Jesteś w trybie serwisowym. Trzy razy włącz/wyłącz stacyjkę.
Z tego co przeczytałem wnioskuję, że zniknął (+) po stacyjce idący z instalacji samochodu do alarmu. Sprawdź czy po uzbrojeniu pilotem kiedy załączysz stacyjkę alarm się wyzwoli. Jeśli nie, to masz odpowiedź co jest przyczyną usterki.
Jezeli pilot ma dwa przyciski to trzeba przekrecic stacyjke i nacisnac maly przycisk w pilocie lub trzymajac wylacznik serwisowy wlacz wylacz zaplon 7 razy, po czym zalacz zaplon i nacisnij maly przycisk w pilocie.
Sprawdż czy na przewodzie fioletowym w centralce alarmowej pojawia się +12v po włączeniu stacyjki.Jeżeli nie to zrób,by się pojawiało .Jeżeli jest i w tej pozycji stacyjki alarm się sam uzbraja to dalsza konsultacja bez udziału fachowca nie przyniesie efektów.
Odetnij czarny, tylko za miejscem podpięcia stacyjki z alarmu i będzie dobrze.
Za centralny zamek odpowiedzialnych jest pięć modułów: - dwa przednie moduły drzwiowe - moduł stacyjki - moduł SAM przedni - pompka centralnego zamka Alarm jest "wimplementowany" w pompkę centralnego zamka. Oczywiście fabryczny alarm Stacyjka ma swój własny moduł o nzawie EZS
Sygnał ze stacyjki wykorzystywany jest do: -odcięcia zapłonu -programowania centralki alarmowej -wyzwalanie alarmu (sytuacja alarmowa) -zamykanie centralnego zamka po załączeniu stacyjki. Podłącz do przewodu na którym pojawia się +12 po przekręceniu kluczyka. UWAGA nie może znikać podczas rozruchu silnika.
To jest chyba MAT , modelu nie pamietam . Kodowanie poprzez włączanie i wyłączanie stacyjki .
Stacyjka i alarm to zapewne oddzielne obwody. Jeśli nie ma dziury w płycie (a widać, że nie ma) lub nie leżał w wodzie kilka dni z zasilaniem to sterownik jak najbardziej nadaje się do naprawy. Po co szukać innego? Bedzie pewnie drożej i więcej roboty niż z naprawą tego. Pomierz silnik czy fazy nie mają przebicia na oś.
https://obrazki.elektroda.pl/9657522500_...
1. Zwarłeś wyjście na stacyjki/ alarm - czyli prawidłowo. 2. Ustaw wartość P10 na 1, bo masz podłączoną manetkę (throttle), a nie czujnik obrotów (PAS/1:1) 3. Uruchamiasz kontroler w tzw. trybie pieszym, przestaw na drive. 4. Postaram się załączyć schemat wyprowadzeń 99% chińskich sterowników z Ali - gdyby ktoś jeszcze szukał. https://obrazki.elektroda.pl/9169107800_...
To w jaki sposób z nich korzystałeś? Od alarmu będzie 12A23 zapewne, w kluczyku pastylka pewnie.
Alarm może być uszkodzony. Jego usunięcie wymaga połączenia dwóch przewodów odpowiadających za gaszenie silnika od stacyjki.
Dziękuję za zainteresowanie tematem, a szczególnie za chęć pomocy. Te wszystkie procedury wprowadzenia stacyjki alarmu w tryb programowania pilotów wypróbowałem (ponad 10 wersji). Stare piloty są na układzie HCS200, a te nowe na HCS300, ale to nie ma znaczenia, bo i tak nie wiem, jak wczytać choćby stary pilot do stacyjki alarmu. CameR, chyba masz rację,...
żółto-czewony pompa paliwa w progu,czarno-czerwony rozrusznik w wiązce stacyjki,ewentualnie plus po stacyjce czarny w wiązce stacyjki.
Kostka stacyjki. PS jakiegoś alarmu nie ma?
:arrow: ADAM24O, archeologu, pewnie już sobie dawno poradzili z tą skodowką od 2005 roku, więc nie ma sensu prowadzić dalszych wykopalisk i lepiej wyłączyć caps lock, bo to zabronione tak pisać.
