Sprawdz dokładnie szczelność dolotu-zdejmij rurę łączącą przepływomierz(Ktory tez zapewne potrzebuje czyszczenia)a przepustnicą-lubi sie łamać w okolicach odmy...sprawdz czy działa sterowanie klapami w kolektorze
wszyscy jeździli tym samochodem i mieli podpięty komputer. Wymienili gruszkę podciśnieniową która steruje klapami w kolektorze ssącym bo była membrana uszkodzona ale dalej to samo. Samochód jeździ normalnie tylko przyjdzie czasem moment jakby się zawiesił i gdy odejmę gaz i nacisnę po chwili auto się znowu zrywa.
Przewody sprawdzone, raz się da zrobić test ale brak sterowania, a za drugim razem już żadnego testu wyjść nie można przeprowadzić wyskakuje błąd w VCDS. Może faktycznie już ktoś namieszał coś w sterowniku, fakt że go jeszcze nie otwierałem wiec nie widziałem środka.
zawór to taki niewielki elektrozawór do którego dochodzą wężyki podciśnieniowe które to sterują klapą w kolektorze ssącym silnika.Do zaworka dochodzi także wtyczka elektryczna na dwa przewody.Jak dobrze popatrzysz po wężykach przy kolektorze ssącym to dojdziesz do zaworu.Pewnie uszkodzony elektrycznie
Zapewne chodzi o elektrozawór który steruje klapą -klapami w kolektorze ssącym.
W tym silniku sa tylko dwa zawory podcisnienia . Jeden steruje turbina, drugi klapa gaszaca. Od turbiny jest przy poduszce silnika, od klapy jest pod kolektorem. Weze do tego zaworu musza isc przez akumulator podcisnienia. O to cala filozofia podcisnienia w lagunie.
Witam przy większym obciążeniu zamiast 2015 jest P2006 (Sterowanie kolektorem dolotowym zablokowane, zamknięte, rząd 1). Najpierw był poza zakresem po wystawieniu blokady wychylenia blokuje się sterowanie kolektorem przy dużym obciążeniu uszkodzony nastawnik klap?? Wywalić klapy i usunąć z softu nastawnik, kupić regenerowany zestaw kolektor klapy i...
podmieniłem map sensor na inny i jak na razie check engine zgasło i pozostał już tylko błąd: p2009 obwód sterowania kolem jezdnym kanału dolotowego niska wartość mam w związku z tym pytanie gdzie jest ten silniczek sterujący klapą kolektora dolotu ? w tym momencie nie mogę podać numeru sterownika bo jest on w takim miejscu że nie ma do niego dostępu...
Witam, mam Opel Astra 2.0 DTH 1998r. Mam pewien problem. Przy prędkości 120 czasami wyskakiwał check silnika. Przeczyściłem EGR, Przepływomierz oraz czujnik ciśnienia kolektora ssącego. Check przestał wyskakiwać ale samochód zaczął strasznie mulić. Odczytałem błędy i były to : P0100 - Usterka obwodu przepływu powietrza w zakresie Masy lub Objętości...
Jak zdemontujesz EGR odkręć obudowę plastikową mechanizmu EGR sterującego przepustnicą i srawdż napęd,często uszkodzeniu ulegają plastikowe tryby mechanizmu zaworu.Pozdrawiam. Dodano po 8 Jak zdemontujesz EGR odkręć obudowę plastikową mechanizmu EGR sterującego przepustnicą i srawdż napęd,często uszkodzeniu ulegają plastikowe tryby mechanizmu zaworu.Pozdrawiam....
sprawdz sterowanie klap kolektora ssacego
ALE CO Z NIM NIE TAK ? ON STERUJE EGR EWENTUALNIE ,PYTAM KONKRETNIE DO ZNAWCOW POMP LUCASA ,OBJAWY SA CHARAKTERYSTYCZNE TAK JAK NAPISALEM ,CZY TO MOZE BYC COS MECHANICZNIE W POMPIE? Dodano po 3 18% JEST TAK USTAWIONE I NIE TYLKO W MOIM AUCIE TEZ MYSLALE ZE COS W TA STRONE ALE SPRAWDZILEM PRZYPADKOWO 2 INNE AUTKA I MAJA TAK SAMO,A TO POZATYM TYLKO STERUJE...
W starszych renault sterowane to było bezpośrednio ciśnieniem z kolektora. To nie było sterowanie tylko otwarcie awaryjne klapy ciśnieniem z dolotu żeby się turbo nie rozbiegło. W F9Q sterowanie turbiną jest podciśnieniem, bez znaczenia z geometrią czy z klapą upustową-zawsze jest podciśnienie
Witam, mam problem z moim peugeotem, objawy to utrata mocy jednak na obroty wchodzi dobrze. Zauważyłem także, że w ogóle nie działają zawory podciśnieniowe które sterują klapami na kolektorze ssącym. Jaka może być przyczyna? Może ktoś się już spotkał z takimi problemem?
