To napięcie 12V to jest napięcie cewki tego przekaźnika. W prawdzie nie oglądałem jego karty katalogowej ale jeżeli jest to przekaźnik samochodowy to jego cewka jak i styki na pewno jest przystosowana do napięcia 12V (14,4V). To prawo / lewo to przykład sterowania tymi przekaźnikami. Oczywiście jeżeli w Twoim przypadku będzie to zmiana polaryzacji napięcia...
Oto mój schemat http://obrazki.elektroda.pl/6309067100_1...
A co powiecie na taką propozycję układową? Jest prosta, nie wymaga specjalnych elementów i powinna działać. Daje sterowanie przekaźnika i regulację obrotów silniczka. D1 mierzy temperaturę. Przy przekroczeniu maksymalnej wartości przekaźnik jest wyłączany. Trzeba by tylko wrzucić jakieś sensowne wartości elementów. :) PS: Ten dolny rysunek jest błędny,...
https://www.aab.com.pl/product-pol-62-AA... Wygląda na to, że z minimalnymi obrotami wentylatora jest tak, jak napisałem w poście #17. Możesz to zweryfikować podłączając masę na wejście PWM wentylatora - jeżeli będzie się kręcił, to pozostaje Ci opcja dodatkowego modułu przekaźnika.
A ja podtrzymuje swoje zdanie - zaworami sterują triaki ;) W tego typu pralce przekaźniki sterują grzałką i kierunkiem obrotów silnika. Zaraz koło wtyczki od zaworów masz jakiegoś ACSa, po drugiej stronie płytki pewnie też coś jest. Tak na marginesie - ta pralka w ogóle działa? Rezystor bezpiecznikowy wygląda nieszczególnie.
Piec steruje obrotami wentylatora i wstawianie tam przekaźników czy czegokolwiek nic ci nie da. Zmień UPS na taki z czystym sinusem i masz spokój.
Może być przekaźnik kierunku obrotów , jego sterowanie , lub utrata pojemności kondensatorów w obwodzie zasilania .
Zrozumienie zasady działania w dużym stopniu zależy od sposobu narysowania schematu. W wielu przypadkach wystarczy tylko przerysować schemat "po swojemu". https://obrazki.elektroda.pl/1892733100_... Może ten rysunek/schemat pracy nawrotnej silnika pomoże rozwiązać problem. Przekażnik A ma swoje styki a1, a2, a3 Przekażnik B ma swoje...
Jeżeli chcesz uzyskać prawe i lewe obroty musisz sterować oboma biegunami, aby to zrobić musisz mieć albo dwa przekaźniki dwoma parami styków lub cztery takie jak twoje z jedną parą. Jedna para przekaźników steruje tylko jednym kierunkiem obrotów.
Da się, ustawisz sterowanie przez przekaźnik i będzie podwyższać obroty do wartości wprowadzonych w komputerze pojazdu (ustawiasz je komputerem serwisowym) na zdr możesz ustawić prędkość maksymalną pojazdu jnp . 5 km/h jeśli podasz jakiś sygnał.... możesz ograniczyć moment obrotowy .. kilka mozliwosci jest. mając KSM można dodatkowo regulować przyciskami...
Może nie do końca na temat, ale jeśli dołożyłbyś przekaźnik, to mógłbyś sterować kierunkiem obrotów silnika pojedynczym przełącznikiem tak jak na rysunku poniżej.
W załaczniku masz schemat starego SNA2. Nie ma tu mostków H tylko sterowanie obrotów silnika przez MOSFeta IRF a kierunek obrotów odwraca przekaźnik.
CD4017+2 tranzystory+ dwa przekaźniki. Ewentualnie krańcówki do położeń skrajnych.
Czy może zostawić climatronik w spokoju. Wysterować samą dmuchawę omijając climatronik zwykłymi przekaźnikami i sterować potencjometrem obroty?
Ale jest taki co ma cztery wyjścia i jest sterowany czasowo.
A dlaczego miałby być bistabilny? Do sterowania prądem zmiennym? Raczej potrzebne są przekaźniki ze stykiem przełączanym sterowane prądem zmiennym, i są takie.
