Witam, Większość prostych falowników ma możliwość obsługi hamulca ( ustawiane zwłoki czasowe dla hamulca z poziomu falownika, "podmagnesowanie" silnika przy luzowaniu sterowanie hamulca poprzez wyjścia cyfrowe falownika) Co do softstartu trzeba by było dołożyć przekaźnik czasowy do sterowania hamulcem Jeżeli układ nie jest układem podnoszenia, to wystarczy...
Raczej obecność falownika podłączonego do tego silnika powoduje że twoje pomiary są błędne. Na pewno przekaźnik załącza ten silnik? Może przekaźnik tylko uwalnia hamulec postojowy (blokadę).
Silniki z hamulcem sterowany stycznik iem k2, musisz wyzwolić ten stycznik i dopiero sprawdzać silniki podpięte bezpośrednio, zmierz oporność uzwojeń silników.
A tak, kolega ma rację, zrobiłem złe założenie, napięcie ma być podane na hamulec aby go odblokować, a nie zablokować. Już poprawiłem, serdecznie przepraszam. http://obrazki.elektroda.pl/7133150600_1...
Musiałbyś wrzucić program, który obecnie tym steruje. Zależnie od stylu programowania kolejność instrukcji może być znacząca, ale może być nie istotna (jeśli pamięta się, żeby odpowiednie instrukcje zabezpieczać). Pierwszą rzeczą, jaka przychodzi mi do głowy, że po zdjęciu przycisku od razu zamyka się hamulec, a powinien się zamknąć dopiero gdy silnik...
Ostatnio w pracy montowałem silnik trójfazowy z hamulcem w pewnej maszynie, oryginalnie prostownik podłączony był do zacisków U1 i W2 silnika, ja musiałem sterować hamulcem "z zewnątrz". Na tabliczce silnika umieszczona byla informacja ze hamulec zasilany jest napięciem 100V DC, na prostowniku umieszczona byla następująca informacja: P2R 150...250 V...
jak by jazda była sterowana kołem to jeszcze. Aparatura zapewnia sterowanie kołem lub drążkami. Płynnie sterowanie kołami i prędkością modelu oraz hamulcem.
Zgodnie ze specyfikacją jest to zwykły silnik szczotkowy prądu stałego, przewody czarny i żółty to najprawdopodobniej hamulec. Sterowanie przyciskami jest najgłupszą opcją jaką można zastosować. Nie będzie się nim dało sensownie jeździć. Trzeba zastosować odpowiedni regulator PWM do zasilania silnika, jako pedał gazu jakiś liniowy ustrój (potencjometr,...
Obejrzyj dane mostka VNH2SP20 czy 3SP30. A schematy "mocnych" mostków na piechotę są na Elektrodzie.
Warto by sprawdzić styczniki czy nie ma problemu z nimi, oraz sterowanie hamulcem czy to on czasem nie trzyma silnika.
Jeśli chcesz regulować prędkość - mały falownik zasilany z jednej fazy Jeśli chcesz mieć włącz-wyłącz lewo-prawo to wystarczy przełącznik i kondensator silnikowy 5-6µF - zasilanie z jednej fazy https://www.orientalmotor.com.my/system/... Dodano po 2 Moim zamiarem było wykorzystanie tego silniczka do napędu podnoszenia...
Zależy jak stara jest maszyna. Wcześniej był hamulec mechaniczny na wał (zwalniak). Jakiś czas stosowali hamowanie prądem stałym na silnik. Nie sprawdzałem jak działa zwarcie faz silnika a w żadnej maszynie tego nie mam. Dodano po 4 Może być jeszcze takie rozwiązanie https://archimedes.pl/oferta-produkt/nap...
Rolki muszą się obracać z prędkościami rzędu 4000-5000rpm... Jako obciążenie możesz wykorzystać cokolwiek czym da się sterować - silnik hydrauliczny, hamulce cierne, hamulce elektrowirowe, wodne itd. Jak wiadomo hamulec służy do przetwarzania energii mechanicznej na cieplną, więc trzeba się liczyć z tym że "hamując" silnik 100kW przy 6000 trzeba być...
