Ja mierzyłem multimetrem, nie mam oscyloskopu itp. Pomiar wykonałem podpinając jeden przewód (-) do minusa aku a drugim (+) dotykałem konektory w kostce. Multimetr ustawiony na V zakres automatycznie. Pewnie nie jest to poprawna procedura ale nic innego mi do głowy nie przyszło. Na wszystkich 4 kostkach wynik był 1.8 V więc przyjąłem ten wynik za poprawny. Wiesz...
sprawdz sterowanie klap kolektora ssacego
Panowie ogarnąłem :). Jednak błąd P1189 w silniku ma wpływ na skrzynię. Odleciała jedna listwa sterująca klapami kolektora ssącego i zablokowała się o chłodniczkę paliwa. Odblokowałem listwę, błąd dał się skasować i skrzynia zaczęła działać w trybie automat. Do naprawy klapy kolektora ssącego. Dzień dobry mam podobny problem z w211. Kolego sprawdź błędy...
Sprawdz dokładnie szczelność dolotu-zdejmij rurę łączącą przepływomierz(Ktory tez zapewne potrzebuje czyszczenia)a przepustnicą-lubi sie łamać w okolicach odmy...sprawdz czy działa sterowanie klapami w kolektorze
podmieniłem map sensor na inny i jak na razie check engine zgasło i pozostał już tylko błąd: p2009 obwód sterowania kolem jezdnym kanału dolotowego niska wartość mam w związku z tym pytanie gdzie jest ten silniczek sterujący klapą kolektora dolotu ? w tym momencie nie mogę podać numeru sterownika bo jest on w takim miejscu że nie ma do niego dostępu...
Jeśli zaślepi całkowicie wylot spalin z kolektora wydechowego to chłodnica spalin wraz z klapą regulacyjną nie będzie mu potrzebna i z powodzeniem może ją pominąć w obiegu chłodzenia, dobrze również jest wypiąć odmę z dolotu bo za jakiś czas olej zaleje silnik V157 sterujący klapą gaszącą na wlocie do kolektora ssącego i będzie znowu problem a tak silnik...
Przy okazji wymień tez gruszke sterującą klapami kolektora...miałem taki przypadek ze membrana w gruszce była przerwana i silnik brał tamtędy lewe powietrze
W tym silniku sa tylko dwa zawory podcisnienia . Jeden steruje turbina, drugi klapa gaszaca. Od turbiny jest przy poduszce silnika, od klapy jest pod kolektorem. Weze do tego zaworu musza isc przez akumulator podcisnienia. O to cala filozofia podcisnienia w lagunie.
Raczej szukałby, dziury w kolektorze. Sprawdziłbym rozrząd. Czy znak na kole wałka jest w GMP cylindra 1. AKL to już dziadek i pomiar kompresji też bym zrobił czy czasem tu nie jest problem na wolnych (szczególnie rozgrzany). PS To na zdjęciu to siłownik sterujący klapami w kolektorze od zmiennej długości.
wszyscy jeździli tym samochodem i mieli podpięty komputer. Wymienili gruszkę podciśnieniową która steruje klapami w kolektorze ssącym bo była membrana uszkodzona ale dalej to samo. Samochód jeździ normalnie tylko przyjdzie czasem moment jakby się zawiesił i gdy odejmę gaz i nacisnę po chwili auto się znowu zrywa.
Witam przy większym obciążeniu zamiast 2015 jest P2006 (Sterowanie kolektorem dolotowym zablokowane, zamknięte, rząd 1). Najpierw był poza zakresem po wystawieniu blokady wychylenia blokuje się sterowanie kolektorem przy dużym obciążeniu uszkodzony nastawnik klap?? Wywalić klapy i usunąć z softu nastawnik, kupić regenerowany zestaw kolektor klapy i...
Zmontowałem wszystko i przeprowadziłem kalibrację gazu. Niby wszystko działa ale zarówno na gazie jak i na benzynie silnik dziwnie drży i słabiej się wkręca na obroty. Dodam, że kolektor dolotowy zdejmowałem ponieważ astra szarpała przy ruszaniu z pierwszego biegu. Kanały rozdzielacza EGR faktycznie były zasklepione nagarem i miałem nadzieję, że auto...
