Miałem ten silnik w Volvo. A więc zaworek nad kompresorem klimatyzacji steruje klapa gaszącą- u Ciebie to B. Z kolei za sterowaniem geometrii odpowiada zaworek A. Co prawda w Vovlo jest on przykręcony obok pompy vacum. Co do samych zaworków oba są takie same. EGR jest sterowany elektronicznie.
Czy jest jakiś sposób, żeby działała klapa gasząca przy odłączonym EGR? Wygląda to tak, że podciśnienie idzie do elektrozaworu który steruje turbiną a następnie do drugiego elektrozaworu z którego wychodzi wężyk podciśnienia i trójnikiem jest rozdzielony na EGR i klapę gaszącą. EGR został zaślepiony i usunięta obsługa EGR z komputera, elektrozawór jest...
Jeśli chodzi Ci o sterowanie klapą gaszącą to albo zastosujesz sprawny N239 a jeśli nie to klapa nie będzie działać i będziesz miał telepotanie silnikiem podczas jego gaszenia.
Kostka steruje turbosprężarką, cylinder egr-em. Kostka do działania wykorzystuje nadciśnienie z układu doładowania. Cylinder podciśnienie, którego źródłem jest serwo. Więcej zaworów w tym samochodzie nie ma, a przynajmniej ja nigdy nie widziałem. Czasem jest trzeci zawór do sterowania klapą gaszącą, ale u ciebie nie ma takiego czegoś. 1. Raczej nie,...
Silnikowi brakuje powietrza. Proponuję przy tych objawach odpiąć wtyczkę od elektrozaworu N239 sterującego zamykaniem klapy gaszącej u wlotu zaworu EGR - dotyczy tylko silników o oznaczeniu ATD, ASZ i ARL (elektrozawór może dostawać masę z ECU [przy stale podawanym napięciu 12V] w trakcie pracy silnika i przymykać klapę na 5/6 gwizdka, zwłaszcza jeśli...
Witam, Koledzy potrzebuje fragment schematu ze sterowaniem klapy gaszącej. Ewentualnie pinout, potrzebuje wiedzieć co jest na jakim przewodzie.
Opis błędów to pikuś, istotne jest to co je wywołuje a to dość częsta przypadłość w silnikach BKD z elektronicznie sterowaną klapą gaszącą - wina leży albo po stronie okablowania albo po stronie zalanego olejem samego silniczka V157 lub też wyłamanych zębów mechanizmu sterującego klapą gaszącą - ja obstawiam jedną z tych dwóch ostatnich opcji, wymontuj...
Zrobiłem prostszy eksperyment, przejechałem się z odłączonym sterowaniem klapy gaszącej (zablokowana w pozycji otwartej). Silnik 1.3MJTD. Różnica była ogromna, nie dało się jej nie zauważyć. Swoją drogą to przy zamkniętej przepustnicy (czy klapie gaszącej), silnik tak nie za bardzo ma co przetłaczać/sprężać. Diesel bez klapy gaszącej hamuje głównie...
Wyczyścić przepustnicę zwaną też klapą gaszącą chodzi o sterowanie pod czarną pokrywą.
W pierwszej kolejności to sprawdź co to za element odpadł od elektrozaworu N239, który znajduje się z tyłu kolektora ssącego a steruje zamykaniem klapy gaszącej podczas gaszenia silnika - jeśli odpadł z niego króciec z wężykiem doprowadzający podciśnienie do tego elektrozaworu to będzie to skutkować ciągłym niedoładowaniem turbo. Następnie wykonaj logi...
Jeśli zaślepi całkowicie wylot spalin z kolektora wydechowego to chłodnica spalin wraz z klapą regulacyjną nie będzie mu potrzebna i z powodzeniem może ją pominąć w obiegu chłodzenia, dobrze również jest wypiąć odmę z dolotu bo za jakiś czas olej zaleje silnik V157 sterujący klapą gaszącą na wlocie do kolektora ssącego i będzie znowu problem a tak silnik...
Faktycznie, teraz widzę, że to oryginalna część ale podaj ten pełny numer nad znaczkiem firmowym Audi to osoby posiadające ETKĘ od razu napiszą co to za dinks. Element zaznaczony na poniższym foto nie jest zaworem EGR (zawór EGR to N18, który wygląda zupełnie inaczej i jest w innym miejscu komory silnikowej), jest to elektrozawór N239 sterujący klapą...
Steruje klapą spiętrzającą. Gaszącą ;)
1.6 hdi to inny świat W tym RHW są 4 zaworki, sterowanie turbo, egr, klapa gasząca i klapy w kolektorze. Schemat udało mi się znaleźć Wrzucam dla potomnych. https://obrazki.elektroda.pl/8197936400_...
