Spalić go na pewno nie spalisz, bo tak działa w większości starych motocykli, gaszenie = uziemianie iskrownika.
Ok, ale zabezpieczenie przed czym? Po pierwsze - nikt chyba już nie kradnie tak starych motocykli jak CB500, po drugie - jeżeli już ktoś chce ukraść moto to przyjeżdza w 3-jkę busem, wrzucają moto na pakę i odjeżdżają.. ;) Nieważne, rozpinaj śmiało i będzie dobrze
W życiu bym nie dał przerobić mojej starej JAVA'y na jakieś takie bezsensowne coś, ale fakt że jeżeli chodzi o takie motocykle, które są wyciągnięte ze złomu i i tak mają pójść na "przelew", to w sumie jest to jakieś ratowanie historii, ale i tak wole odrestaurować starego zgrzyta na oryginał, niż pchać w niego elektronikę i napęd elektryczny...
Zmniejsza iskrzenie na przerywaczu w aparacie zapłonowym.
Na youtubie jest człowiek, który remontuje stare motocykle i pomaga w takich sprawach, poszukaj.
Skontaktuj się z nimi to Ci dobiorą . Zbiornik 400l powinien być wystarczający.
Witam, np. w starych motocyklach - pojawia sie identyczny problem 'przelewania sie gaznika', jesli ktos wstawi zbyt grube - miekkie uszczelki / pomiedzy gaznik a glowice lub cylinder, bo gaznik jest wtedy dosc daleko 'odsadzony' od cylindra lub glowicy i zaczyna wpadac w drgania rezonansowe [ 'terkocze' na szpilkach lub na kolektorze ssacym ]... Wtedy...
No to juz jest 'prawie dobrze' [ cienka uszczelka pod glowice z wyzarzonej blachy miedzianej 0,5 mm powinna pomoc jeszcze ], ale i tak trzeba stosowac do niego wyprzedzenie zaplonu ok. 4 - 4,5 mm / przed GMP - zreszta to wychodzi samo, jesli daje sie zapalic silnik bez 'odkopywania rozrusznika', to wyprzedza sie zaplon coraz bardziej - az do mocnego...
Junak jak i większość starych motocykli miał stały kąt wyprzedzenia zapłonu. Nanoplex jak najbardziej na miejscu. szczególnie że czujnik położenia wału jest niewielki i nie będzie bardzo szpecił. Do tego cewka zapłonowa jest malutka. Na uwagę zasługuje również zapłon halotronowy pochodzący z VW (czujnik hala + "cewkomodół" ). Uważam , że dla siebie...
Witam Ręce i już opadły. Po pracy żeby się odstresować zajmuje się renowacją starych motocykli. Części do nich coraz mniej. ostatnio miałem problemy z dostaniem części do zapłonu. Wpadłem na pomysł żeby zainstalować zapłon wyzwalany optycznie(tak to się chyba mówi jeżeli nie to bardzo przepraszam) i zapłon bateryjny tzn oddzielna cewka wysokiego napiecia....
Witam. Wpadłem na pomysł, żeby w starym motocyklu zastąpić dwie cewki zapłonowe dwubiegunowe czterema cewkami zakładanymi bezpośrednio na świece, tak jak ma to miejsce w nowszych konstrukcjach. Widziałem takie manewry na YT, ale dla cewek jednobiegunowych, i pomimo oczywistej różnicy oporności nie było żadnych problemów. U mnie natomiast na starym...
(at)klm787 Aleś Bracie elaborat tu wysmażył. Bot się może schować. Np. od kiedy to w instalacjach starych motocykli stosuje sie przekaźniki? Ale to wszystko, to tylko taka moja teoria Tu się stara pomóc Uczestnikom, o ile posiada się jakiś zasób wiedzy na dany temat a nie teoretyzuje teoriami prosto z Księżyca. (at)cren212 Masz do sprawdzenia tylko...
Witam, w tzw. 'starych motocyklach' [ dla przykladu tylko ] jak 'padaly swiece' - to na ogol ktos je montowal do silnika 'za zimne', np. wyscigowe lub do bardzo wysokiego stopnia sprezania - przez co przy normalnej, uzytkowej jezdzie nie rozgrzewaly sie do temperatury 'pracy / samooczyszczania', czyli nie spalaly osadzajacego sie na nich nagaru / elektrody...
