Gratuluję wytrwałości przy sprawdzaniu po omacku. Ze schematem będzie o wiele wygodniej. Życzę powodzenia w dalszych pomiarach i poszukiwaniu diody.
Co się blokuje, pokrętło? Pisz jaśniej! W W190 nie ma pokrętła do regulacji prędkości wentylatora, jest przełącznik suwakowy. Skoro nie chce się przełączać, to widocznie wytopił się plastyk pod stykami albo rozleciały się zestyki i blokują- wymiana, naprawiać nie ma sensu. Demontaż dość kłopotliwy, trzeba rozebrać całą konsolę środkową. Zaczyna się...
Masz w zalczaniku w jakims durnym Microsoft Document Imaging,bo w tym mi tylko sie udalo zapisac....
Większa część zepewne w centralnej konsoli klimatyzacji pod deską rozdzielczą. Na pewno łatwego dostępu do nich nie ma. No i tak strzelam, że ze dwie jeszcze za schowkiem w częsci z wentylatorem. A w czym jest problem brak nawiewu, regulacji temperarury czy może jakieś stuki dochodzące z kratek. Są jakieś błedy w sterowniku klimatyzacji?
Może ktoś zna gotowca który mógłby się nadać? Za mało danych, musisz się bardziej postarać. Przekaźnik możesz użyć taki: http://ase.hoste.pl/sklep/index.php?k1,p... - ma różne konfiguracje wejściowe/wyjściowe i czasowe. Jest przeznaczony do branży automotive. U siebie zainstalowałem taki i uruchamiam go zdalnie pilotem od auta.
Jak zasilania nie będzie to: -To podłącz żarówkę jednym przewodem do plus 12V np na akumulatorze a drugi kabel w jedną z końcówek wtyczki wentylatora włącz zapłon i reguluj nawiew, potem przełóż kabel żarówki w drugą końcówke wtyczki wentylatora i reguluj. Jeżeli żarówka w którejś z tych opcji będzie świecić ze zmiennym natężeniem to sam regulator masz...
sprawdziłbym jeszcze przewody podciśnienia. w mojej poprzedniej omedze MV6 miałem coś takiego, że jak ostro przyspieszałem, to spadało podciśnienie i nawiew przełączał się w ustawienie początkowe. po zdjęciu nogi z gazu wszystko wracało do normy. Sterowanie kierunkiem nawiewu (szyba/nogi i tak dalej) odbywa się właśnie za pomocą podciśnienia.
Ok. I stało się. Wyciągnąłem deskę rozdzielczą. Usterka zlokalizowana. Do sterowania nawiewem służą dwa silniczki. Jeden na lewą stronę drugi na prawą. Ne ma tam żadnych klapek, a są rolki na które nawijane są dwie "ceratki". Te "ceratki" w pewnych miejscach mają podłużne otwory, przez które przechodzi powietrze, a w innym miejscu są pełne. Nawijanie...
Tak musi być komputer climatronika bo u ciebie siedzi climatik masz sterowanie klapami nawiewu ręcznie a w climatroniku wszystko odbywa sie elektrycznie więc potrzebujesz cały panel silniczkami oraz sterownik climatronika resztę można dorobić czyli instalację
Tam jest kawałek elektroniki który ogranicza prąd teog silnicza. Standardową usterką jest to że silniczek dojeżdża do końca i zamiast się zatrzymać wyłamuje conieco.
F1 KONTROLA CISINIENIA W OPONACH F2 OSWIETLENIE PRZEDZIALU BAGAZU F3 SWIATLO SIODLA F4 RADIO ( OPCJA DLA WERSJI XL) F5 INSTRUMENTY F6 OSUSZACZ POWIETRZA F7 IMMOBILIZER F8 TACHOGRAF ( OPCJA DLA ESP I LKS) F9 INHIBITOR POKLADU SKRZYNI BIEGOW F 10 CZUJNIK EMISJI SPALIN LUB (OPCJA OPLATY AUTOSTRADOWEJ ) F11 LEWAREK ZMIANY BIEGOW F12 JEDNOSTKA STERUJACA...
Jeżeli przekręcam w lewo dla obiegu zamkniętego, to słychać wyraźnie pracę wentylatora z różnymi prędkościami. I czuć siłę nadmuchu z kratek. Natomiast kręcąc w prawo, nie słychać już tak donośnie wentylatora. Nie słyszysz tak samo głośno, bo przy obiegu otwartym zamknięta jest klapa kanału pod deską rozdzielczą, przez którą dociera hałas. Sprawdź,...
