A już całkiem serio to przy układach wtryskowych nie trzeba tego zużycia uśredniać a wręcz je można zmierzyć w czasie żeczywistym, ponieważ z definicji w układzie wtryskowym powinno być stabilne ciśnienie paliwa a wtryskiwacz(e) otwierają sią na jakiś czas w każdym cyklu pracy. Wystarczy że będzisz całkował (w tym przypadku to tylko sumowanie tych czasów)...
Według AD jest 1 bar +-0,2 .
Ciśnienie paliwa stabilne?
Podłącz manometr i zmierz ciśnienie paliwa, powinno być stabilne i wynosić 3,5bar
Przebytej drogi nie mierzę czasem wtrysku a sygnałem drogi. Na tej podstawie mogę wyliczyć spalanie. Nie - brakuje informacji o ilości paliwa wypływającego z wtryskiwaczy w określonej jednostce czasu. Dwa przepływomierze na przewodach zasilającym i powrotnym żeby uzyskać wartość rzeczywistą wyliczając różnicę pomiędzy ich wskazaniami w jednostce czasu....
nie mam pojęcia czy zrobiłem dobrze czy źle ale zakupiłem używaną myjkę Kranzle 1150t za myjkę z 2ma dyszami (standard i rotacyjna) + przynajmniej teoretycznie po wymianie uszczelnień dałem 1220zł + ~200zł transport (paliwo Łódź-Radom-Łódź) - mam nadzieję że trochę posłuży... przy krótkim teście wyszła ok, ciśnienie trzyma stabilnie na obu dyszach,...
Odświeżam temat. Zauważyłem na komputerze że ciśnienie na listwie wtryskowej skacze 26000-30000kPa na biegu jałowym. Tak ma być? Dodano po 39 : Zauważyłem na komputerze że ciśnienie na listwie wtryskowej skacze 26000-30000kPa na biegu jałowym. Tak ma być? Wstępna ocena dostępnych informacji Z Twojego opisu wynika, że na biegu jałowym ciśnienie na listwie...
No rozumujac logicznie jak depniesz i spada ciśnienie paliwa o połowę to chyba sonda też pokaże ubogą mieszanke a komp oczekuje że będzie bogato ,no nie??? Ciśnienie paliwa powinno być stabilne lub wzrastać w razie spadku podciśnienia w kolektorze (zależy od systemu). Sprawdz ciśnienie i wydajnosc pompy i regulator ciśnienia. A może filtr jest zawalony...
TCe- ciśnienie paliwa stabilne?
Wymienione wtryskiwacze Cisnienie paliwa stabilne ? Ten samochód to worek bez dna . Chyba go sprzedam jako uszkodzony i tak się zakończy epizod z Peugeot. To nie wina Peugota weszli w spolke z BMW i wyszla kiszka . Niestety nowe samochody sa tak zrobione zeby jezdzic nowymi bo po przebiegu 150.000 km zaczynaja sie psuc:-( Dodano po 1 czy w tych samochodach...
W Epicu jest zwykła turbina z zaworem upustowym, układ działa samoistnie poza układem podciśnieniowym Epica. Więc jeżeli grucha okazała się uszkodzona, to prawdopodobnie już przedtem z Epicem tak było. Jeżeli grucha jest uszkodzona, to powinien dół mieć niezły, a zdychać powyżej 2.500 obrotów... Szkoda że zrezygnowałeś z Epica, to zawsze większa moc...
Trzeba sprawdzić czy ciśnienie paliwa jest stabilne przy danych obrotach silnika i jaką ilość powietrza zasysya silnik.
Panowie dziękuję, że poświęcacie swój czas. Jedna kwestia jest dla mnie najpilniej do rozwiązania. Zawór zwrotny w pompie paliwa, bo póki pompa i silnik pracują paliwo na listwie jest. Po zgaszeniu od razu zanika ciśnienie, tak samo po zatrzymaniu pompy, paliwo jest jak odłączy nadmiarowy to paliwo traci cisnienie. Pompa ma na pewno sprawność do wytworzenia...
Jutro mam czas i sprawdzę dokładnie ustawienie pompy cr, nowy zawór też będę miał, dam znać czy ciśnienie paliwa ustabilizowalo sie. Nurtuje mnie jeszcze jedna kwestia, czy jak dwumas ma luzy i zakłóca pracę silnika na jałowym to ciśnienie paliwa może aż tak skakać? Mechanik zapewniał mnie ze to wina dwumasy, ciśnienie paliwa na jalowym chyba powinno...
Sprawdź czy masz stabilne wysokie i niskie ciśnienie paliwa. Jeśli zawór Mprop nowy i wtryskiwacze nowe, to sprawdź czy zawór bezpieczeństwa na wysokim ciśnieniu nie puszcza....
