Witam! Posiadam chiński motorek o pojemności 250ccm i od jakiegoś czasu mam wrażenie, że prądnica niedomaga, bo obciążając ją mocą ok. 100W (z przodu 35W+2x5W, kierunki po 15W i tylne światło z 35W) na wolnych obrotach (ok. 2000) napięcie na wskaźniku spada poniżej 12V, więc akumulator nie jest doładowywany. Na początek chciałbym sprawdzić, jak sprawuje...
Witam. Stator z 8 cewkami, 2 odizolowane. Oznaczenie przewodów żółty i biały w jednej wtyczce, osobno czarno-czerwony do 2 cewek izolowanych. Proszę o informację jak one są podłączone? Te 2 izolowane mają jeden koniec do masy /obudowy/ i drugi koniec czarno-czerwony kabelek. Natomiast pozostałe cewki pomiar żółty i biały kabel mają przejście, ale nie...
Pacjentem jest chiński skuter 4T Baotian bt49-5 na silniku 139qma. Po zagrzaniu kiedy odłaczy się ssanie - gaśnie na biegu jałowym jak podjeżdżam do świateł i muszę ciągle dodawać gazu manetką aby motor pracował - myślę że traci iskrę. Jak zapalę co robi z trudem - dodam gazu pracuje i muszę gaz trzymać na wyższych obrotach. Cewka nowa, świeca nowa,...
witam postaram się zwiężle buduje ładowanie do ruskuego sprzętu, k-750 zamiast oryginalnej prądnicy 6v zestaw z allegro 12 cewek 1 faza wszysztko idzie pięknie -poleglem na regulatorze napięcia cewki zmasowane do obudowy, podłączenie ze schematów z neta skutkuje piękne białe śweiatła tylko na ładowanie akumulatora nic nie idzie ,gdyby ktoś bardziej...
Witam wszystkich, zakupiłem wszystko co jest potrzebne do złożenia zapłonu CDI który chce zastosować w mojej wsk 175 . Jedynym problemem jest stator gdyż z tego co wiem oryginaly zapłon CDI posiadał kiepskie ładowanie i trzeba przerobić lub przelutować odpowiednio cewki. Instalacja ma generować 12-14,8V - 150 czy 180 wat/ ładowanie trójfazowe. Prosiłbym...
hmm, to i tak będzie. Może mi sie uda jakoś sprzedać ten nie właściwy reg i stator. Dziękuje bardzo za szybką odpowiedź i pozdrawiam :)
Po pierwsze do Keewaya są dedykowane statory. Nie pamiętam czy jest jakaś różnica w złączach. Generalnie problem polega na tym, że układ zapłonowy nie chce współpracować z innymi modułami zapłonowymi, możliwe więc że również stator od zwykłego chińczyka nie będzie działał w Keewayu (albo silnik nie będzie odpalał, przerywał, kichał). A co do świateł...
No tak. To przeczytałem wcześniej ale mi chodzi o iskrownik....
Impulsatory 4T a 2T mają zwykle odwróconą polaryzację sygnału. Statory muszą być fizycznie takie same, tj. ta sam średnica rdzenia, te same ustawienie otworów względem cewki zasilającej CDI. Pnadto trzeba zwrócić uwagę na budowę uzwojenia alternatora, ponieważ przerabianie instalacji i regulatora nie ma sensu. Poza tym, nie ma problemu z zakupem statora...
Porównaj oryginalny stator z (chińskim) statorem od Romet Zetka, indeks Wilmatu AI22504. Ewentualnie szukaj statora z innych chińskich silników skopiowanych z CB-125 (rozrząd OHC), chyba Zippy takie miały. Oryginał widzę na niemieckim ebayu w stanie kompletnego szrotu w szokującej cenie 80 euro... BTW. Simson Schikra, a nie Schikre.
Sprawdziłeś, czy kolejności przewodów w złączach się zgadzają? Mogą być wpięte na odwrót. Natomiast brak świateł może być spowodowany tym, że zakładasz stator przeznaczony do świateł z akumulatora (uzwojenie bezmasowe, dwa przewody żółte) do instalacji w której światła są zasilane z alternatora (żółty+biały). Przy zastosowaniu statora o innej ilości...
Witam! Zamierzam wymienić podstawę iskrownika i mam przy tym pytanie do znawców tematu: czy cewki powinny masować ze statorem czy raczej powinny być odizolowane? Nie chce sie sugorowac tym jak tam jest zrobione do tej pory a stator jest w takim oplakanym stanie ze ustawienie zaplonu graniczy z cudem. Nie mogę znaleźć takich dokładnych informacji. Proszę...