Panowie ogarnąłem :). Jednak błąd P1189 w silniku ma wpływ na skrzynię. Odleciała jedna listwa sterująca klapami kolektora ssącego i zablokowała się o chłodniczkę paliwa. Odblokowałem listwę, błąd dał się skasować i skrzynia zaczęła działać w trybie automat. Do naprawy klapy kolektora ssącego. Dzień dobry mam podobny problem z w211. Kolego sprawdź błędy...
Przerabiałem temat parę lat temu aczkolwiek nie koniecznie to to samo... W tych motorkach lubi spadać "wodzik" sterowanie klapami wirowymi - patrz między silnikiem a kolektorem dolotowym. Ściągnij pokrywę silnika i w głębi za świecami ujrzysz podłużną blachę która nie koniecznie jest na swoim miejscu na filmiku widać poprawnie zamontowaną https://www.youtube.com/watch?v=TFtJ3MCE...
Przy okazji wymień tez gruszke sterującą klapami kolektora...miałem taki przypadek ze membrana w gruszce była przerwana i silnik brał tamtędy lewe powietrze
Tak, to trochę inny silnik, ma np. łańcuch rozrządu zamiast paska, a samymi klapami steruje nastawnik podciśnieniowy, a nie elektryczny. Kolektor też jest różny, i np. tutaj: https://sprzedajemy.pl/kolekor-ssacy-che... oferowany jest zregenerowany, z nowymi klapami, osią itd. Czyli te części...
Nie wystarczy blaszka. Dodatkowo na Twoim miejscu odkręciłbym cały kolektor ssący i go wyczyścił. ale równie dobrze może być winny któryś z elektrozaworów, które sterują turbina zaworem EGR i klapami na kolektorze ssącym. Ostatnio miałem przypadek ze siłownik właśnie od tych klap był nieszczelny i komputer łapał już błąd EGRu
Wygląda na siłownik klapy w kolektorze ssącym.
1.6 hdi to inny świat W tym RHW są 4 zaworki, sterowanie turbo, egr, klapa gasząca i klapy w kolektorze. Schemat udało mi się znaleźć Wrzucam dla potomnych. https://obrazki.elektroda.pl/8197936400_...
Silnikowi brakuje powietrza. Proponuję przy tych objawach odpiąć wtyczkę od elektrozaworu N239 sterującego zamykaniem klapy gaszącej u wlotu zaworu EGR - dotyczy tylko silników o oznaczeniu ATD, ASZ i ARL (elektrozawór może dostawać masę z ECU [przy stale podawanym napięciu 12V] w trakcie pracy silnika i przymykać klapę na 5/6 gwizdka, zwłaszcza jeśli...
Raczej szukałby, dziury w kolektorze. Sprawdziłbym rozrząd. Czy znak na kole wałka jest w GMP cylindra 1. AKL to już dziadek i pomiar kompresji też bym zrobił czy czasem tu nie jest problem na wolnych (szczególnie rozgrzany). PS To na zdjęciu to siłownik sterujący klapami w kolektorze od zmiennej długości.
W pierwszej kolejności to sprawdź co to za element odpadł od elektrozaworu N239, który znajduje się z tyłu kolektora ssącego a steruje zamykaniem klapy gaszącej podczas gaszenia silnika - jeśli odpadł z niego króciec z wężykiem doprowadzający podciśnienie do tego elektrozaworu to będzie to skutkować ciągłym niedoładowaniem turbo. Następnie wykonaj logi...
Klapa kolektora dolotowego nie jest na silniczku. Jest sterowana pod ciśnieniem.
Na moje oko ten luźny przewód jest od klapy gaszącej bo nie widzę go tam, ale może to wynikać z jakości zdjęć. Co do zaworu sterującego to jest on chyba od sterowania klap w kolektorze i ktoś albo zmienił kolektor bo te klapy były lekka porażką i czestko kolektory ssace bywają zmieniane, a jest podłączony do zasilania aby komputer go widział. Było by...
Temat ma już kilka lat ale jeśli chodzi o silniki 20V (ADR,ARG, APT) to wyjaśnienie przyczyn różnych usterek nie jest czasami takie łatwe jak mogłoby się wydawać. Samochody z tymi silnikami (bez turbosprężarki) mają podane na wklejce w bagażniku zużycie paliwa w cyklu miejskim na poziomie 11,7-12,3l/100km a więc dość dużo. W trasie zużycie to około...
Zmontowałem wszystko i przeprowadziłem kalibrację gazu. Niby wszystko działa ale zarówno na gazie jak i na benzynie silnik dziwnie drży i słabiej się wkręca na obroty. Dodam, że kolektor dolotowy zdejmowałem ponieważ astra szarpała przy ruszaniu z pierwszego biegu. Kanały rozdzielacza EGR faktycznie były zasklepione nagarem i miałem nadzieję, że auto...