Jeśliby zgasło z powodu braku paliwa to wyszedłby na Vagu błąd 00550 a jeśli błędu nie ma to sprawdź w jakiej pozycji jest klapa gasząca, ewentualnie odepnij wtyczkę z elektrozaworu N239 (z tyłu kolektora ssącego, wygląda on tak : http://img140.imageshack.us/i/img4791.jp... i steruje zamykaniem klapy gaszącej podczas gaszenia silnika), każde zwarcie...
czy moze za jakies kilka kilometrow komputer zastopuje mi slinik.Moje auto to Skoda Octavia 2006 Tour 1.9 tdi na pompowtryskiwaczach. I na koniec jakie sa ogolnie opinie o tym silniku-czy ten jest ok czy moze te starsze byly lepsze?Bardzo prosze o pomoc to nie komputer zastopuje Ci silnik tylko przekaźnik sterujący klapą gaszącą jeśli zacznie ją zamykać...
tu masz N239 : http://obrazki.elektroda.net/62_12534655... ale on nie powoduje gaszenia silnika, znajduje się przy kolektorze ssącym i steruje klap gaszącą, sprawdź w jakiej pozycji jest klapa gasząca : http://obrazki.elektroda.net/81_12534658... Dodano po 3 tu masz ten N239 i klapę gaszącą : http://obrazki.elektroda.net/67_12534660...
W dieslu nie ma przepustnicy. Jest, ale fakt, zamieszałem, jest na odwrót, w dieslu sterujesz wtryskiem, w benzynie przepustnicą. W dieslu przepustnica to klapa gasząca :)
Tak na szybko to wielo zawór. steruje mn. pracą turbiny, egr, klapy gaszącej.
Witam. Wie ktoś może jak sterowana jest przepustnica powietrza (klapa gasząca) w 1.6HDI 8V 92KM? Klapa po włączeniu testu działa, a podczas gaszenia silnika się nie zamyka co powoduje twarde gaśnięcie Podczas pracy silnika przepustnica jak i EGR sterowany jest z przepływomierza z tego co mi wiadomo, zastanawia mnie tylko sygnał do zamknięcia klapy podczas...
Mam to samo, wymieniłem turbine, elektrozawory sterowania turbiny, wyprogramowałem egr i klapę gaszącą. . SaFree rozwiązałeś problem ?
Klapa sterowana elektrycznie ma delikatne szpary. Ktoś w końcu wpadł na to, że będzie się tam zbierał nagar z oleju i spalin z EGR. Ciasno spasowana od nagaru szybciej by się zacinała, co kończyłoby się obcięciem plastikowych ząbków w przekładni silniczka. Klapy starszego typu, sterowane podciśnieniem, domykały się szczelnie, ale tam nie miało co się...
Gasisz przez odcięcie paliwa czy to w pompie czy to na wtryskach a w zasadzie to jest klapa gasząca więc trzeba szukać sterowania tymi elementami. Czytałeś cały post czy tylko to że nie gaśnie? Wytłumacz jak ma się Twoja teoria do zapalonych kontrolek nawet po zduszeniu silnika? To że nie gaśnie jest skutkiem braku możliwości wyłączenia zapłonu i to...
Ja mierzyłem multimetrem, nie mam oscyloskopu itp. Pomiar wykonałem podpinając jeden przewód (-) do minusa aku a drugim (+) dotykałem konektory w kostce. Multimetr ustawiony na V zakres automatycznie. Pewnie nie jest to poprawna procedura ale nic innego mi do głowy nie przyszło. Na wszystkich 4 kostkach wynik był 1.8 V więc przyjąłem ten wynik za poprawny. Wiesz...
Do sprawdzenia też elektrozawory sterowania turbo i klapy gaszącej, zawór w pompie WC i czujnik na rampie + obecność opiłków w filtrze paliwa.
http://obrazki.elektroda.pl/2951793600_1... Tylko to jest schemat ciśnieniowy bo w AGR podciśnienie steruje tylko uchylaniem się zaworu EGR i klapy gaszącej a przecież nie o nie Ci chodzi.
Witam! Mam problem z moim Scudo. W momencie gaszenia strasznie szarpie silnikiem. Podciśnienie sprawdzone, klapa gasząca sprawna, zaworek elektromagnetyczny sterujący klapą gaszącą również działa na krótko (po podaniu 12V napięcia otwiera się i zaciąga strzykawkę). Na wtyczce dochodzącej do zaworu stale jest 8V napięcia - podczas gaszenia również nic...
Hamulce i serwo zasilane są tym samym podcisnieniem co steruje turbiną EGR i klapą gaszącą. Nieszczelnosc w ukladzie moze miec wplyw na pozotale systemy. Mierzyles wartosc podcisnienia na wyjściu pompy vacu ( z instalacja i bez - samo serwo)? To moze dac ci podpowiedz co do problemow z hamulcem. Jak jest nieszczelnosc to muszisz ją zlokalizowac. Sprawdź...
