Witam,może się jeszcze przyda
To zamień wtyczki miejscami. Pin 7 i 3 czerwony i niebieski , ekranowany przewód. Czujnik 110 om. Tyle sprawdź.
Dałeś temu rade? mam ten sam objaw - brak błędów - zezwolenie na start jest a dacia martwa
A mnie się wydaje ze ews to nie jest bo został wykasowany z sterownika to zostało żle zrobione Teraz wykonaj podstawowa czynność
Faktycznie nie miało by sensu zakładanie tematu przy sterowniku elektronicznym... Wystarczy kila zwojów drutu na kablu WN. Polecam lekturę: [url=http://www.elportal.pl/pdf/k18/10_0... [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to...
a cisnienie sprezania mierzyles? w tym motorze gdy jest kiepskie spalanie na ktoryms cylindrze sterownik silnika odłącza go
Wtryski sterowane są z dwóch pinów sterownika nr.16 i 17 , parami.
Sprawdź potencjometr położenia przepustnicy Trafiłeś w dziesiątkę - gratuluję. Pozdrawiam.
Jest to podwójny przekaźnik , który ma aż 15 pinów. Piny 4,5,6 i 13 zasilają podwójną cewkę , wtryski oraz pompę . Cewka przekaźnika sterowana jest masą ze sterownika silnika na pin 7 poprzez wyłącznik bezwładnościowy. Jest jeszcze taki myk ,że po włączeniu zapłonu , sterownik z pinu 13, poprzez diodę zasila cewkę przekaźnika z pominięciem tego nieszczęsnego...
Przedzwonic połączenie do pinu C10 w sterowniku. Jak jest ok, to tranzystor w sterowniku.
Piszę z pamięci, bo to już lata. Wtryskiwacze połączone są w dwie grupy i podłączone są do pinów 12 i 13 sterownika, które to piny są tożsame. Widą one do kolektora tranzystora mocy, który często ulegał uszkodzeniu. Na pin 1 idzie sygnał z cewki zapłonowej, i jeżeli sterownik ma zasilanie to tyle już wystarczy aby wysterował wtryskiwacze.
ITMS 6F Delco remy
To trochę dziwny samochód. Czasami się nie odpala - choć światło immobilizer gaśnie. Po wodzie immobylayzer odbiera sygnał, ale nie przekazuje go modułu sterowania. W tym przypadku, obrotów wału silnika również nie widać
Może być problem z immo, może być na instalacji. Jak był czy jest gaz to instalacja do wtrysków (przewody) pewnie były cięte i idą przez sterownik gazu.Jak sterownik gazu jest uwalony to też nie zapali. Sterownik silnika można uszkodzić w przypadku złego połączenia masy, albo problemów z tą masą. Co mówi sam komputer samochodu po odczycie ewentualnych...
z napieciem 215V wyglada jakby w starym sterowniku wyszlo napiecie podobne do napiecia sterowania wtrysku, z tym ze wtryski sterowane sa bardzo krotkimi impulsami zwykly miernik nawet nie powinien ich widziec.
To masz do sprawdzenia, czy sterowanie pojawia się na samym pinie sterownika. To samo sterowanie przekaźnika pompy. Na początek jednak sprawdź wszystkie masy na ECU, bo tu będzie tkwił problem. Prześwietlaj żarówką minimum 21W!
Pierwsze zdjecie to po przkreceniu kluczyka ,drugie zdjecie to jak po dwuch sekundach od przekrecenia kluczyka srodkowa linia kontlorek gasnie i wtedy przekrecam kluczyk by zakrecic silnikiem i tak wtedy to wyglada na 3cim zdjeciu gdy silnik jest obracany rozrusznikiem. Generalnie to historia samochodu jest taka ze poprzedni wlasciciel zawiozl auto...
To jest tester wtryskiwaczy a nie sterownik silnika. Dlatego kąt wtrysku, jego początek i koniec nie ma znaczenia większego. Przy takim założeniu można użyć biblioteki TimerOne w celu uzyskania odpowiedniego sygnału PWM. Zgodnie z informacjami podanymi w pierwszym poście, inicjacja timer'a mogłaby wyglądać następująco: [syntax=c]#include <TimerOne.h>...