Przekaźnik załącza kierunek a falownik na module steruje obrotami. Należy zacząć od oględzin szczotek silnika, wtyki, wiązki i modułu sterującego.
Jak by szczotki były uszkodzone to były by problemy z obrotami w obie strony no może na początku w 1 stronę, ale jest też problem z przekaźnikiem grzałki a łącząc to z tym ze obrotami też sterują przekaźniki a więc to już nie wskazuje na silnik tylko moduł sterujący bo to on steruje przekaźnikami.
jakiś tranzystor lub termistor niestety jest LM35. Zastosuj sprawdzoną aplikację LM317T z termistorem i po sprawie. Jeżeli twój wentylator ma być wyłączony a od pewnego momenty obroty mają wzrastać , to można zdublować takie dwa układy na LM317T: - jeden steruje przykładowo załączeniem przekaźnika przy 40C, a drugi już reguluje obroty dla temperatur...
Połączenia wyglądają na prawidłowe. Potencjometry są wlutowane odwrotnie ale na razie tego nie ruszaj bo problem jest gdzieś indziej. Mógł ulec uszkodzeniu 40106 ale przed wymianą zmierz i podaj jakie są napięcia na nóżkach ;1,2,3,4,5,6 względem masy przy podaniu napięcia na sterowanie i bez niego. Przekaźnik zmiany kierunku obrotów (zakładam, że to...
Nic w niej więcej do wysterowania nie widzę. W najbiedniejszej pralce: - pompa spustowa wody - dwa zawory wody - do kierowania strumienia w odpowiednie miejsce podajnika proszku - czujnik zamknięcia drzwi - grzałka - dwa wejścia z czujnika poziomu wody (presostatu) - brak wody, ilość wody odpowiednia, za dużo wody - sterowanie zamkiem drzwi - dwa przekaźniki...
Chcę podłączyć przekaźnik pod sterownik do pieca na wyjście dmuchawy. Napięcie nie więcej 140V. Gdy podłączę przekaźnik 230V to ciągle bardzo szybko cyka. Prawdopodobnie to skutek zastosowania regulacji obrotów dmuchawy przy pomocy sterowania grupowego. Inaczej mówiąc, nieciągłego zasilania. W odróżnieniu od sterowania fazowego, gdzie triak przepuszcza...
Do rozrysowania - wyłącznik zmierzchowy steruje przekaźnikiem - w silniku zmieniasz połączenie kondensatora w stosunku do uzwojeń, w efekcie następuje zmiana kierunku obrotów, a w te gałęzie wpięte są wyłączniki krańcowe NC.
Opornica jest ok jest sprawdzona po wyciągnięciu i podaniu napięcia słychać stukania jednego i drugiego przekaźnika. Podejrzewam że sterowanie jest minusem i jest brak napięcia na zasilanie przekaźnika wolnych obrotów czyli minusa. Orientujesz się może skąd jest podawane napięcie minus do sterowania przekaźnika wolnych obrotów w opornicy. Dodano po...
Załóż od Astry po 2004 miały regulacje obrotów i sterowanie przekaźnikami i opornicą na wiatraku.
Sterowanie od przekaźnika lewych obrotów musisz poprowadzić przez zwarty styk przekaźnika prawych obrotów, i tak odwrotnie do przekaźnika prawych obrotów musisz poprowadzić przez zwarty styk przekaźnika lewych obrotów pozdrawiam
Oto jedna z nich. Dwa przyciski prawo lewo z przerzutnikiem R-S Na wyjściu dwa przekaźniki elektromagnetyczne do załączania silnika. Zamiast przekaźników można wykonać mostek H na tranzystorach lub wykorzystać specjalny układ scalony. Schemat wykonałem programem Crocodile Clips (dostępny na elektrodzie). Możesz przy jego pomocy dokonać symulacji pracy...
Brak softstaru wszystkimi silnikami sterują przekaźniki w tym zamiana obrotów. Na metce jest napisane 70W.
