R15 - 220R, co do triaka to myślę że możesz wstawić BTB16.
Coś się może znajdzie... Ale na pewno nie nowe.
Pod tą osłoną może być zainstalowany stabilizator obrotów, jeżeli silnik napędza, na przykład, agregat prądotwórczy. Ten stabilizator jest wtedy połączony, dźwigniami z gaźnikiem.
Tylko 15V jest na nich takie samo. Wielkość w mA to prąd. Iloczyn prądu i napięcia daje moc. Im większa moc tym większy moment w takim silniku. Jeżeli jest stabilizator obrotów to prąd silnika ma znaczenie.
Jak dobrze pamiętam ten silnik powinien kręcić tylko w jedną stronę. Do zacisków +/- podłączasz zasilanie , a do H/L przełącznik zakresów szybkości wraz z potencjometrami do ustawienia obrotów na niskim i wysokim zakresie. Ma on wbudowany stabilizator obrotów.
Nie magnetowidu tylko magnetofonu. A zasada ogólna jest taka,że w momencie pobierania większego prądu układ automatycznie reguluje napięcie i to samo dzieje się odwrotnie. Schematy tych magnetofonów- szukaj Elektroda.
Wygląda na stabilizator obrotów silnika magnetofonu kasetowego
Wreszcie jakieś konkrety. Na początek sprawdź, czy włącznik na chassis magnetofonu np. się nie wyłamał, lub nie jest zabrudzony czarnym nalotem (tlenek siarki). W mechanice magnetofonu jest taki mały , składający się z dwóch blaszek styk/włącznik, podający zasilanie na silnik. Jeśli jest cały (te blaszki są zatopione z jednego końca w czarnym plastiku)...
Powodów może być kilka. Zasilacz również, ale najpierw sprawdziłbym sam silnik. W polskich silnikach (zwłaszcza tych które maja kilka ( ;) ) lat za sobą często dochodzi do zabrudzenia komutatora - brud częściowo zwiera lamelki komutatora i silnik pobiera znacznie większy, niż powinien, prąd. Stabilizator utrzymuje obroty silnika, ale po włożeniu kasety...
(at)AlekZ Zastanawiam się nad jednym. Czy ten regulator - stabilizator obrotów silnika nie jest PWM ? Jeżeli tak, to ,,podkraść mu" impulsy i poprzez transformator uzyskać anodowe. A do pełni lampowego szczęścia wykorzystać jakąś miniaturkę XAAxx. prostująca w minusie.
Stabilizator obrotów silnika jak i sam silnik, mogą szwankować. Warto by zaobserwować poziom napięcia zasilającego silnik. Nie wiem jak jest zabudowany silnik w Finezji i jakiego typu. Silniki magn. serii M80**, M90** miały stabilizator zintegrowany z silnikiem.
UL1901 to układ stabilizatora obrotów silnika - jeżeli silnik posiada własny (wbudowany wewnątrz obudowy ekranującej) stabilizator - jest zbędny. https://www.google.com/search?q=UL1901&c...
Tu masz schemat http://www.elektroda.net/service.php?dir... Z tego co widzę to stabilizator, regulator obrotów jest w silniku w obudowie. Można dorobić zewnętrzny .
Sprawdź tranzystor ,,mocy" jeżeli uszkodzony możesz go zastąpić jakimkolwiek o mocy ok.1W np. BD 135 jeżeli chcesz się trzymać oryginalnego silnika i stabilizatora obrotów jeżeli nie, to zamień na silnik z popularnych tanich jamników choćby made in china zawierających w obudowie silnika regulator zapewniający chyba zdecydowanie lepszą stabilizację obrotów.
Za szybkie obroty silnika. Jeżeli silnik ma wbudowany stabilizator to potencjometr do regulacji obrotów powinien być dostępny przez mały otwór, ewentualnie stabilizator obrotów może być na płytce głównej elektroniki.