Wysterowanie jest stałe i jest realizowane przez sterownik silnika
Co się elektrodzie RTC rozjechało ;)
A dlaczego nie falownik? Możesz przecież w falowniku ustawić charakterystykę ruchu, a dodatkowo falownik może przecież sterować załączaniem/wyłączaniem hamulca
Powinieneś hamulec włączyć tak jak był oryginalnie. Ma to sens , dlatego że podanie napięcia na silnik jednocześnie zwalnia hamulec. Jeżeli hamulec zasilisz z zewnętrznego prostownika to musisz dorobić sterowanie
Sprawdź sterowanie hamulca silnika, ale równiez tego typu usterkę naprawiało się nowszym softem którego jatestem nie zrobisz, kalibracji EGR też nie zrobisz bo nie ma takiej opcji nawet OEM Mana.
Do hamowania mogą być prądy wirowe w aluminiowej płycie obracającej się w polu elektromagnesu, siła hamowania będzie proporcjonalna do szybkości i do kwadratu prądu w uzwojeniu; do tego miernik obrotów z odczytem na Arduino i z tego Arduino sterowanie tym prądem. Przy bardzo małych obrotach prądy wirowe nie dadzą dużego momentu siły, i jeśli jest potrzebny,...
G - do PE 30A, 30B, 30C - wyjście w falowniku jest zamontowany przekaźnik a jego styki to właśnie 30A,30B,30C 30C - wspólny 30A - NO, 30B - NC P1-P4 - wejścia cyfrowe ( w ustawieniach falownika możesz np ustawić że jeśli na P1 - pojawi się jedynka to prędkość np 45Hz, P1 = 0 - 20Hz tak samo z resztą wejść ) MO, MG - drugie wyjście - tranzystorowe. Nie...
Kolega dał 50 obrotów na wyjściu na klin i jest zadowolony. Stwierdził że taka szybkość jest bezpieczna dla palców. Pozostaje tylko policzyć koła pasowe. Z podanych już jest proste. Uwaga- ta zabawka jest niebezpieczna, wolałbym silnik z hamulcem sterowany na pedał nożny.
Możesz mieć coś z hamulcem przy silniku lub jego sterowaniem.
Kazda premiumka dxi 450 ma zawor sterowania turbiny . Ten sam zawor steruje klapa hamulca wydechowego . Zaworu nie byla w silniku d9 znanych z volva fm Dodano po 3 W premiumkach dci zdarzaly sie turbiny bez zaworu regulacji
układ masz wpięty prawidłowo tylko 100Ω a nie 100kΩ , za bardzo Cię nie rozumie ....... przecież bez względu jaki jest układ do sterowania silnika masz go zrealizowany na 1 lub 3 stycznikach każdy z nich ma styki pomocnicze , które powinny być wykorzystane do sterowania czasówką tak więc czym Ty wyzwalasz wejście B1 ?
Silnik jest na pewno na 230V. Nie ma innej teorii co jest nie tak z tym układem hamulcowym i jak interpretować ten schemat i zasadę działania?
Tak, jest potrzebny. Atmegą możesz sterować samym regulatorem, ale to regulator zasila silnik, który potrzebuje napięcia i sporego prądu. Najlepiej sterować regulatorem za pomocą sygnału PPM/PWM. Regulator natomiast może zasilać układ sterowniczy napięciem ok. 6VDC przez tzw. układ BEC. Mowa oczywiście o regulatorach fabrycznych. Nie wiemy co chcesz...
Co to za kostka ta po prawej? poniewaz do niej dochodzą dwa przewody? Silnik posiada hamulec więc to jest ( kostka) która steruje tym hamulcem. Dlaczego zwora jest na dole a nie na górze względem schemat Nie ma to znaczenia.
Witam serdecznie zainteresowanych moim tematem. Zwracam się do was z prośbą o przedstawienie propozycji zabezpieczenia pewnego projektu, który mam zamiar wykonać. Mianowicie, jest silnik który steruje hamulcem, podłączony do przycisku (prawo/lewo) który z jednej strony ma być rozłączany przełącznikiem krańcowym z drugiej zaś chciałbym użyć wyłącznika...
