Ograniczasz śrubą obroty.
Sprawdzić z schematem co steruję pompą paliwa - np przekaźnik i sprawdzić czy jest sterowany lub czy w ogóle jest sprawny. Elektryk potrzebny.
który przekaźnik byłby najlepszy? V277 to pompa paliwa Przekaźniki: J49 i J17 są odpowiedzialne za sterowanie pompą paliwa.
Dokladnie jak pisze kol.malek,sterownik pompy paliwa steruje jednoczesnie wentylami chlodnic.Zasilanie przekaznikow ze skrzynki pod kierownica a sterowanie z modulu GEM po lewej stronie przy konsoli centralnej(czarne plastikowe pudelko z trzema wtykami)sprawdz jeszcze zabezp.glowne w skrzynce pod maska i bezp.pod kierownica.Zrob mostek na przekazniku...
Filtr paliwa do wymiany na początek póżniej sprawdzić pompę paliwa i jej sterowanie.
Jeśli niema zewnętrznego czujnika musi byś rezystor R1 (klucz) 620 ohm zaznaczony na schemacie ,inaczej sterownik rozpoznaje uszkodzenie czujnika zewnętrznego, Do uruchomienia potrzebujesz podłączyć plus-minus ,pompa paliwa i sterowanie przez zieloną diodę led i nic więcej ,regulacja temperatury nie musi być podłączona ,będzie grzało na maxa
Widziałem te schematy , ale to nie ten ECU. Potrzebuję taki , gdzie przekaźnik pompy paliwa sterowany jest z 20 pinu ECU.
jak sobie przypominam to system wtryskowy MAZDY EGI MFI-i sterowanie pompy paliwa na jasnozielonym przewodzie wychodzącym ze sterownika silnika
To jest elektroniczny zespół sterowania pompą paliwa i wtryskiem rozruchowym.Są ta dwa przekazniki , jeden wiekszy /pompa/ i mniejszy wtrysk. Resztę = jak pisze Gerri.
Cewka, sterownik,czujnik położenia wału, wałka rozrządu, pompa paliwa, sterowanie pompą, przekaźnik, ukryte odcięcie itd. Jakaś diagnostyka była robiona?
nie wydaje mi się, aby zwarcie na zasilaniu mogło coś dalej rozwalić Oj, mogło mogło, np sterowanie pompy paliwa.
1 i 3 to "sterowanie" czyli np. 1 - masa 3 - plus (np. z przekaźnika od pompy paliwa) 2 i 4 obwód którym sterujesz = w tym wypadku światła dzienne.
Witam! Przekaźnik pompy paliwa sterowany jest masą z urządzenia sterujacego. I na tym przewodzie znajduje się wyłącznik bezwładnościowy. Podaj dokładny kod silnika, to podam Ci z którego pinu urządzenia sterującego sterowany jest przekaźnik pompy paliwa. Napisz też z czym masz problem, czy nie działa Ci pompa paliwa? Pozdrawiam
BINGO Przekaźnik w oryginalnym alarmie. Gdy się przegrzał po prostu puszczał i silnik gasł. Po ostygnięciu znowu trzymał. Czasami potrafił też puścić gdy włączyłem jakiś odbiornik elektryczny i był skok napięcia. Taki chochlik od WV w prezencie. Doceniamy, że podałeś rozwiązanie problemu, Twój temat może być pomocny innym. Nagradzamy "Pomógł".
A przekaźnik pompy paliwa sterowany jest z "komputera" wtrysku.
Np.: Brązowo/szary przewód w złączu stacyjki, Niebiesko/zielony przewód w czarno/niebieskim złączu skrzynki bezpieczników w kabinie, ECU - pin 58 - +12V po stacyjce [15], ECU - pin 13 - sterowanie głównego przekaźnika zasilania, ECU - pin 24 - sterowanie przekaźnika pompy paliwa, ...
http://obrazki.elektroda.pl/7380660400_1... Dodano po 9 http://obrazki.elektroda.pl/9302399000_1...