Taka dioda była użyta w magnetofonie MK 125 w układzie automatycznej regulacji wzmocnienia. Ja ją pamiętam w stabilizatorze obrotów silnika...
A rezystory swoją drogą dobierz. Ewentualnie możesz zamiast nich dać szeregowo kilka zwykłych diod krzemowych, na każdej będziesz miał spadek napięcia około 0,6 V co będzie lepszym rozwiązaniem dla stabilizatora obrotów silnika. A czy stabilizator na 9 V też byłby odpowiedni? Jak coś mam parę sztuk. Tam nic nie ma, ot zwykła, krzyżowa łączówka która...
Kolego tego typu silniki z reguły mają w środku stabilizator obrotów jeżeli go podłączyłeś odwrotnie to pewnie już jest uszkodzony.
Witam. Coś mi świta, że jest to płytka stabilizatora obrotów silnika ze starego polskiego magnetofonu.
Ten silnik chyba ma wbudowany stabilizator obrotów do wnętrza - rozebrać silnik, wymontować stabilizator na zewnątrz, wymienić potencjometr na duży - masz regulacje obrotów. Jak byś dał foto tego silnika to wszystko było by jasne.
W sprzęcie stacjonarnym/domowym na korpusie silnika był otwór do regulacji stabilizatora obrotów silnika przesuwu taśmy, może w samochodowych kaseciakach silniki przesuwu taśmy też mają wbudowane stabilizatory.
Opis "regulator 1,8 V - 15 V" mówi o tym, że przy takich napięciach zasilających będzie ten regulator działał. Regulatory są impulsowe, więc cały czas dołączają obciążenie do zasilania (w Twoim wypadku do akumulatora, czyli ogniwa wtórnego). Im dłużej silnik będzie dołączony do zasilania, tym większe obroty osiągnie. W połowie zakresu regulacji powinna...
ok ale jak sprawdzić stabilizator?
Mam bardzo podobne (brazowe),nawet tej samej wartości i moje to termistory. Ta wartość uzywana byla w stabilizatorach obrotów silników magnetofonowych. Zmierzyłeś rezystancję na najniższym zakresie?
Silnik ma oznaczenie PRM-33M-1,8LD. Kierunek obrotów nie ma znaczenia, ponieważ silnik nie ma wbudowanego stabilizatora. GM
Wymieniłem też pasek A nie jest zbyt luźny? Myłeś pasek i bieżnie na których "siedzi"? Jeżeli tak - pozostaje sam silnik, a konkretnie stabilizator obrotów lub/i komutator.
Wygląda mi na to, że pomiędzy płytką drukowaną i silnikiem, znajduje się stabilizator obrotów silnika zbudowany na tej płytce. Jeśli tak jest istotnie, to wystarczy wymienić sam silnik. Problem polega na tym, że musi pasować do stabilizatora pod względem napięcia zasilania i pobieranego prądu. Poza tym, musi mieć właściwy kierunek obrotów i odpowiednią...
Przypuszczam, że jest to tranzystor szeregowy stabilizatora obrotów silnika. Typ? Coś a'la BD139 jeśli stabilizacja jest w napięciu dodatnim względem masy układu. Bez tego tranzystora stabilizacji nie ma, a silnik zasilany jest napięciem bezpośrednio z zasilacza, przy zwartych punktach lutownicznych odpowiadających C i E tranzystora.
Nie znam ich datasheet, ale o ile pamięć mnie nie myli to były to stabilizatory obrotów silników, każdy taki układ po rozbudowie idzie odpowiednio dopasować do natężenia pobieranego prądu, tylko po co tak kombinujesz?.
Czujnik temp. powietrza nie ma raczej nic wspólnego z "ssaniem". Jeśli już to ... czujnik temperatury silnika albo ... "zacięty" stabilizator "wolnych obrotów" ;)
Jest to regulator obrotów silnika z łagodnym rozruchem i stabilizatorem obrotów bazujący na układzie U2008B. W tej malutkiej kostce znajduje się także stabilizator napięcia zasilającego, precyzyjny komparator oraz źródło napięcia odniesienia.
