Pierwszy pomysł to oddać do złotnika. Drugi to ocynować to co jest na laminacie i na górę przylutować nową "blaszkę" pokrytą złotem. Można taką odzyskać ze złącza krawędziowego z jakiejś karty ISA, PCI. Po lutowaniu wypolerować. Trzeci pomysł to przesunąć ślizgające się styki na bok w miejsce jeszcze nie wytarte. Pozdrawiam
Czym najlepiej smarować stacyjkę i zamki? Suchy smar lub grafit.
Jest możliwe. Wystarczy że podepniesz stacyjkę pod przewody od włącznika, w momencie przekręcenia kluczyka zwierasz kable i podajesz impuls potrzebny do włączenia. Musisz pamiętać żeby po włączeniu przekręcić stacyjkę w pozycję początkową, lub podłączyć ją w ten sposob żeby włączenie komputera następowało w pozycji zapłon i po problemie, gdyż tam jest...
Pod zapłon. Akcesoria mogą być zasilane wcześniej niż zapłon jeśli jest osobna pozycja kluczyka. Powinny być cztery pozycje: 1. Wyłączenie, kluczyk można wyjąć, 2. Akcesoria zasilone, w niektórych stacyjkach kluczyk można wyjąć, 3. Zapłon, kluczyka nie wyjmuje się, 4. Rozruch, po puszczeniu kluczyka wraca on samoczynnie do pozycji 3.
witam chcialbym podpiac przez simhub stacyjke samochodowa. czy ktos juz to robil i moze jakas polecic do 100zl
Stacyjki samochodowe nie mają obwodu zamykającego się w pozycji wyjściowej kluczyka. Poza tym zwykle stanowią nierozlączną calość z dosyć okazalym i nie potrzebnym w tym przypadku korpusem. Za 8 PLN widzialem taką skuterową stacyjkę, jakością nie razila po oczach, ale dzialala, więc po co kombinować.
Tutaj nie chodzi o to czy stacyjka będzie z immo czy nie. Chodzi o klucz który w tej chwili uruchamia pojazd. To w nim jest część elektroniczna odpowiadająca za immo. Jeżeli zamontujesz inną stacyjkę - będziesz miał inny klucz. Ergo - odpalanie auta stanie się upierdliwe :-) Tak jak napisał kolega cardiag - znajdz warsztat który zajmuje się naprawą...
Prawdopodobnie jest to normalna opcja, którą można wyłączyć w ustawieniach głównych radia (polecam instrukcję obsługi) Ewentualnie podpiąć radio w taki sposób, aby uruchamiało się po przekręceniu stacyjki.
Witam Coś takiego jest seryjnie montowane w jakimś samochodzie (nie pamiętam w jakim).Zrobione to jest na pierścieniu z plexi , podświetlonym diodami.Plexi rozprasza światło i daje zajebisty efekt optyczny.W tym autku podświetlone było na zielono ale zmiana koloru to najmniejszy problem . Sam kiedyś myślałem nad zamontowaniem czegoś takiego u siebie...
To jest chyba MAT , modelu nie pamietam . Kodowanie poprzez włączanie i wyłączanie stacyjki .
Zasilania gniazd to bezpieczniki F2 i F4, ACC do radia F3 w skrzynce w kabinie
Najłatwiej znajdziesz zasilanie podawane przy włączonej stacyjce w kostce zasilającej radia.
Sprawdź gdzie idzie przewód podłączony do R. Samochodowe i ciągnikowe stacyjki nie mają opcji włączania ssania wciskaniem kluczyka.
Hmm, takie urządzenie jak miernik posiadasz? A nawet jeśli nie, to może chociaż kawałek kabla, żarówkę 12V i wspomniany akumulator? posiadam wymienione rzeczy tylko że stacyjki samochodowe to dla mnie czarna magia oczywiście tylko ich podłączanie
Jest źle, ponieważ przekaźniki muszą być sterowane za pośrednictwem jakichś wzmacniaczy (driverów), w najprostszym przypadku tranzystorów npn. Podaj parametry twoich przekaźników (rezystancja cewki), to powiem jakie mogą być tranzystory. Połączenia z instalacją samochodową (stacyjka, itp) - to nie moja "branża" :D . Pozdrawiam.
