Na te niepodłączone przewody nie ma co patrzeć. Używane to było do rożnych celów m in do programowania atmegi. A mikro nie musi byc docelowo. Zakupiłem je bo ma być wykorzystane do zrobienia emulatora czujnika oleju. Calkiem mozliwe ze wykorzystam sam procesor . To właściwie dziesiąta sprawa. Napewno będzie ten wyswietlacz. A procesor jaki mi się nawinie....
Najprostsza wersja to regulator PWM ze stopniem mocy wysterowanym jakimś driverem. Jeden potencjometr do wypełnienia impulsu, drugi do częstotliwości. Można zbudować jakąś prymitywną wersję na bazie NE555 nawet.
Walczyłem z czyms takim w volvo. Dokładnie to były dwa błedy: "injector2 faulty signal" i "injector któryś tam faulty signal" Problem rozwiazała wymiana cewki ale żeby nie było tak łatwo to na którymś innym wtrysku.
0,64V to napewno nie jest poprawne napięcie, podpowiedź masz wyżej co zrobić.
Jeżeli ktoś posiada schemat i rozpiskę bezpieczników to poproszę o pomoc. I do czego się to tobie przyda, przy nieodpalającym CR?
50 x na sekunde? to nie jest duża częstotliwość. rzeczywiście, nie zastanowiłem się nad tym. w takim razie po tym co napisałeś myśle że można zastosować NPNa, tylko trzeba poszukać jakiegoś scalonego drivera. pzdr.
Albo centralka gazowa trzyma lub immobilizer zmostkuj lub sprawdź czy dochodzą impulsy do centralki gazowej
Witam podsyłam skan może coś pomoże pozdrawiam
Tak. To typowe w tym przypadku.
Następny etap to podtrzymanie otwarcia- tranzystor górny zatkany, dolny kluczuje według sygnału PWM. Chyba coś ci się pomyliło - górny załączony. Popatrz na swój schemat dioda pasożytnicza górnego MOSFET-a będzie przewodziła niezależnie od sygnału sterującego - po prostu tranzystor jest źle dobrany do kierunku przepływu prądu. Widzę dwa rozwiązania....
Podeślij numer nadwozia na PRIV
1. gniazdo na wtryskiwacze (wycisnąć) 2. gniazdo na ECU (wycisnąć) 3. przewody 4.wtryskiwacz 5. driver -ECU
W internecie znajdziesz kilka projektów podobnych do twojego (modyfikacja sterowania wtryskiwaczem), albo całkowicie zastępujących sterownik. Są też gotowe urządzenia. Te na które się nadziałem są akurat na AVR, np. fuelino, speeduino, emu. Na stm32 też jakiś jest.
Skoda Felicia 1997 1.6 MPI 75KM silnik AEE? Sterownik 032906030M. https://obrazki.elektroda.pl/4425825000_...
Generalnie miały problem z EEPROMem i sterowaniem wtryskiwaczy. Może prościej będzie kupić używkę, chyba,że to kwestia ambicji.
czym są sterowanie wtryskiwaczy bęzyny(plius czy masa)? MASĄ. jakie są czasy wtrysku bęzyny na wolnych obrotach? 5ms.
12v
Przy przełączaniu powstają przepięcia stąd takie parametry, na dzień dzisiejszy dobrych zamienników nie brakuje, no chyba że są braki w magazynie a dostawa za pół roku.
Nie napisałeś co z zasilaniem sterownika. Z uszkodzonym czujnikiem wałka nie odpali. A co do sterowania wtryskiwaczy to nie ma tam 12v, prąd dochodzi do 70V i 20A!
Kolego czy rozwiązałes ten problem mam ten sam przypadek
Jaki kod silnika? Czy to AAF? A więc jest tak: Jest iskra, nie ma sterowania wtryskiwaczami. Skoro jest iskra, to czujnik hall'a jest ok. Sterownik nie zapina masy na wtryskiwacze (Pracują w pełnej grupie - wszystkie razem) Do sprawdzenia driver wtryskiwaczy we sterowniku.
Rozrząd sprawdzony , czujniki wału i wałka sprawdzone , błędów brak , zasilanie jest , no to tylko sterownik. Podejrzewasz ,że był zmieniony silnik - czy na taki sam?