Cytat: Zastosuj przekaźniki pomocnice w którym miejscu? Tak jak na rys.
Witam podrzuci ktoś schemacik ?? :D bo ja tez jestem zainteresowany u :D mnie ma to sterować przekaźnik pozdrawiam MaReK
Witam. Poczytaj tematy "mostek H" - jest tego dużo, o różnym stopniu komplikacji, do różnych celów, np.: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic11... Widok przekaźników "z dołu" niewiele wyjaśnia. Zmianę kierunku obrotów można zrealizować na dwóch przekaźnikach ze stykami zwierno-rozwiernymi (można też bez przekaźników - wystarczy dwusekcyjny...
Szukałem już nawet takich gniazdek w gniazdko, które mają możliwość przez wifi regulacji napięcia, ale chyba zbyt daleko wybiegam. Tak się nie da regulować prędkości tego wentylatora. Tam jest silnik indukcyjny. Z tego co piszą w instrukcji dostępna jest jedynie regulacja trzybiegowa za pomocą trójstopniowego przełącznika. Chcąc regulować prędkość...
PS. i zasilanie tego włącznika czasowego z wejścia +10V może spowodować uszkodzenie falownika. Możliwe, bo ono nie jest do tego, a tam jeszcze siedzi kawał prądożernego wyświetlacza ledowego. Ten timer trzeba zasilić poprzez jakiś stabilizator 7812 z wyjścia czujnikowego falownika (+24 VDC), tam z reguły maksymalna obciążalność wynosi 100mA. Powstanie...
Myślałem o zastosowaniu przekaźnika który podtrzymałby dotknięcie. Tak, i co dalej ? Silnik spalony, bo dojechał do końca np. śruby kulowej i się machina zablokowała. Z czego i jak ma być to sterowane? Płytka przekaźnikowa zaprezentowana na foto jest odpowiednia, tylko co ma nią sterowac ?
Wiitam Przekaźnikiem jest to banalne. Sterowniki elektroniczne na takie prądy troszeczkę kosztują. Ważne jest tylko by najpierw ustalić kierunek obrotów ( przekaźnik ), a dopiero potem sterować jego obrotami, unikniemy wtedy iskrzenia na stykach przekaźnika. Jeśli siłownik nie będzie zbytnio obciążony, to pewnie prądy będą niższe i można zastosować...
Na Allegro są gotowe przekaźnikiem do wciągarek. A nawet zastawy zdalnego sterowania do tych przekaźników. Jeśli chcesz to zrobić samodzielnie, to musisz jeszcze podać jak się steruje tym silnikiem. Można zastosować przekaźnik nawrotny.
Po co dioda i rezystor przed stabilizatorem? Grzałka dodatkowa? Kondensator c3 zbędny. Mamy c1. Akurat C1 niewiele tu pomoże, natomiast układ D1 i C3 jest bardzo pożądany. Nawet przy chwilowych spadkach napięć 12V nie przeniesie się to na stabilizator i zasilanie procesora. Jeszcze są zastosowane dwa irf. Nie lepiej dwa przekaźniki z mc? Po co spadki...
Nie wiem jak masz wykonane oprzewodowanie, dla bezpieczeństwa wstawiłbym przekaźnik przed samym wentylatorem (jeżeli nie regulujesz także obrotów) Przez styki NC sterowanie z jednego punktu. Z drugiego punktu cewka przek. i styki NO - odseparujesz od siebie te dwa sterowniki. Oczywiście, sterowanie z punktu który załączy przekaźnik (NO), będzie nadrzędne...
Proponuję przywrócić układy do pierwotnego stanu. Tu masz schemat w razie czego: http://serwis.avt.pl/manuals/AVT1007.pdf Ścieżki podlutuj drucikiem. Wyłączanie lepiej zrobić przez przekaźnik odłączający cały układ. Sterowanie przekaźnikiem oczywiście przez zestyk w potencjometrze.
2001r nie mam pojęcia jaki silnik . Ale nie o silnik chodzi. Tylko głównie ten komputerek sterujący co czyta czujniki obrotów i steruje przekaźnikami.