Chcialbym sie dowiedziec jak znalec ten przewod (jak go zmierzyc) ktory jest zasilany po stacyjce, poniewaz zadnego wolnego tam nie ma, Woltomierzem, albo próbnikiem z żaróweczki 12V z dołączonymi przewodami. Gdzie go podlaczyc (czy zamiast tego + ktory idzie prosto z aku czy jak) Zobacz http://elektron.pol.lublin.pl/users/djlj...
Pokaz jak jest podłączone, jak dla mnie albo radio nie dostaje informacji po CAN że jest +12V po stacyjce albo brakuje stałego +12V
Witam. Nie wiem w jakim samochodzie chce kolega to wstawić. Grzebanie w stacyjce może nie wyjść samochodowi na dobre. A jeśli już to zacisk plus do punktu gdzie jest napięcie stale, np włącznik awaryjnych. Minus pod bezpiecznik gdzie jest napięcie po włączeniu zapłonu.P
Radio wymaga tylko jednego zasilania (bez podtrzymania pamięci) Podłączasz tylko jedno zasilanie 1 Zasilanie bezpośrednio z akumulatora-radio będzie grało również na postoju. 2. Zasilanie po stacyjce- radio będzie grało tylko po załączeniu stacyjki.
a po co ci stacyjka samochodowa, idź dalej i wstaw sobie auto-alarm, tzn, może nie alarm tylko uruchamianie kompa na pilota :D
Tak remote pod antenę lub stacyjkę....
To moze byc nit, ale jak masz tylko jakis start pilnik to mozesz sie Nim w ucho podrapac...I jeszcze gorzej popsuc. To nie nit, a śruba z łeb zrywalnym, stosowana w stacyjkach samochodowych. Ma ten pojazd blokadę na kolanku do gaźnika i kolega chce wymienić, a ta śruba to rodzaj gwarancji. Silnik pewnie to 50 ccm, 139FMB.
Masz uszkodzone styki w kostce w stacyjce. Nie daje napięcia na brązowoczerwony.
kupił stacyjkę razem z modułem immo i sterownik silnika oczywiście wszystko z jednego sprawnego auta.KOSZTY! Stacyjkę swoja lepiej daj do ślusarza od zamków samochodowych to naprawi ew. zrobi z 2 - 1
Pamięć podłączasz pod 12V przed stacyjką tam gdzie ono jest stale.
Posiadam Nissana X-trail t31 z silnikiem diesla 2.0d 150km. Mam założone CB radio ,które pracuje prawidłowo i nie robi żadnych zakłóceń. Często w aucie używam dwu zakresowych ręcznych krótkofalowek TK -890 UHF/VHF. Niestety,aby z nich korzystać ,zmuszony jestem zgasic silnik i stacyjke przekrecic do końca .Nawet kiedy silnik jest wyłaczony i wszystkie...
ACC zasilanie +12V po stacyjce
To sprawdź te kostkę zieloną gdzie jest napięcie 12V i drugie po przekręceniu stacyjki?
Stacyjka załącza rozrusznik. Prąd nie przekracza 30A. Właściwy stycznik, potocznie nazywany automatem, masz wbudowany w rozrusznik. Dobrej jakości przekaźnik samochodowy załatwi sprawę.
Robiłem tak i to nic nie dało, na dole załączam zdjęcie górnej pokrywy radia, na której znajduje się schemat pinów. Dodam, że problem znikał, gdy podłączałem zasilanie do radia na stałe z ominięciem stacyjki.
spróbuj zamienić zasilania, 12v akumulatora z 12v po stacyjce
To szukaj dlaczego nie ma na 4 pinie być może upaliłeś stacyjkę.
na przewodzie plusowym ze stacyjki napięcie + 12 jest cały czas niezależnie od tego w jakiej pozycji jest stacyjka Jesteś pewien, że sprawdzasz to na kostce instalacji samochodowej, a nie na jakiejś przejściówce do radia. Czasami takie się stosuje i przekrosowanie może być na niej.