Witam . Masz schemat.
po wlączeniu stacyjki w twojm poldku powinno byc słychać dwa załanczające się przekażniki jeden to pompa paliwa drugi to sterowanie silnika.często w poldku zdaża się ze do tych przekażników dostaje się woda
Witam potrzebuję szybkiej pomocy mam ten sam problem podmieniłem sterowniki pompę paliwa steruje ale ..nie steruje zaworem od turbo ??
Pompa paliwowa jest sprawna , pompa wtryskowa też. To dlaczego na krućcach nie ma paliwa ? Moim zdaniem to sterowanie listwą.
(at)brathanki Przestań, proszę. W skodzie pompa paliwa sterowana jest canem i nawet windows 95 pokaże jej usterkę.
Przekaźnik dostaje plus na styki robocze przez bezwładnościówkę, ale nie po zapłonie a stały. Natomiast cewka przekaźnika sterowana jest plusem po zapłonie i masą z komputera.
Witam sprawdz przeplywomierz i jego kostke czy wszystko jest ok ,w przeplywomierzu jest wlacznik który steruje pompa paliwa ,jak krecisz to pompa dziala a jak silnik odpali to wtedy ten styk w przepływomierzu steryje pompą paliwa moze on nie styka ,ja tak mialem samochod odpalal i za moment gasl. pozdrawiam
Na początek sprawdź czy, po przekręceniu stacyjki, jest plus na bezpiecznikach (cztery obok siebie). Jeżeli nie będzie to sprawdź bezpiecznik przy przekaźniku rozrusznika. jeżeli wszystko będzie ok to... Ten przekaźnik (starting circuit cut off relay) o którym piszesz to jest "zabezpieczenie". musisz sprawdzić czujnik poziomu oleju- czyli czy dochodzi...
nie ma przekaznika pompy paliwa (wstepnej) sterowanie pompy wytryskowej jest z ECU. Jak Ci sie zapowietrza znaczy nieszczelnosc (w tym modelu najczesciej pod obudowa filtra powietrza byla na to nawet jakas akcja serwisowa)
W tym roczniku przy tym zabezpieczeniu nie ma pętli tylko ten śmieszny przekaznik,ale jak zauważył robokop powinno odciąć rozrusznik.Szukaj kompa z czerwoną naklejką z przed roku 95.
po odłączeniu pompy paliwa na samym gazie chodzi idealnie Odetnij pompę paliwa dodatkowym przekaźnikiem sterowanym w momencie przełączenia na LPG
Dalej pompa nie działa, przekaźnik jest sprawny poza tym ten przekaźnik nie steruje pompą paliwa(sterował w modelach do 86r.)Na pompie jest odpowiednie napięcie, a prąd jest rzędu setnych części mA.Co się mogło stać?
a w sterowniku masz jakieś DTC? wygląda jakby go jednak immo trzymało... pompą paliwa steruje ?
(at)michal74 mylisz silniki z bezpośrednim wtryskiem od pośredniego. To tak jakbyś pomylił benzyniaka z ropolem na CR. Punto 2 1,2 nie ma powrotu paliwa i też steruje praca pompy. To że tam nie ma powrotu dla "oka" to nie znaczy że go nie ma. Regulator mechaniczny ciśnienia paliwa jest w baku zaraz za pompą i w baku następuje nadmiarowy przelew.
Skoro po podmianie pompy faluje ci ciśnienie to albo problem z zasilaniem samej pompy w paliwo, albo masz wciek paliwa na wytryskach. Ewentualnie coś z wiązką . Nie steruje dobrze pompa. Jak i sam pomiar ciśnienia może być zafałszowany.
nes421 napisał: Czy instalacja gazowa może mieć coś z tym wspólnego? Pozdrawiam A jak sobie wyobrażasz żeby pracowała pompa paliwa i gaz do przepustnicy się dostawała? Na logikę można przyjąć że jest odcinka pompy paliwa przez sterownik gazu. http://www.diaaut.home.pl/r12441c8_pliki... Schemat tak dla zasady.
Jeżeli jest sterownik Digifant , to nad kasetą bezpiecvzników jest dodatkowy przekaznik opóznionej pracy pompy paliwa , sterowany czujnikiem cisnienia paliwa 1,2 bara.