Pewnie już trochę za późno, ale w Corollach 1,4 VVTi bardzo często występuję ten problem. Zaczynają obrywać się klapy sterujące w kolektorze ssącym. Nie widziałem żeby ktoś to naprawiał (aczkolwiek ponoć się da). Z reguły wymienialiśmy kolektor na nowy (z tego co pamiętam około 700pln) i ciszaaa.
zawór to taki niewielki elektrozawór do którego dochodzą wężyki podciśnieniowe które to sterują klapą w kolektorze ssącym silnika.Do zaworka dochodzi także wtyczka elektryczna na dwa przewody.Jak dobrze popatrzysz po wężykach przy kolektorze ssącym to dojdziesz do zaworu.Pewnie uszkodzony elektrycznie
Zapewne chodzi o elektrozawór który steruje klapą -klapami w kolektorze ssącym.
To auto ma chyba zmienną geometrię kolektora, zaglądałeś czy działa ona prawidłowo?? Z lewej strony kolektora powinno być takie urządzenie sterujące klapami w kolektorze. Próbowałeś wyjąć na 2 minutki bezpiecznik od pamięci komputera?? Znajduje się on w skrzynce bezpiecznikowej pod maską.
Witam serdecznie. Sprawdź czy nie spadła listwa łącząca klapy sterujące w kolektorze dolotowym. Znajdziesz ją przy świecach żarowych. Pozdrawiam.
Dzięki za odzew. Kolektor myśle zbudować na działce i ma być stacjonarny ,ale sterowanie musi być niezawodne bo sam kolektor potrafi się nagrzewać do dużych temperatur i jak sterowanie zawiedzie to klapa.Ciekawa strona z tym związana to http://darmowa-energia.eko.org.pl/ a sama konstrukcja jest w załączniku pozatym odległość czujnika temperatury kolektora...
Zapomniałem wtedy dopisać jak miałem ten problem. Jednak to była klapa sterująca powietrzem w kolektorze ssacym.
Faktycznie, teraz widzę, że to oryginalna część ale podaj ten pełny numer nad znaczkiem firmowym Audi to osoby posiadające ETKĘ od razu napiszą co to za dinks. Element zaznaczony na poniższym foto nie jest zaworem EGR (zawór EGR to N18, który wygląda zupełnie inaczej i jest w innym miejscu komory silnikowej), jest to elektrozawór N239 sterujący klapą...
Silnikowi brakuje powietrza. Proponuję przy tych objawach odpiąć wtyczkę od elektrozaworu N239 sterującego zamykaniem klapy gaszącej u wlotu zaworu EGR - dotyczy tylko silników o oznaczeniu ATD, ASZ i ARL (elektrozawór może dostawać masę z ECU [przy stale podawanym napięciu 12V] w trakcie pracy silnika i przymykać klapę na 5/6 gwizdka, zwłaszcza jeśli...
I klapę kolektora czy nie jest pęknieta dzwignia sterująca.
Witam Panowie! Jak w temacie - wie ktoś może jak można sprawdzić czy załącza się hamulec górski w silniku mercedesa V8? Dodam tylko, że silnik siedzi w żurawiu hydraulicznym, ale oprzyrządowanie silnika jest Mercedesa. Włączając retarder obroty silnika spadają- ale siłownik sterujący klapą w kolektorze wydechowym ani drgnie. Kiedy on ma pracoewać? Czy...
Jak zdemontujesz EGR odkręć obudowę plastikową mechanizmu EGR sterującego przepustnicą i srawdż napęd,często uszkodzeniu ulegają plastikowe tryby mechanizmu zaworu.Pozdrawiam. Dodano po 8 Jak zdemontujesz EGR odkręć obudowę plastikową mechanizmu EGR sterującego przepustnicą i srawdż napęd,często uszkodzeniu ulegają plastikowe tryby mechanizmu zaworu.Pozdrawiam....
W starszych renault sterowane to było bezpośrednio ciśnieniem z kolektora. To nie było sterowanie tylko otwarcie awaryjne klapy ciśnieniem z dolotu żeby się turbo nie rozbiegło. W F9Q sterowanie turbiną jest podciśnieniem, bez znaczenia z geometrią czy z klapą upustową-zawsze jest podciśnienie
Zawór elektryczny ale steruje podciśnieniem z kolektora ssącego siłownikiem klap. Przy tym błędzie sprawdziłbym układ podciśnienia włącznie z siłownikiem pneumatycznym.Nie znam tego interfejsu, nie można sprawdzić działania przez wysterowanie?
U mnie podobnie było z zafirą z tym silnikiem i w końcu okazało się że na listwie sterującej klapami wirowymi wytarły się plastiki i ona spadła i spokojnie leżała na kolektorze dolotowym. Na allegro 60 zł mosiężne cudeńka do listwa, błąd wykasowany i Zosia śmiga jakby miała rok albo dwa. Taka duperela a wielu nie zauważyło. Zobaczcie u siebie czy wirowe...