Sprawdzała firma Bosch serwis specjalizująca się tylko w układach paliwowych i to jedna z najlepszych w okolicach. A ciśnienie na powrocie ponieważ efekt był taki że z pomiarów to właśnie ciśnienie było bardzo nie stabilne, wahało się od 05 - 1,5 bara na wolnych obrotach, i miało się nijak do pracy silnika, ale ewidentnie gdy podskakiwało do 1,5 bara...
Sprawdziłem, czyściłem z wyciągniętą pompą i tragedii nie było. Zainstalowałem też manometr, który mierzy ciśnienie paliwa (wstępne), kierowca jeździ z tym i sprawdza, czy ciśnienie nie spada, gdy samochód wywala check i okazało się, że ciśnienie stabilne, około 4,5-5 bar. Więc pompa i zasilanie też odpada.
Filtr wykluczony bez wydechu żadnej różnicy ciśnienie paliwa stabilne , podczas uruchomienia procedury wypalania podnosi obroty i wypala filtr wydaje się że jest wszystko Ok . Dodano po 1 Egr zaślepiony i nic nie pomaga Dodano po 3 Ecu inne nie pomogło , na placu obroty podnosi
Wydaje mi się że pracuje ciągle od momentu przekręcenia stacyjki, akumulator ciśnienia ma za zadanie utrzymywać w miarę stabilne ciśnienie i tyle, nadwyżka paliwa wraca powrotem do zbiornika i tak w kółko.
Ciśnienie jest wytłoczone na obudowie- liczba bar. Nie nastawia się ciśnienia większego bo to szkodzi pompie. Ciśnienie jest ważne ale nie najważniejsze. Wtryskiwacz ma dobrze rozpylać, nie może "lać" a strumień rozpylania ma być stabilny, nie może zmieniać kierunku itp. bo znaczy to,że końcówka się przycina. Jeżeli chodzi o ciśnienie to silniki z bezpośrednim...
(at)misiozol Twoja teza twierdzi aby palnik na syfol zżerał wszystko niczym wygłodniała koza 🐐 Ale idąc tym tropem, zauważ że w tym temacie nastąpiła ewolucja :) każdy próbuje udoskonalić swój palnik :) Wracając to twoich słów że nie mając pompy zębatej z regulacją przepływu (jeszcze takiej nie widziałem, jedyna możliwość regulacji przepływu...
(...) wieniu ciśnienia na 0,34 bar i wyprostowaniu wentylatora będą problemy to pozostanie poprawienie geometrii elektrod aby mieściły się w "oku" zapłonu mieszanki lub ich wymiana i jak nie pomoże to wymiana dyszy, bo ten świetlny chaos jest za duży i dlatego zdarzają się wygaśnięcia płomienia moim zdaniem. Wstępna ocena dostępnych informacji Dziękuję...
Jakie są granice wachania ciśnienia paliwa? Coś myślę że pompa nie daje na wolnych stabilnego ciśnienia.
Podłącz manometr na listwe paliwową i po temacie zobaczysz czy ciśnienie stabilne czy w ogóle jest.
Na biegu jałowym ciśnienie paliwa powinno być stabilne. Odchyłka +/- kilka barów. A to na pewno jest Scenic II bo nagrania licznika są z Scenic I .
Eh .... pomysł by wykorzystać wtryskiwacz jest jak najbardziej racjonalny, jeśli paliwo będzie miało możliwość całkowicie dynamicznego cofnięcia się do chłodnej strefy i skroplenia to mamy że tek powiem "miecz obosieczny" :D Ciśnienie owszem nie wzrośnie ale z drugiej strony para nie będzie miała wystarczającej energii by z odpowiednią siłą przenikać...
Wejdz w parametry rzeczywiste i zobacz co sie dzieje z cisnieniem na litwie. Czy jest stabilne a jak faluje to w jakim zakrese. Sprawdz tez czy powrot do zbiornika nie jest zapchany. Sciagnij powroty z wtryskow i sprawdz czy w miare rownomiernie wychodzi z nich paliwo. Chodzi mi o to zebys widzial ze ropa wychodzi powoli czy z 1 wychodzi powoli a z...
Przed wyjęciem pompowtrysku sprawdziłem(tak na wszelki wypadek) jeszcze raz smok w baku. Po uruchomieniu silnika ze smoka(powrót) wydostają się bąbelki powietrza. Podpiąłem texę i sprawdziłem ciśnienie zasilania po wyłączeniu silnika. Ciśnienie spada do zera w około 10 sekund! Potem silnik już nie zapala. W czasie pracy silnika na poziomie 600obr wszystkie...
Witam i pozdrawiam .mam takie pytanie odnośnie tej marki samochodu silnik zapala ale po paru minutach pali się kontrolka pompy paliwowej i po przejechaniu 20 km zapala się imobilajzer no i oczywiście koniec jazdy odcina jakby paliwo silnik gaśnie co to moze być za przyczyna? błędy pokasowane i jest jeszcze gorzej bo teraz zapala i odrazu gaśnie błędy:...