To że problem może być z hamulcem jest dość oczywiste. Ale zarówno zasilanie silnika jak i sterowanie hamulcem jest z serwopacku. A nie z jakiegoś stycznika. Pisałem o tym wcześniej.
Może to banalne, co napiszę, ale sprawdzałeś silnik na "krótko", ale normalnie zamontowany, nie luzem - po prostu tak na chwilę, czy wózek w ogóle drgnie do przodu lub do tyłu (np. podać bezpośrednio 12V z jednego aku, obojętnie biegunowość, ale nie proponuję pełne 24V, bo jak się przewody skleją...). Tylko hamulce wyłączone. Miałem taki przypadek przy...
Witam, Z drżącymi rękami podłączyłem 230 V na dwa dolne zaciski i wirnik obraca się lekko - sukces - to jest hamulec. W takim razie już wiem gdzie co przyłączyć w puszce. Pozostaje tylko kwestia schematu połączeń. Czy ktoś z kolegów mógłby rzucić okiem czy sterowanie jest OK ? edit: Podłączyłem zgodnie ze schematem i sterowanie silnika z hamulcem działa...
Jednak wystarczy podłączyć podciśnienie pod serwo i pedał hamulca sam się wciska od razu aż do podłogi i problem zaczyna się od początku Wskazuje to na uszkodzone sterowanie serwa.. Może jest zablokowany zawór w serwie.
A spróbuj sterować hamulec stycznikiem, czyli trzeba rozpiąć zasilanie hamulca od uzwojeń silnika. Nie testowałem tego z falownikiem ale na układach stycznikowych działa.
Witam! Mam prośbę do kolegów z forum szukam schematu urządzenia (po najmniejszej linii oporu) do maszyny numerycznej produkcji włoskiej które steruje hamulcem silnika wrzecion normalny silnik trójfazowy a konkretnie jest to kostka 2cm na 2cm z czterema przewodami zmienia napięcie zmienne 400V na stałe 90V prąd 1A to właśnie „zdechło” bez...
52070 Przełącznik układu włączenia bocznej przystawki odbioru mocy 53306 Przełącznik sterowania silnika otwieranego dachu 52324 Przełącznik układu przygotowania hamulca silnikowego 53316 Przełącznik głównego przekaźnika zasilania
21-37 Otwórz na zaciskach C4 i / lub C5 EBS jednostkę, czujnik koła (F513) - Dezaktywacja przedniej osi ABS prawego koła - Dezaktywacja sterowania hamulcem / ASR silnika 21-38 Niedopuszczalna częstotliwość czujnika prędkości koła (F513) na zaciskach C4 i C5 EVS: - Utrata pierścienia enkodera - Dezaktywacja ABS na kołach przedniej i tylnej osi - Dezaktywacja...
Przeprowadziłem test podnośnika podnośnika pod pełnym obciążeniem. Silnik daje rade. Moim zdaniem falownik okazał się najlepszym rozwiązaniem . Koszt falownika to 500 złoty , ale nie muszę wydawać kasy na styczniki ( silnik prawo- lewo) , przekaźniki (sterowanie hamulcem) , termik silnika . Dzięki falownikowi sterowanie podnośnika mogłem wykonać beznapięciowo.
Witam, dzięki za odpowiedź. Tak, muszę sterować obrotami i zaprojektować jakieś sterowanie stycznikami. Zmylił mnie ten trzeci rząd zacisków. W zasadzie mogę tam bezpośrednio podłączać trzy fazy, bo to chyba jest po prostu hamulec. Czyli jak trzecim kablem wejdę z osobnego stycznika to chyba będzie w porządku. Pierwszy i drugi bieg to standardowy układ...
W serwisie nie mają w sprzedarzy MBQ40T120FDS , nie ma ich również w pobliskim sklepie , serwis co prawda zaproponował całą płytke , pozostaje więc szukać zamienników , co do sterowania silnikiem podajnika to tranzystor hamulca irf530n oraz zasilający irf9z34n są ok poprostu brak jest sterowania
Dla EBS wtyczka 1 zasilająca: pin 7 i 8 to +24V względem masy pin 10 i 12 (masa -). Jedno zasilanie jest po kluczyku. Dla hamulca górskiego to: są trzy elektrozawory sterowane przez ECU silnika - dwa na powietrze w takim bloku z boku silnika bliżej miski olejowej - steruje klapą wydechu i trzeci to pod pokrywą zaworów steruje ciśnieniem oleju na dźwignie...
