sprawdzić przy odkręcaniu alternatora sprawdż czy przewody nie są zaśniedziałe bo czasem w nich jest przyczyna.
Witam, faktycznie nie wiem jaka jest moc tego silnika, sprawdzę i dam znać, ale na za wielki nie wygląda choć jest na siłę.
Oddaj alternator do firmy na specjalny stół, niech naprawią i sprawdzą Założenie nie pewnego alternatora w tym aucie to "śmierć" psychiczna jak się nie uda Skoro sam wyjąłeś i założysz to i tak dużo zaoszczędziłeś
Witam.czy moze ktos mi doradzic jaki stół do badania alternatorów wybrac?jestem w tym temacie troche malo doświadczony i chcialbym prosic o rade kolegów po fachu.
Skoro tak to alternator "na stół". Mając odpowiedni tester można zasymulować alternator na silniku i stwierdzić gdzie jest usterka. Takie testery posiadają tylko warsztaty które specjalizują się w naprawie alternatorów. No niestety - szkłem d.py nie utrzesz.
Alternator na stół probierczy do kontroli
Najbardziej energochłonne sprzęty czyli, sprężarki, tokarka, piaskarka czy stół do alternatora mam podpięte do domu, na którym mam łącznie 22kw z fotowoltaiki.
Zacznij od tego, że podasz jaki masz alternator. Dwa-odpytaj na błędy PCM, no chyba że wolisz inną drogę, czyli wyciągnięcie na stół alternatora i popatrzenie do środka. Jak masz Magneti Marelli to pół biedy, jak Visteon to gorsza sprawa.
Alternator na stół do sprawdzenia i będzie wiadomo.
Doszliśmy do wniosku, że potrzebujemy część charakterystyki tylko mamy dokonać wyboru która to część ma być. Teraz jeżeli wiemy, że reaktancja indukcyjna uzwojenia stojana alternatora zależy od częstotliwości, to można wyprowadzić wniosek, że w początkowej części charakterystyki prąd obciążenia zależy wyraźnie od prędkości obrotowej i dopiero po przekroczeniu...
Alternator na stół i do roboty. Pozdrawiam.
Sygnał że sterownika do obejrzenia na oscyloskopie, jeżeli nie masz, to przez diodę. Jak sygnały sterujące ok, to alternator pod pachę i na stół. Błędy w sterowniku silnika są?
temat do zamknięcia problem został rozwiązany. Można zapamiętać, że jeśli w audi wariuje kontrolka płynu chłodzącego i ładowania to na stół alternator. W moim przypadku skończyły się szczoty regulatora napięcia. wystarczy prosty sposób na sprawdzenie- odłączyć wzbudzenie, przekręcić zapłon i dać masę na wzbudzenie (kontrolki zapalają się). Dzięki wszystkim...
Nieprawdopodobna historia. Jak by było aż tak duże obciążenie to by pasek paliło a nie urywało sprzęgła. Coś jest krzywo i nie w osi. A jak jesteś pewiem że ok ,to alt na stół i naprawa.
Po drugie, alternator jest w stanie pracowac przy czystym zwarciu Wiesz mam stół do alternatorów mogę sprawdzić. Tylko że trzeba zewnętrzna wzbudzenie podać , czy jak to widzisz?
Poszukaj silników firmy Komel. Silniki obcowzbudne tej firmy mocy 1,2 kW, 2,2 kW i 3 kW można znaleźć na różnych stronach z ogłoszeniami pod hasłem "silnik prądu stałego", w cenie 300 - 600 zł. Komel także nadal oferuje te silniki. Dostępne są także prądniczki tachometryczne do nich. Ja też mam taki silnik mocy 1,2 kW (zdjęcia poniżej) i planuję zrobić...
Po co nowy regulator ? Założyć nowe szczotki, zamontować alternator powinien dawać 14V. Jakie radio posiadasz ? Czy jest podpięte tak że gra bez kluczyka ? Jeżeli tak to 100mA może pobierać. Moim zdaniem to tylko nowe szczotki i wszystko ma śmigać. I odłącz radio i sprawdź czy te 100mA dalej pobiera jeżeli nie to radio na stół.
Co do alternatora to nie musimy się jego czepiać bo sam naprawiam alternatory i posiadam stół probierczy do alternatorów i nie jest to wina alternatora. A może trzeba bardziej krytycznie na siebie spojrzeć i jednak odłączyć ten alternator? Każdy może się mylić...
Inny nie znaczy sprawny. Alternator na do wierzchu i na stół.
