Pompka zasilająca jest nowa W pompie wtryskowej jest jeszcze jedna pompka! Ona tworzy cisnienie w pompie ktore jest wykorzystywane do sterowania kątem zapłonu. Jest to ważny parametr! Maxymalna dawka ustawiona śrubą z zabezpieczeniem określa maxymalna dawkę pompy ale jest ona ograniczona do minimum silownikiem LDA, jest on sterowany ciśnieniem turbiny....
Tak jak obiecałem skany Testera samochodowych sond lambda z EP
Mam dokładnie ten sam chiński sterownik zgrzewarki u siebie. W wersji 100A jest triak BTA100-800B. Jest snubber w postaci układu RC. Natomiast działa to w taki sposób, że mamy regulację prądu poprzez sterowanie kątem zapłonu triaka, a czas zgrzewu reguluje się ilością cykli sieciowych przepuszczanych na transformator. Triak 40A został zabity przez zbyt...
Zależy mi też żeby nie obciążać asymetrycznie instalacji. To zostaje Ci tylko sterowanie kątem zapłonu, PWM o niskiej częstotliwości (nawet coś w stylu minuta grzania, minuta przerwy będzie wystarczające, ale na SSRach można zejść niżej). Największy problem to odpowiednie sterowanie. Możesz w domu pomontować bezprzewodowe termostaty (Zigbee, tuya),...
To jest ten moduł; widoczny na obrazku. Jak wspominałem całą charakterystyką sterowania kątem zapłonu zajmował się już on; jemu wystarczało tyle, aby dostał ciąg impulsów prostokątnych z aparatu zapłonowego. Szczeliny były cztery, każda dla swojego cylindra. Nie było by trudne zrobić cztery zęby na kole pasowym i albo zastosować hallotron albo czujnik...
Zobacz sobie na to: http://openenergymonitor.org/emon/mk2 Detekcja nadprodukcji jest bezproblemowa do zrobienia. Problem jedynie z kontrolą mocy zrzutu nadprodukcji. Burst nie do końca dobry jest przy naszych licznikach. Sterowanie kątem zapłonu triaka generuje dużo zakłóceń. Chyba najlepszy będzie buck ale na 2-3KW też nie taki prosty.
Rzeczywiscie słabo opisany w literaturze. Nalezy wykonać 3 układy 1 fazowe i zapewnić im współbieżne sterowanie kątem zapłonu. Poszukaj pdf Maa 436 Um 145/146
Głosowanie będzie możliwe po zamknięciu konkursu :) Stosowałeś PWM do sterowania ? Tak. Uznałem to za dużo prostsze niż sterowanie kątem zapłonu tyrystora.
Czyli dopiero odcięcie napięcia doprowadzanego do transformatora może na dobrą sprawę wyłączyć prostownik? Nie, napięcie ma częstotliwość 50Hz, tyrystor wyłącza się podczas przechodzenia napięcia przez 0 (okolice 0V) Prąd reguluje się poprzez zmianę kąta zapłonu tyrystora.
Mapa zapłonu nie jest w tym wszystkim najważniejsza bo można ją zaprogramować na zasadzie testu prób i błędów testując na moto. Na pewnej stronce : http://www.transmic.net/fichiers/cdi4347... Znalazłem ogólny schemat blokowy takiego modułu. Czy z pomocą takiego schematu można zbudować moduł ?? Który by sterował zapodawaniem napięcia ?? Jakie dane będą...
taki sciemniacz to raczej tani nie bedzie. pewnie ponad stówe kosztuje, a jak sie spali to pienądze tez pujdą z dymem. ja bym tu zastosował prosty układ sterujący kątem zapłonu tyrystora. zasada ta sama co w sciemniaczu ale element wykonawczy mozesz dobrac jaki chcesz, a jego kosz to kilka kilkanascie złotych. schematy tego typu urządzen są łatwo dostępne...
Właśnie o przepinanie wyprowadzeń wirnika mi chodziło. Mostek H by podpinał raz tak, a raz tak, w zależności w którą stronę by się miało kręcić. Dodatkowo będę musiał tam wrzucić regulację prędkości obrotów oraz regulowany soft start. Regulację prędkości dało by się pewnie zrobić pwm na triakach, co do regulowania soft startu jeszcze nie wiem. Jeśli...
Co się dzieje gdy wlejemy 95 do auta wymagającego 98? Spalanie stukowe, chyba że opóźnimy zapłon. Przy czym przy wysokim stopniu sprężania to może nie wystarczyć. Teraz tak, współczesne auta mają czujnik spalania stukowego, Twoje też ma. W takim aucie komputer silnika steruje kątem zapłonu w zakresie, na jaki pozwala oprogramowanie. No właśnie najczęściej...