Na pewno sprawdziłeś czy przekaźnik zwiera styki robocze po przełączeniu na benzynę? Przekaźnik wyłącza zasilanie (+12v) na wtryski i sterownik "nie protestuje"? Przekaźnik pompy paliwa sterowany (jego cewka) jest masą ze sterownika , druga strona cewki po 15!
Dwa przekaźniki w skrzynce pod maską, nie te małe wąskie, a te kwadratowe, jest tak, że jeden obok drugiego na krawędzi skrzynki od strony pasa, jeden jest od zasilania strownika wtrysku, drugi pompy.
Z moich materiałów wynika :plus na przekaźnik pompy paliwa z głównego przekaźnika,a masa z pinu A24 sterownika.
witam, podpinam się pod temat, czy sterowanie pompy paliwa w baku jest przez jakiś bezpiecznik/przekaźnik? Pozdrawiam i dzięki za ewentualne odpowiedzi
Zimny lut w przekaźniku itp.Ten błąd pompy paliwa coś mówi.Sam przekaźnik ,słaby styk albo sterowanie.
I tak powinno działać przełączanie. Dołóż prosty przekaźnik ze stykami 86 i 86a z czasówką 10sek i zasil pompę bezpośrednio ze stacyjki, przez pin 86, a sterowanie z ECU podepnij pod pin 86a. Pompa do zacisku 30. I teraz po włączaniu zapłonu pompa napompuje ile trzeba, a nadaj zachowasz jej oryginalne sterowanie dzięki przekaźnikowi.
Kontynuacja diagnostyki: Pomysł mam, żeby wyciągnąć te dwie nóżki, które się przypalają, i dać je do góry, a do płytki podłączyć je przewodami, tak żeby była tam izolacja. -> Pomysł nie wypalił nóżki w miejscu przypalania się styków wyciągnięte odizolowane, problem dalej występuje. Kolejnym sprawdzeniem było odłączenie wtyczki od ecu odpowiedzialnej...
witam jak masz boscha to wtrysk jednopunktowy przekażnik włącza ECU a co się dzieje pompka stoi,na PW masz tą część schematu,jak będziesz coś potrzebował to pisz
Zrobione, porszak śmiga.
Jak podam masę na przekaźnik pompa działa Gdy już napompuje, to czy można na chwilę uruchomić silnik?
Proszę o schemat połączeń związany ze sterowaniem pompy paliwa w oplu Meriva 1,3cdti. Pompa sprawna, ale raz działa, a raz nie. Czy napięcie z przekaźnika pompy dochodzi do pompy bezpośrednio, czy jest coś jeszcze po drodze?
Takie efekty może powodować też nieprawidłowy przepływ paliwka do silnika - patrz. zapchany filtr paliwa, uszkodzona pompa paliwa, uszkodzone sterowanie pompą paliwa czy układu podawania paliwka do cylindrów, itd.
https://obrazki.elektroda.pl/8696448100_... https://obrazki.elektroda.pl/8696448100_...
Witam Problem ze sterowaniem przekaźnika pompy paliwa. Po włączeniu stacyjki pompa nie podaje paliwa. Sprawdziłem bezpiecznik 18 jest OK, przekaźnik 103 (R12) jest też OK tzn jak podłączyłem napięcie na końcówkę 86 i masę na 85 to przekaźnik zadziałał (styk 30, 87 zwarty) oczywiście po jego wyjęciu. Nie mam schematu ale zauważyłem, że pompą paliwa steruje...
Dziękuje za odpowiedź. Dokładne dane auta to VW golf 1.8 kat. 55kw 1994r. kombi. Samochód trafił do mnie już z usterką ale wcześniej klient podmienił sterownik silnika, stacyjkę oraz puszkę z przekaźnikami (teraz jest włożona od 1.4) pytanie czy pasuje instalacja ?? Twierdził że pomiędzy 1994 a 1995 była zmiana w tym modelu i sterowanie było albo +...
Jeżeli to faktycznie jest polo G40 z silnikiem o oznaczeniu PY to ten schemat będzie pasował. http://obrazki.elektroda.pl/3584784200_1...
