Witam. Od wczoraj posiadam Kia cee'd I generacji z silnikiem 1,6 benzyna 125 KM, końcówka 2009 roku, polift, kombi. W Polsce od prawie 3 lat, kupiony z auto hero przed poprzednim właścicielem i działał bez zarzutu i zadbany. Dodam, że jest to moja pierwsza kia w życiu. Dziś pojawił się problem ze stacyjką, mianowicie (nie wiem czy to jakiś wynalazek...
Czym najlepiej smarować stacyjkę i zamki? Suchy smar lub grafit.
Wiatm Ja miałem taki sam problem, zacinała mi się stacyjka i nie zawsze mogłem przekręcić kluczyk. Do czyszczenia użyłem WD, wtryskiwałem do wewnątrz aż wyciekał na zewnątrz. Najpierw wyciekał bardzo brudny płyn, od czasu do czasu wkładałem kluczyk i przekręcałem. Całą czynność powtarzałem kilkakrotnie aż do momentu jak już nie było widać brudnego wycieku....
Tak, ale tłusta stacyjka ( czy zamek) to od razu zatłuszczony mieczyk kluczyka. Zaś taki mieczyk ma to do siebie, że klei się do niego wszystko, od włókniny ( z kieszeni) do ziarenek piasku; które to mimowolnie lokowane są w szczelinie zamka/stacyjki. To trzeba smarować mądrze, nie przez siknięcie czegokolwiek do szczeliny. :lol:
Samochód został kupiony 2 miesiące temu, poprzedni właściciel poinformował ze stacyjka została wymieniona. Ponieważ podczas włamania został uszkodzona. Usterka polega na tym że gdy włączy się blokada kierownicy stacyjka wychodzi trochę do przodu i nie można włożyć kluczka ( dwie zapadki nie pozwalają na włożenie kluczyka) gdy pomiędzy dwie zapadki włożę...
Ponoć najtrudniej o proste pomysły. A dlaczego nie próbować usprawnić obecnej stacyjki drogą czyszczenia (płukania i smarowania)?
Lampka smarowania ma gasnąć przed uruchomieniem silnika powinna się palić tylko ładowanie .
Stacyjki się nie smaruje, na nią nie działa woda i inne czynniki chemiczne :/ Jak Ci Ciężko chodziła to znak, że albo kluczyk, albo zapadki się wyrobiły.
Dodam że wczesniej stacja ciężko się obracała i została poczęstowana delikatnie WD40 i sie poprawiło. Pracowała lekko i swobodnie. WD-40 wypłukał fabryczny specjalny smar ze stacyjki i teraz kolego masz problem, bo stacyjka bez tego smaru się zacina. Bez rozbierania, czyszczenia i smarowania stacyjki odpowiednim smarem chyba się nie obejdzie. Ja też...
Dziwny jest fakt,że jest tam wilgoć.Suszarką do włosów nie powinieneś uszkodzić elementów które będziesz podgrzewał. Są różne opinie jedni mówią że stacyjek się nie smaruje drudzy że można,mi pomógł smar silikonowy w sprayu.
Witam. Jesli masz centralke to montaż sterownika na pilota nie jest skąplikowany. Dobra rada nie smaruj WD40 stacyjki bo wtedy pozostanie Ci tylko wiertarka
czyli na kontrolce nie znika "+" po wyłączeniu stacyjki
nie no nie ma co przepłacać :) jest to naprawde nie drogie. Czyli to urządzenie które teraz mi pokazujecie startuje silnik tak? Czyli w skrócie podłączam to np w desce rozdzielczej, podpinam kable ze stacyjki, kontrolki ładowania, smarowania itd itd. Teraz tylko sygnał kiedy ma wystartować i coś co przełączy zasilanie sieć/generator, to by było wszystko?...
Przekaźnik inicjuje ruch początkowy, resztę ruchu załatwie krańcówka, więc do silnika musi dochodzić jedno napięcie stałe.Na silniku jest dwupinowa kostka, jeden bolec ma mieć napięcie stale jak jest włączony klucz w stacyjce. Defekty to przełamana instalacja na łaczeniu klapa->nadwozie lub zestalony smar smarujący ślimacznicę, smar ten przyjmuje konststencję...
Berlingo, problem prawdopodobnie ze stacyjką, bo gdy dociskam kluczyk ta pojawiają się kontrolki a jak odpuszczam to tylko od smarowania i absu zostaje, ponadto brak zasilania na rozrusznik (na tzw. wsuwke). 4 przewody ze stacyjki, czerwoby, zołty, pomarańczowy i niebieski, na czerwonym stały plus, na pomarańczowym po zapłonie, na pozostałych nic sie...