Tam nie ma żadnego przepisywania kodu. Bierzesz drugi pilot i... : - włącz stacyjkę - w ciągu 10 sekund naciśnij wyłącznik serwisowy 6 razy - po 2 sekundach syrena zawyje, jesteś w trybie programowania pilotów - W przeciągu kolejnych 10 sekund naciśnij pierwszy przycisk 1 pilota - syrena piknie kierunkowskazy migną 2 razy pilot jest wprogramowany. W...
Kostka stacyjki lub stary alarm. Każdy elektryk z tym sobie poradzi.
A skąd pewność, że tam alarm jest? Immo włącza się po wyjęciu kluczyka ze stacyjki.
W zasadzie wszystko jest możliwe, najwpierw musisz znaleźć stacyjkę od alarmu i określić typ i rodzaj alarmu.Mając te wiadomości dopiero wtedy możesz szukać zakładu który montuje alarmy i ewentualnie dokoduje ci pilota do częstotliwości alarmu.
Witam. Posiadam autoalarm wspolpracujacy z syrena bs36. Dotychczas bylo tak ze jak wylaczylem przez stacyjke syrene to nie pikala przy zamykaniu i otwieraniu jak i nie wyl alarm. Niestety urwala mi sie obudowa tej syrenki. Kupilem nowa syrene bs36 podlaczylem tak samo. Niestety jak wylacze stacyjka syrene to dzwiek pikania przy zamykaniu otwieraniu...
No czyli są dwie możliwości, albo brak zasilania lub masy, albo problem z podpięciem stacyjki. Podłącz masę i plus alarmu "na krótko" (oczywiście odepnij od instalacji w samochodzie) i sprawdź, czy zadziała. Jeżeli nie, to odepnij od instalacji przewód "stacyjka" i zobacz czy zadziała.
Odszukaj przewód awaryjny wychodzący z centrali (zaznaczony na czerwono). Połącz go z masą samochodu. W ten sposób wprowadzisz centralkę alarmu w tryb "serwisowy", pozwalający uruchomić silnik. http://obrazki.elektroda.pl/9142756600_1... Sprawdź bezpieczniki na przewodach czerwonym i czerwono/czarnym - zasilających centralę. Ich przepalenie...
pomarańczowy wiązka stacyjki
Przekaźnik blokady załącza się chyba dopiero po przekręceniu kluczyka przy rozbrojonym alarmie. Sprawdź jeszcze połączenie plusa po stacyjce. Jeśli montowałeś ten alarm trochę po ciemku, to możliwe ,że wplątałeś gdzieś jakiś wolny przewód i stąd te jaja.
W bezpiecznikach masz stały + i po stacyjce weź tą diodę z opornikiem w szereg i szukaj aż zacznie migać przy wyłączonej stacyjce.
Jak to dobrze pamiętam to chyba przewód czarny w czerwonej kostce. Zresztą najszybciej byłoby sprawdzić co zresztą i tak musisz zrobić.
Przyjrzyj się dokładnie gdzie są jeszcze przeciętne kable od instalacji i wpięty ten alarm? Po przekręceniu stacyjki kontrolki świecą, rozrusznik kreci tak tylko nie odpala?
Witam. jak w temacie potrzebuję instrukcję programowania po stacyjce alarmu mat 1800. Wszędzie dostępny jest schemat montażu ale niestety nie ma w nim instrukcji programowania. Przesukałem juz wszystko co sie da i nic. Za pomoc bede ogromnie wdzięczny. Dokłądnie co potrzebuję. -zmniejszyć czułość alarmu. (Wystarczy ze klamką od drzwi pukne i juz sie...
witam sprawdz przewod po stacyjce , ktory wchodzi do alarmu jezeli bedzie zle podlaczony to odciecie nie bedzie chodzic
Fabryczny centralny tak się nie zachowuje, nie ma połączenia ze stacyjką. Masz tam jakiś alarm lub jego pozostałości ewentualnie otwieranie pilotami?
Witam wszystkich! Mam Poldżera Caro Plus 1.6GSI. Mam do niego dwa kluczyki. Jeden od drzwi i stacyjki, a drugi od alarmu (przynajmnej tak mi się wydaje). Ten drugi jest oczywiście bardzo mały, ale nie wiem gdzie jest od niego stacyjka. Alarm gdy jest na czuwaniu odcina zapłon, w ten sposób że można go kręcić i kręcić i nie odpali. Ten kluczyk jest na...