Witam sprawdz po przekreceniu stacyjki brazowo czerwony z A12 z kompa powinno byc sterowanie przekaznika od pompy paliwa jak nie masz to mozliwy alarm jezeli nie to d...pa zbita.Pozdrawiam
Witam.Ogólnie to ten przekaźnik steruje nie tylko pompa paliwa ale również sonda lambda.Jeśli by kolega nie znalazł takowego to postaraj się znaleść zamiennik.Bo rozumiem że próbowałeś go zreanimować?Mi też siadł i wystarczyło przelutować płytkę.Potworzyły się na niej zimne luty.
pompą paliwa raczej steruje ecu?!
Sondy wydają się pracować prawidłowo. Druga sonda w przypadku sprawnego katalizatora tak właśnie powinna pracować. Przy jeździe i hamowaniu silnikiem napięcie na niej powinno spadać prawie do 0V. Grzałki są realizowane w tej sposób: napięcie 12V pozyskiwane jest z przekaźnika pompy paliwa, natomiast sterowanie masą idzie że sterownika silnika.
niewiem jak jest w tym modelu ale przeważnie przekażniki pompy paliwa są sterowane masą z Komputera
To mogła ci z widełek spaść. I nie masz sterowania.
Pompa paliwa sterowaną impulsami z pieca.
Przekaźniki pod maską. Zasilanie tego przekaźnika brane ze styku przekaźnika załączającego pompę paliwa. Sterowanie masą z ECU http://obrazki.elektroda.pl/4641274700_1...
Koło filtra paliwa jest ecu to on poprzez przełącznik steruje tą pompą,poszło na pw.
Pompa paliwa żółty z niebieskim {może być z zielonym}, sterowanie rozrusznikiem czarno-czerwony, główny czarny po stacyjce, lub zasilanie sterownika, też czarny. Do wyboru do koloru.
a co z immo ? czy tam czasem nie odcina pompy i wtryskiwaczy? i nie steruje przekaźnikiem pompy paliwa?
Ja stawiam na układ sterowania pracą wentylatora chłodnicy i pompy paliwa sterowany czujnikiem przy kolektorze ssącym ,przerabiałem temat w passacie. Prześledź sobie schematy auta i sprawdź czy u ciebie jest taka funkcja a pod maska poznać można po dodatkowym czujniku koło kolektora ssącego
Rozumiem z powyższych postów, że w Lanosie immo odcina tylko pompę paliwa a sterowanie cewkami zapłonowymi i wtryskami jest cały czas ?
Najlepiej odcięcie przekażnika pompy paliwa , jego sterowanie z pinu nr.6 ECU. Przekażnik ten załącza pompę paliwa , wtryski , zawór wolnych obrotów i coś jeszcze.
W tych golfach jest przekaźnik nr 18, ale pompą paliwa steruje przekaźnik nr 30 i z tego co słyszałem to zdarzało się że akurat te się psuły, co skutkowało niespodziewanym gaśnięciem auta. Nowy kosztuje ok 30zł, ale jak masz możliwość to spróbuj podmienić od kogoś.
Jednakże mam pytanie za 100 punktów jak będzie wyłączony dopływ prądu do sterownika to czy przy próbie odpalenia auta nie ulegnie zniszczeniu jakaś część . Bo pompa paliwa będzie podawać paliwo a nie będzie zapłonu? nie ulegnie zniszczeniu, bo odciecie komputera rownier unieruchamia rozne czujniki sterowane z komputera (m.in. pompa paliwa nie bedzie...
Witam temat rozwiązany pod sterownikiem silnika był przekaźnik który odcinał między innymi pompę paliwa a sterowany był kablem z radia +12V z elektrycznej anteny i w momencie kręcenia zanikało 12v i rozłączało przekaźnik.
Masz okrągłe gniazdo na lewym nadkolu , tam jest sygnał TD , jest też , na pewno , moduł zapłonowy tranzystorowy , cewka zwykła , z pinu 1 cewki przez inwertor i będziesz miał sygnał dla wtrysku LPG. Zespolonym przekażnikiem dla pompy paliwa steruje sygnał z cewki czy TD? Może się mylę , podaj co to za rocznik.