ALE CO Z NIM NIE TAK ? ON STERUJE EGR EWENTUALNIE ,PYTAM KONKRETNIE DO ZNAWCOW POMP LUCASA ,OBJAWY SA CHARAKTERYSTYCZNE TAK JAK NAPISALEM ,CZY TO MOZE BYC COS MECHANICZNIE W POMPIE? Dodano po 3 18% JEST TAK USTAWIONE I NIE TYLKO W MOIM AUCIE TEZ MYSLALE ZE COS W TA STRONE ALE SPRAWDZILEM PRZYPADKOWO 2 INNE AUTKA I MAJA TAK SAMO,A TO POZATYM TYLKO STERUJE...
Tak, to trochę inny silnik, ma np. łańcuch rozrządu zamiast paska, a samymi klapami steruje nastawnik podciśnieniowy, a nie elektryczny. Kolektor też jest różny, i np. tutaj: https://sprzedajemy.pl/kolekor-ssacy-che... oferowany jest zregenerowany, z nowymi klapami, osią itd. Czyli te części...
Ściągnij elastyczny przewód z korpusu przepustnicy ,otwórz przepustnice , jeśli jest wewnątrz czarny tłusty osad to należy ją wyczyścić i zaadoptować.Jedną z przyczyn falowania obrotów są nieszczelne klapy sterujące zmienną długością kolektora ssącego.
Wygląda na siłownik klapy w kolektorze ssącym.
Przerabiałem temat parę lat temu aczkolwiek nie koniecznie to to samo... W tych motorkach lubi spadać "wodzik" sterowanie klapami wirowymi - patrz między silnikiem a kolektorem dolotowym. Ściągnij pokrywę silnika i w głębi za świecami ujrzysz podłużną blachę która nie koniecznie jest na swoim miejscu na filmiku widać poprawnie zamontowaną https://www.youtube.com/watch?v=TFtJ3MCE...
Witam, mam problem z moim peugeotem, objawy to utrata mocy jednak na obroty wchodzi dobrze. Zauważyłem także, że w ogóle nie działają zawory podciśnieniowe które sterują klapami na kolektorze ssącym. Jaka może być przyczyna? Może ktoś się już spotkał z takimi problemem?
Nie wystarczy blaszka. Dodatkowo na Twoim miejscu odkręciłbym cały kolektor ssący i go wyczyścił. ale równie dobrze może być winny któryś z elektrozaworów, które sterują turbina zaworem EGR i klapami na kolektorze ssącym. Ostatnio miałem przypadek ze siłownik właśnie od tych klap był nieszczelny i komputer łapał już błąd EGRu
po pierwsze "WAGA" w tym wtrysku to jest coś w typie przepływki i to ta waga steruje dawką paliwa.Jest klapa-dźwignia-membrana- i jeżeli kilka razy strzeli na gazie to ten układ sterujący potrafi się rozpaść. Miałem okazje reanimować coś takiego. Po drugie na wolnych obrotach zimny silnik powinien pracować gdyż paliwo jest podawane na dodatkowy wtrysk...
1.6 hdi to inny świat W tym RHW są 4 zaworki, sterowanie turbo, egr, klapa gasząca i klapy w kolektorze. Schemat udało mi się znaleźć Wrzucam dla potomnych. https://obrazki.elektroda.pl/8197936400_...
powiem tak . usuniecie klap z kolektora ssącego nie poprawi ,ale i nie wpłynie negatywnie na prace silnika , jedynym zauważonym mankamentem jest to że w trakcie gaszenia silnika , jest odczuwalny około 0,5 sek opózniony stop , przezco silnik jak by miał ochote na dalszą prace . zmniejszony przepływ powietrza w naszych cdi poprzez urwane klapy (wina...
12547, co w tłumaczeniu znaczy "silnik klapy kolektora ssącego" P3103 -też wskazuje na silnik klapy kolektora ssącego Warto sprawdzić tak piszą na forach. Że ten gaszak jest popsuty? A konkretnie silnik sterujący? Może być.
Przerabiałem podobny problem ale w 2.2 HDI. Jeżeli ten silnik ma klapy zawirowań w kolektorze ssącym sprawdź czy przypadkiem ich nie zamyka na stałe. U mnie przyczyną całego zamieszania był uszkodzony zawór sterujący tymi klapami.
Po kompletnym uszczelnieniu dolotu podciśnienie na jałowym wreszcie wyniosło 0,7bar. Podczas demontażu kolektora ssącego zauważyłem że urwany jest siłownik klap kolektora. Po wymianie nie działa sterowanie "walcem" w kolektorze, jak podam napięcie na elektrozawór to wszystko ładnie działa. Poniżej link: https://www.youtube.com/watch?v=qGDsVQSf... Na...