Witam Wyskakują mi na was-ie trzy błędy, teraz już statycznie: Sonda lambda 1, rząd 1 Sygnał mieszkanie.anki za bogatej Statycznie 09236 P2414 002 Rząd 1, sonda 1 Napięcie za niskie / nieosiągnięte Statycznie 12597 P3135 001 Klapa w kolektorze ssącym sterowania strumieniem powietrza Dolne położenie krańcowe nieosiągnięte Statycznie Dodam, że wymienione...
Albo faktycznie pada uszczelnienie wałka turbosprężarki po stronie wydechu (gdyby padało również po stronie sprężającej to silnik wchodziłby na wyższe obroty bez wciskania pedału gazu) albo silnikowi brakuje powietrza za sprawą przymykającej się klapy gaszącej (wynikać z tego może ten odczuwalny brak mocy). W każdym razie dobrze gdyby autku przyjrzał...
Witam wszystkich. Około miesiąca temu kupiłem samochód z silnikiem jak w temacie i nie mogę się uporać z problemem, który występuje od samego początku. Gdy auto postoi noc i odpalam je z rana ( zimny silnik ) to od razu po uruchomieniu lubi czasem zgasnąć, lecz gdy już się uruchomi i ze ssania przejdzie na normalne obroty to skaczą tak mocno, że telepie...
prawdopodobnie musisz zregenerować lub wymienić klapy sterujące dolotem powietrza. Wypadanie zapłonu może też choć rzadko świadczyć o powstających pęknięciach bloku silnika Znalazłem przyczynę okazało się ze jak idą klapy to przy sterowaniu klapami jest nieszczeność i ciągnie lewe powietrze oraz klapy w środku stoja w jednej pozycji jadę po kolektor...
Jedź do elektromechanika niech sprawdzi elektrozawór gaszenia na pompie wtryskowej. W DiD gaszenie realizowane jest za pomoca klapy gaszacej przy kolektorze dolotowym, możliwości jest kilka: uszkodzona klapa gasząca nieszczelność w układzie Vacum padnięty zaworek sterujący gaszeniem problem w sterowaniu zaworka
powiem tak . usuniecie klap z kolektora ssącego nie poprawi ,ale i nie wpłynie negatywnie na prace silnika , jedynym zauważonym mankamentem jest to że w trakcie gaszenia silnika , jest odczuwalny około 0,5 sek opózniony stop , przezco silnik jak by miał ochote na dalszą prace . zmniejszony przepływ powietrza w naszych cdi poprzez urwane klapy (wina...
Witam najprawdopodobniej masz nagar w kolektorze który powoduje blokowanie klap wirowych,trzeba by wyjąć kolektor i wymyć go porządnie.Jeśli klapy sterowane są podciśnieniem do sprawdzenia przewód od zaworu do gruszki.Ostatnia możliwość to wylogować klapy.Pozdrawiam
To auto ma chyba zmienną geometrię kolektora, zaglądałeś czy działa ona prawidłowo?? Z lewej strony kolektora powinno być takie urządzenie sterujące klapami w kolektorze. Próbowałeś wyjąć na 2 minutki bezpiecznik od pamięci komputera?? Znajduje się on w skrzynce bezpiecznikowej pod maską.
tu masz N239 : http://obrazki.elektroda.net/62_12534655... ale on nie powoduje gaszenia silnika, znajduje się przy kolektorze ssącym i steruje klap gaszącą, sprawdź w jakiej pozycji jest klapa gasząca : http://obrazki.elektroda.net/81_12534658... Dodano po 3 tu masz ten N239 i klapę gaszącą : http://obrazki.elektroda.net/67_12534660...
Sprawdz te klapy W jaki sposób można stwierdzić uszkodzenie klap? Po wizycie u mechanika, on również obstawia klapy w kolektorze. Jutro lub pojutrze być może znajdzie czas na przyjrzenie się kolektorowi (podejrzewa tez jakiś moduł sterowania w kolektorze).Ja z kolei wyczytałem,że klapy zacinają się od nagromadzonego nagaru(najbardziej w dislach )....
maciek-info, wkleję Ci skan poglądowy wraz z numerem poszczególnych części potrzebnych części zamiennych z ETKI : http://obrazki.elektroda.net/44_12346239... co do pinów to nie jestem niestety zorientowany czy dokładnie to wygląda u Ciebie jak na schemacie bo schemat dotyczy również silnika AZV i BKD i nie wiem czy u Ciebie EGR jest sterowany...
Screen z filmiku pokazuje proces adaptacji klap przepustnicy (kolektor Pierburg/nowy i nastawnik Continental/nowy). Odbywa się to na biegu jałowym, brak kodów usterek a sterownik silnika sam podnosi obroty do ok 1400obr/min. i steruje klapami. Błąd P2015 powstaje prawdopodobnie przez znaczną różnicę między wysterowaniem klapy a informacją zwrotną, z...
po pierwsze "WAGA" w tym wtrysku to jest coś w typie przepływki i to ta waga steruje dawką paliwa.Jest klapa-dźwignia-membrana- i jeżeli kilka razy strzeli na gazie to ten układ sterujący potrafi się rozpaść. Miałem okazje reanimować coś takiego. Po drugie na wolnych obrotach zimny silnik powinien pracować gdyż paliwo jest podawane na dodatkowy wtrysk...