Na silniku nie ma hamulca mechanicznego, sterowany jest poprzez elektrykę, nie wiem jak, brak schematu. Pozdrawiam.
Jak zależy na natychmiastowym zatrzymaniu to do styku pomocniczego stycznika podłącza się hamulec silnika.
A może jest tam układ zwierający silniki po puszczeniu pedału. Taki hamulec elektryczny. Ma to sterowanie na przekaźnikach?
Rozumiem, że chcesz zasilać silnik poprzez przetwornicę częstotliwości i dlatego to połączenie w trójkąt? Jeśli tak, to należy stworzyć obwód zasilania 230 VAC sterowany poprzez odpowiednio zaprogramowane wyjście przekaźnikowe falownika.
:D To się nie uda. Chyba że zastosujesz silnik BLDC z hamulcem :) Dynamiczność dźwięków ma takie tempo, że bezwładność normalnego wentylatora nie ma szans na zrównanie się z nim.
Problem polega na tym że silnik pracuje z oporem nie wkręca się na obroty spalanie chwilowe jest wyraznie wyższe a wskaźnik doładowania turbiny po niżej 1 bara albo podchodzi i spada o mimo gazu z desce. Po chwili problem ustaje spalanie spada turbina bije i wszystko git. Podczas objawów nie działa hamulec silnikowy a odgłosy silnika wskazują jakby...
Trzeba sprawdzić, czy jest wyjście stop na falowniku i tam podłączyć sterowanie hamulca/z opóźnieniem.
Kilka problemów, mniejszy silnik ma hamulec? jeżeli jest góra/dól to misi być czas na zmianę kierunku. Druga sprawa na mniejszym silniku lepiej sterować momentem nie prędkością niezależnie od prędkości i ilości zwojów naciąg będzie taki sam a obroty będą zmienne, folia nie będzie się rozciągała.
Witam, Trzy pierwsze karty to karty do sterowania silnikami ISEL(a raczej jego podwykonawcy).Są to karty programowalne za pomocą RS232 i odpowied.prog. do konfiguracji (zasada mniej wiecej taka sama jak w falownikach).Karty sterują silnikiem bez hamulca elektromagn.Są to karty MOCY WYKONAWCZE. Dodano po 3 A jeszcze jedno jak chcesz aby Ci ktoś pomógł...
Witam, proszę o pomoc w zaprojektowaniu sterowania silnikiem 3 fazowym 5,5 kW za pomocą falownika. Jest to silnik z hamulcem, do tej pory sterowanie było na stycznikach (hamulec podpięty bezpośrednio do zacisków silnika), ale przy starcie jest za duże uderzenie. Planuje rozwiązać problem za pomocą falownika. Sterowane ma być realizowane za pomocą joysticka...
(at)robson40 Odświeżę bo mam taki sam silnik 😉 Tylko że z odciętymi wtyczkami kabelki opisane. Autor posta na zdjęciu ma 3 wtyczki osiem kabelków a u mnie jest tylko 6 (hamulcowe, kierunki i zasilanie) Jak go podłączyć żeby silnik się uruchomił ? Musi być do niego jakiś specjalny sterownik do kierunków i hamulca czy wystarcz podać DC24V i jak nim sterować
dlaczego inne nie maja tego a oznaczenie silnika to tez OM904LA Bo to jest wyposażenie dodatkowe - a nie seryjne. Dzisiaj namierzyłem takie auto i wg VIN ma kod SA "MB1" - właśnie taki hamulec silnikowy sterowany identycznymi króćcami. Jak masz silnik już zamontowany, to podaj tam sprężone powietrze w czasie pracy silnika - powinien zgasnąć. Prawdę...
Wejdz na temt "Sterowanie silnika pierscieniowego" -uruchomiony przezemnie hamulec przy uzyciu firmowego modolu dziala super,cena modolu ok.1000 zl. powodzenia.
