Opis błędu nie wskazuje na czujnik wałka tylko wału, prędkość obrotowa silnika czytana jest z czujnika wału, czujnik wałka służy przede wszystkim do sekwencyjnego sterowania wtryskami
Sprawdz wiazke pod filtrem, moglo byc zwarcie i w ECU uwalilo sterowanie tego konkretnego wtrysku
Turbina (lub jej sterowanie) albo wtryski. Możesz też sprawdzić czy filtr powierza nie zalał się wodą.
Pewnie brak zasilania/sterowania wtryskami.
Czy bez oscyloskopu multimetrem coś wyjdzie? wiem że w CR wtryski są sterowane wysokim napięciem?
witam podlacz oscyloskop na przewody sterujace wtryski sprawdz cz jest sterowanie . 1 z wpienta kostka czujnika cisnienia 2 i bez wpientej kostki3spr czujnikpolozenia walu czy sa impulsy
steruje elektrycznie wtryskami? (otwarciem)
Ja wróżką nie jestem wymieniłem elementy które mogą powodować nie działanie wtrysku a co dokładnie jest to trzeba ustalić np. pomiarami. Wtryskami prawie w każdym aucie steruje ECU.
To jest system HDI, a wtryskami steruje sterownik. Jak nie będzie ciś. w układzie nie będzie sygnału na wtryskach.
W dieslu nie ma przepustnicy. Jest, ale fakt, zamieszałem, jest na odwrót, w dieslu sterujesz wtryskiem, w benzynie przepustnicą. W dieslu przepustnica to klapa gasząca :)
prześlij zawartość epromu i nr ze sterownika jak się połączysz ze sterownikiem masz w parametrach czy sterownik jest zablokowany czy odblokowany jak zablokowany nie ma sterowania wtryskami ani ciśnienia paliwa, a najbardziej widoczne jest to, iż nie da się wykasować błędów. Inny sterownik może mieć zupełnie inny sposób sterowania ciśnieniem paliwa i...
Świecami steruje komputer wtrysku za pomocą jednego kabelka a drugim odczytuje stan świec. Żadnych bezpieczników w układzie nie ma. Schemat zależny od tego co tam siedzi, jaki sterownik - Bosch czy Siemens.
Fakt te wtryski nie są sterowane impulsami 12V, sory za pomyłke.
jesli to nie pomoze to chyba zostaje pompa, no ale to raczej bedzie wymagac wyslania na diagnostyke Co samą pompę ?Absolutnie nie . Trzeba sprawdzić co dokładnie dzieje się podczas rozruchu. Teraz zakładamy że problem z filtrem czy zapowietrzeniem. Ale diagnostyki wymagają parametry jak: ciśnienie na szynie (podstawa) sterowanie wtryskami synchro wał/wałek...
sprawdź przewód jasnobrązowy z numeracją 1235,w boczku-progu kierowcy-to sterowanie pompą,ewentualnie możesz ciachnąć bez ceregieli głównego niegasnącego przy rozruchu plusa po stacyjce w jej wiązce-prawdopodobnie niebieski kolor ok.2.5mm.-kolor może zmieniać się w kostce pod kolumną kierownicy.
Źle wyczytałeś na forum. Pomyliłeś silnik CR z wtryskiem mechanicznym, gdzie jest zawór paliwa na pompie blokowany immobiliserem. Silnik w twoim samochodzie jest w pełni elektroniczny ze sterowanymi elektrycznie wtryskiwaczami i to one właśnie są programowo blokowane przez immo. Tu żadne druciki na pompę nic nie pomogą. W komorze silnika po lewej jest...
BSI nie steruje tym zaworem. Sprawdź napięcia i masy na czujnikach. Wtryski sprawdzone?
Panowie mam pytanko , co szanowne forum sądzi o montażu filtra stożkowego diesla typu np. HDI( chodzi mi o nowe diesle sterowane elektroniką ) i czy ktoś jużś to testował osobiście i czy ma to wogule sens bez zmiany parametrów wtrysku wesołych świąt życzę wszystkim forumowiczom
Błędy są chwilowe i da się je skasować. Po pierwszej próbie uruchomienia ma tylko błąd P1351 ale z tego co się dowiedziałem to dość częsta usterka. Wałek i wał jest zsynchronizowany - przynajmniej tak pokazuje Peugeot Planet. Ciśnienie jest wysokie prawdopodobnie ze względu na brak poboru ON przez wtryski. Silnik RHR. Auto zostało sprowadzone bezpośrednio...
Witam. Temat rozwiązany. Brak mocy wynikał z braku podciśnienia do sterowania turbina. A strzelanie powodował wtrysk, który się zacinał.