Ok, sorry za przerwę - nie było czasu zajmować się ogarem. Sprawdziłem stator w/g powyższych wskazówek i faktycznie na czerwono-czarnym wcale nie było przejścia. Wymieniłem iskrownik i pomogło. Iskra się pojawiła ale ogar dalej nie pali. Zanim wsadzę łapy w zawory i gaźnik chcę mieć pewność co do zapłonu. Sprawdziłem moment zapłonu przy pomocy lampy...
Cześć mam problem z światłami w zipp pro 50 . Mianowicie żarowki jak dodaje gazu przygasają na voltmierzu pokazuje 7,8V , ładowanie w granicy 12,78V przy 4000 tyś obr. Zakupiłem nowy regulator ale to nic nie dało , patrzyłem do iskrownika i widać że ktoś grzebał , oczywiście zamiast zarobić koncówki poskrecał byle jak 😕 . Kupiłem nowy ale w...
Tam nie ma iskrownika, tylko alternator trójfazowy. Zapłon jest typu DC-CDI, więc zasilany z akumulatora. W statorze masz jedynie impulsator.
Świece mam nową, cały stator razem z iskrownikiem mam nowy, do zapłonu nie zaglądałem bo jak był na chodzie to wszystko śmigało a stator przykręcilem do starej podstawy więc zapłon nie powinien się przestawic, kabel WN jest dobry i nie ma przebicia
Możesz poszukać telefonu gościa z Dukli nazywa się Misiołek i on jest w stanie przewinąć taką cewkę ( mi nawijał cewki do statora drucikiem 0.08mm :D )
Według tego co jest dostępne w internecie, instalacja zapłonu oraz stator wyglądają następująco: Widoczne są cewki zasilające CDI, które raczej powinny mieć nieco więcej niż tylko 4.5Ω. Schemat modułu zapłonowego od Suzuki Katana LC 50 wygląda następująco: Aby to potwierdzić istnienie układu zwiększającego napięcie, należałoby wykonać pomiary przy...
Przecież to klasyczny układ CDI z cewkomodułem (tak lubią włosi). Więc vwpassat nie jest prawdą, to co piszesz, że cewka na statorze jest cewką zapłonową. Z tego co widzę, jest to układ z jedną cewką, bo nie widać cewki wyzwalającej.
Stary silnik, nowy silnik - raczej na odwrót. Masz skuter zapłonem nowego typu (DC-CDI) stosowanym od 2004 roku. Musisz zamienić stator i koło magnesowe z oryginalnego silnika. Poza tym zmieniasz silnik AC na LC, a w Neosie nie było wersji chłodzonej cieczą. Wątpię nad opłacalnością wymiany silnika nad wymianą wału korbowego i dwóch części wariatora...
a czy takie koło i stator bedzie dobry ?
Wszystkie sugestie sprawdzone. Magneto 84mm ma magnesy o większej długości, więc wydaje mi się, że sugestia producenta o zamienności statora jest chyba błędna. Podczas rozruchu czasami się klei więc chyba zapłon nie tak. Czekam na stator 79mm z impulsatorem i poinformuję o rezultacie. Chociaż problem z przegrzewaniem cewki statora pozostawiam jako niewyjaśniony.
Stator 6-cio cewkowy Niebiesko-biały impulsator (Czujnik położenia wału) -> do modułu Zielony - masa Czerwono-czarny cewkA WN żółty - regulator napięcia biały - regulator napięcia Czyli instalacja w skuterku do przeróbki.
Na początek weź multimetr i przedzwoń uzwojenia czy nie są przerwane lub przebite na masę. Z tego co wiem to w tych quadach jest tak, że światła mają wspólne uzwojenie z ładowaniem, ale świeca bezpośrednio z generatora bez prostownika i regulatora napięcia po drodze. Jeśli uzwojenia dobre i Magneto nigdzie nie ociera o stator to następnym elementem...
Witam,właśnie dzisiaj dostałem spowrotem zapłon który oddałem na gwarancję.Działa,okazało się że zepsuty był stator pod magnetem.Wymienili na nowy.Teraz napięcie jest i iskra na świecach również.Mam jeszcze pytanie odpaliłem na chwilę jawę ale strzela w gaźnik i po chwili gaśnie.Odkręciłem świece a tam sucho.Podlałem trochę benzyną i odpalił na chwilę...