Chyba że silnik posiada wbudowany hamulec , a takie są np. przy wciągarkach.
Silnik indukcyjny pracujący jako prądnica (z falownikiem) może się sprawdzić. Można tym sposobem zapewnić stabilizację obrotów albo stabilizację momentu. Czyli sterować tym jak hamulcem, aby zrobić wykres charakterystyki drugiego silnika. Oczywiście będzie jeszcze potrzebny czujnik momenty obrotowego opomiędzy wałami tych dwóch silników. Można też ten...
para układów scalonych l297+L298 dla silnika bipolarnego - sterowanie dwoma (lub 3 z wyłączeniem silnika - brak hamulca) wyjsciami z LPT: step (krok)i dir (kierunek) z mozliwością pracy półkrokowej.
Nie znam tego pojazdu, ale twierdzisz, że po puszczeniu dźwigni hamulca silnik gaśnie. Sprawdź, czy dźwignia hamulca steruje jakimś czujnikiem-włącznikiem z podłączonymi przewodami elektrycznymi. Jeśli tak, to sprawdź te przewody na ewentualne uszkodzenie (przetarcie) i czy mogą mieć wpływ na zapłon silnika. Z Twego opisu wynika, że usterka jest "elektryczna".
Są też napędy które mają hamulec w silniku. Musiałbyś sprawdzić jak jest tutaj. Swoją drogą sama przekładnia zachowuje się jak hamulec.
Myślę, że jeśli oprócz małych przesunięć są potrzebne i większe, to oprócz silnika potrzebny będzie hamulec elektromagnetyczny (przesuwamy silnikiem o pół milimetra, blokujemy hamulcem i dokładnie ustawiamy piezoelektrykiem) - sam piezoelektryk ma mały zakres ruchu, a silnik bez hamulca może nie trzymać dość stabilnie.
(at)henryk Falownik z funkcją sterowania momentem.
Trochę za mało danych, silnik ma hamulec? Jeśli tak, jak sterowany? Czy istnieje schemat aktulanych podłączeń silnika? Co zatrzymuje ruch, krańcówki? Jakieś inne zabezpieczenia są użyte, np. termik?
Witam gdzie znajduje sie komputer sterujący silnikiem,hamulcem postojowym oraz filtrem dpf czy to jest jeden czy każdy inny.
Ten kit AVT z oryginalnym programem wgranym w procesor nie spełni moich wymagań bo ja potrzebuje sterować silnikiem bez hamulca tak samo w lewo jak i w prawo. Przecież to jest dwukierunkowy regulator a opcję hamulca wyłącza się odpowiednią zworką . Poszukaj sobie mostków H na tranzystorach mosfet lub lepiej scalonych mostków H z końcówką na tranzystorach...
http://obrazki.elektroda.pl/7962306500_1... Przedstawiam swą kolejną konstrukcję, która będzie elementem sterującym silnikiem DC z przekładnią, a ten z kolei będzie napędzać trój drogowy zawór mieszacza wody dla ogrzewania podłogowego tak by do rurek systemu nie płynęła gorąca woda. O tym jednak napiszę jak już skoczę ten system. Teraz...
Najprawdopodobniej uszkodzony zawór sterowania hamulcem górskim lub jego instalacja elektryczna.Podaj jeszcze FMI do kodu błędu.Znajduje się on z od strony kierowcy na bloku silnika przed i poniżej sprężarki powietrza.
Witam Jest układ - silnik od podnoszenia sprzężony z cewką hamulca sterowany stycznikiem. Chciałbym zmienić na sterowanie np triakiem. Proszę o rady ewentualnie sprawdzone schematy. Dziękuję Pozdrawiam Jeżeli jest on zasilany napięciem przemiennym to wymień stycznik elektromagnetyczny na stycznik/przekaźnik półprzewodnikowy np. HSR - koszt ok 80-150zł....
Hamulec Zderzaki mechaniczne W bramie segmentowej 5x8 /ciężka/ silnik z hamulcem zapewnia dokladnośc połozenia ok. 3mm. Sterowanie stycznikowe z kontrolą mikrowyłączników. Dodano po 2 A gdybym miał wybierac to silnik dc z enkoderem.
