Czujnik ckp impulsator jest sprawny sprawdzałem miernikiem Jak to miernikiem? Sprawdzałeś napięcie zasilania ECU czy napięcie wysterowania cewki zapłonowej? Najlepiej to sprawdzić oscyloskopem. Wtedy widać dużo więcej niż na wskazaniu miernika.
Pozostaje pomiar miernikiem, podłącz do akumulatora na pomiar prądu i sprawdź ile pobiera , później odłączaj poszczególne odbiorniki prądu i zobaczysz kiedy pobór spadnie.
Wszystkie z zielonym i do masy, może być to sam silnik. Stacyjka będzie gasiła zapłon podając masę na czarny przewód, oryginalnie w DT125 jest chyba odwrotnie.
Ze stacyjki na przekaźnik do którego podpięty stały plus z akumulatora i dalej na oświetlenie. Stacyjka będzie jako dodatkowy "włącznik" który poprzez przekaźnik przekaże prąd bezpośrednio z akumulatora.
Na schemacie masz połączone na stałe do + cewkę przekaźnika, a drugi koniec jest przyłączany do masy. Stacyjka działa odwrotnie - podaje plus, dlatego należy jeden koniec cewki przekaźnika przyłączyć do masy, a drugi do stacyjki w miejsce, gdzie jest podawane napięcie po przekręceniu kluczyka. Styki przekaźnika pozostają bez zmian - jeden koniec przez...
Dzień Dobry Posiadam crossa Yamaha WR400F 1999 rok. Cross jest bez elektrycznego startu oraz bez jakiejkolwiek stacyjki. Moje pytanie jest takie czy można dołożyć do niego jakąś stacyjkę w celu zabezpieczenie? Oraz czy jest też możliwość dodania elektrycznego startu do tego crossa? Proszę o pomoc. Dzięki.
Na sprzedaż zestaw immobilizera ze zamkami, stacyjka z jednym kluczykiem (czarnym), ECU uszkodzone — spalone wyjście na cewkę zapłonową drugiego cylindra. Zestaw pozwala na odpalenie silnika i jazdę na jednym cylindrze z połową mocy. Ze względu na brak czerwonego klucza nie zdecydowałem się na naprawę ECU, został kupiony nowy zestaw immo. https://obrazki.elektroda.pl/6279127500_...
Te wyniki pomiarów nam się nie przydadzą, poza tym są wykonane nieprawidłowo. Zmierz rezystancję cewki zasilającej oraz impulsatora. Miernik ustawiony na 2000 lub 2k gdzie masz zakres "Ω", jedna końcówka miernika do masy silnika, druga do przewodu z cewki lub impulsatora, przy odłączonych przewodach statora od instalacji. Poza tym sprawdź czy stacyjka...
Problem zlokalizowany. Przelutowałem złącza na stacyjce (4szt. ) i błąd P1601 przestał się pojawiać. Podobno zjawisko znane niektórym. Stacyjka jest nie demontowalna (nity), ale po odsłonięciu gumowej osłony jest wystarczające dojście.
Cewki sprawdzone sprawne pompka dziala stacyjka odpieta I nic dalej to samo pomocy panowie
patrząc na schemat to stacyjka w położeniu ON łączy wszystkie kable, i na wszystkich powinno być 12V. wygląda na to że winowajcą jest.... stacyjka. Po odłączeniu tych kabli wszytko działa a nie powinno. w sumie nie powinno działać- dziwne.
http://obrazki.elektroda.net/57_11871155... Aha 22 to stacyjka
Zależy jaki typ czujnika, ale najbardziej typowy czujnik ma złącze na wtyczkę która ma 6 miejsc lecz obsadzone są 3 piny (w wersji USA 4 przewody). Zasilanie 5V, masa i sygnał (wyjście dzielnika napięcia). Gdy motocykl stoi ma być 0.4V–1.4V, a gdy leży 3.7–4.4V. Żeby działała pompa paliwa musisz mieć podłączony moduł przekaźnikowy w którym...
W takim razie sprawdź miernikiem, czy na przewodzie czarno-białym pojawia się połączenie z masą przy pozycji wyłączonej stacyjki.
Moduł stacyjka razem z anteną jest od innego fazera
Licznik i ECU tez odłączałeś? Czy na pewno wyjąłeś wszystkie bezpieczniki (za wyjątkiem głównego) czy tylko rozłączałeś złącza? Stacyjka ma złącza na przewodach (gdzieś przy ramie). Za bezpiecznikiem głównym idzie przewód czerwony połączony ze stacyjką, regulatorem i trzeba bezpiecznikami (wentylator chłodnicy, licznik, pompa paliwa). Zawilgocenie styków...
Zasilania, masy, sygnały z czujników do ECU (przechyłówka, obroty wału, neutral, stopka, sprzęgło...) do sprawdzenia. Jak masz schemat to łącznie z przestrzeleniem wszystkich przewodów sterownika to góra 3 godziny roboty, a tu prawie dwa tygodnie i nie wiadomo nawet czy jest iskra. Jak wszystko w normie z w/w to zakładając że immo usunięte prawidłowo...