Ale ECU korzysta z sygnału z przepływmierza-na podstawie jego wskazań (ale nie tylko jego) steruje kątem wyprzedzenia zapłonu i regulacją biegu jałowego :)
Pierwotnego w transformatorze nigdy się nie katuje odkształconym prądem z triaka. Będzie się pięknie grzał wtedy. Sterowanie jeśli już to po stronie wtórnej i można zastosować proste PWM (łagodniejsze traktowanie transformatora i mniejsze straty) zamiast sterowania kątem zapłonu triaka/tyrystora, w końcu drut to tylko grzałka, ma swoją bezwładność cieplną.
Tam tkwi problem pewnie w tym ECU. On steruje kątem wyprzedzenia zapłonu i tu jest pies pogrzebany.Czy ktoś zakładał do takiej maszyny zwykłe gazniki bez przerabiania ECU?
Na elektrody spiek CuW Czysta miedź się nie bardzo nadaje do precyzyjnych zgrzewów. Łączenie trafa wyłącznie w zerze. Chyba, że jest to zwyczajne składane z blach - wówczas można pomyśleć o sterowaniu kątem zapłonu (reg mocy wyjściowej) ale wówczas liczyć się należy z tym, że sąsiad będzie ciebie ,,widział'' w TV.
Witam! Mam mały problem. Nie mam pojęcia co kryje się pod opisem Reg. mocy. jest to sześcian o bokach 44mm x 8mm x 24mm koloru czarnego. Wystają z niego trzy nóżki i żadnych opisów (Czarna skrzynka!). Nie wiem czy może to być jakiś triak czy tyrystor, nie wiem czy można sterować kątem zapłonu za pomocą jednego rezystora (potencjometr) ale nie wydaje...
moze ma ktos jakis plan jak moznabytanio zrobic ukladzik do sterowania katem wyprzedzenia zaplonu z kabiny w maluchu??
Kolego marcin 2525 sterowanie fazowe czyli zmiennego kąta zapłonu tyrystora,a sterowanie pwm to są dwie różne bajki.
Do czego jest potrzebny układ wykrywania przejścia przez "0"? Do synchronizacji z siecią w momencie "0" sinusoidy, takie załączanie powoduje znaczące zmniejszenie generowanych zakłóceń. Do sterowania fazowego ( regulacja mocy kątem "zapłonu" triaka/tyrystora) takie przekaźniki się nie nadają.
To nie aparat ma sterować podciśnieniem, a podciśnienie aparatem. Wcześniejszy zapłon prędzej wkręci silnik na obroty. Podciśnieniem steruje przepustnica.
Witam. Może ktoś opisać jaką role odgrywa sygnał z impulsatora prędkości pojazdu w ECU silnika ? To że podaje informacje na temat prędkości auto to wiadome ale mi chodzi oto czy ECU steruje kątem zapłonu, czasem wtrysku itp w zależności od prędkości samochodu. Co się stanie gdybym odłączył impulsator od wiązki ? Wpłynie to na parametry pracy silnika...
Witam... Tez nad tym myslałem, przydalo by sie takie w pokoju... Ale niestety chyba pozostają zwykłe zarówki... Myślalem tez o wyciągnięciu elektroniki z takiej żarowki i zrobieniu swojej żeby dało sie rególowac jasność, ale z tego co pamietam jasnośc świetlówki nie zależy wiele od prądu, przy zmniejszaniu prądu jasnośc troche spada i w pewnym momecie...
Tak, dzieje się tak. Optymalnym kątem wyprzedzenia zapłonu jest taki kąt, przy którym jeszcze nie dochodzi do spalania stukowego. Wtedy ciśnienie w cylindrze ma nawiekszą wartośc.
Jak już było wspomniane za pewne zmieni się kąt wyprzedzenia zapłonu, chyba że jest jeszcze czujnik podciśnienia w dolocie. Nic nie stoi na przeszkodzie żeby na pracującym silniku na LPG pobawić się "klapką", jeśli steruje tylko dawką benzyny to nie będzie różnicy w pracy silnika, jeśli steruje również kątem zapłonu to zacznie prychać i zgaśnie. Odpowiedź...
witam. A czy ktoś może mi powiedzieć jak wygląda kwestia ustawiania zapłonu w T4 2,5 benzyna? Czy można go ustawić ręcznie czy jest zapłon automatyczny sterowany przez komputer?
Pamiętam że był jakiś taki prosty układ do sterowania kątem zapłonu triaka. Nie zależy mi na stabilizacji napięcia wyjściowego. Chciałbym tym regulować prąd zgrzewarki. Może ktoś mi przypomnieć ten schemat lub podpowiedzieć gdzie go znaleźć w necie? http://www.republika.pl/gienek_pa/schema... Tak jak na powyższym schemacie. Chciałbym regulować kontem...