A nie można zastosować pneumatyki, skoro obiekt jest spychany z taśmociągu? Jeśli upierasz się co do silnika, to wystarczy zwykły motoreduktor. Silnik trójfazowy sterowany stycznikiem. Na silniku musi być luzownik (hamulec). Układ mechaniczny może bazować na mimośrodzie. Wykrywanie pozycji zerowej czujnikiem indukcyjnym. Jaki czas cyklu zakładasz (jednego...
Przepraszam, ale zapomniałem i wiele innych spraw na głowie.... . W załączniku masz skan maszyny z silnikami SEW wraz z układami brake(str 2.). P.S. W tej maszynie masz dodatkowy styk pomiedzy 4 i 5 jest on dodatkowo od strony sterowania (u ciebie o ile to możliwe, gdy silnik dostanie napięcie to zasil go z zacisku nr 5).
Sprawdź przewody od podcisnienia. Grubsze czarne po prawej stronie silnika i w okolicy zbiorniczka z płynem hamulcowym. Szukaj albo pękniętego albo takiego co luźno siedzi. Straciłeś podciśnienie i nie masz wspomagania hamulców i sterowania turbiną. Ostatecznie może być pompa vacum uszkodzona. Usterka łatwa w diagnozie i naprawie.
Czy może mi ktoś w prosty sposób wytłumaczyć różnicę pomiędzy dwoma serwomotorami Lenze, modele: MDFKARS 100-22 MDFKABS 100-22 nie mogę się doszukać różnic za pomoc będę wdzięczny Ten silnik MDFKA B S 100-22 wyposażony jest w hamulec cierny sterowany elektromagnetycznie. "B" jak Bremse czyli hamulec, a teraz czekam na wdzięczność... :) pozdrawiam
Sprawa nie jest taka prosta oto Goglowe tłumaczenie ich strony Standardowe wykonanie sterowania hamulca Domyślnie, trójfazowe silniki z hamulcem DT / DV ... BM (G) z wbudowanym Sterowanie hamulcem BG / BGE dla połączenia sieciowego (połączenie AC) lub wbudowany sterownik BS / BSG dla DC 24 V oraz złącze zasilania wydana. Standardowa wersja jest całkowicie...
Panowie, bez jaj :) Żeby zaraz zaprzęgać procesor do sterowania silnika DC?! Schemat hamulca poniżej.
Może lepiej i taniej dać silnik z hamulcem?
Napisałeś że rozdzieliłeś obwód hamulca od od uzwojeń silnika. Jakiż więc problem zasilać oddzielnie hamulec napięciem 1 - 2V z jednego źródła, zaś silnik napięciem regulowanym z innego ? Sterowanie pwm zda egzamin przy silniku, który z racji swej natury uśredni te impulsy i będzie pracował, natomiast przy hamulcu to będzie wyglądało w ten sposób że...
Pytanie 1 czy próbowałeś zwiększyć czas deceleracji ? - braking resistor - jeżeli zwiększenie czasu deceleracji lub zmiana trybu zwalniania nie pomaga to odpowiednio dobrany rezystor hamujący może rozwiązać problem. - sterowanie hamulcem - praktycznie każdy falownik ma uniwersalne wyjście przekaźnikowe które odpowiednio ustawione (sygnalizacja trybu...
W tym układzie silnik będzie miał dodatkowo hamulec :wink:
Dzisiaj nie da się naprawiać samochodów nie znając mechaniki i elektroniki choćby w podstawowym zakresie bo układ sterowania silnika,automatycznej skrzyni biegów ,hamulców jest sterowane przez elektronikę.Musisz liznąć wszystkiego i jak pisałem wcześniej stare auto ci w tym nie pomoże.
Zgadzam sie z przedmowca , to moze byc kostka stacyjki , to czesta usterka golfa III . A co do mrugajacej kontrolki od swiec , to swiadzy raczej nie o awarii swiatla stop , ale najprawdopodobniej o usterce wylacznika krancowego pedalu hamulca , wylacznik ten odgrywa znaczna role przy sterowaniu silnika , bowiem w momencie jego nacisnienia , trzymajac...