Ustal jakie napięcie DC i jaka moc silnika i znajdziesz regulator, przełącznik, przekaźniki i krańcówki.
Krzysztof Kamienski ma rację. Zbędnie skomplikowałeś, niezależnie od kierunku obrotów kondensator jest włączony pomiędzy L3 i L2 to po co to połaczenie rozłączasz? Zmienia sie tylko miejsce dołączenia zasilania - przynajmniej powinno i tak jest na schemacie opisanym "zasadę sterowania kierunkiem obrotów przedstawia rysunek " bo twoje schematy z przekaźnikami...
Obroty w jedną stronę przez 30s – postój 30s – obroty w drugą stronę 30s – przerwa 30s – i od nowa. A na co Ci ten postój ? Niech się kręci wolniej, ale cały czas. Do samej zmiany kierunku wystarczy cokolwiek. Nawet multiwibrator na 2 tranzystorach z przekaźnikiem
Siema. Generalnie wykorzystał bym dwie osobne niezależne płytki z przekaźnikami ktore mają zamienione biegunowości - to w celu regulacji obrotow w lewo albo w prawo. Za nimi regulator napiecia ktory steruje obrotami silnika. Do sterowania przekaźników sygnał z arduino ktory ma sie aktualnie załączyć a który wyłączyć w danej chwili z odpowiednim opóźnieniem.
Miałem to samo. Nie działał przekaźnik, który zmienia kierunek obrotów a właściwie sterowanie nim.
Nie mam teraz możliwości odrysowania schematu na komputerze, więc opiszę zamysł słownie. Sterowanie obrotami silnika zrobiłbym z mostka H. Jeden przekaźnik obroty w lewo, drugi w prawo. Klasycznie. Logika sterowania to styk NO 1 rolki idzie na przekaźnik obrotów w przeciwną stronę. Podtrzymanie tego przekaźnika zaś szeregowo z NC drugiej rolki by kasowało...
Do zasilania użyj mostka prostowniczego (zapewnienie stałej polaryzacji zasilania silnika) oraz równolegle przekaźnika z szeregową diodą, wtedy jedna z polaryzacji zasilania za pomocą przekaźnika zewrze styk ZW.
Ja ostatnio kupiłem na OLX instrukcję serwisową do NH TX34 i w niej są zawarte wszystkie schematy elektryczne. Możesz poszukać takiej do twojego kombajnu albo sprawdzić tę płytkę. U mnie czujnik załączenia młocarni załącza przekaźnik, który podaje napięcie na sterowanie obrotami bębna i wentylatora, czujniki awaryjności i sieczkarni.
Wystarczy stabilizator liniowy 7805 z dwoma kondensatorami na wejściu i wyjściu. Opisów miliony....ale generalnie dwa przekaźniki samochodowe NO/NC załatwiają sprawę.
Witam, ostatecznie zrezygnowałem z regulatora i rozwiązałem to tylko na 4 przekaźnikach i 4 mikroswitch'ach. Dziękuje wszystkim za pomoc i za zaangażowanie. Pozdrawiam
Gdyby srebrny przekaźnik był uszkodzony, nie miałbyś też sterowania nastawnikiem wolnych obrotów. Zobacz, czy po przekręceniu zapłonu przez jakieś 10 sekund masz na nim 12V, na jałowych powinno być coś koło 5-8 V
Imho powinien pokazywać obroty. Załącza przekaźnik pompy paliwa podczas kręcenia ? Jest iskra na świecach podczas kręcenia? Jest sterowanie wtryskiwaczy? Komputer nie zawsze jest potrzebny do naprawy autka.... ;)
Nie musisz zmieniać zacisków silnika, wystarczy że zmienisz biegunowość zasilania. Można to zrobić stosując układ przekaźników lub mostek H i przerzutnik. Poszukaj czegoś o sterowaniu lewo-prawo i zmień temat.
Dzięki za zainteresowanie. Możesz mi to opisać tzn. KA1, KA2 to jest przekaźnik?
