http://obrazki.elektroda.net/19_12677312... http://obrazki.elektroda.net/32_12677313... http://obrazki.elektroda.net/30_12677319...
Witam. (+12V) ze skrzynki bezpieczników , + po stacyjce (15) czarny przewód pod kolumną kierownicy, odcięcie zapłonu (czarny cienki pod stacyjką) , kierunkowskazy (czarny z białym paskiem i czarny z zielonym paskiem ) pod kolumną kierownicy , czujniki drzwi ( najłatwiej pod lampką oświetlenia wnętrza (w lewym słupku), bagażnik połącz z drzwiami (najlepiej,...
Nie wysuniesz stacyjki z jarzma,uniemozliwi to trzpień blokady kierownicy. Inaczej,da się to zrobić bez odkręcania kolumny,ale trzeba na siłe odginać kokpit,i nie wygląda on po tym zachęcająco :)
Zobacz tu:http://www.elektroda.pl/rtvforum/topi...
Kostka stacyjki. No chyba, że zamontowane jakieś zabezpieczenie antyzlodziejskie.
czy można ją wyciągnąć(zmienić) bez wyciągania stacyjki?
Witam mam pytanie. Jakiego koloru są kabelki od rozrusznika znajdujące się przy kostce od stacyjki.
trzeba wyjac licznik ,srobki sa od gory
Właśnie- kostka stacyjki.
jak można wyciągnąć wkładkę w stacyjce AUDI 80 B3 r. pr.1991 proszę o pomoc dzieki
cz ta stacyjka jest od Audi 80 b3 którą załączyłeś na zdjęciu możesz opisac dokładnie rozebranie wkładki i jej naprawę:D:D:D dzięki z góry
A naciskałeś pilota przy włączonej stacyjce?
Czyli nie muszę wymieniać całej stacyjki?
Sprawa wygląda teraz trochę inaczej jeśli są to rzeczywiście oryginalne kabelki czerwony + Czarny - Biały remote Ale 100% pewności nie mam. Remote to sterowanie - możesz podpiąć do radia albo + po stacyjce.
ostatnio wymienilem caly wklad stacyjki
Na początek, skontroluj stan bezpieczników. Następnie, sprawdz czy masz + po stacyjce.
Sprawdź czy po włączeniu zapłonu na zacisku 15 cewki masz napięcie(≈napięcie akumulatora).Jeżeli nie to padł moduł. Jak masz napięcie to przewód WN od cewki do rozdzielacza odłącz od rozdzielacza i zewrzyj do masy. Następnie podłaczdo zacisków cewki 1 i 15 lampke kontrolną. Przy kręceniu rozrusznikiem lampka musi migać. Jeżeli nie miga to czujnik...
Dzięki za schematy, przydały się. Rozwiązałem problem, przyczyną było zwarcie w stacyjce.
Strzelam tak na pałę bo nic nie wiadomo - kostka stacyjki
Kontrolki świecą tak jak po przekręceniu na zapłon? Jak tak wymień włącznik stacyjki.
Trochę słabo widać, ale sprawdź czy masz napięcie na pinię 36 w ECU po przekręceniu stacyjki.
Ja wiem,nie napisałeś czy masz jakieś zabezpieczenie oraz co sam sprawdziłeś?Czyli chociaż stacyjkę.
Nie wiem akurat jak jest w tym Audi ale możesz to sprawdzić szukając przewodu (po kolorze i grubości)zasilającego cewkę z drugiej strony czyli w okolicach skrzynki z bezpiecznikami przekaźnikami złączami stacyjką
Może rozrusznik, może przekaxnik blokujący, może nie jest rozpoznawane położenie P dźwigni, może kostka pod stacyjką?
a czy wentylator 1biegu i 2 chodzi po wyłączeniu silnika jeden z tych pinów możne być za stacyjka
Z tego co pamiętam, żaróweczki zmienia się od spodu włączników. Najlepiej podłączać przez przekaźnik, gdyż odciąża się stacyjkę. Bo najlepiej podłączyć szbki po stacyjce.