Tak to jest, jak sie nie przestrzega instrukcji obslugi i innych naklejek ostrzegawczych. Konstruktor formalnie zabrania mycia silnika! Wtryskiwacze sa obciazeniem pojemnosciowym, sterowanym stosunkowo wysokim napieciem (ok. 70V). Jesli woda dostala sie do wtykow wtryskiwaczy, to nie dziwie sie, ze koncowki sterownika wysiadly. Colin, nie sadze, zeby...
Forum raczej tu ci nie pomoże. Musisz udać się do serwisu specjalizującego się w silnikach tego typu, gdyż przyczyn może być wiele, -np uszkodzenie potencjometra pedału gazu, zawieszanie się wtryskiwacza, uszkodzenie w układze elektronicznym sterowania wtryskiem. Nie napisałeś nawet o jaki samochód chodzi.
Jak najbardziej kolega pgoral wie, natomiast kolega momik12 już mu wytłumaczył a tutaj niepełna mapka wtrysku podzielonego (bo bez dotrysku dla FAPa) dla DT17 (2.7 HDi V6) - siedzi tam niemiecki SID201 a steruje piezoelektrykami wtrysk pojedyńczy jest dodatkowo podzielony na dwa mniejsze czego tutaj nie ujęto http://img825.imageshack.us/img825/8051/...
ewentualnie elektrozawór, który steruje wydatkiem pompy, lub całkowitym przekierowaniem paliwa na powrót. Masz pompę CP1?
Peugeot 107 1.4 HDI 2007 r. błąd P1197 sterowanie wtryskiwaczy. Mam problem z tym błędem, gdy po postoju odpalam samochód, wyskakuje błąd P1197 i silnik nierówno pracuje i nie wkręca się na obroty. Dodam parę razy gazu i zaczyna wszystko działać, skasuję błąd i samochód ożywa i wszystko jest ok do następnego postoju. Wtryski przejrzałem, oporność na...
Dzięki za zainteresowanie i podpowiedzi ale jak pisałem wcześniej wtryskiwacze zostały wymienione na zupełnie nowe a kompresja została wykluczona w 2 warsztatach . Pozostaje ten kont wtrysku , tez mi się nie podoba ale nie znalazłam nigdzie informacji co może powodować że jest aż tak wczesny (jeśli jest to prawda) bo wydaje mi się że przy tak dużym...
tak bo to ten kolega co to wymieniał uszczelnienie pompy 3 dni temu bo sterownik nie steruje wtryskami z jakiegoś powodu z jakiego? na kompie w pare sekund sie dowiesz dlaczego
Witam , pompę wtr.mam jak na zdjęciu , mechanik sprawdzał i sterowanie wtryskami działa . Czy jest możliwość ze dzieje się coś na wydechu ? http://obrazki.elektroda.pl/2466044100_1...
To są dwie różne konstrukcje, mechnicznie i elektronicznie, ponieważ nawet sterowanie wtryskami jest inne, musisz sparować BSI itp itd. Dobra rada to poszukaj sprawnego silnika 1.6hdi.
Kolego więcej informacji. Nie bezpiecznik steruje klimą, on go tylko zasila. -Jaka to klimatyzacja? (manual,automat) -Gaz sprawdzony? -Błędy odczytane? -Wartości z czujnika ciśnienia? -Sprawdzone czy sterownik wtrysku pozwala załączyć? -itd.
Problem z ciśnieniem paliwa - za wysokie. Kurde, jesteś pewny że dobry zestaw kupiłeś, może to Siemens. Ja w 2.0 hdi mam wtrysk Siemens i ręczną pomkę paliwa. Zerknij na parametr wartość rzeczywista ciśnienia paliwa i wartość zadana. Wygląda na brak sterowania regulatora ciśnienia w pompie. Czujnik na listwie raczej rzadko pada.
czas dostałeś odpowieć jakie oznaczenie ma turbo diesel z intercoolerem. A TDI w grupie VAG oznacza turbo diesel z bezpośrednim wtryskiem paliwa na komore wirową tłoka. Silniki tego typu czyli TDI HDI CDI mozna poznać po braku linki sterowania silnika. POZDRAWIAM
Citroen, Peugeot, Volvo, Ford, Mazda? p1169, p1197 przy tych błędach bym popracował. p1169 za wysokie ciśnienie paliwa to zwykle zacięty regulator ciśnienia w pozycji max lub usterka sterowania tego regulatora p1197 sterowanie wtryskiwacza-błąd ogólny - zwarcie na którymś wtrysku, instalacja lub sterownik silnika Jeśli pobujasz kabiną i jest ok to raczej...
Witam Mam problem z berlingo 2.0 hdi 2003r. Auto dziś nie odpaliło zostało zdiagnozowane usterką wtryskiwaczy. System wtryskowy Siemens. Auto kreci i nie chce zapalić Cisnienie na pompie jest od 230 do 320bar przy kreceniu. Na samostarcie silnik zapala i działa do momentu odstawienia. A gruszka przy filtrze robi się pusta tak jakby paliwo się cofało....