To masz tam namieszane w tej instalacji bo oryginalnie jest zielony wspólny plus i kolorowe do komputera silnika sterowane minusem. Nie było w żadnym volvo wspólnego kolory minus dla sygnałów z komputera na wtryski bo jak by wtedy można odróżniać poszczególne wtryskiwacze.Napisz jeszcze dokładnie jaki to model i 10 cyfra z numeru nadwozia to sprawdzę....
Opis błędu nie wskazuje na czujnik wałka tylko wału, prędkość obrotowa silnika czytana jest z czujnika wału, czujnik wałka służy przede wszystkim do sekwencyjnego sterowania wtryskami
Wtryskiwacze są sterowane impulsem masowym.
Szczelność dolotów, ewentualnie zamienić wtryskiwacz tak jak cewki zamieniałeś. Reszta warsztat, pomiar kompresji i szczelności silnika, oscyloskopowy podgląd sterowania wtrysku i cewki.
Będąc studentem PRz zajmowałem się implementacją CPDev na ATMEGA128. Z tego co pamiętam na dzień dobry potrzeba około 60kB FLASH ;) Jaki zastosowałeś mikrokontroler? W jaki sposób komunikujesz się z modułami? Można pomyśleć nad mudułem generującym impulsy STEP/DIR dla sterowania krokówkami. W oprogramowaniu CPDev nie ma gotowych bloczków do tego. Myślę,...
Po co tu schemat do sterowania wtryskami, po pinie znajdzie. Pytanie co zrobi jak już zlokalizuje...
Hejka Problem może być spowodowany uszkodzoną sondą lambda lub problemem z układem sterowania wtryskiem paliwa. Sonda lambda jest elementem, który monitoruje ilość tlenu w spalinach i przesyła te informacje do sterownika silnika, który na podstawie tych danych reguluje ilość wtryskiwanego paliwa. Jeśli sonda jest uszkodzona lub przewody prowadzące do...
jest to rok 2002 układ wtryskowy motronic MP 7.0
W takim razie ustawiasz "Typ sterowania wtrysku" na "Standard".
To niech jeszcze tan mechanik sprawdzi czy jest iskra na 4 cylindrze i czy jest sterownie wtryskiwacza na tym cylindrze. Jeśli iskra jest a sterowania wtrysku brak to... ECU, choć akurat ten model nie powinien tak "paść".
To Ty masz uszkodzony moduł i to Twoje zadanie podać jego numer, numery mogą być różne dlatego musisz podać swoje.
Ma ktoś pomysł co moze być nie sterowania wtryskami?
Naprawiam klientowi KIA Sportage i mam ten sam problem co Adam. Samochód nie zapala. Uruchamiając rozrusznik pompa paliwa działa, czujnik wału korbowego też działa, natomiast brak sygnału do cewek zapłonowych, a na wtyskiwaczu sygnał pojawia się tylko jeden raz. Jestem ciekaw Adamie jak ten problem rozwiązałeś.
inny silnik: https://bit.ly/3z5NANE https://bit.ly/3ovAbtk https://bit.ly/3BltRMO
Czujnik "wysokości geograficznej" jest wmontowany w układ sterowania wtryskiem w nowym Passacie, popytaj w warsztatach robiacych coś przy Volkswagenach, może Ci coś doradzą.
ECu wypada zpętli bo sonda nie współgra ze sterowaniem wtryskami, Brakuje ciśnienia gazu, albo mapa spaprana.
Budowa i zasada działania elektronicznych układów sterowania wtryskiem paliwa. - układ wtrysku jednopunktowego - układ wtrysku wielopunktowego - układ wtrysku bezpośredniego
Ale przy rozruchu 1 bar to chyba tyle ma być minimum. Potem jakieś 3bary na wolnych i 7 przy wysokich obrotach. Dlatego jak zacisnąłeś przelew a było 7 i dalej nie odpala to wydaje mi się że to nie problem z paliwem. Mogę się mylić bo ja wszystkiego nie wiem, w sumie to dalej ciekaw jestem tego sterowania wtrysków.
