Dwa przekaźniki w skrzynce pod maską, nie te małe wąskie, a te kwadratowe, jest tak, że jeden obok drugiego na krawędzi skrzynki od strony pasa, jeden jest od zasilania strownika wtrysku, drugi pompy.
A sterowanie na wtryskach jest? Jak tak to albo zła dawka (błąd czujnika) zapchany wydech ,padł ECM.
Ścieżka diagnozy dla P0304 mówi o sprawdzeniu czujnika wałka rozrządu , czujnika wału korbowego , wtryskiwacza 4 cylindra , moduł zapłonu . Na twoim miejscu postarałbym się na próbę o cewkę zapłonową to czasem się wymienia. Po za tym oględziny świec i gum cewki czy nie mają przebicia ( najlepiej podmienić). Impuls sterowania wtryskiwaczem może zanikać...
a jak nie można odpalic to czego brak ? sterowania wtrysku ,czy iskry.Co za model silnika?
Kupię 2sk3483 (K3483) . Moze byc sprawny wymontowany. Wystepowal w ECU denso do sterowania wtryskami CR (isuzu, toyota, nissan). Mogę oddac 10szt. gdy dojda z Chin.
Zwykle w tej sytuacji winę ponoszą źle ustawione lub rozregulowane wtryskiwacze. Wina może też byc po stronie paliwa jeżeli było zalane "chrzczone" z podrzędnej stacji bądź z TIR-a. Jakby to była uszkodzona pompa paliwowa to w ogóle nie podawałaby paliwa. Jeżeli chodzi o siwy dym to jest spalanie ropy "na zimno" i pochwili to znika. To jest normalne...
Odpal silnik i odepnij czujnik położenia wałka rozrządu. Wtryski będą inaczej sterowane i wtedy sprawdź czy dalej leje ten wtrysk.
Swiece wymienione.Gdy probuje normalnie zapalic swiece wygladaja jak zalane.Gdy krece rozrusznikiem przy wykreconych swiecach a wlozonych do cewki widac pieknia iskre na wszyskich 4 swiecach oczywiscie nie w tym samym momencie. Paliwo palne gdyz silnik chodzi gdy pobudze wtryski. I jeszcze jedno. Jesli podam na chwilke mase na kazdy z wtryskiwaczy przed...
Sterowniki hybrydowe mają to fakt.Ale dalej jest to wróżenie bo żadna diagnoza nie została przeprowadzona.Nawet nie wiadomo czego brakuje iskry,sterowania wtryskami czy np brak zasilania ecm.Jak chcesz już wymieniać w ciemno to wymień na początek czujnik wału.
Witam - to kontrolka check engine * podepnij po interfejs z programem opel tech sprawdź wskazania błędów * czujnik Halla , czujnik położenia wału korbowego , * tam chyba jest tez elektroniczne sterowanie wtryskiem o ile pamiętam
Pytanie pierwsze. Masz 1 czy 2 generację? Podjedz na skp i zrob za kilka zl analize spalin. Piszczy to pewnie pasek osprzętu lub rolki paska osprzętu lub rozrzadu. Jesli rozrzadu to chyba dawno nikt tam nie był i jest do zmiany i zaleznie od budowy walka rozrzadu moze wpływać na spalanie. Powtarzam auto na 1 generacji nie za bardzo koresponduje ze spalaniem...
Nie, cokolwiek nie zrobisz sterownik będzie próbował ustalić zadane obroty jednocześnie utrzymując zadany skład spalin. Jak mu się nie uda - wyświetli chceck engine, odłączy część czujników, rozjedzie korekty. Mógłbyś oszukać czujnik położenia wału (ale nie opornikiem, bo on wysterowuje impulsami a nie prądem), jednocześnie wyeliminować czujnik położenia...
Miałem podobny objaw w Combo z tym samym silnikiem. Okazało się że winna była kaseta bezpieczników, a dokładnie miejsce gdzie siedział przekaźnik odpowiedzialny za wtryski, bez małych przeróbek nie obeszło się. Błędy były o braku sterowania wtrysków. Auto paliło kiedy chciało. Podobno te kasety pod maską są dość delikatne i często powodują psikus.
Z powietrzem jest wszystko ok, dziś spróbuje sprawdzić czemu może podawać tyle paliwa, spradwdze jak wyglądają wtryski. Co jeszcze może sterować dawką paliwa? przepływomierz jest ok.