Za ten "Fosol" to powinieneś po łapach dostać. Może od razu w zgniatarkę zbiornik wsadzić? Tym bardziej, że nie wiemy o jaki zbiornik chodzi. W jakiej technologii wykonany.
Rozbierałeś ten gaźnik? Oryginalnie jest tam Mikuni,jak we wszystkich Suzuki i jak w większości starych motocykli podciśnieniowy. Linką otwierasz motylek a przepustnicę roboczą z iglicą podnosi podciśnienie. Tam wszystko musi być szczelne i czyste,niepoprzycierane . Masz kranik sprawdź czy nie jest przytkany,paliwo ma lecieć ciurkiem. Jak sobie nie...
Ok dzięki tego to też nie wiedziałem myślałem ze musi pasować tylko ktoś przez pomyłkę założył odwrotnie stojan. To teraz wszystko jasne. Wcześniej Napisalem z zapytaniem jaki jest powód ze ten silnik jest tak drogi widziałem ceny od 8tys do 13 tys chodzi o to ze sa to stare motocykle a ceny tak wysokie o co tu chodzi tego nie mogę zrozumieć . Jeśli...
Ano. Pasjami dłubię w starych motocyklach i tam jest podobnie. Zapraszam na moją stronę o starych motocyklach: http://jarekstryszawa.w.interia.pl
Jaki to motocykl? Marka, model?
i to postaram się naprawić tą zepsutą No właśnie, też jest opcja. Ja w swoim starym motocyklu mam naprawioną i zrezygnowałem z zakupu, bo przewody były w tej nowej z piczki biliczki... Albo zleć naprawę (regenerację) firmie, mogą zrobić też całą nową. Ale w takim wypadku muszą mieć kompletną starą, nie po "rzeźbie" laika. Trudno mi powiedzieć o kosztach.
Ja zostałem dwa razy obciążony za akumulator do skutera 5 Ah. Później kupowałem akumulator motocyklowy 12 Ah w sklepie/hurtowni motoryzacyjnej to w ogóle nie chcieli starego akumulatora, ani nie pobrali opłaty depozytowej, tak jakby to była sprzedaż hurtowa. Natomiast żeby kupić przez internet akumulator zalewany starego typu, gdzie nie wejdzie żaden...
Daytona Thunderbolt, schemat układu zapłonowego Honda dio starej wersji (nie DC_CDI). SCR 2P6M= C106M :idea::!: Nyemi
W obiegu może nie, ale czasem na OLX można znaleźć MS5, MS4 oraz modele VHS. Czasem za absurdalne pieniądze, czasem za 100zł z walizką. Oczywiście, oryginalny akumulator trup, kilka lat temu znalazłem zamiennik firmowany jako 'Foto_nergia', który nie miał za grosz prądu. Tak więc kamera dostała przetwornicę step up / step down i zasilana jest z paczki...
Już jest ciekawie. Ogólnie wyświetlacz od samego początku jest zbędny, ale opiszę. To jest wyświetlacz oprogramowany przez kogoś, który jest podłączony do prędkościomierza, obrotomierza, masy i zasilania w starym motocyklu. Do tego są dwa magnesy na kabelkach, w zależności od ruchu, kierunku, kolejności dźwigni zmiany biegów wyświetlacz wskazuje aktualny...
Również miałem to samo, przy czym u mnie w starym motocyklu było to widać po przetartej izolacji przewodów na rdzeniu...
http://obrazki.elektroda.pl/9773670900_1... Pod zapłon z jawy 50, delikatnie go mam zamiar przerobić, u mnie wygląda to tak, że są 3 cewki, 2 świetlne połączone szeregowo i jedna zapłonowa(tylko cewka butelkowa). Nie da się pominąć tego pinu, z modułu i po prostu podpiąć go tak, aby miał za zadanie ładować tylko akumulator? Bo rozumiem,...
Witam Przy starych motocyklach dobrym rozwiązaniem było zastosowanie elektronicznego przerywacza gdyż był odporny na drgania i nie zmieniał częstotliwości pracy.
Po prostu alternator na niskich obrotach silnika nie był w stanie zasilić odbiorników bo brakowało bufora / akumulatora. To normalne np w starych motocyklach samochodach, bez akumulatora na niskich obrotach zgaśnie.