Sprawdź moduł sterowania pompy paliwa jest umieszczony na zbiorniku paliwa zobacz czy przez piny z kostek nie dostała się woda a najlepiej rozbierz. Nowa część w renault to niecałe 900zł. Jest tam system START/ STOP ??
Wtyczka 3 pin cienkie kable oczywiście podpięta Ok, srs błędy są bo poduszki strzeliły ale zostały tylko przerwy w obwodach bez zapisanej crash daty, zakładając opory na próbę brak błędów. Nie słychać pompy paliwa sterowanej zapewne z modułu pompy i brak kręcenia rozrusznika, martwi mnie ,że wcześniej był aku rozładowany praktycznie do zera.
Witam. Problem rozwiązany padło sterowanie pompy paliwa
Sprawdź przekaźnik pompy paliwa i jego sterowanie (85).
Sprawdź czy pompa nie zdechła-podepnij ją na krótko do zasilania.Schemat możesz ściagnąć tu,z elektrody.
Nie pompą tylko swiecami, grzeją non stop ???
Nie jest taki tani. On ma dwie usterki, brak sterowania pompą paliwa, brak sterowania rozrusznikiem.
Cewką przekaźnika , pompy paliwa , steruje masą ECU , Twoje odpowiedzi :napięcie 12v dochodzi do cewek , , napięcie na cewkę przekaźnika dochodzi cały czas , w tej sytuacji psu na budę są przydatne. Sprawdź właśnie skąd się bierze masa na cewkę przekaźnika jak pompa non stop chodzi , może przywarcie do masy i czy są kluczowane cewki / masą/ , a kluczuje...
Napisz w końcu czy jak podasz minus sterujący na przekaźnik od pompy, to auto pracuje normalnie czy nie?
Mnie bardziej interesuje to czy problem jest w nie - kontakcie przy wtyczkach czy w samym BSM-ie.
Przy problemach z immo w grupie VW zapala i gaśnie> W Oplach wyłącza zasilanie pompy paliwa sterowanie wtryskami (albo + na wtryski nie pamietam) a kontrolka Check szybko mruga. Iskra jest, tak że z padniętym immo na gazie można jechać, jak pozwoli centralka gazowa na odpał na samym gazie, nie odpali tylko na benzynie, chyba,że sekwencja.
Sprawdziłem przewody, jest przejście z czujnika do komputera, podwójnego przekaźnika również sprawdziłem przejścia. Pytanie zasadnicze to dlaczego przekaźnik nie podaje napięcia na pompę paliwa, i czym jest sterowany? Po przekręceniu kluczyka pompa paliwa nie działa, zaczyna działać dopiero podczas kręcenia rozrusznikiem.
Temat postanowiłem oficjalnie zakończyć. Udało mi się wydostać moduł alarmu, dokładne oznaczenie na płytce: LF130V1. Usunąłem przekaźnik na wiązce do pompy paliwa sterowany z alarmu i połączyłem przewód tak jak był fabrycznie. Małym mankamentem jest to, że samochód nie odpala ;) Brak iskry. Ale pompa paliwa pracuje na 100%, a z tego co udało mi się...
Sprawdź przekaźnik od pompy paliwa czy ma sterowanie i jest napięcie na przekaźniku . Jeśli jest a pompki nie słychać to zdejmij kostkę od pompy paliwa i sprawdź czy masz napięcie na kostce zasilania pompy jeśli będzie to pompka do wymiany.
Wyjście na pinie 94 steruje przekaźnikiem pompy paliwa zas wyjście na pinie 21 ecu steruje przekaźnikiem głównym.
witam, ktoś wie jakiego koloru jest przewód od sterowania pompą paliwa i gdzie najłatwiej się wpiąć - chodzi o odcięcie sterowane z GPS ( czy szukać w lewym progu ??? )
Od przekaznika i jego sterowaniu z ecu
Sam kolego napisałeś cyt ''okazuje się że nie załącza się pompa paliwa i nie pracuje wtrysk'' . Sterowanie czego ma się pojawić ??? . Jak nie dostaje paliwa to co ma sterować . Podłącz pompę paliwa na krótko ( lub jej przekaźnik i zobacz czy odpali . To że słychać pompę nie oznacza że jest sprawna . Osobiście obstawiam problem z układem zasilania .
