W takim razie sprawdź miernikiem, czy na przewodzie czarno-białym pojawia się połączenie z masą przy pozycji wyłączonej stacyjki.
Witam, mam Yamahe booster 2015r. nie ma napięcia na kablach od ssania (jakies 1,5v) przez to ssanie jest cały czas włączone czy jak podłącze ssanie np. pod stacyjke to stanie sie cos? Wtedy jak przekręcę stacyjke to będzie cały czas się grzało to ssanie.
Witam. Mam następujące pytanie i będę wdzięczny za wszelkie odpowiedzi. Czy można zmostkować stacyjkę w motocyklu Yamaha MT 125 2019 r.? Chciałbym przy pomocy mikrokontrolera (pokroju Arduino, Wemos) zrobić odpalanie przez telefon albo pilot. Czy wie ktoś, jakie piny trzeba by zewrzeć, aby zmostkować stacyjkę tak, aby motocyklowi wydawało się, że jest...
Płyn ulega rozszerzalności cieplnej. Nie wiem ile procent objętości uwzględnić dla układu chłodzenia silnikiem, ale raczej zbiorniczek 50 cm³ jest zdecydowanie dwukrotnie za mały.
znalazłem serwisówkę dla tego modelu. Na stronie 24 jest schemat elektryczny z opisem kolorów przewodów może to coś pomoże.Pozdrawiam
Aczkolwiek jeżeli brak tam bezpiecznika w obwodzie rozrusznika to przyczyna będzie inna - zwarcie w wiązce lub uszkodzona stacyjka.
Cześć, przez pomyłkę w Yamaha Neos 50 1999 podłączyłem akumulator odwrotnie, co spowodowało, że spalił się bezpiecznik przy akumulatorze. Jednak po jego wymianie nadal nie działa zasilanie z akumulatora: nie kręci rozrusznikiem, nie zaświeca się światło stopu, nie migają kierunkowskazy ani nie działa klakson. Jednak po odpaleniu z kopki cała instalacja...
Trzebaby sprawdzić czy do immobilisera dochodzi napięcie zasilania po stacyjce.
Czujnik ckp impulsator jest sprawny sprawdzałem miernikiem Jak to miernikiem? Sprawdzałeś napięcie zasilania ECU czy napięcie wysterowania cewki zapłonowej? Najlepiej to sprawdzić oscyloskopem. Wtedy widać dużo więcej niż na wskazaniu miernika.
Podłącza się do stacyjki - jak w samochodzie. Powinien być jeden styk, na którym pojawia się napięcie po przekręceniu kluczyka. Przewód może być grubszy od pozostałych za wyjątkiem przewodu łączącego stacyjkę z akumulatorem.
Yamaha Cygnus brak prądu w stacyjce. Jaki jest powód? Prąd dochodzi do bezpieczników ale nie dochodzi do stacyjki ma może ktoś schemat elektryczny bo nie wiem jaka jest kolejność może moduł się spalił
Odpowiedź jest prosta. Definitywnie jest gdzieś zwarcie. Sprawdź pobór prądu na wyłączonej stacyjce.
Akumulator, bezpieczniki ,napięcie przed i za stacyjką ,miernik ( próbnik z żaróweczką) w dłoń i sprawdzaj
http://obrazki.elektroda.net/57_11871155... Aha 22 to stacyjka
Stacyjke mozna dołozyc.
Czujnik prędkości jest w przednim kole. Niebieski przewód to sygnał. Przy załączonej stacyjce, zakręcić kołem, pomierzyć sygnał!
Zależy jaki typ czujnika, ale najbardziej typowy czujnik ma złącze na wtyczkę która ma 6 miejsc lecz obsadzone są 3 piny (w wersji USA 4 przewody). Zasilanie 5V, masa i sygnał (wyjście dzielnika napięcia). Gdy motocykl stoi ma być 0.4V–1.4V, a gdy leży 3.7–4.4V. Żeby działała pompa paliwa musisz mieć podłączony moduł przekaźnikowy w którym...
