Nie ma znaczenia. Stator tutaj służy wyłącznie do ładowania akumulatora. Tyle że uzwojenie nieciekawie wygląda, ślady przegrzania, prawdopodobnie jest uszkodzone.
Motocykl posiada elektrostarter i akumulator, czy tylko i wyłącznie kopstarter? To jest oryginalne EC, czy SM, czy może EC przerobione na SM? W zależności od wersji i od tego czy pojazd posiada rozrusznik elektryczny zależy też jaką posiada instalację elektryczną, alternator i regulator napięcia, a czasem także i moduł zapłonowy. Stator wygląda na wersję...
Ty w tym modelu masz chyba światła zasilane z akumulatora - dlatego musisz mieć stator z uzwojeniem tzw. bezmasowym. Stator który kupiłeś zapewne jest przeznaczony do silników na licencji Hondy, ze zwykłym zapłonem CDI. Pewnie jeszcze różnią się ilością cewek (par biegunów) więc nie uzyskujesz w ogóle napięcia na uzwojeniu świateł/ładowania, a tylko...
Skoro światła są z akumulatora, to nie może występować rezystor świateł, a jedynie rezystor automatu ssania. Regulator napięcia musi być odpowiedniego typu (tzw. "dwufazowy"), nie można przypadkiem założyć regulatora przeznaczonego do instalacji ze światłami z alternatora. Tak samo stator musi mieć jedno uzwojenie ładowania (bezmasowe), nie można założyć...
może żarówki są kiepskie ? To są te ze zdjęcia awina Nie miałbym nic przeciwko, gdyby pisało na nich "do zastosowań specjalnych" oraz "nie do użytku na drogach publicznych". Tego chińskiego gówna z Wilmatu powinni już 10 lat temu zakazać sprzedaży! Położenie żarników niezgodne z normami (złe skupienie światła), trwałość jednorazowa. Lepiej kup sobie...
Jeśli regulator napięcia będzie uszkodzony, tj. będzie obniżać napięcie na statorze lub zwierać jego uzwojenie to będzie to skutkować brakiem zapłonu. Poza tym regulator jest równie skomplikowany. Zasilanie modułu jest bezpośrednio połączone ze statorem. Zasilanie świateł idzie poprzez szeregowy układ stabilizatora w regulatorze. Ładowanie odbywa się...
STATOR=STOJAN czyli uzwojenie do sprawdzenia
Podobny problem występuje w Yamahach Raptor. Także występuje dodatkowa cewka na statorze, albo sygnał z uzwojenia ładowania. Nie doszedłem do informacji, do czego służy to dodatkowe uzwojenie. Moje przypuszczenia, to dodatkowa kontrola kierunku obrotów silnika, aby nie chodziło do wyzwolenia iskry w miejscu mogącemu doprowadzić do tzw. „odbicia” przy...
Stator jest przystosowany na ładowanie akumulatora - uzwojenie tzw. "bezmasowe". Nie będzie napięcia względem masy, tylko pomiędzy żółtymi przewodami. Chyba że też koło magnesowe jest 4- lub 6- polowe, wówczas też sensownego napięcia nie będzie generował, ale iskra normalnie będzie.
Na początek weź multimetr i przedzwoń uzwojenia czy nie są przerwane lub przebite na masę. Z tego co wiem to w tych quadach jest tak, że światła mają wspólne uzwojenie z ładowaniem, ale świeca bezpośrednio z generatora bez prostownika i regulatora napięcia po drodze. Jeśli uzwojenia dobre i Magneto nigdzie nie ociera o stator to następnym elementem...
W TZR50 jest fabrycznie alternator Yamahy, z modułem zapłonowym DC-CDI Moric. Zapłon Ducati Energia był stosowany w pozostałych pojazdach z silnikiem AM6. Nie rozumiem sensu przekładki zapłonu, ale powiedzmy że to działa. Po pierwsze, zapłon DE trzeba dostosować do tego, aby było ładowanie akumulatora. Uzwojenie jest przeznaczone głównie do zasilania...
Masz nagrzebane poprzerabiane w instalacji. Automat ssania owszem, może być uszkodzony i robić zwarcie, ale wówczas nie byłoby tylko świateł zasilanych z AC. Piaggio ma swoje własne rozwiązanie w którym jest stosowane osobne uzwojenie ładowania na statorze, jeden koniec uzwojenia jest połączony z akumulatorem niebieskim przewodem przy gnieździe bezpieczników,...
Dorobienie uzwojenia byłoby możliwe, tylko że z praktyki wiadomo że przezwajanie uzwojeń statorów motocyklowych bardzo rzadko się udaje — ze względu na olej i panujące temperatury naprawa działa przez jeden do dwóch dni, potem się przepala. Na tym statorze masz zasilanie CDI, więc gdyby uległo uszkodzeniu przy manipulacji musiałbyś wymienić go...