Krótko: alternator na stół i do roboty
A może poszli do lasu? Tak czy siak alternator na stół. Szczotek nie zobaczysz bez rozpołowienia alternatora.
Masy, plusy, alternator do sprawdzenia. Alternator na stół probierczy z obciążeniem.
Wszystko sprawne a nie działa? Alternator na stół i naprawić lub auto do elektryka.
Witam, chętnie kupię stół do sprawdzania alternatorów i rozruszników. Propozycje proszę kierować na PRIV. Pozdrawiam
alternator na stół.
No to alternator na stół i do roboty, jak uzwojenia w porządku to mostek lub regulator.
Witaj! Posiadam jeden z pierwszej produkcji Rzemieślniczej zestaw do sprawdzenia alternatorów. Tablica z wskaźnikami./duże manometry/.W tym prostownik do ładowania,silnik ze sprzęgłem 3fazowy,umocowanie prądnicy ,napędzaną paskiem. Koszt w/g Twojej wyceny. Pozdrawiam Miro Nasz
Alternatory, oba do sprawdzenia na stół.
Hebel przy akumulatorach sprawdzony - OK (ładny, czysty w środku), podczas odpalania słychać, że przełącza akumulatory. Co masz na myśli pisząc "przełącza akumulatory"? Przecież tam nie ma przełącznika 12V-24V. Jest przetwornica do ładowania drugiego akumulatora. Alternator jest bezszczotkowy, z nieruchomą cewką wzbudzania i magnesami w wirniku. W...
Mam pewien pomysł, mianowicie chcę zbudować urządzenie (stół) do testowania alternatora. Ma ktoś doświadczenie w tym temacie. Jestem początkujący jak widać, a ten temat nie daje mi spokoju. Mocowania i wszystko od strony mechanicznej mam już zaplanowane. Jakie urządzenia pomiarowe zastosować?? ( podobne urządzenie kosztuje bagatela 12000 PLN )
Proponuje wyjac alternator na stół probierczy i zadac mu obciazenie chociaz 20 amper , chyba ze Ci sie chce bawic to podłącz kilka żarówek :)
Pierwsza diagnoza to alternator założyć na stół do badania alternatorów i wtedy wszystko można o nim powiedzieć. Wyznaczymy jego charakterystykę obroty- napięcie, natężenie. Obroty przy jakich wygasza kontrolkę ładowania. Obroty przy jakich zaczyna oddawać prąd, jaki prąd wzbudzenia pobiera wirnik. Jeśli alternator na stole przejdzie pozytywnie test...
Tak, czy inaczej alternator na stół i do roboty, bo doradzać można długo. Wesołych 8-)
zdecydowanie. Musisz udać się do kogoś na stół probierczy
Do sprawdzenia regulator napięcia, diody prostownicze, pierścień wirnika czyli alternator na stół
Niestety ja nie wiem jaki jest u ciebie zamontowany alternator, mostek prostowniczy na pewno jest w alternatorze, najlepiej wyjmij alternator na stół i sprawdzaj. Opisów sprawdzenia alternatora lub regulatora jest w sieci mnóstwo, ja nie widzę innej możliwości , może po prostu szczotki się skończyły ale to musisz sprawdzić i koniec kropka.
Witam sterownik ABS do naprawy lub wymiany alternator na stół i do sprawdzenie
Nikt palcem nie pokaże co jest zepsute. Trzeba wrzucić alternator na stół i tyle. Najczęściej padają właśnie regulatory z serii F00M.
Witam, Jestem zainteresowany zakupem stołu do sprawdzania alternatorów S-2C bądź innym.
no to chyba mowa o dieslu,alternator na stół i do roboty
Rozumiem, że tam nie ma regulatora napięcia, tylko sam szczotkotrzymacz. W takim układzie alternator na stół probierczy, zewnętrzne wzbudzanie i można sprawdzić jego działanie. Wtedy będziesz na 100% wiedział, że usterka jest w elektronice.
To jak długo masz jeszcze zamiar się z tym tak bezsensownie pieprzyć? Alternator na stół, bo w nim wada. Uważaj przy rozbieraniu, śruby lubią się ukręcać blisko obudowy.
Alternator na stół i sprawdzanie. Jak będzie naprawiony to i obrotomierz zacznie działać.
da się sprawdzić miernikiem ale alternator na stół trzeba wygrzebać z auta
Witam jestem zainteresowany kupnem używanego stołu do alternatorów w dobrym stanie i najlepiej S-2C. Kontakt 0888473537 elektrobunny(at)wp.pl GG8811144
Oddam obydwa alternatory do elektryka, wrzuci na stół i może będzie wiedział o co chodzi. Dziękuję za pomoc.