Witam Szukam prostego schematu do odwrócenia sygnału. Mam sterowanie wtryskiwaczem poprzez kluczowanie masy i potrzebuję mieć identyczny co do długości, lecz odwrócony w fazie. Napiecie 12-14V , długość sygnału 3 - 20 ms wydajność prądowa sygnału w plusie niewielka ok 20mA.
Wypnij kostki od wtryskiwaczy to się dowiesz czy wtryskiwacze nie trzymają czy emulator nie odcina im sterowania...
Brak sterowania wtryskiwacza na pierwszym i czwartym cylindrze. Przepustnica elektroniczna. Iskra jest na wszystkich cylindrach
Potrzebny będzie sterownik gazowy, wiązka, emulatory ciśnienia i temperatury gazu, emulator temperatury silnika, sygnał obrotów, sygnał wtryskiwaczy, sygnał MAP sensora, TPSu, oczywiście nie wszystkie naraz, zależy od sterownika inst gazowej.
Więc może nie ma sterowania wtryskiwaczy? Trzeba to sprawdzić.
Jak uważacie jakie rozwiązanie byłoby najlepsze Zmienić gazownika na osobę kompetentną bo ten najwyraźniej zatrzymał się 30 lat temu. W sprawnej instalacji sterowanie wtryskiwaczy benzynowych jest odcięte podczas jazdy na gazie - tutaj szukaj problemu. Jeśli jest taka możliwość podepnij auto pod komputer, odpal, przełącz na gaz i odepnij wtyczki z...
oczywiscie na jalowym. Czy widziales ten kolorowy schemat klucza co jest na stronie podanej wyzej? bo tam wejscie SJ1 jest sterowane z procesora przez jakis uklad U10 o ktorym nigdzie niemoge nic znalezc. Czy moge ten generator podlaczyc do tego wejscia zamiast U10 i sterowac go prockiem?
Przeceniasz "inteligencję" sterownika i precyzję kalibracji, zamień wtryski jak pisałem i będziesz wiedział czy to sterownik. Bardziej mu nie zaszkodzisz. Pomiar tak małej rezystancji zwykłym miernikiem jest mało precyzyjny a do tego dochodzą jeszcze efekty indukcyjne, więc najłatwiej skrzyżować wężyki i przewody co pozwoli przetestować w warunkach...
Imo powoduje, że nie podawany jest sygnał na wtryskiwacze więc boje się że masz racje :(
Chciałbym zrobić sterownik tych wtryskiwaczy, który w zwykłym trybie będzie po prostu powtarzał sygnał z ECU. Potrzebuję więc dokładne dane, a nie mam akurat jak zasilić oscyloskopu w samochodzie żeby to samemu sprawdzić.
Schematu wnętrza sterownika nie znajdziesz nigdzie, zapomnij Za sterowanie wtryskiwaczami odpowiada ten rząd 8 tranzystorów mosfet na krawędzi płyty, przyglądnij się jak wygląda płyta sterownika w ich pobliżu
Panda zrobiona uszkodzony był czujnik ciśnienia w kolektorze to dziwne że komputer nic nie pokazywał dzięki za pomoc rkaton!!
JAKIE MASY ??? Jak masz pisac takie brednie , to nie pisz wcale !!!!!! sterowniki fizycznie są takie same , natomiast mają inne oprogramowanie Sprawdz DOKŁADNIE pod względem zwarcia i przejscia wiązki do wtryskiwaczy Jak chcesz wymienić kompy to możesz przegrac soft np BDMem
Jak wspomnialem gaz jest zupelnie odlaczony a co do bledow to raczej nie bedzie pulsacyjnie na 1 1,5 sec wylaczal sterowania wtrysku takiej procdury to tam napewno nie zapisali
Komputer nie wyświetla żadnych błędów. Ecu nie ma śladów zalania, zaśniedzenia, itd...
Tak ogólnie to w temacie nie jest nic sprawdzone dokładnie, czego brakuje gdy nie chce odpalić. Czy brakuje iskry czy sterowania wtryskiwaczy czy jeszcze czegoś innego. Po co wymieniać części nie ustalając wcześniej przyczyny?