Witam! Samochodzik audi 80 nie gaśnie na włączonych światłach można wyjąć kluczyk ze stacyjki i brak reakcji. Nie ma również świateł drogowych światła mijania są. Nie ma przepalonych bezpieczników. Stało się to po ostrzejszej i dłuższej jeździe. Możliwość uszkodzenia stacyjki?
Tzn w jaki sposób to sprawdzić.Jakie powinno być zasilanie? Sprawdź napięcie pomiędzy 2-ma pozostałymi pinami czujnika Halla po włączeniu stacyjki.
potrzebuje schematu podlaczenia stacyjki do mojej audi 80 b3,najlepiej opis wyprowadzen itp
O którym zwieraniu piszesz? 1 z 2? Może tak być cały czas, nic się nie spali. Jeżeli chodzi Ci o podawanie plusa z akumulatora na styk roboczy przekaźnika - nr 3 to też nic się nie stanie. Nie rozładuje się akumulator po wyjęciu kluczyka ze stacyjki, nic się nie spali. Możesz też tutaj dać plusa za stacyjki zamiast prosto z akumulatora tylko po co obciążać...
Po włączeniu zapłonu masz światła stop? Gdy Trzymasz wciśnięty pedał hamulca drążek nie odblokowuje się? Rozrusznik kręci ze stacyjki? Pozostaje podpiąć komputer i odczytać błędy.
może być terz stacyjka, robilem coś podobnego w AUDI 80, poprzekreceniu stacyjki rozrusznik kreci ale ale odłanczało napiecie na cewke i nie chcał zapalic, na pychanie było problemów, sprubój go zapalić na pycha jeżeli odpali to stacyjka do wyminy a konkretnie kostka elektryczna stacyjki.
Proszę o info jak podłączyć światła dzienne z wbudowanym automatem ( 3 przewody). Wiem, że minus dajemy do masy a plus pod stacyjkę, ale chodzi mi głównie o ten trzeci przewód(biały-automat), gdzie go najłatwiej wpiąć, żeby rozłączał ledy po zapaleniu pozycji, mijania i drogowych? :roll: i czy przełącznik 0/1 można wpiąć w plusowy przewód od stacyjki...
Weź kontrolek i na czarnym przewodzie od cewki musi byc staly plus po przekreceniu stacyjki ....pozdrawiam
Mam audi 80 b3,bez zdejmowania kierownicy da się zrobić.Trzeba zdemontować obudowę stacyjki i włączników zespolonych,potem dwa wkręty zespołu liczników,odchylić na bok,odpiąć kostki(mają zabezpieczenia)i delikatnie wyjąć,potem to już poradzisz sobie bez problemu
bardziej kostka przekaźnik który słyszysz to przekaźnik odciążeniowy stacyjki - podczas kręcenia wyłącza nawiew, światła, wycieraczki itp
Poluźnij śrubki które są na zdjęciu zaznaczone na granatowo. Wtedy wyciągaj w przeciwnym kierunku do klucza.
Pytanie mam czy w czarnym przewodzie od stacyjki powinno być jakiś prąd?
Przekaźnik pompy albo jak zwykle kostka stacyjki
Lub podłączyć jak to w innych markach ,żeby uruchomić spryskiwacze reflektorów trzeba włączyć światła drogowe. 31-masa ,30-plus po stacyjce, P-pompka,S-sygnał ze spryskiwacza, 56- w twoim przypadku drogowe.
Witam temat zamykam. Nie dostałem odpowiedzi od producenta. Teraz mam tak zrobione, że te dwa plusy są złączone ze sobą i włączają się po stacyjce. Wszystko działa
Witam Przeczytałem wszystkie odpowiedzi i jeśli dobrze zrozumiałem to z tego co piszecie nie obędzie się bez wymiany całej stacyjki. Faktycznie wymieniłem tylko wkład stacyjki koszt 60 zł i kostkę.
