światła dzienne załączane są z przycisków na liczniku -może przestawiając zegarek lub wyświetlanie temperatur niechcący wyłączyłeś
Główne dane Wartość parametru Tytuł Laguna III BT0F Perłowa czerń VIN VF1BT1F0638546969 Model Laguna III Typ modelu BT0F Data produkcji 09 2007 Numer fabryczny pojazdu S013113 Poziom wyposażenia EA3 Dodatkowo do poziomu wyposażenia SAN913 Dodatek do limitowanej edycji SAN513 Kod farby NV676 Tapicerka siedzeń Skóra Wykończenie wnętrza HARM01 Kraj stosowania...
Witam Zajmuję się elektromechaniką samochodową. Mam na warsztacie Hyundaia i40. Klient uszkodził przód auta i w związku z tym zakupił dwie lampy na wymianę. Problem w tym że miał w tym aucie reflektory standardowe na żarówki H7. Przwywiózł lampy bixenon z doświetlaniem zkrętów światłami dziennymi led itd. Oczywiście lampy kompletne z palnikami przetworkami...
Hamuj trochę język bo mam wrażenie, że Cię dziąsła swędzą. Wyrysowałeś dokładnie to co napisałem wyżej i obciążyłeś nie ceweczką tylko światłami dziennymi (czasem ok 5A) sterowanie po stacyjce (15) przez styk 87a i 30 o którym napisałem wyraźnie, że nie zawsze jest taka możliwość. Naucz się czytać ze zrozumieniem, a jak w coś wątpisz lub wydaje Ci się...
Jest to astra h i komputer zarządza światłami bo jak się jakaś żarówka spali to informuje mnie o tym która żarówka i jaka. Nic nie namieszałem, opisałem w pierwszym poście, że sam zrobiłem sterowanie do świateł dziennych. Bo sam chciałem by światła dzienne włączały się z 10-cio sekundową zwłoką ale dopiero po uruchomieniu silnika. Więc zrobiłem to na...
Sprawy zawodowe oderwały mnie od tego tematu, ale już jestem i działam. Układy elektroniczne nie są dla mnie problemem, ale gdy kończyłem szkołę to komputer zajmował pomieszczenie o sporej kubaturze i był bardziej ciekawostką niż pomocą naukową. "bart-projects" dziękuję bardzo, sprawdziłem, działa. Twoja wiedza programistyczna po prostu mnie powaliła...
Pomijam tu fakt, że można zastosować diodę Schottky o mniejszym spadku napięcia rzędu 0,3V ((at)2A) - np. MBR4035 1. (-) dodatkowego akumulatora do masy. Plus dodatkowego przez wskazaną powyżej diodę (jest ona, jak dobrze widzę na obrazkach, podwójna) przez bezpiecznik do akumulatora "głównego". I wszystko. Pamiętać, aby bezpiecznik był jak najbliżej...
W nowszych autach podanie (+) od postojowych sterowanych po CAN-ie nie daje spodziewanych zmian stanów potrzebnych dla sterowania automatyki świateł dziennych LED . Dzieje się tak w wielu modelach samochodów. Włącz do układu dodatkowy przekaźnik i za jego pomocą steruj światłami dziennymi LED. Cewka przekaźnika równolegle z żarówką postojowych a styki...
Witam, Posiadam taśmy LED doświetlające korytarz w mieszkaniu. LEDy świecą się cały czas, chciałbym tylko aby ich natężenie dopasowywało się do światła dziennego/otoczenia. Chodzi o to, aby w słoneczny dzień świeciło pełną mocą, a w ponury dzień słabiej, w nocy natomiast minimalnie, aby nie było całkiem ciemno na korytarzu. Instalacja kabli itd. nie...
Witam Faktycznie były zaśniedziałe styki. Ciekawostką jest, że w tym modelu światła dzienne zapalają się dopiero po wyłączeniu hamulca postojowego - ręcznego. kiedy dźwignia hamulca jest podniesiona światła dzienne się nie zapalają. Bardzo dzięuję za pomoc
Nie muszą być takie same, ta zasada obowiązuje przy połączeniu szeregowym i pracy ciągłej a nie "pomocniczej". To w końcu na jakie sterowanie się zdecydowałeś, automat od świateł dziennych ?