Witam Od jakiegoś czasu mam problem z cieknącą (źle rozpylającą) dyszą w kotle Wertich 11kW. Na początku myślałem, że to wina dyszy i ją wymieniłem. Było tak samo, więc wymieniłem ponownie, ale nic się nie zmieniło. Wygląda to tak, że z palnika kapie olej i wypływa przez obudowę. Nie ma nieszczelności na połączeniach, po wyjęciu palnika z obudowy widać,...
A jak trzymasz gaz, ciśnienie rośnie to przepustnica się otwiera? Wygląda to jakby podlewał więcej paliwa bo widzi rosnące ciśnienie w kolektorze, co jest normalne, ale bez otwarcia przepustnicy co prowadzi do zalania silnika paliwem. Niestety ja tu widzę dwie przyczyny: postrzelony sterownik silnika; wariacje z rozrządem. Wczoraj patrzyłem w swoim...
Jak myślisz? Wprowadza korektę bo widzi za za bogato. Teraz trzeba znaleźć przyczynę. Może ciśnienie paliwa za duże ? Tam nie jest reg w filtrze?
Aż mi się nie chce czytać tych wydumek. To nie czytaj. Zasada działania pomp VP nie jest żadną tajemnicą i w necie masz wystarczającą ilośc materiałów na ten temat, nie ma potrzeby miziania się z przedstawicielstwem Bosch-a. Może lepiej porównać to do pracy wtryskiwacza CR. Pod względem mechanicznym nie różni się to od realizacji w mechanicznej pompie...
Witam trafiło do mnie mondeo 1,8 tdci 2009r 125km . Auto martwe zupełny trup . Podobno zapalił jak zwykle po czym zgasł i już nie odpalił. Zapala na plaku ale jak przestaje psikać to gaśnie . Nie podaje paliwa na wtryski sadze ,że problem leży w samej pompie albo zaworach pompy. I tu prośba mógłby mi ktoś podpowiedzieć jak sprawdzić te zawory w pompie...
Witam kolegów i koleżanki. Mam problem z Q7-demką. Auto nierówno pracuje na biegu jałowym ale cyklicznie co 40 sekund plus-minus wpada w delirkę i wraca do prawidłowej pracy. Sprężania zmierzone po 25-26 bar. Wtryski zrobiłem test przelewowy, prawidłowo. Egr odkręcony, przepustnice zdjęte, wtryski zamieniane stronami, luźny wydech, ciśnienie paliwa...
witam Mam problem z astra 1.7 cdti a mianowicie przy odpalaniu ciężki rozruch tak jak by nie chciał wejść na obroty ale po chwili odpala oraz nieznaczne falowanie obrotów na luzie bez znaczenia czy ciepły czy zimny silnik. Wymieniałem jeden wtrysk który podejrzewano o złą pracę i na nic robiono diagnostykę ale nikt nie był w stanie powiedzieć co jest...
Witam grupowiczòw mam problem z odpaleniem silnika andoria SW266kreci i nie moze zlapać na zaciąg załapie ale zaraz gasnie o co w tym moze chodzić (at)ElektrodaBot AI: Robiles cos ostatnio przy silniku ... Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Najczęściej winny jest układ paliwowy: po 4 latach postoju w zbiorniku i przewodach znajduje się zdegradowany...
Zasilania na czujniku jakie masz? Stabilne?
Witam. Szukam już od kilku dni na wszelakich forach podobnego problemu. W moim przypadku silnik odpala na dotyk, wolne obroty są bardzo stabilne i w odpowiednim zakresie. Problem się pojawia w momencie dodania gazu, ponad 1 000 obrotów. Silnik zaczyna prychać, kichać, strzela w kolektor ssący a nie rozpędzi się. Komputer nie ma zapisanych błędów. Sprawdzony...
Teraz jak się nad tym zastanawiam, to nie nakrętka (jeżeli jest cała) będzie przyczyną wycieku, tylko uszkodzona uszczelka między pokrywa zespołu pompowego, a kołnierzem otworu w baku (o ile sobie przypominam, to ona była nakładana na kołnierz (rant) otworu w baku) i na to przychodziła pokrywa zespołu pompowego dociskana nakrętką, może także brakować...
Niestety to nie Map sensor. Nie mam już pomysłów. Lewe powietrze ? Tylko gdzie go szukać ? Uszczelka kolektora ssącego do silnika a może w miejscu złożenia kolektora na 2 części ? Obroty stabilne.
Witam. Golf II, silnik 1,6 (na wielopunkcie) przywieźli mi na krawatce. Swoją robotę zrobiłem (auto odpala), ale jest jeszcze problem natury mechanicznej. Mianowicie po odpaleniu silnik pracuje w miarę normalnie tzn obroty ma stabilne, żwawo reaguje na dodawanie gazu. Tyle tylko że cholernie kopci (jak stary jelcz) i po kilkudziesięciu sekundach obroty...