Parametry przynajmniej z tego co wiem nie odbiegają od normy. Jeden tylko mnie nie pokoi to kąt wtrysku i zasadniczego zarówno podczas jazdy i postoju pokazuje 1 stopień. Wydaje mi się że to może mieć wpływ na pracę. Tylko pytanie co nim steruje ?
A przypadkiem wtyczek nie pozamieniałeś ? Chyba nie pasują odwrotnie, ale zobacze, do weekendu nie mam dostępu do dostawczaka. W tym francuskim wynalazku jest jeszcze podgrzewanie paliwa w jego filtrze. Może ten podgrzewacz cały czas działa? Przekaźnik podgrzewacza sterowany jest z modułu świec żarowych, wypnij wtyczkę przy filtrze paliwa i próba....
Co innego kontrola podłączenie ,a co innego zmiana mapy sterowania EGR ,a jeszcze co innego wywalenie błędu z listy (by się nie pojawiał) czy zmiana warunków wykrywania . Najprostsze wycięcie EGR to zmiana mapy od EGR by ECU go nie otwierało. Test i błąd po odpięciu wtyczki dalej w takim wypadku jest. Dlatego po zablokowaniu w programie otwierania EGR...
Pomysł bardzo ciekawy, Można by spróbować wtryskiwacz od diesla sterowany elektrycznie np z HDI, do tego mechaniczną pompę oleju np. z fiata 125. Wtrysk proponuję wkomponować do skrzyni korbowej, dlatego że w dwusówie najbardziej awaryjne są łożyska to je głównie musi posmarować olej, jak już ten olej dostanie się do skrzyni korbowej przeciąg tam panujący...
Witam, Proszę sprawdź jak wygląda wtrysk CR. I przyjrzyj się co tam masz. Prócz pompy wysokiego ciśnienia masz również: Ogranicznik maksymalnego ciśnienia, regulator ciśnienia sterowany z ECU, Przetwornik ciśnienia do pomiaru tegoż ciśnienia oraz same wtryski. Może problemem jest regulator ciśnienia, gdyż to on reguluje właściwe ciśnienie. Problemem...
Elektronika która teraz jest w każdym aucie niestety wpływa negatywnie na CB radia, fakt żę czasem w tej samej marce w jednym woziku jest super winnym nie. Moze wieć na początek Diesle- wszystki jtd,hdi i inne ustroństwa z wtryskiwaczami sterowanymi elektronicznie- problem nie do usunięcia- wtryskiwacze nowsych generacji na jeden cykl pracy wykonują...
Sygnał o obrotach silnika, pochodzący z centralki elektronicznej sterowania wtryskiem i zapłonem. Zestaw wskażników odbiera taki sygnał i steruje przyrządem licznika kilometrów za pożrednictwem silnika krokowego, obracającego się zgodnie z kierunkiem obrotów zegara, sterowanego z elektronicznego obwodu. Poszczególne wskażniki odzyskują kroki ewentualnie...
Witam. Auto jak w temacie. Błąd w lexi P3004 usterka trwała wyłączenie 3-tłoka. Zwarcie do masy lub przerwa. Błąd ten sugeruje uszkodzenie elektrozaworu w pompie wysokiego ciśnienia. Podmieniłem zawór. Sprawdziłem zasilanie na wtyczce lecz nie wiem na którym pinie z komputera jest sterowanie. Komputer 3 prostokątne kości. Brązowa i dwie czarne. Może...
Postaram się ogarnąć żeby były czytelniejsze - najwyżej wyślę screeny :P Dodano po 4 Prześlę screeny - bo rozmiar wydruku kompresuje do 1 strony A4 i wszystko ściska. W załącznikach masz cały schemat ukł. sterowania silnikiem. I przybliżyłem jeszcze interesujący ciebie fragment instalacji. 931232
witam, silnik hdi jest sterowany troszke inaczej niż zwykły disel, po pierwsze nie ma znaczenia jak jest ustawiona pompa wysokiego ciśnienia ponieważ ona ma za zadanie tylko wytworzyć wysokie ciśnienie nawet do 1600 bar, wczasie rozruchu musi być min.260bar, natomiast pracą steruje kalkulator wtrysku poprzez sygnały z czujników, predkości wału korbowego...
1. Czujnik położenia wału był sprawdzany, nie zaszkodzi aby sprawdzić jeszcze raz 2. Pierwszy wtrysk - to ten od strony rozrządu... 3. właśnie będę sprawdzał wtyczki, ale ten problem był rozważany, ten wtrysk to już drugi, więc tak banalny błąd nie był by powtórzony dwa razy - poza tym było wykonywane sprawdzenie połączenia wtyczka była zapinana i odpinana...
Bledy ktore wystapuja na stale to: P0266 - Cylinder 2 - błąd udziału /zrównoważenia P0269 - Cylinder 3 - błąd udziału /zrównoważenia P0272 - Cylinder 4 - błąd udziału /zrównoważenia P0098 - Sygnal temperatury na kolektorze (-) No i oczywiscie sprawdze EGR chociaz jego uszkodzenie tutaj by zostalo wykryte oraz...mozliwe uszkodzenie wiazki. Czy silnik...