Witam. Temat: Tranzystorowe sterowanie kierunkiem obrotów silniczka - EdW 3/96r str. 17. Pozdrawiam.
Kolego ziguś jeśli sterowanie jest PWM to się zgodzę że impulsy wprowadzają zakłócenia ale podanie ciągłe zasilania DC na silnik żeby coś takiego powodowały to jakoś mi się nie widzi Proponował bym po mostku prostowniczym zasilającym silniki zamontować diodę gaszącą oraz przy przekaźnikach odpowiedzialnych za sterowanie kierunkami obrotów. Spróbował...
Jak rozumiem, urządzenie steruje zmianą kierunku obrotów silnika. Jeśli tak, to aby zwiększyć prąd nie trzeba nic więcej oprócz dwóch dodatkowych przekaźników ze stykami odpowiadającymi wymaganiom większego obciążenia oraz odpowiednimi napięciami cewek. Cewkę każdego przekaźnika łączysz z jednej strony do masy układu a z drugiej do jednego z wyjść,...
Witam nurtuje mnie takie zagadnienie więc pytam Chodzi o sterowanie sterownikiem centralnego zamka bezpośrednio silnika prądu stałego chciał bym sterować obrotami lewo prawo droga radiowa czy potrzebny jest układ sterowania obrotami oparty na przekaźnikach dodatkowo wpięty do wyjść sterownika czy mogę silnik bezpośrednio podłączyć pod centralny wiem...
Nie ma co się sugerować napisem na scalaku ,,Hella".Poważni odbiorcy (producenci) często zamawiali zaprogramowane procesory właśnie ze swoim opisem.Ja to zrobiłem na nowej płytce pasującej do kompresorka-2 monflopy ustawione na czas ok. 2,5 sekundy resetowane czujnikiem nadciśnienia/podciśnienia.Przerzutniki sterują przekaźnikami do zmiany kierunku...
Nie ma przekaźnika wentylatorów ,jest moduł sterowania wentylatorami umieszczony na lewej podłużnicy pod filtrem powietrza.Sterowanie obrotami następuje z ECU. tak wygląda http://www.allegro.pl/item1019297583_chr...
w sumie te stare pompki mają trzypozycyjny przełącznik prędkości - to nie może być jakiś zaawansowany układ sterowania. Tam były zwyczajnie przełączane uzwojenia silnika i zmieniana w ten sposób moc silnika, co dalej przekładało się na poślizg silnika i wydajność pompy. Nie wiem jak to było rozwiązane w starym sterowniku Np. w sterownikach solarnych...
w tym sterowniku wentylator nie jest sterowany przekaźnikiem tylko triakiem. tu są regulowane obroty wentylatora.
Cewki obydwie zasilane 24v tak samo w dwóch przekaźnikach jak i w styczniku. Mogę najpierw wystartować stycznikien lecz nie mogę później odrazu przejść na obroty lewe przekaźnikiem, Gdy załączam najpierw przekaźnik czyli lewe obroty to później mogę odrazu załączyć stycznik, wracając do włączenia lewych obrotów to robi się zwarcie na przekaźniku i nie...
Nie przełącznik, a przekaźnik jeżeli posiadasz jeden wolny kanał w aparaturze do zdalnego sterowania. Podłączenie banalnie proste.
dobra - moduł sterujący w każdych drzwiach, oba uszkodziły się jednocześnie? Czy może jest jakiś wspólny impuls dla obu tych modułów nakazujący obrót lewo - prawo? Jakiś przekaźnik?
1.6 benzyna . Po podpieciu panelu z włącznikiem i podłączeni czujnika pod sterownik po załączeniu klimy podnosi obroty i włączają się wentylatory więc chyba jest aktywny układ
...Pojawił się kolejny problem . Cały układ steruje przekaźnikiem...a ten silnikiem od wyciągarki na prąd zmienny 240 V . Przekaźnik steruje prawymi , lewymi obrotami . Bez podłączenia silnika układ działa prawidłowo natomiast po podłączeniu układ NE555 się sam wzbudza i generuje kilka impulsów po uruchomienia silnika... Wrzuć schemat całego układu.