Po pierwsze nie ma możliwości aby cewkomoduł się nagrzewał i przepalał po podłączeniu akumulatora, bo obwód zapłonu typu AC-CDI jest od niego całkowicie niezależny. Problem tkwi w mocno przekombinowanej instalacji elektrycznej. Cewkomoduł raczej nie da się inaczej podłączyć aby to zaistniało (przewody zielony, biały, czerwony). Proszę zwrócić uwagę...
Witam, Borykam się z problemem ładowania w zipp pro gt 50. Sprawa wygląda tak, że motorze posiada dwie h4 w lampach. Jak go zakupiłem miał zamontowane zwykłe h4 z samochodu 55/60W. Pomyślałem, że przez to rozładowuje akumulator (za słabe ładowanie). Zamontowałem 30/30W było ciut lepiej ale dalej brakowało mocy ładowania. Zacząłem sprawdzać magneto,...
Oporność cewki w porządku. Sama cewka służy do ładowania kondensatora w module a ten rozładowując się poprzez uzwojenie pierwotne cewki WN daje iskrę. Podstawiaj drugi moduł i musi ruszyć.
Nakombinowane, to mało powiedziane. Ciężko cokolwiek dostrzec na tych zdjęciach, ale obawiam się że początek przeróbek zaczyna się od statora. Oryginalnie jest jedno uzwojenie na statorze (jednofazowe, połączone z masą) które zasila zapłon CDI, światła i ładowanie. Ja dostrzegam przewody odpowiadające statorowi z Aprilii lub silnika chłodzonego powietrzem....
Po jej przebiciu akumulator ładuje się podczas pracy (masz 14 V), ale po zgaszeniu silnika prąd cofa się przez uzwojenia statora i rozładowuje baterię w ciągu kilku godzin. Brawo Bocie! Od kiedy to akumulator ładuje się prądem zmiennym" z tej prądnicy -magneta ? Może nam to wyjaśnisz? I gdzie tam jest regulator ładowania? (at)lother367 Jeżeli jest...
Regulator na moim zdjęciu nie nadaje się. Właściwie pełni on funkcję ogranicznika napięcia podawanego na żarówki, nie posiada on regulatora ładowania - jak widzisz z końca uzwojenia prąd ładowania płynie tylko przez diodę. Generalnie w Aprili RS 50 lub RX 50 jest podobnie, różnica polega na tym że stator ma cewkę "masową" bez odczepu. Regulator napięcia...
Test diody oczywiście przy odpiętym regulatorze. Dokonanie takiego pomiaru na przewodach w instalacji doprowadziłoby do uszkodzenia miernika (przepływ prądu od + akumulatora, poprzez miernik, uzwojenie statora, do masy). Ładowanie na obrotach biegu jałowego w motorowerach praktycznie nie występuje (za niskie napięcie z alternatora), dlatego ładowanie...
Po pierwsze to sprawdź czy stator ma uzwojenie które można wykorzystać do ładowania akumulatora.
Ten stator z allegro będzie pasował. Regulator musi być podłączony, aby światła działały (taka konstrukcja połączeń). Do ładowania masz osobne uzwojenie bezmasowe na statorze, jeden z końców jest połączony z biegunem dodatnim akumulatora, a drugi z końców podłączony do regulatora. Poniżej określonego napięcia akumulatora ładowanie jest zablokowane....
Nie powinno być przejścia (przebicia) na masę, wygląda na to że stator ma przegrzane uzwojenie. To z kolei będzie skutkowało uszkodzeniem regulatora napięcia, więc pewnie regulator jest spalony, dlatego sprawdź czy diody są sprawne (z zewnątrz regulator tego typu sprawia wrażenie mostka Graetza). Natomiast dołożona dioda pewnie miała na celu uzyskanie...
Hmm, ale w silniku Minarelli RV ani w ramie nie masz tulei gumowych? Niemożliwe aby silnik "kopał" podczas pracy. Masa dodatkowo jest połączona poprzez przewód biały ze statora oraz przewód wyprowadzony z modułu zapłonowego (do ramy). Jeśli światła nie świecą jak należy, sprawdź: - Moc żarówek i czy nie są one np. na 6V; - Czy regulator napięcia nie...
Na wstępie wszystkich witam. Mam problem z motocyklem Kawasaki er6, otóż pod koniec sezonu straciłem ładowanie, okazało się, iż spaliło 3 cewki uzwojenia. Oddałem stator do regeneracji po czym złożyłem wszystko i zacząłem szukać przyczyny. Bardzo dziwne wydaje mi się ładowanie, które na wolnych obrotach wynosi około 14,2-14,5V czyli tak jak deklaruje...
Niestety, ale właśnie tak to wygląda jakby regulator był uszkodzony i puszczał prąd z akumulatora na światła. Tylko że by puszczał także na uzwojenie statora które mogłoby się spalić, chyba że jest już spalone. Musisz podać schemat swojej instalacji lub część schematu odpowiedzialną za ładowanie, bo w KTMach stosowano wiele rozwiązań zależności od wersji,...