Wszystkie z zielonym i do masy, może być to sam silnik. Stacyjka będzie gasiła zapłon podając masę na czarny przewód, oryginalnie w DT125 jest chyba odwrotnie.
jutro wekend , wiec sprawdze i napisze zobacze gdzie dochodzi kabelek od cewki przy stacyjce dzieki
Kluczyki się odnalazły, czerwony matka i czarny eksploatacyjny. Immo i zestaw zamków jest kompletny. Jedynie ECU do naprawy.
U mnie nie ma tej diody.Zresztą całą stacyjkę przepiąłem do innego motoru i wszystko działa.
Ze stacyjki na przekaźnik do którego podpięty stały plus z akumulatora i dalej na oświetlenie. Stacyjka będzie jako dodatkowy "włącznik" który poprzez przekaźnik przekaże prąd bezpośrednio z akumulatora.
c pewnie schematy się zmieniały - poszukaj właściwego Jedynie w szczegółach i to niewielkich! Kluczowe podzespoły, jak stacyjka, pompa, czy ECU, pozostały na swoich miejscach.
Moduł stacyjka razem z anteną jest od innego fazera
Immo się nie wysypało..?
Witam, w mojej maszynce została zerwana blokada, co zmusiło mnie do wymiany stacyjki. Zdecydowałem się na zamiennik, tylko teraz mam problem, bo przecież w tym motocyklu jest immobilizer. Jak wymienić stacyjkę, bez wymiany całego immobilizera?
Cewki sprawdzone sprawne pompka dziala stacyjka odpieta I nic dalej to samo pomocy panowie
Problem zlokalizowany. Przelutowałem złącza na stacyjce (4szt. ) i błąd P1601 przestał się pojawiać. Podobno zjawisko znane niektórym. Stacyjka jest nie demontowalna (nity), ale po odsłonięciu gumowej osłony jest wystarczające dojście.
Witam, problem z yamaha dt 125 na rozruszniku. Podczas kręcenia rozrusznikiem brak iskry, natomiast gdy puszczę przycisk pojawia się iskra kilka razy. Czytałem o tym, doszedłem do tego aby zmasować żółto-niebieski przewód od modułu. Po tym iskra jest super, motocykl odpala, lecz nie da się go zgasić stacyjką ani kill switchem.
Licznik i ECU tez odłączałeś? Czy na pewno wyjąłeś wszystkie bezpieczniki (za wyjątkiem głównego) czy tylko rozłączałeś złącza? Stacyjka ma złącza na przewodach (gdzieś przy ramie). Za bezpiecznikiem głównym idzie przewód czerwony połączony ze stacyjką, regulatorem i trzeba bezpiecznikami (wentylator chłodnicy, licznik, pompa paliwa). Zawilgocenie styków...
Tak zgadza się DC CDI z akumulatora. Właśnie tak bym obstawiał że to moduł zapłonowy oszalał /: bo impulsator jest odpowiedzialny tylko za generowanie impulsów a te 28V to nie jego wina przecież. Nawet jak odepnę kostkę od impulsatora to 28V dalej jest na cewce, co tym bardziej go wyklucza.. Wiem wiem jak to jest z tymi rzeczami pasującymi zamiennie....
Tego nie wiem czy nie było immobilizera ale może wiesz jak to sprawdzić?
Światła zasilane ze silnika musisz przerobić na zasilane z akumulatora. Stator w 125 jest przystosowany tylko do ładowania akumulatora. Było stosowanych kilka typów regulatorów, ale generalnie 5-pinowy (~,~,+,-,stacyjka) lub 4-pinowy (~,~,+,-).
Uprzednio trzeba wcisnąć kluczyk w kierunku stacyjki i puścić, aby można było zablokować kierownicę przekręcając kluczyk w lewo.. Normalnie przekręcanie kluczyka w lewo powoduje otwarcie schowka siedzenia.
Na schemacie są kolory a w tabelce powyżej kofigureacja wymaganych połaczeń. Uruchom szare komórki...
Jeżeli nie ,,odzywa" się przekaźnik, to problem leży w nim samym, albo w obwodzie pierwotnym, na który składa się stacyjka, przycisk na kierownicy oraz sam przekaźnik. Skoro dysponujesz multimetrem, to zmierz napięcie na cewce przekaźnika, albo zmierz jego rezystancje (cewki). Pomiar napięcia po naciśnieciu przycisku startowego. To naprawdę prosty układ.