Zobacz czy 21 i 22 pin w złączu sterownika jest obsadzony, wtedy będzie wiadome co robić z żółtym. A sześciolablowa łaczy wiązkę wtrysku z instalacją wozu, brązowy masa, czarny plus za stacyjką itd.
witam tam nie ma przekaźnika głównego przez który zasilany jest komputer.przychodzi stały plus i plus po stacyjce bezpośrednio na komputer
Pojedź do salonu Audi i powinni podać (chyba, że radio lewe to zabiorą i spiszą protokół). Model radia masz na naklejce po boku (jak legal to naklejka jest). Kod jest zabezpieczniem - podobnie jak kluczyk do stacyjki, pilot do alarmu i tego też nikt na ulicy nie daje.
Uszkodzenie kostki stacyjki.
+15 po zapłonie przez bezpiecznik(F32). Czyli stacyjka. I nie tylko na D8. Idzie też do przepływomierza i do cewki WN.
stykiem stacyjki i obudową, a po dociśnięciu rdzenia przejście jest pomiędzy obudową, stykiem długim (tym od akumulatora), stykiem stacyjki i stykiem krótkim. czyli teraz wyglada dobrze. Przy pomiarach weź pod uwagę istnienie dwóch uzwojeń w elektromagnesie - głowne i podtrzymujące.
Pierwsze primo - nowa kostka tania jak barszcz Drugie primo - kostka jest naprawialna Trzecie primo - Problem na tyle prosty że wystarczy schemat w ręku i po robocie, no ewentualnie z braku chęci zdobycia schematu można posiłkować się rozebraną kostką. Ogółem z racji że to dział serwisowy to zamykam
O ile dobrze pamiętam stacyjka golfa 2 i 3 audi 80 jest podobna. Wkładke wyciąga się po zdemontowaniu oczywiście korpusu stacyjki po przez nawiercenie otworu na bębnie w którym mieści się wkładka co umożliwi wciśnięcie zapadki(blaszka) i wyciągnięcie wkładki. Muszą być kluczyki i wkładka obrócona w pozycję zapłon. Powodzenia. Własnie powodzenia Ps.Nie...
Witam Posiadam Audi 80 2.6 automat 1994r. Komputer silnika to 4A0 907 473 A. Samochód od paru dni pobiera w spoczynku około 250mA prądu co rozładowuje aku. Szukałem poboru prądu i okazuje się że gdy Zapalę samochód i zgaszę to komp zaczyna pobierać 250mA. Gdzy wyciągnę z niego wtyczkę D na parę sekund i włożę to pobiera około 30mA. Ponowne zapalenie...
Ja bym podłączył grzanie sondy pod zasilanie po stacyjce.
Witam -moim zdaniem klocki za duzo nie mają wspulnego z instalacja(chyba że mają czujniki granicy czy coś takiego) . najpierw popatrz i poczyść wszystkie kostki związane z ABS (czujniki i i te miejsca gdzie czujniki odczytują impulsu z tarcz) a jak to nie pomoże to posprawdzaj mierniczkiem opór czujników moze któryś jest spalony a jak to nie pomoze...
a który to jest przekaźnik główny? i gdzie jest? w skrzynce bezpieczników czy pod nogami? Dodano po 7 a czy może to być wina kostki stacyjki? i jak ją sprawdzić?
Jak napisałem prędzej niebieski z radia to zasilanie anteny, czyli zasilanie wzmacniacza. jeśli coś będzie nie tak to podświetlenie zegarów dał bym na plus po stacyjce
licznik jeżeli będą cie wkurzać ikonki P R D itp później jak go wymienisz to adaptacja immo zmiana przebiegu i można zmienić kodowanie sterownika na skrzynie manualna. Nie wiem jak ze stacyjką bo w automacie jest chyba linka która blokuje lewarek. Zamiast dwumasa można włożyć jednomas z audi 80 tdi 1Z albo pierwszych passatów b5 tdi 90ps.