Witam, w mojej Octavii od kiedy pamiętam pojawia się dziwny klekot. Obstawiałem już głowicę bo samochód ma 300 000 km przebiegu przy czym 270 000 na gazie, ale samochód jeździ normalnie, przyśpiesza, odpala, płynu nie ubywa, oleju wydaje mi się w granicach normy tym bardziej, że jeżdżę na 5w30. Wczoraj wsłuchałem się w ten klekot, słychać go wyraźnie...
Jeśliby zgasło z powodu braku paliwa to wyszedłby na Vagu błąd 00550 a jeśli błędu nie ma to sprawdź w jakiej pozycji jest klapa gasząca, ewentualnie odepnij wtyczkę z elektrozaworu N239 (z tyłu kolektora ssącego, wygląda on tak : http://img140.imageshack.us/i/img4791.jp... i steruje zamykaniem klapy gaszącej podczas gaszenia silnika), każde zwarcie...
(at)falubaz1 Możesz jaśniej :)? Klapy gaszące są w kolektorach (po sztuce na cylinder) a klapki sterowania strumieniem powietrza to gdzie? Ta jedna duża w wężu tuż przed intercooler'em? Również była wyczyszczona naftą itp.
Pewnie już trochę za późno, ale w Corollach 1,4 VVTi bardzo często występuję ten problem. Zaczynają obrywać się klapy sterujące w kolektorze ssącym. Nie widziałem żeby ktoś to naprawiał (aczkolwiek ponoć się da). Z reguły wymienialiśmy kolektor na nowy (z tego co pamiętam około 700pln) i ciszaaa.
Jeśli zaślepi całkowicie wylot spalin z kolektora wydechowego to chłodnica spalin wraz z klapą regulacyjną nie będzie mu potrzebna i z powodzeniem może ją pominąć w obiegu chłodzenia, dobrze również jest wypiąć odmę z dolotu bo za jakiś czas olej zaleje silnik V157 sterujący klapą gaszącą na wlocie do kolektora ssącego i będzie znowu problem a tak silnik...
Witam serdecznie. Sprawdź czy nie spadła listwa łącząca klapy sterujące w kolektorze dolotowym. Znajdziesz ją przy świecach żarowych. Pozdrawiam.
Dzięki za odzew. Kolektor myśle zbudować na działce i ma być stacjonarny ,ale sterowanie musi być niezawodne bo sam kolektor potrafi się nagrzewać do dużych temperatur i jak sterowanie zawiedzie to klapa.Ciekawa strona z tym związana to http://darmowa-energia.eko.org.pl/ a sama konstrukcja jest w załączniku pozatym odległość czujnika temperatury kolektora...
Ja mierzyłem multimetrem, nie mam oscyloskopu itp. Pomiar wykonałem podpinając jeden przewód (-) do minusa aku a drugim (+) dotykałem konektory w kostce. Multimetr ustawiony na V zakres automatycznie. Pewnie nie jest to poprawna procedura ale nic innego mi do głowy nie przyszło. Na wszystkich 4 kostkach wynik był 1.8 V więc przyjąłem ten wynik za poprawny. Wiesz...
Witam, na początek chce zapytać czy ta przepustnica którą wymienili w serwisie jest elektroniczna ,czy mechaniczna sterowana podciśnieniem? Błędy podane mają opisy:1282 Zawór przełączeniowy klapy kolektora ssącego-N239 i 19559-Silnik klapy kolektora ssącego-V157 uszkodzony.Ten drugi mówi o klapie elektronicznej, czym zresztą sugerowali się mechanicy.Problem...
Szukać w pomieszanych przewodach podciśnienia, ten wężyk o którym piszesz na pewno powinien być gdzieś indziej, sam przy jakiejś pracy pomieszałem je, co właśnie powodowało gaśnięcie przy dodaniu gazu. Nie mam pewności czy w tej wersji konnej są jeszcze klapy w kolektorze, również sterowane podciśnieniem. Co do kontrolki, komputerek trza zapiąć, bo...
Witam. mam wielki problem z moim vw passat b6 2.0 tdi a mianowicie z kolektorem ssącym w którym są klapy wirowe. Do sterowania klap mam taki zaworek 191 906 283 A ale nie daje znaku życia ale jak podam masę to otwiera klapy ale są cały czas w tej pozycji. Proszę o pomoc. Z góry dziękuję Mariusz
Witam Panowie! Jak w temacie - wie ktoś może jak można sprawdzić czy załącza się hamulec górski w silniku mercedesa V8? Dodam tylko, że silnik siedzi w żurawiu hydraulicznym, ale oprzyrządowanie silnika jest Mercedesa. Włączając retarder obroty silnika spadają- ale siłownik sterujący klapą w kolektorze wydechowym ani drgnie. Kiedy on ma pracoewać? Czy...