Problem rozwiązany, winny był moduł sterujący światłami dziennymi.
Przekaźnik sterowany z żarówki świateł pozycyjnych, podający napięcie z + po stacyjce, na przewód odpowiedzialny za wyłączanie świateł dziennych.
1 i 3 to "sterowanie" czyli np. 1 - masa 3 - plus (np. z przekaźnika od pompy paliwa) 2 i 4 obwód którym sterujesz = w tym wypadku światła dzienne.
Przez zwykły przekaźnik napięcie z świateł drogowych załącza przekażnik napięcie na styki przekażnika +12V i do led odwróć z schematów podłączanie świateł dziennych znajdziesz tu lub na znanym portalu aukcyjnym
Właśnie te schematy wskazują na to, że ten BSi nie ma możliwości sterowania Przeanalizowałem je jeszcze raz i ciągle wydaje mi się, że BSI nie steruje światłami dziennymi. To chyba w późniejszych modelach występuje. A tak przy okazji w jaki sposób mógłbym sprawdzić, podłączyć się do tego BSI?
I o taką mi odpowiedź chodziło. ELM się nie łączył nie dla tego że mam za mają wiedzę bo robili to w serwisie forda. Też znalazłem informację o bezpieczniku nr 135 który steruje światłami dziennymi. Poszukam i sprawdzę czy działa. Jeśli nie pojadę do innego serwisu wyłączyć to z kompa. Uściślając serwis napewno nie diagnozował go ELM.
Gotowe moduły sterujące do DRL bez problemu rozpoznają uruchomienie silnika i włączają światła. Zamontuj DRL Philipsa - są bezawaryjne.
Jeśli LEDy się zaświecają mimo że świeci postojówka - to Twój tok rozumowania jest błędny i żadna separacja optyczna niczego nie zmieni. BCM może odciąć zasilanie z postojówki ale nie może w cudowny sposób zaświecić LEDów. Możesz podjąć próbę przełączenia przewodu sterującego świateł dziennych z postojówek na zasilanie świateł dziennych (czyli zasilanie...
Witam, bardzo proszę o pomoc w następującej sprawie. Mam podświetlany na 12 V przełącznik o następujących wyjściach 1-2 - zasilanie podświetlenia przełącznika, 3 wejście przełączane na wyjście 4 lub 5 w zależności od pozycji przełącznika. Chcę aby po włączeniu stacyjki czyli podaniu +12V na wejście 3 i ustalonej domyślnie pozycji przełącznika przez...
Ze schematu wychodzi, że, sterowanie jest plusem, prawie jak zawsze więc podłączałeś plusa do minusa, i jeśli podłączysz prawidłowo to też będziesz sterował tylnymi światłami możesz podłączyć z modułu tylko jeden przewód czarny/szary pod tylko jedną żarówkę od halogenu a sterować będziesz mógł wszystkimi na raz
Za zasilanie obd odpowiada bezpiecznik nr 15 . a bezpiecznik 29 Wielofunkcyjna jednostka sterująca – funkcje: system antykradzieżowy, centralny zamek, światła do jazdy dziennej, elektryczne szyby, światła awaryjne, reflektory, podgrzewana szyba tylna, podgrzewana szyba przednia, oświetlenie wnętrza, monitorowanie pasów bezpieczeństwa, przekaźnik...
To napięcie +12V potrzebuję do zasilenia świateł dziennych, ich włączenia i wyłączenia kluczykiem. Silnik wycieraczek jest sterowany "masą" po zapłonie, tak jak i wiele innych urządzeń sterowanych "po zapłonie". Na tych urządzeniach na jednym pinie wtyczki jest zawsze +12V, a na drugi podaje się "masę", a nie "plus" przez stacyjkę. Przydałby się schemat...
Nie wiem jak twoje światła do jazdy dziennej. Ma montowałem w kilku samochodach i nie potrzeba żadnego sterownika. Światła dzienne miały 3 przewody. Dwa przewody zasilające +12V i -12V która podłączasz przez bezpiecznik z stacyjki, trzeci przewód sterujący i podłączasz do świateł pozycyjnych, można bezpośrednio z żarówki. Swiatła dzienne zapalają się...
