światła dzienne załączane są z przycisków na liczniku -może przestawiając zegarek lub wyświetlanie temperatur niechcący wyłączyłeś
Główne dane Wartość parametru Tytuł Laguna III BT0F Perłowa czerń VIN VF1BT1F0638546969 Model Laguna III Typ modelu BT0F Data produkcji 09 2007 Numer fabryczny pojazdu S013113 Poziom wyposażenia EA3 Dodatkowo do poziomu wyposażenia SAN913 Dodatek do limitowanej edycji SAN513 Kod farby NV676 Tapicerka siedzeń Skóra Wykończenie wnętrza HARM01 Kraj stosowania...
Witam Zajmuję się elektromechaniką samochodową. Mam na warsztacie Hyundaia i40. Klient uszkodził przód auta i w związku z tym zakupił dwie lampy na wymianę. Problem w tym że miał w tym aucie reflektory standardowe na żarówki H7. Przwywiózł lampy bixenon z doświetlaniem zkrętów światłami dziennymi led itd. Oczywiście lampy kompletne z palnikami przetworkami...
Hamuj trochę język bo mam wrażenie, że Cię dziąsła swędzą. Wyrysowałeś dokładnie to co napisałem wyżej i obciążyłeś nie ceweczką tylko światłami dziennymi (czasem ok 5A) sterowanie po stacyjce (15) przez styk 87a i 30 o którym napisałem wyraźnie, że nie zawsze jest taka możliwość. Naucz się czytać ze zrozumieniem, a jak w coś wątpisz lub wydaje Ci się...
Jest to astra h i komputer zarządza światłami bo jak się jakaś żarówka spali to informuje mnie o tym która żarówka i jaka. Nic nie namieszałem, opisałem w pierwszym poście, że sam zrobiłem sterowanie do świateł dziennych. Bo sam chciałem by światła dzienne włączały się z 10-cio sekundową zwłoką ale dopiero po uruchomieniu silnika. Więc zrobiłem to na...
Sprawy zawodowe oderwały mnie od tego tematu, ale już jestem i działam. Układy elektroniczne nie są dla mnie problemem, ale gdy kończyłem szkołę to komputer zajmował pomieszczenie o sporej kubaturze i był bardziej ciekawostką niż pomocą naukową. "bart-projects" dziękuję bardzo, sprawdziłem, działa. Twoja wiedza programistyczna po prostu mnie powaliła...
Pomijam tu fakt, że można zastosować diodę Schottky o mniejszym spadku napięcia rzędu 0,3V ((at)2A) - np. MBR4035 1. (-) dodatkowego akumulatora do masy. Plus dodatkowego przez wskazaną powyżej diodę (jest ona, jak dobrze widzę na obrazkach, podwójna) przez bezpiecznik do akumulatora "głównego". I wszystko. Pamiętać, aby bezpiecznik był jak najbliżej...
Przetwornik tylko mierzy prąd, reszta jest po stronie oprogramowania. PWM nie steruje wartością prądu, tylko postrzegalną jasnością światła. W tej konfiguracji pomiar prądu służy chyba tylko do stwierdzenia, czy nie przekraczamy dopuszczalnego obciążenia tranzystora, który i tak się upali wcześniej, bo jest niewłaściwego typu. ;).
W nowszych autach podanie (+) od postojowych sterowanych po CAN-ie nie daje spodziewanych zmian stanów potrzebnych dla sterowania automatyki świateł dziennych LED . Dzieje się tak w wielu modelach samochodów. Włącz do układu dodatkowy przekaźnik i za jego pomocą steruj światłami dziennymi LED. Cewka przekaźnika równolegle z żarówką postojowych a styki...
Witam Faktycznie były zaśniedziałe styki. Ciekawostką jest, że w tym modelu światła dzienne zapalają się dopiero po wyłączeniu hamulca postojowego - ręcznego. kiedy dźwignia hamulca jest podniesiona światła dzienne się nie zapalają. Bardzo dzięuję za pomoc
Kolego mazb źle zrobiłeś cytat - to napisał kolega Stan-Mar cytując wcześniej mnie:) ale tak czy owak w pełni to co napisał popieram ;) Ups .... Najmocniej przepraszam !! :) Pisałem tego posta z telefonu. Już poprawiłem. A wracając do tematu - udało mi się zrobić z makropoleceń uruchamianych z manipulatora: - automatyczne sterowanie dzienne sekcja...