Spróbuj zmierzyć prąd jaki płynie przez ten bezpiecznik (i w którą stronę - do czy z akumulatora). W starych motocyklach raczej stosowano rurkowe - szklane lub ceramiczne bezpieczniki, a nie płytkowe - czy to jest oryginalne rozwiązanie w Twoim?
Sa sposoby rejestracji bez papierów ale to długo trwa około 3lata i sporo kasy wiec raczej opłacalne tylko w przypadku jakiś starych motocykli cennych.
Także lubię stare motocykle, a może bardzie motorowery, ale wiem też że mogą sie zepsuć w nieodpowiednim momencie. Zresztą autor pytał o skuter, jeżeli chodzi o biegówki to także bym polecał tych producentów co podałem.
Rozwijając post wyżej w starych motocyklach prąd zmienny trafial do prostownika i wychodził jako stało kierunkowy a następnie do regulatora który nie pozwalał na przekroczenie 14.4v. W nowych konstrukcjach obie funkcje spełnia modol. Dużo ludzi myli pojęcia zmienny przemienny a dodatkowo myśli ze prąd stały ma zawsze sztywne 12v dlatego poniekąd nasluchales...
Witam, w przypadku np. tzw. 'starych motocykli' taki efekt wystepuje tylko - jesli ktos ustawil zaplon daleko po GMP, bo wtedy silnik nie ma sily sie 'wkrecac - nie ma mocy' w ogole...Tutaj efekt jest podobny, ale chyba nie da sie w nim ustawic zaplonu po GMP ? Tu stawialbym na zbyt wolno przeplywajace przez kranik paliwo - zdejmnij wezyk paliwa przy...
a moze ktos zna jakieś forum od "miłośników"starych motocykli i samochodów.Ci to dopiero robia cuda z metalurgii .chromuja ,nikluja wszystko i łącza wszystko ze wszystkim!!!
firmy zajmujące się handlem częsciami do takich starych motocykli głównie robionymi na nowo od zera mają takie mechanizmy w ofercie a szpera to nieoceniony wynalazek w takich pojazdach
Raczej dłubię w starych motocyklach ( vide http://jarekstryszawa.w.interia.pl zapraszam). Nie bardzo czuję się na siłach sam grzebać w liczniku- może znacie kogoś pewnego kto się tego podejmie?
Jeśli chodzi o np chińskie gaźniki gy6 4t to tak naprawde bardzo dobre gaźniki nawet membrany smiało dają radę, w 2 t w zależności która wersja jedne ciekną ale wiekszych problemów nie ma. Do starych motocykli wsk komar mz kiepsko z jakościa i regulacją
Witam, przede wszystkim trzeba sprawdzac wszelkie przewody - przechodzace przez 'oczka' w blachach : wchodzace do reflektora, wchodzace do kierownicy, itp., bo w 'starych motocyklach' w pierwszej kolejnosci - przeciera sie/peka izolacja na przewodach, ktore sa 'zagiete' na krawedziach otworow w blachach i pozniej - trze coraz mocniej o 'oczko gumowe',...
Dla potomnych. Ssanie jest jak w starych motocyklach czyli przesłona gardzieli zwiększająca podciśnienie co powoduje zwiększenie dawki paliwa. Po drugie, wajcha ssanie prawie na max w kierunku gaźnika a przepustnica na 3/4. Zapłon to iskrownik, im wyższe obroty tym lepsza iskra. Przewody WN można zaadoptować że starej bemki. Świece dać trój elektrodowe....
To jest czujnik podwójny, jeden dla EFI, drugi do liczników. Stare rozwiązanie, stosowane jeszcze w motocyklach (Honda) na wtrysku. Obecnie informacja o temperaturze silnika jest przekazywana z układu wtryskowego, nie stosuje się osobnych czujników. Teoretycznie czujnik dla wtrysku powinien być separowany od masy, ze względu na powstawanie zakłóceń....
Ja właśnie z jakiegoś rosyjskiego roweru pamiętam 9, 11, 12, 14. 9 i 11 miałem też w jakimś bardzo starym motocyklu. W każdym bądź razie mam w zestawie nasadek te numery, ale leżą raczej jako uzupełnienie kolekcji. W płaskich nie mam, chyba, że w którymś podwójnym.
po prawidłowym podłączeniu Czyli nigdy nie było dobrze ? i zmianie przerywacza Na starym przerywaczu było OK?