Kolego maras52 Wyraźnie napisałem : Najlepiej odcinanie jest poprzez przewody biało czerowne miedzy silnikiem a modułem Biało czerwony to wlasnie zasilający przewód :) Nie konieczne jest zwieranie jego do masy, aczkolwiek wystarczy przerwać obwód,W oryginalnej insatalcji tak wlasnie jest robione, Poprostu przerywa się obwód stacyjką. To wystarczy
Poprzedni właściciel coś kombinował ze stacyjką, a ja teraz chciałem zaizolować i wyrwał mi się przewód. Gdzie na płytce przylutować niebiesko-czerwony przewód idący do stacyjki? Rozrusznik kręci, ale nie ma iskry. https://obrazki.elektroda.pl/3318378200_... https://obrazki.elektroda.pl/6758111500_...
Czy np jesli podepnę bezpośrednio pod aku z bezpiecznikiem i przełącznikiem czy tak będzie ok? Tak, ale będą świeciły cały czas, trzeba by dodatkowo wyłącznik dać, lepiej podpiąć się po stacyjce, zaświecą po włączeniu zapłonu. Tylko jak te "ringi" mają się zachowywać To tylko dekoracja ;-)
Witam . W jakim miejscu iskry na minusie? .Sprawdziłbym połączenia masowe (akumulator ,rama ,silnik),jak również sama instalację na czy nie jest gdzieś przetarta,co czasem jest trudne do zlokalizowania.
Silnik jest na gaźniku czy na wtrysku? Który rok produkcji? Na szybko znalazłem serwisówkę z rocznika 2004, silnik na wtrysku. W instalacji elektrycznej są specjalne złącza rozdzielcze w których są blaszki-zworki rozdzielające zasilanie i masy na poszczególne przewody i odbiorniki. Jeśli problem dotyczy tylko braku zasilania (+12V po stacyjce) na cewkę...
Napięcie to nie prąd, zmierz prąd spoczynkowy jaki pobiera z akumulatora po wyłączeniu stacyjki, albo prąd za duży albo akumulator złom.
Witam mam problem ze skuterem Yamaha Neos 50cc 2t 2005r, mianowicie po zgaszeniu silnika i wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki na wyświetlaczu elektronicznym cały czas widnieje stan paliwa. Gaśnie dopiero po rozłączeniu bezpiecznika.
Podpowiem że regulator podobnie jak w japońskich alternatorach samochodowych jest zasilany z akumulatora (po stacyjce), alternator nie posiada diod wzbudzenia. Proponuję poszukać podobnego regulatora od innych silników motocyklowych (Suzuki, Kawasaki) lub też przystosować jakiś "Jezpol".
Witam.Mam skuter Yamaha BWS 2001r. i ma ona ręczne ssanie na lince,a że mam problemy z gaźnikiem kupiłem z Automatycznym ssaniem.Moje pytanie brzmi gdzie podłączyć ten Elektrozawór? Pod stacyjkę? Proszę o pomoc!!!! Pozdrawiam i Dziękuję.
Sprawa wyglada tak: 1. Nie mam lepszego skana,ani nic wiecej 2. Tajemnicza kostka "39" to ten R/R, czyli regulator i prostownik 3. Przełacznik z tabelą położeń to poprostu stacyjka :)
We wlaczniku (na kierownicy) raczej napewno nie, jeszcze nie dawno bylo ok, a wczesniej ta stacyjka dawala o sobie znac tzn raz przekrecam kluczyk i dziala raz nie
Przełamany przewód. W pierwszej kolejności do sprawdzenia przewody od stacyjki, a w kolejnej od przełączników. Posiadasz tam moduł DC-CDI więc bez zasilania z akumulatora nie będzie chodził.
Zasilania, masy, sygnały z czujników do ECU (przechyłówka, obroty wału, neutral, stopka, sprzęgło...) do sprawdzenia. Jak masz schemat to łącznie z przestrzeleniem wszystkich przewodów sterownika to góra 3 godziny roboty, a tu prawie dwa tygodnie i nie wiadomo nawet czy jest iskra. Jak wszystko w normie z w/w to zakładając że immo usunięte prawidłowo...