Owszem temat wałkowany ale w kontekście KOMPUTER POKłADOWY (bardziej info o aucie, informacje, spalanie itd.) a nie sterownik realizujący założone działania, grzebałem po wyszukiwarce ale efekty jak wyżej (wcześniej nie rozpisywałem się o tym) pozdrawiam/mpaolos
Podwójny, dwie cewki, dwa obwody niezależnie sterowane. Styk 5, sterowanie wspólny, zapewne "-". 8, 9 sterowanie.
1 i 3 to "sterowanie" czyli np. 1 - masa 3 - plus (np. z przekaźnika od pompy paliwa) 2 i 4 obwód którym sterujesz = w tym wypadku światła dzienne.
Witam. Co ostatecznie było przyczyną awarii?Czy winny był moduł sterujący LED?
Masę do masy, plus do plusa, najlepiej do takiego obwodu, gdzie pojawia się napięcie po włączeniu zapłonu, a sterowanie do żarówki pozycyjnej.
Nie muszą być takie same, ta zasada obowiązuje przy połączeniu szeregowym i pracy ciągłej a nie "pomocniczej". To w końcu na jakie sterowanie się zdecydowałeś, automat od świateł dziennych ?
Na wyjściu z bufora dajesz termostaty przylgowy lub z kapilarą by wyłączał pompę za buforem , gdy temp. spadnie w nim np poniżej 40-50 stopni. Pompa nie działa gdy bufor jest rozładowany. Na wyjściu można zastosować termostatyczny zawó 3D i ustawić na nim maksymalna dopuszczalną temperaturę czynnika "puszczanego" na instalację , np 55-60 stopni C. Dowolnym...
Przekaźnik sterowany z żarówki świateł pozycyjnych, podający napięcie z + po stacyjce, na przewód odpowiedzialny za wyłączanie świateł dziennych.
Jeżeli dzienne masz podłączone tak jak trzeba , podpinasz moduł po zapłonie a wyjście na sterowanie cewek przekaźników jeden do pozycyjnych drugi do mijania w twoim przypadku wystarczą zwykłe przekaźniki zwierne. Zasada działania włączasz zapłon palą się dzienne ,zadziała czujnik zapala pozycyjne i mijania razem i gasną dzienne prościej się nie da tego...
Prawdopodobnie sterownik testuje jakimś sygnałem PWM czy stan żarówek jest ok. Funkcja kontroli spalonej żarówki, trzeba by wyłączyć tą opcje i sprawdzić czy pomogło. Akurat w tym modelu może właśnie steruje dziennymi?
Problem rozwiązany, winny był moduł sterujący światłami dziennymi.
Czym zastąpić przełącznik GEZE TPS? Od pupci strony do tego podchodzisz. Płyta główna powinna mieć wejścia do trybu dziennego i nocnego. Styki bodajże 4, 5, 6, ale nie pamiętam dokładnie. Jaki to napęd?
Za zasilanie obd odpowiada bezpiecznik nr 15 . a bezpiecznik 29 Wielofunkcyjna jednostka sterująca – funkcje: system antykradzieżowy, centralny zamek, światła do jazdy dziennej, elektryczne szyby, światła awaryjne, reflektory, podgrzewana szyba tylna, podgrzewana szyba przednia, oświetlenie wnętrza, monitorowanie pasów bezpieczeństwa, przekaźnik...
Przez zwykły przekaźnik napięcie z świateł drogowych załącza przekażnik napięcie na styki przekażnika +12V i do led odwróć z schematów podłączanie świateł dziennych znajdziesz tu lub na znanym portalu aukcyjnym
No ogrzewanie podłogowe - to ta "cementowa wylewka" nagrzana do jakiejś tam temperatury o dużej bezwładności cieplnej - policzmy - 40 m kw x 0,05 = 2 metry sześcienne betonu nagrzane - + dodatkowo nagrzane przecież ściany i sufit - i niemożliwe będzie jakieś ustawienie typu zmian godzinowych czy dziennych :-)
Gotowe moduły sterujące do DRL bez problemu rozpoznają uruchomienie silnika i włączają światła. Zamontuj DRL Philipsa - są bezawaryjne.