?? tak mi się wydaj bo komp od lpg odcina zasilanie i daje gaz ale ju,z sama niewiem wiec jak to jest? Tzw. "ssanie", jeśli w ogóle można to tak nazwać - bardziej prawidłowo trzeba byłoby to nazwać sterowaniem zimnego silnika przez ECU - we wtryskowych układach zasilania benzyną na zimnym silniku, korzystając z sygnałów odpowiednich czujników temperatury,...
A te dane to po co ?? Wszystkim steruje ecu. Brak możliwosci regulacji.
Tyrystory powinny być na co najmniej te same wartości prądów i napięć co diody. Powinieneś też zbudować układ do sterowania kątem zapłonu. http://zseii.edu.pl/archive/dydaktyka/st...
Kopułka jak Bosch-a to na pewno jest ta sama.Nawet jeśli z przesunięte są minimalnie końcówki to i tak nie ma to wpływu na kąt zapłonu. Kątem steruje ecu z impulsów czujnika połozenia a nie kopułka.
Witam, od dłuższego czasu próbuję trafić na właściwy temat na forum, jednak niczego nie udało mi się do tej pory znaleźć. Chodzi o ładowanie baterii litowo-jonowej żądaną wartością prądu. Prąd ten może przyjmować dowolną wartość od 0 do 4A, będzie wyliczany przez algorytm napisany w C# i może ulec zmianie w każdej chwili. Moja idea była taka, żeby wykorzystać...
Kilkanaście lat temu skonstruowałem moduł sterowania kątem wyprzedzenia zapłonu do motorowerów. Projekt umarł śmiercią naturalną wraz z wprowadzeniem przepisów o zakazie modyfikowania układów zapłonowych w pojazdach spalinowych. Coś więcej o takim zakazie? Bo przyznam, że nie słyszałem o tym przepisie. Czy jak wstawię do auta inne cewki (tzn. takie,...
czy da jakoś odejść żeby został sterownik ecu podłączony ale nie podpięty czujnikami do silnika czujnik temperatury Nie da rady, sterownik bez podpiętych czujników przejdzie w tryb awaryjny i nie będzie sterował zapłonem (kątem wyprzedzenia) Jak masz możliwość dotoczenia tulejki redukcyjnej do aparatu z golfa, to jak najbardziej jest możliwe jego zamontowanie...
To, o czym mówisz, dotyczy urządzeń FACTS. Bo kondensator, ot tak włączony, wymusza sinusoidę sam z siebie. A w FACTS-ach (nie wszystkich) sterujemy kątem zapłonu tyrystora w zależności od potrzeb. Wycinamy w ten sposób z sinusoidy pewne fragmenty, które dają poszatkowaną krzywą napięcia. Przypomina to regulację PWM. I ta poszatkowana krzywa daje pewną...
Witam, Pozdrawiam. A co powiecie na 3xU2008. a jak wyobrażasz sobie rozwiązanie sterowania kąta zapłonu w każdej fazie, by był jednakowy, trzema sprzęgniętymi potencjometrami? Pozdrawiam
Tu znalazłem fachowy artykuł na temat silników z doładowaniem: http://www.turbosprezarki.pl/cos_dla_pro... W artykule jest m.in. zdanie o pewnym istotnym ograniczeniu (o czym wspominałem wcześniej): Barierą jest tutaj jednak pojawiające się spalanie stukowe . Aby tego uniknąć stosuje się paliwa o większej liczbie oktanowej oraz sterowanie kątem zapłonu...
Mam pytanie odnośnie tego sterownika na TCA 735. Jakie transformatory synchronizujące zastosować (moc, napięcie), jakie transformatorki do tyrystorów, jaki sygnał sterujący kątem zapłonu należy podawać. No i jakie pozostałe elementy (zasilanie 400V).
Kiedyś proste gaźnikowce robiły po 500tys przebiegu i więcej. Bardzo mało takich silników było. Elektroniczne sterowanie zapewnia silnikowi dużo lepsze warunki pracy, niż niedoskonały mechaniczny gaźnik i mechaniczne sterowanie kątem wyprzedzenia zapłonu. Silnikowi z ołowiu precyzyjne sterowanie czymkolwiek w niczym nie pomoże. Kolega nie orientuje...