Po pierwsze i najważniejsze to szukaj egzemplarza bez DPF, wiadomo o co chodzi. Co się zaś tyczy samego silnika to jego największą bolączką jest 'wynalazek' Fiata pt. klapy wirowe w kolektorze ssącym produkowanym przez firmę Pierburg. Przed 2007 r. klapy były 'ruszane' przez siłownik przy pomocy listwy, która lubi się urywać co skutkuje tym, że klapy...
Zapomniałem wtedy dopisać jak miałem ten problem. Jednak to była klapa sterująca powietrzem w kolektorze ssacym.
Przeważnie odcina się dopływ powietrza. Tłoki nie mają co sprężać to gaśnie miękko. Teoretycznie zastosowanie kolektora od laguny z przepustnicą mogło by pomóc . Ale trzeba by zrobić sterowanie tego. A może trzeba by ECM przełożyć. NIe wiem ,same teorie. Może kto się już bawił.
Oczywiście masz silnik ASV a nie AVS a klapa gasząca jest po to by silnik miękko gasnął bez upierdliwego nim telepnięcia, ta klapa nie ma żadnego powiązania z EGR poza oczywiście tym, że i ona i EGR znajdują się w jednej obudowie, klapa gasząca jest cały czas w pozycji otwartej a zamyka się tylko w trakcie gaszenia silnika po przekręceniu kluczyka w...
Jeśli zatem pozostajesz przy turbo WG to musisz wymienić : 1. sterownik silnika na przypisany do silnika AGR (polecam jeden z nowszych aby obsługiwał klapę gaszącą - załatwiając sobie taki pilnuj by nie był wymontowany z początkowych roczników np. Audi A3 z silnikiem AGR). 2. Elektrozawór N75 sterujący ciśnieniem (nie podciśnieniem), który można zastosować...
Poszukuje schematu do volvo V40 2001 1,9 d w CR silnik renault Dokładnie chodzi o zasilanie przepływki, zaworu klapy kolektora. Mam 3,2 v na zasilaniu. Pozdrawiam
Jak zostawię klapy otwarte nie zwiększy się spalanie i czy nie będą wyskakiwały błędy. Ich brak na pewno będzie miał zły wpływ . Zamiast przekombinowywać kup używany kolektor z aukcji Al... kolega nabył śliczny za 40 zł i to właśnie z tego powodu go wymienialiśmy. Po całej operacji sprawdź działanie gruszki sterującej klapami i szczelność podciśnienia,...
do sak2k, drogowe są wypukłe nie wklęsłe, producent zgodził się wykonać wklęsłe? mam jedno takie lustro nie wiem ile ma lat ale jest raczej z plexy lub plastiku i jest już matowe. Małe lusterka (naklejane) odradzam z paru powodów 1. jak będziesz to mył a trzeba będzie conajmniej tak czesto jak myjesz okna w domu jak zamontujesz wysoko będziesz miał...
Ukaniu rzeczywiście wie co w trawie piszczy ale wątpię szczerze, by pisał o występującym w "kaloszu"(najczęstsza nazwa potoczna) ciśnieniu. Szczerze powiedziawszy to występuje tam coś podobnego acz przewrotnie....odwrotnego, bo zamiast ciśnienia -podciśnienie i bankowo Ukaniu o tym wie. Jest ono skutkiem pragnienia silnika i jego apetytu na mieszankę...
też mam problem z obrotami w golfie4 1,6 SR wymienione uszczelki pomiędzy kolektorem ssącym a głowicą oraz pomiędzy 2 częściami kolektora do tego wyczyszczona przepustnica choć bardzo brudna nie była do tego sprawdzony dolot wąż do serwa wężyki podciśnienia nie wiem jak gruszka od sterowania klapami adaptacja VAGiem nie robiona ale odłączony aku i nic...
Mam problem w volvo v50 2.0d 2005r bez dpf. Auto na postoju przechodzi w tryb awaryjny - odcina sterowanie turbo i wyrzuca błąd P2263 - Działanie układu sterowania ciśnieniem doładowania turbosprężarki/sprężarki doładowującej. Po skasowaniu błędu i odpaleniu zawór regulacji turbosprężarki idzie na 99% (ciśnienie kolektora około 1000, zadane 1035). Po...
Przepraszam długo mnie nie było (urlopik) tak powracając do tematu po zdjęciu dzisiaj kolektora dolotowego, przyjrzałem mu się dokładnie i zauważyłem w środku są dwie klapy którymi sterują dwa osobne podciśnienia, tylko że one nie zamykają bezpośrednio do lotu jak przepustnica, tylko przelot z prawej strony do lewej. postaram się jeszcze w tym tygodniu...
problem polega na ty że przy raptownym dodaniu gazu auto kopci ten sam objaw pojawia sie podczas przyspieszania , wyczyściłem zawór ARF , działa poprawnie zawory sterowania podciśnieniem turbiny jak i ARF są sprawne i działają prawidłową, przepływka jest ok. klapy w kolektorze działają , podmieniony zawór ciśnienia na listwie wysokiego ciśnienia , wtryski...