Nie, to bez sensu. To nie ma prawa działać, a wskazania programu symulującego źle interpretujesz. Nie prawda, to ma prawo działać, to jest właśnie sumator nieodwracający, wzmacniacz o wzmocnieniu niewiele większym niż 1 ma za zadanie skompensować tłumienie wejściowego dzielnika. Elementy nie są optymalnie dobranie, a napięcie 14V w samochodzie nie...
(at)ElektrodaBot Witam mam VW Lupo 1.0 i gdy próbuję odpalić to wchodzi na obroty do 500 i gaśnie potem już nie odpala tylko po kręceniu rozrusznikiem nie odpala tylko coś syczy i śmierdzi paliwem świece zmieniłem na 3 iskrowe. Macie jakieś pomysły co to może być auto nie odpala Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Najbardziej prawdopodobne przyczyny...
A co dzieje się z ciśnieniem paliwa na szynie jak nie odpala? Utrzymuje się stabilne 5MPa?
Witam wszystkich! :wink: W ostatnim czasie w mojej Renault Premium 400 TD pojawił się problem z którym nie mogę sobie poradzić w żaden sposób. :/ Próbowałem szukać pomocy po forach, tematów z podobnymi problemami, ale koniec końców postanowiłem założyć swój temat i prosić was o porady co dalej z nią robić. :?: Wracając do tematu, problem się zaczął...
A to oznacza, że klatraty na zawsze pozostaną dla energetyki tym czym wodór - energią przyszłosci Nie znamy przyszłości. Natomiast z tego co się wydarzyło w przeszłości wiemy, że przewidywania tylko czasem się sprawdzały. Nie mamy pojęcia jakie są zasoby dostępnego gazu. To co dzisiaj wydaje się niedostępne, za dwadzieścia lat może być w zasięgu ręki....
Ale co się dzieje z samochodem(co to za samochód)? Zalewa go? Nierówno pracuje? skąd wiesz że ma za długi czas wtrysku, Masz oscyloskop? Sondę sprawdzisz lejąc trochę wahy do kolektora na pracującym silniku powinna się wzbudzić. Zapchane niesprawne wtryski mogą być przyczyną zubożenia mieszanki problemów z odpalaniem i nierówną pracą silnika. tak samo...
Sam Laguna II z silnikiem 2.0 IDE na bezpośrednim wtrysku paliwa odpala tylko w trzybie awaryjnym czyli kiedy swieci się kontrolka śwec żarowych i silnika lub w pamieci sterownika są jakieś konkretne błędy Jestem trzecim zakładem który bada ten pojazd. Podobno po wymianie rozrządu tak się stało. Poprzedni mechanik oddal samochód z odpiętym czujnikiem...
Witajcie drogie koleżanki i koledzy, Chciałem was prosić o pomoc w analizie wykresu kilku parametrów pracy silnika 2.0 HDI 135KM w czasie jazdy. Wykres został zapisany dzisiaj przy pomocy programu ScanXL. Samochód ma silnik w systemie common rail, układ wtryskowy firmy Delphi, nie ma FAPu, samochód jest w rodzinie od nowości i został kupiony w salonie...
A może w postaci amoniaku? Całkiem dobrze rozpuszcza się w wodzie (540g/l), można skroplić nawet w dość sporej temperaturze (temperatura krytyczna 113 C), przy spalaniu powstaje azot i woda - może być "czystym" paliwem, trzeba by policzyć ilość zmagazynowanej energii, benzynie pod tym względem nie dorówna, ale surowców do produkcji nie zabraknie - potrzebna...
Witaj. Wymiana filtra fazy lotnej nic nie pomogła. Nadal dostaje telepawki na wolnych obrotach. Ciśnienie z reduktora jest stabilne (na pewno nie zmienia się bardziej niż 10%). Czasami przy starcie (chwilkę po przełączeniu się na gaz) jest 1,5bar. Napisałeś coś o zaworze bezpieczeństwa i zalewaniu silnika. Czy towarzyszy mu wysokie ciśnienie obserwowane...
Co do powyższego - nie do końca i jest to problem prymitywnych gaźników i instalacji I i II generacji - bardzo bogata mieszanka podczas hamowania silnikiem. Podciśnienie jest wysokie kiedy obroty silnika są wysokie a przepustnica jest zamknięta - silnik jest wtedy zalewany paliwem (o ile nie ma mechanizmu cut-off). Z drugiej strony - niskie obroty...
Turbo nie jest w stanie utrzymywać stabilnego ciśnienia (do sprawdzenia sterowanie turbo jak i samo turbo, pompa podciśnienia i wężyki). Dwa BIP-y na - wszystkie plus szarpanie czyli pompa tandem (paliwa plus podciśnienia) do weryfikacji ciśnienie na pompie. Jaki przebieg? Oringi na pompkach były robione?
Tak ale bogata mieszanka to raczej do sprawdzenia : 1. Przepustnica filtr powietrza czy nie ma syfu. 2. Filtr paliwa ma wbudowany regulator i zamiast 4 bar daje 5 bar lub więcej. Na której sondzie jest błąd ewentualnie kod błędu? Jak masz VCDS to sprawdź jaką temperaturę cieczy chłodzącej widzi w (blokach pomiarowych) sterownik silnika. LPG brak na...