Jeśli wszystko gra jak opisujesz, to wg mnie w Twoim pojeździe cewka WN jest "zmasowana" (ma zwarcie na masę pojazdu) - występuje taka sytuacja jak przy "gaszeniu" silnika. Sprawdź stan stacyjki i przewody od stacyjki aż do cewki WN, gdzieś po drodze może występować zwarcie.
pytanie czy nie masz lampy na ac skoro włącza Ci się lampa po odpaleniu a jeśli tak jest to nie próbuj tam podłączać ładowarki bo spalisz wszystko co do niej wepniesz (bo rozumiem że chodzi o zapalniczkę a jeśli ładowarka z portem usb to tą ładowarkę). Ja bym podłączył pod + ze stacyjki a - pociągnął z akumulatora albo gdzieś po drodze się wpiął. to...
Gdyby było zdjęcie z góry to może coś więcej by się dało napisać nie znając pinoutu gniazda. Zobacz czy jest jeden duży kondensator blisko gniazda. Do niego zapewne trzeba doprowadzić 12V. Zobacz na jakim układzie scalonym jest końcówka mocy. Znajdziesz do tego dokumentację, prześledzisz ścieżki i znajdziesz wyjścia na głosniki. Jeszcze trzeba znaleść...
Możesz przerobić instalację tak, że ten przewód referencyjny z regulatora będzie się łączył bezpośrednio z akumulatorem, ale przez przekaźnik załączany plusem po stacyjce. Przerobiłem tak kilka japonskich motocykli i od lat wszystko gra
Motorówka Silver Nantucket 19-1/2VC silnik Yamaha 25 KM czterosuw ,chodzi mi głównie o podłączenie stacyjki , amperomierza , obrotomierza i radia .
Bardzo dobrze. Teraz kupujesz regulator napięcia Suzuki np Virago, i podłączasz => swoje zielone z dwoma żóltymi z regulatora. Trzeci żółty zostawiasz wolny. Czarny z regulatora to masa i minus akumulatora, czerwony to plus 12VDC do stacyjki. Pozdrawiam. Schemat w pdf. wszystko wyjaśnia.
Te wyniki pomiarów nam się nie przydadzą, poza tym są wykonane nieprawidłowo. Zmierz rezystancję cewki zasilającej oraz impulsatora. Miernik ustawiony na 2000 lub 2k gdzie masz zakres "Ω", jedna końcówka miernika do masy silnika, druga do przewodu z cewki lub impulsatora, przy odłączonych przewodach statora od instalacji. Poza tym sprawdź czy stacyjka...
światła zapalają mi się normalnie ze stacyjka, tylko boje się se podczas odpalania może ringi popalić, chciał bym się jakoś przed tym zabezpieczyć bo jednak trochę zabawy jest.
Tak na początek sprawdź tzw. "masę" pojazdu. W zależności od modelu, typy pojazdu zwykle jest to kabel zielony lub biało-czarny, biegnący od minusa akumulatora do ramy oraz do silnika, oczywiście o właściwym przekroju. Jeśli te połączenia będą "osłabione" korozją, bądź będzie przerwa w połączeniu, to rozrusznik nie zadziała jak i inne odbiorniki nie...
Jaka ta iskra? Na jaką odległość skacze z kabla na głowicę? Sprawdź obwód gaszenia (kable,stacyjka)czy nie ma gdzieś zwarcia do masy . Simmering na wale ma olbrzymi wpływ na zapalanie!
Po podłączeniu wszystkiego, na wyłączonym motocyklu woltomierz pobiera 0,03a na podtrzymanie pamięci... To jest 30mA. Trochę dużo, jak na urządzenie w stanie uśpienia. Sprawdź, ile pobiera przy włączonej stacyjce. Bo może nie ma różnicy i wtedy trzeba szukać przyczyny.
