światła dzienne załączane są z przycisków na liczniku -może przestawiając zegarek lub wyświetlanie temperatur niechcący wyłączyłeś
W nowszych autach podanie (+) od postojowych sterowanych po CAN-ie nie daje spodziewanych zmian stanów potrzebnych dla sterowania automatyki świateł dziennych LED . Dzieje się tak w wielu modelach samochodów. Włącz do układu dodatkowy przekaźnik i za jego pomocą steruj światłami dziennymi LED. Cewka przekaźnika równolegle z żarówką postojowych a styki...
Kolego mazb źle zrobiłeś cytat - to napisał kolega Stan-Mar cytując wcześniej mnie:) ale tak czy owak w pełni to co napisał popieram ;) Ups .... Najmocniej przepraszam !! :) Pisałem tego posta z telefonu. Już poprawiłem. A wracając do tematu - udało mi się zrobić z makropoleceń uruchamianych z manipulatora: - automatyczne sterowanie dzienne sekcja...
Witam Faktycznie były zaśniedziałe styki. Ciekawostką jest, że w tym modelu światła dzienne zapalają się dopiero po wyłączeniu hamulca postojowego - ręcznego. kiedy dźwignia hamulca jest podniesiona światła dzienne się nie zapalają. Bardzo dzięuję za pomoc
Owszem temat wałkowany ale w kontekście KOMPUTER POKłADOWY (bardziej info o aucie, informacje, spalanie itd.) a nie sterownik realizujący założone działania, grzebałem po wyszukiwarce ale efekty jak wyżej (wcześniej nie rozpisywałem się o tym) pozdrawiam/mpaolos
1 i 3 to "sterowanie" czyli np. 1 - masa 3 - plus (np. z przekaźnika od pompy paliwa) 2 i 4 obwód którym sterujesz = w tym wypadku światła dzienne.
Jest to astra h i komputer zarządza światłami bo jak się jakaś żarówka spali to informuje mnie o tym która żarówka i jaka. Nic nie namieszałem, opisałem w pierwszym poście, że sam zrobiłem sterowanie do świateł dziennych. Bo sam chciałem by światła dzienne włączały się z 10-cio sekundową zwłoką ale dopiero po uruchomieniu silnika. Więc zrobiłem to na...
Podwójny, dwie cewki, dwa obwody niezależnie sterowane. Styk 5, sterowanie wspólny, zapewne "-". 8, 9 sterowanie.
Masę do masy, plus do plusa, najlepiej do takiego obwodu, gdzie pojawia się napięcie po włączeniu zapłonu, a sterowanie do żarówki pozycyjnej.
Nie muszą być takie same, ta zasada obowiązuje przy połączeniu szeregowym i pracy ciągłej a nie "pomocniczej". To w końcu na jakie sterowanie się zdecydowałeś, automat od świateł dziennych ?
Prawdopodobnie sterownik testuje jakimś sygnałem PWM czy stan żarówek jest ok. Funkcja kontroli spalonej żarówki, trzeba by wyłączyć tą opcje i sprawdzić czy pomogło. Akurat w tym modelu może właśnie steruje dziennymi?
Jak masz przekaźnik to na 30 stały plus przez bezpiecznik, 87 wyjscie na światła do jazdy dziennej, 85 sterowanie przekaźnika pozycyjne,86 sterowanie przekaźnika zapłon +15. A styk 87a wolny . Po włączeniu zapłonu przekaźnik zwiera i podaje + na dzienne,po włączeniu postojowych puszcza i wyłacza dzienne.
witam Chciałbym zrobić aby światłą dzienne wyłączały sie jak włączam światła pozycyjne i mijania dalej. Aktualnie dzienne przygasają jak włacze pozycyjne. Kupiłem przekażnik 561 i chciałem go podłączyć ale niebardzo moge poradzić sobie. Przeciąłem mase od dziennych i kabelek co idzie i steruje dzienne aby przygasały. I jak teraz to podłączyć do tego...