Przyczyną był zawór sterujący klapą gaszącą.
Z układu podciśnienia korzysta sterowanie turbiną i ewentualnie egr i klapa gasząca i tam szukaj uszkodzenia. Zamiast wymieniać bez potrzeby części ,wystarczy wpiąć wakuometr i sprawdzić gdzie ucieka podciśnienie.
Albo faktycznie pada uszczelnienie wałka turbosprężarki po stronie wydechu (gdyby padało również po stronie sprężającej to silnik wchodziłby na wyższe obroty bez wciskania pedału gazu) albo silnikowi brakuje powietrza za sprawą przymykającej się klapy gaszącej (wynikać z tego może ten odczuwalny brak mocy). W każdym razie dobrze gdyby autku przyjrzał...
Sprawdź czy olej nie zalał ci silniczka V157 albo czy nie masz wyłamanych zębów mechanizmu sterującego klapą gaszącą.
Nowy czujnik sprawdzałem jeździłem z testerem i patrzyłem czy pokazuje to samo co na zegarach, a jeżeli chodzi o zawór n75 to u mnie takowego nie ma jest taka czarna centralka (sry za brak fachowej nazwy) z której wychodzi 6 podciśnieniówek 1 do pompa vac 2 obudowa filtra 3 sterowanie turbosprężarki 4 akumulator podciśnienia 5k klapa gasząca silnik...
maciek-info, wkleję Ci skan poglądowy wraz z numerem poszczególnych części potrzebnych części zamiennych z ETKI : http://obrazki.elektroda.net/44_12346239... co do pinów to nie jestem niestety zorientowany czy dokładnie to wygląda u Ciebie jak na schemacie bo schemat dotyczy również silnika AZV i BKD i nie wiem czy u Ciebie EGR jest sterowany...
A nie masz czasem odwrornie podłączwnego zaworu sterowania turbo potocznie n75. A i sprawdź klapę gasząca ewentualnie odłącz bo ona też może takie objawy dawać.
Czyli tak pęknięty EGR to ujście powietrza które spreża turbo dwa brak podciśnienia do sterowania gruszka turbo plus klapą gasząca sprawdź co masz na wyjściu z pompy podciśnienia. Reasumując dość że turbo nie pompuje bo nie jest wysterowane to jeszcze jakby pompowało to w atmosferę bo jest dziura w dolocie. Zrób jeszcze raz test z klapą ale na odłączonym...
Ok. podjadę do jakiegoś mechanika. Dodam jeszcze, że przy czyszczeniu EGR i klapy gaszącej, klapy były zapieczone ale nie wiem jaki czas, na co mam zwrócić uwagę? jak będę u mechanika.
To nie jest schemat od silnika AGR 90 KM, prawdopodobnie jest to od silnika 110 km. U mnie nie ma zbiornika podciśnienia. Temat ogarnięty. Dla zainteresowanych i mających ten sam problem. Żaden ze schematów mi nie pomógł do końca. Załączam schemat połączeń przewodów (N75) do turbo w silniu AGR. 976937 Co do sterowania EGR i klapą gaszącą (N18+N239)...
Tak działa ACT. A ACT nie działa przypadkiem tak że pozostawia zawory cały czas otwarte? Wtedy nie ma efektu hamowania. Z kolei gdyby zawory zostawić cały czas zamknięte to też efektu hamowania nie będzie bo energia zużyta na sprężanie zostanie za chwilę odzyskana przy rozprężaniu. Bilans wyjdzie na zero. Musi być moment kiedy sprężone powietrze z...
Może to klapa gasząca, przepustnica to była i w starym tranzicie 2.5d, służyła jako generator podciśnienia do sterowania egr'em.
Przeważnie odcina się dopływ powietrza. Tłoki nie mają co sprężać to gaśnie miękko. Teoretycznie zastosowanie kolektora od laguny z przepustnicą mogło by pomóc . Ale trzeba by zrobić sterowanie tego. A może trzeba by ECM przełożyć. NIe wiem ,same teorie. Może kto się już bawił.
Odczyt VAG: Control Module Part Number: 038 906 013 AN Component and/or Version: 1,9l R4 EDC 0000SG 2171 Software Coding: 00002 Work Shop Code: WSC 06402 5 Faults Found: 17570 Czujnik temperatury paliwa - zwarcie do masy 01283 - kod błędu dotyczy silnika sterującego klapą gaszącą ...w wolnym tłumaczeniu 17978 - Komputer sterujący elektroniką silnika...
co do 2 to trochę się obawiam tego Common Rail - podobno bardzo precyzyjny układ. A czy są jeszcze jakieś sprytne sposoby cobu taki 2.0 TDI 170 kucy w common rail nie odpalił w przypadku gdy wpadłby w niepowołane ręce? Na razie przychodzi mi do głowy odcięcie pompy - to zabezpieczy nawet przed wpięciem się z zewnętrznym "lewym"komputerem sterującym...