Ścieżka diagnozy dla P0304 mówi o sprawdzeniu czujnika wałka rozrządu , czujnika wału korbowego , wtryskiwacza 4 cylindra , moduł zapłonu . Na twoim miejscu postarałbym się na próbę o cewkę zapłonową to czasem się wymienia. Po za tym oględziny świec i gum cewki czy nie mają przebicia ( najlepiej podmienić). Impuls sterowania wtryskiwaczem może zanikać...
tak konkretnie tylko sterowaniem wtryskiwaczami
Mój samochód i moje diodki... Mimo to nadal będę wdzięczny za propozycje. Dla jasności chodzi mi o podpowiedz od kogoś kto ma jakieś doświadczenie w tym temacie...Chodzi mi o pominięcie jak najwięcej przeszkód które napotkam - już na etapie projektu - żeby jak najmniej czasu poświęcić na zmiany już w wykonanym układzie... Czyli nie chodzi mi o schemacik...
Nie wiem jak dokładnie masz wykonaną instalację LPG, chodziło mi o przywrócenie "fabrycznego" sterowania wtryskiwaczami benzynowymi. Jeśli nie masz rozwiązania typu wiązka ECU->wiązka LPG->wtryskiwacz benz. , to być może wiązka od emulatora jest na stałe zintegrowana (polutowana) z wiązką od ECU. Wtedy trzeba by przemierzyć wiązkę i pomostkować piny...
Vacuum pump, ona potrafi być nieszczelna i tłoczy powietrze do paliwa. Jeżeli wtryskiwacze były sprawdzane, to nie jest wina wtryskiwaczy. Natomiast wypada "zebrać" impulsy sterowania wtryskiwaczami.
Właśnie zazwyczaj nie widać objawów wypadania zaplonu na wyższych obrotach. Pamiętaj o tym że wypadanie zaplonu to nie tylko brak iskry. Przyczyn może byc kilka jak np niedostateczne ciśnienie sprężania, zły skład mieszanki (zbyt uboga, zbyt bogata) a przyczyn tego jest wiele. Brak sterowania wtryskiwacza to w tym przypadku rezultat wypadania zapłonu...
Czy któryś z kolegów ma może schemat kalkulatora wtrysku np edc15 ? Chodzi mi głównie o rozwiązanie sterowania wtryskiwaczami sytemu Bosch. Szukam również tych informacji dotyczących systemu Siemens.
Sprawdź przekaźnik Ecu w skrzynce pod maską (zamień z innym )
Prawdopodobnie wysypała się zawartość pamięci mikrokontrolera w sterowniku. Sterownik to IAW 1ABB.92, siedzi tam TMS374. Objawy to brak sterowania przekaźnikiem podwójnym oraz brak sterowania wtryskiwaczami. Kontrolka immo i wtrysku gaśnie a test elementów wykonawczych przechodzi bez problemu. Przerabiałem ten temat w swoim samochodzie. Jeżeli auto...
Tak jest,wtryskiwacze sterowane grupowo.
Nadal nie rozumiem, dlaczego po ręcznym przełączeniu na benzynę tego nie robi. Po ręcznym przełączeniu na benzynę zamknięte są elektrozawory na butli i przed parownikiem. Przy przełączeniu automatycznym brak jest jedynie sterowania wtryskiwaczami. Wygląda to na puszczający wtryskiwacz, może jakaś gumka w nim twardnieje przy niższej temperaturze.
Na podstawie tego co jest napisane, mimo że taki remont był robiony, to jednak sprawdziłbym jak wygląda kompresja, to dlatego, że na innym forum była podobna dyskusja po mniej więcej podobnym remoncie (wg autora tematu), może potu i atramentu wylano, by na końcu okazało się, że na jednym cylindrze nie praktycznie nie ma luzu. To jedno, a drugie jak...
Wychodzi więc że wiązka.
witam też miałem ten problem ,krótko- w silniku pod pokrywą osłaniającą zawory jest czujnik ciśnienia oleju /nie paliwa/ do sterowania wtryskiwaczami symbol 3CP16, rzecz droga ale po wymianie jak ręką odjął .Pozdrawiam.
tak jak napisałeś, ale musisz obciążyć sterownik jakimś rezystorkiem co by sterował wtryskiwaczami, oczywiście jeśli zamierzasz próbować tak palić.
Witam! potrzebuje instrukcje podlaczenia lub schemat boxa sterujacego wtryskiwaczem "TURBO FUELER". Jest to element turbo zestawu do auta i nie mam zadnej instrukcji:) wychodza z niego: -2kabelki do dodatkowego wtryskiwacza(widoczny na zdjeciu taki walec zielony z dlugim srebrnym wezem paliwowym) - podejrzewam ze ten madry turbofueler daje impuls na...