Hall jest podłączony do modułu zapłonowego: "+" pin 5 modułu "-" pin 3 modułu "0" pin 6 modułu Cewka zacisk 1 do pinu 1 modułu, a zacisk 15 do "+" ze stacyjki
Już samochód mam sprawny panowie. Problemem była ta kostka w stacyjce. kostka pękła. Można zamknąć temat. Pozdrawiam!!!
Nie wiem jak w audi, ale w vw idzie on prosto od stacyjki(czarny przewód) i łączy się w okolicach cewki zapłonowej.
Sprawdź lepiej przewody przy kostce stacyjki czy nie wypadły lub sama kostka nie jest uszkodzona.
Spokojnie, przekaźnik pracuje z obciążeniem maksymalnym do 25A, a 15A to prąd ciągły (przez długi czas) Spokojnie możesz ciąć przewód od stacyjki włączający rozrusznik i na pewno nic się nie stanie. W Seo są najlepsze w tej chwili na rynku przekaźniki i możesz się o to nie martwić.
Witam.Przewód który należy przerwać to zasilanie modułu wzmocnienia zapłonu (golf 3 opel astra kolor zielony) więc przypuszczam że w audi też zielony.Moduł połączony jest z cewką.Występuje też tam czarny przewód masa.Zielone mogą być dwa więc aby się upewnić który odłącz je od modułu i przełącz stacyjkę w położenie do jazdy na tym na którym pojawi się...
Sprawdź podłączenie,plus stały,masa,brązowy i ewentualnie plus po stacyjce.
Plus idzie ze stacyjki po bezpieczniku nr28, masa ze sterownika pin 16.
Kostka stacyjki do wymiany, pewnie podczas startowania gasną czerwone kontrolki?
Wiem jak w 80, ale w 100 powinno być podobnie: pokrętło przekręcasz w prawo bądź lewo i ustawiasz godziny i minuty - na włączonym zapłonie. Zegarek w liczniku? Jak w 80?
W pierwszej kolejności pomyślałem o lampce i wpakowałem młodszego brata do bagażnika. Otóż to nie lampka. A nasuneło mi się takie pytanie odnośnie 1), czy za rozłączanie poboru energii odbiorników odpowiedzialny jest jakiś przekaźnik, czy za wszystko odpowiedzialna jest stacyjka? Błażej a ile powinno płynąć prądu w instalacji, po wyłączeniu stacyjki....
sprawdz kostkę w stacyjce czasami sie psuje heh i napisz czy masz imobilajzer
Właśnie chyba nie tylko autor. 3A ma KE-Motronic czyli już nieco bardziej cywilizowany system. Plus na wtryskiwacz idzie po stacyjce przez bezpiecznik nr 28, masa ze sterownika.
W Audi zwykle czerwony gruby to plus główny, czerwony z białym cienki to plus po stacyjce, brązowy gruby to masa.
Możesz spokojnie ciachnąć czarnego po stacyjce, czerwono/czarny - sterowanie rozrusznikiem, albo żółto/zielony - pompa paliwa.
Witam opisuje swoją usterkę nie jestem pewny czy dobry dział wybrałem: 2 tygodnie temu nie chciała zapalić silnik ciężko kręcił kontrolki przygasały z tłumika słychać było głuche strzelanie, wymieniłem świece pomogło ale jak widać na chwilkę. Dziś zapaliłem wyjechałem z garażu stała zgaszona z 30minut potem ja do zapalania i du...... oznaki te same...
Witam. W mojej audi 80 b4 prawdopodobnie wyrobiła się stacyjka. Tzn przekręca się normalnie ale jak chce uruchomić rozrusznik to trzeba bardzo mocno przekręcić kluczyk żeby złapał. Czy trzeba wymienić całą stacyjke czy wystarczy ewentualnie kostkę? I ewentualnie prosił bym o jakiś link z opisanym demontażem. Dzięki.