PS. Chciałbym jeszcze zapytać, czy mchanicznie sterowany wtrysk jest gorszy czy lepszy :) Mniej awaryjny, ale i bardziej paliwożerny.
To jest zasilane przez przekaźnik, sterowany z kompa. Przekaźnik ten zapodaje zasilanie na wtryski, obwody w kompie i osprzęt (np przepływka itp). Zobacz jak ten przekaźnik, jak jego sterowanie, co na wyjściu się dzieje. A czy plus po kluczyku nie zanika czasem ?
wczoraj przeczyscilem baardzo dokladnie przepustnice byla bardzo brudna od spodu- ledwo doszorowalem.. teraz jakby lepiej przyspieszal ..moze to zludzenie. Tak swicila mi sie lampka zolta chyba "silniczek" ale w warsztacie mi powiedzieli ze to "cos z blednym odczytem emisji spalin" i na gazie tak juz jestwiec nie przejmuje sie tym, co wiecej wczoraj...
troche mi rece opadly chyba sam tego nie zrobisz trzeba po takim grzebaniu wykasowac bledy a nastepnie ponownie je odczytac i dopiero wtedy przystapic do naprawy sterowania silnika a eprom to bedzie ostatnia rzecz do ruszenia chyba ze ja samodzielnie ruszysz jako pierwsza wtedy koszty wzrosna nieco poczytaj jakas literature dotyczaca sterowania wtryskiem...
Witam Corsa jak w temacie, brak iskry na jednym garze. Niestety to nie problem cewki modułowej, na jednym z trzech przewodów nie ma sterowania. Zamieniając przewody sterujące na moduł, iskra na tym garze jest. Przewody do wtyku kompa od wtyku modułu cewki sprawdzone, piny A10, A19, A38. Badałm spadek napięcia względem masy miernikiem na pozycji testu...
Ta moc i moment z wolnossącego C20NE to chyba jakiś żart...nie??? Masz na to papier z hamowni? C20NE ma 115KM i coś koło 180Nm. Poza tym w tamtym Motronicu nie ma żadnego czujnika ciśnienia w kolektorze, tylko przepływka klapowa. Taki patent z czujnikiem ciśnienia był stosowany w analogicznym 2.0 w Daewoo (wtrysk sterowany ciśnieniem w kolektorze, coś...
Powodów wypadania zaplonow jest wiele. Od elektroniki po mechanikę. Jeśli wykluczyć wszystkie elementy mechaniczne, cewkę świece, wtryski, ciśnienie paliwa, ciśnienie sprężania, luzy zaworowe itp to pozostaje elektronika. Wypadało by sprawdzić czy jest sterowanie wtryskiwaczy i cewki. W tych autach często padały ecu
witam raczej silniczki krokowe do instalacji gazowych do jednopunktowego wtrysku są jednakowe ale najlepiej kupic cały zestaw razem z silniczkiem i dołożyc całosc do istniejącej instalacii i miec gwarancje ja kiedys do astry dokładałem własnie sam komputer i całoś z monteżem wyniosła około 380 zł nie wiem ile może kosztowac sam silniczek krokowy trzeba...
Różnie to było w tej Corsie, mechanik który to robił wymienił wszystko bo myślał że to immo. Raz na sto zapłonów sterował wtryskami i pompką paliwa... Po wymianie na podróbkę było lepiej ale nie zapalał, silnik robił cofkę. Dopiero używka oryginał pomógł. Spróbuj, to nie dużo roboty.
No iskry nie ma właśnie. ok posprawdzam te wtryski jeszcze PS. Jestem z Kwidzyna, także kawał spory do Ciebie... :( Jeszcze jedno: Nie wiem czy to istotne ale podczas poprzedniej wymiany sterownika z powodu braku sterowania jednym wtryskiem poukręcali śruby od mocowania sterownika i ten jest przymocowany na opaski i umasiony dodatkowym kablem - bo z...
tez stawiam na silniczek krokowy , a jesli chodzi o czujnik temperatury to nie tez zwykly cieczy chlodzacej , tylko z tylu wtrysku jest jeszcze jeden ktory steruje wlasnie ssaniem - znam go bo kiedys w astrze ulamalem zatrzask do wtyczni wlasnie w tym bajerku. Pozdrawiam
Na początek coś dla śmiechu:gość przyjechał do mnie z obrysówką diodową i mówi że mu świeci ale słabo choć auta nie odpalał :) Byłem dziś i przetestowałem oscyloskopem zasilanie podczas kręcenia na wtrysk. 1.Śladowe napięcie podczas kręcenia około 2-3V,oczywiście z przewodu niebieskiego czyli sterowanie masą. 2.Przewód czarny stałe 12V+,jest w porządki....