A tam jest pełna sekwencja ? Jak jest Marelli to półgrupa, jak bosch to sekwencja
ustaw punkty na zero to z łaski zerknę, jak masz silnik c16nz to masz na lince czujnik drogi VDO który daje 10imp/1m drogi, potrzebuje tej informacji komp do sterowania wtryskiem
Możesz na próbę po prostu podłączać tylko do jednego wtrysku jedną "wiązkę" a pozostałe pozostawić niepodłączone (oryginalną wiązkę przy pozostałych wtryskach musisz przywrócić do oryginału). Oczywiście w tym przypadku podłączasz sterownie tylko jednego wtryskiwacza LPG. Po przełączeniu na LPG tylko ten jeden cylinder będzie pracował na LPG, a pozostałe...
Witam Ostatnio rozwiązywałem podobna zagadkę. Auto zakupione miesiąc temu Sterownik AG zenit jz2005. Jak się okazało jedna sekcja sterowania wtryskiem LPG padła i sterownik sterował trzema wtryskami LPG wiec jakiś magik aby ukryć niedomagania pracy na LPG połączył przewody od wtrysku benzynowego ze nigdy nie był wyłączany . I tak sobie silnik pracował...
prześlij zawartość epromu i nr ze sterownika jak się połączysz ze sterownikiem masz w parametrach czy sterownik jest zablokowany czy odblokowany jak zablokowany nie ma sterowania wtryskami ani ciśnienia paliwa, a najbardziej widoczne jest to, iż nie da się wykasować błędów. Inny sterownik może mieć zupełnie inny sposób sterowania ciśnieniem paliwa i...
40 czego? Bar? Nie ma prawa zapalić.
rozrząd ustawiony poprawnie, 19 rowków od pompy do walka . Wszystko na znakach ustawione z blokada rozrządu. Wina chyba leży po stronie elektroniki , jak dojdę do ładu z tym autem to napisze dla potomnych:)
Wystarczy w celu zablokowania wału korbowego zdjąć czujnik położenia wału korbowego, uszkadzając płytę znacznika ze wszystkimi konsekwencjami wynikającymi.
Synchro? Chodzi o brak komunikacj immo. Wlasnie immo mnie zastanawia co prawda dioda gasnie ale ....
Wiesz z takim podejściem..... Auto na gwarancji to daj gwarantowi. Jak będzie instalacja przez kuny pocięta to niestety trzeba zapłacić. Co w tym dziwnego? Zrobisz sam to później będzie potencjalnu problem kto grzebał w aucie ma gwarancji.
Sterownik nad nogami pasażera , trzy śruby ósemki , klucz nasadowy , osłona w dół i widzimy to co chcieliśmy. Wtrysk rozruchowy działa na zimnym i ciepłym silniku.
Witam, Poszukuję schematu elektrycznego do silnika 1.9 AEF (taki mam w felici). Pan google mi nie pomógł nic konkretnego poza schematami jak http://skodas.host.sk/o_skodach/felicia/... nic nie mogę znaleźć. Potrzebuję bo mam problem ze "stykologią" tzn dziś np auto mi nie chciało odpalić nawet nie próbowało załapać, zauważyłem że kontrolka...
Status immo pewnie zablokowany odczytaj wszystkie błędy z wszystkich sterowników . raczej odpada ecu jak i mmo bcm ipc resetowałem dopisywałem vin wykasowałem nawet klucze i ponownie zaprogramowałem status sterownika> dopisany i sparowany ECU kupione po sparowaniu te same objawy :not: :crazyeyes: ma już dość jak patrze na tego gruza 3 miesiąć u mnie...
Witam serdecznie! Potrzebuję zamiennika tranzystora HEXFET (mosfet mocy) jak w temacie steruje on wtryskami. Może ma ktoś sprawdzone rozwiązania z podmianą na inny typ?