Na pewno jest tam sterowanie plusem? Większość sterowników steruje wtryskami masą, czyli po przekręceniu zapłonu pojawia się plus na jednym pinie wtrysku i sterownik zamyka obwód do masy. Sprawdź czy masz plus po zapłonie w jednym z pinów wtyczki wtryskiwacza.
Sterowanie na wtryski jednak jest, wtryski wyciągnięte i zawiezione do sprawdzenia.
Daj wtryskiwacze do sprawdzenia. Co oznacza wg ciebie brak sterowania wtryskiwaczy.
Jakie napięcie stosujesz do sterowania wtryskiwaczem? Jaki to wtryskiwacz? Jaki zasilacz?
Czyli jest silniczek krokowy do regulacji dawki, a nie tylko śruba... bo jak "silniczek" (attuator) jest zastąpiony śrubą, to i cały sterownik jest zbędny. Jak sterowanie wtryskiwaczy benzyny jest odcięte, a zasilanie elektrozaworu na butli i przy parowniku jest włączone, to cała instalacja musi działać, bo to zwykły gaźnik jest i żadnej elektroniki...
Może kolegag107r wytłumaczyć co oznacza to zwarcie do plusa? Jak to możliwe? Wypadanie zapłonu to brak iskry, zbyt niskie ciśnienie sprężania, nieodpowiednia mieszanka lub jej brak. Sterownik silnika nie patrzy czy jest to spowodowane wtryskiwaczem, brakiem iskry czy czymś innym. Jeżeli zauważy wypadanie zapłonu to o tym informuje. Jakiekolwiek zwarcie...
Imho powinien pokazywać obroty. Załącza przekaźnik pompy paliwa podczas kręcenia ? Jest iskra na świecach podczas kręcenia? Jest sterowanie wtryskiwaczy? Komputer nie zawsze jest potrzebny do naprawy autka.... ;)
Witam. To mój pierwszy post na tym forum dlatego jeśli jest w nieodpowiednim dziale to proszę o przeniesienie go w inne miejsce. Moje pytanie dotyczy Ecumastera det3 i prosiłbym o wypowiedź osoby znające ten temat. Jak wiadomo det 3 za pomocą PWM (max 5A) jest wstanie sterować nawet 4 wtryskiwaczami wysokoopornościowymi, problem w tym że ja chciałbym...
Tylko że tam nie ma przewodów WN. A ten sterownik taki mądry jest że odcina sterowanie wtryskiwaczem na "wypadajacym" cylindrze. EGR masz utknięty w otwarciu prawdopodobnie. Może pomóc jego oczyszczenie, wymiana nie konieczna. Ewentualnie zaślepić i zaemulować.
Sygnał z czujnika położenia przepustnicy na biegu jałowym służy do sterowania wyłącznika ciśnieniowego który steruje wtryskiwaczem rozruchowym. W momęcie rozruchu (kręcenia rozrusznikiem) przez ok. sek. paliwo jest dodatkowo wtryskiwane do kolektora. Gdy silnik przekroczy + 35 st. odcinana jest masa do wtryskiwacza żeby nie zalewało gorącego silnika....
Czy to nie jest błąd pomiarowy? To jest napięcie na zasilaniu przepływomierza czy na liniach sygnałowych? Jedyna możliwość to przebicie z układu zasilania/sterowania wtryskiwaczy, albo zindukowanie się poprzez bliskość przewodów od wtryskiwaczy, ale warunkiem jest stan wysokiej rezystancji wejściowej. Może po prostu przerwany przewód?
Czujniki oba od temperatury, pierwszy dwu-stykowy steruje wtryskiwaczem rozruchu(chodzi o zimny silnik)drugi to czujnik temperatury płynu podaje sygnał do ECU Jeśli błędnie opisałem to proszę o poprawienie lub usunięcie postu.
http://obrazki.elektroda.net/72_12806627... Czyli musze podłączyć dodatnie sygnały z ECU do czerwonych punktów na schemacie, gdzie w normalnym sterowaniu wtryskiwaczy masą podłącza się sygnały minusowe z ECU??