Witam, Po pierwsze nie jest "zawór od turbiny" a jest to zawór EGR z dodatkową klapą wykorzystywaną przy gaszeniu silnika ( to ten którym steruje siłownik od którego odpięty jest ów przewód). Klapa ta powoduje łagodniejsze zatrzymanie podczas gaszenia. Skoro przewód został zaślepiony to prawdopodobnie uszkodzony jest zaworek elektropneumatyczny (sterujący...
Nic nie piszesz czy climatic czy climatronic,skoro elektromagness to wysteruj z reki i zobacz czy smiga,jak dziala to napraw sterowanie sprezarki i po wszystkiemu
Jeśli chcesz mieć pewność, że niemożność uruchomienia silnika leży po stronie przekaźnika zasilającego zestyk "30" to musisz popatrzeć czy przed nieudaną próbą odpalenia zapala się na moment i gaśnie kontrolka świec żarowych (jeśli się nie zapala to wina leży po stronie przekaźnika zasilającego sterownik silnika ale nie popularną 109 jak w starszych...
Witam. Ni stąd ni zowąd coś się stało w mojej Audi A3 8l 2000r 1,9 TDI 90 Km. Silnki ALH. Nagle przy próbie ruszania auto się zadławiło i zgasło. Odpaliłem bez problemu, ale przy mocniejszym wciśnięciu gazu auto się dusiło i bardzo mocno kopciło na siwo. Dojechałem do domu z prędkością max 50 km/h. Zauważyłem, że przy gaszeniu szarpie silnikiem i klapa...
Jedź do elektromechanika niech sprawdzi elektrozawór gaszenia na pompie wtryskowej. W DiD gaszenie realizowane jest za pomoca klapy gaszacej przy kolektorze dolotowym, możliwości jest kilka: uszkodzona klapa gasząca nieszczelność w układzie Vacum padnięty zaworek sterujący gaszeniem problem w sterowaniu zaworka
Na pewno klapek sterujących, czy może elektrozawór klapy gaszącej?
Piszę w tym dziale, bo tak wydaje mi się, że mój problem leży po stronie elektroniki auta. Samochód: Renault Laguna 1.9 DCI 120 KM, 2001 rok, sterownik wtrysku: EDC15C3. Objawy: Samochód generalnie traci moc, trudno mu przekroczyć 3000 tys./obrotów na liczniku, na niskich obrotach raczej dobrze się zbiera, czasem moc odzyskuje, ale trudno określić z...
Tak, gruszkę można sprawdzić. A klapa gasząca chodzi dobrze? - odnośnie rzucania silnikiem podczas gaszenia. Sprawdź czy nie stoi w jednym położeniu i czy działa jej sterowanie.
Ok czyli rozumiem, że jak wyłączam auto kluczykiem to sterownik wyłącza sterowanie klapą już zanim ta zdąży zadziałać? Czy coś kręcę? Może to głupie pytania, ale nie znam się na elektronice i próbuję to zrozumieć.
(at)falubaz1 Możesz jaśniej :)? Klapy gaszące są w kolektorach (po sztuce na cylinder) a klapki sterowania strumieniem powietrza to gdzie? Ta jedna duża w wężu tuż przed intercooler'em? Również była wyczyszczona naftą itp.
Tu klapa gasząca jest w pełni elektryczna do tego sterowana cyfrowo lub co najmniej sygnałem PWM małej mocy i pełni rolę przepustnicy (przymyka się na małych obciążeniach by zapodać więcej spalin z EGR). U mnie szalała i dławiła silnik i teraz mam ją odłączoną. Podejrzenia pada na nią albo przepływomierz ale bez danych lub testu ciężko coś stwierdzić...
I jeszcze jedno. Ten przekaźnik R15 sterujesz stykami z PLC i na jego cewce również zastosuj diodę gaszącą bo mogą się wypalać styki w PLC.
Kolega nie napisał o jaki silnik konkretnie chodzi ale w nowszych TDI EGR jak i klapa gasząca są sterowane elektrycznie. Napiszę tak : nigdy takiej podmianki jeszcze nie robiłem tj. N75 na N239 lub ten od chłodnicy spalin czyli N345. Te dwa ostatnie pracują w dwóch stanach : zamknięty lub otwarty i szczerze powiem, że jeśli podepnie się je pod wtyczkę...