Witam! Po zamknięciu i otwarciu kluczykiem kiedy otworzę obojętnie jakie drzwi czy bagażnik alarm wyje.Dopiero kiedy włączę stacyjkę alarm się rozbroi i po otwarciu drzwi alarm nie wyje. Skodzina ma alarm fabryczny a mi chodzi tylko o to co takiego dzieje się,że po włączeniu stacyjki alarm się rozbroi.Czy podany jest impuls masowy czy może prądowy na...
W czasach, gdy akumulatorów nie dało się kupić bez znajomości modne było zabezpieczenie bagażnika i silnika w formie dokręconego płaskownika, którego koniec z otworem na ucho kłódki wchodził przez wąski wycięty otwór w ścianie grodziowej do kabiny (w nogach kierowcy i za oparciem tylnego fotela). Do tego dwie kłódki i masz gotowe oldscholowe zabezpieczenie...
no i sprawa załatwiona,wszystko hula,ten alarmik ma taką samą przypadłość jak chyba magicary,mruga przez pewien czas po naruszeniu krańcówki i Mariusz_80 zasugerował się tym nie mająć jeszcze podpiętej syreny i myślał,że to alarm wzbudza się po otarciu drzwi,mimo tego,że jest rozbrojony.
Sprawdź co odcina ci ten alarm, bo może się okazać, że masz uszkodzoną kostkę elektryczną stacyjki lub jakiś luźny wtyk. Jeśli nie chcesz rozbierać auta to zamknij drzwi a następnie zasymuluj włamanie i podczas alarmowania przekręć kluczykiem stacyjkę jeśli zaświecą się kontrolki na desce to pewnie odcina paliwo albo rozrusznik i wtedy alarm raczej...
Imobilizer wbudowany w alarm powinien się uaktywniać około 30 sekund po wyłączeniu stacyjki, ewentualnie po wyłączeniu alarmu ale nie uruchomieniu silnika. Jest to normalne działanie tego urządzenia. Fabryczne kluczyki do samochodu nie mają z tą funkcją nic wspólnego (to funkcja alarmu). Alarm powinien posiadać procedurę rozbrojenia immobilizera bez...
programowanie pilota wyłącz alarm starym pilotem,włącz stacyjkę,wciśnij przycisk reset(awaryjny od alarmu)aż zaświeci się dioda ciągłym światłem/terazwciśnijnowego pilota,dioda ma zgasnąć,ponownie wciśnij nowego pilota,dioda ma raz błysnąć .
masz centralny zamek na osobnym pilocie? migają kierunki przy przekręcaniu stacyjki? Alarm?
Może pomarańczowy nie jest podpięty pod stacyjkę. Załącz alarm i po 30 sekundach przekręć stacyjkę. Alarm powinien się wzbudzić.
Najpierw wyłącz alarm awaryjnie.
Mialem to samo ale rozgryzłem to. Musisz Wcisnąć wyłącznik serwisowy i trzymać go w tym samym czasie musisz wł i wył stacyjkę dość szybko dopoki alarm nie wyda "dziwnego" sygnału. póżniej włączasz stacyjkę i jednorazowo wciskasz maly przycisk transmitera. Jak usłyszysz dwukrotny krotki dzwiek syreny to jest wyłączone. No i po wszystkim. Powodzenia
Witam. Mam mały problem. Na schemacie, który jest do tego alarmu jest stacyjka (kluczyk). Od stacyjki idą dwa kabelki czarny i czerwony. nie wiem, gdzie je podpiąć w centrali. Proszę o pomoc. Dołączam schemat. Z góry dziękuję. http://obrazki.elektroda.net/21_11759536... Co ma wspólnego centralka DT3 z samochodem? Przeniosłem do odpowiedniego...
ten kluczyk ma stacyjke w syrence alarmu:)
Podjechać (póki jeszcze możesz jeździć ) do elektryka, niech powycina te starocia i przywróci oryginał. Problemem jest stary dołożony system immobilizera a to na zdjęciu to syrenka z własnym zasilaniem od jakiegoś alarmu, ze stacyjką do jej wyłączania żeby nie wrzeszczała po odpięciu akumulatora
Panowie, wszystko nie tak, może poza krancówkami. * W VW Passacie zapłon to CZARNY ; czarno-żółty to linia "X", gaśnie przy starcie - nieprzydatna w alarmie. Z alarmu: żółty . * ACC nie ma , w Golfach 3 tą rolę pełnił styk S, przewód brązowo-czerwony. Tu więc brązowy z alarmu albo złączyć z czarnym ze stacyjki samochodu albo zostawić wolny - jak alarm...