Poszukaj informacji o wyważaniu statycznym i dynamicznym silników i jego poszczególnych elementów. Jest sporo o wyważaniu korbowodów. Możesz poszukać także w prasie motocyklowej. Kiedyś w "Świecie motocykli" był wątek o usprawnianiu starych motocykli i tam była poruszana problematyka wyważania korbowodów.
hehehe a kto zarejestrował nazwę Tonsil w Niemczech??? Łozyska Fonica moga być już niedługo bo wniosek o zastrzezenie marki Fonica zlożyła firma Complex SA hurtownik łozysk i własciciel marki łożysk CX :) Zastanawiam sie dlaczego, bo pamietam ich obecnego Prezesa z dawnych czasów to chyba jego hobby były stare motocykle bardziej niz stare gramofony.
a mamcie może jakieś układy do odłączania zasilania, może już ktoś rozwiązał ten problem, bo szczerze nie wiem jak wyłapać moment wyłączenia silnika, od ładowania trochę ciężko bo na wolnych obrotach prawie nie ładuje, a może ktoś wie jak to robiła fabryka w innych maszaynach, bo przecież w niejednym starym motocyklu był zapłon bateryjny,
W starych motocyklach często dzwoni po prostu przepustnica A w jakich konkretnie? I jakim cudem aż tak to tutaj by było słychać? Jak dla mnie, to albo luźne łożyska wału, albo tłok tłucze - luz w cylindrze/na sworzniu?
Drążki skrętne są stosowane w... czołgach. I można znaleźć dość sporo technicznej literatury na ich temat. Sporo na temat parametrów sprężyn jest też w instrukcjach do starych motocykli. Gdzie były często podawane parametry takich, jeśli ktoś chciałby dorabiać jako część zamienną.
napewno fajna jest taka zabawa ze starym motocyklem ale ja narazie nie mam prawka i rodzice nie pozwoliliby mi go kupic dlatego chcialem cos pokombinowac z silnikiem a ze silnik od jawki nie nalezy do najtrwalszych mysle nad jego wymiana...
A kranika "podciśnieniowego" nie chcę, ponieważ nie bardzo miałbym go z czego napędzić: Skuter to Simson SR50. Nawiercasz otwór na dolocie cylindra lub w gaźniku wstawiasz miedzianą rurkę na to wężyk i masz podciśnienie. Rozwiązanie powszechnie stosowane w tuningu i starych motocyklach. Wracając do zaworu elektrycznego nie wiem czy znajdziesz ~20W...
Nie znam motocykla. Ale te stare stratne to mechaniczne. A nowe to 2F i działa to inaczej.
Najprawdopodobniej jest to silnik z jakiegoś starego motocykla marki Triumph. Ewentualnie jakiś Vililers.
Mówisz o Tiz - Amie? Jeśli tak, to ciężko może być. Porównywałeś z prądnicą z m72 lub junaka 07 (krótka Boschowska). Bo oryginał, to raczej rarytas i kosztować trochę będzie. Spróbuj też zapytać w Tucholi. Tam jest zakład naprawiający i przerabiający prądnice ze starych motocykli. Czasem też coś o Tizie pojawia się na forach o radzieckich motocyklach...
Ale jakim napięciem to zasilić, wydaje mi się że powinien to być prąd zmienny bo inaczej musiał bym kręcić wirnikiem żeby powstało napięcie w uzwojeniu.Potrzebne mi przybliżone wartości napięć zasilających dla prądnic 6 i 12 voltowych są to zazwyczaj sprzęty od starych motocykli lub samochodów i po ich uszkodzeniu są problemy z zakupem lub przewinięciem
Dokładnie jak pisze Mongoł. Jednak nie zapominajcie, że jeśli użyjecie układu NE555 do przerywacza w starym motocyklu to spodziewajcie się zakłóceń. Mój przerywacz na bazie NE555 zbierał wszystkie możliwe zakłócenia i bardziej nadawał się na stroboskop jak przerywacz kierunków. Dawałem filtrowanie gdzie się tylko dało, robiłem ekrany z filii aluminiowej....
Czy przesłona 50/50 nie będzie przypadkiem wyzwalaczem na jeden cylinder? Dzielisz koło na 4 i wycinasz co drugą ćwiartkę. A czy nie prosciej bylo by wykorzystac gotowy moduł zapłonu od jakiegos japonskiego motocykla? Gdzie on znajdzie taki moduł do dwusuwa? Poza tym, stare motocykle japońskie mają zapłon bardzo prosto realizowany. A nowe, to już masa...