Jeżeli auto ma klimatronic to nie jest usterka, bynajmniej nie ten element.
Witam mam problem z Citroenem Xsara Picasso 2.0Hdi 2000rok z klimą.Nie działa nawiew (na żadnym biegu), klima, sterowanie klapami itp.-po prostu zero reakcji.Więc zacząłem od najprostszych rzeczy : prąd przez bezpiecznik przechodzi-więc kostka stacyjki ok,panel sterowania jest sprawny-podłaczane były 2 inne na próbe i to samo,wentylator podłączony na...
Tak proponuje wymienić jeża. Na jeże wchodzi sterowanie z panelu . POmierz czy przychodzi napięcie sterujące z panelu oraz czy jest masa i zasilanie i nie ma napięcia wyjściowego.
dzięki za informację,sprawdzę i napiszę o wynikach
mer.w164. 22st I przestaje grzac Witaj użytkowniku:4343411, Z twojego pytania wynika, że masz problem z grzejnikiem w samochodzie Mercedes w164 (rozumiem, że chodzi o model klasy M), który przestał grzać przy temperaturze na zewnątrz wynoszącej 22 stopnie Celsjusza. Brak ogrzewania w samochodzie może być spowodowany kilkoma problemami. 1. Termostat:...
Trzeba zacząć od zdiagnozowania chociażby kodem migowym.Odpowiedzialnym za sterowanie 25 pin-owy moduł ATC-WABCO o nr.446 090 024 0.
Czy montaż nowoczesnego pieca gazowego przy starej instalacji z żeliwnymi grzejnikami i dużą średnicą rurek ma sens techniczny i ekonomiczny? Sens, i to poważny jak już napisano jest. I racja, że wyłącznie kondensat i to koniecznie z pogodówką. Nie zgadzam się tylko, że grube rury generują straty :) Ciepło oddane przez rury zostaje w domu, Więc jeśli...
Czy masz Logo! z wyjściami analogowymi? Wejścia napięciowe masz na I1,I2,I7,I8 Sterowanie żaluzjami masz zrealizowane na silnikach krokowych czy tradycyjnie? Jak możesz, zamieść rysunek sterowania aby można było Ci pomóc. Jeśli chcesz się nauczyć pisać programy na Logo! napisz do mnie.
Dałeś sprzęt z podgrzewaczem dlatego sądziłem że chodzi Ci o komplet. Samym powietrzem nie zdziałasz za dużo przy lutowaniu tego co wymieniłeś. Jeśli chodzi o powietrze to najlepszy modele są z serii WEP 992 z + WEP 992d+ WEP 992da+ Mają one 3 pamięci ustawień czyli podczas lutowania za pomocą jednego przyciśnięcia zmieniamy parametr taki jak moc nawiewu...
Zrobiłem tak sobie w Voyagerze CDR, tam wystarczyło podać sygnał masy aby webasto zastartowało. Ponieważ ma ono moc bodajże 4kW to dałem dwie pompki jedną przy piecyku i drugą przed nagrzewnicą kabiny + dodatkowo wysterowywany temp. płynu wentylator nawiewu z obiegiem zamkniętym powietrza w kabinie. Odpalam zdalnie z pilota dalekiego zasięgu z automatycznym...
Nie wiem czy temat aktualny ale nie napisałeś jaki masz układ - Thermatic - 2 strefy + częściowe sterowanie z tyłu nawiewem, czy Thermotronic - 3 strefy, z tyłu pełne sterowanie nawiewem i temperaturą, a z przodu panel klimy ma wyświetlacz czy nie?
zamiast wyłączników krańcowych można w mydelniczce z silniczkiem zamontować wyłącznik czasowy http://obrazki.elektroda.net/45_12347925...
Z pamięci będzie ciężko napisać. Sprawdź w katalogu części co i jak jest przykręcone. Wyciągnij panel z włącznikami świateł roboczych i ukaże Ci się całe sterowanie linkami.
Nagrzewnica to przecież mała chłodniczka. Żeby się do niej dostać trzeba ściągać deskę rozdzielczą, a potem dochodzisz do "puszki" w której jest nagrzewnica. Ta "puszka" to cała obudowa nawiewu wraz z mocowaniem silnika dmuchawy, klapami sterowania i regulacją temperatury. Powiem tobie ze Peugeot 306 to bliźniak Xsary i nie widziałem nigdy przypadku...
