[url=http://mojafirma.infor.pl/moto/eksp... Bezpieczniki, przekaźniki, instalacja elektryczna do sprawdzenia, stacyjka również.
Akumulator naladuj bo to wyglada ze brakuje pradu a nie problem ze stacyjka.
Mnie tu pokazuje że styki zwierające się to 3 z 5, 3-4 bez zasilania przekaźnika, czyli mogą być zwarte cały czas 3 i 5 po wyłączeniu zapłonu. Lub "normalnie" to 30 z 87, i 87a. Masz inny "bezpieczny i wolny" przekaźnik ? Byle nie od silnika, wymaganych świateł i trąbek :) 1 i 2 to cewka przekaźnika, sprawdź żaróweczką w jego gniazdku czy nie ma stale...
Będzie przegnita kostka łączeniowa wiązki umieszczona jest w nadkolu po stronie kierowcy, albo kostka stacyjki
Wczoraj dotarło auta i sprawdziłem naprawde jest ciepły. Wina jest chyba kostka, też była ciepła. Wyczyściłem i oddałem.
Ford Focus Mk 2 1.6 TDCI 2007 - liczę na pomoc. Od jakiegoś czasu "odcina" mi samochód. Stacyjka wymieniona. Dziś po odłączeniu ładowarki zapaliły się wszystkie kontrolki. Włączyły się wycieraczki... Na kilka sekund, auto jechało dalej. Dzieje się to dość często (dziś zauważyłam, że po odłączeniu tej ładowarki, nie wiem czy to zależność). Zdarza się...
wciskasz przycisk na otwórz, drzwi pozamykane, stacyjka na 0
Jeśli chodzi o te spadki to nie ma reguły, temperatura potrafi nie raz zacząć spadać jak silnik wkręca się na obroty. Czy mógłbym poprosić o podanie mniej więcej miejsc w których mam poruszać wiązkami? Sprawdzać na odpalonym silniku czy stacyjka w pozycji zapłonu wystarczy?
Wymieniłem kostkę na nową i oczywiście stacyjka chodzi jak nowa. W międzyczasie drogą mejlową dostałem informację od innego użytkownika serwisu, że ma dokładnie taki sam problem. Otworzył tą kostkę i przeczyścił ją, podobno też pomogło. Ja już miałem zakupiony nowy egzemplarz, także nie miałem wyjścia. Dzięki za pomoc. Pozdrawiam i zamykam temat.
Jeżeli poniższe punkty są sprawdzone i jest dobrze: - akumulator - klemy - masy pod akumulatorem - masy na słupkach bocznych drzwi przednich - bezpieczniki - przekaźniki - stacyjka to można delikatnie (albo mocniej) siłowo potraktować deskę rozdzielcza od góry i zobaczyć czy nie ożyje :) Jeżeli nie to schemat i szukanie gdzie ginie.
Zanim zaczniesz wiercić, zdejmij plastiki i małym młoteczkiem opukuj stacyjkę szybkimi uderzeniami, próbując przekręcić delikatnie kluczyk. Kierownica jeśli zablokowana, ma być utrzymana w pozycji, nie opierającej się o blokadę. Jak przekręcisz kluczyk, udaj się do fachowca, dorobi Tobie nowy i stacyjka będzie działać. Możesz spróbować dorobić nowy...
Wkładka wychodzi tylko w pozycji I, wyjecie w innej pozycji skutkuje trwałym zablokowaniem blokady kierownicy - ćwiczyłem kiedyś na fabrycznie nowej stacyjce jak działa blokada i jak już załączyłem i przestawiłem w pozycję 0 ....... to musiałem ją rozbebeszyć do końca by ponownie przeszła w położenie 1. Jeśli już to próbuj rozwiercić gniazdo kluczyka...
Może akumulator zakończył żywot. Lub bardziej przyziemny przypadek, poluzowała się/spadła klema od akumulatora . Dodano po 1 I do przejrzenia jest instalacja komorze silnika plus bezpieczniki w komorze silnika. Stacyjka też może gdzieś na kostce nie łączyć .
Witam. Mam problem z focusem MK1 1.6 1999 benzyna/gaz Jak jest zimno to kluczyk nie zaskakuje słychać tylko takie "cyknięcie" i nic Kontrolki świeca Prąd jest Nw czy stacyjka się kończy czy rozrusznik? Lub coś z zapłonem? Dzisiaj próbowałem odpalić i 5 razy było tylko "cyk" I dopiero za 6 razem zaskoczył zapłon Pozdrawiam
to jeszcze zwykły :-) majzel jak mówisz. Diagnostyka nic nie pokazuje, bo im pali normalnie. Może to stacyjka przerywa? Pozdrowienia
Ok jutro biore sie za tego Fordka od podstaw taki czujnik akurat mam więc zacznę od podmianki -Co sie tyczy tego od immo to jeszcze sprawdzę bo nie jestem pewien ale jak autko miało odłączony akumulator a po podłączeniu nie było otwarte z pilota tylko od razu przekręcona stacyjka to chyba tez moze wyskoczyć??