Witam Skoro nowy pasek - sprawdź czy wszystko lekko się obraca, nasmaruj gdzie treba sprawdź docisk rolki do drążka stabilizującego obroty, problem pewnie tkwi w mechanice, a jeśli nie to sprawdź napięcie na silniku może jakieś kondesatory elektrolityczne należałoby wymienić, oraz nie pamiętam jak jest w kasprzaku ale w niektórych magnetofonach polskiej...
Witam Do silnika asynchronicznego potrzebny jest falownik, czyli zmiana częstotliwości a nie napięcia. Przy 200W pewnie musi to być falownik sinusoidalny, raczej dość skomplikowana rzecz.
Witam W naprawianym przeze mnie magnetofonie Noname nie pracuje silnik. Zasilany jest za pośrednictwem US CSC6650P. Najprawdopodobniej jest to regulator/stabilizator obrotów silnika. Nie jestem w stanie zlokalizować jego datasheet. Może ktoś ma jego dane, albo zna zamiennik? Ewentualnie jak go sprawdzić? Pozdrawiam
Ale co mam czytać? To, że wylutował kondensatory i podłączył magnetofon do prądu w celu sprawdzenia napięć? Po twoim pytaniu widać ile z tego tematu zrozumiałeś. Wyjaśnij mi w takim razie dlaczego po włączeniu zasilania ten wylutowany w/g ciebie kondensator wybuchł? Dodano po 2 Jutro pomierze Nie włączaj zasilania dopuki ta część zasilacza jest uszkodzona....
Sprawdź skąd idzie kabelek zasilający silnik. Mój post wyżej edytowałem. Ekran z blachy stalowej, czyli osłona. Pod nią kryje się płytka zawierająca generator podkładu i stabilizator obrotów silnika. Masz pokręcić właściwym potencjometrem, a są tam dwa. Jeden od prądu podkładu a drugi od obrotów silnika. To dwa osobne układy na jednej płytce drukowanej.
-Czym zrobić na nowo białe napisy na górze,myślałem na emalią zaprawkową nanoszoną cienkim drucikiem i taśmie malarskiej do zaznaczenia drogi linii i napisów Ja bym to zostawił - sa w niezłym stanie jak na te lata. A jak to ma być porządnie zrobione to zostaje sitodruk jak w oryginale (dużo pracy i eksperymentów). -Magnetofon zbyt wolno odtwarza-myślę...
Oryginalne kasety na pewno są nagrane z właściwą prędkością. To oczywiste. Zasureowałem tylko że niektórzy fani manipulowali prędkością przesuwu w celu polepszenia jakości własnych nagrań odtwarzanych na tym samym kaseciaku. Ale to nadal jest tylko jedna z hipotez. Inne to: - brak stabilizacji prędkości przesuwu taśmy (rolka dociskowa) - uszkodzony...
Dziękuję za informację. Kupić gramofon, a to "coś" oddać na elektrośmieci. Jeśli chce się nadal słuchać płyt. Jakość dźwięku jest dobra, ale od jakiegoś czasu kręci za szybko więc wolę to naprawić, co mogło się zepsuć że za szybko kręci? Pokaż wnętrze tego "gramofonu". Stabilizator obrotów silnika jest najprawdopodobniej wbudowany w silnik, który ma...
Witam, potrzebuje sterownika i stabilizatora obrotów silnika elektrycznego DC małej mocy. LM317 odpada ze względu na brak możliwości stabilizacji (najlepiej na bramce optycznej) Co polecacie? Potrzebuję tego do NBTV więc obroty muszą być naprawdę stabilne P.S Szukałem już na elektrodzie i w innych źródłach
Musisz sprawdzić czy nie uległy zabrudzeniu dostępne z zewnątrz elementy toru przesuwu taśmy, czyli rolka dociskowa i wałek przesuwu. Wewnątrz trzeba sprawdzić kondycję pasków napędowych. Jeśli wszystkie wymienione przeze mnie są czyste i sprawne, a usterka nadal występuje - możesz zaczynać przygodę ze sprzęgłem dowijania, silnikiem i stabilizatorem...
