Witam. Problem rozwiązany padło sterowanie pompy paliwa
witam jak masz boscha to wtrysk jednopunktowy przekażnik włącza ECU a co się dzieje pompka stoi,na PW masz tą część schematu,jak będziesz coś potrzebował to pisz
niewiem jak jest w tym modelu ale przeważnie przekażniki pompy paliwa są sterowane masą z Komputera
Przekaźnik jest dobry bo jak podniosę te blaszke do góry pompa chodzi Z tego co mi wiadomo w ten sposób nie da się sprawdzić przekaźnika. Masz poloneza na monowtrysku skoro chodzi o pompę paliwa zasilaną elektrycznie. Sprawdź czy dochodzi napięcie do przekaźnika. Najlepiej wymontować przekaźnik i w piny odpowiedzialne za sterowanie przekaźnika wpiąć...
Cisnieniowiec. Cisnienia nie mierzyłem. Powietrze do rozpylania 0.15-0.2 Pompą paliwa kreci silnik od chłodnicy poloneza (sterowanie pwm a predkość jest zadawana na podstawie pomiarów z sondy lambda, całością steruje arduino)
O jakiej wartości dałeś bezpiecznik?? Czy przypadkiem nie za mały amperarz?? podstaw na chwilkę 25A albo 30A i zobaczysz czy nadal go pali. Jeśli nadal to musisz prześledzić układ zasilania i sterowania pompy
imobilajzer odcina sterowanie wtryskiwaczy z ecu ale....przy gazowni zaczołbym po kolei pompa paliwa oraz montarz instalacji przez gazerów moze jakies niefachowe podłaczene odciecia sterowania
to raczej przypadek, nie mogles uszkodzic ukladu pompy, sprawdz co z przekaznikiem pompy, jest pod schowkiem przy komputerze, sterowany bezposrednio z komp pozdrawiam
Witam. To znaczy,że regulator ma pękniętą membranę. Nawet przy sprawnym układzie trochę paliwa będzie ubywało. Nie ma idealnie szczelnych wtrysków. Kazek1561 dobrze radzi. Sam wstawiłem kumplowi przekaźnik, który rozłącza pompę paliwa po przełączeniu na gaz. Sterowanie wziąłem z (+) od zaworu gazu a przekaźnik od pompy paliwa Polonez Caro ( czerwony)...
Oczywiście że można w czasie jazdy. Sa nawet modele Webasto Thermo Top Z/C które działają TYLKO w czasie jazdy, są to tzw. dogrzewacze silnika (oczywiście podrzewają siłą rzeczy i kabinę). To jak podłączysz zasilanie paliwem zalezy od pieca który masz. Jeśli posiada zbiorniczek paliwa - wpinasz sie w linię powrotną do baku (szeregowo). Jeśli nie ma...
po wlączeniu stacyjki w twojm poldku powinno byc słychać dwa załanczające się przekażniki jeden to pompa paliwa drugi to sterowanie silnika.często w poldku zdaża się ze do tych przekażników dostaje się woda
Nie działa pompa tzn. nie dostaje napięcia, nie ma sterowania na przekaźnik?
Witam. Skoro ręcznie zwierałeś styki przekaźnika to sterowanie możesz wykluczyć bo nawet przy niesprawnym pompa dostaje napięcie i powinna działać. Tam często nie łączyło na samej kostce pompy. Sprawdź też jej masę. Jak wygląda bezpiecznik od niej? To jeden z tych czterech nad nogami pasażera. Od przekaźnika do pompy idzie tak byle jak pociągnięty niebieski...
Kolego a może źle sie do tego zabierasz a nie prościej odnaleźć przekaźnik pompy paliwa i tam zacząć szukanie tz sprawdzić sam przekaźnik i czego potem brakuje plusa masy sterowania i leciec po brakujacym kabelku i bedziesz mial problem rozwiazany być może alarmu dawno nie ma a to tylko zwykła usterka
Kostka stacyjki zasila tym samym obwodem jednocześnie dmuchawę wycieraczki i całe sterowanie silnikiem, więc wystarczy sprawdzić czy to wszystko działa.