P1631 - zabezpieczenia przed kradzieżą sygnał Zezwolenia na Start nieprawidłowe P2291 - Ciśnienie sterowania wtryskiwaczy; rozruchu silnika - zbyt niskie ciśnienie Na plaku odpali?
Polecam zapoznanie się ze sterowaniem wtryskiwaczy w silnikach Common rail
Dodatkowe dane: Renault Trafic 2.0 dCi 115 PASSENGER BUS 2011r Diesel Żadne tam poprawy masy, przejść itp. Masz chłopie nowoczesnego diesla common rail-a na piezowtryskach. Tutaj nic nie pomoże. Sieje wiązka sterowania wtryskiwaczami i to na 5m dookoła auta. Takie to są nowoczesne diesle. Przerabiałem to.
Wtryskiwacze paliwa są zazwyczaj zasilane z + po przekaźniku sterowanym przez ECU. Wtryskiwacze są sterowane od strony masy. Przy common rail wtryskiwacze są zasilane ze specjalnego układu zasilającego w ECU, który generuje wysokie napięcie potrzebne do uzyskania szybkiego narastania prądu w cewkach, lub do otwarcia stosów piezo. Tutaj przy wtrysku...
okzało się że po wcześniejszym myciu silnika dostała się woda do sterownika. Po wysuszeniu są błędy: P0200 przetwornica napięcia zawrcie do + P0251- elektrozawór regulacji przepływu paliwa napięcie za wysokie P062B-obwód sterowania wtryskiwaczy zwarcie do + lub przerwa przy próbie rozruchu pompuje 1500bar na listwę CR po rozłączeniu czujnika ciśnienia...
Sprawdź sterowanie wtryskiwaczy, jeżeli jest to wtryskiwacze stoją.
Na 99 %minus
Tak, nie będzie iskry i sterowania wtryskiwaczy.
Najważniejsze są czujniki. W jakiej postaci podają wyniki pomiaru, jaka dokładność jest wymagana.
Ciekawe pytanie, jak ecu posteruje tym wtryskiwaczem ?
Nawet nie umiesz opisać usterki. Każdy silnik wibruje mniej czy więcej, po to właśnie wymyślono wirujące układy wyważające. Jeśli chodzi o nierównomierną pracę, to mogą wypadać zapłony - od świec począwszy, poprzez nierówne ciśnienie sprężania, czy zwyczajnie zbyt niskie, patologiczne obroty biegu jałowego. Jeśli nie pracuje na jeden cylinder, trzeba...
Cześć Auto przestało odpalać. Brak iskry i sterowania wtryskiwaczami. - Sterownik był zielony w środku, założony drugi, immobiliser zrobiony, bez zmian. - Bardzo mocno wyciągnięty łańcuch, wymieniony, kompletny. - zasilania + masy na sterowniku, wtryskiwaczu i cewkach są w trakcie krecenia rozrusznikiem też.. - błędów brak. Ponoć w tych autach jeśli...
Podepnij zamiast wtrysku żarówkę od postojowych. Zobacz czy po włączeniu zapłonu, bez odpalania silnika będzie się świecić. Jak tak to masz zwarcie w instalacji lub uszkodzony komputer. Tutaj plus idzie z przekaźnika pompy paliwa i jest jakieś 2 sekundy po włączeniu zapłonu a komputer steruję wtryskiwacz masą. Jeżeli to komputer to montaż drugiego nic...
mam brak sterowania na wtryskiwaczach. Wiązka sprawdzona jest ok bez przerwań i przetarć przejścia są. Zgłupiałem już....
Sterownik spowrotem przekręcony na stary. Na starym spowrotem sterowanie wtryskiwaczem nr 2. I jak to rozumieć? Wkręcasz ten sterownik masz błędy wtryskiwacza przekręcasz na drugi masz inne błędy hmm kupię kolejny będą jeszcze inne ? ;) Dodano po 1 Przejechałam z 30 km na starym sterowniku włączam komputer a tam zamiast błędu sterowania wtryskiwaczem...
A co z tym sterowaniem wtryskiwaczy ?
Wtryskiwacze są sterowane impulsem masowym.
Wiazke sterowania cewek i wtryskiwaczy zrobilem nowa.
Witam Powracam do tematu Po przeczytaniu postu na stronie http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.p... wnioskuje że niepoprawnie działa wyjście (4 pin modułu) czy można go jakoś usprawnić ??? http://obrazki.elektroda.net/20_12873085...