Taki filtr się, ewentualnie, instaluje tuż za silnikiem. Czyli na jego zaciskach. Pomiędzy tymi zaciskami, a bateriami zasilającymi odtwarzacz https://obrazki.elektroda.pl/4048862000_... jest stabilizator obrotów silnika. Dwa możliwe rozwiązania wtedy: - stabilizator jest w jednej obudowie silnikiem - wmontowanie filtru trudne, ale...
Witam pierwsza zasada to samochód musi dobrze pracować na PB,jeśli to będzie w porządku to po małych regulacjach będzie dobrze.Ale pisałeś że samochód kilka razy kichnął może została przestawiona klapa spiętrzającą,mogła pęknąć guma pod tą klapa tak zwany kalosz,nie szczelność odmy i uszczelniaczy na wtryskach.Miałem takie problemy z 190 ką/ regulując...
Przecież to jest silnik komutatorowy i kondensatora rozruchowego nie wymaga. Ale za to wymaga elektronicznego regulatora (stabilizatora obrotów). Inaczej to przy napięciu sieciowym 230VAC będzie miał bardzo duże obroty i może się bez obciążenia rozbiegać, co grozi zniszczeniem silnika.
To w takim razie trzeba rozebrać silnik i sprawdzić stabilizator obrotów na nim. Co tam jest za silnik? Pewnie Mabuchi jakiś.
wzialem google: stabilizator obrotów silnika prądu stałego wyswietlilo sie duzo, pierwsze z brzego: http://www.elektroda.net/warsztatowe/sta... oj, znowu ta elektroda..... oczywiscie, nie wiem co ten sterownik ma robic, ale stabilizacja jest tez forma sterowania Proponuje szukac, a zawsze cos sie znajdzie Wesolych Swiat
Jeśli silnik napędzający koło zamachowe nie posiada zintegrowanego stabilizatora obrotów to, bazując na schemacie magnetofonu, można wnioskować, iż inkryminowany silnik nie jest silnikiem oryginalnym i nie jest przeznaczony do napędu koła zamachowego. Serwisant sprzętu elektronicznego, powinien to stwierdzić samodzielnie i bez większych problemów. Jeśli...
Na podstawie czego stwierdziłeś że to silnik krokowy ? Przecież może to być silnik BLDC , silnik DC z enkoderem , silnik DC z tachometrem , silnik DC z stabilizatorem obrotów , silnik DC z wyprowadzonym uzwojeniem stojana i wirnika , równie dobrze może to być enkoder , tachometr a nawet silnik AC ... itp . Bez dokładnego symbolu nic nie stwierdzisz...
Witam. Mam taką wiertarkę Scheppach z uszkodzonym regulatorem/stabilizatorem obrotów. Silnik szczotkowy 710W. Początkowo cały czas czas na maks. obrotach, po moich "naprawach" nie chodzi wcale. Jako że lubię takie zabawy, chciałbym to rozpracować. Rozrysowałem schemat. Układ scalony to najwyraźniej jakiś niszowy mikrokontroler. Nie mam do niego na razie...
Witam. Rozwiazanie problemu. 1.Po wymianie UL 1901 II działa klawisz 'START'. 2.W dalszym ciągu nie działa przełącznik obrotów '33' ,'chodzi' na '45'. Dziękuję za wszystkie porady . Naprawę odkładam do czasu skompletowania części (np:diody , opornki ), myślę też o wykonaniu od nowa całej płytki stabilizatora obrotów silnika ( nie jest tego wiele). Post...