A jak nie wkładasz bezpiecznika od ładowania?? :) W Simsonie były różne układy ładowania, jaki masz u siebie?? Cewka pod magnetem od ładowania - ta z dwoma wyprowadzeniami ma jeden koniec uzwojenia połączony z masą - statora? Masz układ ładowania oparty na mostku prostowniczym i Elbie?
Statory wyglądają w zasadzie tak samo, wyprowadzone przewody tak samo — żółty i biały. Chyba tylko w koreańskich statory są rozróżnione poprzez użycie kolorów żółty i różowy. Różnica polega na podłączeniu uzwojenia. Stator na światła ze silnika ma koniec połączony z masą, do żółtego widać że są przyłączone dwa druty uzwojenia, a do białego koniec....
To jest stator "tuningowy" oraz "uniwersalny" do dwóch motocykli. Posiada trzy uzwojenia: ładowania (bezmasowe), oświetlenia (masowe) oraz dodatkowe oświetlenia (masowe). No i czwarte uzwojenie - zasilanie CDI. Kolory pewnie nie będą się zgadzały, aczkolwiek na zdjęciu http://www.electrosport.com/media/catalo...
Tyrystor przejdzie w stan „wyłączenia” w trakcie ujemnego półokresu napięcia ze statora. Oczywiście tyrystor nie wyłączy się na żądanie kiedy napięcie w trakcie ładowania przekroczy ustalone 14.4 V, tylko kiedy napięcie na akumulatorze przed dodatnim półokresem przekroczy wartość progową, nie doprowadzając do wyzwolenia tyrystora. Dlatego napisałem...
W statorze masz cewki, cewki są nawinięte drutem. Ten drut jest izolowany lakierem. Mogło dość do uszkodzenia takich powłok lakierniczych (czy to w wyniku temperatury, czy po przez przetarcie itd), wtedy nagi drut dotyka nagiego drutu obok, w efekcie prąd nie płynie przez całe uzwojenie cewki tylko "wali na skróty", przez to cewka szwankuje. Ale to...
Co do napięcia to z racji konstrukcji na biegu jałowym nie będzie ładowania, przy zwiększeniu obrotów do 2000 RPM będzie wyższe niż normalnie, ale przy wyższych musi być ograniczane do wartości 13.6-14.4V. Dalszy wzrost napięcia świadczy o uszkodzeniu tyrystorów ograniczających napięcie. Regulator z pewnością uszkodzony, ale przed wymianą na nowy przemierz...
Najprościej byłoby pozostawić rozwiązanie świateł zasilanych z alternatora. Aby przerobić to na pełne ładowanie akumulatora, trzeba przerobić stator, tzn. odłączyć początek uzwojenia od masy i wyprowadzić go osobnym przewodem. Odczep uzwojenia który był przeznaczony do zasilania świateł odłączyć. Albo tak jak na początku napisałem - trzeba było użyć...
Witam. Jest zima więc postanowiłem przerobić instalację przy swoim skuterze, ponieważ miałem problemy ze światłami. Najpierw postanowiłem że całe oświetlenie będzie zasilane z akumulatora ( tak jak jest to zrobione np. w Piaggio Skipper 125ccm 2t, podpatrzone u kolegi ), z tym że pojawił się problem z bardzo wydajnym ładowaniem. Stator (alternator)...
Wyjęcie stojana jest nieuniknione, być może uda się przylutować urwany przewód fazy, lub wymienić przepalony przewód w wiązce od statora do regulatora. Jeżeli przepalony jest uzwojenie statora, to zostaje wymiana lub przezwojenie statora, jak mówi kolega jack63.
. Alternator w takiej formie nie nadaje się do ładowania akumulatora — jego wydajność spadnie o połowę przez prostowanie jednopołówkowe. BANANvanDYK a może jeśli cały zestaw był zamontowany w silniku, to możnaby przerobić stator? Po prostu początek uzwojenia cewek odpiąć od masy, wyprowadzić przewodem i w ten sposób mając cewkę bezmasową podpiąć początek...
Do sprawdzenia rezystancja cewki zasilającej CDI oraz impulsatora. Pomiar rezystancji uzwojeń oświetlenia i ładowania oraz generowanych napięć można sobie darować.
Możliwe przyczyny braku świateł: - Rozłączone złącza przy statorze, przełącznikach świateł. - Spalony przełącznik świateł. - Spalony regulator napięcia (zwarcie do masy) - aby sprawdzić odłącz od niego wtyczkę i uruchom silnik przy włączonych światłach mijania lub drogowych (należy uważać z obrotami gdyż żarówki mogą się popalić). - Uszkodzenie statora...