Oczywiście zgadzam się z kolegą revcorey z tym, że pozwolę sobie na kilka dopowiedzeń. Co do sterowników PLC które wspólnie wykluczyliśmy (a w każdym razie odradzamy)-posiadają one często dedykowane moduły służące pomiarom prędkości obrotowych więc tu nie ma problemu. Ale to tylko w ramach dopowiedzenia. Co do sterowania silnikiem przy pomocy mikrokontrolera......
Hej witam Sterownik Bosch 280 000 710 jest od Uno 1,0 fire do 1,4 i.e. moim zdaniem po zamianie auto albo nie odpali albo odpali w trybie awaryjnym,( inne mapy wtrysku, kat wyprzedzenia zapłonu itd.) pozdrawiam z Siedlec Tipo 1,4 GT Abarth Aleś błysnął wiedzą,a od kiedy to monojetronic steruje kątem wyprzedzenia zapłonu?
Można zrobić, ale wstrzymam się z odpowiedzią, aż się palę aby się przkonac ile to forum jest warte. Ale przerzutnik o regulowanej histerezie co da? Przecież opóźnienie o stały kąt nie zda egzaminu, a histereza czym by była regulowana? Przecież to za dużo czynników żeby sterować kątem wyprzedzenia zapłonu tylko np. w funkcji doładowania. Prościej by...
Ale dziwne że silnik stały na 230v. Przecież masz na silniku napisane "rectified 230V", co tłumaczy się jako wyprostowane 230V. Znaczy wystarczy mostek prostowniczy. Dobra rada - zamiast typowego mostka prostowniczego radzę użyć 4 diod w układzie Graetza, ale użyć diod szybkich. W tych zastosowaniach diody wolne pod wpływem zakłóceń z silnika lubiły...
To jeszcze napisz co to było - może innym w przyszłości pomoże. A tak na marginesie to gdyby nie wtrysk paliwa to wystarczy odpiąć przewodzik od modułu zapłonowego do kompa i silnik też by chodził. Ale ponieważ impulsy do wyzwalania wtrysku też idą z modułu zapłonowego to i wtrysku niebędzie. Moduł sam steruje kątem wyprzedzenia zapłonu do jakichś 450...
Czujnik nad kołem wieńcowym rozrusznika,zlicza impulsy i przyrównuje do wzorca.Prosty układ,albo na uP,albo na wzmacniaczach operacyjnych.Pozostaje kwestia mechaniczna oddziaływania na wzrost prędkości.Można to osiągnąć poprzez -regulację kąta wyprzedzenia zapłonu -napełnienia cylindrów mieszanką (lepiej) Sterowanie napełnieniem realizujemy przepustnicą...
Stare UNO, Panda z silnikami FIRE 1.0. Nawet wersje z elektronicznym zapłonem są bardzo proste, a idea silników FIRE jest taka, że cały osprzęt miał być "na silniku". 1.0ie jest na digipleksie - to bardzo prosty układ i na pewno mniej awaryjny niż układy stykowe (z przerywaczem mechanicznym). Z czujników to masz tam czujnik położenia wału i czujnik...
Chyba nie będzie to tak prosto sterować zapłonem tyrystorów jak w przypadku ściemniacza do żarówki. Kąt wysterowania bardzo zależy od indukcyjności. Wypociłem taki uproszczony softstart dwufazowy we falstadzie. Model umieszczę w tym drugim Twoim wątku.
Poczciwy nanoplex z fiata 126/CC ma 7 pinów i zmianę kąta w zależności od podciśnienia w kolektorze ssącym. Co prawda tylko dwie charakterystyki mapy zapłonu ale zawsze to o jedną więcej. Steruje cewką dwubiegunową więc do boksera pewnie by podeszło. Tylko sterowanie nie hallotronem a indukcją
Witam, ja od kilkunastu już lat mam opracowany (który wykorzystuje pewna firma, montując je do lamp oświetlających swe tablice informacyjne) układ miękkiego startu na µPC z triakem. Dzięki symetrycznemu sterowaniu kąta zapłonu triaka w obu połówkach sinusoidy przedstawiony w załączniku układ doskonale sprawdza się przy obciążeniu w postaci trannsformatora...
sorry że nie odpowiadałem .co do pytania fds (stary tester )nie potrafi nic . wds może w trakcie pracy silnika sterować otwarciem zaworu wolnych obrotów , kątem zapłonu ,przekaźnikiem pompy paliwa ,ale na 100% nie steruje wtryskami .czyli parę rzeczy można wysterować , ale nie wszystko
Koledzy u mnie obrotyfalują i czasami spadaja ponizej 500 i silnik gasnie komputer pokazał błąd 107 obwód wyjściowy sterowania kątem obniżenia zapłonu o co tu chodzi pomózcie silnik 2.8 rzedowy
Wyzwalanie synchroniczne to jedno, a stabilność generatora to drugie. Oczywiście - zawarty generator w sterowniku powinien być dokładniejszy (o ile jest realizowany w jakiś sposób w procku który jest nadzorowany kwarcem), niż wbudowany w sam stroboskop. Jak ustawisz wszystkie stroboskopy na jeden kanał DMX będą pracować synchronicznie. W innym wypadku...