Moduł jest zasilany z cewki, tak było wcześniej i tak jest teraz. Jeszcze jedno pytanie przy wicagnietym statorze na cewce prądowej czyli czarny przewód z czerwonym paskiem do masy ma 340 Om ale jak już założę stator i skręcę do magneta to nie pokazuje kilka tylko Om, może tutaj jest przyczyna? Dodano po 7 Shchemat taki jak tu tylko ja nie mam dwóch...
(at)darekprzybysz Mam pytanie jak to podłączyłeś, bo z statora 8 cewkowego wychodzą dwa przewody do modułu zapłonowego, jeden od impulsatora a drugi do cewki zasilającej cdi, jeżeli dobrze kminie to jeden z tych żółtych przewód podłączyłeś pod właśnie pod przewód który idzie właśnie do zasilania cdi, drugi do zasilania świateł a trzeci w miejsce białego...
Zawsze w instalacjach elektrycznych italiańskich skuterów był doprowadzony przewód masowy do tego złącza, ale w statorze go nie było. Masa iskrownika (i silnika) zależała od przewodu masowego rozrusznika (konektor oczkowy przykręcony pod śrubę mocującą rozrusznik). W statorze od chińczyka masz teraz zielony przewód który dodatkowo łączy masę instalacji...
Witam . Z uwagi na brak wiedzy jak i doświadczenia nie jestem w stanie sam rozwiązać swojego problemu jak również nie chce ryzykować , żeby dopiero narobić biedy. Jak można zauważyć na zał. foto1 mam 2 x żółte przewody a w kostce 1x żółty i 1 x różówy ( zielony biegnący oddzielnie jak i dwa pozostałe kolory przewodów w kostce ok) . Będę wdzięczny za...
Cześć. Jako iż przekopałem się przez tysiąc wątków- bezskutecznie, postanowiłem założyć wątek. W mojej maszynie brakuje mi ładowania, po kilku dniach od naładowania prostownikiem akumulator jest rozładowany. Napięcie akumulatora w zależności od stanu naładowania wynosi od ok 12V do 12,5V po przygazowaniu. Regulator napięcia wymieniony - bez zmian. Napięcie...
Sprawdź luzy zaworowe. Jak wyżej kolega radzi, jeszcze może być: stator iskrownik. Ja tak miałem jak silnik się zagrzał to gasł, lub przejechał od 1do 3km , w zależności od temperatury otoczenia i gasł, po odczekaniu paru minut jechał dalej. Robiło się przebicie jak się zagrzał , głupiał moduł i nie było iskry.
Witam , a taki oscyloskop jak ten Mini oscyloskop cyfrowy DSO150 jyetech DSO Shell Może być ? A iskrownik mam taki myślę że to jest AC DCI Bo na tą chwilę quad nadal nie działa znalazłem na allegro iskrownik ale nie mogę znaleźć impulsatora o podobnych wymiarach jak ten stary. Pozdrawiam.
I te 2 zarówki 35W świecą jednocześnie? Takiej mocy żarówki były fabrycznie? Obawiam się ze dla typowego cinskiego magneta 75W obciążenia światłami to będzie zbyt wiele, z reguły jest jedna żarówka 35W a i tak bilans energetyczny jest "na styk". No tak. I zauważyłem też, że plastiki reflektorów lekko już pożółkły. Pewnie od ciągłej jazdy na światłach....
Witam chciałbym się was spytać czy jak założę sportowy iskrownik (zapłon) przystosowany do mojego Loncina to czy będzie miał odcięcie? Proszę o poradę! z góry dzięki. Oto link sportowego zapłonu: sprzedajemy.pl/stator-iskrownik... Sory że w tym temacie, ale nie mogłem znaleźć odpowiedniego.
Nie wiem jak jest zbudowany stator iskrownika-nie mogę namierzyć żadnego schematu z 6 kablami na wyjściu ,bo bym sobie dał radę . W ostateczności go otworzę i zobaczę jak te cewki są połaczone. Jeżeli 3-ci na światła -to co z pozostałymi dwoma wg twojej teorii? 1 i 2 żółty idą na regulator i jeden daje DC na ładowanie *po regulatorze ,a drugi AC na...
Ustawianie zapłonu WSK3, 125ccm. (źr. książeczka "MOTOCYKL WSK Pojemność 125ccm Instrukcja obsługi 79r") [...] Po zdjęciu prawej osłony silnika sprawdza się rozwarcie styków przerywacza, obracając w tym celu wirnik prądnicy-iskrownika najlepiej przez pokręcanie ręką. W razie potrzeby rozwarcie styków reguluje się przez zluzowanie wkrętu ustalającego...