Do rowerów montujcie Silniki Elektryczne zamiast spalinowych. Silniki od starych motocykli i motorowerów są bardzo zawodne, często się psują i sprawiają dużo klopotow w nieprzystosowanych do tego konstrukcjach. Poza tym jazda jest znacznie bardziej niebezpieczna, niż jazda normalnym rowerem (łatwiej o groźny wypadek). Pamiętajcie, najważniejsze jest...
Racej nie ma ten typ akumulatora i nie ma cewki zapłonowej, to w starych motocyklach było tz. magneto i cewki WN oraz kondensator. Jak pamiętam to często ten kondensator nawalał, albo cewka. Tu masz przykład jak to wygląda od WSK. https://www.olx.pl/oferta/zaplon-wfm-125...
(at)Kaszpir77 Czemu mam odrzucić oldtimery? Kurczę, piękne są takie gs 450, en 500. Aż chce się wsiadać. Czy w takim motocyklu jest dużo rzeczy do naprawy? Jeśli silnik i skrzynia są w porządku (czyli przejadą +/- 5 tys. na 100%) to co jeszcze może się zepsuć? Lagi? Nie mam pojęcia... Pytam, bo po prostu takie stare motocykle bardzo mi się podobają...
Wstrząsy i słabe połączenia ołowiu (elektrod) wewnątrz, chociaż piernik wie czy tam w ogóle jest ołów - wielkie oszukaństwo, bo nawet nie żądają zdawania starych akumulatorów od motocykli...
Mlodzi to by wszystko wywalali. To mi przypomina rozmowe z kolega na temat motocykla. Mowie mu ze chcialbym kupic np MZ 250. On mi ze po co jak to stary motocykl ze slaby teraz to sie kupuje Fazera albo inne nie mniejsze niz 600. A przeciez kiedys MZ to byla maszyna, do tego kosztowala swoje. Jakos kiedys mozna bylo pojechac w daleka trase takim motocyklem....
Witam, mam taki problem mam sygnał dzwiekowy od starego motocykla ktory chce założyć co sie okazalo jeden kabel jest urwany nie wiem co z nim zrobic? I nie wiem co to za cylinder na dole jest przykrecony ? Prosze o pomoc. Pozdrawiam 905282 905283
Po pierwsze skąd w wsce 50 volt?!?!. Przecież powinno być 6! Na tyle są chyba wszystkie odbiorniki. No chyba że to wersja specjalna na kamczatkę.... A diody swiecace w motocyklach to wcale nie takie głupie. Zależy oczywiście gdzie i jakie. Neony i kolorowe diodaki to faktycznie materiał na wiejskituning. Stare motocykle mają z reguły prądnice 6v i nie...
Niestety, żadna z wymienionych lamp się nie nada. W radiostacji tej większość lamp to 2Ż27Ł (pentody z katodami bezpośrednio żarzonymi). Co do jej zasilania - widzę że lubisz sobie utrudniać życie. Mam w tej kwestii 2 propozycje: budowa prostego zasilacza stabilizowanego 2 x 2,5V lub użycie pojedynczego akumulatora kwasowego 6V (na przykład od starego...
Pół roku benzyne wylej. Zatankuj świeżej. Dolałem nowej, niestety dalej to samo. :/ Dodano po 2 Raczej nie, ja bym się przyjrzał czujnikowi obrotów wału. Też nad tym myślałem, ale czy da radę wymienić go samemu? Przyznam, że mechanikiem nie jestem, ale raz czy dwa grzebałem przy samochodach, bardziej znam się na starych motocyklach. Tak na marginesie,...
Pomysł i wykonanie naprawdę godne. Czy wzorowałeś się na gotowym urządzeniu? Zdaje się widziałem na wrześniowym "bajzlu" w łodzi takie coś firmy KOSO. Szacunek dla autora. A tak gwoli debili na motocyklach, mam starą hondę (1980r) obrotomierz kończy się na 12000 obrotów, to biegi mam zmieniać przy 3000 żeby nie hałasować? I nie jeździć w skórzanej kurtce,...
Zależ co chcesz piaskować.Kompresorem który wymieniłeś czyli o wyd.500l/min możesz piaskować małe elementy.Można by rzec,bardzo małe(napisy na szybach,kubkach itp,wielkość stosowanego ziarna-do 0,5mm).Minimalna wydajność kompresora musiałaby wynosić minimum 1000l/min,wtedy możesz zacząć piaskować hobbistycznie(elementy starych motocykli,felgi sam.osobowych...