We wlaczniku (na kierownicy) raczej napewno nie, jeszcze nie dawno bylo ok, a wczesniej ta stacyjka dawala o sobie znac tzn raz przekrecam kluczyk i dziala raz nie
Witam. miałem podobny problem z brakiem iskry w dt125 x, na początku zanikała aż całkowicie zanikła : sprawdzone wszystkie pomiary i wszystko było ok . Zworka na czaro-białym kablu (alarm) zworki na czujnikach sprzęgła i stopki, podmieniony moduł 1D0-00 ,sprawdzane kable i wszystkie wtyczki ,szukanie zwarcia do masy, sprawdzona stacyjka i wł /wył zapłonu...
Mam problem z Yamaha mt-125 z 2017 roku na wtrysku. Po kilku godzinnym nawet postoju, trzeba kręcić rozrusznikiem ok. 10s, po dniu lub kilku, dłużej. Na desce świecił się check engine i w pamięci był błąd: P0123 – TPS Dzieje się tak zarówno przy temp. cieczy chłodzącej ok. 0 stopni jak i wyższej czyli ok. 20 stopni. Przepustnica i wtryskiwacz...
Sprawa wyglada tak: 1. Nie mam lepszego skana,ani nic wiecej 2. Tajemnicza kostka "39" to ten R/R, czyli regulator i prostownik 3. Przełacznik z tabelą położeń to poprostu stacyjka :)
Podaj kod modelu. Ściągnąłem serwisówkę do 5LP, więc co mogę powiedzieć o układzie zapłonowym. Zapłon jest typu DC-CDI, więc jeśli nie masz zasilania +12V na przewodzie czerwono-czarnym, to iskry nie będzie (po drodze jest stacyjka i wyłącznik zapłonu). Ten czerwony przewód to w ogóle dziwna sprawa, niby to cewka czujnika kierunku obrotów silnika (zabezpieczenie...
Witam szanowne grono. Podepnę się do tematu. mam yamahę dt 80 lc2 w częściach. elektryka niekompletna, nie wiem co działa, co nie, ale chciałbym trochę się pobawić. Proszę o pomoc. Jako, że układ trzeba założyć od nowa, pytanie jak to zrobić najprościej? Zamontować chcę tylko to, co niezbędne do PRAWIDŁOWEGO działania, ale bez oświetlenia. Stacyjka...
Tam jest standardowa stacyjka z parą załącz i parą rozłącz. Czyli tak, jak napisałem - jedna para styków załącza elektrykę, a druga rozłącza bocznikowanie zapłonu. Jak wyłączasz, to elektryka się rozłącza, a zapłon zwiera. Teraz musisz się dowiedzieć, jak były/są zasilane główne światła w pojeździe.
Witam, jak w temacie, posiadam yamahe Dt 80 lc 2 93 rok z instalacja 53 v, w motorze brak iskry, nie mam pojecia co moze byc, byla juz u 4 mechanikow i nic. Magneto i stojan, cewki, fajka z przewodem, regulatory, modul, wszystkie kostki, stacyjka sa dobre, sprawdzalem przekladajac do 2 motoru (takiego samego). Co to moze byc? W sumie wszedzie dochodzi...
witam ostatnio miałem kolizję drogową na moim motocyklu w której został zniszczony cały przód motocykla łącznie ze stacyjką. wyrwało mi styki i nie mam jak sprawdzić czy silnik działa. czy wiecie może jak odpalić taką yamahę bez kluczyka? jakie kable połączyć ?
Sprawdziłem czemu na ssaniu nie ma napięcia. Zarobiłem jak się należy i wszystko działa
Ok, z tego co znalazłem, są tam 3 schematy, Belgijski, Angielski i Holenderski, w sumie Belgijski i Angielski są takie same, a w Holenderskim nie ma klaksonu. Będę wzorował się na belgijskiej, i właśnie tłumaczę sobie symbole. Skoro znalazłeś schemat i potrzebujesz pomocy w jego rozszyfrowaniu, to chyba należałoby go tutaj zamieścić, nie sądzisz? Nie...
znalazłem serwisówkę dla tego modelu. Na stronie 24 jest schemat elektryczny z opisem kolorów przewodów może to coś pomoże.Pozdrawiam
Witam. Mam następujące pytanie i będę wdzięczny za wszelkie odpowiedzi. Czy można zmostkować stacyjkę w motocyklu Yamaha MT 125 2019 r.? Chciałbym przy pomocy mikrokontrolera (pokroju Arduino, Wemos) zrobić odpalanie przez telefon albo pilot. Czy wie ktoś, jakie piny trzeba by zewrzeć, aby zmostkować stacyjkę tak, aby motocyklowi wydawało się, że jest...
Aczkolwiek jeżeli brak tam bezpiecznika w obwodzie rozrusznika to przyczyna będzie inna - zwarcie w wiązce lub uszkodzona stacyjka.
Cześć, przez pomyłkę w Yamaha Neos 50 1999 podłączyłem akumulator odwrotnie, co spowodowało, że spalił się bezpiecznik przy akumulatorze. Jednak po jego wymianie nadal nie działa zasilanie z akumulatora: nie kręci rozrusznikiem, nie zaświeca się światło stopu, nie migają kierunkowskazy ani nie działa klakson. Jednak po odpaleniu z kopki cała instalacja...