Jak dobrze rozumiem zamknięcie obwodu powoduje zwarcie wyjścia z cewki z masą co z kolei oznacza że iskra nie przeskakuje i silnik (a razem z tym magneto ) zatrzymuje się. Czyli wszystko jak dla mnie ok. Wciśnięcie guzika = zwarcie, Pozycja stacyjki OFF (czy jak tam jest wyłączona) oznacza to samo co uniemożliwia odpalenie na pych. Na dużym schemacie...
witam ostatnio miałem kolizję drogową na moim motocyklu w której został zniszczony cały przód motocykla łącznie ze stacyjką. wyrwało mi styki i nie mam jak sprawdzić czy silnik działa. czy wiecie może jak odpalić taką yamahę bez kluczyka? jakie kable połączyć ?
Od skutera nie, zupełnie inna zasada działania. Musi to być regulator alternatora, ale najlepiej aby to był taki do japońskich alternatorów - one nie są zasilane z osobnego wyjścia alternatora lecz ze stacyjki. Któryś "Jezpol" na pewno podejdzie.
Sprawdziłem we wszystkich kablach w których jest prąd się tak dzieje, że motor gaśnie. Co zrobić w takim przypadku? A ile ich tam jest ? Widocznie przewód który sobie wybrałeś jest przewodem gaszenia i powinien zostać podłączony do stacyjki na styki NC. To jest crossowy motocykl i nie wiadomo czy nawet posiada jakieś cewki w magneto poza zapłonową.
Spróbuj zrobić taki eksperyment: podłącz do wtyczki prędkościomierza (tam gdzie był podpięty czujnik) dwa kawałki kabla, włącz stacyjkę i zwieraj szybko ich końce ze sobą, jak prędkościomierz zacznie wskazywać, to by oznaczało, że fabryczny czujnik to kontaktron. jeśli nic nie pokaże, to prawdopodobnie był tam czujnik indukcyjny. W takim przypadku,...
Przeprasazm że uraziłem "wasze wielebności"!!!!!!! Chodzi mi tylko o rozszyfrowanie tego rysunku ( dokładniej mówiąc o podłączenie alarmu do stacyjki). Czy do tego jest potrzebny model motocykla?????? Jeśli ma to coś zmienić to podaję: yamaha virago 535.
Spróbuj kombinacji: - na przekręconej stacyjce wciskasz i przytrzymujesz dosyć długo "select" i przeskakuje na km/h; - przytrzymaj jednocześnie przyciski "select" i "reset".
Skoro ci strzela w wydech to masz za bogatą mieszankę. Może masz przestawiony rozrząd o jeden ząb? Może gdzieś ci masa niedomaga i trzeba przewody poczyścić. U siebie w YBR miałem podobną akcję ale bez strzelania w tłumik. Póki się nie przekraczało 60km/h było ok, ale jak obrotomierz przekraczał 6-8tys RPM, to jebs zgasł i potem przez dłuższą chwilę...
Posiadam yamahe tzr50 akumualtor naladowalem przekrece kluczyk wszystko fajnie się włącza ale jak chce odpalić to zero reakcji :/ co może być? Po odlaczeniu stacyjki i zrobieniu na krótko guziki na kierowcy reagują rozrusznikiem kręci ale nie dostaje prądu na zegary i nie ma.iskry pomóżcie
Witam wszystkich. Mam mały problem, jestem posiadaczem Yamahy TDM 850 4TX, polega on na tym, że po przekręceniu stacyjki i próbie uruchomienia motor ma tylko jedną iskrę, jedno cyknięcie i zanika. Z góry dziękuję za pomoc.
Wszystkie przewody wychodzące od zapłonu, impulsatora są dobre, co do cewki to teraz zamieniłem ją na inną cewkę i nic taka sama sytuacja dioda miga a iskry nie ma, myślałem że to może być nawet wina stacyjki włącznika, ale główny przycisk on/off działa jak dam na off to wgl rozrusznik nie kreci czyli ten powód odpada.
Witam :) Mam problem z odpaleniem motocykla Yamaha fzr 400. akumulator na wyłączonej stacyjce pokazuje 7,81 :( (a miesiąc temu kupiony ) podłączyłem pod prostownik i doładowałem, wskazuje 11.98V przekręcam kluczyk, naciskam start i w przekaźniku 25G Omron zaczyna coś strzelać (trrrrrrrr) i napięcie spada do 3,52V lecz po puszczeniu start wraca do ok...