Iskra jest sprawdzałem. Nie pracuje nawet po przekręceniu kluczyka w stacyjce, zawsze było słychać dźwięk pompy po włączeniu zapłonu.
Kolego skorpion1272, o jakim błędzie z mojej strony piszesz??????????? Według twojego schematu, co rozrysowałeś w alternatorze ze zdjęcia są dwa zaciski B+, które kazałem podłączyć pod rozrusznik, a nie przez stacyjkę, wiec gdzie ten błąd??
Pod 12V za (15) lub przed (30) stacyjką, dobrze by było zapiąć po drodze bezpiecznik...
Czy to auto czasem nie posiada immobilisera? Zobacz czy na stacyjce z przodu pod osłoną nie ma czasem czarnego okręgu z dwoma przewodami.
Być może zawartość pamięci poleciała - zdarza się, sam nic z tym nie zrobisz. Zakładam że masz jakikolwiek multimetr (jeśli nie, to odpuść, daj to komuś kto wie co robi). Wyjmujesz radio i przy załączonej stacyjce mierzysz w wtyczce ISO (bodajże brązowej w tym roczniku auta) czy masz trzy plusy tzn. jeden z przewodów multimetru wpinasz w pole w kostce,...
Jaki silnik?
Witam, wczoraj podłączyłem do tego samochodu urządzenie diagnostyczne mega macs i są dwa błędy 514 i 515 czujnik GMP i czujnik położenia wałka rozrządu ale co ciekawe po przełączeniu stacyjki obrotomierz wskakuje na 900 obr/min
ja mam podobna sytuacje z radiem Grundig na CD, raczej to nie jest od stacyjki bo pomaranczowy jest zlaczony z czerwonym, radio jest w audi 80 podpiete do standardowej kostki...
Witam .. mam podobny problem tylko ze mu uszkodzil sie i ten knypek i czesc plastikowa stacyjki pękł plastik delikatnie ale jednak .. po godzinie mordegi stwierdzilem ze trzeba bedzie zdjac kierownice aby sie do niej dostac .. tylko czy ten knypek i ten plastik jest naprawde taki tani ? kluczyk zachowuje sie tak jak kolega wyzej napisal tylko z tym...
Witam Miałem trochę podobny problem w Passacie B3,auto gdy długo stało na słońcu ,nie chciał kręcić rozrusznik (winna była wkładka stacyjki),rano ,lub gdy było zimno to nie było problemu.
pompe paliwa slychac lae jak przekarcam stacyjka to jej niesychac zeby chodzila o to mi chodzi i niewiem co teraz zrobic wlasnie:(
moja stacyjka faktycznie może być nie najepszej jakości, kluczyk mogę z niej wyjąć na uruchomionym silniku, niekiedy potrafi też nie do końca stykać. Co powinienem wymienić ? sam wkład stacyjki za kilka zł [url=http://allegro.pl/stacyjka-vw-golf-... czy więcej ? Moj samochód nie ma alarmu, centrala,...
A stacyjka sprawna? Ona ma zdaje się kilka sekcji, i załącza osobny obwód na deskę rozdzielczą.
nie znajdziesz tego kabelka, bo w tym modele auta nie ma plusa po stacyjce , orginalne radyjko chodzi na jednym zasilaniu pozd.
Witam Zainstalowalem ww radio i mam taki problem ze gdy tylko przekrece kluczyk w stacyjce to radio trzeszczy tzn nie odbiera czysto Samochod to audi 80 1.9tdi (moze to ma jakies znaczenie) Moze ktos cos doradzic Z gory dzieki
witam mam problem z podgrzewaniem swiec pewnego czasu przestaly mi grzac z kluczyka nawet kontrolka sie nie zapala wiec zrobilem bezposrednio na przycisk, jednakze wolalbym zeby bylo fabrycznie moze ktos posiada jakis schemat na ktorym jest ta instalacja podgrzewania od stacyjki do swiec od czego zaczac co sprawdzic?