Robiłem sterowanie do lamp z kierunkowskazami i dziennymi. Zamiast tej skomplikowanej konstrukcji z ATtiny2313 można to zrobić na jednej bramce z układu CD4093, kondensatorze 1uF, rezystorze 1M i diodzie 1N4148. Nie trzeba pisać programu, a układ jest bardziej niezawodny. A 40 lat temu był kalkulator na bramkach :) A tak na poważnie a co ma być takie...
Przekombinowane. Wystarczy podłączyć rezystor ( dobrać ) między zasilanie a RESET i stąd do masy fotorezystor.
Witam W aucie Hyundai Elantra model 2016r chciałbym w zderzaku wystawić dedykowane światła dzienne Led. Obecnie opcję dziennych świateł pełnią światła "długie" na bodajże 30%. I tu pojawia się pytanie czy jest moduł, który przy niższym napięciu przekazywałby prąd na dodatkowe Ledy przy wyłączonych światłach drogowych a po włączeniu ich odcięcie prądu...
Przez zwykły przekaźnik napięcie z świateł drogowych załącza przekażnik napięcie na styki przekażnika +12V i do led odwróć z schematów podłączanie świateł dziennych znajdziesz tu lub na znanym portalu aukcyjnym
Przekaźnik sterowany z żarówki świateł pozycyjnych, podający napięcie z + po stacyjce, na przewód odpowiedzialny za wyłączanie świateł dziennych.
I o taką mi odpowiedź chodziło. ELM się nie łączył nie dla tego że mam za mają wiedzę bo robili to w serwisie forda. Też znalazłem informację o bezpieczniku nr 135 który steruje światłami dziennymi. Poszukam i sprawdzę czy działa. Jeśli nie pojadę do innego serwisu wyłączyć to z kompa.
Wygląda na przekaźnik. Zwykle w samochodach światła dzienne podłączone są właśnie poprzez przekaźnik i po uruchomieniu świateł mijania tamte gasną. Widać że jest jakiś błąd w ich sterowaniu i ja bym to właśnie sprawdził
Właśnie te schematy wskazują na to, że ten BSi nie ma możliwości sterowania Przeanalizowałem je jeszcze raz i ciągle wydaje mi się, że BSI nie steruje światłami dziennymi. To chyba w późniejszych modelach występuje. A tak przy okazji w jaki sposób mógłbym sprawdzić, podłączyć się do tego BSI?
Jeżeli dzienne masz podłączone tak jak trzeba , podpinasz moduł po zapłonie a wyjście na sterowanie cewek przekaźników jeden do pozycyjnych drugi do mijania w twoim przypadku wystarczą zwykłe przekaźniki zwierne. Zasada działania włączasz zapłon palą się dzienne ,zadziała czujnik zapala pozycyjne i mijania razem i gasną dzienne prościej się nie da tego...
Heh... kiedyś dostałem ten szajs na urodziny :? . W tym przypadku sprawdza sie powiedzenie ze co do wszystkiego to do niczego. Tą kierownice można podłączyć i do PCta i do Playstation. Raczej zapomnij o instalacji sterów pod WinXP (próbowałem na różne sposoby z różnymi sterownikami i nic :( ) Da sie natomiast zainstalować stery pod win98 i Me (chyba...
Przy takim podłączeniu po wyłączeniu postojówek paliłyby się non stop te do jazdy dziennej. Podpinasz plus zasilania dziennych w miejsce gdzie jest napięcie po zapłonie. A sterowanie przekaźnika pod postówki.
Najłatwiej dostępny plus po stacyjce w komorze silnika to przewód podłączony do alternatora. Są tam dwa przewody i chodzi oczywiście o ten o mniejszym przekroju. Do sterowania dziennymi w sam raz.