Tyrystor wystarczy. Chodziło mi o to, że jeśli kupujesz kit, to przekaźniki które są w zestawie są wystarczające, trzeba tylko zmienić układ połączeń.
Sterowanie lampy masa (ani + ani - 12V). Swiatla dzienne sa opcja w tym samochodzie. Wystarczy ja uaktywnic w BSI. Bedzie wtedy dzialac odpowiednia kontrolka.
podana powyżej metoda zadziała ;) Jak nie złapiesz pomiaru na kostce, pomiar przenieś na miejsce łączenia kabli. Tylko tak do ładu dojdziesz. BTW: dlaczego to zadziała: światła w aucie sterowane są przez przekaźniki, tj: włącznik w manetce tudzież na pokrętle (opel) steruje niskosygnałowo zestykami przekaźnika, które na przewody prowadzące do lamp przekazują...
A czy to nie spowoduje tego że światła do jazdy dziennej będę wyłączone bo będzie dostawało zasilanie na białym (sterowanie) przewodzie?
Czyli rozwiązaniem może być "Regulator świateł dziennych" opublikowany w Praktycznym Elektroniku nr 9/1993, płytka nr 087. Podpowiedzieć mogę, że można zmienić tranzystor na nowszy, który będzie się mniej grzał nawet sterując żarówkami halogenowym H4. Przecież tak działają modulatory mocy 30% w środku jest proc i 2 mosfety P a nie N. Po co komplikować...
A nie masz przypadkiem stałego plusa na lampach a sterowanie masą?
Coś jak to np: https://obrazki.elektroda.pl/8546905200_... Powinno dobrze zadziałać - sterowanie masą świateł pozycyjnych. Oczywiście + po stacyjce, tzn. po załączeniu zapłonu. Sterowanie masą pozycyjnych - działa jak nie sa włączone światła pozycyjne, po załączeniu świateł, przekaźnik rozewrze styki i dzienne nie będą zasilane. Jeszcze...
No to może zacznij od podstawowej funkcjonalności, którą sobie dalej rozszerzysz. Poniżej wklejam program, który testowałem u siebie i działa bez zarzutu - jest to tylko sterowanie opóźnionym wyłączeniem świateł dziennych. Teraz w pętli głównej dołóż sobie kolejne warunki zgodnie z tym, czego oczekujesz. Drobne kroki zawsze doprowadzą do celu, tylko...
A po ci PWM? AWS steruje przekaznikiem a ten podaje masę. I wszystko
https://obrazki.elektroda.pl/6729536700_... Alternator wpinasz poprzez przekaznik uruchamiany po rozruchu silnika np. sygnał kontrolki lub sterowany uniwersalnym automatem świateł dziennych reagującym na wzrost napięcia instalacji i oczywiście bezpiecznik bezpośrednio do akumulatora zasilającego wnętrze kampera.
Załóż dodatkowy przekaźnik sterowany ze świateł pozycyjnych i powinno być ok.
Witam Trochę przy temacie ale z innej strony. Podam dla potomnych swoje doświadczenia z zamiennikiem s8550. Na elektrodzie była wzmianka że zamiennikiem powyższego jest również BC640 i to samo powiedział mi sprzedawca w sklepie (szybki rzut na parametry tych tranzystorów też mnie utwierdził w przekonaniu że jest OK) . Jednak pomimo zgodności głównych...
Witam, posiadam lampy do jazdy dziennej z wbudowanymi kierunkami czyt. (pasek LED-owy) wmontowany w klosz. Mój problem polega na tym, że są one wpięte bezpośrednio w przewody 12 V jako sterowanie kierunek oraz pozycyjne, masa podłączona jest w przewód masowy. LED-y posiadają (kabel masowy-czarny, kierunki-żółty, pozycyjne (dzienne)-czerwony) tuż po...
Te reflektory LED to światła dzienne, drogowe czy doświetlacz bliskich odległości?
Ojciec ma ledy do jazdy dziennej i nie zawsze jedzie na światłach, więc sterowanie ze świateł odpada. Jakieś inne sugestie?
Przekaźnik możesz sterować np układem do załączania świateł dziennych. Aktywuje przekaźnik jak tylko napięcie w instalacji zostanie podniesione powyżej 13.5 V.
skoro daje masę na sterowanie po uruchomieniu silnika to może automatyczny włącznik świateł dziennych??