Akumulator, bezpieczniki ,napięcie przed i za stacyjką ,miernik ( próbnik z żaróweczką) w dłoń i sprawdzaj
Trzebaby sprawdzić czy do immobilisera dochodzi napięcie zasilania po stacyjce.
Zakładając że jest standardowe rozwiązanie, bez dodatkowych blokad na stopkę boczną itp. Sprawdź czy świecą się światła STOP. Na obu cienkich przewodach stycznika rozrusznika powinno być 12V przy wciśniętym hamulcu. Sprawdź czy na jednym z tych przewodów stycznika rozrusznika spada napięcie do 0V po wciśnięciu przycisku rozrusznika. Jeśli tak, to czy...
Yamaha Cygnus brak prądu w stacyjce. Jaki jest powód? Prąd dochodzi do bezpieczników ale nie dochodzi do stacyjki ma może ktoś schemat elektryczny bo nie wiem jaka jest kolejność może moduł się spalił
Odpowiedź jest prosta. Definitywnie jest gdzieś zwarcie. Sprawdź pobór prądu na wyłączonej stacyjce.
Czujnik prędkości jest w przednim kole. Niebieski przewód to sygnał. Przy załączonej stacyjce, zakręcić kołem, pomierzyć sygnał!
jutro wekend , wiec sprawdze i napisze zobacze gdzie dochodzi kabelek od cewki przy stacyjce dzieki
c pewnie schematy się zmieniały - poszukaj właściwego Jedynie w szczegółach i to niewielkich! Kluczowe podzespoły, jak stacyjka, pompa, czy ECU, pozostały na swoich miejscach.
Jeżeli nie ,,odzywa" się przekaźnik, to problem leży w nim samym, albo w obwodzie pierwotnym, na który składa się stacyjka, przycisk na kierownicy oraz sam przekaźnik. Skoro dysponujesz multimetrem, to zmierz napięcie na cewce przekaźnika, albo zmierz jego rezystancje (cewki). Pomiar napięcia po naciśnieciu przycisku startowego. To naprawdę prosty układ.
Uprzednio trzeba wcisnąć kluczyk w kierunku stacyjki i puścić, aby można było zablokować kierownicę przekręcając kluczyk w lewo.. Normalnie przekręcanie kluczyka w lewo powoduje otwarcie schowka siedzenia.
Immo się nie wysypało..?
Czy np jesli podepnę bezpośrednio pod aku z bezpiecznikiem i przełącznikiem czy tak będzie ok? Tak, ale będą świeciły cały czas, trzeba by dodatkowo wyłącznik dać, lepiej podpiąć się po stacyjce, zaświecą po włączeniu zapłonu. Tylko jak te "ringi" mają się zachowywać To tylko dekoracja ;-)
Znalazłem aukcję ze stacyjką używaną oraz anteną w zestawie, czy aby immo działało z innym kluczykiem wystarczy wymienić antenę na tą od dawcy stacyjki? Czy trzeba wymieniać cały moduł?
Silnik jest na gaźniku czy na wtrysku? Który rok produkcji? Na szybko znalazłem serwisówkę z rocznika 2004, silnik na wtrysku. W instalacji elektrycznej są specjalne złącza rozdzielcze w których są blaszki-zworki rozdzielające zasilanie i masy na poszczególne przewody i odbiorniki. Jeśli problem dotyczy tylko braku zasilania (+12V po stacyjce) na cewkę...
Podpowiem że regulator podobnie jak w japońskich alternatorach samochodowych jest zasilany z akumulatora (po stacyjce), alternator nie posiada diod wzbudzenia. Proponuję poszukać podobnego regulatora od innych silników motocyklowych (Suzuki, Kawasaki) lub też przystosować jakiś "Jezpol".
Tego nie wiem czy nie było immobilizera ale może wiesz jak to sprawdzić?
Witam, problem z yamaha dt 125 na rozruszniku. Podczas kręcenia rozrusznikiem brak iskry, natomiast gdy puszczę przycisk pojawia się iskra kilka razy. Czytałem o tym, doszedłem do tego aby zmasować żółto-niebieski przewód od modułu. Po tym iskra jest super, motocykl odpala, lecz nie da się go zgasić stacyjką ani kill switchem.
Światła zasilane ze silnika musisz przerobić na zasilane z akumulatora. Stator w 125 jest przystosowany tylko do ładowania akumulatora. Było stosowanych kilka typów regulatorów, ale generalnie 5-pinowy (~,~,+,-,stacyjka) lub 4-pinowy (~,~,+,-).
yamaha stacyjka schemat stacyjka yamaha yamaha kluczyk stacyjka
sygnalizator alarmowy smarować resor siemens kodem simlock
aktualizacja android czujnik temperatury autoklaw
Uszkodzony czujnik temperatury RE52722 w John Deere 5720 - objawy i diagnostyka Błąd P1503 w VW Passat 1.9 TDI - Alternator