Tam wszystko masz dokładnie opisane, jakim rezystorem i histerezą też. Nie znam przeznaczenia twojego urządzenia, więc ciężko stwierdzić, czy układ jest odpowiedni. Do sterowania świateł dziennych/mijania można zastosować inne rozwiązania.
Ale podepnij kontrolkę (lub miernik) pod "-" akumulatora, a 2gą końcówkę kontrolki do kostki od żarówki świateł. Czy na wyłączonych światłach kontrolka świeci? Jeśli tak jest to na światłach jest zawsze plus zasilania a odłączana jest masa. Dość standardowe w starych japończykach rozwiązanie. W takim systemie sterowania światłami sterownik świateł dziennych...
Witam. Jestem uczniem klasy 2lo więc proszę o wyrozumiałość. Troche interesuje sie elektrotechniką mikrokontrolerami i elektryką. Koledzy chcą mnie zachęcić do udziału w konkursie. Polega on na zaprojektowaniu czegoś co będzie działać pozytywnie na zmianę klimatu i jest możliwe do wdrożenia w szkole. A może sterowanie ogrzewaniem? Tryb dzienny, nocny,...
Kolego, nie podałeś nawet co to za auto, sam to robiłeś? Jesteś pewien, że sterowanie oświetlenia jest +, a nie -?
Tak. To co narysowałeś, to dokładnie przekaźnik B (ten drugi) i tak ma być właśnie podłączony. W układzie z dwoma przekaźnikami punkty 85 i 87 z Twojego rysunku trzeba wpiąć w przecięcie przewodu zielonego od św. pozycyjnych do przekaźnika A z rysunku w pdf. Wtedy przekaźnik A steruje pracą dziennych jak w opisie z pdf-a, a przekaźnik B, wyłącza dopływ...
Szczerze wrzuciłem ten pilot do szuflady i powróciłem do korzystania ze starego BN59-01175N ze względu na lepsze sterowanie funkcjami.
Włącz normalne światła i zobacz czy się dzienne włączą. Jeśli tak to + plus świateł dziennych należy podłączyć do 87 a 87a zostawić wolny. Jeśli nic się nie swieci, to trzeba sprawdzić, czy światła nie są sterowane masą, bo zdarzają się już takie przypadki w samochodach.
Witam, bardzo proszę o pomoc w następującej sprawie. Mam podświetlany na 12 V przełącznik o następujących wyjściach 1-2 - zasilanie podświetlenia przełącznika, 3 wejście przełączane na wyjście 4 lub 5 w zależności od pozycji przełącznika. Chcę aby po włączeniu stacyjki czyli podaniu +12V na wejście 3 i ustalonej domyślnie pozycji przełącznika przez...
Kiedyś podłączałem w W210 pod bezpiecznik w skrzynce z napięciem po stacyjce a sterowanie na przewód lampy od pozycji. Resztę już robił automat.
Może masz nie tę opcję sterowania, np TOYOTA ma sterowanie od strony masy.
Przetwornik tylko mierzy prąd, reszta jest po stronie oprogramowania. PWM nie steruje wartością prądu, tylko postrzegalną jasnością światła. W tej konfiguracji pomiar prądu służy chyba tylko do stwierdzenia, czy nie przekraczamy dopuszczalnego obciążenia tranzystora, który i tak się upali wcześniej, bo jest niewłaściwego typu. ;).
Kiedyś spotkałem się że w wersji skandynawskiej Opla Kadetta serii E były światła dzienne i one świeciły połową mocy. Jak mi mówił właściciel auta sterowane one były przekażnikiem . Na moją logikę to po zmniejszeniu natężenia i mocy powinno to wydłużyć trwałość żarówek .
Szukam sterownika do taśm LED i żarówek LED, w którym mogę zaprogramować sterowany zegarem harmonogram dzienny (zmiany natężenia, koloru, najlepiej płynne), który będzie działał po odłączeniu wifi i aplikacji. Taśmy mają być 3, do tego kilka żarówek i przy wspólnym harmonogramie jasności i koloru powinny mieć niezależne włączanie on/off (czujnik ruchu,...