Wstaw C20NE to tego nie zajeździsz, a za to co miałbyś dać za sam X16XE to będziesz miał i skrzynię i inne potrzebne graty. :D C20xe to był super silnik ale w kadecie GSI- mam takie autko ale z silnikiem 1.3 gaźnikowym C13NZ Corsę chcę przywrócić do życia z silnikiem 1.4 16V lub 1.6 16V Nie wiem czy są różnice w rozstawie kół pomiędzy kadetem i corsą...
Witam Auto ma taki błąd P1482, czyli błąd przekaźnika wentylatora 2 bieg. Generalnie sprawdzono dokładnie obwody wszystkich trzech przekaźników wentylatorów i wiadomo, że to przerwa na pinie sterownika, który steruje przekaźnikiem wentylatora 2. Jest tam Bosch 0261208253, czyli to ten z obrywającymi się połączeniami wewnątrz, dodatkowo czasem generuje...
Witam wszystkich forumowiczów. Potrzebuję fachowej porady. Silnik w Corsie 1.2 2002r. nie chce zaskoczyć po kilku godzinach stania na dworze. Akumulator jest nowy (Voltmaster 44 Ah 360A), rozrusznik działa bez zająknięcia, ale gdy silnik zakręci się sam parę razy to nie na tyle dobrze, żeby wejść na obroty - gaśnie od razu i mruga kontrolka silnika....
Witam,corsa z 2003 r,podczas odpalania miga kontrolka czek engine i czasami immo.Na początku błędy,uszkodzony transponder i czujnik temperatury,skasowane- wraca blad czujnika temperatury.Słychać klikanie przekaznika pompy paliwa(cyklicznie).Dołozona dodatkowa masa do kompa i silnika,zasilania sprawdzone ok.Klucz widzi,ale raz odpali raz nie,cieply lepiej...
Mam problem z autem Opel Corsa D 1.3 cdti. Uszkodzeniu ulegl sterownik silnika - poczatkowo byl problem ze sterowaniem wtryskami, nastepnie siadla komunikacja ze sterownikiem - nie laczy sie z opcomem oraz na wyswietlaczu deski pojawia sie litera "F", tak wiec na pewno komunikacja, zasilania na sterowniku sprawdzone i sa ok - 12V na pinie 50 oraz 23...
Jesli przyczyna nie lezy w samym autku czyli sterowanie czujniki ( czy zapalła sie podczas jazdy w ostanim czasie lampka check engine), to jeszcze temperatury spadły ostatni i autko chodzi na zwiekszonej dawce paliwa. Poza tym sprawdziłbym filtr powietrza ( jak dawno temu był wymieniany), filtr paliwa pod samochodem.
Witam serdecznie! Mam problem z instalacją gazową w samochodzie Opel Corsa B 1.4i, silnik C14NZ, jednopunktowy wtrysk. Jest tam instalacja Bingo-M. Problem jest już od dłuższego czasu. Przez jakiś czas było dobrze, ale znowu się coś pochrzaniło. Po włączeniu zapłonu generalnie nie świecą się kontrolki na przycisku od gazu (chyba, że mają ochotę). Natomiast...
Kąt wtrysku. Wtryski nie trzymaja ciśnień. Pompa niewydolna.np Teoretycznie to świece 180sekund po odpaleniu potrafia grzać w autach. Pal go na świecach. Na chwilkę obecną mam zrobione ręczne grzanie świec żarowych zrealizowane za pomocą bezpiecznika 80A, przekaźnika 100A który jest sterowany za pomocą guzika tupu monostabilnego (chwilowego). W przyszłości...
Jak w temacie P0201 P0130 P0100 P0505 Silnik pracuje jak by nie palił na jeden gar, świece cewki układ zapłonowy sprawdzone zostaje sterowanie wtryskami, przepływka: podmiana to samo' Sonda lambda wskazania ok na mierniku analogowym wskazówka lata od 0,1 o 0,9 V. Błedy pojawiaja się po dłuższej pracy silnika przy czym "spawdź silnik" sie nie zapala....
błędy "U" odnoszą się do szyny CAN, pieprznij w licznik z góry pięścią to zapali. P1615 Zle dane identyfikacyjne pojazdu z Modulu Kontroli Nadwozia Moduł sterowania rozpoznaje że BCM wysyła niepoprawne dane przez używanie wewnętrznej logiki oceny. Następstwo: Lampka kontrolna silnika jest poddana impulsom (miga). Ok. 5 s po ZAŁ zapłonie zostaje zablokowana...