Dziękuję za informację. Problem został już rozwiązany. Powodem opisanych objawów był uszkodzony przekaźnik odpowiedzialny za sterowanie nawiewem. Po jego wymianie nawiew hula, aż miło. Pozdrawiam
Do mosfeta niezbędny jakiś driver? R Jak PWM będzie kilkaset Hz to nie, jak kilka kHz to raczej tak.
Witam. Jeśli temperatura przed chłodnicą ulega zmianie regulator dopasowuje sygnał 0-10V, żeby utrzymać zadaną 17C. Coś nie bardzo rozumiem. Pomiar temperatury jest przed czy za chłodnicą? Powinien być za. Po drugie, czy układ ma stabilizować stałą temperaturę nawiewu? Co jest na końcu kanału nawiewnego? Pomieszczenie czy jakiś ciąg technologiczny,...
Trochę musiałem temat odłożyć z powodów zdrowotnych. Póki co jest zrobione sterowanie na rezystorze i przekaźnikach. Chodziło o sterowanie wentylatora nawiewu do kabiny, a samochód to Volvo 850. Ale nie jest to fabryczna klimatyzacja Volvo, tylko dealerska. Instalowana przez firmę Deltamil z Holandii. W zeszłym roku wisiała jeszcze w necie strona tej...
, Zamiennik uszkodzony. Napraw u elektronika swój orginalny i sprawdź tylko czy nie masz wypalonych styków w rezystorze.
W astrze 1 nie ma silnka sterującego nawiewem. Są linki, krzywki itp mechanika napędzna pokrętłem. Czyli "wajchotronik". A że zimnym wieje ze środkowego nawiewu to Ten Typ Tak Ma (TTTM). Polecam wywlec kratki i na zimę zapakować tam gąbkę / szmatę / styropian.
A funkcje dzialaja dobrze prawda?Uszkodzony panel, przy wymianie pamietaj, ze musi byc koniecznie od safrane faza II (od 97 roku wzwyz).
Tutaj masz o sterowniku chyba że pytasz o sterowanie klapami nawiewu https://www.drive2.ru/l/5748004908192250...
Mam radio z dużym wyświetlaczem ale nie mam klimy,mam w radiu sterowanie nawiewu i ogrzewania.
Kolego czytałeś instrukcje że to 0-10V steruję wydajnością jednostki zewnętrznej a nie wewnętrznej? Więc raczej to nie zmieni nawiewu jednostki wewnętrznej. Sprawdziłeś moduł Shelly Plus 0-10V Dimmer po za jednostką klimatyzacji? Może trzeba w takim razie zrobić jakiś upgrade centrali i dorzuci jakiś sterownik bądź PLC+HMI
Witam, w moim aucie (Jeep) chciałem wymienić diody podświetlające w panelu klimatyzacji bo się poprzepalały z wiekiem.. Po wlutowaniu nowych jednak pojawił się problem regulacja temperatury i nawiewów. Wszystko działa, ale po chwili przestaje działać właśnie sterowanie kierunkiem nawiewu i potencjometr temperatury. Co ciekawe kiedy włączę światła wszystko...
Witam wszystkich mam problem ze sterowaniem nadmuchu w nubirce 98r , nie moge przelaczac nadmuchu na przednia szybe i nie tylko w prawdzie nadmuch dziala tylko w srodkowych wywiecznikach i na nogi. I nie wiem czy to jest sterownik bo inne rzeczy dzialaja np: klima, ogrzewanie tylnej szyby i ogolne oraz mozna regulowac predkosc nawiewu. Prosze o pomoc.
ja mialem ten sam problem tylko w dieslu mk2 nawiew dzialal mi tylko na4 okazalo sie ze kostka byla stopiona spialem bez i dziala a co do przerzucania nawiewu dziala mi tylko na szybe przyczyna byly przewody cisnieniowe bo mk2 nawiew jest pneumatyczny pobiera cisnienie bodajze z pompy hamulcy
Ciśnienie mierzyłem na wolnych obrotach, nie pamiętam ile czasu zajmowało budowanie ciśnienia ale nie było to długo, przy ostatnich upałach sięgających 30 stopni, uzyskałem 7 stopni na kratkach nawiewu co jest dla mnie satysfakcjonujące i myślę że nie wycisnę więcej z tego układu, choćby poprzez blokadę parownika przed zamarzaniem
Witam. Posiadam ford mondeo mk4 titanium 2.0 2008r. Mam problem z nawiewem , sterowaniem z kierownicy i tempomatem. Raz działa raz nie. W przypadku gdy nie działa to nie działają żadne przyciski w radiu, panelu nawiewu ,a na kierownicy.działają tylko przyciski od ustawień komputera pokładowego. Wie ktoś może jaka jest przyczyna, że raz działa a raz...
jestem z powrotem ... sprężarka klimy zregenerowana, klima nabita, szczelność sprawdzona, wiatrak wentylatora klimatyzacji sprawny kręci się, jak włączę AC słychać że zaczyna pracować sprężarka ale zimne powietrze nie leci :( a co chodzi? , bezpiecznik z AC jest dobry (wszystkie bezpieczniki są ok) regulacja siły nawiewu sprawna, sterowanie nie do końca...