I co na każdy masz +12V ??
Oto schemat do Modusa.
sprawdź wtryski paliwa Nie „wtryski”, tylko „wtrysk”. Komunikat nie dotyczy wtrysków, tylko systemu sterowania wtryskiem paliwa, więc diagnoza na początek, a nie mierzenie czegoś, o czym się nie ma pojęcia.
Lanos to technologia opla bodajże a tam wtryski były sterowane masą (tzn po przekręceniu stacyjki na wtyczkach wtrysków pojawiało się +12V a komputer jak chciał otworzyć wtrysk to podawał na niego masę). Jak jest złącze OBD spróbował by podłączyć jakieś narzędzie diagnostyczne i zobaczyć może jakieś błędy są.
Witajcie Mam problem, otóż moje autko ciężko odpala, jak już odpali chodzi na 1-2 cylindry. Problem jest ze sterownikiem sterowania wtrysku/cewkami. Mam okazję kupić sprawny sterownik,ale nie wiem czy jeśli kupię o takim samym numerze to nie będzie problemu np: z immo. Proszę o porady. Ps Gdzie naprawiają najlepiej w Gdyni sterowniki? Pozdrawiam
Te cholerstwa po zapowietrzeniu odpalały dopiero z plak. W programie diagnostycznym była procedura odpowietrzania układu zasilania ale ja je zawsze goniłem przez dolot.
Sprawdz przekażniki , główny i pompy paliwa , znajdują się pod maskę po lewej stronie , bliżej grodzi. Właśnie przekażnik pompy p[aliwa zasila cewki WN, wtryskiwacz i samą pompę.
Wypadanie zapłonu może być spowodowane przez: - brak iskry lub byt słaba iskra, - słabe ciśnienie na cylindrze - zła mieszanka Podmień cewkę zapłonowa jak masz od kogo wziąć. Lepiej wykasuj błąd zanim włożysz cewkę bo niektóre sterowniki potrafią odłączyć wtryskiwacz przy dłuższym wypadaniu zapłonu ale jeżeli na wyższych obrotach chodzi tzn że sterownik...
Witam. Poszukuję schematu by zastąpić sondę lambda. Mianowicie chodzi mi o to by za pomocą potencjometru można było określić stopień zawartości tlenu w spalinach. Schemat ten potrzebuje do sterowania układem wtryskowym!
Witam mam taki mały problem. Na wtryskiwaczu jest stałe napięcie 12 v, po odłączeniu i dodaniu paliwa do gardzieli samochód zapala bez problemu, wymieniłem moduł zapłonowy w aparacie, w czasie pracy silnika po podłączeniu diody w miejsce wtryskiwacza (dioda nie przygasa) co znaczy że komputer nie daje wyjścia na wtryskiwacz. Co może jeszcze być przyczyną...
Trzeba by sprawdzić czy jest sterowanie wtryskami ,albo małą probówka , albo probówka LED. Może być paliwo najprędzej a może mechanicznie stoją, ale jak wcześniej odpalał to wątpię.
Dzisiaj rano odkręciłem listwę wtryskową i zamieniłem wtryski 4-ty z 1-ym - nadal chodzi tak samo , dzięki za zainteresowanie.
cisnienie na wlaczonym kluczyku pokazuje 3 bary natomiast podczas krecenia pokaze 180 barow i gwaltownie spada w dol utrzymujac sie na na poziomie ok 30 barow, cisnienie na powracie wynosi 976 mbar
brakuje kluczowania w komputerze, a przekaźnik jest montowany na + wtrysku. A gdzie jest ten blok pomiarowy?
bsm jest w ok bezpieczniki w nim są ok luknij
Podstawowe różnice: Jetronic steruje tylko wtryskiem paliwa. Motronic steruje wtryskiem i zapłonem.