Mam problem ze skuterem Peugeot Kisbee 50 2T 2013 rok. Światło tylne i przednie nie działają w trybie świateł dziennych (gdy przełączę na długie światła, świecą się z akumulatora, ale też ładują się, ... 1. Krótka odpowiedź Najbardziej prawdopodobne źródło obu opisanych objawów (brak świateł pozycyjnych/mijania + gaśnięcie silnika po rozgrzaniu) to...
"Regler" oznacza końcówkę regulatora na której fizycznie następuje regulacja napięcia - a dokładnie zbijanie nadwyżki energii do masy, oraz ładowanie akumulatora. Jest to biały przewód ze statora, koniec jego uzwojenia. "Sense" to pomiar napięcia oświetlenia. Typowo żółty przewód, odczep uzwojenia statora który zasila oświetlenie. Pomiar tego napięcia...
Schemat instalacji pasuje, ale nie do wszystkich typów regulatorów. Zadziała wyłącznie gdy regulator będzie mieć wewnątrz osobne obwody na ogranicznik świateł i regulator napięcia. Większość regulatorów są z wejściem typu "sense" i one wymagają podłączenia obu przewodów (żółtego i białego) do uzwojenia statora. Piaggio ma dwie osobne cewki i tu zbytnio...
Dzięki za zainteresowanie. Styki zostały wyczyszczone na samym początku :) Mam pytanie dotyczące mostka diodowego. Jak widać jest to mostek 6 diodowy. Czy pomiar który wykonałem jest wystarczający? Fakt, że są w mostku w niczym nie przeszkadza? A jeśli wymontowałbym mostek i dokonał pomiaru napięcia przed mostkiem? Bezpośrednio z trzech końców uzwojeń,...
Bo tego typu sprzęty, zasilają się przede wszystkim z akumulatora (tj biorą zasilanie, migacze, lampy, klakson, kontrolki, wszystkie świecidełka i wskaźniki). A ładowanie po prostu uzupełnia to co zeżre elektronika. Dlatego bez ładowania wszystko ci cacy działa. Wartości na statorze (napięcie ładowania bezpośrednio z cewek) jak kolega wyżej ci napisał....
Teoretycy mówią, że kondensator służy do stabilizacji i wzmocnienia napięcia cewki. Przerywacz, sterowany krzywką na wale, odpowiada za dostarczenie tego napięcia z kondensatora do cewki w stosownym momencie cyklu pracy silnika. W takich układach kondensator może być ładowany napięciem z uzwojenia pierwotnego cewki, z akumulatora lub z cewki statora....
Podłączając zasilanie z akumulatora na przewód od świateł w pierwszej kolejności powinno dojść do "hazardu" z uzwojeniem statora, czyli zwarcia przy zgaszonym silniku, lub jeszcze większego zwarcia przy uruchomionym silniku. Skoro odłączenie regulatora nie przywraca świateł, to można uznać że regulator jest sprawny. Dodatkowo brak ładowania wskazuje...
Witam Ostatnio miałem problem ze skuterem Zipp Steed 50 4T, w którym światła są oryginalnie zasilane z akumulatora, skuter nie miał dobrego ładowania. Co prawda z tym problemem sobie poradziłem, ale zastanawia mnie jedna rzecz. Skutery z taką instalacją elektryczną różnią się statorem (jest cewka "bezmasowa" gdy przy zwykłych jest "masowa" z odczepem),...
Tam masz zabytkowe rozwiązanie alternatora i sposobu w jaki ładowany jest akumulator (brak regulatora napięcia dla akumulatora, prąd ładowania zależny od położenia wyłącznika świateł). Przyjrzyj się w jaki sposób wyłącznik świateł przełącza regulator napięcia (AC) pomiędzy uzwojenia statora. Sprawdź czy wyłącznik jest sprawny, czy wszystkie połączenia...
W motorowerze mojego kolegi nie ma ładowania. Jedynie jest zasilanie modułu i cewki WN dzięki czemu silnik normalnie pracuje. Stator wygląda jak na załączniku duża czarna cewka jest jak wyżej wspomniałem od zasilania modułu, pozostałe 6 cewek jest od ładowania. Gdy silnik pracuje na przewodzie czarnym jest 14v na pozostałych nie ma jakiegokolwiek prądu...
Ile cewek ma stator kisbee peugeot 2T 2013 rok? (at)ElektrodaBot AI: Chodzi Ci o oryginalny (fabryczny) stator czy o jakiś zamiennik? oryginalny AI: Masz już ten stator i chcesz go zidentyfikować, cz... Bezpośrednia odpowiedź Dla europejskiej wersji Peugeot Kisbee 50 2T z rocznika 2013 (silnik dwusuwowy AC, gaźnik) fabrycznie montowano stator z 6 uzwojonymi...
Nie wiem co do za skuter, Honda na pewno nie. Zapłon pochodzi od skuterów Malaguti, silnik Minarelli. Sprawdź rezystancję impulsatora (czerwony przewód) oraz cewki zasilającej CDI (zielony przewód). Zapłony Ducati Energia w Malaguti były dość awaryjne, obecnie znalezienie używanego graniczy z cudem, z resztą używki długo nie działały. Swego czasu wszystko...