Podłączyłem tak jak z schematu od ciebie i działa! Zapodałem żarówkę a potem silnik od pralki szczotkowy i wszystko jest regulowane. Ma nawet powolny start(soft start). Myślę go wykorzystać do napędzania alternatorów(stół probierczy w prostej budowie).
Witam wszystkich. Buduję stół do sprawdzania alternatorów. Mechanicznie już to rozwiązałem, została mi elektryka. Posiadam 8 szt. wmontowanych na radiatorze tranzystorów bdp 495. Zwracam się z prośbą o wszelkiego rodzaju podpowiedzi rozwiązania obciążenia na tych tranzystorkach.
jak w temacie może być samoróbka oferty na pw.
Przelutowałem diodę w fazę, alternator na stół i chodzi. Pewnie mostek robiony pod inaczej zwojoną koronkę, czyli patrząc jak na foto faza->faza->środek gwiazdy->faza
Witam! Kupiłem stół do sprawdzania alternatorów i rozruszników. Stół ma uszkodzone wskaźniki (obrotomierz, voltomierz oraz amperomierz). Kupiłem obrotomierz tablicowy na internecie lecz po założeniu i podłączeniu pod elektronikę znajdującą się z tyłu starego wskaźnika, obrotomierz kręci się tylko do 1000 obr. i tu moje pytanie jakie wskaźniki zastosować...
Nie wolno odłączać akumulatora na włączonym silniku ,pewnie uszkodzileś diody alternator na stół i dosprawdzenia.
Witam , pilnie kupię stół do sprawdzania alternatorów i rozruszników . Gdyby ktoś miał to proszę o kontakt voltcar(at)onet.pl Dziękuję i pozdrawiam
Kupię stół do diagnozowania alternatorów i rozruszników . nr.tel 0888-473-537 ,(058) 681-75-24 ,elektrobunny(at)wp.pl
Jak nie ma ładowania, to alternator na stół i sprawdzaj co zepsute i wymień. ABS może świecić dlatego że napięcie zasilania jest zbyt niskie.
nie rozsądniej kupić cały alternator ze szrotu,rzucić na stół probierczy i jak dobry to zakładać.koszt ok 150zł.
Regulator napięcia jest w środku.Czy jest zasilanie plus na grubym przewodzie do alternatora,czy kontrolka alternatora świeci?Jeżeli tak to alternator na stół,ro0zebrać i sprawdzić stan szczotek ,pierścieni,mostka prostowniczego,stojana,uzwojenia wirnika i przy okazji łożysk.Jeżeli to wszystko jest ok to deo wymiany regulator.
po minucie nie idzie dotknąć Alternator na stół probierczy - myślę, że takiego nie posiadasz - pozostaje elektryk samochodowy. Samodzielnie możesz wymontować i zamontować alternator z samochodu - będzie taniej. To jest jedyna metoda na eliminację takich usterek, które mogą spowodować pożar samochodu.
Alternator na stół i do roboty, coś mi się zdaje że i mostek i regulator będzie do wymiany chyba że wina w wirniku. Sprawdzić czy kontrolka w ogóle świeci
Nie obraź się ale co to Cię interesuje skoro wziął kasę za naprawę to niech poprawia i to on ma znaleść co jest nie tak a nie czekać na podpowiedzi. Alternator na stół do poprawy.
witam czynnikow braku ladowania jest bardzo wiele wadliwy akumulator brak polaczenia plusa, minusa (masy) alternat. uszkodzenie mostka prostowniczego, regulator ktory pan juz wymienil bez efektu poprawy dla elektryk. nie powinno to sprawic problemu można zrobic ogledziny okablowania i podmienic akumulator jesli dalej nic to niestety trzeba rwac alternator...
Pierwsze co zrobiłem to sprawdziłem miernikiem złącze nie grzeje się. Jedno co mnie dziwi to to że kontrolka gaśnie a ładowania brak dlatego kodowałem Aku. W poniedziałek alternator idzie na stół zacznę od tego. Już wyjęty. Dam znać co i jak. Dzięki za pomoc
Alternator do wyjecia i na stół diagnostyczny
Podłączenie B+ alta nie powinno iskrzyć.Wychodzi na to że alt kradnie prąd ,jest jakieś zwarcie w nim. Jak będziesz miał miernik to pomierzyć spadek napięcia na przewodach a jak dalej ładuje słabo to alt na stół.