Funkcja rezerwowa to klasyczny hamulec pneumatyczny będący częścią EBS. EBS to hamulec pneumatyczny sterowany elektroniką gdzie elementemi wykonawczymi są elektrozawory a czujniki ciśnienia pełnią funkcję kontrolną. Sprawny EBS albo przy pomocy elektrozaworu odcina sterowanie pneumatyczne albo wysterowuje wartości wyprzedzone w stosunku do zykłej pneumatyki....
Zacząłbym od rozważenia, czy dany silnik w ogóle się nadaje do oczekiwanego celu. Silnik ten posiada zintegrowany hamulec , który elektrycznie nie moge oddzielić od uzwojenia silnika. Skoro tak, to nie można sterować hamulcem (być może luzownikiem) niezależnie od napięcia pracy silnika. silnik ma reduktor i chce go zastosować do rotora Niektóre reduktory,...
Witam. Posiadam trak taśmowy. Wysokość piły ustawia się dwoma przyciskami, które sterują zwyklym silnikiem trojfazowym z hamulcem. I moje pytanie jest takie, czy dałoby się w jakiś prosty sposób zrobić elektryczne sterowanie tym? W sensie ze ustawię wartośc w milimetrach i pila opusci sie o tyle mm. Moim mysleniem początkującego wymyśliłem, żeby zastosować...
Panowie dla jasności: Przy zmianie biegów w górę AsTronic uruchamia sprzęgło a następnie uruchamia hamulec wałka pośredniego w skrzyni aby zmniejszyć jego prędkość do póty, do póki jego prędkość jest w fazie z przełożeniem dla danego biegu. Przy zmianie biegów w dół (redukcja) AsTronic uruchamia sprzęgło, wyrzuca na luz a następnie zamyka sprzęgło i...
Chciałbym odświeżyć temat, posiadam takie podłączenie hamulca znajdującego się w motoreduktorze SEW movidrive: https://obrazki.elektroda.pl/5875713700_... Być może pytanie banalne, ale proszę o informację czy, żeby zwolnić hamulec należy jedynie doprowadzić 230V do pinów 2 i 3? Chodzi mi o to, że bez jakiegokolwiek podłączenia zasilania...
Rezystorów wodnych i innych Ci u mnie dostatek bo testujemy też generatory spalinowe. Nie zależy mi na tej energii zupełnie i muszę się jej pozbyć. Sama przetwornica hamulca ma zabezpieczenie 250A (tak jak pisałem silnik jest 415VDC/215A) tak więc jej zabezpieczenia nie zgłaszają uwag ;-) Edyta: Hamulec nie jest sterowany przez falownik.
Chodzi o sterowanie takim silnikiem (napięciem bezpiecznym 12v przez styczniki?) oraz zabezpieczeniu przed naciśnięciem dwóch przycisków naraz odpowiedzialnych za obroty lewe prawe. Przecież to jest najprostszy z najprostszych układów sterowania, cztery styczniki, dwa do zmiany obrotów i dwa do przełączania szybko/wolno. Zabezpieczenie przed włączeniem...
Witam Zasadniczo potrzebne rzeczy : 1. Sterownik PLC 2. Panel operatorski 3. Falownik 4. Silnik AC z hamulcem mechanicznym 5. enkoder ad 1.2 - nie liczyłem ale dokładność 0,5mm nie jest nie do zrobienia tym bardziej przy prędkości 0,4m/s .To można powiązać w jedno ( sterownik z panelem ) ad.3 czymś silnik trzeba sterować ad.4 silnik typowy asynchroniczny...
Witam. potrzebuję informacji na temat przekaźnika znajdującego się w module sterującym hamulcem elektrycznym. Chodzi mi konkretnie jaki przekaźnik steruje silnikiem i gdzie można go zakupić. Ewentualnie jakieś fotki.
buduje cos podobnego i wystarczy jeden silniczek tylko trzeba odizolowac szczotke od masy silnika i wyprowadzic przewodem a jezeli chodzi o sterowanie to polecam na przekaznikach http://obrazki.elektroda.pl/4210880000_1... przy okazji przekazniki będą pełniły funkcje hamulca zwierając styki silnika po wyłączeniu sterowania
Ok rozumiem, czyli wykorzystać funkcję sterowania hamulca z samego falownika skoro taka jest obecna i posiada nawet trochę tych parametrów? Czy lepiej sterować hamulec z plc jak sam falownik?