Nie ustawia się , wymienia się moduł lub czujnik. . Jaki moduł człowieku, z zeznań wnioskuję że ma MPI a więc na Multecu S, więc kątem zapłonu steruje sterownik silnika zaś iskrę wytwarza cewkomoduł.
Tak to będzie pojemność filtrująca (~2200u) - czy w takim przypadku nie da rady sterować tak jak sobie to wymyśliłem? Może starszy brat U2010B bardziej się nada? Specjalnie nic to nie zmieni - oba działają podobnie, czyli kiepsko jeśli idzie o symetrię kątów zapłonu w obu połówkach sinusoidy, choć w innych zastosowaniach sprawują się one wyśmienicie....
Bardzo ciekawy jest ten sterownik :) Też planuję wykorzystać ten sam moduł termopary, dotykowy wyświetlacz 2,4" + STM albo atmega. Większość elektroniki sterującej jest już zamówiona. Ale właśnie ciągle pozostaje mi część wykonawcza. Zgodnie z sugestiami będę polował na piecyki z elementami kwarcowymi, o ile będzie to możliwe to wolałbym dorwać taki,...
Witam ! 1. To promotor powinien Ci dać bardzo dokładne wytyczne i schemat, ew. wskazać skąd takowy pozyskać, jeśli Twoim zadaniem jest wykonać takowy układ... 2. Pytanie - masz tylko wykonać, czy może również zaprojektować coś takiego? 3. Trochę dziwnie wygląda takie komplikowanie sprawy - dawno już nie słyszałem pomysłu, aby zasilacz prądu stałego...
Autronic przełącza sondę przekaźnikiem, ale masę chyba generuje z procesora. Dawno w to nie wnikałem. Kiepska masa zasilająca sterownik też spowoduje wzrost potencjału, natomiast dla zwykłych sond O2 niema to w ogóle znaczenia. Sonda musi oscylować a pomiaru dokonuje się np za pomocą komparatora z progiem przełączania w połowie zakresu sondy. Jeśli...
A wiesz że do precyzyjnego wyznaczenia kąta wyprzedzenia zapłonu sterowanego elektronicznie wypada mieć lampę stroboskopową? :P
Witam Mam zamiar wykonać 3-faz sterownik napięcia na triakach do regulacji prądu w spawarce. Regulacja ma się odbywać przez zmianę napięcia na uzwojeniu pierwotnym. Niezdecydowałęm jeszcze jake układy zastosuje do sterowania kątem zapłonu triaków myślałem żeby zastosować trzy układy TCA785. Słyszałem jednak że istnieją układy mogące kontrolować od razu...
Do sterowania silnikiem: IRF830 lub IRF840 I do sterowania PWM z atmegi + wtórnik chyba by był potrzebny, ale głowy nie dam. Proponuję najpierw jakieś testy przy niższym napięciu i pwm ;) Doświadczalnie wszystko wyjdzie na jaw. I napięcie na silniku ma być stałe, nie zmienne! Jeśli nie ruszy, to tylko przez regulację kąta zapłonu.
Sygnał wyjściowy z potencjometru przekazuje położenie przepustnicy do zespołu sterowania, tak aby zespół sterowania mógł określić, czy przepustnica jest zamknięta, szeroko otwarta czy częściowo otwarta. Jeżeli przepustnica jest zamknięta, to zespół sterowania reguluje prędkość na biegu jałowym lub, jeżeli prędkość jest większa niż 1200-1500 obr/min,...
Stroboskop podłączany pod uzwojenie pierwotne cewkofajki. Tylko moim zdaniem, tutaj nie ma co sprawdzać kąta wyprzedzenia zapłonu, jest on sterowany przez ECU. Gdyby po jakimś mechanicznym uszkodzeniu (przestawieniu tarczy kodowej itp) przestawiłby się zapłon, to byś miał problemy z odpaleniem. Szukaj problemów z układem wtryskowym, sprawdź podzespoły...
To jak masz pulsacje pomiędzy znakiem 8 st przed zz a 12 st przed zz, to średnia, jak by nie liczyć wychodzi 10 st ....... Pulsować może poprzez luzy na aparacie, luźny pasek, kątem wyprzedzenia zapłonu steruje też sterownik....