Który to rocznik? Masz na starym oryginale oznaczenie Shindengena? W starszych motocyklach były stosowane regulatory tyrystorowe stratne i nie powinno być kłopotu z zamontowaniem regulatora od innego motocykla, pod warunkiem że oryginalny a nie nowa podróba wykonana nie wiadomo w której prowincji chin. W nowszych Triumphach były montowane już regulatory...
Widzę że tylko kolega robokop zrozumiał o co tak naprawdę pytam. Może doprecyzuje,mam zestaw tłoków gorzyckich pamiętających komunę,niestety brakuje tylko sworzni,tak tak kupić dziś to nie problem, tylko czy dawniej a dziś nadal zachowane są te same wymiary po ",". Dostosować tulejki w korbowodzie do sworznia to nie problem, obawiam się tylko sytuacji...
gaźnik z elektrozaworem regulującym dopływ paliwa chcesz nazywać wtryskiem Gaźnik to gaźnik wtrysk to wtrysk. O wtrysku piszę dlatego bo od 2017 nie wolno produkować i sprzedawać nowych modeli motocykli bez wtrysku bo nie dostaną homologacji (ciekawe kiedy wprowadzą to na kosiarki i pilarki?). To ograniczenie wprowadzone przez UE spowodowało, że ceny...
Niektóre stare modele motocyklów dwusuwowych z dużym silnikiem, np. DKW, w zasadzie też mają odprężnik. Uruchamiany klamką przy kierownicy. To chyba jednak zależy też od pojemności silnika. Te mniejsze piły łańcuchowe i motorowery dwusuwowe najwyraźniej nie muszą mieć.
Wystarczy. Najlepiej użyć kawałka drutu oporowego ze starej grzałki itp, bo rezystorek musi być małej oporności a dużej mocy.
Witam! Ten silnik miał same wady, zalet brak. Posiadałem kiedyś ten motocykl, więc piszę z autopsji. Trudny, kapryśny rozruch. Kłopotliwy, awaryjny zapłon bateryjny - były wersje z zapłonem importowanym magnetoelektrycznym, ten sprawował się dobrze. Kłopotliwe sprzęgło, delikatna skrzynia biegów. Niska trwałość zespołu tłok - cylinder. Ogólnie silnik...
Przecież jest prawie w dobrym stanie, Doprowadź ją do stanu używalności na oryginalnych częściach, za rejestruj i jak nie chcesz jej to sprzedaj i kup sobie coś do jazdy do pracy. PS Rejestracja jest możliwa przy tak starym motocyklu. Serce mi się kraje jak pomyślę że chcesz ją zniszczyć bo właśnie to byś z nią zrobił tnąc ramę... WSK bym ci podarował...
Nie mam pojęcia umnie było po staremu sory nie pomogę
jeżeli chodzi o ciągnik to tylko sprzęgło zmieniałem i instalacja elektryczną robiłem, nigdy silnika nie rozbierałem bo nie było potrzeby. W starych motocyklach typu jawa 350 mz, wsk to tak. Dodano po 5 czyli muszę zdemontować mechanizm napędu zaworów, a następnie głowice z zaworami? Jak to zdemontyje to zobaczyć uszczelke tak?
przemo_1987 nie pisz głupot. Cewka do działania nie potrzebuje masy. Jej wnętrze jest od masy odizolowane! Popatrz na schematy, które sam zamieściłeś. Jak nie umiesz ich odczytać nie dawaj rad wprowadzających w błąd! filip9519 to czy będzie ładowanie to się okaże. Obawiam się, że nie będziesz umiał tego zmierzyć. W starych motocyklach trzeba najpierw...
Sprawdzałem oferte, ale jedynie co można dostać to przerywacze syrena, trabant, stare motocykle. Jak będę miał chwile wolnego postaram się wyjąć z przerywacza innego drut i jego wlutować może zadziała, póki co zależało mi na tym by powoli skończyć wymiane instalacji. Mam nadzieje, że za link do zdjęć nie zostane zlinczowany, bo to chyba tak lekko poza...
Może jaśniej - jaki to motocykl?Dlaczego mostek? Co ze starą instalacją?