Zapewne potrzebowałbyś hamulca elektromagnetycznego. Możesz spróbować podłączyć jakiś silnik dc i sterować go poprzez pwm, ale moim zdaniem skóra niewarta wyprawki na potrzeby amatorskie i napinacz mechaniczny załatwi problem.
Napisałem co na razie mam. Prąd i silniki . Potrzeba aparatury, sterowania silnika napędu i serwa do skręcania. Teraz trochę myślę o hamulcach. Nie wiem czy da się to zrealizować sterowaniem silników. Budżet... dobrze by było w tysiąc się zmieścić.
Niestety nie. To co uwazasz za hamulec górski to zwykły gasik do wyłączenia silnika. Po zapaleniu masz blokadę (prawdopodobnie sterowaną pneumatycznie) by nie wyciągnąć kluczyka ze stacyjki podczas pracy silnika. Dopiero po zgaszeniu silnika możesz obrócić i wyciagnąć kluczyk. Podobnie jest w wielu ciężarówkach z tego okresu ( np. Mercedes czy Kamaz)...
Uszkodzony zawór lub sterownik abs. To już wszystko (zawory ,silnik) jest sterowane z płyty abs-u.
W określonej pozycji - z jaką dokładnością ? Jaka ma być prędkość(zakres prędkości) pozycjonowania ? Czy to zawsze będzie ta sama pozycja czy różne ? Może wystarczy zwykły motoreduktor z hamulcem ?.
Witam! Mój problem jest następujący otóż wraz z kumplem robimy pracę inżynierską o temacie: Sterowanie hamulcem wodnym. Hamulec ten jest integralną częścią hamowni silnikowej której opór w stosunku do silnika, którym jest opór hamulca jest regulowany przepustnicą która wpuszcza mniej lub więcej wody do hamulca. Przepustnica jest sprzęgnięta z serwo...
Falownik lepszy ale droższy, nie ma w ogóle uderzenia prądowego, prąd pobierany z sieci to jedynie moc czynna a więc i prądy fazowe prawie dwukrotnie mniejsze, łatwo sterować hamulcem mechanicznym i czasem hamowania, nie musisz też wymieniać silnika, pociągnie 18,5kW bez problemu na bezpiecznikach B20 a nawet B16 przy odpowiednio łagodnym rozruchu i...
Są fabryczne układy hamowania silnika prądem stałym.Elektronika zawiera diodę i tyrystor dużej mocy (prąd 32÷100 A).Do załączania hamulca (obwodu prądowego)służy stycznik , który blokuje sterowanie styczników głównych , zasilających silnik. Sprawdź , czy styki sterownicze styczników w szafie z hamulcem działają prawidłowo.
(at)stanislawchwalisz a po czym to wnioskujesz? Ze sterowanie silników przebiega normalnie. Sterownik chyba potrafi zdiagnozować, który z silników już zaczyna szwankować?
witam ponownie, też tak myślałem aby od jednego stycznika odprowadzić zasilanie silnika normalnie, i podpiąć z przeplotem (180) na drugi stycznik - wtedy zasilanie silnika było by jednym kablem. raz załączany pierwszy, a raz drugi. ale odległość pomiędzy silnikiem a lokalizacją stycznika jest okkoło 25m, więc trzeba ciągać dodatkowe kable i to dużo........
sterować hamulec silnik trójfazowy hamulec hamulec błąd sterować hamulec
podłączyć termostat zamrażarka pomiar prądu pomiar pradu czujnik misce olejowej
przetwornica 24vdc 12vdc tomtom przywracanie
Usterki nawiewu w Volkswagen Golf 5 Plus: Diagnostyka i naprawa Wieloczynnościowa maszyna stolarska - problem z zasilaniem 3x400V