Może się komuś przyda, ponieważ takiej informacji nigdzie nie znalazłem, jeśli będzie się blokował kluczyk w stacyjce w seicento. Więc u mnie się już tak blokował, że raz na 15 minut kręcenia kluczykiem udawało się odpalić samochód a moje seicento jest z immobilizerem, więc w wymianą samej wkładki miałbym problem. Smarowanie stacyjki pomogło na początku...
a na konsolecie palą się kontrolki i nie gasną od ładowania , smarowania oraz STOP Jak silnik nie pracuje to normalne, że te kontrolki świecą. STOP świeci z każdą kontrolką koloru czerwonego. Masz zablokowaną stacyjkę i tu problem, jak silnik uruchomisz to kontrolki zgasną.
Grzać smarować kluczyk oliwą i próbować do skutku.
Tego typu stacyjki (angielskie i amerykańskie) i przełączniki cierpią na dwa przypadłości: 1. Zanieczyszczenie styków spowodowane pracą w zakurzonym środowisku. Jeżeli stacyjka posiada otwór w obudowie, to można psiknąć do środka preparat typu kontakt spray i ew. środka smarującego. 2. Brak połączenia na nitach, pomiędzy nitem a blaszką. Najczęściej...
Witam rownierz mam problem z volvo v70 d5 02rok problem z zapaleniem kreci ladnie jesli prysne startu odpala bez problemu poliwo nie zchodzi nie wiem czy swiece zarowe powinny grzaz po pzekreceniu stacyjki, turbina jest dobra ale brak mocy dziala bo slychac i smarowanie tez wpozadku, wiecie co moze byc przyczyna jesli tak prosze o opinie>
W kluczyku uszkodzona panewka, facet mi ją wymienił Tylko dlaczego ta panewka w kluczyku się uszkodziła? Może układ smarowania nawala? Kiedy olej w kluczyku wymieniałeś?
Teoretycznie świecenie kontroliki oleju nie powinno mieć związku z grzebaniem przy wycieraczce ale jednak jest podłączona również do moduł UCH ( inf. o pracującym silniku ) W tym modelu jest trochę zawiłe zasilanie . Z bezpiecznika opisanego na klapce jako Światło cofania ( lampka z R w srodku) jest zasilana funkcja tylnej wycieraczki , spryskiwacza...
Po załączeniu stacyjki gaśnie po chwili kontrolka smarowania, nie wskazuje czujki paliwa, nie grzeje świec i wyświetla na żółto kontrolę trakcji. Na wyświetlaczu po prawej stronie gdzie zawsze pokazuje zużycie paliwa wyświetla literka "F.L\h" Prosze o pomoc i rady. nie słychac pompki paliwa.
Auto gaśnie w sposób jakby nagle zabrakło paliwa,niemal natychmiast mogę odpalić je ponownie i przejechać tym razem już krótszy dystans.Cewka jest nowa bo starą dostałem z powrotem,tak jak i moduł.Auto przestaje reagować na pedał gazu po czym zapalają się kontrolki akumulatora i smarowania,przekręcę stacyjkę auto odpala od razu.Nic takiego się nie działo...
Nie od przodu! Po wymontowaniu przełącznika wycieraczek,zauważysz otworek zaraz przy kolumnie kierowniczej.Przekręć kluczyk do pozycji 1 iw ten otworek wciśnij twardy drut.Wkład stacyjki powinien wyskoczyć na zewnątrz. Dodano po 3 Sterownik immo nie przeszkadza w dostępie do otworu. Sterownik jest od strony klucza,a otwór od strony kolumny. Jak wyjmiesz...
Już rozwijam temat bo rzeczywiście podałem zbyt mało danych a jak widzę problem nie jest prosty. Jest to rodzaj honownicy DIY, wyposażona jest w układ pneumatyczny realizujący ruch posuwisty góra dół ustawiany ręcznie poprzez przemieszczenie wyłączników krańcowych. Do tego jak to w honownicy odbywa się ruch obrotowy skrawający materiał, pompę smarowania...
Stacyjka zużyła się mechanicznie. Trzeba wymienić zapadki. Jeżeli klucz jest macno zużyty trzeba dociąć nowy.Używanie wytartego klucza powoduje szybkie zużycie się zapadek. Smarowanie typu WD40 w wielu przypadkach może powodować pogorszenie, ponieważ zapadki w stacyjce są pozawieszane(ustawione na linii podziału). Posmarowanie powoduje ich przesunięcie....
Witam, mam do przedstawienia problem : - Po włączeniu stacyjki, odzywa się sygnał - (brzęczek). Po uruchomieniu silnika sygnał nie milknie i nie gaśnie kontrolka od smarowania silnika. Po zdjęciu przewodów z czujników olejowych nic się nie zmienia, kontrolka się świeci i ... sygnał brzęczy. p.s -W przeszłości wymieniona została kostka stacyjki.