Nie zmienia sie bo zaplon sterowany jest elektronicznie przez sterowbik silnika
Uszkodzony tranzystor sterujący to efekt zatarcia tłoczka układu sterującego kątem zapłonu ,tak więc wymiana samego tranzystora nic ci nie da .
A ja mam takie pytanie, skoro da się zamontować drugi czujnik cofnięty o 10* to czy nie dało by się mechanicznie przesuwać oryginalnego czujnika? Czyli zrobić coś podobnego co było robione np w Alfach Romeo z zapłonem na przerywaczu mechanicznym i rozdzielaczu WN, tam był siłownik pneumatyczny sterowany podciśnieniem i wtedy przestawiał kąt zapłonu....
Żaden z tych modułów nie będzie pasował. Czytaj uważnie to co Carrot napisał Ci kilka razy. Potrzebujesz oryginalnego modułu zapłonowego oraz modułu do sterowania zaworu wydechowego. Lepiej daruj sobie kombinowanie w szukanie chińskiego modułu DC-CDI. Poza tym moduł RS125 posiada zmienny kąt wyprzedzenia zapłonu. Przerabianie na stały kąt grozi zatarciem...
ustawienie dynamiczne kąta wyprzedzenia zapłonu lampa pod sterowanie cewki. 10 +- 2 stopnie oczywiscie nagrzany silnik, obroty biegu jałowego
To w ruskim MAZ ie zamontowane. Rzedowa 6cyl pompa sterowana elektronicznie
Zmierz rezystancję pomiędzy każdym przewodem a masą statora (obudową). Cewki WN sprawdzisz podłączając na próbę do innego układu zapłonowego typu CDI. Tylko nie pod moduł TCI i nie pod akumulator, bo się cewka spali. Moduł zapłonowy ma jeszcze kąt wyprzedzenia zapłonu sterowany mikroprocesorem... Ciężka sprawa.
Witam, Witam i dziękuje za odpowiedz. Moc transformatora to 100W i nie jest to toroid. Tak też myślełem po przeanalizowaniu właściwości triaka że ta gałąź RC służy jak to kolega ładnie ujął "wygaszeniu". Po przeanalizowaniu kilkudziesięciu tematów na elektrodzie i nie tylko muszę przyznać koledze racje iż chyba częściej stosowane są układy regulacji...
Witam. Do pomiaru kąta zapłonu najlepiej użyć jednak lampy stroboskopowej, ale ostatnio pojawiły się superjasne diody LED, które (po podłączeniu do prostego układu) można wykorzystać w tym celu. Co do pytania czym steruje komputer pokładowy w samochodzie - to powiem że na podstawie sygnałów z kilku czujników (czujnik położenia wału, przepływu powietrza,...
myslałem ze jest to jeszcze silnik z połączeniem gwiazda/podwójna gwiazda, dwa ciękie to na 100%termik. może przeczytaj typ z tabliczki i wklep w googlach. jesli podłączony jest do tyrystorów to napewno jest trójfazowy, jesli by był prądu stałego to musiał by być sterowany napięciowo, a nie z "kąta zapłonu tyrystora". co ten silnik w maszynie robi??...
Teraz już wiem o co chodzi i wiem czego szukać. Przedtem nic nie znalazłem, bo wpisywałem hasło z tematu. Czyli to zagadnienie jest ogólnie rozległe, można tutaj podciągnąć wszystkie układy sterowania/regulacji z czujnikami, jak chociażby układ sterujący kątem wyprzedzenia zapłonu (czujnik położenia wału korbowego), regulacja dawki paliwa (sonda lambda,...
Tylko jeden problem (to było dawno). Z tego co pamiętam silnik 600 ma inne kąty wyprzedzenia zapłonu a elektroniczny zapłon od 650, sterowany obrotami i podciśnieniem może pogorszyć pracę silnika. Jeszcze proponuję rozejrzeć się za dodatkiem do benzyny dla starych samochodów wymagających benzyny ołowiowej. Może gdzieś jeszcze coś takiego jest dostępne.
Ja bym chciał już mieć CDI ale średnio sobie z tym radzę. Nie wiem jaki czujnik zastosować i jak? Reszta to pikuś. Internet pęka w szwach od schematów i rysunków. A jeszcze jakby ten CDI miał zmienny kąt zapłonu... :| Znalazłem kiedyś na All jakiś CDI do skutera w wersji sportowej ze zmiennym momentem zapłonu właśnie, sterowała tym elektronika. Nie...
Krótko-ten moduł będzie chodził bez sterownika silnika, ale kąt wyprzedzenia zapłonu będzie sterowany tylko w funkcji obrotów. Maksymalne wyprzedzenie 26 st. przed zz. Tak że silnik nie będzie miał nalezytej dynamiki. Jeżeli ten inny pojazd to jakaś lekka własna konstrukcja (plażowiec, ciągniczek) może tyle wystarczyć.