To ważne bo od czegoś muśisz zacząć musi mu brakować impulsu do sterowania wtryskiwaczami
Diodę led z rezystorkiem bezpośrednio pod piny, żarówkę może być ciężko wypatrzeć jak rozrusznik wolno kręci - te impulsy są bardzo krótkie. Możliwości są dwie, no powiedzmy trzy - pompka paliwa wyje, ale nie pompuje paliwa, brak zasilania na wtryskiwacz -> urwany kabel, spalony bezpiecznik, skopany "przekaźnikowy emulator" lub jak to się w motronicach...
Działanie modułu sterowania wtryskiwacza paliwa. Sugeruje uszkodzenie wtryskiwacza, dość częsta przypadłość w tych modelach. Na wyższych też kuleje?
Odpala tylko tyle ile ma samostartu (paliwa) sam nie chodzi, cały czas jest brak sterowania wtryskiwaczami.
a co pokazuje oscyloskop na sterowaniu wtryskiwaczy pozdrawiam
Wtryskiwacze odcina sterownik od gazu. Jakby nie sterowało wtryskiwaczami Pb to by zaskoczył na plaka jeśli iskra jest.
Iskrę sprawdzaj bezpośrednio z cewki. Wyeliminujesz w ten sposób palec i kopułkę. Gdybyś zaopatrzył się w VAGa (koszt dobrej flaszki) to mógłbyś w czasie występowania usterki samodzielnie sprawdzić czy sterownik widzi obroty silnika bez czego nie będzie iskry oraz sterowania wtryskiwaczem.
Posiadam układ sterowania bosch do wielopunktowego wtrysku paliwa (MP5.1). ECU steruje czterema wtryskiwaczami z jednego wyjścia (pin 17). Czy wszystkie wtryskiwacze otwierają się jednocześnie? Jeżeli nie otwierają się jednocześnie to w jaki sposób otwiera się wybrany wtryskiwacz (lub para wtryskiwaczy)?
Bardziej niż psucie się dręczy mnie kwestia czy przez tranzystor nie przejdą zakłócenia czy inne śmieci na wejście portu mikrokontrolera. Wiem oczywiście jak zbudowany jest MOSFET i że teoretycznie nic nie moze się stać, jednak zakłócenia w instalacjach samochodowych są upierdliwe i czy aby na pewno nic nie przejdzie przez tranzystor na bramkę. Teoria...
dzis rano wysle Ci na miela ale to jest sygnal ze sterowania wtryskiwacza
Witam! Mam nietypowy problem, musze sterować układem jak na rysunku - jest to wtryskiwacz paliwa o małej wydajnosci i zawór powietrza. Nie posiadam żadnych danych na temat tych elementów. Jakie tranzystory należy tu zastosowac i ewentualnie dodatkowe elementy?? Pozdrawiam PTRRR
Sprawdź jak w programie gazowym widać czasy dla tego padniętego wtryskiwacza ? Czy są takie jakdla pozostałych czy 0 ? Jeżeli takie jak dla pozostałych to usterka w torze mocy, czyli wykonawczym sterowania wtryskiwacza. Jeżeli 0 to ustaerka w torze pomiarowo - emulacyjny wtryskiwacza benzynowego - poprostu sterownik nie widzi sterowania wtryskiwaczem...
Immo jak padnięte to jest iskra lecz brak sterowania wtryskiwaczami. Sprawdz bezpieczniki i punkty masowe oraz linie 15
Witam kolegów odgrzewam kotleta honda po przerwie w końcu wyciągłem ją z krzaków. Jak pisałem wcześniej iskra jest ,pompa paliwa po zapłonie przez chwilę chodzi ale już podczas kręcenia rozrusznikiem nie chodzi ,okazało się także że brak sterowania wtryskiwaczy zasilanie wtryskiwaczy jest.Po podaniu na krótko paliwa nie zapala .
sterowa wtryskiwaczem wtryskiwaczem diesla sygnał sterujący wtryskiwaczem
service brother zrobić ładowarkę słoneczną diody mercedes
wzmacniacz audio inwerter naprawa
Filtr górnoprzepustowy na mikserze: kiedy włączyć? Jak podłączyć wzmacniacz operacyjny - poradnik