Kontrolka się zapala bo jest podłączona równolegle ze światłami drogowymi za włącznikiem a napięcie z modułu zasila te część instalacji przez co zaświeca kontrolkę. Moduł nie ma nic do tego. Może w tamtych autach było sterowanie przez przekaźniku przez to brak problemu. VAG nie stosował przekaźników do świateł. Pierwszym rozwiązaniem może być zasilanie...
Jak sie uprzesz podłącz plus zamiast do aku to pod +15. Właśnie po kluczyku ma oznaczenie 15 pisałem wcześniej Zobacz sobie wyłącznik czasowy ewz-10 z poloneza i z nim po kombinuj jak się tak upierasz na to doświetlanie abo poszukaj gdzieś plusa który pojawia się po włączeniu webasto i podłącz go pod ten kabel co idzie od modułu dziennych do świateł...
Witam. Chciałbym zrobić sobie samemu światła do jazdy dziennej ze świateł drogowych. Coś takiego jak stosuje BMW. Na alledrogo można kupić taki moduł pod nazwą SD2. Moje pytane to jaki zastosować tranzystor na wyjściu aby sterować PWMem ściemnianie? Pozdrawiam, CIKO
To może być nie usterka, tylko ktoś to tak zakodował. Jechać na serwis podłączyć pod komputer i zobaczyć czy tak są zaprogramowane czy jest usterka jakaś. Być może nie ma dobrej masy dla tego światła i robi się choinka. Bez podpięcia do komputera lepiej nie grzebać w ciemno. To są oryginalne światła do jazdy dziennej w zderzaku czy dokładane? Jeżeli...
Z tym przekaźnikiem K1 to po co właściwie masz sterowanie z mikrokontrolera ? Podtrzymanie po wyłączeniu zasilania świateł ?
Jest nawet taki mały gadżet, który pozwolił by ci bezproblemowo sterowanie tymi akumulatorami. To jest sterownik "świateł dziennych", który je załącza tylko na pracującym silniku, jednak jego zastosowanie sięga o wiele dalej niż załączanie ledów. W twoim wypadku sterowałby przekaźnikiem, który w zależności od stanu napięcia w sieci przełączałby na odpowiedni...
Witam. Mam dziwny problem. Zamontowałem w samochodzie światła dzienne DRL. Moduł steruje światłami przeciwmgielnymi.... auto fabrycznie zostało wyposażone w czujniki parkowania przód i tył. W momencie kiedy świecą światła dzienne, dwa czujniki z przodu od prawej strony szaleją i widzą przeszkodę, jak zmienię na światła mijania, to czujniki działają...
Ciekawe jest tylko to, że przy 24V, według specyfikacji moc pobierana z instalacji samochodu jest niższa niż moc lampy , czyżby przy zasilaniu 24V lampy miały świecić słabiej, niż przy 12V? Nie, moc na wyjściu jest taka sama, ale straty na kluczach przy większym prądzie są większe. Dodano po 11 Staram się dobrać coś z innych ofert ale nawet nie wiem...
Posprawdzaj najpierw połączenia w reflektorach. Jeśli wszystko dobrze, kostka, przewody, żarówki, bezpieczniki, to sterowaniem światłami steruje przekaźnik na module GEM z tego co wiem.
Ponieważ jestem leniwy i mam sklerozę na jesieni 2005r. zrobiłem w końcu do swojej fabii włacznik świateł dziennych. Sterowanie to sygnał zza bezpiecznika pompy paliwa. Ponieważ w fabii nie ma przekaźników świateł mijania i drogowych przy okazji kupiłem zestaw dwóch przekaźników z podstawkami i kabelkami przeznaczony do malucha i polutowalem wszytsko,...
sterowanie dziennymi sterowanie światłami minusem sterowanie dwoma światłami
tracer highlander silent telewizor blokada pilot webasto zasilanie
siemens pralka instrukcja siemens pralka instrukcja
How to Remove Permanent Marker from Electronics, Plastics, Fabrics, and More – IPA, Acetone, Safe Methods Schemat podłączenia chłodniczki EGR Hyundai i40 1.7 CRDi 2016