Nie będzie nic wybuchać przy zdrowym układzie zapłonowym, i to nie dlatego, że jest cut-off, tylko temu, że jest to jednopunkt i krótki kolektor. Nie wiem skąd układ miałby brać osobne mapy dla każdego z wtryskiwaczy, bo rozumiem, że dla monowtrysku jest jedna. I chyba dlatego zbyt wiele się jednak u mnie na IV nie zyska. Dobrze kombinuję? W obu przypadkach...
Sygnał czasu wtrysku można wziąść bezpośrednio z wtryskiwacza, sterowanie zapewne będzie masą więc mikrokontroler musi mierzyć czas trwania zera na wtryskiwaczu. Sygnał z czujnika prędkości to impulsy prostokątne o amplitudzie 5V a stałą takiego czujnika wyraża się w impulsach na metr. Można prosto zmierzyć ile impulsów przypada na metr drogi, podłączamy...
http://obrazki.elektroda.net/85_12372330... Rozmieszczenie bezpieczników w skrzynce bezpieczników 1 Bezpiecznik 20 A: - Zacisk 30 - Wyłącznik świateł awaryjnych - Lampka doczytania - Lampka do czytania tylna - Lampka przestrzeni tylnej - Wtyk diagnozy - Alarm przeciwwłamaniowy - DID/TID - Radioodbiornik - Sygnał dźwiękowy - Telefon 2 Bezpiecznik...
Znalazłem opis sytuacji: "Lampka kontrolna układu elektronicznego silnika * Świeci się przy włączonym zapłonie i podczas rozruchu. Gaśnie w chwilę po uruchomieniu silnika. Czas trwania wtrysku, bieg jałowy i odcinanie dopływu paliwa są sterowane elektronicznie. Zapalenie się lampki podczas jazdy wskazuje na usterkę. Układ elektroniczny przełącza się...
brak sterowników ? brak czujników? brak kablarstwa ? nie potrzeba komputera do diagnostyki ? owszem, z rozdzielaczem mogą być problemy ale jestem gotów spróbować tym bardziej że mam cały układ na półce, jedynie kolektor ssący muszę przerobić elektryka i elektronika zawsze wysiadała w moich autach a mechanika rzadko A żebyś się nie zdziwił, jak Tobie...
Odstawiam jutro auto do mechanika na wcześniej zaplanowaną wymianę całego rozrządu. Pech lub szczęście, żę się zepsuło akurat teraz. Może wyjdzie jeszcze jakaś usterka. Zdjąłem obudowę rozrządu, pasek od alternatora i poruszałem kołem. Na jeden obrót koła rozrządu (tego górnego dużego) kawałek poszło lekko, a potem ciężej, jakby coś blokowało. Korciło...
Witam posiadam Vectre B z silnikiem X16SZR z instalacja gazową i borykam sie z problemem braku mocy na bezynie i jeszcze wiekszym brakiem mocy na gazie. Najbardziej jest to odczyuwalne kiedy na 2 wciskam pedal gazu auto ciagnie ale z dziurami w przyspieszeniu szczegolnie w przedziale niskich obrotow. Na 2 z pedalem do konca wcisnietym rozpedzam auto...
Witam, Mam problem z wyskakującym błędem P0170 - korekcja paliwa wadliwe działanie rząd 1 Generalnie nie sądze aby przepływomierz był nie sprawny ponieważ auto nie ma muła i dość dobrze przyśpiesza zarówno na lpg jak i na benzynie,choć mogę oczywiście się mylić. Poniżej zrzut z Op-com : Napięcie akumulatora,14.5 V Glówny przekaznik,Aktywny Przekaźnik...
Tylko czy wtedy nie powinny pojawiać się jakiekolwiek losowe błędy? Od tak sterownik zaczyna źle działać, zimny lut albo nawet lekkie zwarcie nie powinno generować błędów? To byłby niesamowity przypadek, że najpierw był błąd P0130, potem wypadanie zapłonu (z przyczyną w zalanych świecach) i jeszcze doszedł by do tego ECU... Poniżej kilka pytań: 1. Czy...