Potrzebuję pomocy. Kingway fenmari 4t 139 qmb przerobiony na 80c W ostatnim czasie skuter nie miał mocy i ogólnie nie za dobrze działał. Postanowiłem powymieniać trochę części na nowe bo od kilku lat nie zaglądałem do nich. Wymieniłem. gaźnik filtr powietrza filtr paliwa króciec gaźnika stator z iskrownikiem moduł zapłonowy cdi ac regulator napięcia...
Tak jak widać na zdjęciu, zewnętrzny impulsator. Ten zapłon pochodzi z chińskiej podróby silnika AM6 stosowanego m.in. w CPI. Z tego co słyszałem to nie da się go nawet zamontować do silnika Minarelli AM6, nie wiem jakie są różnice, ale z pewnością jedną z nich jest brak mocowania impulsatora. Druga sprawa, alternator który jest sprzedawany na Allegro...
Na module zewnętrznym cewka świeca działa robi iskrę, przypadkiem w na tyle dobrym momencie że silnik odpali, ale jest to moduł na 4 kable do silników 4t z odcięciem zapłonu i zmienym kątem zapłonu co się kończy rozjechaniem iskry powyzej 3000 obrotów i niestabilna praca na niskich. Nawet nie idzie ustawic gaźnika. Dostałem to że śmieciami do tego rozebranego...
Witam wszystkich, znalazłem przyczynę, lecz nie jest to błaha sprawa... Dzisiaj spróbowałem jeszcze raz ustawić kąt wyprzedzenia zapłonu i spróbowałem z metodą na bibułkę. Zamiast świecy wkręciłem przyrząd do ustawiania zapłonu, ustawiłem wał w punkcie ZZ i następnie cofnąłem go o 4,5 mm. Na karter oraz magneto nakleiłem paski taśmy i naniosłem znaki....
Panowie, dziś posprawdzałem miernikiem przewodnictwo, czy gdzieś nie ma urwanych przewodów itp, sprawdziłem schemat zgodnie z tym co znalazłem w sieci. Wygląda ok. Dziś odpaliłem go tak samo, tzn. Z przewodów WN na włączonym silniku auta. Zrobiłem kilka kółek, obroty w nim trochę szalały po kilku kółkach, ustawiłem gaźnik.. Zrobiłem kilka kółek i zgasł...
Wiec tak sprawdziłem napięcie na aku wynosi 12,54.A co do sprawdzenia czy z silnika wychodzi prąd nie mogę tego zmierzyć ponieważ jak wcześniej napisałem pojawił się problem nr 2 mianowicie na świecy raz iskra jest raz jej nie ma.Czy to może być spowodowane ty ze stator iskrownik prądnica jest zepsuta?? Dodano po 5 A co do połonczenia masy wszystkie...
A może by tak prościej? prądy napięcia.... Najprostszym sposobem jest pomiar pod obciążeniem. Układ zap. w Pana przypadku nie jest zależny od acu, więc: -wykonujemy przyrząd pomiarowy :) w postaci żarówki 35W 12V ( 6V zależy od instalacji) do której są przylutowane kabelki i tu są dwie możliwości układ z masą czy bez. Sposób sprawdzenia: Masowe cewki...
Witam. Jak działa zapłon w tgb acros. Można go znaleźć na allegro pod tytułem STATOR ISKROWNIK MAGNETO TGB AKROS ACROS LASER 50 Kupiłem taki na allegro z zamiarem zaaplikowaniem go do swojej katany, tylko wystąpił jeden problem na magnecie nie ma wybrzuszenia które daje znak impulsatorowi który daje impuls do cewki. No i nie wiem jak to wszystko działa...
Do kierunkowskazów led są specjalne przerywacze i taki sobie kup powinieneś od razu kupić do kompletu, a ten co masz jest pod konkretne obciążenie aby żarówki nie za szybko mrugały i nie za wolno. Ten przerywacz zostaw w spokoju. Dodatkowo jeżeli chcesz w samym liczniku zastąpić żarówkę na led to musisz połączyć szeregowo z nią rezystor, musisz obliczyć...
Proszę Pana a cewkę/stator/iskrownik (różne nazewnictwo) podmień i sprawdź czy to rozwiąże problem zamiast pruć elektryke i szukać dziury w całym. Moja praktyka pokazała, że to najczęściej daje o sobie znać.