Jeśli spadek mocy jest spowodowany włączeniem się trybu awaryjnego powodów może być kilka łącznie z wtryskami, EGR-em, sterowaniem turbiną itp. Ten model jest stosunkowo dobrze oprogramowany, naprawdę warto podłączyć się pod komputer. Przepływomierz raczej odpada. Pozdrawiam
Witam serdecznie,nie jestem mechanikiem od Diesli ale z tego co wyczytałem z twojego postu,to podpowiem ci że wina prawdopodobne leży w pompie,w niej samej masz taki przestawiacz na sprężynce(trudno mi to opisać bo nie siedzę w dieslach mechanik powinien się domyślić)która często gęsto lubi się zatrzeć(złe paliwo)bądż sama sprężynka może pęknąć,drugie...
A w HDI? :) PPS wyraźnie ostrzega "nie odłączać wtryskiwaczy w czasie pracy silnika gdyż...." Tak po prawdzie, to jest 50% szansy, że nic się nie stanie. Zależy to przecież od tego, w którym momencie trafiłeś z odłączeniem mu sterowania. Element piezo może być cały czas otwarty, lub zamknięty ;). Jeśli trafiłeś, że został w położeniu "otwarty" i jest...
Skoro po podmianie pompy faluje ci ciśnienie to albo problem z zasilaniem samej pompy w paliwo, albo masz wciek paliwa na wytryskach. Ewentualnie coś z wiązką . Nie steruje dobrze pompa. Jak i sam pomiar ciśnienia może być zafałszowany. Zasilanie pompy zrobione z bańki nad pompą. Jeszcze jedno. Odcinam wtryski podłączam manometr do pompy i jest tak....
Prawdopodobnie masz wtrysk Siemensa i P1197 jest prawdopodobnie podstawowym problemem. Cos sie dzieje ze sterowaniem wtryskiwaczy. Moze to byc kiepski styk w wiazce, ale rowniez problem stopnia mocy na wyjsciu kalkulatora. Boje sie, ze sam sobie nie poradzisz.
Więc tak, podczas kręcenia rozrusznikiem paliwo z poluzowanej nakretki wtrysku leci naprawdę obficie. Po odpieciu zaworu regulacji przepływu pojawia się błąd od niego, po odpieciu wtyczki regulatora ciśnienia ta sama sytuacja. Zauważyłem po zdjęciu kawałka peszla przed wtyczką czujnika wysokiego ciśnienia ze wtyczka była kiedyś wymieniana, lecz na taką...
Cześć, Ogólnie to problem moim zdaniem: złe ciśnienie na pompę niskiego ciśnienia, a przez to z pompy niskiego ciśnienia na wysokiego ciśnienia itd. powody -> (fałszowanie danych przez czujnik, przez co złe sterowanie regulatorami ciśnień lub nieszczelny układ; zły filtr paliwa Dodano po 20 Zapomniałem dodać, najczęściej pada właśnie czujnik ciśnienia...
Witam partner 2.0 hdi siemens 2003r po naprawie głowicy , po wymianie rozrządu odpalił było wszystko ok, poskładałem resztę do kupy i auto juz nie odpala . Nie podaje paliwa na wtryski . Komputer obroty widzi , wałek rozrządu z wałem korbowy wyskakuje ze zgodny . A paliwa nie podaje , jedyny błąd jaki wisi to P1641-sterowanie wtryskiwaczami, błędny...
witam, poszukał bym przyczyny w sterowaniu poniewaz jak jest mrożno to i sucho jak sie zaczyna mokro i cieplej to sól i chlorek wapnia dodawany do piachu na drogi robi potem krecia robote :) wiec kolego sprawdż czy wszystkie wtyczki od sterowania silnika czyli połozenia wałka rozrzadu, predkosci obrotowej wału ,sterowania wtrysków ciśnienia na szynie...
Proszę się nie obrażać udzielam odpowiedzi z myślą o pomocy, sam nie raz szukam usterki kilka dni. Miałem podobny wypadek w Citroenie Jumper 1,9 HDI, tam jest z czujnikami inaczej, a usterka była podobna, powodem był cieknący (zacinał się i puszczał ) wtrysk , który doprowadził do wypalenia denka tłoka i jego pęknięcie. Widać jednak było usterkę w spalinach...
Witam Kolegów. Od kilku miesięcy borykam się z niezdiagnozowaną usterką w mojej Cytrynce C4 GP 1.6 HDI. Po odpaleniu zimnego silnika pracuje on równiutko, jednak po ruszeniu i zmianie biegów na wyższe, pojawiają się jedno sekundowe szarpnięcia/przerwania -jakby było coś lekko przytkane i natychmiast się odtykało. Ma to również miejsce po wyjściu pojazdu...