Czy jak dasz na max to zadziała przekaźniczek w regulatorze?
Nie działają mi nawiew na szyby i do kabiny. Chociaż bezpieczniki sprawdziłeś? Sterowanie nawiewu klasyczne czy masz tak zwany klimatronik?
Ponieważ nie wiadomo jak ta lodówka ma rozwiązane sterowanie nawiewu do chłodziarki, ciężko zgadnąć co może być powodem. Jeśli pomiary temperatury są miarodajne, można zgadywać, że problem związany jest z ubytkiem czynnika. Równie dobrze może być problem z nawiewem do chłodziarki, lub sterowaniem tym nawiewem. Wyłączenie na 24 godziny pomogło na dwa...
Problem z odgrzewaniem z rozwiązaniem, może komuś się przyda. Podczas podróży zimową porą, ogrzewanie automatyczne, temperatura MAX i czekam, aż się przyjemnie ciepło zrobi w kabinie. Niestety po jakimś czasie mimo skręcenia pokrętła temperatury leci nadal gorące powietrze. Kilka kilometrów dalej zmiana na przeciwną skrajność, leci tylko zimne. Problemem...
Proszę bardzo: F1 KONTROLA CIŚINIENIA W OPONACH F2 OŚWIETLENIE PRZEDZIAŁU BAGAŻU F3 ŚWIATŁO SIODŁA - (oświetlenie zakabinowe) F4 RADIO ( OPCJA DLA WERSJI XL) F5 INSTRUMENTY F6 OSUSZACZ POWIETRZA F7 IMMOBILIZER F8 TACHOGRAF ( OPCJA DLA ESP I LKS) F9 INHIBITOR ZAKRESU (blokada przebicia na niską skrzynię przy prędkości powyżej 36km/h ) F 10 CZUJNIK EMISJI...
sie ma jestem nowy ja robie sterowanie doplywem oleju na patelnie przez pompke ze starego palnika napedzana wkretarka odcinke oleju elektrozaworem sterowanym przez sterownik od termy elektrycznej umeszczony w wylocie spalin i wentylatorem regulowanym przez regulacje obrotow od odkurzacza podlaczona przed transformatorem 12 v z mostkiem wentylatorem...
Witam, Kia Cee'd 2.0 crdi 103kW 2007r. kombi. Nie działa nawiew dmuchawy w kabinie, sterowanie nawiewem, ogólnie nie odzywa się cały panel przedni od nadmuchów. Wszystkie bezpieczniki i przekaźniki sprawne, brak błędów na kompie. Ma ktoś schemat do silnika bądź klimatyzacja / ogrzewanie ?
9681798380 DENSO jest u mnie, 2010r, 1.6HDI, i odłączenie jednego silniczka generuje "nieprawidłową wartość" tylko dla niego. Wygląda na nieodpowiedni moduł. Może kol. Georgesgr po VIN by Ci znalazł czy ta tajla wrzucona tylko na sztukę.
Podmieniałem panele na każdym to samo, adaptowałem itd. Wygląda to problem z instalacją jak wspomniałem auto jest po przekładce i jak mówi właściciel od tamtej pory jest problem z regulacją temperatury. Ma ktoś może schemat sterowania nawiewu i temperatury?
Dobrze kojarzę, że za sterowanie klapkami nawiewu na szybę, środek i dół odpowiadają silniczki nr 4 + 5 + 16 + 17 oraz część nr 39? Nie wiem co to jest nr 18, ale chyba też za to odpowiada :( Trochę tego jest. Nie wiem jak do nich się dostać, bo jedni opisują, że od strony schowka, a inni, że nad pedałem gazu.
Od czego zależy moc tego ustrojstwa? Patrząc na oferty, piece np. 5kW i 8kW wyglądają niemal identycznie, inny sterownik i pompa paliwa? W zasadzie moc zależy od ilości spalanego paliwa i ilości powietrza. Te 8kW można między bajki włożyć, chińczyk mocno przyfantazjował. Analogią jest tu silnik spalinowy, jeśli mamy np. 60KM z 1l pojemności to przy...