Witam, zacznę od początku. Jechałem na quadzie, nagle zaczął przerywać na wysokich obrotach, po dojechaniu do domu na 2 dzień już nie chciał odpalić.. dodam, że iskra zawsze była mala i czasem zanikała ale odpalał. Wymieniłem: Stator, iskrownik, moduł, cewka, świeca. Problem nadal nie znikł więc wywaliłem starą elektrykę, bo była trochę jakby przypalona,...
Sprawę udało się rozwiązać, otóż muszę zakupić inny stator/iskrownik wraz z magneto aby mieć minimum dwie cewki zasilania a jako przetwornicę wykorzystałem zwykłą ładowarkę od laptopa która na wyjściu daje mi stabilne 12.4 V i (rzekomo, bo jeszcze nie mam jak sprawdzić) 5 Amper. Wejście to 100-240V 1.2 A ale na jałowym już zaczyna działać :) Dziękuję...
Czy jest zalany żywicą. i zadzwoń tutaj. Zobacz jeszcze tutaj może podpasuje.
Hej, żeby nie robić referatu postaram się skrócić z moim pacjentem do minimum. Pacjent to chiński kochany cudowny bo oszczędny i badziewny Keeway Flash... Czeluści internetu na jego temat są wręcz puste... Objawy - Przepalające się żarówki, Brak ładowania akumulatora (podpięty aku/ odpięty aku) Reanimacja wstępna - Wymiana regulatora na nowy (x2) Wymiana...
Witam. Chciałbym przedstawić swoje ostatnie dzieło i zarazem swoja pierwszą VTTC. Powstała na rosyjskiej lampie 6P45S - udało mi się kupić NOS w bardzo przyzwoitej cenie. Układ jest prawie kopią ze strony: Zmiana układowa to symetryzacja żarzenia względem masy za pomocą dwóch rezystorów 47Ω 6W. Cewka załączana jest przy pomocy przerobionego ŁUK15....
Dziekuję za pomoc. a jak jest jescze z tym impulsatorem? mam takie koło magnesowe i iskrownik.
Witam wszystkich. Mam problem ze swoim skuterem Romet C1 Via City S13 od 2 tyg borykam się z brakiem ładowania. Zaczęło się od tego że wykręciła się śruba z magneta i rozwaliła stojan/stator. W efekcie brak iskry, cóż trzeba było kupić nowy, tak też zrobiłem. Kupiłem również stator 8 cewkami, lecz miał inną kostkę. Mechanik ją przerobił, stwierdził...
W twoim skuterze nie ma żadnego iskrownika. Zapewne jest stator i moduł CDI. Co to za teoria z minusem na fajce ? Przyczyny nadal nie znalazłeś bo brakuje ci wiedzy i doświadczenia jak to pomierzyć i sprawdzić. Jeśli popełniasz do tego jakiś czeski błąd to możesz sobie podstawiać wszystko w nieskończoność. W niektórych skuterach iskrę potrafi odcinać...
xbandy ( tprzemo ), piszę tutaj bo akurat gg nie działa a na forum nie można pisać. Czy przy podłączeniu Twojego iskrownika z drugim Simsonem połączyłeś masy między Twoim a drugim Simsonem? Bo jeśli nie, to prąd nie mógł przepływać. Jeszcze mnie zaciekawił problem opisany na drugim forum, że jak zamienisz przewody z iskrownika to pojawi się raz iskra....
Regulator jest taki, jaki powinien być przy tym silniku, z tym statorem. Załączam link do schematu elektryki, bo możliwe że nie wszyscy go znają. Iskrowniki są 2 cewkowe i 6-cio cewkowe-ja posiadam ten drugi typ. I zaznaczam-światła są zasilane z odczepu żółtego przewodu wychodzącego z iskrownika! Prąd idzie sobie do regla, ale przed nim skręca sobie...
nie w każdym iskrowniku simsona jest tylko jedno napięcie, zależy jaki masz ten iskrownik-prądnicę-zapłon różnie to zwią, w jednym jest całkowite 12v w innym 6v a jeszcze w innych są mieszane np zapłon 12v a ładowanie i akumulator 6v i masa jeszcze innych mieszanek , fabryka takie wypuszczała no i ok , a co jak ktoś sam jeszcze zmieniał którąś cewkę...
Nie kręci rozrusznika na przycisk ponieważ elektromagnes jest zepsuty lub przycisk. Najpierw musiałbyś sprawdzić takie rzeczy : 1.Iskrownik. 2.Cewka zapłonowa. 3.Kable i kostki. 4.Masa. 5.Świeca. 6.Moduł zapłonowy. Sprawdź bo jak dalej nie będzie iskry to nie wiem. Jak to sprawdzić : - Moduł zapłonowy -miernik ustawiamy na ACV20.Odłączyć przewód żółto-czarny...