Przychodzę do Was z problemem nad którym zastanawiam się od kilku dni.Mam nadzieję, że jakoś uda się go wspólnie rozwiązać :) Ogólnie sytuacja wygląda tak, że chciałbym poprawić swoją wiedzę na temat elektryki motocyklowej jak i samochodowej ponieważ od jakiegoś czasu mnie to zainteresowało i nie ukrywam, że chciałbym w przyszłości pracować jako elektromechanik,...
oczywiście ze tak! znaczy sie, ze wina tych kabli...? dzizas, tyle czasu juz siedze w starych motocyklach i takie glupoty wyprawiam... remont Junaka na drut i mlotek to sposob skuteczny, ale niekoniecznie rokujacy nadzieje na spokojne uzytkowanie... tu rozwniez popelina lapy obcina. a co do kabla to jaki zastosowac? drut jak w starych byl, ok 1mm,...
Nie, cewka zaplonowa hybrydowa CDI oraz cewka do magneta. Jedyny problem, jaki tu widzę, to srednica zewnetrzna (wycinek okręgu) tej cewki a srednica wewnętrzna starego oryginalnego kola magnesowego (szczelina magnetyczna) Pozdrawiam .
Witaj. Jest możliwość rejestracji starego motocykla jako unikat, nawet jeśli nie posiada się dokumentów. Dzwoniłem do rzeczoznawcy kiedyś w takie sprawie - o ile dobrze pamiętam to koszt około 600 zł
Tego typu żarówki występowały dawniej w samochodach marki "Trabant", wyprodukowanych przed 1983 rokiem. Tylko gdzie teraz znaleźć "Trabanta"...:D. Być może łatwiej będzie wyjąć z tylnej lampy jakiegoś starego motocykla?
Potrzebuję przygotować schemat przetwornicy zmniejszającej napięcie 6 V na 5 V w celu stworzenia ładowarki USB zasilanej instalacją starego motocykla ( zasilanie w nim 6 V) z wykorzystaniem trzech tranzystorów. Mógłby mi ktoś pomóc ?
Są przecież "Weteran Bazary", "Oldtimer Bazary", czyli cyklicznie odbywające sie giełdy z gratami do starych motocykli i samochodów. Najbliższa taka impreza odbędzie się w tą niedzielę we Wrocławiu. Największa odbywa się w Łodzi. Tam na pewno dostanie sie części do tego motorowerka... Z innych uwag: to, czy rozrząd jest napędzany wałkiem królewskim...
Witam, Szanowne grono. Nurtuje mnie taki problem mianowicie czy miernik samochodowy typu UT 107, który wykonuje pomiar obrotów silnika (minimalnie dla silników 4 cylindrowych) poradzi sobie też z wykonaniem pomiaru silnika motocyklowego dwu-cylindrowego? Generalnie chodzi mi o to czy mierząc takowym miernikiem silnik widlasty dwucylindrowy w motocyklu...
Witam, najlatwiej przekonac sie o wplywie 'przyspieszenia / opoznienia' zaplonu - w starszych motocyklach, ktore maja reczna dzwignie przyspieszacza na kierownicy i przy jej pomocy - mozna regulowac moment zaplonu mieszanki paliwowo/powietrznej w cylindrach silnika. Do uruchomienia silnika - opoznia sie zaplon, przyciagajac dzwigienke 'do siebie' i...
A równie dobre jak te z PRLU? Nie, ja kiedyś miałem u siebie i są zrobione z strasznie miękkiego materiału. Nie wiem jak inne "sztuki" i czy to mój był wadliwy. Kopia kosztuję 270zł a regeneracja starego około 100zł nie licząc ewentualnej przesyłki do firmy. Kiedyś regenerowałem i nie było problemu.
Musimy poczekać na Izh. To jego motor i tylko on wie, który schemat pasuje. Chodzi o rocznik motocykla. Schemat tzok jest od bardzo starego, może później były zmiany. Nie śledziłem "kariery" IŻa. Sorry.
Miedzy końcówkami a masą. To jest osobna cewka w metalowej obudowie czy cewka wewnątrz koła magnesowego? Cewka wewnątrz magneta.Dodam że dzisiaj mechanik od starych motocykli sprawdził coś w iskrowniku,zawiozłem cały do niego.Mianowice przejście,miernik połączył z dolutowanym kablem do cewki zapłonowej,drugi koniec do obudowy przerywacza czy też kowadełka...
może nie na temat ale osobiście mam bramę przesuwną takie rozwiązanie daje większe możliwości, zima jej nie straszna, jest zastosowany silnik ze starej pralki połączony z przekładnią ślimakową i ze sprzęgłem więc kiedy nie ma prądu wystarczy rozsprzęglić i można otworzyć ręcznie, przełożenie napędu następuje przez zębatkę na łańcuch ze starego motocykla...