Może być stacyjka lub jakiś przekaźnik. Próbowałeś palić na popychanie? Może to kwestia za niskiego napięcia.
Brak zasilania do stacyjki.
Witam, Fokus stał tydzień, gdy ruszyłem po tygodniowej przerwie zapaliła się kontrolka akumulatora i czerwony wykrzyknik który swoją drogą mrugnął kilka tygodni temu. Sprawdziłem alternator i ładowanie i jest O.K. Akumulator jest także sprawny. Wyczyściłem styki masowe pod maską ale problem pozostał. Wymieniłem wkładkę stacyjki ale też nic nie dała....
Jaki czujnik ? jak przelozyc i jak podlaczyc? Bo nie wiem o co chodzi. Przelozylem stacyjke, kable te same, wszystko to samo bo wszystko zostaje jak sie wymienia ta stacyjka bo ona jest razem z kolumna kierownicy! Samochod nie jest naszpikowany elektronika, wiec juz sam nie wiem co z tymd alej robic;/
Stacyjka ok? Pojawia się sygnał na kablu do wyrzutnika?
Jak by tak było to sama by wychodziła faktem jest odpowiednia pozycja czyli 1 ale należy jeszcze wcisnąć bolec blokady w obudowie kolumny/jest częścią wkładu stacyjki/ jest gdzieś na okręgu wkładu stacyjki ok połowy jej długości /więc jak nie masz nowej i nigdy nie miałeś z tym doczynienia myślę że będziesz miał problem.Miejsce tego bolca jest różne...
Dzięki Dodano po 2 Zaglądałem pod maskę niestety nie mam syreny z własnym zasilaniem, a stacyjka kręci się w koło.
zamykanie drzwi nie pozwiązywał bym z odpalaniem sprawdził bym najpierw stacyjkę.
Koledze może chodzi to że np stacyjka nie łączy i w pozycji zapłon/rozrusznik nie załącza należycie napięcia do wszystkich obwodów. Tu brakuje na pięcia na sterownik silnika zwany ECU lub potocznie komputer silnika. Nie są wykluczone również inne usterki.
Wymień kostkę stacyjki i po sprawie.
Naładowany akumulator bez obciążenia powinien mieć 14.2V. Zdejmij klemy gdyż pomimo tego , że stacyjka jest wyłączona, prąd może być pobierany przez inne odbiorniki np. autoalarm, radio.
wkrętaki wiertarkę wiertła i pilniki ... a później potrzebujesz: https://www.fordoriginalparts.pl/product...
Utopiony ale czemu nie ma żadnych napięć na przekaźnikach. Fakt widziałem że wszystkimi sterownikami steruje coś z kabiny stacyjka jakiś moduł i coś może jeszcze. Po ręcznym zwarciu głównego przekaźnika od napięcia na sterownik słychać tyknięcie w sterowniku. Nie wiem jest sens go wyciągać bo dojście raczej kiepskie do niego.
ktory kabelek trzeba podlaczyc w jaki pinw piac 1pin to staly plus +12V kolor pomaranczowoczarny gruby 2pin masa 3pin+12V stacyjka podlaczenie pod stacyjke 4pin podswietlenie deski rozdzielczej 5pin antena automantyczna 6pin masa podlaczam 1 3 6 powiescie mi czy moge zamienic miejscami w kostce pin 1 i 3 czy staly plus na stacyjke ze stacyjki na staly...
Test z włączonymi światłami mijania akumulator także przeszedł. Akumulator odłączony od samochodu na 24h "trzyma napięcie". Obserwuje dalej. W miedzyczasie przypomniałem sobie sytuację gdy uruchomilem samochód normalnie jednakże przez pierwsze 10 minut dziwnie migało mi podświetlenie komputera. Gdy silnik nie pracuje - stacyjka jest w pozycji "zapłon"...
Tak. Jeśli dobrze pamiętam to faktycznie był problem z kostką stacyjki.