(at)Freddy Jak by nie był połączony z układem Ul19xx to bym nie miał problemu ;) Nie no - chyba musze okulary kupić, pokaż mi w którym miejscu jest połączony z UL1901. http://obrazki.elektroda.pl/6209187500_1... W którym miejscu regulacja barwy jest połączona ze stabilizatorem obrotów silnika.
Witam Rozbierz ten silnik z RM 221 W środku jest stabilizator obrotów i silnik wywal obudowę i płytkę silnik powinien pasować
Po pierwsze dokumentacja https://www.manualslib.com/manual/122516... po drugie strona 42 tej dokumentacji pokazuje że do regulacji prędkości posuwu służy vr852 Na stronie 44 jest lokalizacja owego vr852 (lewy dolny róg płytki patrząc na rysunek) Zdecydowanie odradzam rezystory w szereg z silnikiem.Te silniki mają wbudowane stabilizatory...
Rozumiem że chcesz zrobić obrotowe gobo , w miejsce tarczy musisz dać po prostu okrągłe lusterko wielkości tej tarczy z namalowanym gobem (w negatywie) . środek goba może być niewidoczny gdyż załoni go żarówka przysłonięta od strony soczewki. Aby zwolnić silnik pokombinuj z rezystorem 5-10W ale nie gwarantuje. zastosowanie stabilizatora bedzie kłopotliwe...
kręcenie PRka nic nie daje Uszkodzony stabilizator obrotów, a silniki ze stabilizatorami zintegrowanymi, dopasowanymi do 12V zasilania, są dostępne w sklepach elektronicznych w cenach około 20-30pln.
Dziękuję za odpowiedź. Silnik już wyjąłem i spróbuję go rozkręcić. Pozdrawiam. Silnik wygląda na nierozbieralny Sad Gdzie taki silnik można dostać? MMI-6T2RWO 9,12VDC Matsushita electric Ma 4 wyprowadzenia. Razem z silnikiem (przylutowany do niego) jest jeszcze element AN6652 - 'stabilizator obrotów silnika DC' z tego co przeczytałem w necie. Czy ten...
Silnik silnikiem, ale jeżeli chodzi o zespół napędu to głównie padał stabilizator obrotów zamocowany na tym silniku.
Witaj! Z tego co jeszcze pamiętam to w metalowej obudowie silnika jest umieszczony też regulator (stabilizator) obrotów. Dostęp do elementu regulacyjnego (podkówki) jest przez niewielki otwór w tylnej (płaskiej) części tej obudowy. Do regulacji musisz użyć wąskiego śrubokręta, najlepiej izolowanego. Prawdopodobnie regulacja niewiele pomoże ponieważ...
Tak można tylko dla silnika bocznikowego. Należy zastosować 2 stabilizatory: jeden dla uzwojenia stojana, a drugi "z ujemną opornością kompensującą" (tak, jak było w magnetofonach kasetowych) - dla wirnika.
Który kondensator tantalowy? Tak na szybko popatrzyłem na schemat... Obydwa silniki, napędzający wałek przesuwu taśmy i ten, który napędza talerzyki, to silniki prądu stałego, bez wbudowanych stabilizatorów obrotów. Jeśli szwankuje silnik wałka przesuwu, to albo sam silnik, albo jego stabilizator czyli okolice układu IC10. Sam silnik może być zatarty....
każdy z silników z napędu magnetofonu ma wbudowany stabilizator obrotów , żaden z silników nie jest na 12V i nie ma to nic wspólnego z napięciem jakim był zasilany magnetofon , przedział napięć pracy silnika może być różny w polskim sprzęcie były montowane dobrej jakości silniki firmy Silma o symbolu PRM 33-xx , jeżeli to tego typu silnik to na pewno...
W większości układów potencjometr regulacyjny włączony jest w układ poprzez rezystory stałe, które ustalają zakres regulacji tego potencjometru. Jeśli tak jest w tym przypadku, to zmieniając ich wartości możesz uzyskać to, co chcesz. Poszukałbym także PR-ka w okolicach stabilizatora obrotów silnika. Kluczem do sprawy może być przełącznik obrotów 33/45...