Światła się nie świeć w ogolę nawet żadna kontrolka od ładowania czy od smarowanie się nie świeci Mówicie że to raczej stacyjka ale czy mogła ona się spalić w tak szybkim czasie Bo jak były stare aku to wszystko działało a po założeniu ją nie działało
Jest to fakt, że smarowanie kluczyka jest szkodliwe, bo takowy tłusty kluczyk zbiera włókninę z kieszeni albo piasek z ziemi, jak kluczyk upadnie. Co nie zmienia faktu, że te stacyjki tak się zacinają.
Witam, Kupiłem Yariskę 1.0 z 2000r. Z racji wieku minusów trochę się znajdzie, ale póki co zastanawiam się nad kwestią kluczyka, bo ten jest tylko jeden. Pytanie czy każda Yariska ma immo? Jeśli tak to wiadomo, że i kluczyk będzie droższy, a jeśli nie każda to po czym poznać? Generalnie jestem z tych, co zapasowy kluczyk muszą mieć, choćby się nigdy...
Koła mam na wprost. Blokade kierownicy odłączyłem zeby go zaciągnąć do domu. Ruszam kierownica przy probie przekrecenia kluczykiem i nic nie daje. Dwa dni się męcze zeby przekrecic kluczyk i nic. Smarowałem, wlewłaem benzyne ekstrakcyjną dmuchałem kompresorem i nic to wszystko nie pomaga.
W momencie kręcenia zanika napięcie na ecu jeśli kostka jest do kitu. Najłatwiej sprawdzić odpalając na krótko bez stacyjki lub na zwarcie z rozrusznika. Znikają też kontrolki ładowania i smarowania - po tym widac że znika plus do ecu.
Nie chodziło mi o cylindry, a o panewki. Odpuść sobie wlewanie oleju do cylindrów, chyba, że masz zamiar zrobić jeszcze próbę olejową przy pomiarze ciśnienia sprężania. Tylko po co. Wnioskuję jednak, że nie ruszałeś pompy olejowej i wszystko będzie dobrze.Na wszelki wypadek, kiedy będziesz uruchamiał silnik, staraj się kręcić rozrusznikiem tak, by nie...
jak naprawić stacyjke w volkswagenie golfie 3 1.9 tdi Cześć! Z przyjemnością pomogę Ci z naprawą stacyjki w Twoim Volkswagenie Golfie 3 1.9 TDI. Naprawa stacyjki może być nieco skomplikowana, ale postaram się wyjaśnić Ci to krok po kroku. Zacznijmy. 1. Diagnostyka problemu: Najpierw ważne jest, aby dokładnie zdiagnozować problem ze stacyjką. Czy kluczyk...
Witam jest to mazda 2.0 i problem polega na tym że jak wyłączę stacyjkę to zaczynają się lekko świecić kontrolki, zapala się lampka od smarowania i jak zaciągnę ręczny to też od ręcznego. Powoduje to tym że jak postoi samochód 3 dni akumulator wyczerpie i wiadomo nie odpali. Może ktoś już miała takie dziwne zachowanie od czego zacząć szukać pozdrawiam.
Nie zaglądałem do filtra powietrza - nie pomyślałem o tym, ale jak by był zatkany, brudny, to chyba by w ogóle nie chciał palić i by gasł. Nie ma przepustnicy ma dolocie, regulowanie obrotów polega na popchnięciu/cofnięciu ramienia na pompie wtryskowej. Obecnie jak silnik odpala, to cięgno można przesunąć do pozycji w której się normalnie gasi go, a...
Witam, miałem podobny problem ze stacyjka w Vectrze A - Niestety w moim przypadku przeczyszczenie zapadek (Konkretnie dysków) pomagało tylko na chwile (Co jakiś czas "smarowanie" WD-40) - Możesz przekręcić kluczyk jeżeli nim "pogmerasz" w stacyjce? Jeżeli tak to najprawdopodobniej zużuły się dyski w bębenku. Bębenek stacyjki jest niestety elementem,...