Zostawię to tu dla potomnych bo sam szukałem do montażu licznika akcesoryjnego i nie znalazłem. Schemat kostki/wtyczki licznika z Yamahy DT 50R z 2006 roku w bliżniaczych modelach jest prawdopodobnie to samo. Plus stały - niebieskoczerwony Plus po stacyjce - niebieski Minus - czarny Stop - czerwony Różowy kremowy - światła Kierunek lewy - fioletowy...
Słusznie, objawy zbyt wysokiego napięcia ładowania wskazują na regulator napięcia. Jednak jeśli to jest regulator z wejściem "sense" (dodatkowy przewód z zasilaniem po stacyjce) to koniecznie trzeba sprawdzić czy dochodzi nim napięcie. Brak napięcia na sense powoduje brak działania układu regulatora i podniesienie napięcia ładowania.
Witam. Mam problem ze znalezieniem kompletnego zestawu modułu do Yamahy XTZ 660 z 2012 roku. Czy ktoś może się orientuje, jak obejść immo lub jak zakodować inny kluczyk, mając tylko sam moduł, bez stacyjki i kluczyka?
Witam, Generalnie należy rozróżnić w motocyklu wiązki przewodów z prądem stałym (wyprostowanym) i zmiennym. Powiem tak, masa w motocyklu czyli "-" to w Yamaszy czarne kable. Nie licząc drobnych wyjątków na przykład klakson ma "różową" mase. Brązowe kable to + z akumulatora, przy włączonej stacyjce na ON. Czyli zielono czerwony (czujnik) przykręcasz...
Ze schematu wynika, że zasilanie przełącznika jest przewodem brązowo-czerwonym (plus po stacyjce), wychodzi przewodem jasnoniebieskim, gdzie jest zasilanie w pozycji krótkie i długie światła oraz żółtym, na którym pojawia się napięcie tylko w pozycji świateł długiej. Do jasnoniebieskiego była podłączona fabrycznie tylna lampa led przez wbudowany weń...
Cześć! Motocykl stał na zewnatrz w czasie deszczu, woda się dostala do licznika. Rozebrałem i wysuszyłem. Licznik po odpaleniu stacyjki pokazuje dane, chwilę po tym jak zacznę jechać dane znikają, podświetlenie działa. Macie pomysly o co chodzi, co można zrobić?
Czy ja ciebie dobrze zrozumiałem czyli jak przekręcisz stacyjkę ale jeszcze nie uruchomisz silnika motocykla to już żarówka mijania świeci? Jeśli tak to potrzebujesz układu który wykrywa załączenie silnika np poprzez wykrycie nap akumulatora jeśli silnik pracuje jest ładowanie i to załącz żarówkę mijania.
Wynika że zielono-niebieski to masa (punkt wspólny dla obu cewek), czarno-czerwony to standardowo zasilanie CDI, a zielono-biały to zasilanie dla części cyfrowej modułu. Aczkolwiek dziwnie wychodzą wartości rezystancji dla przewodów czarno-czerwony oraz zielono-biały jakby zostały zamienione rolami względem typowych rozwiązań. Skąd Ci się wzięło 24V...
Tam jest standardowa stacyjka z parą załącz i parą rozłącz. Czyli tak, jak napisałem - jedna para styków załącza elektrykę, a druga rozłącza bocznikowanie zapłonu. Jak wyłączasz, to elektryka się rozłącza, a zapłon zwiera. Teraz musisz się dowiedzieć, jak były/są zasilane główne światła w pojeździe.
Mam problem z Yamaha mt-125 z 2017 roku na wtrysku. Po kilku godzinnym nawet postoju, trzeba kręcić rozrusznikiem ok. 10s, po dniu lub kilku, dłużej. Na desce świecił się check engine i w pamięci był błąd: P0123 – TPS Dzieje się tak zarówno przy temp. cieczy chłodzącej ok. 0 stopni jak i wyższej czyli ok. 20 stopni. Przepustnica i wtryskiwacz...