Witam, od pewnego czasu mam coraz bardziej nasilający się problem z audi a6 c5 2.4 lpg z 98roku. Auto po nocnym postoju, zapala za 3-4 razem 3-4 sekundowego kręcenia i wchodzi na bardzo niskie obroty, gdy dodam gazu natychmiast gaśnie, przy następnej próbie uruchomienia zapala od razu i wchodzi na 1200obr pracując stabilnie, przy próbie ruszenia dławi...
Hi, Rozmawiałem z kolega mechanikiem, wg niego po objawach które mu opisałem, stwierdził, ze na 90 procent zapchany może być powrót paliwa, sugerował, żeby odpiąć przelewy z wtrysków i powrót z pompy i wężykami podłączyć do jednej butelki. Zasugerował, żeby wężyki zdjęte z pompy i wtrysków trzeba zaślepić, żeby nie zapowietrzyć układu . Jeśli po czymś...
Nie świeci Ci się "check engine"? Ciśnienie paliwa powinno wynosić nieco ponad 3 bary (nominalnie pompa ESS 276 ma 3,5 bara). Check engine nie świeci. Zmierzyłem ciśnienie paliwa - 3.6 bara i jest stabilne w całym zakresie obrotów. Po wyłączeniu silnika po godzinie trzymania na manometrze spadło do 2.8 bara. Wygląda na to że ciśnienie jest OK ale coś...
I czy napięcie alternatora stabilne? Ja miałem do czynienia i skończyło się na mocnym postanowieniu, że nigdy więcej
Jeśli mogę coś zasugerować to: - pomysł z pomiarem za pomocą manometru na listwie jak najbardziej wskazany bo nie wiesz czy czujnik lub ECU jednak nie podlewa cos od siebie - zobacz czy po podgrzaniu za pomocą np opalarki/szusarki czujnika na listwie i ECU (oczywiście w rozsadach granicach) nie zmieniają sie parametry cienienia paliwa - jeśli to możliwe...
Czesc a nie pomyslales ze moze brak paliwa np zabrudzony filtr paliwa przytykajacy sie smok paliwa, uszkodzenie papy paliwa za mala wydajnosc - zmierzyc cisnienie
Pierwsze co, to do sprawdzenia szczelność dolotu. Drugi MAP. Możliwe, że strzelił i ten też jest do wymiany Szczelność dolotu sprawdzona na poczatku. Jedynie nie sprawdzona uszczelka między kolektorem a głowica ze względu na trudny dostep. Organoleptycznie nie wydaje niepokojacych odgłosów itp. Czy one potrafią wylecieć po strzale? Na nowym MAPie zachowuje...
Zadanie nie jest szczególnie trudne, ale wymaga trochę cierpliwości. Kiedyś robiłem takie urządzenie do silnika na Mono-Jetronic A2.2, a później do innego silnika sterowanego sekwencyjnie. Po kolei: 1. Mono-Jetronic to system, który zastępował bezpośrednio gaźnik i dlatego sterował tylko paliwem i powietrzem, a zapłon był w osobnym module. Wtrysk paliwa...
Witam mam problem z autem mianowicie niema mocy i bardzo duzo pali... zauwazylem jedynie ze dwa wtryski maja duza korekte wzgledem pozostałych. Co oznaczaja w praktyce cyferki oznaczajace korekte wtryskiwacza??? Czego moge spodziewac sie w moim aucie? KOREKTY: JAZDA 150KM/H----------WOLNE OBROTY(OKOLO) WTRYSK1 = -0.27---------------TAKIEJAK W JEZDZIE...
Witam wszystkich. Pytam Was o poradę, bo mi już ręce opadają i coraz częściej myślę o eutanazji mojego Golfa. Jestem (nie)szczęśliwym posiadaczem VW Golfa 2 (rocznik 1992, silnik 18, jednopunktowy wtrysk) i właśnie z silnikiem mam problem. Zaczęło się od tego, że odmówił współpracy na benzynie. Na gazie chodził bez problemu i nawet odpalał (przy mrozach...
Witam Borykam się z takim problemem w tym aucie. Auto pali zawsze jak jest zimne, po silnym rozgrzaniu nie odpala, ale nie zawsze czasem odpala. Z błędów to zgłasza się czujnik wałka rozrządu, został wymieniony i przestał się zgłaszać ten błąd ale auto dalej nie pali po rozgrzaniu. Sprawdziłem rozrusznik, obroty na rozruszniku 280obr/min w obu przypadkach...