Jaki dać przekaźnik zmieniający obroty silnika jednofazowego - czy w ogóle istnieje takowy? W sterowniku mam N, L1 i L2. Sterownik zmieniając L1 na L2 powinien zmienić kierunek obrotów silnika. Poproszę o jakiś schemat - podejrzewam, że bez jakiegoś przekaźnika się nie obejdzie, a do Was prośba aby dać mi jakieś namiary na taki przekaźnik. Oczywiście...
A nie myślałeś, żeby wykorzystać do tego mały uC (mikrokontroler)? Nie musiałbyś stosować przekaźników, tylko tranzystory. I do tego mały mostek H na 4 tranzystorach i masz dzięki temu sterowanie obrotów silnika lewo prawo. + jeden rezystor dzięki któremu odczytywany będzie prąd i gotowe. To tylko moja skromna propozycja.
Witam. Chciałem użyć takiego silnika do napędu bramy. I mam związane z tym pytania. Czy w każdym silnik jednofazowy można sterować kierunkiem obrotów ? Jeśli nie to jak rozpoznać taki w którym można. A jeśli można w każdym to czy robi się to w miarę prosto (widziałem na elektrodzie wątek mówiący o sterowaniu z użyciem przekaźnika zamieniającego połączenia...
Wystarczy wykorzystać jeden pin do sterowania przekaźnikiem posiadającym dwie pary styków i 6 wyprowadzeń (nie licząc cewki). Możesz rozwinąć myśl? Bo nie rozumiem jak miałoby to działać aby ustawić odpowiednie obroty silnika i sterować jeszcze lewo prawo. Samo sterowanie tylko lewo prawo przez 2 przekaźniki i 2 przyciski jest proste do wykonania,...
Sterowanie płynne to znaczy obroty lewe i prawe z regulacją prędkości obrotowej. Jeżeli tak to przekaźniki odpadają.
Witam. Bardzo możliwe że styczniki / przekaźniki przełączające obroty mają wysłużone styki i nie zdążą wyłączyć sterowania do dołu i równocześnie tyrystory dostają sterowanie do góry, a to są już inne fazy. Druga możliwość źle lub niedokładnie ustawione krańcówki. Krańcówka wyłączająca napęd jest zbyt blisko krańcówki suwu do góry. Trzecia możliwość...
Dwa przekaźniki, każdy z jednym stykiem nc/no. Silnik dajesz pomiędzy com obu przekaźników, - na nc obu , a + na no. Bez wysterowania na obu przewodach silnika jest -, silnik stoi. Załączasz pierwszy, podaje + na silnik, rusza w jedną stronę. Załączasz drugi, rusza w drugą stronę. Załączysz oba naraz, silnik stoi, bo dostaje + z obu stron. Zatem zwarcie...
Witam, tak jak w temacie: Po pięciu minutach brak obrotów rewersowych. Silnik buczy i nie ma siły obracać bębnem w lewo. Na płukaniu wydaje mi się, że działa prawidłowo. Bęben po zdjęciu paska obraca się lekko i cicho. Do tej pory sprawdziłem szczotki - są dobre. Silnik po podłączeniu na krótko wg. instrukcji z elektrody tak samo kreci w obie strony....
A,może łatwiej będzie rozwiązać problem mechanicznie?? Zbudować układ korby i ramienia, tak jak jest to n.p. w wycieraczkach samochodowych? Silnik zawsze pracuje w jedną stronę, nie ma problemu z "pamięcią" położenia armatki przy braku zasilania. Jej ruch będzie zawsze kontynuowany od punktu zatrzymania. Bardzo proste rozwiązanie i na pewno tanie. Rozwiązanie...
To w takim razie albo zastosuj przekaźnik (tak jak pisałem 12v/40A) albo jakiś mosfet (np IRF3205). Napisz jeszcze czy wystarczy Ci sterowanie tym w trybie włączony/wyłączony czy może chcesz mieć płynną regulacje obrotów.