Masz skopany gaźnik, albo popękały Ci membrany podciśnieniowe albo ta guma pod gaźnikiem i bierze Ci lewe powietrze, miałem Wartburga 1.3 i pominąwszy wieczne problemy z wodą w zbiorniku, to jak się wziąłem i zregenerowałem ten gaźnik to wszystko idealnie działało. Wszystkie uszczelki papierowe dałem nowe i posmarowałem uszczelniaczem silikonowym, wymieniłem...
komputer z bezpiecznikami i przekaźnikami za schowkiem. No to sam moduł zapłonowy raczej nie jest w stanie obsługiwać silnika, bez udziału ECU - bo ECU steruje wtryskiwaczem, pompą paliwa i pewnie wieloma innymi elementami. Dodano po 1 a czasem zatrzymywał się na 4000. To literówka, czy naprawdę zatrzymywał się na 4000? - jeśli tak, to ładowanie akumulatora...
Myślę, że łatwiej będzie zmierzyć rezystancje wtryskiwacza (zaznaczonego zresztą strzałką), przy pomocy np. multimetru. Wtyczka przy kompie (tzn. w kabinie, po stronie pasażera, za deską rozdzielczą?) jest do diagnostyki błędów, podłączenia do komputera. Przy samym komputerze są też bezpieczniki, bodajże 4 szt. po 7,5 A - raczej nie ma oddzielnego do...
Hmnn nie chce żeby ktoś brał mnie tu za jakiś wszech wiedzący absolut, który potrafi wskazać przyczynę usterki po kolorze auta :D. Tak jak kolega <owik> stwierdził możemy wskazać ci tylko ulice ale nr. domu musisz odszukać już sam. Zdjęcie przewodu z listwy niczego konstruktywnego w twoim przypadku nie spowoduje (poza tym że oblejesz silnik benzyną)....
Przewód w końcu znalazłem przy bezpieczniku.Zastosowałem przekaźnik z Poloneza sterowany przekaźnikiem przełączającym auto z benzyny na gaz.Pompka w końcu ucichła.Temat uważam za zamknięty.
procek będzie generował impulsy więc 555 nie będzie ci potrzebny,wystarczy że między procek a klucz wstawisz np. uln2803. teraz o pompie, ja w polonezie (bosch)miałem tak że pompa pracowała cały czas a regulator ciśnienia który znajduje się nieopodal wtryskiwacza nadmiar paliwa oddawał przewodem powrotnym o zbiornika.
Fajnie, więc teraz konkrety, nie zamierzam jechac do zakładu by to zrobić. Jak to wpiąć by nie zaświeciła się kintrolka chek engine? Ja myślę że na głóne napięcie na pompę wpiąć przekaźnik a sterowanie wpiąć na elektrozawór z gazu( przkaźnik przy napięciu rozłączający). Dobrzekumam? Czekam na sugestię. W zbiorniku mam zawsze tę 1/4 paliwa. Chodzi mi...
Do tego swapa potrzebujesz dużo gratów: silnik kompletny z osprzętem i sterowaniem, całą wiązkę, pompę paliwa, chłodnicę, kołnierz skrzyni i chyba skrzynię - nie pamiętam już. Jeżeli masz kompletnego dawcę to po kawałku przekładaj elektrykę a później grubsze klamoty.
Najczęściej pompką steruje komputer sterujący silnikiem. Pommpka jest załączana na chwilkę po przekręceniu zapłonu, a potem dopiero gdy otrzyma sygnały o obracuniu silnikiem ( np. z zapłonu). Są jednak rozwiązania gdzie zasilanie na pompke idzie tylko przy obracjącym się silniku. Nie wiem - może w polonezie jest jakoś inaczej.
W zestawie pracuje jednostka centralna, elektryczna pompa paliwa, potencjometr CO, czujnik prędkości, czujnik położenia wału korbowego, czujnik ciśnienia zewnętrznego, czujnik sterowania biegu jałowego, czujnik położenia przepustnicy, czujnik temperatur w kolektorze ssącym, kilka przekaźników. Oczywiście zespół przepustnicy wraz z wtryskiwaczem. Bez...
witam. przeczytałem z czym masz problem auto może nie zapalić jak nie będzie miało masy, może być zaśniedziały albo zerwany. mógłbyś sprawdzić rozrusznik mogły się szczotki zawiesić, a co do kontrolki układu elektronicznego sterowania silnikiem nie wiem dokładnie gdzie się znajduje to urządzenie pod maską, ale jeśli będzie uszkodzony to auta nie zapalisz
Witam.Kod 13 to brak sygnalu z czujnika tlenu(EOS),co moze byc spowodowanw uszkodzeniem sondy lambda lub wadliwym jej polaczeniu elektrycznym z komputrem,a kod 44 to zbyt niski sygnal tego czujnika.Na sam poczatek sprawdz polaczenia na wtyczkach(czy nie sa zasniedziale styki,uszkodzony kabel z sondy na ktorym lubi sie stopic izolacja,jezeli nie jest...