Witam, Odkopuję stary temat ale mam dokładnie ten sam problem w podobnym pojeździe i tym samym module CDI jak i schemacie instalacji. Proszę o instrukcję co i jak mam sprawdzić bo nie mam iskry. Zmierzyłem rezystancję cewki zapłonowej i strona pierwotna (zasilająca) ma około 0,8-1,2ohma a strona wtórna 4k ohma. Wartości napięcia zasilającego nie jestem...
Bashan 250 ma problem z iskrą wymieniałem całą elektryke, świece, cewke, moduł, oraz stator i impulsator i nadal nie ma iskry. Przy kręceniu silnikiem napięcie na kablu czarnym z żółtym paskiem wchodzącym do cewki jest ale nie wiem czy nie jest ono za małe bo gdy dotknę cewki podczas kręcenia plusem z akumulatora iskra raz przeskoczy i gdy miałem jeszcze...
Witam. Należy jeszcze sprawdzić fajkę świecy , może jest przerwa lub w jej obwodzie , a na drugim miejscu podejrzewałbym iskrownik-stator.
Witam posiadam skuter bajaj i mam takie pytanie uszkodzony iskrownik-cewka na statorze da się przerobić na impulsator,bez tej cewki bo jej nie idzie kupić pozdrawiam
Witam. Ten stator 12 cewkowy to stator 3 fazowy stosowany w instalacjach gdzie wszystko jest zasilane napięciem stałym DC, cały generowany prąd ładuje akumulator a zapłon musi być realizowany na module DC-CDI. Do statora musi być dobrane magneto z odpowiednią ilością biegunów bo inaczej moc użyteczna prądnicy spadnie zamiast się zwiększyć z powodu braku...
witam, przepraszam ze odświeżam, ale czy iskrownik, a stator z impulsatorem to nie jest to samo? też mam słabą iskrę i chciałem wymienić iskrownik, po czym czytam tutaj ze on wymienil iskrownik a wy mu radzicie wymienic stator, a ja bylem przekonany ze to to samo. Dodam ze wymienilem cewkę, moduł cdi, świecę, a iskra nadal jest słąba, skacze, pojawia...
Witam, wie ktoś jak przerobić moduł zapłonowy w tym quadzie, udało by się wystawić moduł z chańskiego quada ? Z ceki wychodzi 4 przewody dwa idą do do modułu i jest w nich przy kręceni rozrusznikiem około prąd zmienny 50v i dwa żółte które idą do regulatora. Impulsatora nie mam więc i tak musiałbym jakiś dobrać. schemat instalacji Albo użyć modułu na...
Tak jest dobry, zmieniłem go od działającego quada, w poście pomyliłem właśnie ten stator z przerywaczem. Dodano po 2 Chociaż gdy loncin raz odpalił to było spięcie w kablu od statora ponieważ kabel nie był zaizolowany, dotykał magneta i gdy zdjąłem magneto to iskra przepadła, ale w kablu od statora jest prąd i to dobry. Impulsator zmieniłem od starego...
Prąd w postaci 0,02-0,05 dochodzi do cewki, czasami rośnie do 2,0, ale to rzadko Prąd z iskrownika zasilający moduł - 2,0V- 3,0V Wydaje mi się ,że tutaj masz problem, jeśli chodzi o cewke WN.To prąd czy napięcie? Jeżeli napięcie to jest za małe. Podstawą jest zrozumienie zasady działania i tak rozwiążesz każdy problem, ja zawsze lecę od początku sprawdzam...
Witam. Mam taki problem z moim Simsonem, że pewnego razu rano odpalam a tu coś tak jakby by był zalany. Ale w końcu dało się przejechać i po powrocie chciałem znowu odpalić simka. Iskra wtedy była ale bardzo słaba. Kupiłem więc nowy moduł. Patrzę czy jest iskra - jest. To zakręcam świecę i kopię. Za pierwszym razem trochę chwycił i natychmiast zgasł....
Aby mieć iskrę musisz podłączyć: ISKROWNIK: 1. NIEBIESKO BIAŁY - IMPULSATOR? Tak 2. CZARNO CZERWONY - CEWKA IMPULSATORA? Nie - cewka zasilająca CDI Te dwa przewody łączysz bezpośrednio z modułem zapłonowym, z tymi samymi zgadzającymi się przewodami. MODUŁ: 3. POMARAŃCZOWY? Cewka WN (czarny konektor) 4. CZARNY? Masa (zielony konektor) 5. CZARNO BIAŁY?...