A czy to nie spowoduje tego że światła do jazdy dziennej będę wyłączone bo będzie dostawało zasilanie na białym (sterowanie) przewodzie?
ogółem chodzi o to ,że musisz podłączyć pod chalogeny bo chcesz sterować te światła przełącznikiem o tych chalogenów?
To napięcie +12V potrzebuję do zasilenia świateł dziennych, ich włączenia i wyłączenia kluczykiem. Silnik wycieraczek jest sterowany "masą" po zapłonie, tak jak i wiele innych urządzeń sterowanych "po zapłonie". Na tych urządzeniach na jednym pinie wtyczki jest zawsze +12V, a na drugi podaje się "masę", a nie "plus" przez stacyjkę. Przydałby się schemat...
Światła są sterowane przekaźnikiem, nie mam świateł dziennych ani czujnika oświetlenia. Zakłócenia są też niezależne od ustawionej jasności podświetlania zegarów
Musisz zastosować dodatkowy przekaźnik, tak aby światła postojowe sterowały tym przekaźnikiem.
Jaka wersja silnika? Nie ma znaczenia, wszystkie wersje mają regulator napięcia sterowany z ECM a głównym elementem sterującym ładowaniem jest czujnik ELD (mierzy pobór prądu przez auto) w module obok akumulatora. Jeśli ci migają dzienne to wyjściem jest zasilenie ich z plusa po zapłonie. Może być, że czujnik ELD zaczyna świrować jeśli tak się stanie...
Pytanie: skąd brany jest sygnał oznaczony jako "+alternator"?
Kontrolka ręcznego tylko mignęła podczas kręcenia. Brak 15 najlepiej widać po zegarze przebiegu, jak jest zasilanie po kluczyku to wyświetla dzienny a nie total. Żadnego przekaźnika na zasilaniu sterowania silnikiem też nie ma w benzyniaku, wszystko bezpośrednio ze stacyjki.
Dzisiaj dodatkowo pojawiły się takie błędy, masa tych świateł jest przykręcona do karoserii a + jest niezależny na lewa i prawa lampe, wspólny dla pozycji/dziennych. Światła sterowane są napięciem, światła pozycyjne świecą, w momencie przełączenia na dzienne występują błędy pilotowania, a jak odłączę wtyczki pojawia się błąd sterowania światłami. Mam...
Ogniskowa 750, bez okularu, w ognisku głòwnym robię. Pole widzenia mam ok 1stpoien w deklinacji. A tak z ciekawości jak liczyłeś impulsy, to brałeś dobe dzienną czy gwiazdową?
Witam To radio posiada dwa tryby pracy dzienny i nocny sterowany żółtym przewodem z tylu radia. Proszę sprawdzić czy nie jest podłączony do +12 volt . Pozdrawiam
w zakupionych chińskich lampach dziennych. jest problem bo nie trawią napięcia powyżej 13v. Zrób wcześniejsze testy podłączając te lampy bezpośrednio do aku na pracującym silniku. Jeśli się mylę to lampy zaliczą test. Jest jeszcze możliwość że lampki będą działały dobrze jeśli napięcia na żółtym będzie równe napięciu na czerwonym. W takim przypadku...
Sterowanie lampy masa (ani + ani - 12V). Swiatla dzienne sa opcja w tym samochodzie. Wystarczy ja uaktywnic w BSI. Bedzie wtedy dzialac odpowiednia kontrolka.
Znaczy ręczny (a raczej jego kontrolka) jest sterowany masa. Trzeba to jakoś odwrócić?
Dioda była wpięta - właściwie to wykorzystałem część kitu AVT1710 - automatyczny włącznik opóźniający. Zaprogramowany układ usunąłem. Zauważyłem że tranzystor załącza przekaźnik już przy napięciu 0,7V - i takie rozwiązanie również było dla mnie dobre. Voytaschec - bardzo dobre pytanie, które nakierowuje mnie na przyczynę "PUF". Przekaźnik, o którym...