Sterowanie temp. nawiewu odbywa się chyba przez tłumienie zaworem przepływu gorącego płynu. Jeśli tez zawór się nie domyka to będzie objaw jak u ciebie.
jeden z nich 1 albo 3 nie pamiętam , odpalanie pieca jak analog - wystarczy podać +12V a drugi sterowanie przekaźnikiem wentylatora nawiewu kabiny
Karaczan hejt nie był do twojego posu. 1 post wyżej kolega strażak napisał że widział jak takie cuda płoną. Twój wpis jest jak najbardziej po mojej myśli. Także jeśli źle odebrałeś to chyba już wyjaśnione. A mam opis tego ori. Sterownika "Witam. Postanowiłem się podzielić moimi doświadczeniami jeśli chodzi o elektryczny przepływowy podgrzewacz płynu...
Zrób diagnostykę klimy/odczyt parametrów, miałem taką sama usterkę w innym aucie i powodem był uszkodzony czujnik temp. wnętrza
Witam! W aucie Peugeot 307 SW 2.0 HDI r. 2003 u kumpla padł nawiew, a w związku z tym, że jestem elektronikiem zwrócił sie z tym do mnie. Gdy się robi coś tam z klimą, to generalnie coś tam się dzieje pod tapicerką, ale nawiewu ani rusz...Tak jakby klima działała, ale wentylatory nie. Bezpieczniki są OK. Robiłem jakiś czas temu coś podobnego w Renault...
No chyba nie, skoro ma automatyczne sterowanie temperaturą, kierunkiem i siłą nawiewu to jest raczej automatyczna.
Witam, nie podałeś z jakiego roku jest samochód, ale zasada w większości jest taka sama, a mianowicie za sterowanie odpowiada panel nawiewu dmuchawy z pokrętłami od którego odchodzą linki, które sterują "klapkami" i kierowaniem w odpowiednie kanały. Można by rozebrać zobaczyć czy linki, cięgna i "klapki" są na miejscu. Przykład panelu do T4 https://obrazki.elektroda.pl/2397461400_...
A dlaczego kolega nie chce zastosowac oryginalnego regulatora ciągu takiego z łańcuszkiem do klapy?Bez żadnej elektryki- całkowicie mechaniczne rozwiązanie. Witam Mam zamontowany oryginalny sterownik przeznaczony do sterowania pompą CO, oraz nadmuchem. Piec jednak nie posiada wentylatora, a sygnał ze sterownika do włączania nawiewu chciałem wykorzystać...
Pogrzebalem w necie i wynika ze w vw jest mozliwosc sterowania climatronic przez w-bus pieca W mojej praktyce spotkalem sie tylko z rozwiazaniami ze zostawiano dogrzewacz i dokladano sterowanie typu jajko lub pilot i dodatkowo IPCU do wentylatorow bez wymiany panelu sterujacego Na forum Tourana jest ostanio przerabiany podobny przypadek z dodatkowym...
Aha faktycznie :) źle przeczytałem, tym łatwiej naprawić będzie opornica z tranzystorami sterowanie wentylatorem nawiewu jest masą, po odpaleniu auta na wentylatorze ma się pojawić plus na opornicy ma być plus i masa i na innych kablach masa z opornicy ma wychodzić na wentylator.
Sprawdzałem miernikiem Dodano po 3 Nowe fakty. Nie dało mi to spokoju i sprawdziłem jeszcze raz ale żarówką. A wiec do opornicy wczodzą 4 przewody. 1- masa , 2- sterowanie z panela , 3 masa wychodząca już na wentylator ,4 - plus opornicy. U mnie jest tak że prąd do opornicy dochodzi pinami 1 i 4 ale masa z pina 3 która steruje siłą nawiewu już nie wychodzi....
Witam Samochód znam ale jak nawiewy sa tam to nie bardzo. Ale moja sugestia taka Webasto do komory silnika wylot do wlotu powietrza do nawiewu tylko wtedy bedzie brało powietrze zimne z dworu . I skierujesz powietrze gdzie chcesz orginalnymi kanałami. Bo rozumie ze tylko pracuje tylko zanim silnik śie zagrzeje. Pozdrawiam A odnośnie pytania misiek1111...