Witam. Mam skuter chiński , miałem w nim silnik 139QMB, ale teraz mam nowy z oznaczeniem 1P39QMB. Kablami od statora się różnił tylko tym ,że jeden kabel czarno-czerwony co szedł do modułu ze statora przez złączkę miał taką samą jak ta od instalacji skutera i musiałem polutować , reszta kable od ładowania i impulsatora pasowały. I problem jest taki...
Gdzie jest ten stator? Obok magneto? nie wiedziałem nawet że jest takie coś jak stator jestem amatorem jeśli chodzi o takie rzeczy Dodano po 37 Wydaje mi sie ze ja nie mam iskrownika bo mam moduł ale nwm
Napięcie mierze na masie silnika i przy przewodzie regulatora. Stacyjka już pominięta. Podłącze Jeszce przewód masy od statora bezpośrednio do regulatora. Ale wątpię żeby to pomogło. Dodano po 4 Regulator reguluje prąd na żarówki. Swieca ok tylko tak jak by nie prostował napięcia na akumulator. Odciąłem czerwony przewód od regulatora i w jego miejsce...
Witam Otóż kupiłem cewko moduł i stator to mojego AM6, po podłączeniu brak iskry Silnik AM6 Iskrownik DUCATI ENERGIA Cewko moduł Magneto na rozrusznik proszę o pomoc w ustawieniu tego wszystkiego tak żeby pojawiła się iskra, na zdjęciach poniżej przedstawiam mój zestaw, proszę o pomoc Dokupiłem magneto Ducati Energia czy teraz może ktoś mi pomóc w ustawieniu...
Witam, Nie chciałbym zanudzać, dlatego opiszę problem najzwięźlej jak się da. Posiadam skuter Gilera Runner SP50, rocznik 2008 (nowa buda). W skuterze doszło do zatarcia cylindra i musiałem sobie jakoś z tym poradzić. Po zamontowaniu nowego, przez jeden dzień (jazda do i z pracy) wszystko było dobrze. Co ważne, tego dnia pracowałem na drugą zmianę,...
Witam. Zakupiłem do mojego simsona ze sklepu internetowego JackMotors zapłon elektroniczny Ducati Energia i mam problem z jego podłączeniem ponieważ opisy na cewkomodule nie zgadzają się z tym czego spodziewałem się po schemacie którego nie dostałem wraz z kompletem. W skład wchodzi: iskrownik Ducati Energia, koło magnesowe Ducati Energia, cewko - moduł,...
Witam, mam taki problem ze skuterkiem Romet 757 premium 2T 50/70 (cylinder, tłok zmieniony z 50 na 70) a mianowicie. skuter po zmianie cylindra normalnie ładnie chodził i po postoju przez noc zniknęła iskra. Wymienione na nowe zostały: moduł zapłonowy, cały iskrownik/stator wraz z podstawą, cewka WN, impulsator i dokładnie też sprawdziłem wiązkę i nic,...
Nabiegunki cewek był przetarte. Jest to koło stare tylko jak odkręciłem czerwonym kołem jest zaznoczone gdzie puściły nity. Stator jest w deklu. Kołki są w dobrym stanie. W tym kole magnetycznym starym zauważyłem że jeden magnes jest pęknięty. Zdjęcia dośle później bo nie mam czym zrobić, a schematy szukam tyle czasu i nie mogę znaleść tak samo jak...
1. Silniczek chodzi bez najmniejszych problemów na biegu jałowym. 2. Iskra jest piękna błękitna i mocna nie skacze po świecy. 3. Wchodzi, ale także przerywa, próbowałem bez napędu, został pasek ściągnięty. 4. Tego to nie robiłem, gdyż wymieniałem cewki i moduły. Może iskrownik, stator wymienić?
Zapewne siedzi - siedziała tam chińska podróbka minarelli, a więc stator posiada 7 cewek. Dokładnie tak wyglądający iskrownik: Co do problemu to zmierz rezystancję cewek i porównaj z serwisówką 125. A z czego dokładnie został przełożony ten silnik?
Drodzy forumowicze, Kupiłem chiński silnik do motoroweru o poj. 125cc, zamontowany, wszystko ładnie działa, pierdzi, jeździ, zrywa asfalt. Problemem jest natomiast kwestia ładowania aku - a raczej jego brak. W pierwszej kolejności wymieniłem regulator, ale to nie rozwiązało w żaden sposób problemu. Gdy sprawdzam miernikiem napięcie przy zapalonym silniku...