Witam, Sprawdz raczej obwod swiec. Przekaznik ma system kontroli (autodiagnostyki) i "rezultat kontroli" jest wysylany do ECU wlasnie przez pin 3. Nie znam dokladnie logiki dzialania, ale na pewno przekaznik jest wylaczany w przypadku zbyt duzego poboru pradu na ktorejs ze swiec (blad w ECU: obwod podgrzewania - zwarcie do masy) i, byc moze, przy przerwie...
Zapoznaj się z ogólną budową i sposobem działania układów Common Rail. Dowiedz się jakie elementy wchodzą w układ zasilania silników CR i na jakiej zasadzie współpracują ze sobą. Po tym będziesz miał ogólny pogląd jakie parametry potrzebuje komputer , aby poprawnie sterować pracą silnika. Era starych "klekotów" odeszła ok 20 lat temu, kiedy do użytku...
kolego , a po podstawieniu drugiego kompa robiłeś jakąś synchronizację z immo ? ja mam podobny problem, a mianowicie brakło zupy. po dolaniu i odpowietrzeniu(przy tej drugiej czynności padło aż aku) i od tamtej pory zaczeły się problemy.rozrusznik kręci, w kompie żadnych błędów, ciśnienie na listwie jest, impulsy z wału i wałka są ,komputer widzi synchronizację...
Witam, Na początku szacun za wasze analizy w tym temacie !!!! Mam peugeota 308 2.0 hdi automat z 2016 roku. Auto ma przebieg 83 tyś km. Jakiś czas temu pojawił mi się błąd wszystkim znanym w tym temacie tego forum P20E8- ciśnienie mocznika. Na wyświetlaczu oczywiście choinka check engine i service i kontrolka urea. Korek od adblue nowego typu. Db pokazuje...
Podmieniany był czujnik wysokiego ciśnienia (4) i czujnik paliwa na listwie (8). Czy w serwisie taki test można przeprowadzić? Bo niestety nie mam warunków i dostępu. A czy wtryski jakby coś było nie tak to cały czas by nie działały prawidłowo? Bardziej bym chyba szedł w stronę EGR czytałem na jednym z forów, że to pomogło, jakieś przewody czy może...
Cześć. Mój senior pojechał sobie na zakupy jakby nigdy nic, odpalił auto od strzała, pojechał, wraca ze sklepu i... auto kręci, nie odpala. Przyjechałem z kabelkiem, ciach: - U0122 - ESP - Komunikacja CAN - Brak komunikacji - P2148 - Sterowanie wtryskiwaczy bloku 1 - Miejscowy, Za wysokie napięcie. Po usunięciu błędów auto pali na dotyk, pracuje równo...
Witam, problem dotyczy peugeota 1.6 e-hdi z systemem start/stop i inteligentnym alternatorem. Alternator z kostką 5 pinową i bez sprzęgiełka na nim (numer 9675753680) łączony zdaje się tylko ze skrzynią zautomatyzowaną (mcp). Pierwsza rzecz. Został kupiony akumulator efb, co mam ustawić w programie peugeot planet w module zarządzania energią? Do wyboru...
Jak jest nieszczelnie i łapie lewe powietrze to będziesz miał cały czas , a szarpanie właśnie wtedy jest gdy jedziesz na niskich obrotach i mało gazu . Sprawdzę to, muszę po odpaleniu (w piątek auto będzie po 2 dniach stania więc idealnie) zerknąć na przewody paliwowe czy nie ma w nich potwietrza. Ja bym na twoim miejscu odłączył wtyczkę od EGR i zaślepił...
(-) świecą jeszcze świece żarowe (około 10sek). W momencie kiedy świecą samochód nie reaguje na przycisk "Start". (-) Wariuje również wskaźnik temperatury silnika (nie ważne czy silnik zimny potrafi wskazywać max temp. za chwile nagle spada do zera i ogólnie różne cuda). Sam sobie udzieliłeś wskazówki, ponieważ problemem jest prawdopodobnie czujnik...
Moim zdaniem jesli obecnie odpala jedynie na plaka (odrebne zasilanie paliwa - plak )to przyczyny raczej poszukiwal bym w ukladzie zasilania -sterowania wtryskami , skoro wg testu na listwie znajduje sie cisnienie medzy 200-230 bar rozruch ( starter elektryczny), i ponad 400 praca silnika to te elementy mechaniki , czyli pompa zostana definitywnie wykluczone...
Mam problem z Citroenem c4 picasso 2.0.hdi rok 2007, samochód robi ostatnio małe przebiegi i dziwnie szarpie przy ruszaniu na wyświetlaczu pokazuje się możliwość zapchania filtra fap. Doczytałem na forum żeby przegonić auto po autostradzie i tak też zrobiłem i pomogło na jakiś czas ale po przejechaniu kilkuset kilometrów znowu zaczęło przerywać ( po...