Tylko w tym roczniku stacyjka jest niskoprądowa Przekaźnik samochodowy, też jest nisko-prądowy. Należy zawsze montować dodatkowe urządzenia, przez przekaźnik!
Więc sprawdź na czarnym wtyku gdzie masz stały +12V a gdzie po stacyjce dopiero.
Witam. Mam skodę Roomster 2010 rocznik. Po wyjęciu kluczya ze stacyjki zapalniczka samochodowa nadal ładuje urządzenia podłączone. Chciałbym żeby po wyjęciu kluczyka nie ładowała. Jak takie coś można zmienić? Pozdrawiam
Witam. Kupiłem radio samochodowe. Jakiś chińczyk. Po podłączeniu do samochodu (Mercedes Sprinter 2005r) radio działa, ale po wyłączeniu stacyjki nadaj pozostaje podświetlenie. Zaznaczam, że są podłączone dwa przewody zasilające (jeden stały prąd drugi po stacyjce), przewód masowy oraz przewód chyba wzmacniający antenę (bez prądu). Działa w ten sposób...
--> Elektrit chyba w życiu nie widziałeś stacyjki samochodowej! Nie widziałem jeszcze stacyjki z dziurką na kluczyk na wylot, jak w łuczniku. -->Elektryk Masz rację, nie każdy immobilizer z pastylką w kluczyku uzbraja się dopiero po wyjęciu, ale chyba w niczym nie przeszkadza, jeśli 5 sek po zgaszeniu silnika na skrzyżowaniu zamkną nam się okna, bo...
W fabrycznej instalacji nie ma tylko 12V "po stacyjce" (są dwa przewody ale obydwa są podłączone pod "stałe" 12V). O ile pamiętam należy go wziąć z bezpiecznika opisanego jako SERVICES. Co to za elektryk był, że nie umiał się dostać do stacyjki w Punto mk.1, chyba nie samochodowy?!? Dostęp jest bardzo prosty. Masę się bierze z karoserii i wszystko wskazuje...
Przypuszczam że masz w swoim alarmie właśnie tak opisane dwa kabelki. + 12 po stacyjce znajdujesz miernikiem. jest to kabel na którym pojawia się + 12 po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłon. Jest on w wiązce wychodzacej ze stacyjki. Kabel od blokady zapłonu jeżeli jest jeden to do odcięcia zapłonu musisz zastosować przekaźnik.Możesz odciąć zasilanie...
Standardem jest ,ze kolor żółty to podtrzymanie pamięci 12V,kolor czerwony napięcie ze stacyjki 12V.Spróbuj zamienić kabelki.Włącznik po prostu zamontuj na czerwonym przewodzie(od stacyjki).
Czy aby na pewno są dwa napięcia? Jeżeli jest napięcie B+ memory (przeważnie żółty przewód) to płyty będzie pobierać, ale żeby się radio załączało, to musi być drugie +12v po stacyjce (przeważnie czerwony przewód)
Kluczyki do stacyjek samochodowych (renault), piloty do bram i systemów alarmowych - miałem takie w rękach i działały prawidłowo przez kilka lat na baterii. W to uwierzę, bo taki pilot ma działać tylko przez sekundę po włączeniu zasilania. Jak nie działa, to się guzik naciska jeszcze raz. A przy iluś tam dziesiątkach tysięcy egzemplarzy zaoszczędzenie...
Tylko nie wiem pod które styki podpiąć zasilanie (Nie wiem o co chodzi z np. ,,Napięcie pod stacyjkę'')
Mam o dawna tiga z plazmą i jest to dwie maszyny w jednej, ale jak wspominał gość powyżej jest oczywiście przełącznik na pracę tig albo plazma i dodatkowo żeby nawet po przełączeniu tego przełącznika cięcie plazmą uruchomić to trzeba przekręcić kluczykiem jak w stacyjce samochodowej, co automatycznie odłącza możliwość używania opcji spawania. Palnik...