Odpinałem wszystkie kostki i nic sie nie zmieniało. Ale zobaczę jeszcze raz jak dojadę do domu. Sprawdziłem natężenie jest największe na pierwszym bezpieczniku od dołu (przewody czerwono-białe). Po przekręceniu stacyjki i załączeniu zapłonu (na manetce) 1,5A a po odpaleniu spada do ok 0,7A. http://obrazki.elektroda.pl/6135439700_1...
Aby podłączyć ją prawidłowo to najlepiej grube przewody zasilające silnik wyciągarki pociągnąć bezpośrednio do akumulatora. Oba przewody zarówno "+" jak i "-" powinny być zakończone odpowiednimi oczkami zaciśniętymi dedykowaną zaciskarką. Zarówno oczka jak i zaciskarkę można zakupić w firmie Erko. Pamiętaj też aby miejsce łączenia wyciągarki z oczkiem...
Z forum FJ-FJR Włóż kluczyk do stacyjki i przekręć na ON, poprzez przyciski Menu na konsoli sterowniczej wejdź w opcję: "service menu", przejdź w dół na pole "unit" , wejdź w tą pozycję i dokonaj wyboru pomiędzy km/mile. Komputer przeliczy zarówno aktualny przebieg jak i prędkość którą będzie pokazywał.
Witam. miałem podobny problem z brakiem iskry w dt125 x, na początku zanikała aż całkowicie zanikła : sprawdzone wszystkie pomiary i wszystko było ok . Zworka na czaro-białym kablu (alarm) zworki na czujnikach sprzęgła i stopki, podmieniony moduł 1D0-00 ,sprawdzane kable i wszystkie wtyczki ,szukanie zwarcia do masy, sprawdzona stacyjka i wł /wył zapłonu...
Podsyłam instrukcję do AM6 (Co prawda aprilla ale nie ma to wielkiego znaczenia). Strona 28 masz oporności jakie powinny być. Zmierz pomiędzy podanymi kablami i sprawdź czy się zgadzają. Kiedyś w Derbi Senda miałem tak że kolory kabli się nie zgadzały i to był problem. Jeśli oporności się będą zgadzać to podłącz pod moduł bez tej podwójnej złączki bo...
Dzięki kolego za zainteresowanie. Punkty poleciały. Ten od xt kupiłem i zaraz oddałem, nie chciał nawet motor zapalić brak iskry. Kupiłem drugi i to samo. To sprowokowało mnie do głębszych poszukiwań i co się okazało? Ten żółty widocznie potrzebuje jedną masę i napięcie a ten oryginał dwie masy. Jedna stała z moto, a druga po stacyjce i tej właśnie...
Witam. Mam taki problem - silnik uruchamia się ładnie, ale jak skończy się ssanie pracuje jakieś 3min i gaśnie. Mam zewnętrzną nową pompę paliwa, po włączeniu stacyjki pompa nabija paliwo ale bardzo się nagrzewa. Myślę że to jest problemem tylko nie bardzo wiem, czy takie nagrzanie pompy jest normalne. Może ktoś ma jakieś doświadczenie z zewnętrzną...
Witam, próbuję zdiagnozować mój skuter, Yamaha X-MAX 125 z 2008r, zniknęła iskra... Rozebrałem obudowy i próbowałem znaleźć problem, rozrusznik kręci, pompa paliwa działa, kontrolka check nie punktuje żadnych błędów, kontrolka immo nie świeci także. Z pomiarów jakie porobiłem to: impulsator - 126 Ohm, po przekręceniu kluczyka dostaje MASĘ od ECU (nie...
Podaj kod modelu. Ściągnąłem serwisówkę do 5LP, więc co mogę powiedzieć o układzie zapłonowym. Zapłon jest typu DC-CDI, więc jeśli nie masz zasilania +12V na przewodzie czerwono-czarnym, to iskry nie będzie (po drodze jest stacyjka i wyłącznik zapłonu). Ten czerwony przewód to w ogóle dziwna sprawa, niby to cewka czujnika kierunku obrotów silnika (zabezpieczenie...