Ja bym nie szukał po stronie powietrza tylko paliwa. Gaz też potrzebuje powietrza a jak na gazie jeździ to znaczy, że powietrze jest. Wtryski możesz sprawdzić menzurką czy leją i czy leją równo choć osobiście stawiam, że wtryski nie są uszkodzone mechanicznie od paliwa tylko elektrycznie jeśli już - sterowanie wtryskiem, albo cewka na wtrysku. Zrób...
Witam Posiadam 20-to letniego samochodu, który służy mi bez większych problemów i zasilany jest LPG. Od jakiegoś czasu chodzi za mną pomysł złożenia prostego układu sterowania pojedynczym wtryskiwaczem LPG. Obecnie posiadam instalację I generacji (od 7 lat w tym aucie) i przy masie auta ok. 1,5T i silniku 2 litry spalanie w mieście wynosi prawie 15l/100km,...
Kompresja jest dobra, nawet podejrzanie dobra jak na ten przebieg. Żeby z całą pewnością wykluczyć wpływ instalacji LPG przez jakiś czas jeźdź bez niej - tj. zakręć zawór na butli i przełącz centralkę do pracy wyłącznie na benzynie lub odłącz ją (przywróć oryginalne podłączenie sterowania wtrysków benzyny). Ten błąd cewki pojawił się ponownie po wymianie...
To 2SB1018, na Elenocie znajdziesz jego parametry a tą drogą dobierzesz zamiennik.
Od zasilania wtrysków , tam jest gazownia = emulator wtrysków.
podstaw inny sterownik i wtedy sprawdz czy jest sterowanie wtryskami
Witam, Koledzy. Mam pytanie czy ktoś z Was orientuje się gdzie w mazdzie 6 2002 znajduje się moduł sterowania wtryskami? Dzięki z góry za informacje.
W tym wypadku są tylko dwie opcje,wtrysk,pompa. Jak wtrysk nie ma sterowania,powinien być zamknięty .
Pewnie się instalacja posypała, jak to w fordach
Jaki jest kod silnika : EG czy JH ? Pozdrawiam Jackkk
podlaczenie pod komputer powinno wyjasnic Twoj klopot , mialem kiedys przyapdek ze v6 nie palilo z powodu uszkodzonej przeplywki
Nie dziwne. Zobacz czy zasilania na sterowniku są ok. Jak będzie rozjechana synchronizacja to odetnie wtryski.
Brak ciśnienia paliwa,brak sterowania wtryskami,zapchany wydech,przestawiony rozrząd. A dmuchawa to z wróżb moduł lub BSM.
Skądś położenie wału bierze więc jak nie ma czujnika wału to sprawdź czujnik wałka, czy ma on zasilanie i czy dociera do sterownika silnika, co jest na przewodzie sygnałowym. Może być też np brak zasilania sterownika silnika.
Kupiony 3 sterownik masy nie pali tu już jest ok przegrałem sam eeprom powinno to wystarczyć do odpalenia ale iskry nadal brak.Mam pytanie czy te auto musi być poskładane wpięty kolektor i wszystkie przewody podciśnienia żeby była iskra i sterowanie wtryskami bo auto przyszło bez założonego kolektora i tak właśnie spr.
Wtryski 1-4 są sterowane z pinu C-4 , natomiast raczej uważam że uszkodzenie może być w sterowniku gazu odcinającego wtryski do pracy na gazie.P
I znowu piszesz te same głupoty, nie ma tam żadnego zacofanego czujnika termiczno - czasowego, wtryskiwaczem steruje ECU(KE-Motronic).
Wlasnie tak to wyglada, ale jest sens w takim razie stosowania 4 wtryskiwaczy skoro i tak sa otwierane wszystkie naraz w jednym czasie?? Chyba tylko "prostota" sterowania - wiecej tutaj nic nie widzę. To rozwiazanie jest stosowany także przez innych producentów pojazdów. Jednak jakbyś chciał sterować każdy wtrysk oddzielnie to musiałbyś rozbudować...
Skaner nie wykrywa żadnych bledow Dodano po 4 Napięcie zasilania 2.54V ?