Witam, Chce dokupić ledy do bmw e 46 touring 12.2004. Chcę do tego wykorzystać wbudowany w aucie czujnik zmierzchu który będzie sterował między dziennymi a mijania. Na pierwszy rzut oka wydaje się że wystarczy dodać jakiś przekaźnik z dwoma torami NC i NO który będzie załączał Ledy i jednocześnie przerywał zasilanie mijania. Potem czujnik zmierzchu...
Są na allegro belki na 12 obwodów ma 538mm ale właśnie się zastanawiam czy nie będę musiał i tak rozdzielić rozdzielacze ponieważ planuje zrobić sterowanie strefowe na grzejniki na strefe dzienna i nocną? To pewnie wyjdzie więcej niż jakby jedną belke uzbroic ? Przecież strefę dzienną i nocną można wykonać na sterownikach zamontowanych przy grzejnikach....
A nie masz przypadkiem stałego plusa na lampach a sterowanie masą?
Witam. Podaj jaki to typ kotła (pieca). Pozdrawiam.
Niestety polscy operatorzy nie wyrażają zgody na wykorzystanie zestyków licznika do sterowania stycznikiem załączającym wybrane obwody czy urządzenia. Musisz mieć więc oddzielne sterowanie, które zasili te prądożerne odbiorniki w czasie trwania doliny dziennej 13-15 i w czasie doliny nocnej 22-6. A pozostała część instalacji też pracuje na dwóch taryfach,...
Witam Mam pytanie do Loccutus Czy jest możliwość zrobienia takiego sterownika, który powiedzmy sterowałby 5 Terrariami, interesuje mnie tylko sterowanie wilgotnością (ew podłączenie urządzenia do wkraplania wody lub same monitorowanie wilgotności) i sterowanie temperaturą (2 urządzenia grzejące - żarówka włączona w godzinach dziennych i kabel grzewczy...
Spytałeś się o przykład takiego falownika, więc go podałem. Podejrzałem, że u kolegi takie pracują już od kilku lat. Kupiłem więc taki sam. Wysyłkę do EU mają z magazynu w Niemczech. Na e-maile zwykle odpowiadają. Prądy ładowania akumulatora z sieci i z PV, priorytety ładowania, rodzaj akumulatora itp. są ustawiane. Dodatkowo przez RS232 można dynamicznie...
A jak zrealiowałeś 1/3 mocy ,spadki na diodach,układ elektroniczny?
RopamNeo demo już działa- 'testerzy' pozmieniali hasła. ad.1 Sterowanie roletami od timerów jest dostępne, ale edycja timerów dziennych lub tygodniowych jest dostępne na razie tylko w panelu. ad.2 "Sceny' można wygenerować w logice a w makra w app to sekwencja sterowań wcześniej skonfigurowanych np. uzbrój -> poczekaj 15s ->zamknij bramę (sterowanie...
Wyjaśnij proszę. Ty w samochodzie masz żarówki sterowane masą,czy moduł jest do żarówek sterowanych masą.
Patrząc na schemat to światła mijania i nie tylko te światła sterowane są plusem.
Podać + z akumulatora przez przekaźnik do automatu, a sterowanie z radia weź. 30 - wejście; 85, 86 - zasilanie cewki; 87 - wyjście; Na 30 +, na 87 + do automatu. 85 do masy, na 86 zasilanie z radia (+).
Nie wiem czy jest sens bawić takie rozwiązanie , masę iloczynów i sum logicznych i po miesiącu zapomnisz o co chodzi dla kilku złotych (ostatnio robiłem sterowanie schodów z pojedynczym zapalaniem się danego stopnia - taka linijka zapalająca się do góry czy na dół). Nie lepiej kupić nowoczesną pompę cyrkulacyjną na pierwszym biegu zużywa 3Waty i ustawić...