Jaki tam siedzi silnik ? Jeśli jest to AGR to możliwości jest kilka, łącznie z obluzowanym króćcem na pompie podciśnienia. Jeśli zaś silnik ma oznaczenie ALH, AHF, ASV, AJM, ATD, ASZ, ARL lub AXR to nieszczelność na pompie podciśnienia od razu odbiłaby się na dynamice silnika i nawet gdy sterownik silnika nie posypie błędami to ciągle wpadałby w tryb...
Witajcie, interesuje mnie czy ktoś wie jak lub ma w posiadaniu jakiś schemat który pozwoliłby zasterować taką klapą? Chodzi mi tylko o ruch w pozycję otwartą i zamkniętą. Chciałbym to wykorzystać do sterowania wydechu. http://obrazki.elektroda.pl/6192137000_1...
Mam problem w volvo v50 2.0d 2005r bez dpf. Auto na postoju przechodzi w tryb awaryjny - odcina sterowanie turbo i wyrzuca błąd P2263 - Działanie układu sterowania ciśnieniem doładowania turbosprężarki/sprężarki doładowującej. Po skasowaniu błędu i odpaleniu zawór regulacji turbosprężarki idzie na 99% (ciśnienie kolektora około 1000, zadane 1035). Po...
Jeśli zatem pozostajesz przy turbo WG to musisz wymienić : 1. sterownik silnika na przypisany do silnika AGR (polecam jeden z nowszych aby obsługiwał klapę gaszącą - załatwiając sobie taki pilnuj by nie był wymontowany z początkowych roczników np. Audi A3 z silnikiem AGR). 2. Elektrozawór N75 sterujący ciśnieniem (nie podciśnieniem), który można zastosować...
W takim przypadku najlepiej jest auto sprawdzić interfejsem diagnostycznym VAG-COM i w pierwszej kolejności sprawdzić czy i jakie zostały zapisane kody i opisy błędów a potem (jeśli żadne błędy nie będą wskazywać na tę akurat przypadłość) pozostaje diagnoza statyczna i dynamiczna oraz sprawdzenie układu zasilania w paliwo. Prawdopodobny błąd to błąd...
Sprawdź pozycję klapy gaszącej, nie napisałeś jaki masz silnik więc nie wiem czy sterowana jest podciśnieniem czy elektrycznie ale jej zacięcie się w pozycji lekko ponad normalny stan jej zamknięcia powoduje, że silnik nie dostaje powietrza i nieprzepala ropy powodując w efekcie siwy dym i małą reakcję na pedał gazu. Sprawdzenie poziomu oleju w silniku...
1. Nie spotkałem się. 2. Tak. Na początku sprawdź czy nie ma usterek/awarii w systemie Jeśli przegląd wykonujesz raz w roku trzeba sprawdzić 100% czujników i ropów. Przed rozpoczęciem testowania czujek zablokuj wszystkie urządzenia pożarowe, sygnalizatory i transmisję alarmu. Jeśli są jakieś urządzenia gaszące sterowane z SSP poproś o ich zablokowanie,...
poluzuj szczypcami metalową klamrę zaciskową na wężu powietrza doładowanego wchodzącego na obudowę zaworu EGR przed kolektorem ssącym i ją przesuń a następnie ściągnij ten wąż z obudowy EGR i popatrz w jakiej pozycji jest klapa gasząca - ta okrągła metalowa przesłona wewnątrz obudowy EGR - ma być ustawiona poziomo czyli otwarta, jeśli będzie przymknięta...
Witam po raz kolejny. Trafic 2,5 2007r. posiadam sporadyczny bład df151. clip pokazuje opis-przekaznik główny wyłączony za wcześnie. Samochod ma moc,przyspiesza normalnie tylko podczas gaszenia nie działa klapa gasząca i gaśnie jak robur;-) po spieciu przekaźnika na krótko gaśnie płynnie z klapą ale wtedy clip wyrzuca opis-przekaźnik główny wyłączony...
Mam problem z regulacją ciśnienia doładowania w dolnym zakresie obrotów. Zauważyłem, że na biegu jałowym elektrozawór sterujący VNT nie jest w pełni otwarty (ok -0,5 bara przy ciśnieniu z pompy -0,9 bara), zawór jest sterowny przebiegiem PWM z wypełnieniem ok 60%. Nigdy też całkowicie się nie zamyka. Działa w zakresie 10-60%. Czy to jest prawidłowe...
Na moje oko ten luźny przewód jest od klapy gaszącej bo nie widzę go tam, ale może to wynikać z jakości zdjęć. Co do zaworu sterującego to jest on chyba od sterowania klap w kolektorze i ktoś albo zmienił kolektor bo te klapy były lekka porażką i czestko kolektory ssace bywają zmieniane, a jest podłączony do zasilania aby komputer go widział. Było by...
podaj napięcie na N109 bezpośrednio z + akumulatora i odpal silnik a skoro przekaźnik 109 jest sterowany to przerwa musi być pomiędzy nim a N109 i pamiętaj o odłączaniu przewodu "na krótko" od N109 aby zgasić silnik bo u Ciebie nie ma klapy gaszącej.