Jaka wersja silnika? Nie ma znaczenia, wszystkie wersje mają regulator napięcia sterowany z ECM a głównym elementem sterującym ładowaniem jest czujnik ELD (mierzy pobór prądu przez auto) w module obok akumulatora. Jeśli ci migają dzienne to wyjściem jest zasilenie ich z plusa po zapłonie. Może być, że czujnik ELD zaczyna świrować jeśli tak się stanie...
witam Chciałbym zrobić aby światłą dzienne wyłączały sie jak włączam światła pozycyjne i mijania dalej. Aktualnie dzienne przygasają jak włacze pozycyjne. Kupiłem przekażnik 561 i chciałem go podłączyć ale niebardzo moge poradzić sobie. Przeciąłem mase od dziennych i kabelek co idzie i steruje dzienne aby przygasały. I jak teraz to podłączyć do tego...
Kiedyś podłączałem w W210 pod bezpiecznik w skrzynce z napięciem po stacyjce a sterowanie na przewód lampy od pozycji. Resztę już robił automat.
Są na allegro belki na 12 obwodów ma 538mm ale właśnie się zastanawiam czy nie będę musiał i tak rozdzielić rozdzielacze ponieważ planuje zrobić sterowanie strefowe na grzejniki na strefe dzienna i nocną? To pewnie wyjdzie więcej niż jakby jedną belke uzbroic ? Przecież strefę dzienną i nocną można wykonać na sterownikach zamontowanych przy grzejnikach....
Przy takim podłączeniu po wyłączeniu postojówek paliłyby się non stop te do jazdy dziennej. Podpinasz plus zasilania dziennych w miejsce gdzie jest napięcie po zapłonie. A sterowanie przekaźnika pod postówki.
Kolego, nie podałeś nawet co to za auto, sam to robiłeś? Jesteś pewien, że sterowanie oświetlenia jest +, a nie -?
To napięcie +12V potrzebuję do zasilenia świateł dziennych, ich włączenia i wyłączenia kluczykiem. Silnik wycieraczek jest sterowany "masą" po zapłonie, tak jak i wiele innych urządzeń sterowanych "po zapłonie". Na tych urządzeniach na jednym pinie wtyczki jest zawsze +12V, a na drugi podaje się "masę", a nie "plus" przez stacyjkę. Przydałby się schemat...
Problem polega na tym, że po załączeniu światła po zmroku, wykrywa światło z żarówki, którą steruję i je wyłącza. Potem znowu ciemność, załącza i po wykryciu światła znowu wyłącza i tak w kółko co 10 sekund. Prawidłowo. Tak powinno być i będzie, dokąd nie osłonisz czujnika od oświetlania żarówką którą steruje (załącza). Pozdrawiam. Dodano po 2 Czy...
Szczerze wrzuciłem ten pilot do szuflady i powróciłem do korzystania ze starego BN59-01175N ze względu na lepsze sterowanie funkcjami.
Witam, bardzo proszę o pomoc w następującej sprawie. Mam podświetlany na 12 V przełącznik o następujących wyjściach 1-2 - zasilanie podświetlenia przełącznika, 3 wejście przełączane na wyjście 4 lub 5 w zależności od pozycji przełącznika. Chcę aby po włączeniu stacyjki czyli podaniu +12V na wejście 3 i ustalonej domyślnie pozycji przełącznika przez...
Właśnie te schematy wskazują na to, że ten BSi nie ma możliwości sterowania Przeanalizowałem je jeszcze raz i ciągle wydaje mi się, że BSI nie steruje światłami dziennymi. To chyba w późniejszych modelach występuje. A tak przy okazji w jaki sposób mógłbym sprawdzić, podłączyć się do tego BSI?