Witam! Problem zażegnany! Mianowicie zadzwoniłem do dwóch najbliższych ASO i zapytałem czy wiedzą ile będzie kosztowała mniej więcej naprawa z takimi objawami. Oba serwisy powiedziały coś o EGR (co upewniło moje domniemania po dokonanym w nocy research'u). Akurat wczoraj wieczorem natknąwszy się na temat owego EGR oczywiście musiałem dowiedzieć się...
Wymieniony filtr w pierwszej kolejności, następnie zrwc (zawór regulujący wysokie ciśnienie) diagnostyka komputerem cały czas na niego wskazywała, mimo prób kasowania. Następnie regulator wydatku, ponieważ objaw nie znikał, a po naciśnięciu pompki paliwa/dodania ciśnienia do pompy (na pompę niskiego ciśnienia) auto wracało do normy, a na myśl cisnęły...
Lexia sygnał z czujnika prędkości obrotowej widzi dopiero po uruchomieniu silnika Pierwszy raz o czyms takim slysze. Zawsze mam w parametrach predkosc obrotowa walu i synchro walka. Bez pewnej minimalnej predkosci walu i bez synchro kalkulator nie steruje wtryskow. Parametry, ktore podales nie wkazywaly na problem wtryskiwacza. Przy przeciekach na...
Samochód przy obrotach ok 2600 i pełnym obciążeniu wyświetla fault system speed. Zapala się kontrolka błędu silnika. Po diagnozie "Lexia" mam następujące błędy w układzie wtrysku: Usterka przemijająca Sygnał przepływomierza przepustnicy P0100 Usterka trwała Sterowanie elektrozaworu ci wydatek (przepływ zbyt duży) P0234 P0100 pojawił sie około 4 razy...
Witam, W pierwszym poscie piszesz, ze podales dla sparawdzenia napiecie napiecie na "zawor elektromagnetyczny w pompie". Strzez sie takich testow! Wiekszosc z tych "zaworow" zaworami nie jest i sa to urzadzenia sterowane sygnalem PWM i podanie napiecia sieci moze je zniszczyc. To po pierwsze. Po drugie, nie wiadomo o jakim systemie wtrysku mowa. Roznice...
Tylko ten mój stary regulator nie miał tego trzpienia . Ja mam na to taką teorie że to uszkodzenie polegało na przerwaniu obwodu uzwojenia tego regulatora kiedy dostawał temperatury , co skutkowało spadkiem ciśnienia do 100 barów , bo w sytuacji kiedy regulator nie jest sterowany elektrycznie , to role zaworu bezpieczeństwa pełni sprężyna która jest...
Filtr paliwa wymieniony. Mi wlasnie wyglada na to ze to komputer tak steruje tym cisnieniem bo za kazdym razem jak wylacze/wlacze zaplon to da rade go wkrecic na pelne obroty i mozna go krecic pomiedzy 2.5tys obr az do odcinki. Zejde tylko ponizej 2.5tys obr i wywala blad niskiego cisnienia i wkreca sie juz tylko do 2.5tys obr... Dodano po 1 A to oznacza...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Witam serdecznie. Bardzo proszę o poradę kolegów gdzie szukać uszkodzenia auto jak w temacie Silnik 2.0 hdi RHR. Na zimnym silniku pali bez problemu i można jeździć cały dzień nic się nie dzieje złego nie kopci, nie szarpie nie traci mocy oby go nie wyłączyć. Gdy się go zgasi tak od 95-97 (stopni płyn chłodzący) nie da się uruchomić. Ostatnio było robione:...
Daj sobie spokoj ze swiecami. Do okolo -5°C nie sa potrzebne do rozruchu. Jesli by nie grzaly silnik pokrecilby kilka sekund nieco kulawo i tyle. W twoim przypadku dla postawienia prawidlowej diagnozy istotny jest pomiar predkosci obrotowej walu przy rozruchu. Jesli jest niedostateczna (ponizej ok. 230 obr/min) wtryski nie sa sterowane i stad trudnosci...
Witam, trafił do mnie citroen który na zimno ciężko odpala, za ok 5 razem pali przy wciśniętym gazie w podłogę, chmura dymu, potem chodzi nie równo przez ok 3 sek i jest ok. Na ciepło pali na dotyk. Wtryski sprawdzone 2 krotnie (wcześniej 1 uszkodzony); niewielka ilość opiłków w obudowie filtra paliwa; świece żarowe oraz sterowanie; brak kodów błędów;...
Witam forumowiczów Od dłużższego czasu borykam się z problemem w moim Citroenie. Samochód po odpaleniu zachowuje się bardzo normalnie, nie kopci, nie stuka nic w silniku, ma normalne (dobre) przyspieszenie. Po rozgrzaniu silnika około 10 min (czasami nawet po 20 min) samochód traci nagle moc, zaczyna się dusić, dymi na siwo, gdy puszczę całkiem gaz...