Witam serdecznie Ostatnio podłączyłem, swoją Corsę C 1.2 16v (Z12xep) 2006r pod OP-COMA. W danych z bloków pomiarowych są dwie prędkości obrotowe silnika. Pierwszą wskazuje prawidłowo np. 750 obr/min, ale już na drugiej dwa razy więcej czyli 1500 obr/min. Co może być przyczyną takiej różnicy? Czy jakiś czujnik przekłamuje? Odpięcie czujnika położenia...
Witam! Wiem, że temat był już wałkowany, ale niestety nic co znalazłem na forum nie pomogło. Mam problem z autkiem jak w temacie, dodam tylko że ECU SimTec (błyska kody czterocyfrowe). przepraszam za wywnętrzenie się, ale już mnie szlag trafia i krew zalewa... Autko ma okresowy problem z pracą na wolnych obrotrach, a ponad to jak jedzie przy stałej...
Witam. Ostatnio poczytałem trochę o tuningu silników wolnossących i znalazłem dość ciekawą rzecz. Chodzi o małe oszukanie komputera. Polega na zamontowaniu równolegle do czujnika temperatury zasysanego powietrza, rezystora o oporze około 400Ohm. Dzięki temu komputer "widzi" słabiej (albo bardziej, nie pamiętam) rozgrzany silnik niż jest w rzeczywistości...
Podaj lepiej ile razy dwumasa była wymieniana, ile reszta osprzętu, zawieszenie..chociażby droższe własnie zawieszenie w stosunku do golfa iv.. Przez 60kkm nie robiłem nic, auto miało serwis do końca (180kkm). Wymieniłem czujnik DPF'u za 100 zł i to wszystko. Auto poszło za górną granicę allegro, gdzie spokojnie można było kupić MK6, ale miało xenon,...
Dzis przyszedł sterownik o oznaczeniu TB BFXX niestety nie ma ani iskry ani nie załącza przekaznika pompy paliwa , brak również sterowania masa na wtryskiwacz ( sprawdzałem miernikiem i diodą ) Czy ktos wie jaki zastosowac sterownik ( o jakim oznaczeniu ) aby silnik zapalił ? Dziwna sprawa bo sterownik fabrycznie produkowany bez immo powinno hulać ,...
Witam! Mam corse 1.3 ecoflex 2009r. Auto po odpaleniu, nie mialo mocy, "rzucalo" silnikiem. Diagnoza komputerowa: wtrysk na czwartym cylindrze. Wtrysk wymieniony - niestety efekt jest taki ze jest dokladnie tak samo jak przed wymiana. Mechanik mowi ze najprawdopodobniej jest to wina sterownika. Jak sprawdzic ze to na pewno wina sterownika? Z gory dzieki...
Witam. Chcialbym sie podzielic swoim projektem i wysluchac opinii lub sugestii innych forumowiczow. Zamierzeniem tego tematu jest wymiana wiedzy na temat modyfikacji PC'tow i chlodzenia ciecza. Zapraszam do dyskusji. MF-1 BLACKBOX http://obrazki.elektroda.net/40_12096518... http://obrazki.elektroda.net/67_12096540... http://obrazki.elektroda.net/10_12096541...
Witam, zwracam się z ogromną prośbą o pomoc. Otóż kilka dni temu podczas normalnego uruchamiania silnika zaświeciła się kontrolka od elektrycznego układu silnika (samochód z kluczykiem) samochód odpala i gaśnie po 2-3 sekundach. Nigdy takiego przypadku jeszcze nie miałem. Próbowałem już odpinać akumulator, ładowałem go, próbowałem na zapasowych kluczykach....
PUH OMEGA Bosch VP44 VP30 Serwis ul. Brzozowa 57 27-530 Ożarów woj. świętokrzyskie. tel. 510667029 https://www.puhomega.pl https://www.naprawa-pomp.com https://www.youtube.com/channel/UCsCG-Oc... Regeneracja mechaniczna pomp wtryskowych BOSCH VP44, VP30, naprawa sterowników PSG5, PSG16, sterowników ISUZU 1.7L DELPHI DELCO EDU oraz...
sterowania wtrysk corsa wtrysk wtrysk corsa
usterki rozrzadu iphone wyłącza pralka amica moduł silnika
thomson 26hu5253 asembler arduino
Beretta – napięcie na czujniku NTC CWU, typowe wartości i diagnostyka Haier HWO45NM4SXB1Q – dodawanie własnych przepisów, obsługa My Taste i aplikacji hOn