Silnik rozebrałem, w dużej obudowie jest mały silnik bez elektroniki, na schemacie też nie znalazłem. Musi być elektroniczna stabilizacja obrotów, chociażby po to żeby utrzymywać stałą prędkość przesuwu taśmy w miarę zużywania się baterii w radiomagnetofonie. Wrzuć zdjęcia wnętrza tego rozebranego silnika. Czasami stabilizator to jeden monolityczny...
może temu kółku idlera się przyjrzę i może tą gumę jakoś da się wymienić ? Przeważnie - da się. Trzeba tylko znaleźć odpowiedniej wielkości podkładkę gumową - podobnie z paskami; można kupić kilka o zbliżonych wielkościach zamiast dedykowanych ale za to za dużo większe pieniądze. Efekt taki sam, a zawsze parę złotych w kieszeni zostanie. Za kołysanie...
Witam Wystarczy zasilić go z zasilacza o regulowanym napięciu wyjściowym, lub zastosować regulowany stabilizator.
ja zrobiłbym tak: rozkręciłbym radiomagnetofon tak, ażeby dostać się do metalowej puszki z silnikiem, odkręciłbym ją od korpusu i wyciągnął silnik oraz stabilizator obrotów. silnik do wyrzucenia, stabilizator też (wyschnięte elektrolity, utrata parametrów ze starości). następnie kupiłbym silnik o podobnych wymiarach w sklepie elektronicznym (koniecznie...
proponję dokładnie obejrzeć zarówno stabilizator jak i kondensatory elektrolityczne w zasilaczu... masz symbole tego stabilizatora?
Raczej szukał bym silnika z przekładnią - ten będzie za szybki i za słaby. Albo dołóż do tego silnika przekładnię (może być pasowa). Ten silnik nie ma zmiany kierunku z powodu zastosowanego w nim stabilizatora obrotów (z regulacją).
To jest układ który ogranicza prąd silnika do 150mA ponieważ jest to układ który zmienia polaryzację napięcia silnika DC w celu zmiany obrotów układ działa tak że w zależności od polaryzacji działa jeden lub drugi stabilizator i dioda szeregowa . Stabilizator działa w układzie stabilizacji prądu . Proste i przemyślane , działać będzie wpinasz w szereg...
Witam. Układ TCA 955 jest stabilizatorem obrotów silnika, więc warto sprawdzić ( albo wymienić na nowe) kondensatory C4505 i C4508. Być może niesprawny jest generator lecz niestety na schemacie (którą załączyłeś) nie ma generatora, więc ciężko coś poradzić. http://www.google.com.ua/url?sa=t&rct=j&...
nóż tam spełnia rolę koła zamachowego i "stabilizatora" równych, stabilnych obrotów silnika Serio..? To mnie zaskoczył kolega. Ale te silniki są wykorzystywane do agregatów, czy tez myjek ciśnieniowych. Jesteś pewien?
nieszczelności raczej nie ma. po odlączeniu stabilizatora kiedy silnik łapnie temperaturę obroty są w miarę dobre. gdy podłączę stabilizator skaczą do góry tak jakby otwierało na full.
tylko czy będzie mieć takie same obroty, Jeżeli ma stabilizator obrotów to możesz je zmienić tak by był prawidłowe. Tylko to faktycznie ma być silnik produkcji Mabuchi a nie jakieś barachło pokroju MT-82 co nic nie waży, grzeje się i nie ma praktycznie mocy żeby koło zamachowe rozpędzić.
Bateria 7,4 V --> stabilizator napięcia 5 V --> sterownik silnika --> silnik 3,7 V. Co dokładniej ten sterownik ma robić? Zmiana kierunku obrotów czy też prędkości albo obu?