W temacie:http://www.elektroda.pl/rtvforum... post nr11 opisuję jak przygotować sitodruk. Ostatnio zrobiłem koledze nowy nadruk skali szybkościomierza motocykla MZ wyszło bardzo dobrze. Najpierw zdjęcie starej skali, potem to zdjęcie jako podkładka do nowego rysunku ( w odpowiednich proporcjach) w jednym z programów graficznych, wydruk...
Witam, od dłuższego czasu zastanawiam się czy jest możliwa zmiana licznika przy starym motocyklu (linka) na taki elektroniczny? Jeśli jest to na jaki najlepiej? Z góry dziękuję za odpowiedzi :)
Do sporadycznych ładowań raz w roku nie opłaca się robić takiego prostownika, ponieważ składając go będzie on trochę kosztował do tego będzie stosunkowo prosty (chyba że rozszerzymy go o automatykę) oraz ciężki. Oczywiście jeśli ktoś chce to jak najbardziej polecam zrobić Ogólnie to zajmuje się naprawą starych motocykli(czasami trafi sie coś nowszego),...
Pistolet mam taki https://allegro.pl/yato-pistolet-do-pias... . Chciałbym żeby dało się tym sprawnie piaskować. Np koła od starego motocykla itp.
A jakie masz kola ? Zapozycz zaciski od starego motocykla, powierc dziurki na tarcze, przykrec. Zainstaluj uklad hydrauliczny i gotowe. Przydaloby sie zdjecie, zeby to widziec.
Podpowiem rozwiązane mechaniczne, które bardzo łatwo może być zamienione na mechaniczno/elektryczne i może być przydatne w przypadku szamba i nie tylko. Solidny pływak porusza się na dwóch prowadnicach np. z grubego drutu lub na dwóch prętach. W pływaku jest wązka szczelina w którą wchodzi pasek z blachy (lub innego materialu). Ten pasek jest ułożyskowany...
Witam, skoro na nizszych biegach dzieje sie 'podobnie', ale przy wciskaniu sprzegla, to znaczy - ze sprzeglo 'przepuszcza' na najwyzszym biegu, bo wtedy jest najbardziej obciazone / przenosi najwieksze sily / moment, a wyglada - ze sa juz zuzyte czesciowo przekladki cierne. Trzeba by zajrzec do sprzegla, moze na samym koszu sprzegla jest mozliwosc lekkiego...
Witam serdecznie. Kombinuje jak w starym motocyklu z silnikiem typu wsk125 usprawnic uklad zaplonowy. Gotowe sa zestawy cdi ale z pewnych wzgledow go nie chce. Znalazlem stary uklad eliminujacy kondensator jak i wypalanie "platynek" przerywacza : https://ep.com.pl/files/9188.pdf (velleman k2543) kosztuje obecnie 70-100zl - Jaki moze byc pobor pradu...
Witam, remontuje stare motocykle i wiecznie mam problem z rozmagnesowanymi magnesami iskrowników (mają one kształt litery U). Chciałem zlecić wykonanie takiej mognesownicy. Myślę że dla kogoś kto się interesuje elektrką temat dość prosty. Szczegóły do dogadania najlepiej telefonicznie tel. 535112241 Adrian
Hej. Mam stary dowód na właściciela X, który już nie żyje. Rodzina wskazała mi drugiego właściciela, któremu motor sprzedali. Umowa ta, jest zarejestrowana w starych aktach wydziału komunikacji, lecz drugi właściciel nie przerejestrował nigdy motoru na siebie. Kupiłam od niego ten motocykl i teraz moje pytanie czy w wydziale komunikacji nie będą stwarzać...
prędkościomierz motocykl motocykl gaśnie motocykl suzuki
citroen moduł wentylator ekspres delonghi alarmy budowa magnesu
malowanie proszkowe ws504b schemat
Mostkowanie faz w skrzynce trójfazowej - bezpieczeństwo i normy Mostkowanie faz w skrzynce trójfazowej - bezpieczeństwo i przepisy