Zdejmij najpierw swój zapłon i zobacz co jest. Ostatnio mam w warsztacie KTM i okazało się, że na statorze jest wolne miejsce na uzwojenie. Nawinąłem i wyszło mi ok. 4-5A ładowania... Wystarczy do dobrego oświetlenia led.
Bez sensu przeróbka. W obecnym stanie potrzebujesz dwóch osobnych regulatorów, albo pojedynczego po połączeniu tych dwóch cewek razem. Typowe regulatory są zawsze stratne, chyba że będziesz budował kolejny beznadziejny wynalazek ze stabilizatorem liniowym. W takim rozwiązaniu nigdy nie wiadomo czy starczy mocy na ładowanie. Ja to widzę w inny sposób....
Wczoraj wszystko dokładnie sprawdziłem Wszystkie wtyczki i połączenia przeczyściłem i zakonserwowałem KONTAKTEM do styków. Po złożeniu pojawiła się iskra. Była bardzo mocna i jasna. Skuter odpalał z rozrusznika i z 'kopniaka'. Zrobiłem kilka kilometrów o odstawiłem go. Po 3 godzinach chciałem sprawdzić czy działa i tu moje zdziwienie - znowu brak iskry....
Brak ładowania. Uszkodzony regulator lub stator. Zapłon masz typu AC-CDI czy DC-CDI/TCI? W drugim typie zapłon jest zasilany z akumulatora, więc przy braku ładowania wraz ze spadkiem napięcia silnik zaczyna gasnąć. Jednak przy pierwszym typie najprawdopodobniej masz uszkodzony stator, uszkodzone uzwojenia alternatora oraz uzwojenie zasilające CDI, które...
Skuter który posiadam jest w miarę nowym pojazdem i ma trochę inny stator niż tradycyjne skutery https://obrazki.elektroda.pl/5377545400_... 8-cewkowy to stator jednofazowy z odczepem na światła, światła zasilane z silnika. Początek uzwojenia do masy po drodze odczep na światła i koniec uzwojenia ładowanie to tak w skrócie. Ja odpiołem...
Ludzie, nie rozśmieszajcie mnie z tymi regulatorami od Poloneza, WSK, ETZ... Koniecznie potrzebny jest zwykły regulator napięcia od skutera. Cena zaczyna się od 15 zł. Przed montażem upewnijcie się czy cewka nie ma uzwojenia "bezmasowego" (wersje do motocykli ze światłami zasilanymi z akumulatora), wówczas jeden przewód będzie trzeba połączyć z masą....
Bardzo możliwe że odłączenie się akumulatora miało wpływ na uszkodzenie regulatora napięcia. Uzwojenie statora mogło ulec uszkodzeniu po awarii koła magnesowego, mimo to uszkodzenie nie jest widoczne gołym okiem. Należy sprawdzić dokładnie stator pod względem przebicia do masy i zwarć międzyzwojowych, także regulator podejrzewam że jest już uszkodzony....
Nie pasuje mi jedna rzecz. Powinna tam być cewka bezmasowa i z pomiarów nie powinno wynikać że jest wyprowadzony środek uzwojenia. Czarny przewód to tylko połączenie masy statora (dla zapłonu CDI). Przemierz regulator napięcia miernikiem na teście diod.
Mały update w sprawie statora. Przyszedł mi ten drugi, który chciałem dopasowywać do swojego moto. Wymiary się zgadzają. Niestety czekam na kolejny egzemplarz, ponieważ ten który otrzymałem został źle nawinięty - jeden z fragmentów nawoju zamiast na karkasie to jest pod nim i w zasadzie stator nadaje się na śmietnik. Tu jest schemat mojego zapłonu w...
Dzisiaj wyciągnąłem jeszcze raz stator i dokładnie obejrzałem, porównując nawinięte uzwojenia z zapiskami i wypalonymi śladami na korpusie. Okazało się, że ostatnie uzwojenie nawinąłem w drugą stronę. Jedno uzwojenie to faktycznie ok. 70%, drugie jakoś fikuśnie nawinięte po dwie warstwy dwóch odczepów. No ale do rzeczy. Po poprawieniu uzwojeń wskoczyło...
Pytanie zasadnicze, czy stator posiada uzwojenie jednofazowe z odczepem, czy "dwufazowe" (cewka bezmasowa)? Uważam że schemat ze zdjęcia może wprowadzać w błąd. Po pierwsze, jeśli jest standardowe uzwojenie jednofazowe, to światła są zasilane z alternatora z przewodu żółtego i tylko w taki sposób można je podłączyć. Po drugie, jeśli jest uzwojenie bezmasowe,...