Faktycznie, przy uszkodzonej/ych świecach kopciłby tylko chwilę po odpaleniu ale skoro kopci przez 2 kilometry to jest to dość ciekawy przypadek - zwłaszcza, że sterownik silnika nie pokazał żadnych błędów - można byłoby przypuszczać, że silnikowi brakuje powietrza do spalenia ropy z powodu zacinającej się klapy gaszącej ale u Ciebie jest ona sterowana...
Witam, Mam nietypowy problem. Auto to Laguna II 1.9 dCI. Pluło olejem spod łączenia kolektora dolotowego i klapy gaszącej. Rozkręciłem uszczelniłem. Problem jest taki, że nakapało na wiązkę kabli. Kable na wiązce od czujników (zasilanie dla zaworu EGR - jest w pełni elektoniczny oraz zasilanie i sygnał dla czujnika sterującego klapą gaszącą). Olej nakapał...
Myślisz, że ktoś w necie będzie wiedział? owszem - klapa gasząca się nie zamyka bo pewnie usterka elektryczna elektrozaworu N239 lub dziura w wężyku podciśnienia tego elektrozaworu, dziura w membranie siłownika sterującego klapą gaszącą lub zatarta sama klapa z powodu zarośniętego nagarem prześwitu wewnątrz obudowy EGR - jak słusznie zasygnalizowali...
Jeśli masz silnik AJM lub AUY to jeszcze do kolekcji błędów musi dojść błąd elektrozaworu N239 sterującego klapą gaszącą bo jest zasilany z tego samego bezpiecznika co elementy, które wymieniłeś w swoim poście. Przydałyby się logi dynamiczne grup 003, 008, 010 i 011 by kolega wilqmax wiedział na czym stoi. Przy braku zasilania ww. elektrozaworów silnik...
Najpierw sprawdź zasilanie edc. Kolega Hart3 dał potrzebne info. Mechanicy z plakiem.... pewnie zabrakło im cierpliwości, jak psikali do filtra to trzeba z pół minuty kręcić żeby plak doleciał do silnika. Jak masz zasilanie edc sprawdzone żarówką np H7 to zainteresuj się przyciskiem do gaszenia z tyłu. W C956 przycisk sterował przekaźnikiem w tylnej...
Idzie tam 5 przewodow 2x12v, masa i ?? Dzieki za wszelkie podpowiedzi. Pozdrawiam Ma być zasilanie 5v, masa, i wyjście sygnału. Sterowanie przepustnicą (silnikiem) to PWM. Prawdopodobnie stały 12v, a masa to PWM. Także zrób pomiary na początek, bo będziesz pruł wiązkę bez sensu nie wiadomo czego szukając.
Oczywiście masz silnik ASV a nie AVS a klapa gasząca jest po to by silnik miękko gasnął bez upierdliwego nim telepnięcia, ta klapa nie ma żadnego powiązania z EGR poza oczywiście tym, że i ona i EGR znajdują się w jednej obudowie, klapa gasząca jest cały czas w pozycji otwartej a zamyka się tylko w trakcie gaszenia silnika po przekręceniu kluczyka w...
No to może rozwinę.Nie wiem czy potrafię,ale spróbuję.Nie wszystko jest też do końca tak dosłownie,ale chociaż trochę pozwoli na pojęcie różnic. W benzynie sterujesz powietrzem (wydajesz polecenie komputerowi żeby otworzył przepustnicę jeśli nie ma linki),w zależności od ilości powietrza dolewana jest odpowiednia ilość paliwa.Rozpatrując "tradycyjny"...
potencjometr przepustnicy jest jak najbardziej urządzeniem elektronicznym ! nie na linkę jak w niektórych modelach ! o jakim Ty tu teraz silniku piszesz - benzynowym czy dieslu ? w dieslu jest tylko jedna przepustnica - powietrza doładowanego czyli klapa gasząca ale w Twoim silniku jej nie ma a jeśli chodzi Ci o potencjometr przy pedale gazu - elektroniczne...
Witam, Spotkałem się dziś z nietypowym problemem w Golfie IV ('02) 1,9TDI (kodu silnika niestety nie spisałem). A sprawa wygląda następująco - auto odpala, ale bardzo szybko gaśnie. Da się je odpalić dopiero po odłączeniu od podciśnienia klapy gaszącej lub elektrozaworu od jej sterowania. W ECU (EDC15P+, 038 906 019 DD, nr Bosch 0281 011 065) - występują...