cisnienie bylo sprawdzane przed wymiana pompy paliwowej i wynosilo ok 15kPa po wymianie wartosc wymieniona powyzej. Wtryskiwacz byl sprawdzany otwiera sie i paliwo podaje. Moze to tez byc spowodowane rzeczywiscie przez zasilanie albo ewentualnie przez sterowanie z komputera...
odciecie zasilania pompy paliwa niewiele daje bo zlodziej zaraz sie zorientuje ze nie pracuje bo jej nie slychac i podlaczy zasilanie bezposrednio z akumulatora moznaby uzyc zaworu ktory przekierowuje paliwo do wezyka ktorym ono wraca normalnie do baku - wtedy pompa pracuje a paliwo nie doplywa do silnika gdyz wlasnie wczesniej wraca widzialem w jakims...
bezpiecznik od pompy powinien być w skrzynce w gnieździe bezpiecznikowym nr 16 - 20A przekaźnik od pompy paliwa powinien być pod schowkiem w nogach pasażera, gniazdo nr 2 (czyli ten montowany najwyżej po prawej stronie) przekaźnik powinien być i jest w komorze silnika na lewym nadkolu a nie pod schowkiem w nogach pasażera - tam to jest w polonezie....
Witam Trafił mi się kompletnie głuchy pojazd j/w Nie ma sterowania przekaźnika pompy paliwa,iskry,sygnału do wtrysków "uderzeniówka" ok. sygnały z czujników prawidłowe, zasilania i "masy" na sterowniku także immo świeci się ciągłym przez kilka sekund i gaśnie wszystkie zasilania na skrzynce bezpieczników są ok. same bezpieczniki także. Brak błędów sterownika,...
Zaklocenia spowodowane przez alternator objawiaja się gwizdem zmieniajacym się w zaleznosci od obrotow silnika. Trzaski o zmiennej czestotliwosci od ukladu zaplonu. A pyknie to objaw zaklocen powodowanych przez komputer pokladowy i uklad sterujacy praca silnika elektrycznego pompy paliwa Pukanie zazwyczaj pochodzi od komputera a dokladnie ukladu sterowania...
Witam. Na konsoli niemam kluczyka . Auto posiada immobilaizer i to gaśnie po przekęceniu stacyjki. Wybudowałem silnik dmuchawy , ale po włożeniu spowrotem sytuacja nieulega zmianie. Pozdr 2009.01.27 Serdeczne podziękowania dla kol. "autoas" zato że nic niepodesłał na PW. Sam rozebrałem wszystkie wiązki i doszegłem do oczywistej oczywistości, że przy...
Witam wszystkich.Zeby nie bylo na przyszlosc zadnych niejasnosci,podsumowuje wszystkie te posty: W Polonezach Caro i Atu do roku 1997 w Polonezach jest wtrysk jednopunktowy holenderskiej firmy Abimex,a urzadzenie wtryskowe nazywa sie Multec TBI 700.Komputer(a raczej mikroprocesor) umieszczony jest za schowkiem od strony pasazera i jest przykrecony do...
Skoro pisałeś, że przekaźnik, bezpiecznik i pompa są sprawne to pozostały nam już tylko złącza, no i......... sam komputer serujący pracą silnika. Ale po kolei. W komorze silnika po prawej stronie masz złącze wiązki silnika / czarne 13 stykowe/. Sprawdż po przekręceniu kluczyka czy jest napięcie na styku 4, lub 12 /kolor przewodu: szary /. Najlepiej...
Najwygodniej byłoby podpiąć pod komputer ale czy podczas kręcenia rozrusznikiem jest iskra i załącza się zasilanie na cewkę? Albo czy rusza się wskazówka obrotomierza? Chodzi mi o to czy ECU widzi, że wał silnika się obraca. Mam możliwość sterowania podzespołami wykonawczymi silnika: odpalają się cewki, pompa paliwa itp itd, raz na jakiś czas jak nie...
Witam wszystkim forumowiczów.Podaje kody błędów Poloneza na wtrysku jednopunktowym: 12-brak impulsu czujnika polożenia walu korbowego TDC (kod ten będzie wyświetlany zawsze jako pierwszy pomieważ silnik jest wyłączony) 13-brak sygnału czujnika tlenu EOS 14-zbyt wysoki sygnał czujnika temp.płynu chłodzącego CTS 15-zbyt niski sygnał czujnika temp. płynu...