Opis pasuje mi do blokady alarmem, gdy nieodblokowany alarm odcinał napięcie na stacyjkę, lub z niej. A od kiedy takie rzeczy są w oryginalnym rozwiązaniu?? Pompka z alarmem jedynie co może blokować to rozrusznik ale nie prąd na stacyjkę i tak jest w przypadku vag. Tu mi pasuje standardową usterkę wypalone łącza gniazd bezpieczników te skręcane nad...
Na syrence alarmu, (tam gdzie wyje) jest stacyjka. Dedykowanym kluczykiem trzeba ją wyłączyć. Ma ona swoje zasilanie i reaguje na spadek napięcia akumulatora. Powinieneś mieć taki kluczyk.
zapewne wyminana stacyjki pomoże a z alarmem to uwaga bo niektóre alarmy mają takie coś jak masz słabe aku i chcesz odpalić samochód to włącza sie alarm (a tak na marginesie to niemasz drugiej pary kluczyków do tej omegi; jak kluczyka miespalił się mocno to ślusaż dorobi go) pozdarawiam;)
A kto tu pisze o alarmie? Chodzi o fabryczny kluczyk do stacyjki! Istnieje sposób na zakodowanie -BYŁO na forum! (kłania się WYSZUKIWARKA) Ułatwię tylko tyle, że sam to zamieściłem
Wygląda na to że przekaźniki może znajdować się na przewodzie brązowym( zasilającym do stacyjki)
Funkcje tego przycisku to: a) dioda alarmu - podczas czuwania alarmu dioda mruga powoli, po wzbudzeniu alarmu dioda mruga szybko (po tym rozpoznajesz, że podczas twojej nieobecności alarm był wzbudzony). Otwarcie pojazdu pilotem gasi kontrolkę alarmu a przełączenie stacyjki kasuje szybkie mruganie (pamięć alarmu). b) wyłącznik czujek ruchu (czujek ultradźwiękowych)....
Jak kręci poprawnie a nie pali to jest kilka opcji. Np chwilowy brak zasilana ECM ,przez np. uszkodzoną kostkę stacyjki,alarm, lub często przekaźnik silnika. Czujnik wału itp (podłącz tester) Pompę paliwa masz pod siedzeniem, więc se styki sprawdzisz choć to nie diagnoza a zgadywanki. Musisz wiedzieć podstawowe rzeczy czy jest iskra,czy dochodzi paliwo...
zle podany plus po stacyjce
Spróbuj otworzyć drzwi, przekręcić stacyjkę i wciśnąć przycisk.
1. wykorzystaj tylko (-), a (+) należy obciąć; 2. dobrze kombinujesz; 3. tak jak piszesz, a biały do tego grubego na którym pojawia się zasilanie po stacyjce; 4. muszę coś więcej na ten temat zobaczyć - może schemat
sprawdż czy masz podpięte wyłączniki dzwiowe i plus po stacyjce
Pojedź do salonu Audi i powinni podać (chyba, że radio lewe to zabiorą i spiszą protokół). Model radia masz na naklejce po boku (jak legal to naklejka jest). Kod jest zabezpieczniem - podobnie jak kluczyk do stacyjki, pilot do alarmu i tego też nikt na ulicy nie daje.
Najłatwiej jest poszukać odpowiednich kabli przy stacyjce.
Na pierścieniu stacyjki w syrence są dwie kropki: zielona i czerwona. Ustaw zieloną. Można spróbować uzbroić alarm siedząc na fotelu samochodu i albo poruszać się we wnętrzu albo przekręcić stacyjkę w pozycję zapłon. Jeżeli syrenka będzie dobrze ustawiona, to wyzwoli się alarm, jeżeli źle, to tylko włączą się awaryjne.
to wszystko zalezy co odcina ten przekaznik pompe czy plus po stacyjce
Aparat zapłonowy nie wytwarza prądu, od tego jest alternator.Sprawdzic należy dlaczego nie dochodzi napięcie.KOstka stacyjki,alarm lub immo - jeżeli jest.
Programujesz nim zamykanie CZ po stacyjce
A wypinałes tem moduł przy stacyjce od immo przy włączonej stacyjce? Alarm fabryczny ?