W tym modelu stabilizator obrotów silnika jest na płycie głównej , są dwa PR: jeden od reg. obrotów , drugi od reg. pradu podkładu.W obudowie zespołu silnika jest tylko silnik PRM33 lub w starszej wersji E3208.Sprawdić luz poosiowy koła zamachowego(pow. wynosic ok.0,5 mm),oczyścić oś napędowa koła zamachowego.rolę dociskowa.Sprawdzic hamulec prawego...
To jest układ przeznaczony do zgoła innego zadania. Cytując za producentem: "...Wysokiej klasy sterownik prędkości obrotowej do jednofazowych komutatorowych silników elektrycznych. Zestaw AVT1007 wykonano w oparciu o specjalizowany układ scalony U2008. Układ ten ma wbudowany moduł zapewniający miękki start sterowanego silnika, blok nadzoru poboru prądu...
Czy mogę go wykorzystać jako ściemniacz do np lampy biurowej? To jest prawdopodobnie kit z AVT. Jeśli ma numer, musisz sprawdzić jaki zakres mocy można regulować, czy Twoja lampa nie potrzebuje więcej. Jeśli nie - nie powinno być problemów. PS. Jasne, jest na fotografii AVT 1007. Wg producenta: Wysokiej klasy sterownik prędkości obrotowej do jednofazowych...
Z tymi obrotami to dobre pytanie. Regulator obrotów silnika spalinowego cały czas jakby "pompuje" tzn. podnosi obroty i obniża w odstępach około sekundowych. Można by przypuszczać, że jednak gdzieś powstało zwarcie i stąd takie zachowanie. Podmienię diody i sprawdzę, gorzej jak gdzieś jest zwarcie międzyzwojowe to będzie trudno zlokalizować. Pozdrawiam....
,zobacz czy jest elektronika. Puść silnik bez elektroniki W tym modelu nie ma elektroniki . Zauważył już to wcześniej peter falk . Jest za to mechaniczny odśrodkowy stabilizator obrotów i trzeba sprawdzić jego sprawność . O tym mechanizmie też pisał wcześniej kolega peter falk :D . Duży (nie wiem iluwatowy) rezystor ma R=364 Ohm. Po nawet kilku sekundach...
To jest silnik prądu stałego. Może mieć zabudowany stabilizator obrotów wymagający konkretnej polaryzacji napięcia.
ja bym stawiał na stabilizator obrotów głowicy na płytce silnika dysku wizyjnego
Nic z tego nie będzie, bo napięcie z prądnicy przy dużych obrotach silnika zapewne przekracza dopuszczalne napięcie wejściowe stabilizatora 7812. Druga sprawa to moc strat, przy 30V z prądnicy i poborze powiedzmy 1A stabilizator się ugotuje. O ładowaniu akumulatora 12V takim układem też nie ma mowy, bo to za małe napięcie, żeby naładować akumulator....
Napięcie na stykach jest obecne, 15,5V. Na wyłączniku radio oraz na C660 nie mam napięcia. Oblutowałem styki włącznika oraz przeczyściłem kontaktem, brak zmiany. Na stykach g2-g3 nie ma napięcia, przejście kiedy włącznik jest włączony jest, czyli włącznik sprawny. Edit: Sprawdziłem testem diody diodę D1 i w obu kierunkach mam przejście. Od anody do...
Należy wykonać regulowany stabilizator obrotów sterowany z przekładnika
może stabilizator(silnik krokowy) od wolnych obrotów jest zanieczyszczony .
Zadziała. Samo zasilanie 12V można uzyskać z tych 24V stosując jakiś stabilizator np. 7812 lub jakąś przetwornicę DC/DC. Ważny jest też pobór prądu przez silnik i częstotliwość sygnału PWM.
no to nie mam silnika krokowego, mam tylko śrube i żadnej elektroniki, jaką elektronike mógłbym zastosować aby poprawić prace silnika? stabilizator obrotów mam ale to za mało. czy emylator sondy lambda i silnik krokowy by wystarczył?