Sterowanie nawiewem w podsufitce jest w lewym tylnym nadkolu. Tam masz dodatkową nagrzewnicę i parownik od klimy. Jeśli panel klimatronika masz sprawny to poszukaj uszkodzeń w tym nadkolu - może sam wentylator, który ma dodatkowy tyrystorowy moduł sterownia. Najlepiej na początek podłącz się do kompa , włącz VAGiem atotest klimatyzacji i sprawdź jakie...
4 - plus 3 masa 1, 2 - sterowanie z panelu klimatyzacji Bez podania sterowania wiatrak nie zadziała. Czym jest realizowane sterowanie? Nie mam pojęcia, nie wiem też jaki jest tam poziom napięć.
Czy ktoś ma może informację o co chodzi z tym czujnikiem temperatury? Jedyne czego się doszukałem to że przyłącza się go do + zasilania i zwiera się on poniżej +5°C Interesuje mnie co to daje w naszych piecykach (webasto TTC) Otóż mam zainstalowany taki piecyk w sporym aucie osobowym i używam go zarówno jako ogrzewania postojowego jak i w czasie jazdy...
Rezystor dmuchawy sprawdzałeś? Jeśli tak to panel klimy coś niehalo. W tym przypadku nie ma raczej rezystora, a sterowanie siłą nawiewu jest regulowane elektronicznie przez sterownik wiatraka. W jakiej sytuacji pojawił się problem z nadmuchem. Wymieniałeś coś czy problem pojawił się tak nagle? Skoro test elementów wykonawczych przechodzi bez problemu,...
Na drugi raz się nauczysz, że części się nie wymienia na pałę, tylko najpierw sprawdza sterowanie i zasilanie :) Może głupi przekaźnik padł itp.
Mam podobny problem, tylko że w Santa Fe 2.0 CRDI z 2003 r. Też mam klimatronik. U mnie działa tylko najwyższa prędkość. Wszystko jedno czy ustawiam ręcznie czy na auto. Sprawdzałem końcówkę "mocy" sterującą dmuchawę (jakiś tranzystor i chyba bezpiecznik termiczny) i raczej są ok. Wygląda na to, że nie jest podawane odpowiednie napięcie z panelu. Skok...
Z zasileniem p. wody bezposrednio z zegara to przesadzilem, co najwyzej przez jakis przekaznik pomocniczy. Rozwiazanie nawiewu z wlacznikem termicznym jest pewnie dokladniejsze niz czasowe. Kompleksowe rozwiazanie to wymiana sterownika pieca - zawiera zasilanie p. cieczy i sterowanie nawiewu.
Tytuł Mégane III BZ03 Plate grey Numer rejestracyjny AP309LD VIN VF1BZ030643215781 Model Mégane III Model typu BZ03 Data produkcji 03 2010 Numer produkcji pojazdu E219185 Poziom wyposażenia EA2 Dodatkowo do poziomu wyposażenia SAN913 Dodatkowo do limitowanej edycji SAN513 Kod lakieru TED68 Tapicerka siedziska Welur Wykończenie wnętrza HARM02 Kraj zastosowania...
Odkręć schowek i po tej stronie bedziesz miał sterowanie nawiewami i tam tylko w jednym silniczku bedziesz musiał zamienić ze soba miejscami kabelki co spowoduje odwrotne działanie jednej z klap ciepło-zimno robiłem to w audi i na pewno jest tak samo w galaxy ponieważ to też volkswagen.
Mam problem z nagrzewnicą w lagunie 1,8 benzyna rocznik 1995. Chodzi oto że słychaać jak chodzi silnik nagrzewnicy, a nie ma wcale nawiewu tzn z żadnego otworu nie dmucha moim zdaniem jak powinno. Sterowanie nawiewem jes nie mechaniczne a elektroniczne.
Witam oba silniki napędziłem wiertarką, być może pojemności i indukcyjności powodowały że trapez zaczynał przypominać sinusoidę przy większych obrotach nie jestem pewien różnic konstrukcyjnych ale są chyba różne rozłożenie magnesów lub inne niuanse powodują że rozkład pola jest inny kiedyś jeszcze badałem coś ala silnik BLDC od nawiewu w aucie tam trapez...
Sprawdź czy dmuchawa ma zasilanie i czy jeż ma dobrą masę. Porada godna mistrza. Tam sterowanie jest masą. Fajny jest autor tematu, podstawił wszystko co możliwe ale czy jest zasilanie to już nie sprawdził. Zobaczymy jak dalej temat się "rozwinie".