O ile aktualne, to wpis pilota wygląda tak samo jak awaryjne wyłączenie, czyli serwisowy + 7 razy stacyjka.
Alarm jest w stanie serwisowym. Załącz stacyjkę i 2razy naciśnij przycisk pilota. Tak samo wprowadza się go w ten stan, jak i wyprowadza.
Laserline posiada możliwość wyłączenia wszystkich funkcji za pośrednictwem kluczyka (Compact) stacyjka znajduje się na obudowie alarmu .Wystarczy go wyłączyć i sprawdzić czy zjawisko nadal występuje jeśli tak to przyczyny należy szukać poza alarmem.
nie powinien pikac syrenka chyba ze masz zle wpiety plus po stacyjce
szarpie na tych obrotach-100% nastawnik,a najlepiej zadzwon 692012639 z tym alarmem pomoge,odcinasz czarny ze stacyjki i auto gasnie i niema błedow
Tam jest prawdopodobnie wbudowany przekaźnik, więc może być jeszcze kwestia gasnącego przy rozruchu plusa po stacyjce.
Tego nie wiem, na tych schematach nie ma zaznaczonych bezpieczników związanych z silnikiem. Diesel ma... Mogła ewoluować i dostać później - nie wiesz - szukasz innych informacji, np opisów skrzynek bezpieczników. Serio nie ma :?: hmm, jednak bym założył. Jakby sporadycznie była jakaś usterka, to za chwilę na jakimś wyboju znowu uszkodzisz sobie ewentualną...
Sprawdź dobrze kable i wtyczki przy stacyjce i samą stacyjkę.
A bezpiecznik F32 kto sprawdzi? I po drugie to sprawdzaj zasilanie probówką, a nie napięcia miernikiem. W sumie to kostka stacyjki,bezpiecznik,zgnity kabel albo ten pseudo alarm.
czarny po stacyjce
Coś tam poszło, co prawda bez odcięcia, ale powinieneś bez problemów znaleźć w progu pompę, albo ciachnij 15-tkę, bo stacyjka jest tam tradycyjna.
To może spróbuj WŁĄCZYĆ i WYŁĄCZYĆ? Raczej błąd w montażu. Nie zapiąłeś na stałe zasilania po stacyjce?
Kierunki: zielono-niebieski i zielono-czerwony w wiązce progowej i przy bezpiecznikach, zamek centralny sterowany masą: brązowo-żółty i brązowo-biały, alternatywnie brązowo-czarny i brązowo-czerwony, przy module pod kolumną kierownicy. Czujnik drzwi na przewodzie czarnym przy bezpiecznikach, bagażnik-trzeba pociągnąć przewód do lampki. Blokada rozrusznika:...
Spróbuj najpierw załączyć stacyjkę w pozycję zapłonową i później przełączyć VALET w pozycję OFF. Po wyłączeniu stacyjki alarm powinien działać prawidłowo.
Po otwarciu drzwi alarm ciągle piszczy. Przekręcając kluczyk w stacyjce alarm ciągle wyje. Nie wiem jak mogę to obejść. Alarm jest na pewno fabryczny.
naciśnij i trzymaj przycisk serwisowy i w czasie ok 5s 7 razy włącz i wyłącz stacyjkę, alarm powinien sie wyłaczyć
Ja osobiście nie miałem doczynienia z alarmem Frodo. Z doświadczenia wiem, że automatyka uzbrajania wyłącza się po przekręceniu kluczyka w stacyjce. Inaczej mówiąc wiodące kable to te, które są podłączone za stacyjką.
czy dopiero po podaniu plusa ze stacyjki Blokada jest pasywna, czyli styki rozwierają się dopiero po przekręceniu stacyjki.
Nie. W części alarmów blokada jest na przekaźniku rozwiernym. Najczęściej przekaźnik jest zasilany plusem po stacyjce, a dostaje masę z alarmu. I rozłącza tylko wtedy, kiedy w czasie rozruchu alarm się aktywuje i poda masę na wyjście blokady. Ściagnij sobie instrukcję do alarmu. Jest na forum. PS. Zmień kolor podpisu. Kolor czerwony jest zarezerwowany...
W obwód +15 wstaw przekaźnik załączany stacyjką. Sygnał do alarmu weź bezpośrednio ze stacyjki.