Witam.Mam problem z polonezem.1.6(b+g) wtrysk jednopunktowy bosch.Mianowicie, auto nie odpala na benzynie.Na początku paliwo nie dochodziło do wtrysku,okazało się ze filtr paliwa jest zapchany (filtr wymieniony). Pompa zbyt niskie ciśnienie(wymieniona). Paliwo dochodzi lecz wtrysk nie pracuje(wymieniony). Po wymianie gdy zakręcę rozrusznikiem(próba...
Znalazłem dzisiaj coś takiego w sieci. Cut off mają 1) wszystkie samochody benzynowe z elektronicznym wtryskiem paliwa (SPI, MPI GDI i pochodne) 2) samochody z gaźnikiem sterowanym elektronicznie (np CC 700 young z gaźnikiem Aisan, 126 ELX/Maluch z katalizatorem) 3) samochody z gaźnikiem wyposażonym w podciśnieniowy siłownik (np Fiat Uno 45 z silnikiem...
mam wiele pytań dotyczącch mojego samochodu. Posiadam poloneza cargo rok prod. 1999 na jedno punktowym wtrysku,silnik 1.6 gli, układ bosch, instalacja gazowa firmy landi. stan licznika 165000km. Mój polonez niechce palić na paliwie na wolnych obrotach jest okey ale gdy przychodzi do jazdy na paliwie to nie ma mowy, parska prycha dławi sie aż wreszcie...
Stara szkoła , taki polonez nie ma innej pompy ma jedną. Ten zaworek elektromagnetyczny ma pozwolić jak się nie mylę na zgaszenie silnika bez efektu spalania detonacyjnego (po wyłączeniu zapłonu odcina paliwo i zarazem jest dysza sterująca paliwo wolnych obrotów). Sprawdź zawór iglicowy w gaźniku no i pompę czy zaworek się nie podwiesza.
A niby scenic to zazila co gaznik Pompa WC na lisrwe podaje paliwko a ta na wtryskiwacze pomijam juz jakie.A hamulec postojowy to niby jaki. Jest linek 3 szt ale steruje nimi elektryczny zwijacz.Karty tez nie widziales w czytniku. Bez znaczenia czy wolne rece sa czy nie HANDS FREE posiada owe auto . Jescze jakies pytania.A niby co zazila listwe w owym...
ultradźwiękowych czujników jak i czujników ruchu nie ma w środku auta W sumie to jedno i to samo. A to na przewodzie to pewnie przycisk serwisowy alarmu/centralnego zamka Co do kodu błędu oznacza uszkodzenie/przerwa/zwarcie do masy wtryskiwaczy. Przyjrzyj się wiązce wtryskiwaczy. Może któryś z nich jest uszkodzony? Czyli który z listy błędów ? Spis...
W tej chwili nie mogę podać typu. A problem jest nie w obwodzie od przekaźnika do pompy tylko nie ma sygnału sterującego przekaźnik.
No to na początek zacznę od poinformowania wszystkich miłośników alternatywnych źródeł zasilania, że każdy diesel można zasilać OR bez różnicy czy ma pompę Luckasa czy Bosha, oprócz HDI, z piezowtryskiwaczami. Żeby nie być gołosłownym... sam mam Citroena BX Diesla 1.9 z pompą Luckasa i jeżdżę na OR przez praktycznie cały rok (z wyjątkiem mrozów <-20...
13 - sonda lambda , nieprawidłowy sygnał 14 - czujnik temperatury płynu chłodzącego, zbyt wysoki sygnał 15 - j/w, zbyt niski sygnał 17 - wadliwe działanie wtryskiwacza lub wtryskiwaczy 19 - Czujnik położenia ZZ, brak lub nieprawidłowy sygnał 21 - czujnik położenia przepustnicy zbyt wysoki sygnał 22 - j/w, zbyt niski sygnał 24 - czujnik prędkości samochodu,...
polonez pompa paliwa pompa paliwa polonez pompa paliwa sterowanie
kocioł zapowietrzony drukarka blokuje tusze halogenowy transformator
philips 58pus7855 zmywarka sl1501b
Odkręcanie się kolby w ekspresie do kawy - przyczyny Ford Fiesta 2007 1.3 benzyna - silnik kolizyjny?