Szukam bezpieczników od świateł mijania, postojowych ,drogowych, nie moge sie w tym połapać. Jest tak- bezp nr23 prawy przedni refl. MX2 i nr31 lewy MX2 -te są 2 duże zielone 40. Nr36 prawe światło do jazdy dziennej,moduł sterowania światłami postojowymi i nr37 to samo lewa strona i tych bezp. nie mam. więcej od świateł nie widze.
https://obrazki.elektroda.pl/6729536700_... Alternator wpinasz poprzez przekaznik uruchamiany po rozruchu silnika np. sygnał kontrolki lub sterowany uniwersalnym automatem świateł dziennych reagującym na wzrost napięcia instalacji i oczywiście bezpiecznik bezpośrednio do akumulatora zasilającego wnętrze kampera.
Jeśli LEDy się zaświecają mimo że świeci postojówka - to Twój tok rozumowania jest błędny i żadna separacja optyczna niczego nie zmieni. BCM może odciąć zasilanie z postojówki ale nie może w cudowny sposób zaświecić LEDów. Możesz podjąć próbę przełączenia przewodu sterującego świateł dziennych z postojówek na zasilanie świateł dziennych (czyli zasilanie...
Mam jeszcze takie pytanko w tym temacie - znalazłem żarówki H8 w wykonaniu diodowym. Czy coś takiego sprawdzi się w tym aucie ? Czy sterownik nie będzie wyświetlał że jest coś nie tak z żarówką i czy będzie nią dalej właściwie sterował (przełączanie z trybu światło pozycyjne na tryb światło dzienne) ?
Już przemyslałem sprawę. Z przodu przed samymi żarówkami wepnę przekażniki do świateł mijania i drogowych. Impuls na żarówkę będzie sterował przekażnikiem. W sumie cztery przekaźniki. W ten sposób chcę odciążyć styki pod kierownicą. Muszę się jeszcze zastanowić skąd "zasilić" te przekaźniki. I jeszcze jedna sprawa - sterowanie automatem św. dziennych....
Przekaźnik możesz sterować np układem do załączania świateł dziennych. Aktywuje przekaźnik jak tylko napięcie w instalacji zostanie podniesione powyżej 13.5 V.
No i chyba właśnie taki Multiroom Audio by mi pasował. Chodzi o to że całość jest spięta ale firma która to robiła już nie istnieje, działa tylko część (nie działa pokój dzienny) jest jakieś sterowanie na ścianie (oprócz pokoju dziennego gdzie jest tylko RC repeater) i koleś który to ma zadecydował że lepiej wywalić to co jest i zrobić to od nowa porządnie....
Podobny moduł montowałem w Fiacie grande Punto, oraz w Toyocie Awensis ( tu z odwrotnym sterowaniem czyli minusem zamiast plusa )i żaden błąd nie wyskakiwał skontaktuj sie ze sprzedawca, o ile dobrze podłączyłeś.
Załóż dodatkowy przekaźnik sterowany ze świateł pozycyjnych i powinno być ok.
Na wyjściu z bufora dajesz termostaty przylgowy lub z kapilarą by wyłączał pompę za buforem , gdy temp. spadnie w nim np poniżej 40-50 stopni. Pompa nie działa gdy bufor jest rozładowany. Na wyjściu można zastosować termostatyczny zawó 3D i ustawić na nim maksymalna dopuszczalną temperaturę czynnika "puszczanego" na instalację , np 55-60 stopni C. Dowolnym...
Piec jest podłączony pod siłę na kostkę i dodatkowo ... do normalnego gniazdka Elektryk podłączył prawidłowo, ale powinien zaproponować jeszcze podłączenie sterownika czasowego, aby piec pobierał energię elektryczną 'z siły' (400 V) w czasie tańszego prądu i zamieniał tę energię w cieplną, gromadząc ją w cegiełkach magnezytowych. Inaczej korzystanie...