Przerobienie świateł na zasilanie z akumulatora nie stanowi dla mnie problemu, z odmasowaniem prądnicy w normalnym układzie też nie miałbym problemu. W skrócie odpinam uzwojenie od masy i ten początek daje na regulator pomijam odczep i koniec uzwojenia też na regulator, regulator oczywiście pełno falowy. Problemem na tą chwile jest dla mnie prądnica...
Nie jestem elektrykiem, lecz lubię analizować takie przypadki. Jeśli przedstawiłeś dobry schemat i poprawnie podłączyłeś regulator do alternatora, to wszystko wskazuje na to, że połączenia powinny wyglądać tak (dodałem do rysunku obrazki referencyjne): https://obrazki.elektroda.pl/5982830300_... Po włączeniu kluczyka pojawia się napięcie...
Brak wiedzy nt. budowy skuterów. W skuterach marki Kymco zaczęto stosować moduły zapłonowe typu DC-CDI. Dwa typy, jeden do 2T i drugi do 4T. Podłączenie zwykłego modułu zapłonowego AC-CDI (złącza pasują, jak do zwyczajnego modułu 4T) skutkuje właśnie zwarciem w instalacji elektrycznej, ale po wyzwoleniu pierwszej iskry, bo na tym samym pinie do którego...
Właśnie w tym rzecz, że po założeniu nowego jest ok działa wszystko tylko po jakimś czasie się to dzieje Witaj miałem podobny problem z tym przypadkiem ze trzy lata temu, co ciekawe obroty były zawsze prawidłowe, pierwsze co to licznik, lecz jak pamiętam trop doprowadził mnie do alternatora, to że ładuje nie do końca się tym sugeruj, sprawdż alternator...
Doskonale rozumiem.... Nie spotkałem się z zapłonem iskrownikowym o rozdzielonych cewkach.... co to takiego.... oświeć mnie ...... Na statorze pod kołem magnesowym są trzy cewki wytwarzające prąd zmienny : jedna zasila cewkę WN, druga ładuje akumulator , trzecia zasila żarówkę 25W reflektora przedniego..... jest przerywacz zapłonu i kondesator.........
Z góry podejrzewam uszkodzony stator - przegrzane uzwojenia. Jeśli masz miernik cęgowy, zbadaj wydajność alternatora na zwarciu przy zimnym i gorącym silniku. Bez miernika cęgowego sprawdź prąd ładowania amperomierzem podłączonym w miejscu głównego bezpiecznika, przewody muszą być podłączone w sposób trwały, tzn. nie mogą zostać rozpięte podczas pracy...
Zielono-czerwony oraz biały - brak prądu (w poprzednim starym iskrowniku było tak samo.) Mierzyłeś miernikiem ustawionym na pomiar napięcie przemiennego? Świecenie żarówek mówi co innego. Uzwojenie masz połączone z masą, sprawdzając od strony statora? Jeśli tak to problemu nie powinno być z zakupem niewłaściwego statora. Sprawdź czy zgadza się pinout...
Nadal masz źle wyregulowany gaźnik. Pożycz od kogoś wyregulowanego BVFa wyjętego ze jeżdżącego silnika. Punkty lutownicze masz przetarte bo próbowałeś zmniejszyć odległość między impulsatorem a magnetem. Zaizolowanie ich nie jest konieczne. Przewody od statora: Zielony - zasilanie CDI. Biały - masa statora (masa silnika). Czerwony - impulsator. Żółty...
Napięcie jest za niskie-prawidłowe to 14,4 - 14,6V. Gdyby tak się nie grzał, podejrzewałbym regulator napięcia, ale w takim przypadku najbardziej prawdopodobne jest uszkodzenie zwarciowe jednej (lub więcej) z 6-ciu diod prostowniczych wewnątrz obudowy alternatora. Efektem jest zwarcie 1-go z 3 uzwojeń statora do masy. Stąd zmniejszenie napięcia i grzanie....
Witaj! Sprawdź omomierzem wirnik czy nie ma przerw na komutatorze,czy wirnik nie ma przebicia do rdzenia./Gdybyś miał dławik od starej świetlówki,wystarczy w rdzeniu wyciąć parę centymetrów rdzenia i w to miejsce przystawić Twój wyjęty wirnik na wycięty rdzeń na wirniku umieszczona blaszka przy uszkodzonym będzie skakać a przy dobrym będzie leżeć. Sprawdź...
Kombinujesz jak koń pod górę z tymi chińskimi LEDami. Najbardziej prawdopodobne jest to, że zamienniki żarówek dwuwłóknowych mają uproszczoną budowę. Za światło pozycyjne i stop odpowiadają te same LEDy, różni się tylko prąd diody. Pomiędzy jednym a drugim zaciskiem znajduje się tylko rezystor. Do prawidłowego działania wymagany jest stan niskiej rezystancji...
Dziwne, kolory przewodów oraz wyniki pomiarów wskazywałyby na alternator jednofazowy na światła z alternatora (silnika). Wyniki pomiarów także nie wskazują aby to było uzwojenie bezmasowe w stanie przebicia do masy. Zgadza się różnica napięć między żółtym a białym (koniec uzwojenia do odczepu). Z racji tego że model jest dość "egzotyczny", nie ma wielu...