Immo raczej można wykluczyć bo ono odcina rozrusznik, a nie piszesz że przy występującym problemie rozrusznik nie kręci. Ja w pierwszej kolejności sprawdził bym: a) świece żarowe czy są sprawne i grzeją za każdym razem (połączenie z listwą elektryczną świec żarowych przy bagnecie) b) kabel prądowy od akumulatora do skrzynki bezpieczników c) kostka stacyjki
1 i 3 to "sterowanie" czyli np. 1 - masa 3 - plus (np. z przekaźnika od pompy paliwa) 2 i 4 obwód którym sterujesz = w tym wypadku światła dzienne.
Bez podmiany na inny lub chociaż zamiany miejscami będzie ciężko. Sprawdź też jak kolega proponował powyżej stacyjkę.
Ja bym zaczął od sprawdzenia kostki stacyjki.
Nowe transpondery + programowanie immobelizera
Panowie już kilka razy spotkałem się z tym w Foce II -kostka stacyjki.
Moze cos z kostka od stacyjki.
Kostka stacyjki przykręcona jest pod spodem stacyjki . Nie jest to typowe złącze elektryczne. Wpisz w wyszukiwarkę hasła kostka stacyjki.
Plus ma być ze stacyjki podawany w trakcie rozruchu. Masz schematy z Haynes, wieczorem poszukam bo mam gdzieś całą dokumentację FF2 i C-max
Możesz przypomieć pilota gemowi poprzez 3 krotne szybkie przkręcenie stacyjki i pstrykanie pilotem po tym, o finale powiadomi cię gong.
Może głupie pytanie,ale sprawdzałeś na włączonej stacyjce?
Chodzi o ten modulik przywieszony do stacyjki?
Radio wyłącza się po wyjęciu kluczyka ze stacyjki?
Zamknięte. Krańcówka wyłacza sygnał otwartych dni przy stacyjce więc jest sprawna.
Gem to centralny moduł sterujący-zamek, oświetlenie, wycieraczki, automatyka szyb itp Nie ma znaczenia czy jest pilot czy nie, identyfikator siedzi w kluczu, odczytuje go pętla na stacyjce, identyfikuje moduł immo i daje pozwolenie do ecu silnika
Np. rozrusznik - szaro/czarny przewód w czarnym złączu modułu stacyjki.
synchro ? tj. chodzi o immobiliser i powiązanie kluczyka stacyjki itd. ?
mam podobny problem tylko ja po kilku krotnym przekręceniu stacyjki odpalam auto bez problemu
kostka stacyjki, przekaznik
To przekręcanie jest pomiędzy pozycją 1 a 2 stacyjki nie do zera. 4 przekręcenia
Spróbuj synchronizacji, przekręć stacyjkę z pozycji on na off 4 razy w ciągu 6 sekund. Pojawi się sygnał dźwiękowy , następnie naciśnij dowolny przycisk na pilocie, usłyszysz sygnał dźwiękowy.
No to pytanie czemu nie widzi? Masz to czym diagnozować czy na piechotę? Zobacz może co się dzieje przy stacyjce...
ztego co pamientamna 90% trzeba go włozyc w drzwi prawe a kluczyk matka do stacyjki jak nie pomoze to napisz na gg4504431 mam gdzies w garazu instrukcje z forda tam to jest opisane.pozdrawiam
wiele: pompa paliwa szaro-żółty w progu,plusa po stacyjce powinien być na zielono-żółtym lub zielono-czerwonym[najlepiej sprawdz probówką,ma być niegasnący],rozrusznik na szaro-pomarańczowym[grubszy]-obydwa w wiązce stacyjki[a kolory weryfikuj,bo możesz mieć model'98 lub już '00,a były tam pewne różnice.
Posprawdzaj zaciski prądowe jeszcze, klemry na akumulatorze przeczyść, główny zacisk prądowy przy rozruszniku (zacisk 30) też przeczyść. Spróbuj połączyć też zacisk 50 z 30 na rozruszniku, puścisz w ten sposób zasilanie na elektromagnes rozrusznika z ominięciem stacyjki. Jeśli nie zakręci dopiero wtedy wyjmuj rozrusznik.
Sprawdź stacyjkę czy nie jest wygrzana
Pamiętaj tylko o jednej ważnej kwestii, przy procedurze dodawania nowych pastylek kasujesz stare z pamięci i żeby procedura się udała musisz zakodować minimum dwie pastylki. To będzie moja pierwsza taka zabawa, mógłbyś rozjaśnić? Pastylek, czyli kluczyków? Ogarnę to normalnie przez sekwencję przekręcania kluczyka w stacyjce?
ok to taki pierścień wokół stacyjki odpowiedzialny za komunikację
Miałem taki problem to chyba jest. A wątpie że jesteś na tyle uzdolniony zeby wszystko wiedziec. Tak samo jak pewnie nie zmienia sie pedał hamulca po uruchomieniu stacyjki. Zapewne masz jedynie teoretyczne pojecie.