Po wyjeciu wirnika i włozeniu metalowej kulki jest ona przyciagana, kulka powinna zaczac wirowac a tak się nie dzieje. Nie powinna. Błędne założenie. jest to silnik z uzwojeniem rozruchowym zwartym - to są te pręty (lub płaskowniki) miedziane przechodzące przez pakiet stojana wzdłuż cewek(słabo widoczne na zdjęciu).Praca silnika bez kondensatora. Sprawdzić...
Dzisiaj wymontowałem alternator i zawiozłem do firmy zajmującej sie regeneracją alternatorów. Po założeniu na stół altek ładował 14,4 v jak nigdy dotad. Zostawiłem go do czwartku mają posprawdzac. O wynikach poinformuje.
Dzięki kolego za pomoc. Skoro piszesz, że zbytnio nie nadaje się do rozruszników to nie będę zawracał sobie tym głowy. Muszę jedynie gdzieś zdobć te sprzęgiełka do połączenia z alternatorem, bo też ich nie było. Za ten stół dałem 800 zł. Myślisz, że to dobra cena? Jeszcze raz dzięki.
coś ze wzbudzeniem taka moja rada proponuję zdemontować alternator i na stół probierczy za takie sprawdzenie kompleksowe zapłacisz ok 30 zł a dowiesz się wszystkiego prawdopodobnie dioda siadła
Jeśli nie ma ładowania a z tego co piszesz nie ma to kontrolka nie ma nic do rzeczy.Nie ona jest tu przyczyną braku ładowania. Dla świętego spokoju do sprawdzenia napięcie na wyjściu alternatora aby wyeliminować ewentualne spadki napięć na torze alternator - zaciski akumulatora.Jeśli pomiar da takie same wyniki to alternator na stół i do naprawy,bo...
Jak dla mnie to zwarty stojan do masy.P To już chyba zbyt wysoki poziom abstrakcji dla co niektórych. Alternator na stół, zresztą pełno tego na szrotach - już sama cena stojana przekracza koszt używanego.
Alternator do sprawdzenia- na stół. I popraw połączenia masy w tylnej lewej lapie.
Niestety kolego żeby sprawdzić mostek prostowniczy będziesz musiał rozebrać alternator. Lepiej jak masz możliwość weź od kumpla na chwile taki sam regulator i sprawdź napięcie. Jeżeli dalej takie objawy to niestety alternator na stół. Żeby sprawdzić diody najpewniej będzie trzeba odlutować uzwojenia z mostka prostowniczego i pomierzyć miernikiem spadek...
Alternator mitsubishi zapewne dwa kable do alternatora czyli czerowny plus po zapłonie oraz niebieski L, ale też będzie tam prąd. Diody albo stojan albo słaba masa, ciężko powiedzieć osobiście ciężko się z tym walczy. Najlepiej dać alternator na stół pobierczy i tak go kompleksowo pomierzyć.
sprawdzałeś może stojan na ciągłość lub przebicie ja robiłem takiegi bosch w mercedesie co pokazywał za niskie ładowanie z achwilę za wysokie wymieniłem regulator nie pomogło alternator na stół rozbiórka na części i okazało sie że stojan ma przerwę na jednej fazie po wymianie stojana pomogło jak ręką odjął
Ja w takich sytuacjach wyciągam alternator na stół, podłączam do niego akumulator, miernik i dodatkowe obciążenie (np żarówki dmuchawę itp). Kręcę wiertarką i obserwuje co się dzieje. Jeżeli jest ok to wiem że problem tkwi w samochodzie jeżeli grzeje się nadmiernie to problem w alternatorze.
Wymieniłem moduł ze starego alternatora, Co to za moduł, czy chodzi o regulator napięcia. Dwa - co to za alternator (Bosch, Valeo). Co to znaczy zerwało się (odkręciło się sprzęgiełko, czy urwało się razem z wirnikiem). Zobacz czy masz na śrubie alternatora 12 V, sprawdź bezpieczniki główne na skrzynce bezpieczników. Jak to nie pomoże to tylko "stół".
barzo możliwe że skończył ci się mostek prostowniczy najpierw i jego wymiana winna załatwić temat ale jak teraz nie masz ani ładowania ani kontrolki to trzeba by się zatanowić czy faktycznie alternator jest dobrze naprawiony . Jeśli naprawiał go fachowiec i miał stosowny stół do Alternatora był w stanie stwierdzić po naprawie czy alternator działa czy...