Scan100 załatwi sprawę. Ja stawiam że to immo bo objawy na to wskazują jednak :] Iskra wtryskiwacze i pompa paliwa... na pompę sterowanie masą ze sterownika wtryski tak samo cewka tak samo. immo nie puszcza i tyle. pzdr.
Pompą steruje? Cewkę można wyzwolić ręcznie? Ciśnienie paliwa na listwie jest? Zasilanie i masa komputera w porządku? Podłączaj przez jakiś bezpiecznik! Przydałby ci się oscyloskop, żeby pooglądać sobie sygnał z czujnika halla i inne...
Przekaznik R1 steruje układem wtrysku,bezpiecznik nr.10 -20A pompa paliwa.
Ma ktoś z was może schemat instalacji elektrycznej do Ducato z 2020 r? Szukam przewodu do rozcięcia: sterowanie rozrusznikiem albo pompa paliwa. Z góry dziękuję.
Witam. Jest dodatkowy moduł odcięcia pompy paliwa. Dostałem taki do naprawy , jest w bocznym słupku i jest sterowany przez sterownik SRS. Pozdr.
Reszta jest w porządku, wystarczy że podam na krótko masę do tego przekaźnika i silnik odpala. Zresztą tak teraz jeździ ten samochód.
Tranzystory BTS 140 to mam z 10 szt ,to mogę pomóc ,co do ograniczonego działania to chodzi o to że po zapaleniu pracuje tylko 30 minut i się wyłączy . Urządzenia były dostarczone na zamówienie poczty niemieckiej z takim ograniczeniem Tranzystor tam jest BTS140A nie wiem czy to to samo ?? Z drugiej strony nie wiem który odpowiada za sterowanie pompą...
Witam. Sprawdź czy do 30 dochodzi napiecie a potem połącz na krótko piny 30 i 87 w gnieździe przekaźnika pompy paliwa. Jak działa to zostaje tylko sprawdzić sterowanie przekaźnikiem. Pozdrawiam.
Brakuje sterowania, zasilanie jest i na cewki i na pompę paliwa, iskra i sterowanie znika po około 2 sekundach.
Jakaś bzdura zmień warsztat,pompę paliwa załącza przekażnik sterowany komputerem po drodze jest też bezpiecznik.Pozdrawiam.
Witam ma może ktoś przebieg sterowania zaworem pompy paliwa 1.6 fsi Silnika BAG i BLP Zawory są inne ale czy sterowanie nimi jest to takie same czy nie...?
Podałeś zbyt mało danych, co to za elektrozawór, jakie ma spełniać zadanie, za jaką pompą ma być montowany, co ma sterować tym elektrozaworem.
witaj. więc tak schemat złącza sterownika raczej znajdziesz jak nie to daj foto sterownika i numery .Instrukcję naprawy czy schemat płyty sterownika raczej nie znajdziesz , wsady możliwe że znajdziesz . Co do naprawy polecam dobry elektronik samochodowy lub od razu wymiana sterownika na nowy tyle że go też będziesz musiał wyczyści lub przeprogramować...
Witam, 143 420, silnik V8, pompa paliwa rzędowa sterowana mechanicznie /pedał gazu na linkę/ 143 500, ten sam silnik, jednak pompa jest już sterowana przez sterownik EDC, masz tam potencjometr pedału gazu, czujnik ciśnienia doładowania. Poza tym są inne końcówki wtrysków i jak dobrze pamiętam różni się turbo.
sterowanie pompa paliwa polonez matiz sterowanie pompa paliwa sterowanie pompa paliwa citroen
renault megane bezpiecznik wycieraczka zasilacz impulsowy startuje indesit instrukcja pralka
pluskwa podsłuch programowanie kluczyka peugeot
Telefon pokazuje naładowanie, ale nie włącza się Rozbudowa dogrzewacza Webasto w VW T5 z manualną klimatyzacją