A jak podłączyłeś ten transoptor? Emiter (nóżka 4 do masy) Kolektor (nóżka 5 do punktu połączenia z R1 z R2 ) No i wiadomi 1 do masy a 2 przez rezystor do obwodu włączającego transoptor.
Natomiast co do tych elektrozaworów to tuja jest ciekawa sytuacja. Dlaczego? Dlatego, że jak kupiłem to auta to zawór który steruje klapami zawirowań w ogóle nie był podpięty. I silnik działał "normalnie" Bo bez klap silnik działa normalnie - w sumie można je nawet usunąć fizycznie z kolektora. Z wyjścia pompy VACUM szło na zawór od turbo i tutaj na...
Zawór elektryczny ale steruje podciśnieniem z kolektora ssącego siłownikiem klap. Przy tym błędzie sprawdziłbym układ podciśnienia włącznie z siłownikiem pneumatycznym.Nie znam tego interfejsu, nie można sprawdzić działania przez wysterowanie?
Mam cały czas problem z występującym błędem ECN010052 na OP-COM-ie P0100-52 - Obwód czujnika masowego lub obj. przepływu powietrza - poza wym. zakresem . Samochód miał zapchany totalnie DPF. Wyczyściłem go i przepaliłem OP-COM-em. Wymieniłem czujnik ciśnienia spalin na nowy. Wskazania przepływomierza oscylują w granicach 40, ale są niestabilne tzn....
Ściągnij elastyczny przewód z korpusu przepustnicy ,otwórz przepustnice , jeśli jest wewnątrz czarny tłusty osad to należy ją wyczyścić i zaadoptować.Jedną z przyczyn falowania obrotów są nieszczelne klapy sterujące zmienną długością kolektora ssącego.
Dla potomnych w razie błędu p0401 (ograniczony przepływ spalin ) zignorować działanie klapy gaszącej nawet jeśli zdławia silnik i obroty spadają (pojawia się podciśnienie w kolektorze dolotowym). Po prostu próbuje wymusić określony przepływ świeżego powietrza. U mnie np sztywny przewód podciśnienia (zasilanie na zaworek sterowania EGR) połączony był...
Rzeczywiscie nie ma tam tzw. silnika krokowego lecz zawór obejściowy powietrza sterowany elektrycznie ( bypass). Problem zwiększonych obrotów biegu jałowego może byc spowodowany podwieszaniem się klapy spiętrzającej. Występuje to zwłaszcza gdy jeździmy na gazie i czasem nastąpi wybuch w kolektor dolotowy. Może to być również spowodowane nieszczelnością...
Witajcie. Byłem kiedyś instalatorem lpg, zakładałem gaz do kilku swoich aut i działają bezproblemowo już długie lata. Nabyłem BMW E46 z silnikiem 318i 143KM Valvetronic i mam co do niego kilka zapytań bo jednak moje doświadczenie nie jest na tyle duże. Chciałbym Was forumowiczów prosić o pomoc. 1. Czy to prawda że tego silnika nie da się wystroić na...
Muszę Cię chyba zmartwić. Niektóre wersje silników Opla mają dokładnie takie objawy jakie opisałeś. Wynika to przede wszystkim z dbałości producenta o czystość spalin. Sam jeżdżę Asterką 1,6 i na paliwie jest tak samo. Po przełączeniu na gaz tego efektu nie ma. Jeżeli efekt jest bardzo głęboki to sprawdź filtr powietrza i sterowanie klapą zimne-ciepłe...
W Astrze H z silnikiem Z17DTH po raz kolejny w krótkim czasie padła turbosprężarka. Co może być przyczyną i co należałoby sprawdzić, żeby ustrzec się kolejnej awarii? Planuję zakup regenerowanej sprężarki i nowego zaworu sterującego. Do tego sprawdzenie ciśnienia i przepływu oleju przez sprężarkę. Kolektor dolotowy jest wyczyszczony, klapy wirowe chodzą...
No to może rozwinę.Nie wiem czy potrafię,ale spróbuję.Nie wszystko jest też do końca tak dosłownie,ale chociaż trochę pozwoli na pojęcie różnic. W benzynie sterujesz powietrzem (wydajesz polecenie komputerowi żeby otworzył przepustnicę jeśli nie ma linki),w zależności od ilości powietrza dolewana jest odpowiednia ilość paliwa.Rozpatrując "tradycyjny"...