Jeśli LEDy się zaświecają mimo że świeci postojówka - to Twój tok rozumowania jest błędny i żadna separacja optyczna niczego nie zmieni. BCM może odciąć zasilanie z postojówki ale nie może w cudowny sposób zaświecić LEDów. Możesz podjąć próbę przełączenia przewodu sterującego świateł dziennych z postojówek na zasilanie świateł dziennych (czyli zasilanie...
I o taką mi odpowiedź chodziło. ELM się nie łączył nie dla tego że mam za mają wiedzę bo robili to w serwisie forda. Też znalazłem informację o bezpieczniku nr 135 który steruje światłami dziennymi. Poszukam i sprawdzę czy działa. Jeśli nie pojadę do innego serwisu wyłączyć to z kompa.
Zdemontuj moduł nadwozia bordnetz popraw wtyczki i powinno śmigać.
Witam. Jestem uczniem klasy 2lo więc proszę o wyrozumiałość. Troche interesuje sie elektrotechniką mikrokontrolerami i elektryką. Koledzy chcą mnie zachęcić do udziału w konkursie. Polega on na zaprojektowaniu czegoś co będzie działać pozytywnie na zmianę klimatu i jest możliwe do wdrożenia w szkole. A może sterowanie ogrzewaniem? Tryb dzienny, nocny,...
ogółem chodzi o to ,że musisz podłączyć pod chalogeny bo chcesz sterować te światła przełącznikiem o tych chalogenów?
Mam pewne obawy związane z tym, że w takich termostatach zasilanych 230V zwierana przekaźnikiem jest faza. Ja zaś mam zwierać do zera. Musisz mieć regulator pokojowy, który ma styki bez potencjału, czyli bez napięcia. Zasilanie 230V służy tylko do zasilanie danego regulatora, aby mógł on działać. W takim wypadku ja bym kupił regulator bezprzewodowy....
Niestety polscy operatorzy nie wyrażają zgody na wykorzystanie zestyków licznika do sterowania stycznikiem załączającym wybrane obwody czy urządzenia. Musisz mieć więc oddzielne sterowanie, które zasili te prądożerne odbiorniki w czasie trwania doliny dziennej 13-15 i w czasie doliny nocnej 22-6. A pozostała część instalacji też pracuje na dwóch taryfach,...
Może masz nie tę opcję sterowania, np TOYOTA ma sterowanie od strony masy.
Witam Mam pytanie do Loccutus Czy jest możliwość zrobienia takiego sterownika, który powiedzmy sterowałby 5 Terrariami, interesuje mnie tylko sterowanie wilgotnością (ew podłączenie urządzenia do wkraplania wody lub same monitorowanie wilgotności) i sterowanie temperaturą (2 urządzenia grzejące - żarówka włączona w godzinach dziennych i kabel grzewczy...
Nie wiem jak twoje światła do jazdy dziennej. Ma montowałem w kilku samochodach i nie potrzeba żadnego sterownika. Światła dzienne miały 3 przewody. Dwa przewody zasilające +12V i -12V która podłączasz przez bezpiecznik z stacyjki, trzeci przewód sterujący i podłączasz do świateł pozycyjnych, można bezpośrednio z żarówki. Swiatła dzienne zapalają się...
Podać + z akumulatora przez przekaźnik do automatu, a sterowanie z radia weź. 30 - wejście; 85, 86 - zasilanie cewki; 87 - wyjście; Na 30 +, na 87 + do automatu. 85 do masy, na 86 zasilanie z radia (+).
Heh... kiedyś dostałem ten szajs na urodziny :? . W tym przypadku sprawdza sie powiedzenie ze co do wszystkiego to do niczego. Tą kierownice można podłączyć i do PCta i do Playstation. Raczej zapomnij o instalacji sterów pod WinXP (próbowałem na różne sposoby z różnymi sterownikami i nic :( ) Da sie natomiast zainstalować stery pod win98 i Me (chyba...
sterowanie światłami dziennymi sterowanie pomoca sterowanie podnosnika
ustawienie dźwięku filmy volvo silnika kolor oznaczenie kabel domofon
stanley fatmax bateria radio nasluchowe
Kod F 92 w urządzeniach PROEL - co oznacza? Chrobotanie silnika w hulajnodze elektrycznej - przyczyny