Witam wszystkich. Około miesiąca temu kupiłem samochód z silnikiem jak w temacie i nie mogę się uporać z problemem, który występuje od samego początku. Gdy auto postoi noc i odpalam je z rana ( zimny silnik ) to od razu po uruchomieniu lubi czasem zgasnąć, lecz gdy już się uruchomi i ze ssania przejdzie na normalne obroty to skaczą tak mocno, że telepie...
Na moje oko ten luźny przewód jest od klapy gaszącej bo nie widzę go tam, ale może to wynikać z jakości zdjęć. Co do zaworu sterującego to jest on chyba od sterowania klap w kolektorze i ktoś albo zmienił kolektor bo te klapy były lekka porażką i czestko kolektory ssace bywają zmieniane, a jest podłączony do zasilania aby komputer go widział. Było by...
Screen z filmiku pokazuje proces adaptacji klap przepustnicy (kolektor Pierburg/nowy i nastawnik Continental/nowy). Odbywa się to na biegu jałowym, brak kodów usterek a sterownik silnika sam podnosi obroty do ok 1400obr/min. i steruje klapami. Błąd P2015 powstaje prawdopodobnie przez znaczną różnicę między wysterowaniem klapy a informacją zwrotną, z...
Sprawdzałem i przeplywomierz jest dobry;/ Można wiedzieć jak to sprawdzałeś ? Jeśli nie przepływka to na pierwszy ogień silniczek V157 sterujący klapą dławiącą przed wlotem powietrza do kolektora ssącego - przy obecnych mrozach dość często szwankują. Przede wszystkim niech ktoś podejrzy parametry pracy w tym również wartości temperatur z czujników.
W pierwszej kolejności to sprawdź co to za element odpadł od elektrozaworu N239, który znajduje się z tyłu kolektora ssącego a steruje zamykaniem klapy gaszącej podczas gaszenia silnika - jeśli odpadł z niego króciec z wężykiem doprowadzający podciśnienie do tego elektrozaworu to będzie to skutkować ciągłym niedoładowaniem turbo. Następnie wykonaj logi...
Jedź do elektromechanika niech sprawdzi elektrozawór gaszenia na pompie wtryskowej. W DiD gaszenie realizowane jest za pomoca klapy gaszacej przy kolektorze dolotowym, możliwości jest kilka: uszkodzona klapa gasząca nieszczelność w układzie Vacum padnięty zaworek sterujący gaszeniem problem w sterowaniu zaworka
Witam. Po zdiagnozowaniu błędu P1031 i odrzuceniu paru rzeczy zrozumiałem że chodzi o klapy kolektora ssącego ( Byłem u mechanika podpiąć pod kompa i wyszło że chodzi o klapy ). Więc z góry zaznacze że się uczę, po rozkreceniu kolektora i próby zlokalizowania problemu zauwazyłem że klapy są w jednej pozycji ( w połowie otwarte). Próbowałem je ręcznie...
tu masz N239 : http://obrazki.elektroda.net/62_12534655... ale on nie powoduje gaszenia silnika, znajduje się przy kolektorze ssącym i steruje klap gaszącą, sprawdź w jakiej pozycji jest klapa gasząca : http://obrazki.elektroda.net/81_12534658... Dodano po 3 tu masz ten N239 i klapę gaszącą : http://obrazki.elektroda.net/67_12534660...
CRB - czy robiłeś test na maksymalną temperaturę bez odbioru ciepła? Teraz jest na tyle zimno, że w kolektorach płaskich nie ma takiego ryzyka zagotowania wody jak latem. Wiedząc jaka jest izolacja termiczna i do jakiej max. temperatury da się rozbujać kolektor może sporo obliczyć. Jutro ma być paskudna pogoda, więc postaram się dokladnie opisać jak...
maciek-info, wkleję Ci skan poglądowy wraz z numerem poszczególnych części potrzebnych części zamiennych z ETKI : http://obrazki.elektroda.net/44_12346239... co do pinów to nie jestem niestety zorientowany czy dokładnie to wygląda u Ciebie jak na schemacie bo schemat dotyczy również silnika AZV i BKD i nie wiem czy u Ciebie EGR jest sterowany...
klapa kolektora klapa kolektora ssącego klapa kolektora passat
niebieski matryca blaupunkt volvo silnika samoistny włączać
sharp napisy polskie sharp napisy polskie
Protokół HART: Komunikacja w Automatyce Przemysłowej Schemat licznika Citroën Xantia - dokumentacja i źródła