Chcesz jakąś podpowiedź, czy filozofujemy? To jest powszechnie dostępny układ. Zawsze możesz wyciąć nóżki, oczyścić otwory i wlutować nowy. Daj jeszcze symbole tych dwóch elementów na radiatorach (czyli ów tranzystor i stabilizator).
Przetwornica PWM na silnik i będziesz mógł w pewny zakresie potencjometrem zmienić zakres pracy silnika. Można też dać liniowy stabilizator. A na stałe rezystor.
kup kilka, kilkanaście diod o duzej jasnosci swiecenia do kazdej dodaj rezystor ograniczajacy prad do 15-20mA max podepnij zamiast zarówki.Wczesniej sprawz ile napiecia daje ci instalacja jak pracuje silnik na "średnich obrotach" mozesz tez zastosowac stabilizator napecia na np 8v i dopiero obliczyc (prawo ohma) wartosc tyych rezystorów dla diod.
Czy może cieknąc olej ze stabilizatora obrotów . To taka wajcha co z silnika wychodzi tuż obok gaźnika. Czy raczej nie możliwe ?
Założyć nowy silnik z zespolonym z nim stabilizatorem obrotów. GM
Cześć Mialem to samo w moim gramofonie. Spróbuj rozebrać silnik gramofonu i zobacz w jakim jest stanie komutator. U mnie w obudowie silnika był dodatkowy układ stabilizatora obrotów, dopiero trzeba wyjąć "silnik właściwy" i zdjąć mu plastikowy tyłek. Rolkę z wału silnika zdejmniesz po podgrzaniu nad płomieniem zapalniczki. Ja u swojego, komutator dorabiałem...
To co nazywasz stabilizatorem wolnych obrotów jest silnikiem krokowym regulującym zawór powietrza wolnych obrotów. Skoro po odpięciu od niego wtyczki obroty spadają mogło dojść do zanieczyszczenia. Wymontuj przeczyść benzynką, jeżeli nie pomoże to diagnostyka OBD. Pozdrawiam.
Zasilacz niestabilizowany najprawdopodobniej, więc napięcie zależne od obciążenia. Po odłączeniu jednego silnika napięcie wzrasta a wraz z nim obroty tego, który jest nadal podłączony. Należy zastosować stabilizatory napięcia (najlepiej regulowane - np. LM317) i zasilacz o odpowiedniej wydajności prądowej. Wszystko w temacie.
były też Hanie które miały stabilizator obrotów na płytce przełacznika rodzaju taśmy a w silniku nie było wtedy stabilizatora
Mysle ze może to być spowodowane rezystorem R7. Jaką on ma rezystancję? Jeżeli ma służyć do zmniejszenia napięcia zasilania silnika to lepiej zrobić stabilizator z diodą zenera.
Dokładnie 7812 + jakiś kondensator i zasilanie na NE555 gotowe . ewentualnie kawałeczek radiatora na chłodzenie stabilizatora.
Na początek warto sprawdzić czy napięcie na zaciskach silnika nie zmienia się zbyt wiele przy zmianie obciążenia. Jeśli by tak było to sprawę w dużym stopniu załatwi stabilizator napięcia. Senior.
No tak... teraz rozumiem to masochistyczne parcie do komplikowania sobie życia. To od początku - po pierwsze zły tytuł , pasowało by raczej '' PLC jako sterownik automatyki SPZ/SZR'' -po drugie zapomnij o kombajnie w rodzaju '' wszystko w jednym''. Zespoły takie jak ; układ konserwacji baterii akum. , regulator/stabilizator obrotów silnika diessla ,...
stabilizator obrót silnik stabilizator stabilizator obrót wiertarka
bosch sterownik silnika bosch chłodziarka panel źródło stałoprądowe
traktorek silnik briggs traktorek silnik briggs
Niskie obroty wirowania pralki - przyczyny i rozwiązania Czy mogę użyć mocniejszego zasilacza do adaptera SATA HDD 3,5"?