Czy ktoś pomoże ocenić logi ? z tych logów jasno wynika, że kierownice zmiennej geometrii turbiny stoją dęba i są zapieczone na maxa w pozycji max doładowania - musisz się nastawić na demontaż i czyszczenie turbosprężarki, wszystko inne jest OK; czy ja Ci już czasem nie pisałem na tym lub innym forum gdzie znajduje się sztanga od zmiennej geometrii...
No no gratuluję zasobności portfela żeby turbinę bez potrzeby wymieniać. W dieslach nie ma przepustnicy a klapa gasząca. Są klapki zawirowywacza. Proponuję najpierw obserwować i diagnozować skoro jest komputer a wymieniać rozważnie. Na tym boschu możesz sobie obserwować zadane i rzeczywiste ciśnienie paliwa co da ci pojęcie czy problem po tej stronie....
witam, Jedną z głównych funkcji klapy dławiącej poza tym, iż wspópracuje z zaworem EGR, sterując dopływem powietrza, jest również zapobieganie szarpaniu silnika podczas jego wyłączania. Chodzi o to,że w pewnych warunkach pracy silnika,przepustnica wytwarza różnicę ciśnienia między układem dolotowym a wydechowym i ta właśnie różnica, niezbędna jest do...
Ponieważ w benzynie mieszanka paliwo-powietrze ma zawsze (dla uproszczenia) takie same proporce paliwa do powietrza, a obroty reguluje się ilością mieszanki przez przepustnice, która zatyka dolot co wytwarza podciśnienie. Na luzie w dolocie pokaże jakieś -0.5 bara doładowania. W dieslu masz regulacje obrotów jakością mieszanki, czyli reguluje się ilość...
Witam, wiem że to inny silnik, ale gdy ktoś szuka interpretacji błędu 41 , to tu jest kierowany przez wyszukiwarkę. W Dieslu 2,5 TD, 2003rok 115 KM , pompa sterowana elektronicznie, błąd 41 opisywany jako "Polecenie 1 elektrozaworu przepustnicy" , w rzeczywistości oznacza on awarie sterownika (nastawnika) umieszczonego na pompie wtryskowej , a nie przepustnicy...
Skoro turbo nie ładuje, to albo sterowanie zdechło - gruszka ma być zasysana, przy pracy silnika na biegu jałowym nie powinno dać się ruszyć cięgno, albo powietrze gdzieś znika - dziurawym przewodem, tudzież idzie sobie do wydechu, przez podwieszony EGR. Dodano po 1 klapy gaszące otwarte To nie są klapy gaszące. Mały wpływ na moc mają. turbo po zdjęciu...
Ale tam masz błąd nie tylko EGR i się dziwisz że check sie pali? Pierwszy błąd dotyczy poślizgu skrzyni chyba,drugi od EGR a trzeci od przepustnicy EGR albo klapy gaszącej. Przy wymianie EGR trzeba zrobić adaptację. Trzeba też sprawdzić w parametrach jaką widzi pozycję EGR w procentach lub napięcie. Można też sprawdzić miernikiem,zasilanie czujnika...
Jesteś pewien ? Prędzej bym powiedział klapy albo klapa gasząca.. trochę słabo założyć na turbine plastikowy bączek To nie jest podłączone bezpośrednio do turbiny, a nazwę polską podałem taką, jak opisują to sprzedający. Na innych stronach www ma to też dziwne nazwy typu: Vacum BOX, Unterdruckdose AGR ansaugbrücke itp. Jest to podciśnieniowy element...
Przy takich objawach możliwości jest wiele : klapa gasząca dostaje wysterowanie z N239 w trakcie pracy silnika (Vag nie zawsze pokaże błąd w sterowaniu elektrozaworem N239 - znam to z autopsji), szwankuje zasilanie w paliwo, elektrozawór N109 traci zasilanie z powodu np. przegrzewającego się od razu przekaźnika 109 (jeśli masz silnik na pompie wtryskowej),...
egr steruje klapa, która pracuje w czasie gaszenia auta, gdy gasisz klapa się zamyka gdy odpalasz klapa sie otwiera. Na plaku chodzi tyle co mu się plaka psiknie potem zdycha wraz z końcem psikania Plakiem .
jak chyba dobrze się domyślam to chodzi ci o ruchomą obrotową okrągłą klapkę, która znajduje się u wlotu obudowy EGR, a której zadaniem jest eliminowanie nieprzyjemnego wstrząsu podczas wyłączania silnika to stosuje się dwie nazwy (zrozumiałe dla większości personelu w motoryzacyjnych punktach handlowych) : - przepustnica powietrza doładowanego, - klapa...
...walki ciąg dalszy. Auto w ogóle "przestało jechać" poniżej 2500rpm (w mieście, pod byle wzniesienie jest problem podjechać na 4 biegu przy 50km/h bo auto zwalnia), wymieniony został zawór EGR i przez pierwsze ~300km auto jeździło rewelacyjnie (pięknie przyspieszało nawet na 6 biegu z 80-90km/h, czyli ok 1600rpm), po czym problem powrócił. Jeśli na...