Podejrzewam wentylator lub sama opornica dmuchawy która steruje obrotami wentylatora.
A może obrotnica od anteny SAT ? Siłowniki były dość mocne i miały wbudowany enkoder. Gdzieś w moim garażu leży taki sterownik zawierający: zasilacz, mikroprocesor oraz dwa przekaźniki do sterowania kierunkiem obrotów silnika i to po zaprogramowaniu samo ustawiało się na ASTRĘ, HotBirda, i wiele innych pozycji. Trochę mnie ten link poniżej oświećił...
Nie słychać żadnych pyknięć. Czy można przeciąć obudowę, bo prawdopodobnie od dołu są zalane masą. Dodano po 37 minutach: Obudowę rozciąłem, styki nie sklejone, a ten przekaźnik steruje obrotami w prawo lub lewo i działa dobrze, to co steruje włącz wyłącz - start stop??? Dodano po 19 minutach: https://obrazki.elektroda.pl/1160175400_...
jeszcze możesz na triaku zrobić zworę (oczywiście tam gdzie idzie zasilanie na silnik a nie na sterowaniu)i wtedy na chwilę powinnien ruszyć silnik pełnymi obrotami i w ten sposób wyeliminujesz silnik i przekaźniki
Zmianę obrotów silnika prądu stałego można zrealizować za pomocą zmiany polaryzacji napiecia zasilającego. Taką zmianę możesz zrealizować na przekaźniku zawierającym dwie osobne pary styków. Działa to tak ze napięcie zasilania normalnie podawane jest w określony sposób, zaś po podaniu napiecia na cewkę przekaźnika następuje jego przełączenie i podłączenie...
Witam Dla uniknięcia zagotowania wody w kotle u mnie napęd klapki przenoszony jest przez sprzęgło elektromagnetyczne ( cewka z rdzeniem od przekaźnika R-15, miałem na 24V=) wspomagane niewielkim magnesem neodymowym, zanik napięcia powoduje, iż sam magnes nie utrzyma klapki, która opada zamykając wlot powietrza. Ten sam efekt wywoła przekroczenie temperatury...
Jeżeli silnik jest sterowany elektronicznie to może tam być przekaźnik zmieniający obroty. Jeżeli nie to programator.
Witam wszystkich. Spotkałem się dziś z silnikiem elektrycznym prawdopodobnie trójfazowym, który jest sterowany w niezrozumiały dla mnie sposób. Mianowicie napięcie jest podawane cały czas do silnika. Między każdą fazą a N napięcie 130 V i brak napięcia międzyfazowego, a silnik nie pracuje. W momencie załączenia przekaźnika pojawia się napięcie międzyfazowe...
(at)krzych1-b tak się składa, że mam podobny model pralki AMICA PA5580A510 (mój temat Pralka Amica PA5580A510 - Triak zamiennik. )i tez walczę z elektroniką. Pralka jest częściowo rozłożona mam problem z elektroniką. Proponuję wstępnie przetestować pralke jaki wyświetla błąd następnie przed zdjęciem okrągłego styku programatora (PCB-płytka) dobrze...
Są wersję z dwoma lub trzeba przekaźnikami w sterowaniu silnikiem.
Sprzęgło elastyczne kłowe, cięcie plazmą, lutowanie, połączenie rozłączne, kondensator, struganie, wyciąganie bezpiecznika, przekładnia maltańska, rozdzielacz 5/3, nakrętka koronowa, cięcie przewodów pneumatycznych, dobór kilku wartości z tabeli, przekaźnik czasowy, zwykły przekaźnik , zgrzewanie liniowe, sterowanie obrotami silnika. Tyle pamiętam.
Ustawiłem potencjometr idealnie na "środku", czyli w obie strony podaje równe napięcie wyglądem środka 8V i 4V tak jak w nocie serwisowej . Niestety i tak samo Paleciak reaguje. Jednak jedzie bardzo po mału, wręcz w cale. Z tego co zauważyłem, komputer podaje max 2,8V na cewkę/przekaźnik który steruje obrotami silnika. Kiedy pokombinuje trochę z rezystorami...