Jak rozbierzesz , to zobaczysz jak tam jest zrealizowane "krosowanie". Po włączeniu kluczyka(15) masz już napięcie na zasilaniu światła stop , i co ciekawe też przed i za czujnikiem stop.Po wypięciu bezp.42 masz tylko przed czujnikiem stop. i pedał działa prawidłowo ; jak myślisz skąd bierze się to napięcie?
Pewnie zginął stały plus, ten po przekręceniu stacyjki (zacząłbym od sprawdzenia bezpieczników).
Uszkodzona była kostka pod stacyjką 150zł i po kłopocie.Dzieki za pomoc.
Nie da sie ani na wlaczonej stacyjce ani po wyjeciu kluczyka
Załącz stacyjkę i na 3s wciśnij przycisk pilota.
To sprawdzić czy wychodzi zasilanie ze stacyjki. Sprawdź miernikiem który to przewó przy stacyjce mierząc miernikiem od strony bezpieczników.
Cześć, Ford Focus mk3 turnier (2011r) 1.6 TDCi (T3DB) Mam małą zagwostkę ponieważ chcę dołożyć sobie dodatkowe oświetlenie w drzwiach samochodu. Nie chcąc ciągnąć przewodów przez całe auto, sądziłem że może uda się wpiąć w podświetlenie przycisków które działa w zależności od czujnika i modułu zmierzchu. Pozyskałem schemat który załączyłem, niestety...
ok sprubóje wielkie dzięki
6 - masa 4 - stacyjka 32 - stały plus 17 - CAN L HS 18 - CAN H HS 22 - CAN L MS 23 - CAN H MS
podłączyłem kablami rozruchowymi, to samo. Tak się dzieje jak przekręcę stacyjkę na 2 pozycję.
https://obrazki.elektroda.pl/7274710500_... https://obrazki.elektroda.pl/3141817200_... https://obrazki.elektroda.pl/6826661800_... Witam mam problem wyświetla się błąd sterownika silnika świecą wszystkie lampki samochód odpala ale nie zawsze jezdzi iswieci zgaszę stacyjka podczas jazdy ale się powtarza...
Witam. Jestem w trakcie przekładki pompy wtryskowej w Focusie 1.8 tddi, sterownik pompy blokuje immo. Mam całe drugie auto ze sprawną pompą i teraz pytanie co muszę przełożyć żeby to zadziałało w drugim aucie. Na pewno pompa, ECU, transponder z kluczyka, pętlę na stacyjce. Coś jeszcze? Pozdrawiam
Powinny być numery na wtyczce. 1 wsteczny + 3 plus po stacyjce 4 masa
W MK2 tylko jeden pilot może być aktywny. Niedawno ćwiczyłem to jeszcze pamiętam. Procedura faktycznie przez pstrykanie stacyjką. Sprawdź testerem czy pilot w ogóle żyje?
I w kierownicy mam dodatkowo pilot do radia z tym nic nie zrobisz jeśli nie masz tej opcji dedykowanej w radiu Tylko co z reszta przewodow ktore sa zaslepione ? jeśli nie chcesz tych opcji to nic nie robisz, zostają nie podłączone No to wlasnie mnie zastanawialo. miernik i sprawdzić żółty to podtrzymanie pamięci a czerwony zasilanie po stacyjce albo...
Czy to cykanie moze byc powodem braku prądu? Nie tak dosadnie. Po przekręceniu stacyjki uruchamia się elektro magnes (i to jest to "cyknięcie") Elektro magnes załącza styki zasilania rozrusznika (on potrzebuje dużo prądu). Fakt to może być również wina akumulatora, który ma już małą wydajność.
Musiał byś podciągnąć sobie przewód plusowy ze stacyjki
Czyli nie działa nic (oprocz radia), co jest normalnie po stacyjce? Sprawdź czy kostka stacyjki daje napięcie. Radio orginalne?
Sprawdż wiązke przewodów w podłodze pod nogami pasażera
No cóż zdjąłem piastę wszystko jest w kompletnej rozsypce, łożysko wygląda na oryginalne i uszkodzone. Auto było uderzone w to koło, jeszcze teraz drze laka, nie da się nim wogole jechać. Tyłek auta tańczy już prz 40, nie weim co dzieje się powyżej tej predkości pewenie nie da się jej osiągnąć. Narazie problem ABS pozostanie niestety nie rozwiązany...