Proponuje tez sprawdzic czy jest komunikacja centralki ze stacyjka(alarm uzbroi sie jezeli nie dostanie sygnalu ze stacyjki po otwarciu drzwi takze w okreslonym czasie , co zapobiega przypadkowemu wcisnieciu klawisza w np. kieszeni spodni i pozostawieniu otwartego samochodu)
Albo przy montażu radia zwarłeś plus i plusem po stacyjce. Radio działa na postoju??
Przypuszczam że masz w swoim alarmie właśnie tak opisane dwa kabelki. + 12 po stacyjce znajdujesz miernikiem. jest to kabel na którym pojawia się + 12 po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłon. Jest on w wiązce wychodzacej ze stacyjki. Kabel od blokady zapłonu jeżeli jest jeden to do odcięcia zapłonu musisz zastosować przekaźnik.Możesz odciąć zasilanie...
NO - blokowany obwód jest normalnie rozwarty, przekręcenie zapłonu przy wyłączonym alarmie pozwala odpalić samochód. NC - blokowany obwód jest normalnie zwarty, przekręcenie zapłonu przy uzbrojonym alarmie rozwiera ten obwód. Plus po stacyjce znajdź nie gasnący przy rozruchu. Jaki to samochód?
+12V po stacyjce jest ok i jest cały czas. I sęk w tym że po przekręceniu stacyjki alarm właśnie przerywa ten wbudowany przekaźnik (rozłącza obwód). Byłoby to ok gdyby tak się działo przy czuwającym alarmie ale tak samo jest przy alarmie rozblokowanym :/
Pewnie jak z każdym alarmem bywa, odczytał rozładowanie akumulatora jako próbę kradzieży. Musisz zresetować alarm. Często do tego służy odzielny, z reguły czewony mikrowłącznik, który trzeba przycisnąć po włączeniu stacyjki.
Jak odetniesz plus po stacyjce, to inwerter nie widzi przekręconej stacyjki, bo jest podpięty już za przecięciem. Na załączonym alarmie będziesz miał taki objaw: spoczynkowo blokada jest zwarta, inwerter widzi stacyjkę i podaje ją do alarmu, alarm dostaje sygnał o włączonej stacyjce więc odcina obwód blokady czyli również plus po stacyjce do inwertera...
Kostka stacyjki lub alarm fabryczny bądź dokładany.
Masz prawdopodobnie zwalone kodery w pilotach -dioda powinna szybko pulsować a nie świecić- i wt akim przypaku pozostaje Ci tylko rozbrojenie przyciskiem serwisowym przy właczonej stacyjce.
Czy jest możliwość ustawienia funkcji zamykania samochodu po przekręceniu stacyjki w autoalarmie Meta HPA US/M03
stacyjkę włącza się pomiędzy Key i masę(com) , odbiornik pilota włącza sie równolegle do stacyjki( styki zwierne przekaźnika sprawdź sobie te styki omomierzem).Pilot radiowy musi być ustawiony jako bistabilny. Stacyjka ma być załączona cały czs w "czuwanie " aby poprawnie działał pilot. Oporniki 2,2K włącza się pomiędzy masę a wyjście czujki jeżeli...
Żeby te 2 czrne kable spełniały swoją funkcję możesz przeciąć przewód od pompy paliwa popielato/czerwony znajdujący się w czarnym 6 polowym złączu konektorowym przekaźnika znajdującego się za schowkiem po stronie pasażera.Przewód różowy podłączasz to przewodu ze stacyjki na którym pojawia się + po przekręceniu stacyjki w pozycję zapłon. Po pierwsze...
Nigdzie, to nie jest kluczyk od tego alarmu.
Jak alarm nie ma tej funkcji to zamontuj sterownik ST-1000 lub inny sterowany 1 przewodem, uzależnij go od stacyjki i powinno działać
W tym alarmie kod ustawia się kluczykiem w stacyjce. Metodą prób i błędów udało mi się go odszukać.
alarm stacyjka alarm toyota stacyjka legend alarm stacyjka
kabel ethernet przerywa virtual floppy drive wymiana drzwi pralka bosch
kosiarki spalinowe najlepsze spotter blacharski
Schemat elektryczny Renault RY 2 Monastella - jak zdobyć? Oprogramowanie do projektowania zwrotnic głośnikowych z Dayton Audio iMM-6