Posiadam motocykl Yamaha MT-03 2017r. kupiony nowy w tym roku w salonie. W serwisie Yamahy zamontowali mi ładowarkę USB, którą sobie kupiłem. Gościu podpiął pod stacyjkę do akumulatora (nie wiem jak, nie znam się). Po jakimś czasie zmieniłem sobie tą ładowarkę na wersję quick charge, bo ta, którą miałem słabo ładuje telefon i telefon się po prostu nie...
Witam, problem w tym, że czekam aktualnie na dostawę nowej chłodnicy. Więc sposobem z zwarciem pinów nie da rady. No a jak założę nową chłodnicę to bym musiał zaślepić wejście na czujnik i jakoś wypróbować sposób z tą kąpielą wodną. Oba te sposoby są dość problematyczne. Myślałem, że da się to sprawdzić multimetrem. Aczkolwiek twoja wypowiedz jest jak...
No więc tak napięcie aku wynosi 10V. Po włączeniu stacyjki spada do 8,5V. Wartość napięcia na kablu rozrusznika jest zbliżona do 8.5V. Jednak kolega mówił, że nawet jak aku było słabe to odpalał. Czy winny może być przekaźnik? Co jeszcze mogło się uszkodzić?
No tak ty jestes sam "acesorem" + ACC TO PODŁACZENIE +PO STACYJCE JAK RADIO MA PO NIEJ SIE SAMO WŁACZAC W NIEKTÓRYCH MODELACH JEST TAKI SKOK STACYJKI PO KTÓRYM DZIAŁA KILKA ZECZY W AUCIE ALE ZAPŁON I KONTROLKI OD SILNIKA ,AKU NIE SWIECA. NORMALNIE DAJESZ TO DO PLUSA STAŁEGO I RADIO DZIAŁA NIEZALEZNIE OD STACYJKI. Tobie rzeczywiscie łopata jest potrzebna....
Może bezpiecznik aku ci sie zjarał. Ale jak mówisz że nie ma iskry, to raczej nie to. Sprawdź dobrze ten odcinacz zapłonu w stopce, i czy się zaden przewód nie wysunął np przy stacyjce Ja w swojej yamasze xj też miałem odcinacz zapłonu stopki bocznej, a jak się uszkodził to obrałem kabelki i skręciłem dwa do siebie
Witam szanowne grono. Podepnę się do tematu. mam yamahę dt 80 lc2 w częściach. elektryka niekompletna, nie wiem co działa, co nie, ale chciałbym trochę się pobawić. Proszę o pomoc. Jako, że układ trzeba założyć od nowa, pytanie jak to zrobić najprościej? Zamontować chcę tylko to, co niezbędne do PRAWIDŁOWEGO działania, ale bez oświetlenia. Stacyjka...
Dzięki za zainteresowane tematem. Znalazłem podobne stacyjki tylko, że motocyklowe do hondy i yamahy. Kostka taka sama. Tylko nie wiem, czy zadziałałby taka od motocyklu.
Więc tak Dziś sprawdziłem czujnik temperatury i zanim odpaliłem skuter zauważyłem że po przekręceniu stacyjki na zapłon wskazówka od temperatury powędrowała na środek mimo próby odpalenia po wypięciu czujnika skuter odpala normalnie bez problemu. Czyli czujnik temperatury do wymiany. Wie może ktoś gdzie go dostanę? Sprawdziłem od razu termostat i po...
Witam Panowie nie mam jak dostarczyć motocykla do elektronika. Sprawdziłem cewkę, wg DTR-ki: - uzwojenie pierwotne : 2,75ohm +/-10% - uzwojenie wtórne; 7,9 kohm +/-20% Zmierzone: - 3,6 ohm - 8,12 kohm Po przekręceniu stacyjki pomiędzy masą a przewodem pomarańczowym (idzie z modułu) jest napięcie 12,4V (równe napięciu na aku.). Pomiędzy masą przewodem...
yamaha stacyjka yamaha kluczyk stacyjka schemat stacyjka yamaha
anoda magnezowy zamontować strumienica zamiast katalizatora plugin wordpress
Wybór diod i czujników do solar trackera Awaria sterowania hamulcem w MAN Lion's City