Hehe, zapłon mikroprocesorowy? Coś takiego sam zrobiłem. Sposób jest bardzo prosty, wystarczy dobrze pomyśleć... Aby uzyskać stały, opóźniony kąt wyprzedzenia wystarczy mierzyć czas obrotu i ten czas podzielić przez jakąś równą wartość, np. 128 - uzyska się w ten sposób opóźnienie 2.8° (360°/128 = 2.8°). To jest najszybsza możliwość, gdyż realizujesz...
Dziękuję za podpowiedź. Rzeczywiście w linii "Triac Alias Pinb.2" wstawiłem coś niezgodnego z zamierzeniem. Dałoby się to obejść, gdyby sygnał bramki triaka też wyłączać przypisaniem jedynki. Za instrukcją do procesora: 10.2.2 Toggling the Pin Writing a logic one to PINxn toggles the value of PORTxn, independent on the value of DDRxn. Note that the...
Jak może działać taki układ i za co odpowiedzialne są poszczególne elementy na schemacie? Jest transformator, który odpowiada za ewentualne obniżenie napięcia do bezpiecznego poziomu i separacji galwanicznej od sieci. Po stronie wtórnej trafa znajduje się odbiornik energii w postaci żarówki. Moc dostarczana do żarówki jest ograniczana przez tyrystor,...
Kiedyś miałem Fiata Seicento Sporting 1.1, auto jeździło elegancko, nie było żadnego przerywania, ale miałem problem właśnie podobnie jak Ty, zgasiłem auto po przejechaniu zwykle 20km, po 3h próbowałem odpalić, rozrusznik kręcił i kręcił ale nie mógł zapalić, oddałem go do mechanika, wymienił czujnik położenia wału, po wymianie problem minął i auto...
Skasowałeś korekty. Zbierze je od nowa. Nie wiem na ile deptanie kierowcy wpływa na korekty tu niech się wypowie osoba znająca ten sterownik. Sterownik dobiera paliwo do pozostałych parametrów - otwarcia przepustnicy przepływu powietrza, wskazaniom sondy lambda, temperatury, obciążenia, obrotów itp wchodzi w grę jeszcze VVTi i kąt wyprzedzenia zapłonu...
Witam Oczywiście że check może mieć wpływ na spalanie, "uszkodzenie układu regulacji mieszanki paliwowo powietrznej" to raczej poważna awaria widziana oczami komputera i najprawdopodobniej przeszedł w tryb awaryjny i nie steruje katem wyprzedzenia zapłonu, auto jest słabsze a Ty bardziej depczesz w pedał gazu. Oczywiście kąt zapłonu ma też wpływ na...
W samochodzie mam instalację LPG, więc dobrze byłoby wyprzedzić kąt zapłonu. Ponieważ zapłon jest sterowany przez komputer, należy "oszukać go" podając wyższe napięcie (powiedzmy o 1 V) z czujnika podciśnienia, spowoduje to przesunięcie charakterystyki wyprzedzenia kątu zapłonu. Czujnik podciśnienia ma 3 wyprowadzenia - masa, +5V i sygnał do komputera,...
Prześledzi kolega połączenia czy nie jest to zwykły SG3524 lub TL494. Zwłaszcza widząc tą wersję THT wydaje mi się, że po prostu producent przerobił bezpośrednio z THT na SMD, więc bardzo możliwe, że układ to nadal TL494. Ten mały układ to strzelam jest prosta jednoukładowa przetwornica, sprawdzi kolega jak jest podłączona do tego małego transformatora...
Istnieje, jeszcze sposób sterowania triakami silników indukcyjnych (niezbyt popularny). Jak napisał Edison, silniki indukcyjne w sterowaniu wymagają źródła regulowanego napięcia sinusoidalnego z możliwością regulacji częstotliwości (taką rolę pełni falownik). Inna metoda to sterowanie triakami w mostku H, ale w taki sposób aby puszczać całe połówki...
Ten quad jest na wtrysku wiec tutaj chyba kątu wyprzedzania zapłonu nie ma? Wszystko jest sterowane przez komputer?
Tak, tyle że moduł zapłonowy korzysta z uzwojenia alternatora, prawdopodobnie do zasilania mikrokontrolera sterującego kątem wyprzedzenia zapłonu.
sprawdź aparat zapłonowy,podnieś kopułkę i staraj się przekręcać palcem w lewo -powinien sprężynować i wracać do pierwotnego punktu .Odłącz przewody podciśnieniowe od aparatu i wtedy sprawdź kąt wyprzedzenia zapłonu.Często się zdarza w VW ze ulega uszkodzeniu klin na małym kole rozrządu,rzadziej na kole od wałka rozrządu.Jeżeli masz gaźnik 2E to sprawdź...