No i wszyscy szukali mega skomplikowanych ukladow a wystarczylo w odpowiednia strone wstawic najzwyklejsza DIODE! Dziekuje wszystkim za chec pomocy.
Walker29 Mógłbyś napisać który dokładnie przepis zabrania w jednej instalacji i kiedy instalować kotła stałopalnego i gazowego ? Chodzi mi o sam przepis , sam go sobie przeczytam. Utrzymanie stałej temperatury czynnika CO niczego nie steruje bezpośrednio. Czyli za jej pomocą nie sterujesz temperaturą w pomieszczeniach bezpośrednio. Aby utrzymać stałą...
Witam, W pompie ciepła mam możliwość poprzez styki sterować pracą sprężarki. Plan jest taki, że w określonych porach, gdzie prąd jest tańszy (np. nocna taryfa), pompa pracowała, natomiast mniej albo w ogóle nie pracowała w dziennej taryfie. Czasy oczywiście są do dostosowania. Stycznikiem ma sterować moduł sprzężony w Home Assistant Ewelink. Pompa ciepła...
Układ tfms5360 jest przystosowany do pracy z nośna 36kHz. Jeśli zrobisz sterowanie IR bez użycia nośnej, to będzie reagować na wszystko, światło dzienne, latarki itp. itd. Poza tym, zasięg takiego sterowania IR jest bardzo kieski i mocno zależy od oświetlenia zewnętrznego.
to jest żarówka do światła pozycyjnego ona będzie dodatkowo świeciła z dołożonymi paskami ledowymi sterowanym przez automat. Pytanie w sytuacji kiedy są wyłączone światła przełącznikiem w kabinie nie ma zasilania na 1 prąd przez automat płynie do żarówki pozycyjnej świeci dodatkowo jako dzienna, po przekręceniu przełączniku pojawia się zasilanie na...
Ojciec ma ledy do jazdy dziennej i nie zawsze jedzie na światłach, więc sterowanie ze świateł odpada. Jakieś inne sugestie?
Te reflektory LED to światła dzienne, drogowe czy doświetlacz bliskich odległości?
Są dwie szkoły - kupujesz światła ledowe dzienne bez sterowania i dokładasz przekaźnik - światła do jazdy dziennej po załączeniu świateł głównych muszą się wyłączyć (muszą być homologowane i zamontowane według kryteriów zawartych w przepisach na odpowiedniej wysokości i nie wystające poza obrys pojazdu oraz przejść bez problemu przegląd techniczny)...
Witam Zamierzam podłączyć światła dzienne z przekaźnikiem i wg schematu jest tak: pin 85 - masa pin 86 - plus ze świateł pozycyjnych pin 30 - plus 12v z alternatora pin 87a - plus ze świateł dziennych pin 87 - niepodłączony I moje pytanie jest takie: czy czarne przewody od świateł dziennych mam podłączyć do pinu 85 (masy) w przekaźniku i czy do tego...
Coś jak to np: https://obrazki.elektroda.pl/8546905200_... Powinno dobrze zadziałać - sterowanie masą świateł pozycyjnych. Oczywiście + po stacyjce, tzn. po załączeniu zapłonu. Sterowanie masą pozycyjnych - działa jak nie sa włączone światła pozycyjne, po załączeniu świateł, przekaźnik rozewrze styki i dzienne nie będą zasilane. Jeszcze...
skoro daje masę na sterowanie po uruchomieniu silnika to może automatyczny włącznik świateł dziennych??
brofran , ja chcę zbudować urządzenie, które będzie sterowało przełączeniem świateł dzienne/mijania. Przepisy znam i dla samych mijania by mi się nie chciało robić czegoś, co by nic nie dało :P Wracając do tematu budowy tego cuda. Wczoraj wieczorem jeszcze pogmerałem po necie i zdecydowałem, że sterowanie wejściem rozwiążę przy pomocy dwóch przekaźników...