Od stacyjki idzie pętla immo ona doprowadzi cie do miejsca docelowego które cie interesuje ;-)
1-masa 17 i 36 - złącze diagnostyczne 19 - zasilanie(+) po przez styki przekaźnika zasilanego po stacyjce Jest jeszcze jedno zasilanie przez diodę w/w przekaźnika na pin nr.7 Szczegóły na pw.
Mogła paść kostka stacyjki. Możesz ewentualnie podać 'na krótko' zasilanie na cewkę rozrusznika jeśli nie pojawia się tam napięcie w pozycji rozruchu.
Witam Jeżeli myłeś silnik i komorę silnika ,to sprawdź połączenia (kostki),oraz przekaźniki ,gdyż mogła się dostać woda do nich.
Nie posiadam instrukcji do tego radia(w bazie elektrody też nie ma).Interesuje mnie czy ma funkcję logiki zapłonu tzn.włączenie stacyjki odpala radio,jeśli tak jak to ustawić.Radio podłączone do oryginalnej instalacji w Audi 80.
Jeżeli chodzi o rozładowywanie się akumulatora to winę widziąłbym w źle podłączonym lub wadliwym alarmie. Przekaźnik, który opisałeś tj. przekźnik odciążający styki X załącza się podczas przekrecenia kluczyka w stacyjce w pozycji włączonych kontrolek, wyłącza się podczas rozruchu i ma na celu chwilowe odłączenie odbiorników zbędnych w fazie rozruchu...
Owszem, jest odpowiedź. Popraw połączenie masowe silnik- akumulator. Na próbę możesz porządnym przewodem rozruchowym spiąć minus akumulatora z masą silnika. Druga opcja to wewnętrzne uszkodzenie akumulatora, zobacz na innym. Dodano po 1 Jest jeszcze trzecia opcja, kończąca się kostka stacyjki, wysteruj rozrusznik bezpośrednio z plusa akumulatora.
Pierw wymieniona stacyjka, bo tam był problem. Ale również kłopot był z bendixem, który też został zmieniony. Teraz nie ma zastrzeżeń. Dzięki za pomoc.
ZObacz czy na cienkim czerwonym masz napięcie? Cienki czerwony to pin 2? Tam powinien być plus po włożeniu klucza do stacyjki a ginąć po jego wyjęciu? Stacyjka była wymieniana (jest inny klucz niż do drzwi) i mam podejrzenia, że może być z nią coś nie tak bo np. nie działa zupełnie brzęczyk włączonych świateł. Pierwsza pozycja stacyjki to jest od razu...
Wtrysk powinien podać dawkę paliwa po załączeniu stacyjki bez kręcenia rozrusznikiem.Tak jest u mnie od początku.Wepnij waga i zrób test podzespołów układu paliwowego.
jeżeli masz gaz to odcięcie pompy paliwa raczej nic nie da,odetnij czarnego plusa po stacyjce w jak najmniej widocznym miejscu a zastosuj takie rozwiązanie 85-masa z ukrytego wyłacznika,86 łączysz z 30, do 30 łączysz też przecięty obwód od strony stacyjki,a na 87a podajesz drugą stronę przeciętego obwodu.w zależności od ułożenia diody gaszącej na stykach...
stacyjka renault stacyjka stacyjka renault master stacyjka stacyjka renault megane stacyjka
radio kondensator trzeszcz twingo kontrolka silnik zdalne włączanie wyłączanie
tester tranzystorów tester tranzystorów
Lokalizacja rozrusznika w Mercedes W211 E-klasa 2006 Piec ACV 1.8 HRE wyłącza się po czyszczeniu - przyczyny i diagnostyka