Opel jest bardzo prosty do ogarnięcia. Wystarczy zwykły opcom. Nim wyciągasz pin z licznika a potem przypisujesz nowa pastylkę w module immo. Moduł immo jest na stacyjce nałożony. Jeśli masz w okolicy osobę która dorabia klucze samochodowe to oni często dojeżdżają do klienta. Może też być elektryk samochodowy też powinien ogarnąć
Łebek kulisty nie ma za co za bardzo złapać. Tylko dedykowany bit do tego. Jak już koledzy pisali - torx security. Jeśli to jednorazowa robota, i chcesz na kosztach przyoszczędzić - poszukaj pojedynczego bita/klucza, tylko wcześniej pomierz rozmiar. przykładowe, nie mówię że masz tam kupować: https://toya24.pl/search.php?text=torx+s... Producent...
AVE... Nie lepiej miniaturowe moduły nadawcze i odbiorcze? Są małe, wymagają niewiele energii i mają zasięg do 300 metrów w sprzyjających warunkach... Co do blokera, to nie wiedziałem. Może zatem jakiś całkowity immobilizer? Np. blokada kierownicy w stylu tych rygli, co w stacyjkach samochodowych się montowało? Jeszcze można zamontować metalową puszkę...
Poszukuję schematu instalacji elektrycznej do subaru legacy do 94roku a najbardziej podłączenia silnika z komputerem i stacyjką. PROSZĘ O POMOC!!!!!!!!!!!!!
Zasilanie jest standardowe jak we wszystkich innych radyjkach. W kostce są przeowdy: - czerwony - żółty - i czarny masa, mogą być dwie Czerwony to +12V zasilający główny a żółty to pamięć radia, także +12V Oba przewody musisz podłączyć w miejsce w którym jest napięce +12 po wyłączeniu stacyjki. Najprościej podłączyć radio bezpośrednio do akumulatora...
Mój podaje Jesteś pewien? 8-O Dawno nie miałem auta, które daje napięcie na gniazdo zapalniczki po wyjęciu kluczyka ze stacyjki (właściwie to w pozycji "0" stacyjki). V.
Sprawdź czy na kostce "2", po przekręceniu stacyjki na zapłon, jest napięcie +12V na dwóch pozostałych kablach, względem grubszego brązowego (masy).
Musisz zamienić żółty + z czerwonym + miejscami. Jeżeli jest to radio SONY to powinno mieć łączki na tych przewodach, wystarczy je podłączyć na krzyż i będzie OK. Radio jest zasilane 2 plusami , jeden stały na pamięć, a drugi po stacyjce na uruchomienie radia, instalacje samochodowe mają różne warianty z tąd wielu producentów dodaje dodatkowe złączki...
Zawartość pamięci do CCR520 już wrzucałem na forum. Zresztą radio zagra na pustej pamięci. Jeśli wyłącza się DOKŁADNIE po 30 minutach to pewnie jak w banku - brak 12V ze stacyjki.
Drzwi zamkną się samoczynnie gdy sterownik nie zobaczy otwarcia ich (sygnał z krańcówki) bądź jest ustawiony na domykanie drzwi po uruchomieniu silnika, tutaj potrzebny jest dodatkowy sygnał np z czujnika stop. Plus po stacyjce ma zostać podłączony. Każdy elektronik samochodowy szybko dojdzie gdzie jest błąd. Pierwsze co, poprawiłbym luty na sterowniku,...