Sprawdź sterowanie przekaźnikami od rewersu i same przekaźniki, pozdro
takie programowanie to chyba w najprostszy sposób za pomocą mikrokontrolera, z dwoma przetwornikami A/D, timerem i portem dzięki któremu można będzie sterować przekaźnik lub tranzystor, np PIC18F lub inne
Odnośnie ograniczenia: nałóż na zębatkę jakieś klocki czy coś podobnego oraz obok ślimacznicy z kazdej strony przełączniki krańcowe - aby w momencie, kiedy zębatka się mocno przekręci, przycisk był wciskany i: - najlepiej, aby w tym momencie odcinał możliwość skręcania w tym kierunku (np. odcinał jedną gałąź mostka H) - oraz był dostępny sygnał naciśnięcia,...
Witam, jak rozumiem chcesz sterować silnikiem zmieniając kierunek jego obrotów za pomocą "przekaznika od świateł". - co to jest przekaźnik od świateł? - czy masz przekaźnik takiego typu na stole i chcesz go użyć do sterowania silnikiem? Tu proponuj: potrzebujesz jeden przekaźnik z 2 parami styków SPDT, https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3...
Teraz mam pytanie muszę mieć do niego Arduino. Nie koniecznie arduino, ale na pewno mikroprocesor. Do wysterowania ULN wystarczy by choćby Atinny, a program można pisać w C++ czy bascomie. Nie koniecznie w środowisku arduino. (Jakoś się nie mogę do niego przekonać). Jak dla mnie zastosowanie w tym przypadku będzie bardzo korzystne. A późniejsze modyfikacje...
A ja polecam zbudować ten układ na dwóch przekaźnikach to i bez elektroniki się obejdzie.
Skąd wiesz w jakich warunkach to będzie używane? Wilgoć albo zalanie wodą może okazać się bardzo nieprzyjemne dla użytkownika. Myślałem, że taki rzetelny fachowiec jak Ty, dodatkowo z talentem psychoanalizy, to zasugeruje jakieś sterowanie przekaźnikiem na np. 12V. XD pozdrawiam
Trochę szkoda pozbywać się elektroniki - tam jest EPS8266 i łatwo go zaprogramować np. w Arduino. Wszystko fajnie jesli ten ESP ma wolne i dostępne piny. Ja potrzebowałbym magistrali RS485 aby zintegrowac go z moim systemem :-) Aby zrobić fajnie sterowanie do dowolnej pozycji należałoby do osi napędzajacej zawór dołożyc potencjometr - taki jak w serwach...
Wyjścia sterownika mają ok 0,5 A. Ja bym nie ryzykował podłączeń bezpośrednich. Do tego albo dodatkowy przekaźnik półprzewodnikowy albo mostek H - sterownik silnika DC. W drugie opcji prócz sterowania prędkością przez PWM masz też możliwość sterowania kierunkiem obrotów.
sorry że nie odpowiadałem .co do pytania fds (stary tester )nie potrafi nic . wds może w trakcie pracy silnika sterować otwarciem zaworu wolnych obrotów , kątem zapłonu ,przekaźnikiem pompy paliwa ,ale na 100% nie steruje wtryskami .czyli parę rzeczy można wysterować , ale nie wszystko
Potrzebujesz dwa przekaźniki typ 561 (w maluchu takich nie ma), przełącznik jednoobwodowy trzypozycyjny. http://obrazki.elektroda.net/2_120886259... 1,2 - przekaźniki 3 - przełącznik 4 - silnik Opis wyprowadzeń przekaźnika powinien być na nim.
impulsowe sterowanie przekaźnika sterowanie przekaźnika pilotem sterowanie przekaźnika impulsem
regulacja prędkości falownik silnik klatkowy wirnik oznaczenie zmywarka siemens
Przetwornica 12V-240V a łowienie ryb – legalność, bezpieczeństwo, skuteczność Audi Q7 błąd komunikacji 1000 – tylne lewe drzwi, przelotka, moduł J388, diagnoza