Jak silnik zgaśnie, to świeca jest sucha, czy mokra, bo to byłyby dwie różne usterki. W przypadku, gdy iskra będzie stabilna a silnik gaśnie, to może trzeba sprawdzić filtry paliwa np. w kraniku, lub na wężyku. Twierdzisz, że zapłon ustawiony poprawnie a sprawdzałeś ciśnienie w cylindrze. Czy dysze i kanaliki w gaźniku rzeczywiście rzetelnie udrożniłeś....
widze tu prawdziwych znawców . wiec mam pytanie jak wyliczyc dawkie Dodano po 2 1. Pomiar oczekiwanego obciążenia na podstawie położenia pedału gazu pozwala na określenie zapotrzebowania na ładunek (powietrze i paliwo). System usiłuje wymusić masę powietrza odpowiednią do położenia gazu. 2. Pomiar masy docierającego powietrza, jakie udało się wymusić...
12 litrowy silnik z elektryczna pompka wersja elektryki2 z 2002r najczesciej spotykane usterki to "zuzyta sprezynka" w zaworku zwrotnym --- na schemacie w poprzednim poscie oznaczona jako 2 odkrecasz wyjmujesz rozciagasz sprezynke najlepiej 2x kontrolujesz plastikowy grzybek czy nie ma uszkodzen i skladasz spowrotem (JAK WYMIENIALES KOMPLETNA POMPE...
On się zalewa paliwem więc dodanie plaka tylko pomoże mu zgasnąć. Jeśli to Motronik czy coś podobnego to czujniki temp, położenia przepustnicy i sonda służą do obliczania korekt podstawowowej mieszanki wynikającej z ilości powietrza. Inaczej mówiąc jeśli po odpaleniu odłączyć mu czujniki temp, lambdę i tps to i tak jakoś nawet w miarę stabilnie powinien...
Tylko wtedy chyba nie byłoby znaczenia czy chodzi na benzynie czy na gazie? W sumie racja. Jeśli niedawno czyściłeś to zapomnij, co napisałem. Chociaż napięcie dla świętego spokoju zmierz. Napięcie na pewno trochę się zmienia, bo jak skaczą obroty, to napięcie nie jest tak do końca stabilne, ale na pewno nie spada poniżej 12V, gdzie przy takim napięciu...
Dziękuję _jta_ za fajny opis, który dał mi dużo do myślenia. Na początku nie wyraziłem się dokładnie mówiąc układ analogowy miałem na myśli układ który nie będzie wymagał programowania. Nie chciałem dokładnie tłumaczyć do czego ma służyć ten układ, bo jestem początkujący w moim hobby a znawcy tematu mnie zaraz skrytykują że to się robi inaczej, lepiej...
Witam, mam problem z szarpaniem silnika przy obrotach ok. 1800-2300. Wskazówka obrotomierza podczas szarpania oscyluje (o ok. 100-150 obr/min). Dodanie lub odjęcie gazu powoduje zanik szarpania. Najczęściej dzieje się to podczas jednostajnej jazdy. Na postoju również nie można utrzymać stałej prędkości obrotowej w zakresie 1800-2300 obr/min, ponadto...
Udało mi się pompa paliwa była przyczyną. Super że sobie poradziłeś i bardzo ładnie że napisałeś co było przyczyną. Jest prośba, w pierwszym poście napisałeś że ciśnienie jest stabilne (3,7 do 3,9 atm), a jakie jest teraz po wymianie pompy.
Mi udało się to zamontować dzisiaj:) od jutra testy:) parownik to tylko szeregowo z nagrzewnica na krótkim obiegu wg mnie. Ja mam mondeo v6 '97r. i w moim przypadku po Krakowie musiałem ładnych parę kilometrów przejechać zanim się przełączał, a przy podwyższonym ciśnieniu na 1,4 bara stabilne przełączanie miałem dopiero przy ok 35 st. już nie muszę...
obroty wału ok.200 Jeśli chodzi o ciśnienie paliwa to pomiar według autocom-a.Zastanawiam się czy nie leży pompa bo z tym ciśnieniem momentami jest różnie.Niby dobija do ok 380-400 ale są momenty kiedy chwilowo spada do 290-340.Nie ma stabilnego tego ciśnienia.Nie wiem czy te wahania mogą być powodem nieodpalania silnika?
Po pierwsze kocioł stałopalny ma najwyższą sprawność, kiedy grzeje z mocą nominalną. Czyli jeżeli masz kocioł 12kW to on uzyska najwyższą sprawność przy mocy 12kW. Zatem najlepszym rozwiązaniem jest duża ilość wody w instalacji. Dzięki temu kocioł może spalić cały wsad i oddać ciepło wodzie w krótkim czasie, a ta stopniowo oddaje do ciepło do otoczenia...
Witam . Ostatnio mam problem z Matrixem 1,5 CRDI 82 KM Silnik czasami sam od siebie gaśnie . Po ponownym przekręceniu kluczyka znowu pali .Komputer wykazał błąd : ciśnienie na listwie - niestałe Dodam że filtr paliwa i pompa paliwa wraz z małym filtrem w baku są wymienione . w serwisie Bosch stwierdzono że od strony paliwowej jest wszystko ok . elektrycznie...
sonne2 - w Twoim poście jest sporo nieścisłości, dla dobra czytających warto sprostować podstawowe. Skroplony wodór nie ma sensu. Podobnie z wodorem przechowywanym w postaci wodorków, uwalnia się z nich po ogrzaniu, ale sam proces ładowania jest (delikatnie mówiąc) wyjątkowo upierdliwy. Jedyną rozsądną metodą magazynowania dla użycia w samochodach może...