Dzięki. Właśnie mam takie same wrażenia i też taki pomysł miałem bo tunel doprowadzający powietrze pod maską silnika jest bardzo ciepły. Jednak myślę że przy zmianach mocy przepływu nawiewu i większej prędkości powinno się choć troszeczkę zmienić, niestety nie odczułem żadnej zmiany. Ciągle myślę że w czym innym tkwi problem. W moim samochodzie ten...
To potencjometry dużej mocy (czyli elementy sterowane płynnie), a nawiewy są sterowanie sposób krokowy (0-1-2-3-4), tak więc sterowanie nawiewami to to raczej nie jest. Obstawiał bym bardziej sterowanie temperaturą jeśli to jest w ogóle od websto.
witam mam problem z wentylatorem nawiewu powietrza bo jest podłączony na osobny włącznik a chyba powinien się włączyć jak się włącza ogrzewanie a tak się nie dzieje. sterowanie ciepło zimno działa kierunki nawiewu tez ale nawiew nie dmucha dopiero po podłączeniu go na osobny włącznik trza go włączać nie wiem co jest w tym zrobione bo kupiłem auto z...
Poprawka. Sprężarka to Sanden SD7V16. Pytałem o Denso w poście a nie mam spreżarki Denso. Sytuacja wyglada następująco na teraz. Zmieniłem oszuszacz, zawór rozpreżny, chłodnice, kompresor na regenerowany, oraz uszczelki, zrobiłem próżnie. -70 hg 4 h odczekałem troche i podciśnienie trzymało. napełniłem bez załączenia na 50 psi. Uruchomiłem, sprzęgło...
Witam. Wyjaśniło się coś z tym nawiewem na szybę? Ja mam podobny problem, ale poprawiło się znacznie po wyjęciu filtra przeciwpyłkowego. Jeśli filtr nie pomoże to możliwe jeszcze że nie działa silniczek sterujący klapą nawiewu na szybę lub sterowanie w panelu. U mnie pozostała jedynie taka usterka że nie działają mi max obroty nadmuchu.
Witam. Po wymianie żarówek w panelu sterowania nawiewem i złożeniu panelu, prawy przełącznik sterowanie kierunku nawiewu nie działa poprawnie, zacina sie. Myśle że może źle podłączyłem linki lub mechanizm przełanczający samymi linkami jest źle nastawiony. prosze o pomoc
Sterowanie klapami nawiewu jest tam podciśnieniowe. Przynajmniej w moim Plusie tak było. Skoro dmucha ci tylko na szybę to spadł/sparciał wężyk.
Witam serdecznie. Jeśli masz wersję z elektronicznym sterowaniem klapką nawiewu gorącego powietrza to po lewej stronie u pasażera w nogach masz silniczki które sterują klapami. Są 3 silniczki. Jeden od powietrza zimne/ciepłe, drugi od nawiewu okno przód/wywiew górny i trzecia załączająca tylko na nogi. Jeśli masz sterowanie na linkę to z tej samej strony...
Kloeś mówił mi przez telefon że uderza w kokpit i wentylator załapuje. To wersja z "klimatronikiem", więc niema opornicy, na której są najczęściej przegrzane styki, sterowanie idzie chyba prosto z "klimatronica", tranzystory są w wiatraku, dobrze myśle.
Silniki ustawiamy po starym adresowaniu. Witam. Męczę się z tym samym sterownikiem. Co rozumiesz przez stare adresowanie? Dodano po 25 Już znalazłem. Zamiast adresu 41 w pierwszym silniku nawiewu , wpisujemy adres 2. Powinno być specjalne miejsce w piekle dla ludzi którzy piszą takie DTR.
Też o tym myślałem, ale samochód nie jeździł tylko podmieniłem panele sterowania i brak ogrzewania od strony kierowcy. Trochę to dziwne. Zapomniałem dodać, że sterowanie temperaturą to zwykłe na pokrętłach (nie klimatronic).
Panel nawiewu jeszcze nie sprawdzony! Niby wszystko sprawne na pierwszy rzut oka, sterowanie klapami chodzi, kreski wiatraka zwiększają się i zmniejszają, temperatura zwiększa się i zmniejsza! Szczerze powiem nie wiem jak sprawdzić panel nawiewu? Co do mas (przynajmniej tych pod maską! Wszystkie wyczyszczone!). Kable idące od rezystora i do dmuchawy...
Wystarczy to co masz. Oisales ze jeden (impuls) otwiera drugi zamyka. To ten przełacznik ze zdjecia po prostu podlaczasz tylko dwa piny aby po nacisnieciu przewodzil a po puszczeniu rozłaczal. A tak jak masz na schemacie on caly czas noe zaleznie czy jest wcisniety czy nie przewodzi impuls. Tak na takiej zasadzie działa poprawnie tylko ja potrzebuje...