(-) mam problem mianowicie z dymem z rury wydechowej, wydobywa sie czarny na obciążonym silniku (-). Ogólnie można powiedzieć, że masz zakłócenie w spalaniu typu: albo za mało powietrza, albo za dużo paliwa . Natomiast w szczegółach powinien na to pytanie odpowiedzieć najbliższy mechanik/diagnosta, a nie forum, które jednostki napędowej nie widzi i...
Posiadam c4 1.6 hdi 109KM 2004r. Problem polega na tym, że pojawia mi się błąd P1442 czyli problem z dozowaniem płynu FAP do zbiornika. Płyn jest świeżo uzupełniony, przewody uzupełniające jak i dozujący do zbiornika drożne. Czy orientuje się ktoś jakie napięcie powinno być na pompce przy dodatkowym zbiorniku dodatku. Z tego co kojarzę dodatek podawany...
Witam, Niestety, robię się bezsilny i muszę o coś zapytać. Temat dotyczy mojego Peugeota 307 SW z 2.0 HDI RHR 136 koników. Przez tydzień byłem nad morzem, a Peugeot sobie stał w garażu. Po powrocie z urlopu wsiadam, przekręcam kluczyk, zakręcił kilka razy i bateria stwierdziła, że nie ma siły. Podłączyłem kable rozruchowe, Peugeot kręci jak wściekły,...
Witam. Jako mechanik z zamiłowania (a informatyk z wykształcenia :P) chciałbym dziś przedstawić przetestowany i tak naprawdę niedokończony projekt zasilania silnika Diesla olejem napędowym i wodą. Jak się nie trudno domyślić - układ ma oszczędzać paliwo kosztem pary rozprężanej podczas spalania ON. W Internecie można znaleźć wiele dziwnych stron dotyczących...
Powinieneś podpiąć diagnoskop i sprawdzić parametr "synchronizacja wału korbowego i wałka rozrządu". Jeżeli czujnik wałka nie zgrywa się z czujnikiem na wale to nie odpali. Ew. możesz sprawdzić oba czujniki czy dają sygnał. ZMIANA 11.04.2011/19:24 Przepraszam, zagalopowałem się, powyższe oczywiście jest bez sensu - jeśli na rampie nie ma ciśnienia to...
jaśniej proszę z tą ignorancją... Poczyta Pan (georgesgr) z "PSA" zasadę działania tranzystora (zasada działania czujnika ciśnienia paliwa). Ma jakąś "podstawową" oporność, która zmienia się pod wpływem ciśnienia paliwa (wzmocnienie/zmniejszenie sygnału elektrycznego) i tak podaje dalej "sygnał" do kalkulatora (jakiegoś sterownika), który wylicza jak...
Wiec tak: korekta na wtryskach 1.05 do 1.20 ciśnienie na pompie strona wysoka na biegu jałowym 280bar i stabilne przy prędkości obrotowego bigu jalowego 820. Wymieniona pompa baku ciśnienie zasilania oscyluje do 3 bar. Odpala na zimnym i ciepłym od strzała nie dymi nie klekocze. Oczywiście regulator na pompie wymieniony z cała procedura czyszczenia...
Common rail (w wolnym tłumaczeniu: wspólna szyna) - nowoczesna wersja systemu bezpośredniego wtrysku paliwa w silnikach Diesla. W tradycyjnym układzie wtrysku paliwa w silnikach Diesla, pompa sekcyjna wytwarza tylko w określonych, dla poszczególnych cylindrów, momentach ciśnienie, które otwiera wtryskiwacz i paliwo zostaje rozpylone w cylindrze lub...
Witajcie (Szukałem i szperałem, uzupełniłem wiedzę, prosiłbym o potwierdzenie moich przypuszczeń z Waszego doświadczenia) Citroen Xsara II 2.0 HDi (RHZ DW10ATED) w automacie 109KM 2002 rok. Dwie dolegliwości: 1 Dolegliwość Jak osiąga temperaturę pracy (75st i więcej) to sporadycznie podczas ostrego przyspieszania (niski bieg na skrzyni auto - np 2,...
Silnik pracuje nierówno na wolnych obrotach tak, jakby nie działał na jednym cylindrze. Po dodaniu gazu silnik zaczyna pracować normalnie, a po odjęciu gazu znowu pracuje nierówno. Czy silnik zapala normalnie od pierwszego razu, czy może są jakieś problemy, np. zbyt długie kręcenie rozrusznikiem (powyżej 2 sec)? Czy jednostka napędowa nadmiernie kopci,...
Podczas jazdy nie ma żadnych zmian , auto jedzi normalnie , nie traci mocy , nie kopci . Akumulator był kupowany nowy w styczniu i rozrusznik rowniez był kupiony jakos na początku roku . No, widzisz i od razu zrobiło się prościej i lżej na sercu, prawda? Podejrzewam, że jak zwykle problem leży w jakimś banalnym kabelku, także stykach, pinach, szwankującej...