Witam mam problem z odpalaniem mojego passata na zimnym trzy podejścia na rozgrzanym jedno dwa niewiadomo jak długo trzymać rozruch bo raz jest dobrz a raz zle .Sprawdziłem ciśnienie pompy paliwa jest ok djagnoza wadiem zero błedów przewody świece nowe. Po odpaleniu auto zachowuje się b.dobrze stabilna praca przyśpieszenie nie gaśnie. Gdzie dalej szukać...
byłem z nim u lekarza , a tak na poważnie u gazownika a jako że nie jest w stanie się połączyć ze sterownikiem to zaprosił na tą okoliczność serwisanta z landi renzo. Po podpięciu odpowiednim programem panowie stwierdzili , że widoczne są parametry ciśnienia temperatury i wszelkie inne lecz samo łącze nie jest stabilne i co jakiś czas jest zrywane ....
Wątpię aby to była jego wina. Przydało by się sprawdzić w wartościach pomiarowych co widzi ECU dla ciśnienia w dolocie i pozycji pedału gazu/przepustnicy. Czy obroty na biegu jałowym są stabilne?
Zasilanie na wtryski jest - stabilne 12-13V. Wtryski sprawne - orgniały jak wychodziły z auta. Po zapięciu diody również jest ok, widać pracę wtrysków. Ciśnienie paliwa również. Wychodzi, że jest problem mechaniczny - auto rejstruje nieprawidłową pracę na pojedyńczych cylindarch błędem wtrysków. Błędy pojawiają się po dodaniu gazu, po 1. cylindrze w...
Przeczytałem cały wątek ale nie sposób odnieść się do wszystkiego naraz. Dlatego puki co, krótko odnośnie "demona Maxwella". Bo on istnieje nazywa się pompa ciepła :> https://obrazki.elektroda.pl/2516954700_... Gdyby gazy których używamy były idealne i kompresory oparte o idealne silniki nie klatkowe trójfazowe których sprawność...
(at)staszekstaszek A najważniejsze pytanie nie znalazło odpowiedzi - ile kWh zmieścisz w takim zbiorniku? Ile kWh na litr i ile kWh na kilogram. Zobacz, że nawet przy wodorze nie używa się energii sprężonego gazu a tylko energie utleniania wodoru (przez spalania lub lepiej ogniwo paliwowe). O ile możesz zwiększyć gęstość energii w takim zbiorniku? Podniesiesz...
Witam, opiszę moje doświadczenia z lpg. Może się przyda. Początek - w 2001 roku założyłem instalacje sekwencyjną BIGAS w renault Scenic 1,6 i przejeździłem na niej ok. 120tys km. Żadnych negatywnych zmian spowodowanych zasilaniem lpg nie stwierdziłem. Te wszystkie opowiesci o zaworach i głowicach można wlożyć między bajki. Fakt, że wymienilem kolektor...
https://obrazki.elektroda.pl/6671459600_... Aby sprostać wyzwaniom stawianym konstruktorom przez kolejne przyjęte normy emisji, poziom zaawansowania technicznego jednostek napędowych stał się bardzo wysoki. Obecnie jedynym stosowanym układem zasilania w samochodach osobowych z silnikiem Diesla jest system COMMON RAIL. Zadebiutował...
Rozwiązanie jest banalne - obniż napięcie zasilania czujnika ciśnienia. Te czujniki miały wade fabryczną polegającą na przegrzewaniu się struktury czujnika lecz należy pamiętać że nie od temp silnika. Następna sprawa to reset komputera ! Polega to na odpięciu aku na kilka godzin ponownym jego podpięciu i odpaleniu silnika i pracy na biegu jałowym az...
WO 2010066025 20100617 Magazynowania energii ELECTROCHEiVlICAL I ABSOLUTORIUM Wynalazek dotyczy urządzenia i sposobu magazynowania energii elektrochemicznych i absolutorium. Tło wynalazku Najważniejsze znane techniki związanych z przedmiotem wynalazku jest przedstawiony w patentach US 5124012 (Berleyev) wydane 23 czerwca 1992 i 7033478 (Harde) wydane...
Na wstępie przeproszę za post pod postem, ale wróciłem do tematu korekt i jednak korekty są wyższe. Korekty krótkoterminowe potrafią sięgać nawet 15% na plus i na minus podczas stabilnej jazdy, moim zdaniem coś jest nie tak. Korekta długoterminowa, wynosi ok. 13% na plus. Przy ostrej jeździe, but w podłogę korekty cały czas 0%, a 1 sonda ma stałe napięcie...
dzięki za informację podejrzewam że nie ma pinu(widocznie ktoś wykręcił) bo tam jest tylko dziura. co do gazu jestam laikiem jeżdziłem do gazownika i go mordowałem wiem że sterownik jest w tej chwili na autokalibracji założył dodatkowy wężyk na podciśnieniu i rozkalibrował wtryskiwacze (ciśnienie turbosprężarki rozregulowało wtryski) wstawiam artykł...