Skoro podciśnienie do elektrozaworu turbiny dochodzi, tak samo do elektrozaworu od klapy gaszącej a te elementy nie działają to trzeba sprawdzić czy na tych elektrozaworach jest plus po stacyjce a pozniej ciągłość przewodu miedzy każdym elektrozaworem a EDC - przewody które podają masę z EDC. Zobacz czy gruszka zmienia pozycję po odpaleniu auta. Jeżeli...
Witam. Potrzebuję pomocy. Mój problem z e-LT-onem zaczął sie pół roku temu, w czasie jazdy pod obciążeniem, z gazem w podłogę, sam od siebie zgasł przy około 100 km/h, włącz/wyłącz kluczykiem i jechał dalej jednak od tamtej pory problem stał sie uciążliwy na tyle że przejechanie trasy 100km to z 30 resetów kluczykiem. -odpala ciężej niż zeszłej zimy...
Odczytany błąd DTC nr 41 sygnalizuje nieprawidłową rezystancję cewki wtryskiwacza (nieprawidłową rezystancję pomiędzy sterownikiem silnika a wtryskiwaczem). Mam Pajero Classic 3.0 V6 24v na Stag 300 ISA2 - u mnie kontrolka się nie zapala. Witam, wiem że to inny silnik, ale gdy ktoś szuka interpretacji błędu 41 , to tu jest kierowany przez wyszukiwarkę....
Czyli ma t wpływ także na odpalanie? Pytam bo mam takie telepnięcie pojedyncze przy odpalaniu. Odnośnie tej dziurki. Piszesz że Ci pięknie gasiła czyli zamykała czyli co było w niej nie tak? Za szybko sie otwierała i nie wytrzymywała tych 3 sekund w pozycji zamknięty czy może zamykała się ale z minimalnym opóźnieniem. Masz może jakieś info jak ta gruszkę...
12V po zapłonie będzie na zaworze ciągle, zaworem steruje sterownik silnika podając mu sygnał masowy(podając masę na elektrozawór-otwiera klapę). Elektrozawór nie ma żadnej membrany, membranę ma siłownik podciśnieniowy sterujący klapą.
Postanowiłem narysować jak to według mnie wygląda u mnie :D Jeśli coś jest źle na tym rys. to od razu piszcie to poprawie. Co do schematu to są pewne małe niedociągnięcia : schemat podciśnień dotyczy sterowania turbosprężarki ze zmienną geometrią bo taka występuje w silniku 1.9 TDI o mocy 115 KM czyli 85kW więc nie ma tam zaworu Wastegate a za to jest...
Czy to cofanie się powietrza powoduje taki charakterystyczny odgłos "tu-tu-tu-tu" (https://m.youtube.com/shorts/ggTEtjTzJQ... czy może być też bezobjawowe? Bo nic takiego nie słyszę. Klapa gasząca jest otwarta w pełni, jak nawet zdejmę z niej wężyk podciśnieniowy nic się nie zmienia. Kolektor rzeczywiście był zawalony nagarem po dach (zostało może 1/3...
Silnik ASV jest silnikiem z pompą wtryskową VP37. Poniższy opis dotyczy najprostrzego sposobu sprawdzenia (bez miernika uniwersalnego) elektrozaworu podciśnieniowego czyli takiego : http://obrazki.elektroda.net/15_12691930... stosowanego do regulacji ciśnienia doładowania w turbosprężarkach ze zmienną geometrią czyli VNT i wykonuje się je tak...
Olej pojawia się w turbo jak one nie pompuje np tak zwany notlauf , turbina się uszczelnia pracując , więc szukaj tych cieniutkich wężyków zwłaszcza w tych spinkach-zaczepach bo tam przeważnie się przecierają w VW to norma a jak pojedziesz do mechasa to zabulisz za wymianę turbo oni tylko czekają na jeleni i kasują , więc poświęc swojemu samochodowi...
Od centralnego co się nie sprawdzi że względu na temperaturę. Nie gadaj głupot że cewki są tylko do nowszych bo nigdy nic nie sprawdzałeś. Na dźwigni gaszenia masz na osi obrotu sprężynę ( musi być) a sam mechanizm gaszenia był w zależności od zastosowania bardzo różny. Cewka z przodu lub z tyłu równolegle do pompy. Ta z przodu najczęściej zasilana...
sterowanie klapą sterowanie klapą pieca silniczek sterowania klapą ogrzewania
cerapur sterowanie przesłona kamera esp8266 flashowanie
ochronniki przepięć ochronniki przepięć
Niedziałający system otrząsania filtrów w odkurzaczu Kärcher Resetowanie PIN w Xiaomi Watch S3 bez telefonu