Witam Wszystkich ! W chińskim skuterze (Kingway Coliber) planuje zamontować w przednim reflektorze palnik xenonowy o mocy 35W ... wiem ze to nielegalne, ze wg niektórych może oslepiać itp itd... Skuter posiada prądnice która ma 2 uzwojenia przeznaczone na ładowanie akumulatora , 2 do zasilania WN świecy oraz 4 uzwojenia przeznaczone do zasilania prądem...
Zainwestuj w altenator. Znajdziesz takowy na szrocie samochodowym. Popatrzyłeś choć na zdjęcia, które bardzo ładnie zamieścił autor tematu? Jakby popatrzył to byś bzdur nie pisał... Opór statora 0,5ohma (w normie) Czyżby stator miał uzwojenie jednofazowe? Piszę to aby się upewnić, bo pierwszy schemat sugeruje co innego. Są trzy białe kable idące do...
JESIOTR1 Rotor przy mojej amerykance ma średnicę 28cm. Magnesy 2x16szt o wymiarach 40x18x10N38. 12 cewek nawijanych drutem o średnicy 1,5mm,w ilości 65 zwojów na każdą cewkę. Grubość statora po zalaniu żywicą i wzmocnieniu matą szklaną wynosi 12mm. Odstęp między tarczami około 15mm. Uzwojenia statora trójfazowe,obecnie przy ładowaniu 12V połączone są...
Alternator jest trójfazowy z wirnikiem z magnesem trwałym, natomiast regulator jest trójfazowy stratny i nie ma o co się tu dalej kłócić. Do badania rezystancji alternatora potrzebny jest profesjonalny miernik do badań bardzo małych rezystancji. Zwykłym miernikiem nie zbadasz dokładnie statora, ponieważ miernik pokaże Ci minimalną rezystancję 0.7 Ω....
Od kiedy uzwojenie alternatora wytwarza prąd stały? oryginalnej banki 35w 12v hs1 mojego kumpla na platynach Oryginalnej? Nie wydaje mi się. + co oznacza że ma odwrócony "pinout" ? Przyjrzyj się uważnie, porównując z innymi. poza tym regulator powinien i tak czy siak na 14,4V odcinać Zależy co. Regulatory od skuterów ograniczają napięcie na światłach...
Pytanie do krzywy1 Czy uważasz, że wykonanie amerykanki we własnym zakresie będzie znacznie, czy tylko trochę tańsze niż na Alledrogo? Pytam, bo nie wiem, chodzi mi tylko o opinię? Drugie pytanie też do bardziej doświadczonych konstruktorów: Czy zwiększając liczbę cewek i magnesów (co niechybnie pociąga za sobą konieczność zwiększenia średnicy tarcz)...
NIE MA połączenia z masą cewek mocy prądnicy (przewód biały i żółty to dwa końce uzwojenia a nie odczepy) Może nie być jak regulator jest prostownikiem sterowanym, ale wtedy powinny być dwa żółte kable. Po co rozróżniać kolorami dwa kable, które można wpiąć dowolnie. Z reguły biały kabel jest końcem cewki i przeznaczony jest do obwodu ładowania, a...
Wybaczcie że długo nie pisałem ale bez powodu nie chciałem zaśmiecać tematu. Problem z ładowaniem(mam nadzieję) rozwiązany. Stator po przewinięciu(110zł) został sprawdzony, tzn, opory i przejścia na masę, ale wszystko ok. Przejścia brak a oporność uzwojeń 0,8ohm dla każdej fazy. Motocykl miałem rogrzebany bo robiłem wymianę łańcuszka rozrządu, także...
Kluczem pneumatycznym można zerwać uzwojenie wirnika, wiem, sprawdzałem ... Ciekawe.! Objaśnij proszę. Dodano po 40 Kluczem pneumatycznym można zerwać uzwojenie wirnika, wiem, sprawdzałem ... Ciekawe.! Objaśnij proszę. Czy,Kolega wie, jak wygląda uzwojenie wirnika (twornika) alternatora? To jest zwykła "szpulka" Jak to zerwać? Chyba, że wirnik "przyrdzewiał"...
Jaki typ alternatora masz w tym nowym silniku? Przypuszczam że uzwojenie jednofazowe, ale bez połączenia z masą (wyprowadzone "dwie fazy"). Nie będzie to działać z oryginalnym regulatorem napięcia. Masz dwie opcje. 1. Przełożyć cały alternator od starego silnika (koło magnesowe i stator), przy czym nie wszystkie części od obecnych chińczyków pasują...