Mam problem z alfą 147 jtd 16V 140 koni, samochód często lubi zgasnąć szczególnie podczas np. dojeżdżania do skrzyżowania po wciśnięciu sprzęgła, towarzyszy temu lekkie falowanie wolnych obrotów. Falowanie obrotów i gaśnięcie nie występuje ciągle, lecz czasami, czasem nic się nie dzieje przez kilka dni. Po tym jak zgaśnie najczęściej odpala od razu...
ktoś usiłuje zaprząc to do lakierowania i stąd moje zdziwienie. Nawet ktoś takie coś wykonał: kompresor + filtr powietrza + wyłącznik ciśnieniowy + reduktor z odolejaczem + manometr + zbiornik wyrównawczy z 3kg butli turystycznej + sporą ilość połączeń = dało się zrobić samochodowe poprawki lakiernicze "rasowym" pistoletem lakierniczym. Bez problemu....
Witam. Rozkład wody jest myślą przewodnią, ale sposób dostarczenia produktów rozkładu do silnika jest samochodu jest sprawą nie mniej ważną. Najtrudniej jest osiągnąć stabilną pracę silnika w czasie przechodzenia silnika od normalnej pracy do pracy postojowej. Kolega kybernetes podsunął mi pomysł sposobu regulacji silnika. W nowoczesnych silnikach oś...
Witam, problem z Opelkiem dotyczy nierównej pracy na wyższych obrotach. Auto zapala poprawnie (tak jak zawsze) na zimnym jak i na ciepłym silniku. Po gwałtownym dodaniu gazu nie wkręca się na obroty ("dusi się") - nie gaśnie, tak samo jest podczas jazdy na każdym biegu, po odpuszczeniu gazu, na jałowym biegu utrzymuje stabilne obroty - nie gaśnie. Przy...
ok dzieki wlacze ta auto kalibracje.Co do rozrzadu niemam pewnosci ale samochod chodzil rowno jak go kupowalem.Raczej by mi nie przeskoczyl rozrzad.KWZ sprawdze w wolnym czasie czy stabilny. Ale co zauwazylem dopiero zdjolem listwe wtryskiwaczy i po przekreceniu jak cisnienie sie robi na listwie iglica przepuszcza paliwo-robią sie mokre koncówki.Przy...
Dzięki za podpowiedź. To tylko czysto teoretyczne rozważania. Po co od razu zabierać się za pompę te przecież są nie do zdarcia o ile paliwo jest OK. Wczoraj "przestudiowałem" lekturę użytkownika ~lusnia49 (super gość!!!! - mnóstwo dobrych porad o silnikach HDi) i wziąłem sobie jego rady do serca. Przed chwilą zlokalizowałem i usunąłem usterkę. Przyczyną...
O ciśnieniu ciężko cokolwiek powiedzieć. Manometr (wstawiony na szybko) ma zakres 0 -6 Bar a kocioł na maxa pompuje do jednego bara. Prędkość wtedy trzeba mocno pilnować zaworem bo faktycznie kręci mocno za szybko. Podejrzewam ,że pracujemy na podobnych wartościach. Miałem trochę problemów z uzyskaniem ciśnienia pary na wyjściu takiego - żeby silnik...
Witam Posiadam Audi A4 B8 2010r. 2.0TDI 120KM CAGC Mam taki problem ze obroty falowały w granicy 700-900 wiec silnik nie rowno pracował i to jest na biegu jałowym w czasie jazdy auto normalnie sie sprawuje a czy troche slabsze czy nie to ciezko wyczuć Po Podpięciu komputera z MaxiEcu nie wykazało żadnego błedu Wiec podjąłem sie diagnozie wypinaniu czujników...
Witam. Galaxy 350 tys km po sprawdzeniu szczelności układu paliwowego, rozrządu, układu grzania świec żarowych, wymianie filtrów oraz uszczelniaczy pompek ciężko palił w temp. poniżej 0. Po sprawdzeniu ciśnienia sprężania okazało się że ma tylko po 21 na każdym garze. Po remoncie kapitalnym dołu silnika i głowicy z regenerowanymi gniazdami pompowtrysków,...
stabilny ciśnienie tłumik ciśnienie paliwo paliwo regulator ciśnienie ciśnienie paliwo
filtr bypass zamek kabina kineskop unitra
manta wyłącza platforma wibracyjna
Brak odsłuchu na bazowym CB-radio – Sirio, President, Midland, nowa antena, brak odbioru dalekich stacji Skoda Octavia I błąd 01247 – zawór N80 EVAP, objawy, naprawa