Podpowiem że regulator podobnie jak w japońskich alternatorach samochodowych jest zasilany z akumulatora (po stacyjce), alternator nie posiada diod wzbudzenia. Proponuję poszukać podobnego regulatora od innych silników motocyklowych (Suzuki, Kawasaki) lub też przystosować jakiś "Jezpol".
witam.zaczął bym od sprawdzenia presostatów wysokie jak i niskiego ciśnienia.jeśli jest to już nowszy model to są tam zamontowane presostaty z płytką elektroniczną (niskie ciśnienie) częsta usterka TK.Bezpiecznik jest w opcji diesel,najczęściej idzie od stacyjki lub alternatora.pozd.
Wystarczy światła podłączyć przez stacyjkę.
Posiada ktoś schemat lub program w którym znajde jak pociągnąć kable ze stacyjki do radia samochodowego? Samochód taki jak w temacie.
No ale wtedy nie będzie kontroli gniazda stacyjką
To jak chcesz kombinować najtaniej to jeden przełącznik typu izostat do zapłonu (może być nawet elektryczny - taki do włączania światła). A do rozrusznika zastosuj taki jaki masz przy drzwiach do dzwonka :twisted: Braciak ma warsztat samochodowy (szewc bez butów...) po spaleniu stacyjki przez kilka miesięcy jeździł skręcając kable w palcach.
Czyli mostek pinu 4 z 7 i do kabla +12v, tego czerwonego. Wydaje mi się że testowałem ową opcję bez skutków. Powinny być dwa kable z 12v prądem a jest tylko 1. Jakim cudem poprzednie radio działało normalnie i działało na stacyjkę?
U mnie niestety skończyło się na wizycie u elektronika samochodowego i naprawie stacyjki :(
Albo zasilanie gniazda puść przez przekaźnik. Cewkę przekaźnika podłącz po stacyjce.
A ktory kabelek jest od stacyjki? Ten zolty?
Patrząc na schemat kostki co oznaczają https://obrazki.elektroda.pl/8102717300_... piny "illumi" "nc", "tuner+b" Bo rozumiem że "acc" to plus po stacyjce?
Żółty przewód w radiach samochodowych to "memory" i powinien być podłączony przed stacyjką (ciągły "+"), czerwony po stacyjce (rozłączany "+"). Przewód "mute" podłączało się pod telefoniczny zestaw głośnomówiący, tak aby w momencie "odebrania" lub dzwonienia telefonem wyciszyć muzykę. Niebieski przewód separatora powinien być podłączony do wyłączanego...
.. moje pytanko... Jak wiadomo są tam kostki i kabelki:) co z czym poskładać?:D W większości instalacji samochodowych przewód masy czyli minusa jest koloru brązowego. Kostka do radia samochodowego, a w niej minus może mieć kolor brązowy, ale najczęściej czarny. W instalacji samochodowej do radia dochodzą dwa przewody z których jeden ma +12V cały czas,...
Raczej zasilacza
Witam. W czasie postoju, może Cię coś rozproszyć i zapomnisz o przełączeniu zasilania, a wtedy lodówka się rozmrozi. Czy nie lepiej by było gdyby przełączanie następowało automatycznie? Zamiast przełącznika, użyć przekaźnik, który będzie zasilany "po stacyjce". Jak uruchomisz samochód, to przekaźnik załączy zasilanie z akumulatora samochodowego. Gdy...
Ja mam sedana czyli jak dobrze rozumiem mam się podłączyć do tego kabla w którym miernik pokaze napięcie po odkreceniu stacyjki. Bo zapalniczka samochodowa w sumie działa cały czas No i kabla mi nie starczy pod zapalniczke.
Są to oznaczena zaciskąw samochodowych nie rozumesz po tym widze że mało masz wspulnego z elektryką i elektromechanika samochodową:) 30- stały plus z akumulatora 31- masa 15-plus po przekręceniu stacyjki
Skoro dziala tylko wyciaganie plyty to na bank masz tylko jedno zasilanie... czerwony i zolty, wez miernik i zobacz na ktore piny na plycie wchodza te kable... a potem zobacz na ktorym nie masz 12V... i jak juz bedziesz wiedzial gdzie brakuje zasilania to musisz wszystko sprawdzac w jego torze.... albo poprostu wziac kawalek kabla i zapodac tam 12V......