Mam problem ze spalinowym kompresorem śrubowym KEASER M32, chwilę po odpaleniu odcina prąd do elektrozaworu paliwowego i kompresor gaśnie, tak jakby zadziałało jakieś zabezpieczenie, sprawdziłem czujnik ciśnienia oleju-dobry, czujnik temp. śruby- dobry, jest jeszcze chyba zabezpieczenie, które powinno wyłączyć silnik w chwili zerwania paska napędzającego...
W zasadzie instalację Charta spieprzyli bardziej niż w S51, chociaż konstruktorzy zaczęli iść w dobrą stronę z pewnymi rzeczami. Już lepiej była zrobiona instalacja w Motorydwanie (12V, regulatory napięcia świateł i ładowania). Weź pod uwagę że tylna pozycja i podświetlenie licznika jest zasilane z akumulatora, jednak w stacyjce na położeniu świateł...
Więc zakładając, że są światła z akumulatora to musi być stator z uzwojeniem bezmasowym oraz regulator napięcia do niego dostosowany (mierząc miernikiem - wewnątrz mostek Graetza). Ładowania nie odczujesz na obrotach biegu jałowego, pojawią dopiero przy zwiększeniu obrotów odpowiadających podczas normalnej jeździe. W miejscu głównego bezpiecznika podłącz...
Witam serdecznie. Posiadam typowego chińczyka 50ccm 4T z silnikiem 139QMB. Chciałbym zwiększyć prąd ładowania akumulatora i podłączyć oświetlenie pod akumulator. Prądnica zwarta do masy, początek uzwojenia ładowanie akumulatora (przez regulator 4 przewodowy), z odczepem do oświetlenia typu AC. Powodem chęci wprowadzenia zmian jest przygasanie światła...
Mam pytanie o zjawiska zachodzące w typowym układzie ładowania motocykla z alternatorem z magnesami stałymi i regulatorem tyrystorowym. Czyli pokrótce mamy: 1) Wirujące koło z magnesami stałymi 2) Stator z cewkami połączonymi szeregowo, chłodzonymi olejem lub wymuszonym strumieniem powietrza 3) Prostownik diodowy 4) Regulator tyrystorowy zwierający...
Witam! Jest to skuter z prostym chińskim silnikiem dwusuwowym bez wariatora tylko napędzany łańcuszkiem. Pod kołem magnetycznym jest stojan z dwoma cewkami - jedna do świateł i ładowania a druga podająca napięcie na cewkomoduł. Podejrzewałem, że uszkodzony był cewkomoduł. Kupiłem nowy identycznego typu niestety nie pomogło. poniżej zdjęcie cewkomodułu...
Istotny jest wzrost °C wskutek czego spada wydolność prądowa uzwojenia, lakier odlatuje z drutu nawojowego, a stator dostaje zwarć między zwojowych - taki to koniec żywota. Tu się nie różnimy w ocenie. Znalazłem jeszcze to zdanie: "Alternator nie ma standardowego regulatora prądu. Jest tak skonstruowany, że niejako automatycznie ma ograniczenie wynikłe...
Wymień stator na właściwy, tj. z uzwojeniem bezmasowym, kombinowanie z przerabianiem instalacji nie ma sensu. W obecnej sytuacji musiałby jeszcze przerobić instalację tak aby zamiast świateł z akumulatora były światła ze statora, a to może być bardziej skomplikowane do wykonania biorąc pod uwagę że niektóre części instalacji oświetleniowej powinny być...
Witam, Zainspirowany silnikiem DC z neodymami w konfiguracji https://obrazki.elektroda.pl/8402138300_... Użyłem drutu nawojowego o średnicy 0.5 mm i testowo nawinąłem jedną cewkę (2.5 ohm) wypełniającą szczelinę w ponad 3/4 objętości, tak na oko ok 150 zwojów, grubość ramienia cewki ok 10x7 mm. Między magnesami a cewką jest ok 1,5-2...
A w motocyklu masa/rama motocykla nie może być odpowiednikiem przewodu neutralnego ? Jest to punkt wspólny generatora w układzie gwiazdy. Bzdura. W motocyklach z alternatorem 3~ środek gwiazdy nie jest nigdy połączony z masą pojazdu. Więcej - jeśli uzwojenie ma połączenie z masą to jest uszkodzone. Spotyka się tez układ w trójkąt np SV650 po lifcie....
Witam, Chciałbym zapytać, czy na podstawie oporności wyprowadzeń 3-fazowego regulatora napięcia da się stwierdzić w jaki sposób jest on zbudowany? W ramach wstępu: w motocyklu(ZX-6R 2009) już drugi raz uzwojenie statora/stojana 3-fazowego uległo przepaleniu (generator prądu stator-magneto). Wyczytałem, że w moim modelu jest regulator napięcia oparty...
stator ładowanie stator skuter stator yamaha
master immobilizer autronic przełącznik smród spalenizny
hansgrohe termostat srebro odzysk
BMW F21 B47: Brak ciśnienia CR i pompa nie działa Komunikat "TrA 70%" w Volkswagen Passat B8 - co oznacza?