Gaz jest,alarm coś jakby kiedyś był bo widać wiązki i taśmowanie.Kierunki działają normalnie jak przy włączonej stacyjce. Regulamin pkt 11.1. Popraw temat! <Błażej>
Niczym nie smaruj i ponwnie nie wymieniaj, masz za niskie zasilanie, przekaźnikiem steruje komp podając mase, a plus jest na stałe po stacyjce. Weź miernik i sprawdź co jest słabe minus czy plus. Pomiar możesz zrobić na przekaźniku bez obudowy. Jak nie masz miernika to podaj mase na minus przekaźnika lub 12V na plus przekaźnika i zobacz kiedy się poprawi.
po 1 to nie jest żaden potencjometr, tam są takie pola stykowe w odpowiednim "kodzie" po 2 tamtędy zwykle idzie prąd wzbudzenia rozrusznika ze stacyjki (warto to pominąć - jedna sekcja nie będzie się zużywać) po 3 to ja swój nie smaruję wd40 bo on szybko wysycha/wycieka ogólnie jest za rzadki, po różnych próbach doszedłem że świetnie się sprawdza olej...
Może powinieneś zacząć od przyczyn rozbiegania disla: podstawowym powodem jest turbo a dokładniej ,,puszczają'' uszczelniacze na turbince ssąco tłoczącej i pompują olej z układu smarowania wraz z powietrzem do cylindrów, możesz nie naciskać na przyśpiesznik i tak ma ile się zmieści, sytuacja taka trwa do wypicia całości oleju w dobrych silnikach lub...
Oddaj tą stacyjkę do fachowca/rzemiślnika/ślusarza co dorabia klucze i ci ja rozbierze wyczyści i nasmaruje tym co trzeba. Kolejny przypadek smarowania "na wszelki wypadek".Ew. jak juz całkiem lipa to wsadź kluczyk w pętle i pal go na krótko z kostki. Za głupotę sie płaci niestety na początek nerwami.
Witam, zwracam się z prośba do bardziej doświadczonych kolegów gdyż kupiłem właśnie kompresor śrubowy z silnikiem spalinowym 3 cylindrowym,ale do rzeczy, kompresor miał sterownik który zabezpieczał przed skutkami przegrzania silnika,przegrzania kompresora oraz braku ciśnienia smarowania silnika,niestety sterownik się posypał i ktoś zrobił obejście na...
A i jeszcze jedno (może to coś pomoże) przy włączeniu stacyjki zapala się tylko kontrolka ładowania akumulatora w wariancie że ręczny jest wyłączony gdy zaciągnie się ręczny wówczas świecą wszystkie kontrolki (ręcznego, temp. silnika, smarowania i absu) co to może być - bezpieczniki sprawdziłem wszystkie są OK. Z góry dziękuję za pomoc.
1 - (15) + 24 po stacyjce 2 - presostat ( zostaw wolny) 3 - (31) masa ( -24V) 4 - + silnika pompy 5 - 6 - 7 - Czujnik kąta ( zostaw wolny ) 8 - 9 - - silnika pompy 10 - 11 - 12 - (30) + 24V stałe
Witam mam problem Citroen Xsara 2001 centralny nie działa, jak otworzyłem kluczykiem reszta drzwi nie działało (zbędna spacja) , (brak spacji) gdy próbowałem odpalić w stacyjce nie palą się kontrolki ładowania i smarowania rozrusznik kręci (przecinek) ale bez reakcji-silnik nie odpala. (brak spacji) Może ktoś się spotkał z taką awarią czekam na odpowiedź....
[Do tego co teraz używam włożyłem nowy elektromagnes, który przeczyściłem WD40, bo smarować podobno nie można. Ja jak montuję nowy elektromagnes to go wcale nie czyszczę. Po pierwsze sprawdź czy dochodzi napięcie ze stacyjki jak tak to po drugie czy przy rozruchu siada akumulator (napięcie) jak nie to zewrzyj na elektromagnesie zaciski jak zatrybi to...
No to teraz mam już wszystkie elementy układanki, dzięki. Tak myślę jednak czy dobrze kombinuję , z tym podaniem masy, to całe ustrojstwo to ma być tak zwana olejarka do smarowania łańcucha w motocyklu,zasilanie podaje po stacyjce i pompka zaczyna pracować a motocykl stoi więc wykombinowałem ze wykorzystam czujnik luzu(to działa tak że plus jest podany...
Są pompy smarowane paliwem są zalewane osobno olejem silnikowym (np c360 ). Ale to jest smarowanie wałka, krzywek, rolek jadących po krzywkach a sam tłoczek jest zawsze smarowany paliwem. Smarowanie olejem nie zanika przy zerowej dawce ale także smarowanie tłoczka paliwem nie zanika - tłoczek zawsze zaciąga pełna dawkę paliwa a dawka zależy od tego...
smarować stacyjka smarować uszczelki brama smarować
kontrolka cordoba kodek dekoder triak bosch
bateria parkside styki generator wodoru
Ikona odkamieniacza świeci po odkamienianiu - co robić? Jak wymienić kostkę systemu SCA w lampie Metz 32 CT 3