Witam, od kilku dni mam problem ze skuterem moto - magnus carave 2009r. 4T 80ccm poj. silnik się dusi, przerywa u tzw ."fachowca" stwierdzono, że problemem jest cewka wyzwalająca (ta z fajką) wymienił ją i było dobrze, pojechałem do domu, jednak wieczorna przejażdżka zakończyła się niemiłą niespodzianką tzn. po przejechaniu 14 km silnik w pewnym momencie...
Tutaj masz cały komplet :
W niektórych wersjach simsona żarówka przednia ma 35W , cewki na statorze mają inne parametry i w tych modelach cewka WN jest zasilana z akumulatora. W ŻADNYM ori Simsonie NIE było zapłonu bateryjnego! Najpierw najbardziej typowe iskrowniki z podwójną cewką (jak w Romecie) potem iskrownik z wydzielonym transformatorem (tak to działa) WN czyli przez...
Witam. Jeśli nie ten dział, to proszę o przeniesienie. Buduje doświadczalnie mini agregat prądotwórczy, którym chcę zasilić kilka urządzeń działających na 24V przez przetwornicę podnoszącą napięcie i jednocześnie ładować akumulator samochodowy 12V. Od strony technicznej poradziłem sobie i uzbroiłem silnik hondy gx25 w rozrusznik, zamocowałem koło zamachowe...
Schematu szukalem, ale ja nic nie znalazlem. Nie wiem czy jest w nim stator bo to inaczej iskrownik tak? Cewek tez chyba nie ma, bo to silnik jak od samochodu z tego co mi wiadomo od jakiegos mitsubishi. Jest tam normalnie alternator jak w samochodzie.
I jeszcze ten zapłon cały sterownik jest mniejszy o ok 1,5 mm od orginalnego i jak popu szczę te dwie śruby od mocowana iskrownika to on opada Podstawa zapłonu to bezużyteczna podróba, która ma średnicę 108-109 mm, gdzie powinna mieć średnicę równą 110 mm. Pewnie także cały zapłon to chińska podróba. Druga sprawa to gniazdo podstawki w karterach które...
Witam mam problem mianowicie chodzi o mocowanie kondensatora w obudowie statora . Podczas odpalenia silnika cały się rusza i iskrzy . Czy macie może jakieś pomysły aby to usunąć . Ja jako sam kondensator wyciągnąłem i przymocowałem do ramy ale tam rdzewieje . Czy jest sens kupować nowy iskrownik . Proszę o poradę
Odlutowałem impulsator i odkreciłem iskrownik okazało się że przewód który szedł od impulsatora był przyszczypniety w obudowie pod śrubką od statora, zlutowałem, zamontowałem i iskra jest, pomijam fakt że skuter nie chce zapalić ale teraz to już będę szukać gdzieś indziej niż w elektronice. Dziękuję wszystkim za pomoc. Tak na przyszłość, jaki powinien...
Czyli masz uszkodzony iskrownik stator bądź zle zamontowany i Magento źle dolega sprawdź klin na magnecie może masz zerwany miałem tak w quadzie
Witam, pokaż na zdjęciach jak to wygląda, może być też już cewka uszkodzona, jakiś trefny egzemplarz się trafił, szkoda że piłowałeś bo teraz może być trudno z reklamowaniem wadliwej sztuki. Kupiłem nowy zestaw tzw. iskrownik czy moduł bo cewki typowej tam nie ma + stator z magnesem i dalej jest to samo ociera i brak iskry . Wiem ,że chińskie ale żeby...
Z czego tam światła drogowe są zasilane ? Z osobnej cewki ,,magneta"- statora ? Na 99% to jest ten sam układ ładowania jak w skuterach chińskich. Wychodzą dwa przewody z iskrownika - biały i żółty. Regulator pełni pewnie również funkcję ogranicznika napięcia dla oświetlenia.
Nowe Magneto iskrownik oraz regulator Magneto Iskrownik I zaraz dam link do regulatora, może w nim jest problem ? Dodano po 4 Regulator stary miał czarną wtyczkę a ten nowy ma białą To jest ten regulator co mam teraz czyli ten nowy
nie mam starego iskrownika, poza tym wydaje mi się że są inne w budowie napewno impulsator się w nich różni gdyż w tamtym był mocowany od dołu i kable wyprowadzone dołem a w 154fmi impulsator mocowany od góry kable dołem Dodano po 4 na jednym zdjęciu widzimy stator z impulsatorem 154fmi a na drugim impulsator 1p154fmi