I klapę kolektora czy nie jest pęknieta dzwignia sterująca.
witam, ja mam ten silnik w astrze h jeżeli chodzi o błąd zaworu egr to przyczyn może być kilka ja zacząłem od wyjęcia zaworu i wyczyszczenia go z sadzy (z wyjęciem jest trochę zabawy bo przez niego przepływa płyn chłodzący i trzeba odłączyć jeden przewód )ale proponuje zacząć od wyjęcia i wymycia (jakimś płynem na bazie alkoholu)czujnika który znajduje...
poluzuj szczypcami metalową klamrę zaciskową na wężu powietrza doładowanego wchodzącego na obudowę zaworu EGR przed kolektorem ssącym i ją przesuń a następnie ściągnij ten wąż z obudowy EGR i popatrz w jakiej pozycji jest klapa gasząca - ta okrągła metalowa przesłona wewnątrz obudowy EGR - ma być ustawiona poziomo czyli otwarta, jeśli będzie przymknięta...
Czy to cofanie się powietrza powoduje taki charakterystyczny odgłos "tu-tu-tu-tu" (https://m.youtube.com/shorts/ggTEtjTzJQ... czy może być też bezobjawowe? Bo nic takiego nie słyszę. Klapa gasząca jest otwarta w pełni, jak nawet zdejmę z niej wężyk podciśnieniowy nic się nie zmienia. Kolektor rzeczywiście był zawalony nagarem po dach (zostało może 1/3...
Witam. Nie prowadzę działalności, samochód jeździł przez rok czasu po warsztatach - bezskutecznie. Pacjent: Opel Zafira 2000, 2.0 DI 60kW, brak widocznych przeróbek instalacji elektrycznej (anglik, czy dzwon) Pierwsze objawy: Samochód miał "muła" z uwagi na pracę w trybie awaryjnym, słabe wspomaganie hamulców, kontrolka MIL włączona, stosunkowo nieduże...
Bardziej stawiałbym na zacięcie się którejś z klapek na skutek nagaru w kolektorze dolotowym. Klapki sterowane są "jednocześnie" więc gdyby zaciął się zawór podciśnienia wszystkie były by zamknięte a to raczej unieruchomiło by silnik... Uwaga - klapki często lubią się oberwać po zacięciu ... a jak już się urwą to znaleźć je można w cylindrze ze wszystkimi...
Silnik jest po remoncie (wymienione pierścienie, panewki, wtryski). Nigdy nie ciągnął dobrze z dołu. Kolektor nie był zatkany, klapy sprawne (choć ostatnio wymieniałem przepływkę i vacupompę, bo nie dawała żadnego podciśnienia na sterowanie klapami, EGR i turbiną /obejściem/). Oczywiście to jest pojęcie względne... ja to porównuję do swojego Punta 75...
Cześć wszystkim. Mam taki problem. Auto to fiat bravo z 2007 roku, 150 koni. Problem jaki trapi to autko jest następujący. Podczas normalnej jazdy, autko zająknęło się (coś ponoć chrupnęło, wzdrygło silnikiem) i auto stracilo moc w dolnym zakresie obrotów. Powyzej 2500-2700 czuć było że idzie normalnie. W tym stanie przejechane ok 30 km, bo nie bylo...
Zdejmij górną osłonę silnika i spójrz za pokrywę zaworów. Przed kolektorem ssącym są dwa moduły : klapa dławiąca i zawór EGR. Obydwa elementy sterowane są elektrycznie i to na nie pada podejrzenie jeśli piszesz o tej niby przekładni resetującej swoje położenie. Jeśli natomiast chodzi o ten pierwszy odgłos skrzypienia/zacierania to najbardziej podejrzany...
Dlaczego uważasz że nie mam pojęcia o problemie? Potrafisz uzasadnić? Miałem dawniej Golfa 3 TDI, wiedziałem dokładnie gdzie jaka część do czego służy, mógłbym silnik razem z pompą wtryskową, turbiną itd. rozkręcić na części i skręcić. Znam dokładnie zasady działania silników wysokoprężnych i benzynowych, różnice w ich zasilaniu, zasady pracy (jestem...
1) Złącze X41 ma wejście "Zdalne sterowanie pompą cyrkulacyjną" czy ktoś podpowie jak to działa? Mam kontaktron w drzwiach łazienki i chciałbym np. na 5 minut załączy pompę obiegową po ich otwarciu. Złącze X41 jest na górze płyty głównej, tam gdzie wpięta jest bordowa kostka, do której masz podpięty czujnik temperatury zewnętrznej. Jak najbardziej...
albo poprzez sterowanie przepustnicą powietrza i wielkością dawki W dieslu _zasadniczo_ nie ma przepustnicy. Tam do zapłonu potrzebne jest wysokie ciśnienie i gdyby dolot przymknąć przepustnicą to ciśnienie w komorze spalania nie byłoby wystarczająco wysokie do zapłonu. *tak wiem, są tam w dolocie różne klapy, ale one bardzo niewiele obniżają MAP....
Po kompletnym uszczelnieniu dolotu podciśnienie na jałowym wreszcie wyniosło 0,7bar. Podczas demontażu kolektora ssącego zauważyłem że urwany jest siłownik klap kolektora. Po wymianie nie działa sterowanie "walcem" w kolektorze, jak podam napięcie na elektrozawór to wszystko ładnie działa. Poniżej link: https://www.youtube.com/watch?v=qGDsVQSf... Na...