Załóż dowolną stacyjkę 3-pozycyjną OFF-ON-(ON) i przekaźnik samochodowy ze stykiem przełącznym. Styk 85 przekaźnika połącz z pomarańczowym stacyjki, 86 z czarnym, 30 z czarno-białym i 87A z czarnym.
Everfocus 200m - tyle ze po około 30 sekundach nic sie nie dzieje. Nie restartuje sie, tylko powyżej tego czasu. Kiedy kabel od pobudzenia (stacyjka) wpielem pod stałe zasilanie i nie było restartów. Ale takie rozwiązanie jest kiepskie ponieważ zdarza sie zapomnieć wyłączyć kamerę :-( No to najlepsze rozwiązanie byłoby podłączyć przekaźnik z podtrzymaniem...
Ten dolny przekaźnik (na schemacie) musi być solidny. Możesz użyć typowego samochodowego. A jako diod użyj zwykłych, jednoamperowych z serii 1N...
Sprawa prosta , zaciągasz do dobrego elektronika samochodowego i odbierasz sprawny po pewnym czasie.
Chyba tak bo montowałem kilka kompletów OSRAM,ów z wyższej półki, wszystkie miały homologację i wszystkie świeciły na pół gwizdka z pozycją. Salony samochodowe oferowały je też do nowych aut.
Wystarczy znaleźć kable od gniazda i przełączyć go ze stałego 12V do takiego włączanego po stacyjce.
Witam! Napisałeś to bardzo ogólnie nie podając marki samochodu, modelu starego radia, a może wystarczy przekręcić kluczyk w stacyjce. Pozdrawiam.
Ja problem rozwiązałem tak kupiłem chiński rozgałęźnik 3 gniazda zapalniczki + usb ,zostawiłem tylko obudowę i same gniazda zapalniczki zaś sprężyny i podstawę pod nie zrobiłem z płytki miedzianej i nad lutowanej wyspy ,elektronika od usb pozostała (7805) wszystkie przewody wymienione na 6 mm2(mieszczą się)i pod akumulator przez przekaźnik jakiś samochodowy...
Witam. Zajmuje sie aktualnie dorabianiem kluczy oraz naprawa zamkow i stacyjek samochodowych. W niedalekiej przyszlosci chcialbym zajac sie immobilizerami. I tu moje pytanie, a w zasadzie prosba o rade. Od czego trzeba zaczac? Jaki sprzet najlepiej kupic na poczatku. Moze jakas literatura? Czy wiedza na temat CAN, OBD, OBD2 bedzie przydatna w branzy?...
Alarm jest w stanie serwisowym. Załącz stacyjkę i 2razy naciśnij przycisk pilota. Tak samo wprowadza się go w ten stan, jak i wyprowadza.
Witam Kupiłem nowe radio samochodowe i okazało się, że wyłączone pobiera 0.08 A dlatego powinno być podłączone do zasilania ze stacyjki, a drugi plus do akumulatora. Niestety nie ma u mnie w kostce plusa ze stacyjki. Czy jest możliwość podłączenia tego "plusa" który powinien być od stacyjki do zamka centralnego tak aby po zamknieciu pilotem samochodu...
Ok krótko zwięźle i zrozumiale....Dzieki. Auto Ford Mondeo 2008 rok. Czyli byłem blisko prawdy.......:) Trzeba znaleźć w puszce gniazdo czegoś co działa po stacyjce i na stałym zasilaniu. Podpowiesz co może być na stałym? po stacyjce coś znajdę..:)
Adapterem bezpiecznikowym wpinasz się przed bezpiecznik, więc po prostu znajdź bezpiecznik, na którym jest zasilanie przy wyłączonej stacyjce i gotowe. Masz tam też jedno wolne pole ze stykami, sprawdź, a nuż, będzie tam stałe 12V...
dzięki. jeszcze jedno. przekaźnik podłączyć przed czy za stacyjką?