Jaki prąd maksymalnie można puścić na układzie opartym na jednym tranzystorze i potencjometrze.Chodzi mi o sterowanie silnika nawiewu samochodowego.Chciałbym zastosować inny tranzystor oraz odpowiedni dobór rezystora ,zamiast potencjometru podawać napięcie od 2V do 5V ,nie musi być pełna regulacja obrotów .Czy takie coś zda rezultat? https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic5...
Witam! auto z 98 roku, problem polega na braku nawiewu, auto kupione było przez mojego kolegę z takim defektem. Pojazd nie posiada klimatyzacji, sterowanie nawiewem manualne. Z tego co udało mi się ustalić do regulatora dochodzi napięcie na kablu zielono-żółtym sprawdzone żarówką, wentylator nie jest zatarty. W jaki sposób mogę sprawdzić czy wentylator...
Mam problem z instalacja wentylatora kabinowego. Otóż któregoś dnia nie zadziałał wentylator i wymieniłem bezpiecznik F 18 mowie ok zdaz sie. Na nastny dzien rano to samo. Wymienilem znowu i dopiero po 3 dniach efekt ten sam. Nie jestem elektromechanikiem wiec na instalacji samochodowej sie nie znam. Wiec zaczolem czytac szukać. Myslałem ze jak odpalam...
witam mam na warsztacie sharana 1.8 T z 2001r lift mk2 problem polega na tym iż panel klimatyzacji nie reaguje na regulacje nawiewu np zwiększają nawiew na wyświetlaczu widać reakcje na guzik ale nie można zwiększyć/zmniejszyc nawiewu wciskająć guzik by zwiększyć moc wentylatora sam sie zmniejsza , ogólnie mówiąc panel nie reaguje na polecenia zwiekszenia...
Sprawdź czy na silniku dmuchawy ) przecież było wyrażnie napisane , że chodzi o sterowanie nawiewem a nie o dmuchawę
a na moje oko rozbierz panel sterujący nawiewami i zobaczy czy czasami jakis "spec" nie pomylił linek sterujących zaworkiem nagrzewnicy z sterowaniem kierunków nawiewów... a to ze dmuchawa nie dziala to na 100 sterownik znajdujący na rurze powietrznej nad nogami pasarzera...
Witam dziękuję za podpowiedź jednak nic to nie dało akumulator odłączałem nawet na pół godziny i nic,nie pojawia się miejsce do wpisania kodu ,płyty także nie mogę załadować ,radio tylko działa w trybie awaryjnym tak jak wcześniej pisałem a na wyświetlaczu pojawia się tylko komunikat jak na zdjęciu poniżej i reaguje tylko wtedy gdy zaczynam sterować...
Witam Chcę zbudować elektroniczne urzadzenie sterowania nawiewem powietrza w kabinie samochodu. Jak każdy wie sterowanie nawiewu w standardowych klasach samochodów odbywa się poprzez trzy pokrętła z cięgłami mechanicznymi. Ostatnio własnie te pokrętła mi się rozleciały. Więc postanowiłem coś takiego zbudować. Od strony elektroniki nie jest to skomplikowane,...
Też miałem ten sam problem, dokładnie identyczny. Było to zimą, i nie mogłem sobie poradzić z odparowywaniem szyb. Pojechałem do jakiegoś majstra od klimy, który stwierdził że nie ma gazu, wciskał zawory i nic mu nie leciało. Minęło trochę czasu, zrobiło się cieplej no to zacząłem szukać. Dostałem sie do przewodów przy sterowniku klimy i niby nic nie...
Można zrobić układ grzania i chłodzenia w oparciu o jeden PID pod warunkiem, że z jednego wyjścia da się sterować zarówno grzałką jak i wentylatorem (w sensie algorytmu). Np. jeżeli grzałka będzie wysterowana na 10% to wentylator na 90% (w sumie 100%). Ale ja nie znam kompletnie urządzenia więc nie wiem czy tak można to zrobić. Podobną rzecz realizowałem...
sterowanie nawiewu mercedesa ibiza sterowanie nawiewu sterowanie nawiewu voyager
historia połączenie sprężarka kompresora lodówki dodanie filmu youtube
Jak sprawdzić bezpiecznik termiczny w piekarniku Samsung? Blokada klawiatury w Dell Vostro 3750 - rozwiązania