Witam Mój Vin. VF38ERHF8EL007614 Czy moge prosić o rozkodowanie ? 508 KOMBI 5DRZW 2.0 HDi 138 FAP BVM 6 Charakterystyki pojazdu Model508 Nr APV/PR (obsługa posprzedażna/część zamienna)13604 CJ 1 0245 Numer seryjny silnika10 DYZA 4050531 NRE(homologacja)e2*2007/46*0081*12 P4A9691274299 Informacje ogólne RODZAJ PRODUKTUPOJAZD OSOBOWY ZNAK HANDLOWY/TYP...
Opiszę swój problem który został rozwiązany dla potomności. Z roku na rok coraz to było gorzej z rozruchem nie palił za pierwszym razem. Szukałem w świecach żarowych /niestety to nie świece na odłączonych świecach palił nawet przy -16. Szukałem może łapie lewe powietrze do paliwa do pompy Wysokiego ciśnienia ./ Podłączyłem pompę elektryczną 6 barową...
Nie wiecie (nie wszyscy)do czego jest MAF. Silnik ma trochę gorsze lub takie same osiągi po odłączeniu przepływomierza, tylko gdy sterownik posiada dodatkowo informacje z czujnika ciśnienia. Nie każdy HDI ma MAP. To rozwiązanie "zagadki" która wyłoniła się wyżej. Zanim szczęśliwy posiadacz Xsary wywali kasę na wtryski, to może by sprawdzić, czy sterownik...
Witajcie drogie koleżanki i koledzy, Chciałem was prosić o pomoc w analizie wykresu kilku parametrów pracy silnika 2.0 HDI 135KM w czasie jazdy. Wykres został zapisany dzisiaj przy pomocy programu ScanXL. Samochód ma silnik w systemie common rail, układ wtryskowy firmy Delphi, nie ma FAPu, samochód jest w rodzinie od nowości i został kupiony w salonie...
Prośba o rozkodowanie nr vin: VF7RW9HD8DL516145 Z góry dziękuję za pomoc C5 (X7) KOMBI 5DRZW 1.6 HDI 115 (DV6C) BVMP 6 (Z funkcją stop & start) Dane pojazdu Linia produktuC5 (X7) Nr APV/PR (obsługa posprzedażna/część zamienna)13392 CJ 1 0127 Data Początku Gwarancji02.09.2013 Numer seryjny silnika10 JBFT 0033221 OPBH00D NREe2*2001/116*0360*24 P4A9803202199...
Citroen c5 Kombi 1.6 Hdi 109 z Fapem 2010r. Przebieg 144 tyś Km. Kupiłem go 2 miesiące temu. Przed zakupem sprawdzany w warsztacie i skanowany Lexia, nie było żadnych błędów. Czysta też historia więc albo wykasowany dziennik błędów albo auto idealne. :). Auto kupione u polskiego pośrednika, sprowadzone z Francji. Dość wiarygodna historia serwisowa....
Rozumiem, że cały system wtryskowy z wtryskiwaczami, pompą wysokiego ciśnienia (pwc), czujnikami, nastawnikami, turbosprężarką, itp. zostały przełożone na nowy słupek? Jeżeli zatem usterka "przeniosła się" identycznie z poprzedniej jednostki napędowej, oznacza, iż mechanicy przetransportowali wszystkie swoje błędy i wypaczenia na nowy silnik. Mało tego,...
Ja jeżdżę na krótkich dystansach przeważnie tylko miasto, i nie mam takiego spalania, nie wiem o czym piszesz;) Gdybyś napisał że w ogóle nie wiesz o czym piszesz, to bym się zgodził. Silnik diesla jest sprawniejszym silnikiem, niż benzynowy - więcej energii zawartej w paliwie zamienia się na pracę mechaniczną, nie zbędne ciepło. Więc to że się wolniej...
Proszę bardzo. Dane pojazdu Linia produktu C5 Nr APV/PR (obsługa posprzedażna/część zamienna) 09650 CJ 1 0539 Data Początku Gwarancji 19.05.2003 Numer seryjny silnika 10 DYPL 4000741 OPB R005 NRE e2*98/14*0220*03 Informacje ogólne Dane pojazdu WYKOŃCZENIE WYSOKA ŚREDNIA RODZAJ FARBY LAKIER METALICZNY DWUWARSTWOWY KOLOR NADWOZIA EZR - LAKIER SZAROŚĆ...
polonez wtryskiem kluczowanie wtryskiem sterowanie wtryskiem paliwa
oświetlenie kurnika bezpiecznik zasilacza komputera ibiza uszczelniacz
pralka samsung magazyn energii
Jak wyczyścić zaschnięty tusz w drukarce? Moment dokręcania śrub wału korbowego Fiat Panda 1.2