Więc tak, można zamontować drugą stacyjkę i przełożyć sam transponder immo o ile Twój klucz jest rozbieralny. Stacyjka ma zamontowaną cewkę, przez którą rozmawia z transponderem w kluczyku. Cewki można zamieniać dowolnie. Ja proponuję założenie starej skoro nie ma z nią kłopotu. Jeśli Twój klucz jest nierozbieralny można sobie poradzić zdejmując cewkę...
Tak jest, możesz jeszcze dodać amperomierz samochodowy z 0 po środku skali, lub lampke kontrolną ładowania, podłączoną do (16)a drugm zaciskiem do (+) akumulatora po stacyjce.
https://as-pl.com/p/A3218#&gid=1&pid=5 Do b+ prąd z klema plus. I do regulatora L czyli kontrolka oraz + czyli prąd po stacyjce.
Koledze chodziło o to żeby radio samochodowe miało odcinane zasilanie poprzez kluczyk w stacyjce. Wtedy nie ma problemu z dodatkowym poborem prądu przez radio na postoju (bo bez kluczyka nie będzie ono zasilane). Tak jak napisałem w niektórych modelach samochodów jest to kłopotliwe. Jednak najpierw wypadało by sprawdzić czy to właśnie radio w twoim...
Zastosuj przerzutnik RS, tak aby po dołączeniu zasilania był wyzerowany, i ustawiaj czas kontraktonem na wejściu ustawiającym. W ten sposób po każdym włączeniu będzie trzeba użyć magnesu, a układ będzie zerował się po wyłączeniu stacyjki.
A nie ma obojętnie jakiej kostki z prądem po stacyjce?
Brakuje plusa po stacyjce. Trzeba bezpieczniki sprawdzić. Po lewej stronie kierownicy pod klapką. F5 i F9 do sprawdzenia,oba po 10A.
Potwierdzam, radio samochodowe może rozładować akumulator. Miałem radio Imago iM-C2 podłączone żółty i czerwony kabel bezpośrednio pod + i po dwóch dobach postoju na auto alarmie samochodu nie mogłem uruchomić. Pobór prądu na wyłączonej stacyjce wynosił 0,27A. Podpięcie czerwonego przewodu za stacyjką rozwiązał problem.
Po co chcesz prostować napięcie w samochodzie? Przecież już jest wyprostowane. Prostownik jest w alternatorze. Instalacja jest na napięciu stałym. A jeśli chodzi o wyłączenie świateł dziennych, to zwykły przekaźnik samochodowy o dowolnych parametrach. Po załączeniu stacyjki styk NC przekaźnika podaje napięcie na światła dzienne, a po załączeniu świateł...
Nie bardzo rozumiem po co ma być zasilany z baterii 9V, gdy mamy do dyspozycji źródło napięcia zasilania o dużej pojemności; dodatkowo napięcie obniżane stabilizatorem 5V - który sam "zjada" 5mA Jak już z baterii ma być zasilany to zrobić tak, że gdy kluczyk w stacyjce układ zasilany jest także z instalacji samochodowej 12V, po odłączeniu przechodzi...
Witam.poszukaj układu czasowego choćby na ne555 A mógłbys to objaśnić- właśnie zalogowałem się na forum, a elektryk ze mnie dośc mizenrny:| Muszę poprostu zbudować taki układ- coś na wzór opóźniacza wyłącznika światła w samochodzie- tyle, że on ma za zadanie po zamknięciu drzwi po kilku sekundach stopniowo ściemniać intensywnośc święcącego światła,...
jeżeli nie ma takiego przewodu w radiu to co? podpiąć pod załączenie stacyjki?
tak, żółty i różowy od stacyjki do + czarny do -
stacyjką mercedesie szybę samochodową antene samochodową
schematy projektorów sygnał syrena syrena alarmu własnym zasilaniem
Czy stara antena satelitarna działa z Polsat Box? Kontrolka oleju w silniku 1.8T 20V poniżej 2000 obr./min