Dzień dobry. Sprawdziłem bezpieczniki. Wymieniłem przekaźnik R12. Wyświetla się PO 380. Nie ma problemu z rozruchem silnika. W trakcie jazdy z informacją "awaria silnika" i żółty trójkąt, wyraźny brak mocy - odcięta turbina. Informacja "awaria silnika" znika po powtórnym przekręceniu kluczyka w stacyjce. Jazda bez problemów. Pozdrawiam
Bez małej ładuje.Trzeba dodać więcej gazu. czerwony to plus za stacyjka, niebieski i szary idą do PCM
To jest główny bezpiecznik od radia (bezpośrednio, nie za stacyjką). On jest w porządku.
Zobacz czy w momencie przekręcenia kluczyka w pozycje zapłon na elektrozaworze pojawia się prąd. Jeśli tak to ok jeśli nie włącz zapłon odłącz orginalny kabelek i z akku podaj tam +12V. Jeśli po włączeniu kluczyka nie pojawia się napięcie wskazuje to na uszkodzony przekaźnik badź bezpiecznik. Jeśli po włączeniu kl. jest prąd a znika w momencie kręcenia...
Ta ze stacyjką i 4 krotnym właczeniem jej nie działą.
Hej, przepraszam za mało szczegółów. Więc kluczyk w stacyjce przestał reagować i odpalać nawet jak się kręciło kilka razy, została wymieniona taka część: BIAREN Ignition Switch For Ford Transit Mk6 Mk7 Mk8 Transit Custom Focus C-Max Fiesta Fusion Mondeo S-Max Galaxy Transit Connect 1677531 AA6T11572AA 1363940 98AB11572BG, Ignition Starter Switch, lecz...
Przecież każda wtyczka pasuje w swoje miejsce :)
zamykanie do czarno pomarańczowego pin 16 w zielonej wtyczce Próbnikiem żarówkowym zamyka? Drugim problemem to podłączenie domykania szyb Tu jednym kabelkiem tego nie zrobisz. Co mam odciąć w przypadku silnika diesla? Zapłon,rozrusznik przy stacyjce.
Musisz znaleźć plus po stacyjce, powinno być np. przy wiązce od radia.
Auto odpaliło od razu. Jednak na wyswietlaczu pojawiły się same myślniki „-„ zamiast przebiegu. Od razu zostało zatrzymane i zgaszone. Po czym już nie odpaliło. Sądząc, że to akumulator. Auto było reanimowane z drugiego auta. Totalny brak logiki w postępowaniu :/ Dawca podpiął kable i wsiadł do auta by je odpalić. Poszły u niego iskry jak...
dwa plusy jeden po przeklęczeniu stacyjki ,i dwie masy opis kabli jest w necie albo na elektrodzie
Ford Focus MK2. To lepiej zrobić nowe gniazdo czy przepiąć zasilanie na stacyjkę ?
Witam, co skutecznie odciac w nowym Focusie 1.8(oczywiscie oprocz pompy paliwa). Odcialem 2 zolto-zielone zasilanie komputera po stacyjce i chodzi dalej. Prosze o sprawdzone przyklady. Wiesiek
A na krótko odpala?
Uszkodzony lub zanieczyszczony przełącznik zespolony. Mam lepsze jazdy przez zespolony w POLO. Wystarczy wyjąć klucz ze stacyjki, przestawić odpowiednio przełącznik wycieraczek, który wraz z załączonym wentylatorem w pozycji III i zapaleniu "długich" ciągnąc za przełącznik zapala kontrolki na desce, włącza wentylator i wycieraczki. Mam nowy ale nie...
To znajomego, na tyle dziwna sytuacja że postanowiłem tu zapytać. Motor 1.6tdci 109KM. Wtryski zrobione - regeneracja. Cóż to może być? Witam mam problem z moim autem , otóż Sprawa wygląda tak. Auto zaczęło mi dziwnie pracować po czym nie odpalało. Pojechał na warsztat warsztacie stwierdzono że coś jest nie tak z wtryskami. Wtryski wymieniłem cztery...
Witam , już wszystko funkcjonuje prawidłowo , syrena też naprawiona , zimny lut na przełączniku ( stacyjce). Temat zamykam
Spróbuj zresetowć kąpa. Przez kąpiel w kompocie :D Tak jest ta czerwona lampka, czy to immobiliser Czyli po włożeniu oryginalnego klucza do stacyjki powinna przestać mrugać.
Focus C-max usypia się przez 30 sekund.
focus stacyjka focus zasilać stacyjka stacyjka renault stacyjka
oporność głośnik telefon skwierczy testy akumulatorów
bezpiecznik tablicy rejestracyjnej 55pus płyta
Czy ładowarka Foxsur działa po upadku? MAN TGM - Samoczynne uruchamianie, błąd 05668-08