17660- Przerwa lub zwarcie na zaworze sterowania kątem wtrysku. 17654- Nieprawidłowy sygnał z wtrysku sterującego (informacja o uniesieniu się iglicy wtrysku czyli kiedy wtrysk nastepuje) 17655- Przerwa lub zwarcie ww czujnika na iglicy wtryskiwacza. Wszystko sprowadza się do albo słabego zasilania (12V,masa) albo uszkodzone kable do pompy i wtrysku...
prosze o pomoc i wszelkie rady a najlepiej o opis wyprowadzeń kompa z vectry 1,8 i 92r . Dokładniej gdzie jest pin od sterowania wtryskiem .
Najpierw trzeba ustalić przyczynę przeskoczenia paska, bo same z siebie tak nie przeskakują. Zleć naprawę innemu mechanikowi, a do prawidłowej diagnostyki Laguny służą inne urządzenia.
Załóż całe oczujnikowanie i wtrysk.
Czym mierzyłes zasilanie na wtrysk? Podłacz oscyloskop zmierz zasilanie na ster i wtrysk.
wymieniłem komputer i imoo ,wszystko działa koszt 300zl
czyta czasy wtrysków
Sprawdź jeszcze oscyloskopem impulsy na czujniku obrotów wału korbowego i wałka rozrządu może któryś impuls szwankuje a czujnik elektrycznie jest sprawny. Brak impulsów z wału korbowego to brak jakiegokolwiek impulsu na wtryskach, natomiast brak impulsu z wałka rozrządu powoduje czasem 1-2 impulsy na wtrysku. Usterka powstała samoistnie czy może po...
Synchro wał /wałek jest? Sterowanie wtryskami podczas kręcenia ? Ciśnienie ma wbijać odrazu 30Mpa . Co to znaczy szybko rośnie?
Walczyłem z czyms takim w volvo. Dokładnie to były dwa błedy: "injector2 faulty signal" i "injector któryś tam faulty signal" Problem rozwiazała wymiana cewki ale żeby nie było tak łatwo to na którymś innym wtrysku.
Sprawdź czujnik Halla w aparacie zapłonowym - jak nie poda sygnału to nie będzie iskry i sterowania wtryskiem.
Jaka kontrolka Ci nie świeci i na co pada twoje podejrzenie?Wyjaśnij to.
Mogę wrzucić tu i teraz wykres gdzie widać usterki i założę sie że żaden z piszących nie będzie wiedział o co chodzi. Wykres z czego ,z impulsu sterowania wtrysku? Dodano po 2 Wiesz może to źle odebrałem ale jakoś tak jak byście wyśmiewali takie pomiary. Nikt tu niczego nie wyśmiewa, w tym przypadku jednak oscyloskop tu tak potrzebny jak osiemdziesięciolatkowi...
Przeważnie tak by na full obciążeniu czas wtrysku PB był równy z LPG by nie pętliło wtryskiwaczy LPG i by mnożnik początkowy wyszedł w okolicy 1.2 czyli np: Wolne RPM Tpb = 3ms <--> Tlpg = 3,6ms 3,6/3 = 1.2 Tpb = 15ms <--> Tlpg = 15ms 15/15 = 1 To tak mniej więcej bo podkorygować też można ciśnieniem, generalnie czynników jest więcej bo...
Czy kupując samochód kierowca jest informowany chociażby jakiego rodzaju materiały zostały wykorzystane do budowy układu sterowania wtryskiem, jakich tranzystorów wykonawczych użyto, jakiego procesora sterującego, czy podawany jest skład stopu bloku silnika i tym podobne? Jeżeli mamy nie wnikać w szczegóły techniczne budowy wzmacniacza i jego parametrów,...
sterowania wtrysk corsa schemat sterowania wtrysk tester wtrysk wtrysk
naprawa electrolux odkurzacz corsa zamek kierowcy laptop lenovo ładowanie
przeplywomierz powietrza latitude e6500
Schemat bateryjnego układu zapłonowego motocykla Kolumny głośnikowe: bezpośrednio na podłodze czy z filcowymi podkładkami?