Dlaczego nie będziesz... w wersji 75KM tej klapy nie było, może ktoś przełożył kolektor? W ePer nie ma kolektora bez przepustnicy w wersji 90KM, w żadnym roczniku. Nie było go tylko w wersji 75KM w Grande Punto. W Punto Evo była przepustnica zarówno w wersji 90KM FASE4 jak i 75/95KM FASE5, z tym ze tam była sterowana elektrycznie, nie podciśnieniowo....
Tak będzie trzeba zrobic ;) Tylko z tym sprawdzaniem trafka na włączonym inwerterze to chyba trzeba uwazac, co nie?:P Mam też pomysł na sterowanie takim podświetlaniem. Prosto z gniazdka zasilającego (16V) przez jakiś tranzystor NPN o prądzie kolektora 200-400mA podam napięcie na 2 stabilizatory (7812 i 7805) które będą zasilały inwerter. Na bazę tranzystora...
W210 2.2 CDI od samego zakupu kolesiowi dymi na czarno.Brakuje mi już koncepcji na to auto! Sprężanie sprawdzone i jest ok,Wtryski wszystkie nowe 4szt. Dolot szczelny i moc prawidłowa, Żadnych trybów awaryjnych itd,przepływka bije od 280 mg/s do prawie 940 na pełnym gwizdku na postoju wię c myśle że ok, klapy w kolektorze "wyłamane" wydech odpinany...
Dzisiej bawilem się trocha bardziej sygnal od przelywomierza na osyloskopie jest nastomiast podpiolem 6 miernikow pod wtryskiwacze i wychodzi na to ze komp nie otwiera wtryskiwaczy w momencie mulenia tzn. jak normalne jest to na miernikach mam praktycznie caly czas 12v a jak zaczyna mulic to to jest 0 ~ 12v widoczne do zaobserowania ze nie podaje napiecia...
W kwestii zaworu, to wczoraj wpadłem na pomysł wykorzystanie do napędu zaworu silniczka od tacki z zepsutej mikrofalówki. Podobnego napędu użyłem w konstrukcji suszarki do owoców i ziół. Tam napędzać trzeba klapy otworów wentylacyjnych, tutaj przy zaworze kręcić kurkiem. Silnik taki wraz z reduktorem ma wystarczającą siłę do wymienionych zadań. Nie...
Witam mam problem w vw golf 5 1.9 wyświetlają się błędy od czujników auto jest trochę osłabione. Jak go piknie to jedzie normalnie ale przeważnie jest w trybie serwisowym. Klima też raz działa raz ni... Bezpośrednia odpowiedź Z pakietu błędów P0102 / P0227 / P0237 / P0322 / P0403 / P0407 / P2016 (+ P3007) wynika, że większość czujników silnika jednocześnie...
Sprawdzałem i przeplywomierz jest dobry;/ Można wiedzieć jak to sprawdzałeś ? Jeśli nie przepływka to na pierwszy ogień silniczek V157 sterujący klapą dławiącą przed wlotem powietrza do kolektora ssącego - przy obecnych mrozach dość często szwankują. Przede wszystkim niech ktoś podejrzy parametry pracy w tym również wartości temperatur z czujników.
Faktycznie, teraz widzę, że to oryginalna część ale podaj ten pełny numer nad znaczkiem firmowym Audi to osoby posiadające ETKĘ od razu napiszą co to za dinks. Element zaznaczony na poniższym foto nie jest zaworem EGR (zawór EGR to N18, który wygląda zupełnie inaczej i jest w innym miejscu komory silnikowej), jest to elektrozawór N239 sterujący klapą...
A jak sie w puszkach woda zagotuje to bedzie KAWA ? To jest kolektor powietrzny. Nie wspomniałem, że będzie woda tylko, że muszę wypłukać puszki by nie śmierdziały. Na razie odpuściłem sobie płukanie. Postaram sie wypłukać gdy skleje puszki, niestety jest to konieczne. I ciekawostka jaka zauważyłem. Kleje puszki silikonem. Kilka obrobiłem bardzo dokładnie,...
Witam , mam problem z peugeotem 607 2.2 hdi z usuniętym fapem miesiąc temu i oczywiście wyłączonej elektronicznie przez zmianę programu obsłudze filtra cząstek stałych prez firmę która się tym zajmuje. W trakcje jazdy przy około 2tyś obr. na 4-5biegu zapala się na wyświetlaczu licznika trójkąt a na komputerze pokładowym napis "engine fault ",po podpięciu...
klapa kolektora klapa kolektora ssącego klapa kolektora passat
źródło prądowe mosfet junkers samoczynnie alpine instrukcja obsługi
podłączenie odpływu pralki schemat licznika kangoo
Simson Sport: Kontrolka luzu świeci na drugim biegu Schemat złącza drzwi kierowcy Hyundai ix35