Jeżeli schodzi z obrotów dopiero po zatrzymaniu auta,to myśląc logicznie regulator obrotów jest w porządku lecz sterowanie jego podczas jazdy jest nie prawidłowe.Jedyna skuteczna rada odłączyc wtyczkę czujnika predkości pojazdu.Sterownik dostanie sygnał że auto stoi i będzie sterował obrotami jak na postoju.Wtyczka znajduje się przy lince licznika...
Ten post wybaczcie jeśli jest w złym dziale, ale jest bardziej w charakterze zapytania niż pochwalenia się czymś. Do rzeczy. Rozważam taki pomysł na pracę magisterską pt sterownik zapłonu do samochodu. Obracam się akurat wokół starych aut, i to potencjalne cudeńko miałoby sterowac zapłonem w moim fiacie 125p, i przez sterowanie zapłonem mam na myśli...
Witam Z sieci prądu trójfazowego otrzymuje sie przesunięcie o 120 stopni. W tyrystorowych układach napędowych silników prądu stałego, zasilanie układu mocy, oraz synchronizację generatora piły bierze się z trójfazowej sieci energetycznej. Można zastosować transformator trójfazowy, lub bezpośrednio korzystać z sieci. Tak właśnie budowano sterowanie PWM....
Patrz a mi dymił na biało, wymieniałem wtryski sprawdzalem pompę i sprawdzenie kąta zapłonu i Sterowanie czysto mechaniczne. Uszkodzenie regulatora ma inne poważniejsze objawy. Sprawdź jeszcze sprężynę. Odkręcić korek wlewu oleju przy bloki i rusz palcem mechanizm regulatora. Próbowałeś na plaka? Skoro pracuje pompa paliwa to rozrząd masz cały. Ale...
Jak to jest DOHC to bardzo wytrzymaly napewno lepszy niz zetec.Sprawdz kody bledow zaroweczka. Myślę że tu jest jakiś problem z elektryką a konkretnie z kątem wyprzedzenia zapłonu WTRYSKOWY JEDNOPUNKTOWY UKŁAD ZASILANIA Silniki 1,4 dm3 (typu F6F oraz F6G) są wyposażone w jednopunktowy wtryskowy układ zasilania (Weber CFI) zintegrowany z układem zapłonowym...
Tyrystory i ich zastosowania - Rajchert, Sitnik , jest tam układ uniwersalnego zasilacza regulowanego ze stabilizacją . Ja będę kombinował inaczej - normalny układ sterowania tyrystorów z jednego z wątków (z detektorem przejścia przez zero) zamiast potencjometru do regulacji regulator na uA723 - zobaczymy jak to się będzie zachowywać. Schemat z książki...
Sterowanie fazowe wymaga po prostu detekcji zera, gdyż elementem sterowanym jest triak. Załączasz go impulsem, a wyłączyć go tylko może przejście przez zero (zanik prądu anody). To jeśli chodzi o regulację poprzez zmianę kąta zapłonu. Jak piszesz Ciebie interesuje jedynie sterowanie ON/OFF. Rozwiązaniem najprostszym będzie użycie styczników. Oczywiście...
Nie alternator. Sterowanie alternatorem, tam jest alternator sterowany z PCM w zalezności od potrzeb
Dzięki za pomoc. Jak skończę to powiem jak wyszło. Denerwuje mnie to że jeśli silnik dostanie większego obciążenia na wolnych obrotach to pojawia się spalanie stukowe. Wiem że najlepsze byłoby ujęcie wszystkich tych czynników opracowując mapę zapłonu ale sądzę że nawet prosty regulator odśrodkowy poprawi sytuacje w porównaniu ze stałym kątem wyprzedzenia...
W mk2 to tylko RP, co do usterek tak jak pisałem, silnik nie do zajechania. Może jedna typowa usterka to uszkadzający się styk biegu jałowego w nastawniku przepustnicy, myślę że to przez elektrozaworek od przyspieszacza zapłonu i indukujące się w nim napięcie. W nowszych nie ma tego problemu bo nie ma też żadnego mechanicznego sterowania kątem wyprzedzenia...
kątem zapłonu sterowanie kątem kątem wyprzedzenia zapłonu
prosty regulator oświetlenia wtyczka angielska rozdzielczość kamery internetowej
stabilizator napięcia prądnicy wideodomofon zamel
Schemat podłączenia BSI w Peugeot 508 SW - szczegóły i wskazówki Instrukcja obsługi miernika Meratronik K951W