Witam Mam nietypowy jak dla mnie problem z ładowaniem w E39 520i 2003 r. alternator 90A. Mam zregenerowany alternator. Jak jest zamontowany w samochodzie to ładuje od 12,0 V(przy dużym obciążeniu na wolnych) do maks. 13,8V (podczas jazdy bez większego obciążenia), potrafi bez obciążenia spadać nawet poniżej 13V. Napięcie mierzona bezpośrednio na alternatorze....
Altka trzeba na stół probierczy do zakładu co to robi.
Nie ma się co nad czym zastanawiać tylko demontaż alternatora na stół ,wymiana sprzęgiełka i kontrola stanu komutatora .Te altki robią duże przebiegi a komutator tych długich przebiegów nie znosi i wtedy wymiana . Oddaj auto do zaufanego warsztatu i niech ci naprawią ,w warunkach domowych jest to nie do ogarnięcia przez osobę nie mającą zielonego pojęcia...
Witam. Mam problem z VW Up 1.0. Mianowicie jakiś czas temu auto nagle straciło prąd. Po przekręceniu kluczyka czarno. No to nowy akumulator i ok, odpaliło, ale na następny dzień przycinały się wycieraczki i ogólnie troszkę elektryka głupiała. VCDS pokazał błąd P0536 napięcie systemu zawyżone. Ładowanie na wolnych 14,9 V, skacze na 15 V, nie gazowałem...
akumulator mam zmieniony, bo stary nie trzymał prądu, pierścienie są ok, szczotki ok, łożyska zmienione, mierze ładowanie na alternatorze, a nie na akumulatorze, na alternatorze nie mam nawet takich wartości jak powinno być:/, myślisz że to może być wina regulatora? Jutro jadę do firmy co robili ten alternator..... niech wrzucą na stół i pokażą co się...
Co tu gdybać , alternator wybudować z auta i na stół probierczy z nim w celu dokonania diagnostyki.
Witam! Musisz zacząć od alternatora to najprostrze ( może trzeba nawet wyjąć alternator i na stół probierczy aby być pewnym że jest sprawny), ale u mnie była uszkodzona elektronika wspomagania i dopiero sie uspokoiło ładowanie, po naprawie pompy wspomagania wszystko wróciło do normy
Zrobione. Motronic pisał pas ślizga. Pas od alternatora był napięty aż woda z jaj pryskała. Tylko że nikt nie wpadł na to, aby podciągnąć pas od wentylatora, przez który alternator otrzymuje napęd. Znów wywaliłem alternator, by zawieźć go na stół, bo nie wzbudzał mi się już nawet na krótko. Myślałem że od tych kombinacji już szlag trafił którąś diodę,...
Witajcie od razu na wstępie powiem że nie jestem elektronikiem choć miałem do czynienia 3 lata w szkole. Ale to lat temu 17. Wiec proszę o wyrozumiałość. Chce zbudować stół do badania alternatorów. Mechanike ogarnę bez problemów elektryke też bym ogarnął tylko chce żeby sterowanie było płynne i tu zaczynają się schody. Pomyślałem żeby zbudować to na...
Na zimno świece w kolektorze wodnym dogrzewają, co obciąża alternator, mimo wszystko nie powinien hałasować, wyciągnij go na stół i zregeneruj, zanim się skończy w trasie.
witam, jakieś kilka miesięcy temu zakupiłem alternator do c-360, ostatnio zauważyłem że nie ładuje więc kupiłem regulator z szczotkami, zero efektów więc alternator poszedł na stół, po sprawdzeniu wszystkich diod i uzwojeń jest z nimi wszystko dobrze, podłączam go na stole tak jak powinien być z żarówką alternator w ogóle się nie wzbudza nie stawia...
Cześć. Chciałbym sobie wziąć alternator na stół i po prostu go sprawdzić co i jak. Na zdjęciu zaznaczyłem jak on jakbym go podłączył oraz dwa elementy zaznaczone na zielono, które nie wiem do czego są. Jedno to "czarne pudełeczko" a drugie to zacisk W. Czy ktoś mógłby zerknąć? http://obrazki.elektroda.pl/3587265000_1...
stół probierczy alternatorów synchronizacja alternatorów schematy alternatorów
spawarka normy silnik kopcić pasta bezołowiowa
paromat simplex discharge battery
Renault Trafic III – odległość podłużnic w komorze silnika, wymiary, punkty pomiarowe Citroen C5 II – kontrolka STOP i hamulców świeci, niski poziom płynu, błąd EPB/ABS