Diagnosta miał rację bo masz osobne postojówki. Tak jak pisałem tylko tester i przekodować. Możesz też zrobić tak - odszukać moduł od tego wynalazku i zmienić sterowanie na takie że po włączeniu postojówek te dokładane gasną.
Jak sie uprzesz podłącz plus zamiast do aku to pod +15. Właśnie po kluczyku ma oznaczenie 15 pisałem wcześniej Zobacz sobie wyłącznik czasowy ewz-10 z poloneza i z nim po kombinuj jak się tak upierasz na to doświetlanie abo poszukaj gdzieś plusa który pojawia się po włączeniu webasto i podłącz go pod ten kabel co idzie od modułu dziennych do świateł...
Ze schematu widać, że nóżka 5 MOD steruje dwoma trybami oświetlenia, nocnym słabszym i dziennym mocniejszym, błyskowym. Może spróbować to wykorzystać. Źródło: https://etds.com/docs/doku.php?id=open-h...
Witam. Mam dziwny problem. Zamontowałem w samochodzie światła dzienne DRL. Moduł steruje światłami przeciwmgielnymi.... auto fabrycznie zostało wyposażone w czujniki parkowania przód i tył. W momencie kiedy świecą światła dzienne, dwa czujniki z przodu od prawej strony szaleją i widzą przeszkodę, jak zmienię na światła mijania, to czujniki działają...
Na GitHubie dodałem dwie opcje: dzienny licznik energii, można dodać do dashboardu energy, żeby śledzić użycie, możliwość przełączania pieca w tryb lato/zima/wyłączony
Ja bym to zrobił wykorzystując kontrolkę ładowania. Czyli lampy wysterowane przez stycznik sterowany impulsem z alternatora. Prościzna.
Jest nawet taki mały gadżet, który pozwolił by ci bezproblemowo sterowanie tymi akumulatorami. To jest sterownik "świateł dziennych", który je załącza tylko na pracującym silniku, jednak jego zastosowanie sięga o wiele dalej niż załączanie ledów. W twoim wypadku sterowałby przekaźnikiem, który w zależności od stanu napięcia w sieci przełączałby na odpowiedni...
Witam Kupiłem niedawno Opla Movano z listopada 2004r. Silnik to 2.5 cdti wersja 100KM z 5 stopniową skrzynią biegów. Problem w tym aucie jest z licznikiem który nie wyświetla mi przebiegu ani czasu... jedynie wyświetla przebieg dzienny. Sterowanie komputerka odbywa się przy pomocy jednego przycisku, niestety mogę tylko nim teraz zerować przebieg dzienny,...
Staram się dojść do tego jak to wszystko poustawiać zgodnie z zasadami sztuki, aby piec lądował się w taryfie nocnej a nie dziennej. O tym może decydować tylko zegar który pewnie piec posiada. Taryfa zależy od zegara - czasu - nie od temperatury. Wiec ładowanie musi być sterowane zegarem. Bardzo możliwe, że w automatyce pieca jest to już ustawione...
Ponieważ jestem leniwy i mam sklerozę na jesieni 2005r. zrobiłem w końcu do swojej fabii włacznik świateł dziennych. Sterowanie to sygnał zza bezpiecznika pompy paliwa. Ponieważ w fabii nie ma przekaźników świateł mijania i drogowych przy okazji kupiłem zestaw dwóch przekaźników z podstawkami i kabelkami przeznaczony do malucha i polutowalem wszytsko,...
Witam. Co ostatecznie było przyczyną awarii?Czy winny był moduł sterujący LED?
sterowanie światłami dziennymi sterowanie autobus still sterowanie
prosty regulator oświetlenia corsa przyspieszaniu pendrive odzyskanie partycji
satel awaria stacja satel awaria stacja
iPhone wykrywa ładowarkę, ale nie ładuje - przyczyny i rozwiązania Rozmówca mnie nie słyszy - diagnoza i rozwiązania